Autor: Beta

Info
24.08.2022.
21:50 > 21:50
Danas je u nemačkoj državi Donja Saksonija u saobraćaj pušteno 14 putničkih vozova na vodonik, umesto vozova na dizel koji su ranije išli neelektrifikovanim prugama.
  • Nemanja

    26.08.2022 17:58
    @@
    @ex chapman
    Vodonik u gorivnim ćelijama jeste "električni pogon", one su vrsta baterije a pogon elektromotor. Piše ti i u samoj vesti.

    @pera
    Za proizvodnju vodonika je potrebno uložiti (daleko) veću količinu energije nego što isti proizvodi.
  • volim te zeleno

    25.08.2022 14:35
    nije što je
    tako brz, već je i mnogo jeftin, pa mu je i prateća infrastruktura badava
    https://www.youtube.com/watch?v=SfLUK4WbaOY
  • voz budućnosti

    25.08.2022 11:38
    brza pruga
    u Srbiji putujete sa 200 kažu, danas ovim "vozom budućnosti" celih 140 na sat, gde ćete takvim vozom sad kad imate brzu i Sokola.
  • pera

    25.08.2022 10:36
    buducnost je elektricni pogon napojen iz gorivih celija na vodonik.

    baterije:
    1. sporo se pune
    2. teske
    3. skupe
    4. rudarenje litijuma opasno po zivotnu sredinu
    5. za punjenje se koristi struja proizvedena na konvencionalan nacin prvenstveno za domacinstva i industriju gde se emituje CO2 i zagadjivaci (osim u slucaju obnovljivih izvora)


    vodonik:
    1. proizvodi na obnovljive izvora
    2. moze da se skladisti
    3. brzo punjenje na pumpi
    4. nuzprodukt je H20
  • Toma

    25.08.2022 10:36
    u medjuvremenu u Srbiji
    Dok nemac tera vozove na vodonik, cime se Srbija bavi?
    Valja se u blatu musava.
  • ispravkica

    25.08.2022 08:50
    Kaze "vodonicne celije". To su gorive celije u kojima se gas - bio to vodonik, prirodni gas direktno pretvara u el. energiju. tehnologija nije nova, naprotiv preko 25 godina, ali je oduvek bio problem da posle 20tak hiljada sati gube efikasnost. Zato nije do sada bilo u nekoj siroj upotrebi.
    Videcemo u svakom slucaju, bilo bi lepo da to zazivi inace.
  • ex chapman

    25.08.2022 07:45
    buducnost
    vodonik je buducnost a ne elektricni pogon
    medjutim, kao i za elektrifikaciju bice potrebno puuuuno vremena da se ispravi greska
    automobili na elektricni pogon su poceli da se prave unbrzo nakon prvih SUS ali su ubrzo napusteni. trebao je citav vek da prodje da bi se ponovo pocelo raditi na njima. zamislite da se nije tada tako brzo odustalo od elektricnih kola, sta bismo danas imali. i jos vaznije, sta ne bismo imali

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna