Gotovo svakodnevno se suočavamo sa bahatim ponašanjem u saobraćaju. Šta je uzrok takvom ponašanju u saobraćaju, kakvu poruku šalju? Kako da reagujemo u takvim situacijama?
Kad smo već kod psihologije i stanja svesti, zanimljivo je da stručnjaci ne analiziraju mentalitet ljudi koji se zgražavaju na svaku vest da je neko vozio preko 200 na sat na autoputu. Odmah izleču komentari o ludosti takvih vozača, a niko ne analizira takve da utvrdi na osnovu čega oni tako reaguju. Prvi razlog može biti opšte prihvaćeni malograđanski stav da nije dobro dati previše slobode pojedincu, nego sve treba da bude normirano. Ako bi se ukinulo ograničenje brzine na autoputu, onda bi svaki pojedinac morao sam da odluči kojom brzinom će da vozi, a nekima je to preveliki umni teret. Pa je onda lakše da se svima nametne nešto što im ne treba, zbog ovih koji nisu sigurni kako da se ponašaju. Time se ograničava sloboda onima koji znaju šta mogu, kakav auto voze i znaju da procene šta je vožnja prilagođena uslovima na putu.
Drugi misle da je to negde stručno utvrđeno da je brzina, nekad preko 120, a danas preko 130, opasna. Niko to nije utvrđivao, jer bi onda to i Nemci prihvatili. Nisu oni ludi. Oni su samo automobilistička nacija koja dobro razume automobile i ima poverenja u fabriku koja je proizvela auto da ide, recimo 250 na sat. Naprotiv, kod nas je empirijski utvrđeno, upravo uvođenjem merenja prosečne brzine, da se ni jedan udes nije desio zbog te brzine, jer su svi stigli na cilj, odnosno sledeću naplatnu rampu.
kada kaze 'sirom sveta'
jasno je da nam zakonodavac trazi opravdanje za ono sta radi i za nacin kako uzgaja srbe.
jos pre 20g je receno da ce ubacivanje svakojakih prava u glavu srbima bez obaveza i tih normi pojedinaca prema okruzenju stvoriti bas ovakvu naciju.
u mrskoj merici miki maus i tarzan ne kradu, ubijaju i ne psuju a javne licnosti ne smeju da se nedolicno ponasaju.
Хвала уредништву, што нам је пренело овај интересантан чланак, заснован на научном испитивању и дијагнозама. Ми који нсмо тако научно потковани, имамо доказ сада, да се и наше размишљање о том проблему, не разликује пуно, од изнетог. Мислим да се клица бахатости заметнула, још у време, пре полагања возачког испита. Ове би знаке требало да препознају у ауто школи и на лекарском прегледу за возаче и већ тамо да се предузму одрђене мере. Бахатост се лако препознаје, како у вожњи, тако и код паркирања, а препознаје се и ван саобраћаја.
Koji si ti direktor.
Tolika smo sirotinja i ti pričaš kako klinci budže(tjuniraju kako bi ti po pravom srpkom jeziku rekao) raspale Alfe.
Kao prvo malo njih zna šta je budženje automobila, a niko od njih ne zna to da uradi, a pošto ne zna to da uradi, mora da plati, a para se nema za leba, a ne da nabuže auto direktore moj.
Nije loše objasnila psihološkinja. Znam čoveka koji jako bahato vozi. Vrlo je obrazovan, ali i poročan, tip ličnosti koji voli rizike i uzbuđenje, kršenje pravila. Njemu momentalno krenu oči da se sklapaju ako vozi normalno, bukvalno zaspi za volanom, posebno na auto-putu. Po gradu vozi kao ludak, i kad ama baš nigde ne žuri, i kad nema nikakve potrebe -- deluje mi da se samo tako oseća živim, kad rizikuje. To jeste poremećaj ličnosti, ali ko će da ga leči? Kad su mu oduzeli dozvolu na par meseci, vozio je bez dozvole, čak i u vreme policijskog časa dok je bila korona.
Takođe, zagradi nam auto neki lik u izlasku sad za vikend. Mi ga nađemo u nekom lokalu i on dođe da nas odgradi. Parking je u tom trenutku već bio poluprazan, ali on se nije vratio da se parkira na obližnje prazno mesto (bukvalno 5 koraka dalje), nego je opet stao posred prolaza. Eto, neki prosto tako moraju da žive... a i mi sa njima, očigledno.
Право је питање: Где почиње бахатост? Јасно је да бахатост у саобраћају почиње у граду. Нај очитије је бахато паркирање, вожња недозвољеним сабраћајним тракама намењеним бус или такси возилу, кратка вожња једносмерним улицама у контра смеру итд.
Сви који чине овакве прекршаје, који се наравно не санкционишу, се осиле и настављају бахаћење и на путевима (умишљени ликови којима "неможе нико ништа")и управо су ти који изазијвају највећи број саобраћајних незгода. Е управо ту у условима градске вожње би саобраћајна полиција требала да превентивно сузбија овакво понашање. Ем немају потребу да користе службена возила (уштеда на гориву) ем би лепо попунили биџет наплатом казни, и ставили до знања бахатим возачима да немогу тако да се понашају, Док се тако небуде поступало биће све више бахатих возача.
dosledno i redovno kaznjavanje prestupnika ce dovesti do toga da "ludacki" i besno voze samo oni koji su stvarno ludi, odnosno ljudi kojima je potrebna strucna pomoc
najveci deo su ipak ljudi kojima nista ne fali osim kucnog vaspitanja
medjutim, u situaciji kada je posao saobracajne da naplati sto vise kazni (tako ih ocenjuju) a ne da doprinese bezbednosti u saobracaju, mnogo je lakse i brze naplatiti 10 kazni za prekoracenja brzine od 10 km/h nego se muciti i hvatati one koji zaista ozbiljno ugrozavaju druge (pa i sebe)
Psihološki profil bahatih i nasilničkih vozača je od napredan, do veoma napredan.
Uglavnom su to neostvareni, neobrazovani, iskompleksirani likovi, sa dna društvenog taloga (uglavnom LJOSE likovi za izbegavanje), ali kada su postali napredni (Akademija mladih lidera) eto šta se dešava.
"osobina nazvana 'odsustvo normi' koja znači da osoba veruje da su socijalno nedozvoljena ponašanja potrebna da se postigne određeni cilj.
Ona dodaje da se opisanim ponašanjem često šalje poruka da ova osoba ima pravo na poseban tretman u odnosu na druge ljude, odnosno da za nju ne važe pravila kao za ostale kao i da su njen život i dobrobit važniji od života drugih."
Skroz se slažem! Evo koliko za vikend smo opet imali baš isti takav primer ponašanja!
On tako vozi celu državu, region, svoj režim, piramidalnu organizaciju i sve više ljudi pa i religijskih, edukativnik, naučnik i pravnih institucija prosto počinje oportunistički tako da se ponaša jer Ovaj ukida sve norme.
"Građanin kao pojedinac može da ima uticaja na svoje ponašanje i poštovanje saobraćajnih pravila, ali ne i na to kada ih drugi krše. Za rešavanje ovog pitanja postoje nadležne ustanove."
U ovoj državi- Gazela i Motka su jedine dve preostale institucije da onaj koji stalno krši pravila počne da te poštuje kao sagovornika
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Psihološkinja o profilu bahatih vozača: Šta je uzrok i kako reagovati
Autor: N1
Info
•19.07.2022.
•07:32 > 07:40
Komentari 20
Nik
Drugi misle da je to negde stručno utvrđeno da je brzina, nekad preko 120, a danas preko 130, opasna. Niko to nije utvrđivao, jer bi onda to i Nemci prihvatili. Nisu oni ludi. Oni su samo automobilistička nacija koja dobro razume automobile i ima poverenja u fabriku koja je proizvela auto da ide, recimo 250 na sat. Naprotiv, kod nas je empirijski utvrđeno, upravo uvođenjem merenja prosečne brzine, da se ni jedan udes nije desio zbog te brzine, jer su svi stigli na cilj, odnosno sledeću naplatnu rampu.
/
jasno je da nam zakonodavac trazi opravdanje za ono sta radi i za nacin kako uzgaja srbe.
jos pre 20g je receno da ce ubacivanje svakojakih prava u glavu srbima bez obaveza i tih normi pojedinaca prema okruzenju stvoriti bas ovakvu naciju.
u mrskoj merici miki maus i tarzan ne kradu, ubijaju i ne psuju a javne licnosti ne smeju da se nedolicno ponasaju.
a u srbiji...
Обсервер
Mićo
Ja mislim da će društvo uvek biti mega bahato, dok su joj državni organi mega bahati.
Mićo
Tolika smo sirotinja i ti pričaš kako klinci budže(tjuniraju kako bi ti po pravom srpkom jeziku rekao) raspale Alfe.
Kao prvo malo njih zna šta je budženje automobila, a niko od njih ne zna to da uradi, a pošto ne zna to da uradi, mora da plati, a para se nema za leba, a ne da nabuže auto direktore moj.
Maki
Takođe, zagradi nam auto neki lik u izlasku sad za vikend. Mi ga nađemo u nekom lokalu i on dođe da nas odgradi. Parking je u tom trenutku već bio poluprazan, ali on se nije vratio da se parkira na obližnje prazno mesto (bukvalno 5 koraka dalje), nego je opet stao posred prolaza. Eto, neki prosto tako moraju da žive... a i mi sa njima, očigledno.
Rade
naprednjak
Nele
khm
Драголљуб 015
Сви који чине овакве прекршаје, који се наравно не санкционишу, се осиле и настављају бахаћење и на путевима (умишљени ликови којима "неможе нико ништа")и управо су ти који изазијвају највећи број саобраћајних незгода. Е управо ту у условима градске вожње би саобраћајна полиција требала да превентивно сузбија овакво понашање. Ем немају потребу да користе службена возила (уштеда на гориву) ем би лепо попунили биџет наплатом казни, и ставили до знања бахатим возачима да немогу тако да се понашају, Док се тако небуде поступало биће све више бахатих возача.
NSrdjan
Anita
ex chapman
najveci deo su ipak ljudi kojima nista ne fali osim kucnog vaspitanja
medjutim, u situaciji kada je posao saobracajne da naplati sto vise kazni (tako ih ocenjuju) a ne da doprinese bezbednosti u saobracaju, mnogo je lakse i brze naplatiti 10 kazni za prekoracenja brzine od 10 km/h nego se muciti i hvatati one koji zaista ozbiljno ugrozavaju druge (pa i sebe)
Zovem se Stevo
Uglavnom su to neostvareni, neobrazovani, iskompleksirani likovi, sa dna društvenog taloga (uglavnom LJOSE likovi za izbegavanje), ali kada su postali napredni (Akademija mladih lidera) eto šta se dešava.
Samo smrdija
Razlog je jednostavan, niko ih ne kaznjava
Marko
Vozac
Skoro kao psiholog
Ona dodaje da se opisanim ponašanjem često šalje poruka da ova osoba ima pravo na poseban tretman u odnosu na druge ljude, odnosno da za nju ne važe pravila kao za ostale kao i da su njen život i dobrobit važniji od života drugih."
Skroz se slažem! Evo koliko za vikend smo opet imali baš isti takav primer ponašanja!
On tako vozi celu državu, region, svoj režim, piramidalnu organizaciju i sve više ljudi pa i religijskih, edukativnik, naučnik i pravnih institucija prosto počinje oportunistički tako da se ponaša jer Ovaj ukida sve norme.
Motka!
U ovoj državi- Gazela i Motka su jedine dve preostale institucije da onaj koji stalno krši pravila počne da te poštuje kao sagovornika
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H