Do velike razlike u ceni dizela i benzina u Srbiji došlo je zbog manjka dizela na tržištu, ali i zato što su se ranije uvozile velike količine dizela iz Rusije, kažu u Ministarstvu energetike.
...vec vise puta vidjam potpuno pogresnu informaciju od raznih "strucnjaka za pecenje rakije" koliko se cega dobija iz nafte, za one koji znaju engleski i koji hoce da citaju mogu da vide kompletno objasnjenje ovde:
https://www.breakthroughfuel.com/blog/crude-oil-barrel/
Ukratko, od oko 45% nafte u barelu nastaje benzin, od oko 25% dizel, a ostatak otpada na kerozin, TNG, i druge derivate... Tako da ne, ne dobija se vise dizela iz barela od benzina, bas naprotiv...
Kad smo već ekonomski tigar, uvesti porez pri registraciji nekomercijalnih dizel vozila, ukinuti porez na luksuz za velike kubikaže i snage motora, pa da vidite kako će i dizel i dizelaši da pojeftine, a benzin i benzinci da da poskupe.
Pljačkate svojnarod tako što kupujete rusku naftu tipa ural za 20% jeftinije od brenta pa onda još stanovništvu prodajete 20% skuplje gorivo nego u zemljama u okruženju. Eto to vi radite.
EU zapravo podstiče praksu da dizel bude skuplji od benzina. Razlog je što su dizelaši puno veći zagađivači od benzinaca, pa ih se politikom visokih cijena goriva želi eliminirati iz prometa. Postoji čak EU direktiva (ili prijedlog direktive) kojom će biti zabranjena proizvodnja osobnih automobila na dizel gorivo od neke godine, zaboravio sam od koje. Pošto je EU de fakto najveći generator svjetskih standarda ovakva praksa će najvjerojatnije biti prihvaćena u cijelom svijetu.
nauce da lazu, a ne trepnu. Naftni derivati, goriva se dobijaju u procesu, koji had uprostimo, najvise lici na kuvanje rakije, u vertikalno postavljenom kazanu. Prvi derivat, prljaviji i manje preciscen (a vise ga se i dobija) talozi se nize, a finiji cistiji derivati pri vrhu kazana, (dobija ih se manje). Dakle u proizvodnom smislu, dizel bi morao da bude jeftiniji, jeftinija mu je proizvodnja, vise ga se dobija, ali videli, da je narod pokupovao dizel motore, koji su manji potrosaci, znatno skuplje odrzavanje, ali za one koji prelaze vise kilometara isplativo. Pa resili da ljudima anuliraju prednost tj izjednace cenu po predjenom kilometru, a odrzavanje Vam ostalo skuplje. Jedini razlog za skup dizel je neizmerna alavost drzave da otme svaku mogucnost da neko prodje jeftinije.
Koje ministarstvo,ne osnovano,ne postojece koje samo donosi neke odluke ! Tankovao jutros u cro,ina dizel 192 din ! Pljacka in vivo,sta hocete dalje, uzivajte u jakoj i stabilnoj srbiji...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Kako u Ministarstvu energetike objašnjavaju velike razlike u ceni dizela i benzina?
Autor: Tanjug
Info
•10.10.2022.
•17:18
Komentari 10
Posto...
https://www.breakthroughfuel.com/blog/crude-oil-barrel/
Ukratko, od oko 45% nafte u barelu nastaje benzin, od oko 25% dizel, a ostatak otpada na kerozin, TNG, i druge derivate... Tako da ne, ne dobija se vise dizela iz barela od benzina, bas naprotiv...
Treba
Gavril
Slobodan
Ivan, Osijek
Djole
Može još
DragCHE
Dejan
Ma da
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H