Autor: 021.rs

Info
19.09.2022.
11:10
Više od 200 profesora, književnika, istoričara, psihologa, novinara, aktivista potpisalo je Apel za sekularnu državu i ukidanje veronauke u školama.

Komentari 131

  • Nismo somovi!

    23.09.2022 16:41
    @Miki
    Ako smatraš da teorija gravitacije nije nikada dokazana predlažem ti da nam to i demonstiraš skokom sa neke od limanskih kula (14-15 spratova). Verujem da će ti nešto od onih "oko 90% objektivne, nevidljive stvarnosti" sigurno biti od pomoći. Ako ne, čovečanstvo će u celini ipak biti na dobitku.
  • Лиманац

    23.09.2022 15:12
    @Aleks
    Пренебрегли сте да је 1. Србија секуларна држава, 2. да нису сви становници ни Срби ни Православне вере.
    Дапаче, ни сви Срби нису православне вере.

    О тој будалаштини да је у питању "изборни" предмет, па - као - "нема везе", распитајте се мало у мањим срединама колико стварно постоји то "право бирања".
  • johny

    23.09.2022 13:35
    Može da se razgovara o potrebi i formatu postojanja verske nastave u obrazovnom sistemu, to pitanje i za vernike može da bude zanimljivo, da ne bude po onoj narodnoj "zbog mog Ilije (veroučitelja npr.), omrzo mi i Sveti Ilija". Ali reći da je "SPC izrazito netolerantna, grubo antidemokratska i ekstremno isključiva", predstavlja već korak dalje, kao i većina navoda u ovoj peticiji, koji predstavljaju paušalne političke ocene i procene osvedočenih ateista. Opšti ton i frazeologija ovog apela su kao u najcrnjoj Pinkovoj propagandnoj emisiji. Za konstruktivan dijalog i mir među ljudima dobre volje, UVEK!
  • aleks

    23.09.2022 12:05
    analiza
    da ukazem na tri cinjenice u vezi ove teme:
    1. Veronauka je izborni predmet, pa je sama peticija besmislena.
    2. Sudjeci po komentarima, blaga vecina podrava veronauku, SPC itd... izmedju 55 i 60%. Imajuci u vidu publiku koja prati 021, verovatno je na nivou Srbije ta podrska i veca, najmeanje dvotrecinska.
    3. Pravoslavlje je najznacniji faktor kohezije Srba. Vera je odrzala Srbe tokom Turske okupacije. Ja nisam vernik, ali to su istorijske cinjenice.
  • Bojan

    23.09.2022 09:38
    @Miki

    Kolika je ironija da ovakvi trupci koji se zalažu za veronauku u školama nisu slušali časove iz nijednog drugog predmeta. Ovakav stepen urođeničke tupavosti i neznanja usred jedne urbane sredine je rudnik zlata za antropologe.
  • Hm

    23.09.2022 09:26
    Apel je - ništa. Gde je predlog zakona i donošenje to zakona? Nigde jer nismo tako glasali ili tako ukrali glasove.
  • aleksandar

    23.09.2022 08:58
    Istorija se ponavlja
    Od uvođenja veronauke u škole najviše su koristi imali muslimani pa katolici. NJihov način držanja vernika pod pritiskom je efikasniji od pravoslavnog, koji daje više "slobode kretanja". Muslimani i katolici su pokretali verske ratove. Niko do danas nije obradio versku dimenziju Prvog i Drugog svetskog rata. Čitao sam i stručne radove o verskoj indoktrinaciji od strane komunista. Oni imaju još uvek isti način rada kao verske sekte - odabir asocijalnih ličnosti za rukovodeće kadrove i kontrola korisnih stručnih kadrova kroz pripadnost partiji. To se kaže "veći katolik od Pape". Tako su mnogi vredni radni i pošteni ljudi bili veći komunisti od teroriste Josipa i njegovih "generala" zaključno sa Tuđmanom.
    Moj polustric se zamonašio na Hilandaru. Kad sam mu rekao za jednog protu u Kruševcu da se ponaša nečasno i krši zakone, svađa sa komšijama ( bio sam građevinski inspektor pa sam uvideo njihova lična razračunavanja preko mene ), on mi je rekao "nemoj da gledaš popa". Pa neću valjda popadiju, ženjen sam čovek. Ja kroz NJEGA, kao predstavnika Crkve gledam na celu instituciju. Moj otac je bio oficir i UVEK je prvi LIČNO pokazivao vojnicima šta i kako treba da rade. Ako mi se neko nameće kao "otac" a ne može ličnim primerom da mi pokaže ispravan način, neću da ga slušam.
    Cela ova priča o "veri" ima svoju genealogiju i ne popravlja nam izglede za budućnost. Ako Crkva meri dobro i zlo, zašto se ne suprostavi vlasti, koja čini zlo prodajući bakar, zlato, litijum i ljude ?
    Aleksandar
  • Miki

    23.09.2022 03:01
    Kakvi potpisnici takav i apel... Tj k _ _ čina
  • Realno

    23.09.2022 01:21
    Svako na svoju stranu
    Škole moraju biti bez verske indoktrinacije. U školu se obavezno (po zakonu) mora ići, a svi koji žele da njihova deca idu na versku nastavu neka ih lepo pošalju u njihovo slobodno vreme i o svom trošku u odgovarajuću crkvu. Nije moralno prihvatljivo da veroučitelje plaćaju svi poreski obveznici bez obzira na to da li koriste njihove usluge.
  • Miki

    22.09.2022 23:38
    Podela
    Glavna podela izmedju ljudi iz koje proisticu sve druge podele, je podela na ljude koji veruje u Boga i one koji ne veruju. Ovi drugi cesto poistovecuju crkvu sa Bogom, sto je nepravilno. Svih ovih 200 potpisnika peticije su ateisti. Zasto bih ja dozvolio da mi ateisti odredjuju bilo sta u zivotu?
    Nauka je ateisticka i materijalisticka po svojoj sustini i ne priznaje nista sto je duhovne prirode. Time negira postojanje oko 90% objektivne, nevidljive stvarnosti i samim tim je nekompetentna za mnoge stvari. Nauka je "religija" ateista jer svaki covek mora u nesto verovati. Na zalost, nauka ima vise dogmi nego zvanicne religije. Naucnici jednostavno proglase teoriju za dogmu i onda to udje u obrazovni sistem i to vise niko ne sme da preispituje. Pogledajte samo sulude teorije velikog praska, teorije o nastanku zivota i coveka, evolucije, lupetanja od cega je sazdana crna rupa udaljena milijarde svetlosnih godina. Teorija relativiteta (oborena), teorija gravitacije (nikada dokazana) i mnoge druge. Ateisti cine takozvanu "gradjansku" opciju u Srbiji. Oni se zalazu za LGBT, oni bi dali Kosovo, oni bi da udju u satanisticku EU. Oni nemaju patriotskih osecanja. Gospodo 200 - od**bite!
  • Novosadista

    22.09.2022 18:14
    Potpisati se kao "Profesor", a onda pokazati elementarnu nepismenost, jeste bruka za obrazovni sistem u Srbiji, a ne veronauka.
  • Keops

    22.09.2022 14:38
    Gotovo sve evropske države imaju versku nastavu u javnim školama. Izuzetak su Slovenija, Albanija, Crna Gora i Francuska s posebnim sistemom. Zar će te protiv Evrope? Odmah će u Evropskom parlamentu doneti rezoluciju o sankcijama Srbiji.
  • ns ja

    22.09.2022 13:48
    @Vladan
    Vladane kako seješ tako ćeš i požnjeti...želim ti dobar rod!
  • Goran

    22.09.2022 13:02
    Nauka je tu zbog istine, onaj koga istina interesuje, tražiće ju svuda, on će ju naći, problem je ovaj što ga istina ne interesuje, pa ukidanjem vere ili nauke, ovaj drugi gubi. Ukidanjem bilo čega, može samo da se izgubi...
  • AM

    22.09.2022 12:21
    @Vladan
    "Pa nije baš neophodno da deca idu na veronauku da bi spoznali da je crkva i svi koji rade za nju đubre, dovoljno je da pogledaju oko sebe."

    Владане Ви сте канда ђубре с Штранда.
  • AM

    22.09.2022 12:19
    @Bojan
    "E ovo je mudrost kalibra onih koje vas na veronauci mogu naučiti propali mesari i frizerke koji je predaju."

    Све моје мудрости су на нивоу машинбравара коме је хоби да буде маршал.
  • Bojan

    22.09.2022 11:04
    @АМ

    E ovo je mudrost kalibra onih koje vas na veronauci mogu naučiti propali mesari i frizerke koji je predaju.
  • Vladan

    22.09.2022 10:53
    @ns ja

    Pa nije baš neophodno da deca idu na veronauku da bi spoznali da je crkva i svi koji rade za nju đubre, dovoljno je da pogledaju oko sebe.
  • АМ

    22.09.2022 10:42
    .
    Ако је религија опијум за народ атеизам је крек.
  • 002211

    22.09.2022 09:19
    Religijo, kuš iz škola.
  • ns ja

    22.09.2022 09:04
    Šta nam tek rade sa decom i državom tv Pink i Hepi uz nacionalnu frekvenciju, pa još i bogami holivudske šarene serije koje su na svim kanalima, EE, veronauka je mala maca i sitan korak ka čistoti duše od svakojakog gada i pogani koji sevaju sa svih strana a na koje se Latinka Perović i svi "kvaliteti" uz nju ni najmanje ne žale.

    To samo govori o ovim "vrlim" "ljudima" koji se uvek glasno i jednodušno složno bore za svaku ogavštinu od koje mi se prevrće želudac - da ja prosto ne mogu da shvatim kako oni mogu tako nepogrešivo da obožavaju sve što je izopačeno i bolesno???

    I onda ova priča o IZBORNOM predmetu, dakle predmetu koji se BIRA, potpuno postaje nevažna, a naravno da je sve za šta se ovi zalažu glupo i jalovo, i nekako smrdi na plaćeno!!!

    Deco idite na veronauku, ne da biste znali običaje i pravila i ne da biste postali "klerikanci" nego da biste razvili osećaj za spoznaju šta je ĐUBRE, a šta je ISPRAVNO!
  • Dawkins

    22.09.2022 08:14
    religija = zlo
  • Jovan

    22.09.2022 01:08
    Moje dete ide na veronauku. Ne vidim cemu drama? Nisam vernik u klasicnom smislu, ali nemam problem da ide na casove i da cuje sta je vec predvidjeno programom. Deca su zatrpana raznoraznim djubretom sa svih strana, cisto sumnjam da ce tih par casova mesecno da im ugrozi normalan zivot. Gluposti.
  • Profesor

    21.09.2022 15:31
    I roditelj
    Crkva ima svoje posede,crkve i prostor gde moze i treba da edukuje svoje vernike.Nikako im ne dozvoliti da se smeste u skole i ustanove gde bi decu vracala 2 veka u nazad i gde je mesto,iskljucivo,nauci,eksperimentima,znanju...pitanjima,radoznalosti i istrazivanju,dokazivanju.
    Znanje je moc....neznanje podleze manipulaciji.
    Nase drustvo vec 30 godina propada u svakom smislu krajnje je vreme da tezimo ka pametnoj i obrazovnoj kulturi.
  • Preambula

    21.09.2022 15:00
    Uvesti obavezan predmet Gradjansko vaspitanje i osnove demokratskog poretka,od osnovne skole,zakljucno sa fakultetom. To Srbiji bolesno nedostaje. Tako bi politicke bitange imale manje mogucnosti manipulacije.
  • Radoznali ateista

    21.09.2022 13:53
    Humanistička nauka
    Da li neko zna šta se tačno uči na veronauci, da li postoji udžbenik iz iste i šta je u njemu? Da li su učitelji/nastavnici isključivo verska lica? Možda ideja učenja o različitim religijama kao kulturološkom fenomenu i predavana od strane npr. sociologa (ne verskih lica) može biti dobra. Naravno, pritom ne mislim na učenje dogmi i predstavljanje vere kao objašnjenja sveta ili uputstava za život, što je krajnje nedopustivo za državne škole 21. veka. Mislim na to da se učenicima predstave različite religije, njihovi osnovni principi, istorijski i kulturološki značaj. Jer, možda je i bolje da deca o tome ipak nešto više nauče u školi, nego "sa strane", bez mistifikacije, veličanja ili vređanja. Ali, tada bi to moralo biti objektivno, naučno i bez uplitanja bilo koje verske organizacije. Mislim da bismo onda uticali na to da deca poštuju različite religije, ali da imaju zdrav i racionalan stav prema njima kao o jednom ljudskom konstruktu i fenomenu, koji nije utemeljen u nauci, ali je i dalje prisutan.
  • MK

    21.09.2022 13:38
    akademik
    @Nina
    Vi, Nina, kao i mnogi drugi, izgleda ne razlikujete akademike od akademaca! Akademija i akademici se ovde baš nikako nisu izjašnjavali! Oni bar znaju da ako postoji veronauka kao izborni predmet to nema nikakve veze sa sekularnim karakterom države i odvojenošću države od crkve, a i mnogo toga drugog o istoriji srpskog naroda, pravoslavne crkve i njene uloge u toj istoriji, o srpskim vladarima i svemu što se dešavalo, što komentarišećem narodu najvećim delom nije poznato, mada pišu, naravno, kao i obično, o svemu ostalom, kao da su vrhunski znalci! Nije veronauka način prisilnog pokrštavanja, ne sviđa se nekom crkva i vera, pa niko ga ne tera da bude vernik! Postoji tzv. građansko vaspitanje koje bi mnogima bilo vrlo korisno da su ga u školi naučili, kad već nisu na drugom, primarnom mestu!
    Inače, da ne bude zabune, nisam vernik, ne branim nikoga, samo smatram da svi imaju pravo da misle i veruju šta žele! A svi koji ovde napadaju veru i crkvu su verovatno žestoki branitelji svih drugih građanskih prava! Npr. LBTG? Ne treba zaboraviti da je sloboda veroispovesti bila prvo pravo za koje se ljudski rod borio i žrtvovao! A o tome se verovatno nešto nauči i u veronauci!
  • Грађанин

    21.09.2022 08:43
    Укидај одмах, амин. Религија је уназадила човечанство.
  • lgbt

    21.09.2022 02:22
    Da skratimo, LGBT zeli da nam uci decu.
  • salajka

    20.09.2022 20:37
    @Vesko
    Ukinuti veronauku u skoli je jedno a ukinuti veru je nesto drugo. Prvo je moguce i to je stvar drzave koja drzi poluge moci, a ukinuti veru? E, to su komunisti probali jos u Rusiji pocevsi jos od 1917 pa nisu uspeli. Nikakva represija nije ukunula veru u coveku. Kako je istorija uciteljica zivota, mogla bi nesto pouciti i nas !!!
    Drugo, demokratija podrazumeva i pravo izbora, i time sto je neko verujuci covek ne ugrozava nekog ko to nije pa ne bi trebalo ni obrnuto , a da li se neko slaze sa crkvom kao institucijom u sekularnoj drzavi je to pitanje potpuno nebitno. Drzava je ta koja odredjuje svoj odnos prema svakoj verskoj zajednici koja egzistira na njenoj teritoriji Ustavom, zakonom koji se donosi u Skupstini a skupstinu bira narod. Ne razum kakav vi ljudi imate problem? Sami sa sobom?
  • Natasa

    20.09.2022 19:24
    Pa predmet je izborni, zbog cega gore potpisani prave problem. Svako moze da bira prema svojim afinitetima. Mlatite praznu slamu, kao da nemate ozbiljnijih i vecih problema.
  • andrija

    20.09.2022 18:11
    Zalim ali...
    Crkvama nije mesto u skolama ma koju veru zastupali.
    O crkvenim pedofilima i zloupotrebama necu ni pisati...
    Ovo sa veronaukom je da se manipulise sa ljudima i njihovim osecanjima ma koje vere bili u prevodu zloupotreba huskanje u veru...
    Zato pitam hocemo li graditi i drzavno crkvene dzamije ove ostale crkve imamo dovoljno ili cemo prekrstavati skole u veronaucne crkve.
  • Nina

    20.09.2022 18:06
    @ AntifaNS
    Cudno!
    svi se kunemo u demokratiju!
    Nema demokratije dok ne budemo postovali 10 bozijih zapovesti ,
    postulate i zakone nauke!
    Oligarhija ne koristi samo crkvu i drzave ,vec i pojedinca da bi dokazala moc i sebe stavila iznad Boga!
    Kapitalizam i socijalizam su male mace za njih.
    Moć je čudo koje pokrece svet,
    a ljudski um izvor nepresušne fantazije.

  • Sinisa

    20.09.2022 16:50
    Sama SPC ce napraviti vise ateista nego KPJ.
  • Srednji

    20.09.2022 16:19
    Vek
    Veronauka - oksimoron, ili je vera ili nauka, nema i jedno i drugo.
  • Somborac

    20.09.2022 15:37
    Gde da potpisem?
  • Trt

    20.09.2022 14:15
    w/e

    Naučne teze se negiraju validnijim naučnim tezama, a ne neukim histeričnim siktanjem litijaša.
  • AntifaNS

    20.09.2022 13:05
    @Nina
    Demokratija u kapitalizmu (danasnjem) ne postoji nigde...
    A religija i crkva su iskorisceni od strane oligarhije u svrhu suzbijanja preispitivanja i sumnje u kapitalisticki sistem... Zato su i debelo placeni...
  • pajo patak

    20.09.2022 12:54
    @Liman
    je li Liman, kao će nas antiklerikalaca ( po tebi ateista) biti manje; da li ćete nas ti i Лиманац spaljivati na lomačama ?
  • pajo patak

    20.09.2022 12:47
    @Maca treći put:
    deca vole veronauku, a ja volim macu.
  • pajo patak

    20.09.2022 12:46
    @Лиманац
    neće se vratiti decenije unazad, nego vekove unazad, kada je ispovedanje iste i učenje o istoj bila jedina mogućnost školovanja ( čitaj Dositeja Obradovića ).
  • KLF

    20.09.2022 12:07
    @- J -

    Vernici drže svet?

    Hvala ti što demonstriraš koliko ste zatucani, samoživi, a bogami i opasni.
  • Nina

    20.09.2022 11:39
    ?
    Koliko znam veronauka je izborni predmet u skoli.
    A u demokratiji se bira zar ne?
    I za ne verovati je sta akademici smatraju da decu odvlaci od nauke!
    U politiku se svi mesamo a bogami i u tudje profesije,zivote..
    Sta cete kad nam je IQ visi od 150
    Nebeski narod

  • piskaralo

    20.09.2022 10:58
    potpisujemo
    Zar je puno da se traži da se poštuje Ustav Republike Srbije i sekularnost?
    "SPC kao izrazito netolerantna, grubo antidemokratska i ekstremno isključiva ne može i ne sme da vaspitava našu decu"
  • - J -

    20.09.2022 09:15
    @zemlja čudesa
    Ne poričem ja ništa od toga što ste napisali. To se vidi i u mom prethodnom komentaru. Pročitajte ga ponovo sa razumevanjem. Ponavljam: mnogo zla je učinjeno kroz Crkvu... Ali i kroz druge institucije! Ne samo kroz Crkvu. Ispade Crkva najgora a drugima ne zameramo ništa!?
    Ima dobrih i pravih vernika ali Vi niste u tom svetu da bi to prepoznali. Najčešće nisu to poznati i slavni ljudi. To su obični ljudi, radnici, roditelji, domaćice... Propalo bi ovo društvo odavno na globalnom nivou da nema tih koji čuvaju prave vrednosti i tako žive. Takvi drže svet. Shvatićete to jednom ako budete otvoreni.
  • Vesko

    20.09.2022 08:11
    Vesko
    Podrska! Kome je do religije ima adekvatne ustanive za to izucavanje! Pod hitno ukinuti veru po skolama nauku nikako!
  • Bane

    20.09.2022 08:00
    Komentar
    @Dejan021

    To da je sam naziv "veronauka" pogrešan, kao što pišeš, jer vera nije nauka, rezultat je pogrešnog razumevanja reči. Ovde se ne misli na nauku u tom smislu koji ti navodiš. Nauka na koju ti misliš, kao sistem znanja iz neke oblasti do kojih se dolazi istraživanjem koje pokreće sumnja je jedno, ali u reči veronauka, ono "nauka" znači nauk, učenje, učenje o veri. Znači imamo terminološki problem kod vas koji dovoljno ne ispitate pre nego što kritikujete.
    Drugo, pišeš:"Puno je Srba koji postuju obicaje ali ne zele da ih crkva zatupljuje a to vec radi decenijama."
    I ovde se oseti nedovoljno poznavanje toga šta je hrišćanska vera i šta je crkva. Hrišćanstvo nije skup običaja, veruj mi. Običaji su potpuno sporedna stvar. Mnogo ljudi ima vrlo površno i pogrešno shvatanje hrišćanstva, Ima puno predubedjenja koja su ljudi "pokupili" svojevremeno u predjašnjem antihrišćanskom sistemu, pa sad kad se god pomene vera,pojavi se netrpeljivost. Crkva ne zatupljuje, vera ne zatupljuje. Veronauka, ako je veroučitelj čovek zdrave vere, otvara ogroman prostor slobode na časovima, gde se kritički preispituje sve , pa i verske istine. To nije nametanje vere. Veri je potpuno neprirodno da se nameće. Ona se usvaja slobodno. Ja predajem veronauku i imao sam primere da na veronauci neki srednjoškolci na kraju izjave da posle 4 godine više ne veruju u Boga. Otkud to ? Počeli su ozbiljno da preispituju veru sa kojom su došli na časove i videli da ta nasledjena "vera" nije njihova lična vera.
  • Zemlja čudesa

    20.09.2022 07:18
    @- J -
    Ja ne sudim o ljudima po onome što pričaju, nego po njihovim delima. Argument koji ti potežeš je logička greška poznata pod nazivom "Nijedan pravi Škot" i poričeš zločine tvrdeći da ti zločinci uopšte i nisu pravi pravoslavci, bez obzira što su pripadnici te crkve i njihovi istaknuti članovi. A istorija upravo služi tome da sačuva sve od zaborava kako se ne bi iznova manipulisalo činjenicama.
  • w/e

    20.09.2022 02:56
    @Jana - Darwin
    "Crkva i njeno učenje negira Darvina, ali i zadire duboko u odnose muškarca i žene, kao manje vrednog bića."

    Negiranje tvrdnji je nesto najnormalnije u okviru nauke, tako da ne vidim u cemu je problem. Protivite se verskoj dogmi zarad "Naucne?"

    Ako vam je toliko stalo do ravnopravnosti zena u religiji, pocnite da se bunite protiv jedne mnogoljudne religije koja uci da je zensko misljenje vredno 50% muskog, da je poligamija normalna za muskarce, ali ne i za zene, daje uputstva kako pravilno treba tuci zene i slicno..
  • - J -

    20.09.2022 00:08
    @zemlja čudesa
    Prijatelju, ti pišeš o istoriji. To nema veze sa Hristovim učenjem.
    Politika je i te kako prisutna u Crkvi kao instituciji. Neiskreni, lažni hrišćani su u Crkvi. Kao i političari koji lažu i uništavaji nam živote. Kao lekari koji primaju mito. Policajci koji primaju mito. Profesori koji primaji mito, itd.
    Ali Hristovo učenje nema mane. Lažni, neiskreni hrišćani ga iskrivljiju pa mnogi zato ga nisu ni razumeli a misle da jesu... pa su ga zamrzeli.
    Ali ima i onih pravih. Još kako ih ima u Pravoslavlju!
    Zato je neophodna veronauka. Svi vi koji ste kritikovali veronauku ste pokazali da ustvari ništa ne znate o Hrišćanstvu i o poruci Jevanđelja.
  • redi

    19.09.2022 22:24
    Svima nam je poznato da su samo u Srbiji NVO i strane ambasade iznad volje naroda i da Srbija nije suverena drzava.
    Deca i roditelji imaju pravo da donese odluke u skladu sa svojim stavovima. Imate religiozne naucnike i lekare svuda u svetu,na Bliskom Istoku u Americi...samo se ovde namece to da je biti vernik,jos ako si pravoslavni kao nesto zaostalo i sramotno,a upravo je sramotno nametanje takvog trenda.
    Svi znamo da to nema veze sa religijom, vec sa politikom.
    Problem je sto smo mi kao malobrojna etnicka zajednica opstajali iskljucivo uz pomoc crkve,tako opstajemo i u dijaspori... to sto nam se ne svidjaju neki stavovi crkve ili crkvenih sluzbenika ne treba da znaci da moramo da je se odreknemo.
    Kao sto se katolici sirom sveta nisu odrekli katolicizma zbog skandala koji su se desavali u katolickoj crkvi. Takvi skandali postoje u skoro svakoj religiji. Ima prostora za kritiku crkve,ali plasim se da agresivno vredjanje crkve i vere samo donosi kontraefekat.
  • Dejan021

    19.09.2022 21:49
    Veronauka
    Sam naziv je pogresan. Veronauka. Vera nije nikakva nauka a da podsetim da se crkvena uverenja ne zasnivaju na naucno dokazanim tvrdnjama vec na verovanju u nesto sto nije dokazano.
    Puno je Srba koji postuju obicaje ali ne zele da ih crkva zatupljuje a to vec radi decenijama
  • Зоран

    19.09.2022 21:45
    Апел за укидање ...
    Заиста је комунизам оставио трага,требаће неверницима и њиховим потомцима и потомцима и још много поколења да се ,,врате,,богу и вери које су љубили прадедови и прабаке њихове,а они чувени стручњаци попут оленика,кандићке,аиде ... су баш показали колико су ,,стручни,, у своме послу.Живела СРБИЈА !!!

  • mrva

    19.09.2022 21:02
    Već sam termin "veronauka" je oksimoron. Dobra inicijativa svakako, ali SPC je toliko metastazirala i uvukla se u sve pore društva, tesno spregnuta sa vladajućom politikom, da je slaba šansa da se tako nešto promeni. Lepo je ipak čuti da ima normalnih ljudi, pa ako smo već u manjini da nismo sami.
  • Čika

    19.09.2022 20:23
    Sve u svoje vreme
    Prvo - podrška apelu. Drugo -religija, pogotovo ova koju nam crkve serviraju, je zipičan relikt prošlosti. U toj prošlosti je (povremeno) imala značajnu pozitivnu ulogu i uticaj, ali to je PROŠLOST. Danas je njena funkcija sasvim drugačija, sasvim suprotna... I još samo jedna sitnica - žao mi je što i danas ima toliko ljudi koji od drveća šumu ne vide. Tužan sam zbog toga.
  • Zemlja čudesa

    19.09.2022 20:21
    @- J -
    - J -
    19.09.2022 • 17:12
    Vidim da je veronauka u školama veoma potrebna jer svi koji su se oglasili i komentarima protiv nje su pokazali jedno ogromno najosnovnije neznanje u vezi hrišćanskog učenja i Pravoslavlja.

    Tako je! Pojma nemaju o "istrazi Bogumila" krajem XII veka i zatiranju svih staroveraca, po naređenju Stefana Nemanje, što nam govori sasvim dovoljno o ljubavi i hrišćanskoj prirodi Pravoslavnoj. Da ta tradicija ni danas nije sasvim zamrla mogli smo se uveriti gledajući čuvenog oca Filareta sa "šarcem" u Bosni 1992, dok je patrijarh za to vreme blagosiljao pojedine paravojske.
  • Ina

    19.09.2022 20:04
    Svakako versku nastavu treba izbaciti iz škole.
    Verska nastava je dovela do toga da stanovništvo postane poslušno, sebično, bez empatije, tolerancije.
    Primer iz škole: sednica Saveta roditelja: Roditelj pita kada će biti povučen udžbenik iz biologije da ne bi deca učila o ovim gejevima, a i udžbenik iz istorije jer srpska deca treba da uče samo srpsku istoriju i srpsku pravoslavnu veru a ne tamo neke tuđe vere pa da nam deca pređu u tim religijama ( reč je o udžbeniku iz istorije za 5. razred osnovne škole i učenje starog veka/ antiku).
    Još je veći i ozbiljniji problem što je sve veći broj među zaposlenima u školi koji i u ostalim predmetima forsiraju crkvu, religiju, izvode decu na litije, po zidovima kače ikone...
    Versku nastava vratiti u crkvama i ostalim verskim objektima.

  • pedja

    19.09.2022 17:58
    Pravo svakog gradjanina
    Ja sam za Veronauku u skolama, svako ima pravo da bira. Stop diskriminaciji Veronauke, kome se ne svidi ima Gradjansko pravo. Slava Bogu!
    PS: To je moje pravo i pravo da ja kao roditelj vaspitavam svoje dete kako zelim u skladu sa tradicijom.
  • Ajme

    19.09.2022 17:55
    Litijaši umislili da su oni jedini Srbi i da sekularni Srbi ne postoje i ne treba da postoje. Žao mi je što su tako nazadni, a pošto su tako agresivni i treba da se spreče da toj istoj agresiji uče decu. Prete puškama, izeš ti to učenje.
  • Dodo

    19.09.2022 17:46
    @Bns
    Sam đavo bi ga znao kako sam bez veronauke razumeo četiri godine istorije umetnosti na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Možda biste Vi mogli da me prosvetlite.
    Ovde je samo Vaš komentar proizvod intelektualnog plićaka, da ne kažem oseke.
  • Rajko

    19.09.2022 17:32
    Crkva je oduvek bila konzervativna organizacija zainteresovana da ima śto više pokornih i fanatičnih sledbenika, a naša država koja to omogućava drži se načela: vi duše, a mi tela.
  • Uskok

    19.09.2022 17:32
    nastava
    Ljudi, nije veronauka već verska nastava. Nema to sa naukom blage veze, i naravno da joj nije mesto u školi. Ko želi neka ide u svoju crkvu...koju god, ali ne u školu.
  • Budista

    19.09.2022 17:29
    Podrška
    Jednostrana, tj pravoslavna veronauka u zemlji sa šarolikim življem je diskriminacija nas nepravoslavnih, a u Srbiji ima dosta i ateista. Teško je ovde biti drugačiji od onog što nam se nameće.
  • Bane

    19.09.2022 17:20
    Bez naslova
    Verska nastava je od početka "mač sa dve oštrice".
    Ako postoji kao izborni predmet ( kao što je trenutno), ako se ozbiljno pozabavi nastavničkim kadrom i ako se predaje na jedan zdrav način, što podrazumeva kvalitetnog veroučitelja (onaj drugi uslov), onda je to predmet koji je, po meni, vrlo koristan u školi.
    To tada nije negiranje nauke, nego postavljanje u pravi odnos vere i nauke. Nije ispiranje mozga mladim ljudima nekakvim zastarelim dogmama, nego nudjenje mladim ljudima jednog ( hriščanskog) pogleda na svet, koji oni apsolutno ne moraju da usvoje ako u njemu ne prepoznaju istinu. Ako postoji Bog, onda veronauka od marginalnog predmeta postaje možda i najvažniji. Ali, čak i da Boga nema, sistem vrednosti koje hrišćanska vera nudi, sam po sebi, je izuzetno koristan.
    S adruge strane, loš veroučitelj, može da ima katastrofalan uticaj na učenike, a preko njih i šire.
  • Miloš

    19.09.2022 17:19
    Hrišćanstvo
    Kad sam ja išao u školu nije bilo veronauke i sada mi je žao što ne znam mnogo iz Biblije. Zbog hrišćanstva bi trebalo učiti veronauku, no mislim da nam je crkva slaba u tome.
  • Alooooooo

    19.09.2022 17:18
    Crkva ke jedina institucija koja nikada kroz vekove, ratove...... Nije propala
    Podelila ljudsku rasu
    Nemam nista protiv vere i religije ali ovo prelazi okvire rwalnosti
    Kad neko kaze crkva ja prvo pomuslim na pedofiliju kes limuzine itd
  • Djaps

    19.09.2022 17:18
    Pogresno
    Veronauka je nauka kao i svaka druga, i bavi se naukom o veri.

    Problem kod nas je sto se to radi kroz prizmu hriscanstva i tu je ukljuceno sve dobro i lose sto ide uz to. Biblija nije knjiga iz istorije, tu puno ljudi gresi sto je tumaci kao takvu, nego navedeni primeri u Bibliji su ti koji nam ukazuju kako Vera funkcionise i kako se moze upotrebiti u svakodnevnici za dobrobit sebe i drugih. Licno sam imao odlicnog profesora veronauke, koji nas nije "sektasio". Davao nam je primere kako su ljudi namestali srce i um u teskim situacijama i zivotnim izazovima, i davao nam je primere kako biti skroman i vredan cak i kad je zivot lagano tece.
  • - J -

    19.09.2022 17:12
    Vidim da je veronauka u školama veoma potrebna jer svi koji su se oglasili i komentarima protiv nje su pokazali jedno ogromno najosnovnije neznanje u vezi hrišćanskog učenja i Pravoslavlja.
  • V

    19.09.2022 16:59
    Gde mogu da potpišem?
  • pajo patak

    19.09.2022 16:55
    @Зорица
    a zašto i matematika ?
  • Gibo

    19.09.2022 16:21
    Učite decu da nešto korisno rade svojim rukama i naprave, da nešto dožive, da budu sretni, a ne da gledaju svet kroz telefon i budu teletabisi u litiji koji ništa u životu nisu sposobni da urade osim da budu članovi u čoporu.

    Lako dostupne informacije su učinile da tumačenje nepoznatog i širenje dogme na bude više jednostavno. Takođe, religija nema više tapiju na moral i "moralno ispravno ponašanje", naročito jer se npr. sveštenstvo SPC vozi crnim limuzinama. Domet im je da zavedu i nahuškaju lakovernog da nekog napadne i povredi.
  • Зорица

    19.09.2022 16:06
    Не да веронаука мора да буде у школи, него мора да буде обавезан а не изборни предмет. Математика, српски и веронаука обавезни, све друго може а не мора.
  • M

    19.09.2022 16:05
    Da se razumemo
    Kao neko ko je u detinjstvu upisan (od strane roditelja koji čak i nije vernik) na veronauku misleći da to želi, mogu samo da kažem da to ima jako štetan uticaj kada je u pitanju učenje drugih predmeta: fizike, biologije... To detetu stvori kolaps u mozgu i ne može da normalno napreduje sa obrazovanjem jer se kose prirodne nauke sa pričama kako je planeta formirana za samo 6 dana, kako zmija priča, kako žene ne treba da se školuju i kako je neku tamo poznanicu zaposeo đavo pa je lebdela itd. I ostale bljuvotine koje se serviraju nerazvijenim dečjim mozgovima radi kontrole i manipulacije da sutra budu jeftini robovi ratovanja za profit (ako bolesnim umovima uspe plan da od države naprave srednji vek).
  • It

    19.09.2022 16:03
    Bravo! Konacno pozitivna vest!
  • gggg

    19.09.2022 16:00
    a
    zasta ne peticija da se AP Vojvodina ukine...hajde to da potpisemo i ukinemo
  • Fau

    19.09.2022 15:44
    Bravo, podrzavam sto posto.

    Poruka za @Biciklistu: ne moze referendum za nesto sto je vec deo postojeceg Ustava.
  • Tja

    19.09.2022 15:40
    @Realno

    Ajnstajn i Tesla su bili panteisti, Ajnstajn je bio spinoista, a Tesla rekao da nije bio vernik u ortodoksnom/pravoslavnom smislu i da se suprotstavljao religioznom fanatizmu, da je univerzum za njega jedna velika masina, a da je dusa nista drugo do zbira telesnih funkcija. Pupin je, osim sto je bio pravoslavni hriscanin, bio i mason. Za Njutna bolje da ne pocinjemo, njega su cak optuzili za jeres. Svi nabrojani bi danas bili optuzeni za sektasenje i kojesta od strane SPC zbog stavova koje su imali ili teozofije koju su praktikovali. Sledeci put malo dublje istrazi pre nego sto se pozoves na tu losu pricu. Za iste stvari su bogomili goreli, bili proganjani i konvertovani od strane onog bratoubice Stefana.
  • Лиманац

    19.09.2022 15:35
    Слава Богу!
    Веронаука неће бити избачена из образовног система Републике Србије, нити ће се Србија вратити деценије уназад, када је исповедање вере и учење о истој представљало непожељну појаву.
  • Limanac

    19.09.2022 15:31
    SPC istupa sa pozicije gde jedina može da arbitrira šta je poželjno i prihvatljivo u društvu.Naravno uz dogovor sa Sveprisutnim,po principu ruka ruku mije.Ja tebi litije i ordenje kome kažeš,a ti meni oprostiš porez i dodeliš pride koji milion evra dotacija.
  • Lupetanju nema kraja

    19.09.2022 15:19
    @Realno
    Jos ce biti da su dokazivali "Bozije zakone" a ne zakone fizike/hemije/primenjenih nauka...
    Sta sve necemo cuti o Pupinu/Tesli i crkvi?
    Nauka = preispitivanje/sumnja
    Vera/crkva = suprotno od preispitivanje/sumnja (verovanje na rec)
  • Maca

    19.09.2022 15:09
    Veronauka
    Deca vole veronauku. Kažu da im je to omiljeni predmet.
  • Liman

    19.09.2022 15:03
    Slažem se. Gde se može potpisati podrška?
  • Liman

    19.09.2022 15:03
    Slažem se. Gde se može potpisati podrška?
  • DM

    19.09.2022 15:02
    Nije vic, izlazi dete sa knjizicom (nizi razred osnovne skole), docekuje ga tata na vratima iiii, kako si prosao? Dete krece da redja ocena a na to ga tata od..be i kaze ne interesujume te gluposti reci ti meni sta imas iz vjeronauke sav ponosan. Dete ga gleda i ne veruje , imao sam osecaj po izrazu lica kao da mu je neko srusio sneska , vidi se da se dete trudilo a neko ko sebe naziva ocem tako reaguje, i..ot.U svakom slucaju crkva ima i prostorije i sredstava da organizuje deci veronauku o svom trosku i vremenu i da se deca ne zbunjuju u skolama takvim informacijama. Veri nije mesto u skoli sem u koliko se radi o casu istorije, likovnog ..
  • Biciklista

    19.09.2022 14:58
    Na referendum!
    Kao u svajcarskoj.
    Pa da vidimo da li su potpisana gospoda vox populi, ili zapravo njihovi stavovi predstavljaju ekstremizam u odnosu na misljenje vecine naroda.
  • Limanac

    19.09.2022 14:45
    ...
    Vest glasi "Više od 200 profesora, književnika... potpisalo je apel" a dileje ovde se javljaju sa "Gde može da se potpiše!?".

    Sam svoj ugledni profesor je obeležje srpskog mentaliteta, koje predstavlja dugoročno opasniji problem i od veronauke.
  • Dobro

    19.09.2022 14:38
    ste se setili.
    Gde ste do sad bili?
    Dobro da ste se setili.
  • ARMAGEDON

    19.09.2022 14:36
    JEDAN JE BOG
    A vernici mogu i subotom na veronauku u crkve, dzamije, sinagoge!
  • Organizujmo

    19.09.2022 14:33
    On line potpise
    Ako smo imali hrabrosti da potpisemo on line peticiju i postavimo svoje ime i prezime, protiv progona ondasnjeg ombudsmana koji je trazio istragu protiv onih koji su rusili Savamalu a sada svi znamo ko to stoji iza toga, i da cujemo predsednika kako nam preti i da znamo i mi i svi drugi zgrozeni, sta nam je sve od tada ucinio i da pamtimo reci: "Vidim, drzite se, junacite se, samo se vi junacite, znam ja kakvi ste vi junaci, sve cu vas postaviti na mesto koje vam pripada" i da izvuce prljave "fijoke" od Rakica nasledjene i njemu "uvaljene" sa najpoganijim lazima, falsifikatima sa kloakama esencijalnog udbaskog i mostruoznog mastovitog poganluka, imajmo hrabrosti da izbacimo tu laznu veru o njihovom srbskom bogu, onih koji do Neba nisu kriknuli protiv takvog zla, nego sa tim zlom suruju!
  • Бранислав

    19.09.2022 14:20
    Апелаши поново апелују... Мила мајко.
  • Realno

    19.09.2022 14:16
    Velikani poput Pupina, Ajnstajna, Njutna, pa i Tesle su verovali u vrhovnog kreatora ovog sveta. Novosadski kvazi intelektualci su inteligentniji od nabrojanih velikana? Inace, veronauka je izborni predmet, svako moze da izabere gradjansko vaspitanje...
  • ...

    19.09.2022 14:08
    Uvesti biologiju, fiziku i matematiku u crkve!
  • Nišlija

    19.09.2022 14:00
    Ako je vera onda nije nauka.
  • 3OPAH

    19.09.2022 13:53
    U Nemačkoj je verska nastava prisutna u osnovnoj školi i izborni je predmet. Razgovaraju o pričama iz Biblije i njihovim poukama i ne stvara mitomane i zatupljene radikale. Problem u Srbiji, čini mi se, je prvo gradivo koje se uči na časovima veronauke a zatim i toksični uticaj koji imaju država i crkva na svakodnevne događaje. Sistem je truo i treba da se menja a uklanjanje veronauke iz škole samo o sebi neće ništa da reši. Jednostavno, crkva se ne izjašnjava o temema koje se nje ne tiču (dakle ni o čemu osim kad se održavaju liturgije i kad je koji praznik) a država da to strogo kontroliše. Ali u Srbiji, teško će to da ide.
  • Vule

    19.09.2022 13:52
    Za ocekivati
    Pogledao spisak, niko ozbiljan
  • Liman

    19.09.2022 13:51
    @pajo patak
    A i mozeš samo da sikćeš jer se ovde ništa neće promeniti, samo će vas ateista biti manje.
  • Kiki

    19.09.2022 13:45
    Potpisujem odmah.
  • pajo patak

    19.09.2022 13:41
    @Обсерер
    Može, slažem se, ali pararelno da se ukine вјеронаук u školama kao u bratskoj Hrvatskoj: nedjeljom u crkvama. Možda nam naši teolozi objasne zašto "protiv" , zašto "za" Ne moramo mi zbog svega da se glođemo, pogotovo razumni, protiv dogmatika !
  • Marko

    19.09.2022 13:38
    @Bns
    Pa plićak je vaš jer ne razumete da već postoji predmet Istorija u školama i da se to o čemu vi pričate tamo obrađuje. Ako neko želi posebno nauku o religiji nek se uvede sociologija religije, a ne vaše indoktrinacije.
  • Dax

    19.09.2022 13:34
    @Tja
    Škola i sluzi da proširi vidike uključujući i veronauku. Osim mržnje prema crkvi ništa drugo nisam pročitao u vašem komentaru. Inače svi vernici plaćaju članarinu Spc ali to naravno ne znate.. Ostrašćenost je čudo.
  • Vojvodjanin

    19.09.2022 13:31
    Opet mnogo trućanja i mlaćenja prazne slame. Uprostimo ovo. Imate izbor, gradjansko ili veronauka u školama. Onaj predmet koji su roditelji izabrali u većini ostaje, a onaj u manjini se ukida. Jel može tako željni demokratije?
  • Mile

    19.09.2022 13:23
    Pa
    Zar nije Zoran Djindjic bio sef vlade kad je uvedena veronauka? Spavas li mirno Demokratska stranko?
  • Ш

    19.09.2022 13:18
    Чему онда и Грађанско кад су нам деца све више неваспитанија и некултурнија?

    Мислим да смо најбезобразнија нација у Свету после Руса!
  • Veronauci

    19.09.2022 13:16
    Je
    Mesto u crkvi i TAČKA. Osloboditi decu i ostalih priglupih predmeta i naučiti ih da plivaju, trče, penju se na drveće, igraju lastiš,... Sve ono što deci do desete godine pripada. Mi kojekakve programe ispunjavamo da bi uništili i ono malo zdravog u njima. Roditelji reagujte!!!
  • Talac

    19.09.2022 13:07
    Gde možemo da potpišemo? Proširite i nas obične građane, ako niste.
  • Tja

    19.09.2022 13:06
    @Dax

    Zašto bi ukidali, za to i služi škola. To su prostorije za učenje građanskog. Da možda crkva nema problem sa prostorom, nema dovoljno nekretnine da negde održava veronauku fakultativno? Da im možda nisu male plate i veliki porezi, pa jadni ne mogu? Samo to što se javno opralo kroz hram svetog Save bi bilo dovoljno kampus novi da dignu. I to su plaćali i vernici i nevernici, čak i LBGT populacija. Te im pare nisu gadne i nečasne a? Lepo nek im uvedu poreze, nek oni svojima vernicima traže članarine, pa da vidimo koliko će tih vernika biti. Nekako se uvek zaboravi taj "mali" detalj.
  • Обсервер

    19.09.2022 13:04
    Слажем се
    Може, слажем се, али паралелно да се укине вјеронаук у братској Хрватској. Можда нам њихови теолози објасне зашто* против,* зашто *за* Не морамо ми због свега да се глођемо, поготово сепаратисти, против клерикалиста !
  • mile

    19.09.2022 13:03
    U potpunosti saglasan.Ne zaglupljivati decu. Ko hoce neka crkva to radi , neka otvore odeljenja pa izvolite ko zeli a ne ovako silom.
  • pajo patak

    19.09.2022 12:58
    @Ptić Rugalac
    A: u ovim krajevima sa kaže ptić rugalić
    B: kada večiti ponavljači i polupismeni vlasnici državljanstva PC izraze ( to je српски ) da se vrate срећна ( bez navodnika ) dvopartijska vremena (sada idu navodnici ) " Слобо слобода (о ) и DB "војвода " Vjekoslav. Ovo je toliko smešno i jadno da normalnom čoveku može samo da se smuči od ovih kvazi "великосрпских" saradnika službe. Ako ste tako sigurni da je vaš "цпцки" i desno -anahrono-klerikalistički pogled na svet jedini ispravan i jedini poželjan - zašto decenijama kradete izbore? Zato što vaša otužna blebetanja 90 procenata srpskih građana mora da sluša preko PTC, pinka, happy itd.
  • Rajko

    19.09.2022 12:58
    Podržavam i tražim da se vrati latinica na autobuse.
  • @Jana 19.09.2022 • 1

    19.09.2022 12:58
    Pošto
    sam otac dvoje školske dece znam sa kliko energije vaše kolege NE RADE svoj posao. Kako bi inače objasnili toliki broj privatnih časova koje roditelji plaćaju od jezik amtematike pa do srpskog jezika i to u osnovnoj školi.
    Bolje se pokrijte po ušima, počinjem da sumnjam da je ste vi namerno širili korona virus...
  • Vojvodjan Jugosloven

    19.09.2022 12:55
    Vernik sam
    Ali sam protiv klerikalizacije.
    To sto neko potpisuje peticiju protiv veronauke ne znaci da ne veruje u Boga I da je ateista.Problem je kad se crkva zloupotrebljava u polotiku I ratove.Ali izgleda je ona to radical,jos od Konstantina u 4 veku.
  • SNS

    19.09.2022 12:32
    Bot
    Mitologiju i ono Građansko ne vaspitanje zabraniti u školama
  • Jana

    19.09.2022 12:28
    Pošto sam prosvetni radnik znam sa koliko energije moraju kolege biolozi da rade. Crkva i njeno učenje negira Darvina, ali i zadire duboko u odnose muškarca i žene, kao manje vrednog bića.
  • Ptić Rugalac

    19.09.2022 12:28
    Demokratija malo jača
    Ono kad krugodvojkaški i ostali autošovinistički akademski građani iskažu želju da se vrate "srećna" crvena jednopartijska vremena maršala Jožeka Zagorskog. Ovo je toliko smešno i jadno da normalnom čoveku može samo da se smuči od ovih jugonostalgičnih građanera. Ako ste tako sigurni da je vaš "naučni" i levo-liberalno-ateistički pogled na svet jedini ispravan i jedini poželjan - zašto ne trijumfujete na izborima? Zato što vaša otužna blebetanja 90 procenata srpskih građana ne želi da sluša.
  • Bns

    19.09.2022 12:21
    Veronauka
    Na stranu verska osećanja, ali kako neko ko želi razumeti celokupno umetničko stvaralaštvo u Evropi kroz vekove, zamišlja da to može učiniti bez razumevanja hrišćanstva?
    Ovaj apel je proizvod intelektualnog plićaka.
  • Sabahudin

    19.09.2022 12:17
    Omerović
    Upoznavanje sa verom deca treba da imaju u porodici i pri crkvi. Škola, kako se pokazalo, ipak nije mesto za to pogotovo zbog pogrešnog odabira veroučitelja (čast manjini)
  • Mili

    19.09.2022 12:11
    Niko za rasplamsavanje nacionalizma u Srbiji nije više uradio od Helsinškog odbora, nevladinih organizacija, televizija B92 i N1 i ovih nevladinih i nezavisnih aktivista i ostalih. Svaka njihova izjava, vest ili apel dodatno gura i ono malo neopredeljenih na stranu SPC i nacionalizma u ovom njihovom beskonačnom ratu.
  • Dax

    19.09.2022 12:10
    Moze
    Al ukinite i tzv građansko vaspitanje.
  • Ja

    19.09.2022 12:09
    Ne treba da se ukine neko da je ne drze svestena lica.
    Treba da je drze studenti teologije koji bi deci mogli objasniti slicnosti i razlike izmedju vera, kako su nastale, zbog cega je to dobro a zbog cega lose, koji ce im ispricati o svim verskim ratovima, o dobrim stvarima jednako kao o losim pa neka deca sama odluce.
    Naravno, uciti i o Pravoslavlju i o Katolicizmu, objasniti raskol, objasniti Islam, objasniti zasto Jevreji nece da priznaju novi zavet, objasniti budiste, objaniti sekte. Objasniti uticaj religije na svet. Nauciti toleranciji i razumevanju.
    Ako ne moze onda neka idu u svoje pecine pa neka tamo baju.
  • Jovica

    19.09.2022 12:03
    Vera u svoja 4 zida
    Slazem se.
    Neka vernici uce svoju decu da zmija i magarac pricaju, da mrtvi ustaju, levoruki idu u pakao i da je covecanstvo nastalo od tri sina Adama i Eve.
    trt
  • Vandrokaš

    19.09.2022 11:53
    Hoću i ja da potpišem
    Crkvu izbaciti iz škola i iz svih državnih institucija. Odmah i bez oklevanja!
  • Ozezi

    19.09.2022 11:52
    Srpska Talibanska Stranka
    Naravno, protiv sam pravoslavne talibanizacije dece.
    Gde moze da se potpise?
  • Cosa

    19.09.2022 11:39
    pitanje
    Prajd može, a veronauka ne može? Stvarno strašno
  • Dr Feel-Ud

    19.09.2022 11:35
    Gde može da se potpiše
  • Neko

    19.09.2022 11:35
    Konacno neko da primeti i javno napise!!!!
    PODRSKAAAAAA!!!!!
    Necu prisustvo crkve u skoli!!!!
  • podrska

    19.09.2022 11:34
    Nadam se da ce biti peticija i da ce moci i obicni ljudi da potpisu.
    Uvodjenje veronauke je bila najopasnija i najlosija Djindjiceva odluka..
  • Milos

    19.09.2022 11:32
    Ni slučajno
    Po ovim izdajnicima, najbolje da promenimo i naziv naroda.. I što ste ćutali 2000 godine? Tada vam je crkva odgovarala jer je bila protiv Slobe.. Licemeri najgori.
  • Utaja poreza

    19.09.2022 11:19
    Potpisujem ovo.
    Dodao bih i inicijativu da SPC d.o.o. placa porez Republici.
  • Realista

    19.09.2022 11:18
    PODRŠKA!
    ...jer kultu smrti nije mesto u školama!
  • Rasa sa salasa

    19.09.2022 11:18
    Podhitno ukinuti veronauku u školama. Koga zanima, nek mu crkva organizuje časove, pa nek ide. Stvar je vrlo jasna.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna