Autor: Biznis.rs

Info
14.11.2022.
14:27
Trenutni Zakon o porezu na dohodak građana biće izmenjen u delu koji se odnosi na prihode frilensera, pošto do kraja godine neće biti donet poseban zakon o frilensu.
  • Ivana

    24.10.2023 23:10
    Ako je samo oko 2,000 ljudi prijavilo porez od 75,000, onda nisu zadovoljni novim zakonom, jer zapravo nije ispostovano nijedno pravo nas kao zaposlenih. Nemamo pravo na bolovanje, na trudnicko, porodiljsko, niti na kredite, niti da godisnji odmor, nista apsolutno. Pravo koje su oni ponudili je pio i staz, sto u ovoj drzavi moze sebi da uplati svako nezaposleno lice bez placanja poreza. Stoga, nase "pravo" na staz i pio je zapravo ovde iskorisceno da se opravda naplata poreza. Stavise, na vecini popularnijih internet portala i youtube kanala nema mogucnosti komentarisanja vezano za frilensere i proteste, sto mi lici na medijsku cenzuru. Nadam se ce admini da odobre moj komentar. A ako postoje ljudi koji bi dalje da se bore - a od vas 73,000 hiljade koji tek treba da platite ove rashode a da nemate nijedno od navedenih prava verujem da vas ima mnogo - nadam se da cemo naci nacin da se ujedinimo i da ponovo protestvujemo. Ako planirate porodicu u ovoj drzavi ili ako je imate, ako ste podstanar i placate stan, ako zelite godisnji odmor, ako verujete da imate pravo da ne radite sa temperaturom 39, 7 dana bez dana odmora, ako verujete da imate pravo na normalan i dostojansten zivot u ovoj drzavi, onda mislim da niko od nas ne bi trebalo da prihvati ovo ponizenje. Ovo su sve normalne stvari i normalni zahtevi. Mislim da svi treba da izadjemo ponovo na ulice.
  • Ivana

    23.10.2023 19:14
    Zahtevamo placeno bolovanje, kredite i ostale pogodnosti koje imaju svi zaposleni u Srbiji i rado cemo ispostovati vas zakon.
  • Vojisavljević Slavic

    11.10.2023 15:24
    Frilenser
    Ovo je bruka šta nama običnim smrtnicima rade. Treba da se udružimo i da svi nekako stanemo na put ovom oporezivanju. Ljudi se odriču svojih porodica da bih omogućili bolji život. Oglasite se narode nekako preko društvenih mreža televizije ili izlaskom na ulice.
  • Ceca

    12.01.2023 16:30
    Uplata za PIO obavezna?
    Može li neko objasniti da li je PIO za freelancere obavezan ili nije?
    I, da li je i zdravstveno? Ili samo ono tzv. ''obavezno zdravstveno osiguranje''? Šta je obavezno zakonom, šta ne? Porez svakako, ali nije mi jasno za ostalo. Zbog čega sam obavezna uplaćivati penziju ako je ne želim? S obzirom da, nakon što bih sve navedeno platila, meni praktično ne bi ostalo ništa. Hvala.
  • Prestani lagati

    22.12.2022 11:34
    Dragan@ Svi koji smo redovno zaposleni redovno plaćamo sve obaveze i nema šta da nam "zacepe". Da imam mogućnost nacrtao bih i ja tebi da ovo nije zakon koji je napravljen kasnije pa retroaktivno primenjen, zakon je oduvek postojao i vi ste vrlo dobro znali da ga kršite ali ste se pravili toše i pametni pa zadržavali sve za sebe a plaćali nula poreza. Ubiješ nekoga pre 5 godina i tek sada te hapse i to tvrdiš a pa ne može, to je retroaktivno. Bezobrazni ste, bahati i krajnje sebični i još tražiš ja da se bunim jer ti namerno nisi ispunjavao svoje obaveze pa sada snosiš posledice. Nije ti niko objasnio kad si napunio 18 da si od tog trenutka odgovoran za svoje postupke?
  • Dragan

    22.12.2022 08:57
    Voleo bih da vam svima vam koji ste redovno zaposleni, da vam ova mafijaska drzava zacepi retroaktivnu cifru unazad 5 godina zato sto im se moze. Mozda cete tada razumeti sta ovde nije u redu.
    Ilustrovacu na jednostavan nacin a da imam mogucnost ovde i crtao bih nekima:
    Na primer, svaki dan se kladite u kladionicama. I to traje vec 5 godina. A drzava (citaj mafija) sedne i napravi zakon po kome svi koji su se kladili zadnjih 5 godina moraju da plate porez retroaktivno.
    To moze da bude u vezi bilo cega sto im padne na pamet zato sto se niko ne buni.
  • udri po sirotinji

    18.11.2022 17:57
    ne diraj bogate
    Kad Đoković i SPC budu plaćali porez, onda ću i ja!
  • Ona

    18.11.2022 07:54
    Ustani i bori se!
    Nekima se ne dopadaju uslovi za koje su se freelancer-i izborili, i to je ok, jer se ni nama bas ti uslovi ne dopadaju, istina da su bolji nego sto su bili ali daleko od DOBROG! I zbog toga biram model C!
    Kad drzava bude brinula o meni kao coveku a ne o mom dzepu i koliko moze da zagrabi odatle, i ja cu od tog dana da placam za tu brigu drzave.

    A vi Gospodo koji zivite zivot u zavisti i mrznji prema drugima jer necete da se borite nago vam je lakse da kevcete, ja preporucujem da se nas okanete i da svoje vreme ulozite u borbu za svoja prava! Freelancer-i ce vas podrzati da i i vi dobijete to sto hocete... jer mi nismo zavidna stoka koj trazi kavgu i stalno nesto ljubomorise umesto da se bori za to sto hoce.
  • Katarina

    15.11.2022 10:11
    Odbranimo Sodros
    Za sve one dusebriznike koji brinu zasto su mnoooogooo pogodnosti dobili freelenceri, ja im svima od srca zelim da postanu i sami freelenceri i onda "pojedu svoje reci", voljno ili nevoljno.


    Eto kada je to tako dobro, lepo daj otkaz na svom regularnom poslicu, i kreni da beres pare sa drveta kao svi ostali freelenceri.
  • gaga

    15.11.2022 09:53
    @Mik
    Sve se slazem i sve ste u pravu! I sebe i decu lecim privatno, a moram da dajem basnoslovnu sumu za zdravstveno osiguranje koje ne koristim jer ono ne funkcionise. I sad ce frilenseri da mi kazu da oni idu samo udrzavne ustanove da se lece, ma vazi....
  • Miki

    15.11.2022 09:45
    @mali gnevni ljud
    A frilenseri se nisu bunili dok nisu uplacivali NIKAKVE doprinose drzavi? Onda nije bilo kuknjave tipa kolika ce nam biti penzija, pa nemamo zdr osiguranje i slicno? Licemeri.
    Sad lepo sve da platite sto niste platili, plus kazna.
  • /

    15.11.2022 09:19
    /
    da su frilenseri samo itijevci je najgora pretpostavka sa kojom polaze i ovi inicijativni sto je izuzetno sebican i ogranicen pogled.
    oni koji su vicni grafickim delatnostima jos uvek mogu preko svojih strukovnih udruzenja da se regulisu kao slobodni umetnici
  • samo kaem

    15.11.2022 03:01
    Probaj kao frilenser da uzmeš kredit ili lizing za bilo šta, u bilo kojoj ustanovi. Oćeš kufer sine. Pali preko i ne osvrći se.
  • mali gnevni ljud

    14.11.2022 22:19
    @ pankrt
    @ pankrt
    Pankeru, ako ti ostave mogućnost da odabereš da ti poslodavac uplaćuje najniže doprinose (a većina ih to i ovako radi), kad dođe vreme za penziju zalelekaćeš kad ti stigne rešenje. Jedno plakanje ti ne gine. Veruj da ga lakše otplačeš sa 30 nego sa 65 godina.
  • @Dada

    14.11.2022 20:22
    Ne razumem vas, pa zašto jednostavno ne odbijete da plaćate te provizije?
  • Dada

    14.11.2022 19:43
    Free
    Ko zarađuje honorarno npr. predavanje engleskog, zarađuje oko 30-50$, i dok uzme payoneer provoziju, banka, ostane bedni džeparac. Kakvo obavezno zdravstveno?
  • Pan 5er

    14.11.2022 19:14
    Malo je smešno.
  • mrva

    14.11.2022 18:30
    @pankrt

    Samo jedna ispravka, nije frilenceru konkurencija cela ljudska populacija, kao što pekaru nije konkurencija komšija automehaničar nego pekar u susednoj ulici. Tako da su te brojke daleko manje od tvog karikiranog, a istina je i da se frilencer obraća tržištu koje je daleko veće od lokalnog (srpskog) tako da tu postoji proporcija. Dok se "lebac" pošteno zarađuje nijedno zanimanje nije bez svojih poteškoća i specifičnosti.
  • V5

    14.11.2022 17:29
    Realno
    Za frilensere i nije tako loše, ali pravi razliku između njih i ostalih zaposlenih. Ponovo će biti nezadovoljnih.
  • Mare S

    14.11.2022 17:08
    Kako ih je odradeo
    Pogacar sa onim satorima ispred Skupstine maestralno je oduvao pravo jezgro pravih freelancera.

    U prevodu ko ima tri grama mozga je odavno registrovao firmu van Srbije ili zaradjeni novac od freelancinga iz belog sveta podize na bankomatima van Srbije u prvom pogranicnom mestu tipa Segedin ili Osijek ili Temisvar ili Sofija.

    Svi ostali koji podizu novac od freelancinga u Srbiji ne bih da sam im u kozi od 2023 e godine.

  • Zoki

    14.11.2022 17:07
    Opet ja
    14.11.2022 • 15:08
    Model C
    Izabraćemo model C.
    Nula dinara, u prevodu .....da izbijete oči.

    Aha ha ha, tačno tako, ne dajte mafiji na vlasti ni žute banke.
  • @Opet ja

    14.11.2022 16:47
    Oduvek su frilenseri imali obavezu da placaju porez ali je isto tako 99% njih to izbegavalo.
  • Norma

    14.11.2022 16:46
    @Mik
    Za frilensere znam, mnogi od njih rade u radno vreme zemalja koje su u drugim vremenskim zonama, ali gde ste Vi zaposleni kad radite noćnu smenu? Mislim, mora biti noćna, pošto između 14 i 15 časova ni u prvoj ni u drugoj smeni niko ko ima posla ne stigne da čita vesti i kuca komentar. Sem ako mu je na poslu dosadno. Možda da sem njihovog modela plaćanja zdravstvenog poželite i njihov obim i složenosti poslovnih zadataka???
  • Tja

    14.11.2022 16:46
    @панкрт

    Ne treba da se glozite, svako bi trebalo da ima izbor oko toga. Pa ako ne zeli drzavne usluge i ne leci se u drzavnim ustanovama, zasto bi iko to placao? Ja sam za to da svako ima taj izbor, nebitno da li bio freelance ili zaposlen kod poslodavca. Neka se drzava sponzorise od svog rada i snalazi kako zna i ume.
  • Orvil

    14.11.2022 16:07
    @Mik
    Slazem se da i ti uplacujes minimalno fiksno zdravstveno ali da time automatski izgubis pravo na placeno bolovanje, trudnicko, godisnji da i ne pominjem. Kao i frilenseri.
  • Za Mika

    14.11.2022 15:48
    Ljudi, borite se za svoja prav
    Pa čoveče, ti umesto da izađeš i zajedno sa drugim radnicima se boriš da i vama umanje poreze želiš da frilenserima, koji su se za ta prava izborili protestima, povećaju poreze.

    Mnogi u ovoj državi žele da drugima bude gore umesto da svima nama bude bolje.

    Radnici su mogli da izađu i podrže frilensere a usput i da protestuju da se i njima umanje porezi i doprinosi, što bi rezultiralo boljim uslovima rada i za frilensere i za ostale radnike. Ali ne, oni umesto toga žele da drugima bude gore.

    Dok je ovakav stav dominantan neće biti bolje nikome. Veliki vođa i kompanija će nastaviti da manipulišu narodom i huškaju jedne na druge umesto da se taj isti narod ujedini i bori za bolju budućnost za sve nas.
  • Mario

    14.11.2022 15:39
    Koliko sam puta cuo da je Miran Pogacar kao predstavnik i pregovarac "prodao" frilensere i sad citam ovo i cini mi se da su dobili sasvim solidne uslove.

    Sta se zapravo desilo?
  • панкрт

    14.11.2022 15:33
    @Mik
    14.11.2022 • 15:01
    Sad isada da su frilenseri ipak postali jako povlasceni u ovoj drzavi: Em im se oprostilo to sto nisu uplacivali nbikakve poreze decenijama, em je sada uvedeno da mogu da placaju minimalni iznos za zdr. osiguranje?!
    E pa hocu i ja, ka redovno zaposleni, da mogu da uplacujem "fiksni, minimalni iznoz za zdravstveno osiguranje", a ne 20% mog bruto iznosa kao sad! Ionako se svi lecimo privatno, ali moramo da placamo zdr. osiguranje spram zarada. Nije fer!
    ---
    Ljudi koji imaju nesiguran tj honorarni posao su dobili ovakav poreski model da placaju. Ti imas placeno bolovanje, imas puno zdravstveno (u Srbiji i dalje moze svako da ima zdravstveno bez obzira na to da li je ili nije zaposlen), pravo ako si zena na porodiljsko, poslodavac ti placa polovinu svih doprinosa i poreza, a pola ti. Sutra moze da im klijent kaze cao zdravo bez posledica, a konkurencija im je CEO SVET! Ako mislis da nije fer sto je njima tako, slobodno sedi za komp, nauci nesto da radis pa kreni da se boris sa konkurencijom od 7 milijardi ljudi. Velika vecina frilensera ni ne dobaci do 500e sto je po predsedniku ispod prosecne plate. Svi misle da frilenserima pare padaju sa neba, da su neka elita, a ljudi rade nesigurne poslove, nemaju mnoga prava radnika u Srbiji, i jos i pljuju oni koja sva prava imaju. Neverovatno.
  • Комша

    14.11.2022 15:12
    Дакле и даље траже паре, а за узврат нуде половична права? И зашто се не препише неки закон о фриленсерима из суседних земаља? Јел то толико тешко? Или се ово ради намерно да се ти млади људи отерају из земље?
  • Opet ja

    14.11.2022 15:08
    Model C
    Izabraćemo model C.
    Nula dinara, u prevodu .....da izbijete oči.
  • Mik

    14.11.2022 15:01
    Sad isada da su frilenseri ipak postali jako povlasceni u ovoj drzavi: Em im se oprostilo to sto nisu uplacivali nbikakve poreze decenijama, em je sada uvedeno da mogu da placaju minimalni iznos za zdr. osiguranje?!
    E pa hocu i ja, ka redovno zaposleni, da mogu da uplacujem "fiksni, minimalni iznoz za zdravstveno osiguranje", a ne 20% mog bruto iznosa kao sad! Ionako se svi lecimo privatno, ali moramo da placamo zdr. osiguranje spram zarada. Nije fer!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna