Nedavanje "migavca" prilikom skretanja ili prestrojavanja toliko je česta pojava na putevima u Srbiji da se sasvim sigurno može smatrati najučestalijim saobraćajnim prekršajem.
Jedan bahati primitivac u džipu skreće bez žmigavca dok nekoliko auta čeka da se uključi jer ne zna nameru tog vozača. Parkira se, izlazi iz auta i vrti ponosno ključeve oko prsta.
Prilazim "sa divljenjem", zagledam auto, hvalim, pa pitam ponosnog vlasnika koji "raste" :
- odličan auto..., šteta samo što nema žmigavca.
- kako nema? Zbunjeno će džipadžija, na šta mu ja rekoh
- pa ne vidim da si dao žmigavac kad si skretao
Uuuu.... pa skoro sam dobio batina jer sam trubio audiju koji na raskrsnici bulevara skreće levo, ali se zaustavio na pola leve trake za pravo iz suprotnog smera da "propušta" nas koji idemo pravo.
Okrenuo je polukružno i jurio me trubeći ....
Iz prve ruke mogu da prenesem iskustvo iz tri države. Italija, gde su ubedljivo najbahatiji vozači, u paketu sa rumunima, isto tako, ne davanje migavca, presecanje trake, izletanje iz sporednih ulica. Nemačka i Austrija su slične, doduše, kod njih je kultura malo drugačija nego u Italiji, s toga su i malo bolji vozači, ali isto tako divljaju na autoputu i ne daju migavce, nemaju procenu i prave gluposti na istom. Vozim kamion i svaki dan sam u jednoj od ove tri države, gledam i ne verujem sta ljudi rade. Pitanje je samo dali se i kod njih bahanalisu gastarbajteri ili su to domaći. Jedina je razlika sto ni u jednoj od ove tri države, nema sviranja i pokazivanja svega i svačega. Zato kad se vratim u Srbiju na odmor, uhvati me muka kad treba da vozim auto po Novom Sadu i da ne odlepim.
Kao višedecenijskom vozaču, uključivanje žmigavca je potpuno automatska radnja kao i menjanje brzina.
Kao pešaku, izređam im sto kletvi čekajući na pešačkom prelazu da prođu pravo a oni hop pa skrenu. Tu samo izgubim živce ali je opasnije kada smo na prelazu i na njihovoj putanji neobjavljenog skretanja. Pošto mi je jasno kakvih nedotupavih i bahatih vozača ima onda u tim situacijama osluškujem rad motora i da li usporava ...
U ovom svinjcu prosto je kapric prekrsiti neki propis, zajebati djubrovski sistem koji favorizuje gamad i sljam gde god je to moguce.
Reciklirani radikalski banditi su mi ogadili svaku travku, svaki list, svaki komad zemlje.
Ovaj nazad svakako treba da drzi rastojanje ali se i pokazivac pravca mora koristiti, Da bi svi mogli na vreme reagovati. Kao sto vidis guzve su sve vece i time saobracaj gusci. Ne moze se drzati rastojanje 10 metara jer tebe mrzi da koristis pokazivac pravca.
Pokazivac pravca ili zmigavac dajem uvek, cak i u 3 ujutru kada nema nikoga na putu a i na autoputi kada menjam trake.
Nazalost u 90% slucajve ni milicija ne daje zmigavac.
To je najžalosnije.
Čak i pojase ne vezuju.
Pitao sam jednog sluzbenika saobracajne policije koji moze biti kompetentan za tako nesto i dobio sam sledeci odgovor:
Ne mozemo na raskrsnici da dokazemo da nisu dali zmigavac pa ih zato i ne opominjemo.
To je veoma pogresno a sa druge strane neka postave kamere i neka snimaju pa neka sankcionisu sve vozace.
Naravno i njihove koji inace treba da daju primer a ne da se bahate.
Po meni se najvise bahate oni koji treba da daju primer
Samo komentar na ovo: "BROJ DVA: dobar deo vozaće je počeo da daje gas i skreće na levo, kao prvi pred raskrsnicom, pod pravomm linijom, ogromnim gasom seče raskrsnicu da pretekne prevog iz suprtonog pravca koji ide pravo."
Za ovo barem 50% zasluge dolazi od retarda iz službe za planiranje saobraćaja - prebrojte koliko semafora na vrlo prometnim raskrsnicama ima odvojen semafor za skretanje levo. Ako se ne bude "brz na gasu" da se krene pre kontra strane, onda za jedan ciklus zelenog svetla levo skrenu maksimalno 2-3 vozila.
Što nas opet dovodi do narednog problema: ljudi ne znaju da voze. Ako voziš i stojiš na semaforu, gledaj u j..ni semafor a ne u radio, telefon, saputnike, reklame .... i kreni kad se upali zeleno. Ne kad krene onaj ispred tebe, nego kad se upali zeleno. U suprotnom imamo to što imamo - da se od paljenja zelenog svetla čeka 15 sekundi da se pokrene onaj koji je 5. u redu.
juce je tip kod bolnice namerno presao na crveno.
znao je da nece biti kaznjen.
prelazio je tako sto je propustao kola kojima je zeleno ali nije hteo da saceka promenu svetla na semaforu u svojoj traci zato sto mu se moze.
los i pokvaren narod smo
secam se ove ulice kad su bile samo kuce. saobracaja kroz nju nije ni bilo. jedino su peske ljudi isli do i od centra, posebno kad se islo u i iz izlaska - nebrojeno puta sam tuda pratio devojku koja je živela na Bulevaru (da ne ispadne da sam bas mnogo mator, to je vec bilo nakon sto su poceli da zidaju zgrade). secam se i kad je zatvorena Papa Pavla zbog "rekonstrukcije". to je zapravo bila priprema ulice za gradnju u korist investitora a na račun svih poreskih obveznika. secam se i kad su pocele da nicu prve zgrade, pa posle i druge pa trece - naravno bez parkinga.
Samo naplata nematerijalne štete, advokat Saric je divan, najbolji u gradu. Neka ne daju žmigavce, zovem miliciju i pravim Evropski zapisnik, vrlo jednostavno. Samo se bahatite.
izmedju automobila, takodje je prekrsaj... Nije direktno naveden kao takav, ali po nasim propisima, nije dozvoljeno da dva motorna vozila istovremeno budu u kolovoznoj traci (paralelno), tako da je i onaj seljacki obicaj, voznje bicikla jedno pored drugog i vodjenje divana, takodje prekrsaj. Nije mozda prekrsaj, ali je po zivor opasno, stupanje na pesacki prelaz, ne pogledavsi levo i desno, voznja biciklova, el. trotineta, kroz pesacke zone, parkove... Voznja biciklova, nocu, po losim uslovima vidljivosti (kisa, magla sneg) u tamnoj odeci, cesto bez osvetljenja.
Pa da, čekaš na uključenju u kružni tok u špicu, vozači sve vreme prolaze pa vrebaš onaj mali trenutak kad je slobodno, i onda lik koji ti prilazi samo 'ladno izađe bez davanja ikakvog nagoveštaja i dok ti shvatiš da više ne ide ka tebi i da si mogao da se uključiš onaj iza njega je već tu i moraš i dalje da čekaš... Ili stojiš na semaforu iza nekoga u traci koja je i za pravo i za levo, i kad se upali zeleno on tek tada upali žmigavac da skreće levo i blokira tu traku, a ti se onda jedi što nisi odmah pikirao desnu kada si prilazio raskrsnici... A šta tek da pričamo o članu 49 ZOBS-a, ono da ne ulaziš u raskrsnicu čak i kad ti saobraćajna signalizacija (čitaj: semafor) sugeriše da to možeš da uradiš, ako iz te raskrsnice nećeš izaći na vreme, to tek niko ne poštuje, pogotovo u ovim zonama radova, "uhvati" ga crveno svetlo u sred raskrsnice i onda ovi iz bočnih smerova mogu da se "slikaju" na njihovo zeleno, "no pasaran"...
Žmigavac je pre svega sredstvo koje drugima pomaže da bolje planiraju svoje poteze u saobraćaju. Ali kako smo narod koji i inače ne voli da planira, to se naravno odražava i na saobraćaj. Meni je nezamislivo da ne upozorim druge na nameru menjanja pravca a isto tako jako me živcira kada me neko "iznenadi". Ali stvar mentaliteta. Znam da ne pripadam ovde, baš nikako.
Nije problem što se krši ovaj saobraćajni propis već je problem u tome što to niko ne sankioniše i to u slučajevima kad se to radi u prisustvu saobraćajne policije. Nekad imam utisak, osećaj da su naši saobraćajci blago retardirani ljudi. Gledam pre neki dan na Bul. Evrope, stali sa radarom, mere prekoračenje brzine...iza njih cela leva traka blokirana sa " četiri migavca" a ispred njih pretrčavaju pešaci van pešačkog prelaza a oni ništa. Čekaju nekog da ga ulove da li vozi 52 ili 53 kmh gde je dozvoljeno 50 kmh.
Realno, kod nas se od prekrsaja gleda samo alkoholisanost i prekoracenje brzine. Zmigavce ne moras davati, a parkirati se mozes gde god hoces jer to niko niti kontrolise niti kaznjava. Izduvni gasovi i slicno da ni ne pominjemo.
Hadje da se kontroliše u Novom Sadu nagla prestrojavanja iz trake u traku, postala je bolest nkoiko se to dešava, mislim da većina nervni slom dobije ako ispre sebe ima 6 vozila a u drugopj traci su samo 3 vozila pa ne uspe da se prestroji, gubi na brzini i vremenu jer je 7-mi u redu a ne 4-ti kako bi biolo u drugoj traci.
Kao na ski-stazi, vele slalom, i po 3x se prestroje između semafora, ja to nikada ne radi, i uglavnom ih uvek sve normalno vožnjom sustignem, ništa time ne dobijajaju.
BROJ DVA: dobar deo vozaće je počeo da daje gas i skreće na levo, kao prvi pred raskrsnicom, pod pravomm linijom, ogromnim gasom seče raskrsnicu da pretekne prevog iz suprtonog pravca koji ide pravo.
BROJ TRI: iz desne trake sa uslovno desno, stanu, čekau zeleno, osali im sviraju iza, ma ne JE*U majku, kada se upali zeleno, gas do daske i prvo pa u levo, preseku pravac onome koji je regularno na traci za pravo.
BROJ ČETIRI: žuto svetlo, sinonim za gas do daske da prođeš raskrsnicu, ne da počneš sa zaustavljanjem.
BROJ PET: parkiranje unazad na parking kraj puta, idu desnom trakom za autobuse, stanu, okrenu auto prema levo i zagaze u srednju traku, zaustave saobraćaj, da bi parkirali na parking unazad, i isparkirali za sekund kada drugi put krenu.
BROJ ŠEST, NAJGORI: na kružnoj raskrsnici, ili gde god stignu, namerno izađu i preseku ti prvenstvo prolaza, ali stanu, staneš i ti, pokazuješ im u fazonu "koji ti je", oni mašu i izvinjavaju se, pa daju gas i nastave gde su krenuli bez čekanja
Pa zasto se policija ne voza sluzbenim kolima i ne hvata one koji ne daju zmigavac? Na putu od posla do kuce 70% ucesnika ne daje zmigavac, sta je problem za policiju da to krene kaznjavati?
Uključivanje pokazivača pravca je (barem za mene) kao urođeni postupak prilikom namere da menjam pravac. Ne mogu da razumem ljude kojim je problem da ga koriste. Imam i pitanje: Ako je za nepoštovanje uključivanja pokazivača pravca predviđena makar i minimalna kazna od 5000RSD, ZAŠTO se ne naplaćuje? DRAŽAVA BI MOGLA DA UZME LOVU jer jr prekršaj JAKO LAKO ustanoviti.
Džordž Karlin je u jednom skeču davno rekao, da bi se divljanje u saobraćaju za čas rešilo, kada bi umesto vazdušnih jastuka i raznoraznih zaštita, svaki vozač imao jedan poveći šiljak ispred grla. I slažem se sa njim. Količina bahatosti i samoživosti u saobraćaju je neverovatna, i to svih učesnika, vozača automobila, kamiona, autobusa, motora, biciklova a bome i pešaka.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Nesvesno ili iz bahatosti: Ovo je saobraćajni propis koji najčešće kršimo
Autor: N1
Info
•04.11.2022.
•10:15 > 10:16
Komentari 41
Maja
Zahe Bant
U desnoj volan i menjač, u levoj mobilni...
Kako da uključim žmigavac?
Nenad
Prilazim "sa divljenjem", zagledam auto, hvalim, pa pitam ponosnog vlasnika koji "raste" :
- odličan auto..., šteta samo što nema žmigavca.
- kako nema? Zbunjeno će džipadžija, na šta mu ja rekoh
- pa ne vidim da si dao žmigavac kad si skretao
Vozac
Лиманац
То је само за мишеве који не знају да возе друга чије!
Motka!
Okrenuo je polukružno i jurio me trubeći ....
Zemara
Zare
Vozač BMW
Nista ovo nije gore
:/
Sada je 60km/ogranicenje samo od Rase Radujkova do Futoske ulice (ne i suprotno) i od Janka Veselinovica do kruznog toka.
DiMaKa
maman
Kao pešaku, izređam im sto kletvi čekajući na pešačkom prelazu da prođu pravo a oni hop pa skrenu. Tu samo izgubim živce ali je opasnije kada smo na prelazu i na njihovoj putanji neobjavljenog skretanja. Pošto mi je jasno kakvih nedotupavih i bahatih vozača ima onda u tim situacijama osluškujem rad motora i da li usporava ...
Ahab
Reciklirani radikalski banditi su mi ogadili svaku travku, svaki list, svaki komad zemlje.
Mile
Tja
@ja
NAIVAC
Nazalost u 90% slucajve ni milicija ne daje zmigavac.
To je najžalosnije.
Čak i pojase ne vezuju.
Pitao sam jednog sluzbenika saobracajne policije koji moze biti kompetentan za tako nesto i dobio sam sledeci odgovor:
Ne mozemo na raskrsnici da dokazemo da nisu dali zmigavac pa ih zato i ne opominjemo.
To je veoma pogresno a sa druge strane neka postave kamere i neka snimaju pa neka sankcionisu sve vozace.
Naravno i njihove koji inace treba da daju primer a ne da se bahate.
Po meni se najvise bahate oni koji treba da daju primer
Neko
YYY
@saobraćajac glupi
Za ovo barem 50% zasluge dolazi od retarda iz službe za planiranje saobraćaja - prebrojte koliko semafora na vrlo prometnim raskrsnicama ima odvojen semafor za skretanje levo. Ako se ne bude "brz na gasu" da se krene pre kontra strane, onda za jedan ciklus zelenog svetla levo skrenu maksimalno 2-3 vozila.
Što nas opet dovodi do narednog problema: ljudi ne znaju da voze. Ako voziš i stojiš na semaforu, gledaj u j..ni semafor a ne u radio, telefon, saputnike, reklame .... i kreni kad se upali zeleno. Ne kad krene onaj ispred tebe, nego kad se upali zeleno. U suprotnom imamo to što imamo - da se od paljenja zelenog svetla čeka 15 sekundi da se pokrene onaj koji je 5. u redu.
Vladimir
/
znao je da nece biti kaznjen.
prelazio je tako sto je propustao kola kojima je zeleno ali nije hteo da saceka promenu svetla na semaforu u svojoj traci zato sto mu se moze.
los i pokvaren narod smo
do policije je, do udbe.
betjar
Aleksej
ex chapman
Ja
DragCHE
jova limanac
Talac
Hill
Andrija Šrek
Bahato, samo bahato.
Kiki
saobraćajac glupi
Kao na ski-stazi, vele slalom, i po 3x se prestroje između semafora, ja to nikada ne radi, i uglavnom ih uvek sve normalno vožnjom sustignem, ništa time ne dobijajaju.
BROJ DVA: dobar deo vozaće je počeo da daje gas i skreće na levo, kao prvi pred raskrsnicom, pod pravomm linijom, ogromnim gasom seče raskrsnicu da pretekne prevog iz suprtonog pravca koji ide pravo.
BROJ TRI: iz desne trake sa uslovno desno, stanu, čekau zeleno, osali im sviraju iza, ma ne JE*U majku, kada se upali zeleno, gas do daske i prvo pa u levo, preseku pravac onome koji je regularno na traci za pravo.
BROJ ČETIRI: žuto svetlo, sinonim za gas do daske da prođeš raskrsnicu, ne da počneš sa zaustavljanjem.
BROJ PET: parkiranje unazad na parking kraj puta, idu desnom trakom za autobuse, stanu, okrenu auto prema levo i zagaze u srednju traku, zaustave saobraćaj, da bi parkirali na parking unazad, i isparkirali za sekund kada drugi put krenu.
BROJ ŠEST, NAJGORI: na kružnoj raskrsnici, ili gde god stignu, namerno izađu i preseku ti prvenstvo prolaza, ali stanu, staneš i ti, pokazuješ im u fazonu "koji ti je", oni mašu i izvinjavaju se, pa daju gas i nastave gde su krenuli bez čekanja
BMW
Mister
Voja
Lale
komentator
Neusatz
Djordje
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H