Više od polovine lokalnih pruga u Vojvodini, od planiranih 420 kilometara, uklonjeno je otkako je ovaj ranije najavljen posao započet pre nekoliko meseci.
Naravno da niko od bukaca ne kapira da pruga koja je postavljena pre 100 ili u blazoj verziji pre 50 godina ( mladjih koloseka u Vojvodini imate samo od Nove Pazove do Novog Sada) tehnicki i tehnoloski ne odgovara modernim lokomotivama i vagonima, da u savremeno doba niko prugu vise ne gradi a da nije elektrificirana ili da nisu unificirani pragovi, sine i skretnice.
A totalno pogresna je premisa da je u danasnje vreme razvoj zeleznicke mreze kljucan za razvoj privrede neke drzave, jeste bilo tako u industrijsko vreme od sredine 19.veka pa dokle je u kojoj dzravi trajao taj industrijski period razvoja. Da je ta tvrdnja tacna, Belgija bi medju najrazvijenijim zemljama ( a tek je 15-ta po BDP) a recimo Irska, USA i Kanada bi bile medju najnerazvijenijima zbog slabasne zeleznicke mreze. U danasnje postindustrijsko vreme drugi vidovi privrede su dominantni no mnogima u Srbiji to jos nije doslo do mozga.
izbor tipa orijent expres ili ko to tamo peva.ali bitna je sarganska 8. da su dozvolili da tim prugama ide ona klackalica na rucni pogon vise koristi bi bilo ovako su platili demontazu prevoz i naravno vecite ostale troskove, na kraju korist nikakva ali nema veze jer je steta neprocenjiva.
Hvala na minusima pojavama koje su prodale obraz.
To je na ceni u ovoj zemlji i zato je vama koji u njoj obitavate tako kako je.
Bolje cam nikad biti neće.
Ovo je ogroman uspeh, ali pošto ljudi gledaju naslov i po tome pišu komentar, evo zapravo šta se dešava. Da, pruge su ukinute, ali da se razmumemo, pola tih pruga ne funkcioniše dosta dugo, dosta je pokradeno i za bilo kakvu obnovu saobraćaja bi morali da radimo potpuno novu prugu na tim koridorima. Da Infrastruktura nije uklonila ove pruge, bile bi ukradene skroz. Ovako bar imaju neki profit. Bitna stvar je da su ostavljeni koridori, oni su tu najvažniji jer daju mogućnost da se u budućnosti gradi pruga. Naveo bih primer pruge Zrenjanin-Vršac, koja sama po sebi ne bi ostala, ali ukoliko se izgradi nova pruga Zrenjanin-Novi Sad preko Žablja, omogućuje regio vozove NS-ZR-VŠ sa izuzetno konkurentnim vremenom. Pruga Vrbas-Sombor predstavlja najkraći vezu Sombora i K10, ako se modernizuje i elektrifikuje, što ne bi IC "SOKO" išao na liniji BG-NS-SO? Ima još tu primera, ali je bitno da te nove linije budu frekventne (sat vremena takt) i usklađene sa ostalim vozovim i vidovima prevoza, time bi se Vojvodina značajno ekonomski uzdigla, a manja mesta oživela
Udarate komentare samo da bi se eto nesto kao reklo... Istina je da se skidaju sporedne pruge(koje vise od 20god nisu u funkciji), nije ni tad postojao putnicki saobracaj zbog malog broja putnika. U kakvom je stanju bio kompletan kolosek tih pruga, to je trebao ovaj gospodin da kaze. Ne bi smeo da se pusti saobracaj jer su pragovi bili u katastrofalnom stanju(jos od Marije Terezije). Da bi se dovelo u vozno stanje, trebalo je to skroz demontirati i uraditi nov kolosek koji u proseku za brzine do 120km/h kosta 500000eur po kilometru(za ovu brzu prugu je 1.6mil eur po kilometru). Pitanje odakle finansije, jer i ovako nije rentabilno.
Zeleznice koje sluze i za transport robe nisu rentabilne, ali precenjeni i neprofesionalni i spor autobuski transport u Vojvodini jeste? Na severu Italije svako selo je povezano zeleznicom. Ne znam zasto smo morali toga da se odreknemo, u vreme ekoloske svesti i svega mi sve karte stavljamo na drumski saobracaj. I to u ravnici.
Steta. Svugde u inostranstvu su sela povezana sa zeleznicom. Najprakticniji i najbrzi stil javnog prevoza. Ova krezuba stoka bi unistila i glavu svoju da mogu. Ali sve je to pasivni narod dopustio. Kako je pozeleo tako neka mu je. Ko vas jb.
Rumunija ima bruto dohodak 303 000 milijarde, Srbija 61.
Rumuni 12000 km pruga, a mi? I koliko upotrebljivih?
Ovde je sve jasno, da se ne nadovezujem koliko bi značilo studentima iz Vrbasa, Kule itd, svima onima koji ne bi da žive u velikom gradu.
Decenijama su ugnjetavali Albance na KiM pa kad je Albancima dozlogrdilo, oslobodili se! Ne zagovaram nikako ni rat ni krv, ali Vojvodinu sistematski unistavaju i zagadjuju na sve nacine i vreme je da se i Vojvodina oslobodi pljacke i kriminalne vlasti! Unistise sve sto je dobro, sela sve praznija, Vojvodjani finansiraju onaj hram Sv. Save, i BG metro! Pa sta mi imamo od toga? Unistise i prugu prema zapadu! Pa kad cete shvatiti i probuditi se?
Sad kad se pojave željosi sa bednim platama u novim džipovima, kupljenim stanovima...
Krađa epskih razmera. Nema kontrole, ali nikakve, ko skida, koliko skida, šta se meri, a šta odmerava.
DB spava, policija spava.
Kazem ja, otresce Vojvodinu kada sve iz nje razvuku i uniste. Gavrilo, jbm ti sve. Nekada je Vojvodina bila deo civilizacije a sada deo primitivne turske mahale i mentaliteta.
Pa kako? Kako je uništen TENT koji nisu uništile NATO bombe ni poplave? Zašto “saradnici” vlasti u NS ne smeju na ulicu bez ličnog obezbedjenja? Stidite se vaših sendviča. Doći će dan kad će vas skupo koštati!
Vojvodina i Srbija su taoci glupih i nadasve bahatih i pohlepnih ljudi. Mada kada pogledam oko sebe vidim takvu većinu.
Da su te pruge u funkciji i modernizovane mnogi ne bi dolazili u NS, ostajali bi ljudi u svojim kućama da žive i da putuju na posao. Ovako su prisiljeni da se sele, samim tim se pustoše, umesto da se razvijaju manja mesta.
Mozda na prvi pogled pruga do beocina nije isplatljiva. Ali nedeljno 2- kompozije teretnog voza sa cementom ne samo da bi ocuvale saobracajnicu na tom delu,koji sada unistavaju teski kamioni, nego bi se smanjilo i zagadjenje vazduha. Ali tu na mestu pruge ce da niknu dodikare. A mozde se biciklistika staza i uradi. Zamislite neku pravu drzavu u kojoj se dize pruga zbog biciklisticke staze! Ta mi smo ovim poduhvatom postali planetarni lideri u ekologiji.
Država je preprodavala specijalizovanu Srpsku firmu za izgradnju pruga i pružnih postrojenja "ZGOP" - Novi Sad nekoliko puta sve dok je nije obezvredila i prodala stranačkim pristalicama mada je imala kapacitete za izgradnju brze pruge.Kad su mogli i smeli da istope tenkove istopiće i šine.
Sa dobrom zeleznicom drzava postaje veca, funkcionalnija, narod blizi i povezaniji. Razlike u kvalitetu zivota od mesta do mesta se smanjuju, vazduh postaje cistiji, nesreca je manje. Sa dobrom zeleznicom moze se ziveti zivot dostojan coveka i van par najvecih gradova. Ne mora se sedeti jedan drugom na glavi. Moze se ziveti ko covek i u kuci na selu, a raditi i skolovati se u gradu. Sela se ne prazne, gradovi ne kipe.
Pogledajte samo Holandiju i zapitajte se zasto taj sveta bira da postavlja pruge umesto da ih uklanja. A sta je Vojvodina nego nasa Holandija?
Ljudi ova vlast mora dole, zbog nase dece. Ne samo njihove.
Sta tu ima da se gleda isplativost? Ni skole ni bolnice nisu isplative ako tako gledamo pa nam trebaju. Kako druga mesta osim NS i BG bar malo da zivnu ako nemaju pruge, pijacu vodu, skole, ustanove, porodilista itd..?
Skoro kompletnu železničku mrežu na teritoriji Vojvodine je izgradila Austougarska. Vrlo malo je izgrađeno u vreme Kraljevine Jugoslavije i kasnije Socijalističke Jugoslavije.
Pre 100 godina Vojvodina je bila najbogatiji i najrazvijeniji deo Srbije kada se Vojvodina u novembru 1918. ujedinila sa Kraljevinim Srbijom.
Za tih 100 godina od Vojvodine je napravljena crna rupa. Unazađena je 200 godina unazad. Umesto da danas Vojvodina ekonomski bude na nivou današnje Slovenije, Češke, Poljske, . . . ona je ekonomski rame uz rame sa najnerazvijenijim opštinama na jugu Srbije, rame uz rame je sa najzabitijim delovima Crne Gore, Albanije, Severne Makedonije, Moldavije, . . .
Jedini period posle izlaska iz Austrougarske svoj razvoj Vojvodina doživljava tokom SFRJ.
Sve što je tokom Austrougarske i SFRJ pametni i isplativo napravljeno u Vojvodini, za poslednjih 30 godina je postala razvalina i kaljuga. Za tih 30 godina od Vojvodine je napravljen otpad.
Od jedne bogate regije uspeli smo da napravimo prosjački kraj.
Ekonomski gledano, Vojvodina je danas nepopravljivo đubre koje brzinom munje srlja u što veće đubre.
A taj ponor u đubrište je počeo onom čuvenom "Jogurt revolucijom".
Mnogi tada nisu znali da je toga dana završen ekonomski prosperitet i lagodan život na teritoriji Vojvodine. Krenuo je sunovrat, korak po korak.
"Zavladala je loša kadrovska politika diplomaca sa privatnih fakulteta."
Kada je tačno zavladala loša kadrovska politika pošto su Vučić i Dačić 30 godina na vlasti kao najbolji studenti državnih fakulteta koje su završili. Inače državni fakulteti su se od vajkada u Soraba upisivali i završavali preko veze. Tako su Vučić i Dačić i bili najbolji na njima. Zorana Mihajlović je diplomirala i doktorirala na državnom fakultetu ali sektor energetike gde je ministarka se nalazi u potpunom rasulu. Verovatno zbog kadrovske politike i lošeg fakulteta.
To sto je skinuto nikada vise nece biti vraceno, napravljeno ponovo. Nemoj da se zamajavate.. Sinobusom do Kaca i ostalih mesta mogu da se sete samo stari gradjani NS, a sad kinezi grade pruge za velike novce i voz uzimamo na lizing!
Posledice izgradnje pruge Beograd-Budimpešta će biti kraj ostalih železničkih pravaca u Vojvodini, prvenstveno onog vezanog za Sombor.
Dok traje izrada deonice Novi Sad-Subotica, sav teretni saobraćaj je preusmeren na pravac Novi Sad-Bogojevo-Sombor, koji je u takvom stanju da on to neće izdržati.
Pravac Novi Sad-Vrbas-Sombor je zatvoren za saobraćaj i pitanje je da li će ponovo biti uspostavljen.
Naravno, Železnice Srbije ne nalaze za shodno da obnaroduju svoje planove, lokalni i političari višeg ranga ne pitaju ništa jer ih dobrobit lokalne zajednice ne interesuje. Pokrajinske i republičke vlasti imaju svoju višu računicu, kao i obično.
To je to, priča završena.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Kako je uništena vojvođanska železnica: Uklonjeno više od 200 kilometara lokalnih pruga
Autor: Danas
Info
•04.10.2022.
•16:55 > 11:29
Komentari 41
dijasporac
A totalno pogresna je premisa da je u danasnje vreme razvoj zeleznicke mreze kljucan za razvoj privrede neke drzave, jeste bilo tako u industrijsko vreme od sredine 19.veka pa dokle je u kojoj dzravi trajao taj industrijski period razvoja. Da je ta tvrdnja tacna, Belgija bi medju najrazvijenijim zemljama ( a tek je 15-ta po BDP) a recimo Irska, USA i Kanada bi bile medju najnerazvijenijima zbog slabasne zeleznicke mreze. U danasnje postindustrijsko vreme drugi vidovi privrede su dominantni no mnogima u Srbiji to jos nije doslo do mozga.
djordje
Stohadin
To je na ceni u ovoj zemlji i zato je vama koji u njoj obitavate tako kako je.
Bolje cam nikad biti neće.
pajo patak
Mika
Stohadin
I brzine bile oko 120 km/h.
Bojan
Le Kler
Mare
Jesi li ti lud? Baš tražiš posećivanje.....vidimo se
pajo patak
Perica
Zasto
Pera
D
/
Saša
Rumuni 12000 km pruga, a mi? I koliko upotrebljivih?
Ovde je sve jasno, da se ne nadovezujem koliko bi značilo studentima iz Vrbasa, Kule itd, svima onima koji ne bi da žive u velikom gradu.
Bax
Pera Ždera
Krađa epskih razmera. Nema kontrole, ali nikakve, ko skida, koliko skida, šta se meri, a šta odmerava.
DB spava, policija spava.
Marija
pajo patak
g pen
Zebra
Nana
Da su te pruge u funkciji i modernizovane mnogi ne bi dolazili u NS, ostajali bi ljudi u svojim kućama da žive i da putuju na posao. Ovako su prisiljeni da se sele, samim tim se pustoše, umesto da se razvijaju manja mesta.
Pera
Ciciban
SMile
Braćala
Onako
usput
Jovanka
Zdrav razum
Pogledajte samo Holandiju i zapitajte se zasto taj sveta bira da postavlja pruge umesto da ih uklanja. A sta je Vojvodina nego nasa Holandija?
Ljudi ova vlast mora dole, zbog nase dece. Ne samo njihove.
Ogi
Konj
VOJVODINA
Pre 100 godina Vojvodina je bila najbogatiji i najrazvijeniji deo Srbije kada se Vojvodina u novembru 1918. ujedinila sa Kraljevinim Srbijom.
Za tih 100 godina od Vojvodine je napravljena crna rupa. Unazađena je 200 godina unazad. Umesto da danas Vojvodina ekonomski bude na nivou današnje Slovenije, Češke, Poljske, . . . ona je ekonomski rame uz rame sa najnerazvijenijim opštinama na jugu Srbije, rame uz rame je sa najzabitijim delovima Crne Gore, Albanije, Severne Makedonije, Moldavije, . . .
Jedini period posle izlaska iz Austrougarske svoj razvoj Vojvodina doživljava tokom SFRJ.
Sve što je tokom Austrougarske i SFRJ pametni i isplativo napravljeno u Vojvodini, za poslednjih 30 godina je postala razvalina i kaljuga. Za tih 30 godina od Vojvodine je napravljen otpad.
Od jedne bogate regije uspeli smo da napravimo prosjački kraj.
Ekonomski gledano, Vojvodina je danas nepopravljivo đubre koje brzinom munje srlja u što veće đubre.
A taj ponor u đubrište je počeo onom čuvenom "Jogurt revolucijom".
Mnogi tada nisu znali da je toga dana završen ekonomski prosperitet i lagodan život na teritoriji Vojvodine. Krenuo je sunovrat, korak po korak.
kvalifikovan
Kada je tačno zavladala loša kadrovska politika pošto su Vučić i Dačić 30 godina na vlasti kao najbolji studenti državnih fakulteta koje su završili. Inače državni fakulteti su se od vajkada u Soraba upisivali i završavali preko veze. Tako su Vučić i Dačić i bili najbolji na njima. Zorana Mihajlović je diplomirala i doktorirala na državnom fakultetu ali sektor energetike gde je ministarka se nalazi u potpunom rasulu. Verovatno zbog kadrovske politike i lošeg fakulteta.
Vojvođan
Gvozden
021
Siniša
Dok traje izrada deonice Novi Sad-Subotica, sav teretni saobraćaj je preusmeren na pravac Novi Sad-Bogojevo-Sombor, koji je u takvom stanju da on to neće izdržati.
Pravac Novi Sad-Vrbas-Sombor je zatvoren za saobraćaj i pitanje je da li će ponovo biti uspostavljen.
Naravno, Železnice Srbije ne nalaze za shodno da obnaroduju svoje planove, lokalni i političari višeg ranga ne pitaju ništa jer ih dobrobit lokalne zajednice ne interesuje. Pokrajinske i republičke vlasti imaju svoju višu računicu, kao i obično.
To je to, priča završena.
ex chapman
uklonjene i kupcu isporucene o drzavnom trosku
Duki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H