Mnogi auto-servisi u Srbiji podigli su cene svojih usluga, a ovaj potez pravdaju poskupljenjem radnog sata majstora i održavanja mašina, delova i opreme.
Mene ulje 3 l,a treba mi 2,7 l,filter ulje i filter vazduh koštaju nepunih 5000.5500 max svake 2 god kad menjam filter goriva.
Toliko platim za mali servis. I uradi sam.
Ništa komp,reseti,zezanja i ostalo...
Isto kao što je i meni poskupelo mleko, hleb, šećer, meso, grejanje, struja, sladoled, čokolada, keks, burek, jogurt, . . . . tako je sve to isto poskupelo i majstorima, molerima, frizerima, električarima, krojačima, taksistima, . . . . E sada, njima je lako. Svi su privatnici i jednostavno za koliko ih mesečno život više košta oni za toliko podignu usluge. To vam se dragi moji zove inflacija. Ne mogu samo trgovci da dižu cene kako im padne na padne. Dizaće i svi ostali kako bi mogli da isprate povećanje cena po prodavnicama i pijacama.
E sada, veliki broj ljudi radi za nekog privatnika i zavisi od toga hoće li mu ovaj podići cenu satnice kako bi i taj radnik mogao da prati povećanja cena u marketima i na pijacama ili mu neće podići satnicu već će ga ucenjivati. Ali za to dragi moj postoji ulica, protesti ili jednostavno pljuneš takvog gazdi, pokupiš se i odeš. A gde odeš?
Pa odeš ili u 3 p.m. ili negde preko.
U pravi si, nije nuklearna nauka. Dosta toga na autu može čovek i sam da sredi. Sada barem ima dosta YouTube klipova na tu temu, na desetine hiljada klipova. I još gomila foruma na kojima čovek može da se posavetuje. Zamena ulja, filtera ulja, filtera vazduha, filtera goriva, filtera klime/kabine, svećice, razne sijalice, osigurače, . . . bukvalno svako može da nauči i posle sam uradi na svom autu. Teško je samo prvi put kada se to radi. I tu može da se uštedi nešto novca.
Međutim, postoje stvari koje se mogu uraditi isključivo uz pomoć specijalnih alata koji, ako su kvalitetni, znaju puno da koštaju a svaki servis bi trebao da ih ima. Zatim postoje kvarovi, popravke određenih stvari na kolima koje je najbolje prepustiti stručnom licu a od njega uz plaćen račun dobiti i garanciju na zamenjene delove i uslugu. Da imaš posle koga da ganjaš.
Ja na primer sam zamenim ulje, sve filtere, svećice, . . . ali npr. zupčasti remen, vodenu pumpu, kočnice prepustim pravom majstoru.
Nije nuklearna nauka, meni je i pre tri godine bilo skupo, kupio delove, nasao na netu uputstvo i odradio sam! Polovan auto, star 11 godina. Ziveo internet!
Nemam apsolutno nikakvog razloga da ih "branim" i licno smatram da su sva ova povecanja cena u 80% slucajeva ne opravdana. Medljutim, cinjenica je da bi neko dobio licencu da bude ovlasceni servis ( samo o njihovim cenama govorim ) mora da ulozi brdo para u infrastrukturu, kadar, alate, dijagnosti i sta sve vec ne i to ne samo na pocetku nego svake godine nesto se menja i izlazi novo. A automobilska industrija u svetu je preveliki biznis i danas prozvodjaci dobar deo profita prave preko odrzavanja, tj sistema ovlascenih servisa i njihove "plug and play" filozofije gde vise nema popravki nego samo zamene pokvarenih delova i naravno sto vise elektronike, softvera i komplikacija u tehnologiji. Davno je proslo vreme Golfa 2, Toyota i sl. Sad se auto pravi da te sluzi max 7 godina sa laganim "dranjem" u ovlascenom servisu dok si u garanciji a posle, prodaj i salji u treci svet na krpacinu pa koliko da traje, traje.
Kako je sad ovo novost? Pre dve godine cena motornog lubrikanta kojeg koristim je skočila naglo sa 700 na oko 1000 dinara za litar i od tad lagano ali konstantno i dalje raste ali još nije prešla 1100. I sad se
tek piše o tome? Kao da je ovaj talas poskupljenja sad počeo. Muka mi je da čitam o tome, samo će prouzrokovati da i oni koji još nisu digli cene dignu i za old stock
Ne znam u kojim servisima ste pitali za cene malog servisa, pre desetak dana sam radio mali servis, kupio sam ulje i filtere, za ruke majstor uzeo 2000 dinara, prošle godine mi naplatio 1500 dinara za ruke
Ma Vlado u pravu si ti, ja mislim da bi vlasnici servisa trebalo da dele vaučere sa popustom sve jednoj mušteriji koja uđe u servis. I to vaučer od 50% popusta, ma šta 50%, 100% popusta.
Vlada i ostali ovde očigledno ne znaju koliko struje dizalica potroši, koliko struje potroši kompresor itd.
PS. u dobrim servisima mali servis je za džabe, plaćate filtere i ulje, ruke se ne plaćaju, posto servis ima dogovor sa valvolinom da ne naplaćuje mali servis, a za uvrat dobija rabat na ulje.
Ima 3 godine plaćam mali, redovan servis, kod ovlaštenog servisera 22 000 dinara.Uredno mi svaki put složi fakturu, sa precizno navedenim utrošenim radnim satima, utrošenim materijalom.I odere me onako na finjaka, po evropski, jer mu se može, auto pod garancijom i da bi važila garancija, potrebno je obavljati servis kod ovlaštenog servisera.
"Milos NS
Radni sat u Srbiji
Od kada se to u Srbiji rad meri radnim satima? "
pa ja ne znam gde ti odrzavas kola, ja kad odem kod majstora i dobijem racun, pise spisak delova i poslednja stavka su "radni sati". i to je na kraju konacan ceh za placanje.
u tekstu je pogresno preveden podatak za inostranstvo. i tamo pise "labor" kao stavka za ruke majstora, ali to naplacuje servis. majstor bobije mnogo manju satnicu
Najjace mi je kada ljudi procitaju 200 evra na sat i racunaju da je to cista zarada. :)
To je cena koju naplacuje auto kuca, a u koju je uracunat porez, osiguranje, penzijaki fond, struja, voda, potrosni materijal, amortizacija alata i na kraju plata majstora.
Kad se kaze radni sat, ne misli se na ono koliko ide majstoru nego ono koliko servis naplacuje kao "ruke". I da, ta usluga sada kosta po servisima u NS od 3000 pa do 7000 din a u ovlascenim servisima luksuznih vozila ide i do 80e. I naravno da taj novac ne ide tom majstoru koji tamo radi. Na zalost, oni zaradjuju puno manje i zbog toga vecina, cim nauce posao, beze i otvaraju svoje servise ili rade sami na crno. Drzati danas ovlasceni servis je skupa igracka i tu nema neke velike zarade na kraju, tako da se oni uglavnom nalaze u sklopu ovlascenih prodajnih salona tj dilera. A to da su ove usluge u zapadnoj Evropi jeftinije je cista glupost. Da je tako, ne bi vecina zapadnjaka svoja vozila prodavala cim istekne garancija tj cim im zatrebaju usluge servisa.
Razlikujte radni sat zaposlenog i radni sat firme koja zapošljava zaposlenog, dve različite stvari.
Inače, odavno više nemam viška novca da plaćam da mi neko uradi mali servis. Živim u kući sa dvorištem, kupim filtere, ulje, uradim sam...Bar znam šta sam uradio.
"Deficit je majstora, mnogo njih odlazi na rad u inostranstvo, gde se sat plaća od 180 do 210 evra".
Sat vremena 200e? Sta?
200 radni sat x 8 radnih sati x 22 radna dana ~ 35k e mesecno? Idem ja u majstore.
To ne pogađa šefove i direktore u javnim preduzećima obzirom da voze službena kola 24 časa 365 dana u godini! Naravno i gorivo o trošku firme, tj svih nas.
Безобразлук полумајстора. Мали сервис ионако сам радим. Имам атмо бензинца и све је веома лако доступно за променити. Можеш мислити науке, заменити уље и филтере. И за то траже 4000 динара. Срећа па велики сервис неће доћи на ред још пар година.
Pa ovako može do beskonačnosti. Sada će ovi što proizvode mleko da kažu, pa poskupeo je mali i veliki servis i tako u krug. Što se više ovo dešava, veća nas kriza očekuje. 2008-manće biti mala maca za ono što sledi sledeće godine.
ovo: "Na ovo poskupljenje su se auto-servisi odlučili jer je porasla cena radnog sata majstora. Ta cena je u nekim jačim kućama 80 evra, dok je u slabijim servisima cena radnog sata od 4.000 do 7.000 dinara. Deficit je majstora, mnogo njih odlazi na rad u inostranstvo, gde se sat plaća od 180 do 210 evra." gospodin majstor moze da prica po kafanama i ljudima koji nemaju nikakav kontakt sa inostranstvom!
Od kada se to u Srbiji rad meri radnim satima? U Nemackoj je radni sat majstora sa 3 stepenom od 11 do 13e. U tekstu se navodi da je radni sat u Nemackoj 180e?! Po toj racunici majstor u Nemackoj zaradjuje 25 do 30 hiljada evra. Kako su nasi priuceni majstori poceli da dizu cene ici cemo u Madjarsku i Rumuniju da radimo veliki servis.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Još jedno poskupljenje: Više cene malog i velikog servisa automobila
Autor: Kurir
Info
•19.10.2022.
•07:32 > 07:35
Komentari 30
Eon
Stohadin
Toliko platim za mali servis. I uradi sam.
Ništa komp,reseti,zezanja i ostalo...
bananarama
E sada, veliki broj ljudi radi za nekog privatnika i zavisi od toga hoće li mu ovaj podići cenu satnice kako bi i taj radnik mogao da prati povećanja cena u marketima i na pijacama ili mu neće podići satnicu već će ga ucenjivati. Ali za to dragi moj postoji ulica, protesti ili jednostavno pljuneš takvog gazdi, pokupiš se i odeš. A gde odeš?
Pa odeš ili u 3 p.m. ili negde preko.
@ Uradi_Sam
Međutim, postoje stvari koje se mogu uraditi isključivo uz pomoć specijalnih alata koji, ako su kvalitetni, znaju puno da koštaju a svaki servis bi trebao da ih ima. Zatim postoje kvarovi, popravke određenih stvari na kolima koje je najbolje prepustiti stručnom licu a od njega uz plaćen račun dobiti i garanciju na zamenjene delove i uslugu. Da imaš posle koga da ganjaš.
Ja na primer sam zamenim ulje, sve filtere, svećice, . . . ali npr. zupčasti remen, vodenu pumpu, kočnice prepustim pravom majstoru.
DonJuan
pera
Uradi_Sam
Vlada
Anzac
Sikana
tek piše o tome? Kao da je ovaj talas poskupljenja sad počeo. Muka mi je da čitam o tome, samo će prouzrokovati da i oni koji još nisu digli cene dignu i za old stock
Dejan
Mićo
Vlada i ostali ovde očigledno ne znaju koliko struje dizalica potroši, koliko struje potroši kompresor itd.
PS. u dobrim servisima mali servis je za džabe, plaćate filtere i ulje, ruke se ne plaćaju, posto servis ima dogovor sa valvolinom da ne naplaćuje mali servis, a za uvrat dobija rabat na ulje.
Bajata infirmacija
Biba
lalos
Radni sat u Srbiji
Od kada se to u Srbiji rad meri radnim satima? "
pa ja ne znam gde ti odrzavas kola, ja kad odem kod majstora i dobijem racun, pise spisak delova i poslednja stavka su "radni sati". i to je na kraju konacan ceh za placanje.
u tekstu je pogresno preveden podatak za inostranstvo. i tamo pise "labor" kao stavka za ruke majstora, ali to naplacuje servis. majstor bobije mnogo manju satnicu
021
:/
To je cena koju naplacuje auto kuca, a u koju je uracunat porez, osiguranje, penzijaki fond, struja, voda, potrosni materijal, amortizacija alata i na kraju plata majstora.
Vlada
Mr.No
Inače, odavno više nemam viška novca da plaćam da mi neko uradi mali servis. Živim u kući sa dvorištem, kupim filtere, ulje, uradim sam...Bar znam šta sam uradio.
Limanac
alex
Sat vremena 200e? Sta?
200 radni sat x 8 radnih sati x 22 radna dana ~ 35k e mesecno? Idem ja u majstore.
Nikola
Rale
Pa u ovlascenim servisima nije ta cena
Marmelo
Комша
Vlada
pismen
Buducnost
Дане
Milos NS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H