Korišćenje tečnog naftnog gasa ima brojne ekonomske i ekološke prednosti, ali iako ga u Srbji ima dovoljno, on je kao alternativno ekološki prihvatljivo gorivo nedovoljno iskorišćen.
Vozim kadet suzu 1.6i star 33godine,u zadnje tri godine koliko ima kako sam ga kupio polovnog za smešnih 700 eura i tek registrovanog,uradio reatest za 5000din. i prešao 60 000 km pri prosečnoj potrošnji plina od 7 lit ne da je došao zabadava nego ga i dalje vozim svakog dana.Pa sad neka neko kaže da se plin neisplati.
Glupost ili ne kao neko ko je ugradio gas mogu samo reci da auto od ugradnje na 50.000 pa do 130.000 motor je sahranjen usput kontastno problem sa mehanikom koji se javljau a koji auto na benzin nije predvidjen npr
1. bobina i sagorevanje gasa su na vecoj temp nego na benizinu tako da plastika bobine zna da strada vrlo brzo posto ne trpi iste temperature i nema kasnije dobro zaptivanje
2. dihtung gorenje dekle motora brze odlazi takodje zbog vece temperature motora
3. niko ne pominje ciscenje benzinskih dizni koje su kod nekih kola dosta osetljive na nase lose gorivo i cesto su zapusene pa auto i tu pravi problem rada na ''tri cilindra''.
4. problem kod pumpe benzina koja opet nepaznjom vozaca cesto se pregreva i crkava jer nema dovoljno goriva u rezervoaru jel radi u prazno i ne gasi se jer oponasa sistem koji i dalje radi na benzin
5. ispraivac servis kosta kao mali servis prosecnog auta i ako se to ne uradi zna da pravi problem sa rashladnom tecnosti pojavom skrame
Sve to prosao i sve video tako da postoji razlog zasto fabrika radi fabricka lpg vozila
Vozim na plin dosta godina i mogu vam reći da se još uvek isplati. Sem toga motoru ni slučajno ne šteti, štaviše kilometraže koje sam prelazio su i veće nego kod benzinaca bez plina. Auto ne vuče ništa lošije. Jedino je sad problem što su kod vozila sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem uređaji skupi. Inače što se mene tiče - svaka preporuka!
U pravu si da isusuje motor. Zato savremeni uredjaji kombinuju odredjen procenat benzina u toku voznje na 100 km da bi podmazali motor. Ali za ovo za posebne materijale za livenje motora je velika glupost.
Ovo je jako opsta tema. Sve zavisi od vrste auta, namene i nacina upotrebe. Evo samo jedan primer:
Punto 1.2 16v 80ks, trosi 7-8L gasa + beznin
Polo 1.4 TDI 75ks, trosi 4L diesel
Kad se u to dodaju svi troskovi odrzavanja dobijamo priblizno identicne ukupne troskove eksploatacije sa trenutnim cenama goriva. Ali opet sve zavisi od scenarija. Recimo na vise kratkih relacija dnevno sa vecim pauzama izmedju (tipicno kuca-posao) se gas jos manje isplati jer trosi vise benzina i to pogotovo zimi.
Gas se najvise isplati dostavnim vozilima, taksijima i vlasnicima flota.
Maheri voze službeno vozilo i ne brinu previše o detaljima poput potrošnje goriva, održavanja... Brale, angažovanost u sekti, poltronstvo, ovo-ono, trange-frange i eto pozicije koja čini život u Srbiji boljim nego bilo gde u svetu gde moraš da rmbaš od jutra do mraka...
Алава држава је сама себи пуцала у ногу пљачком људи који су хтели да уграде плин у кола. Људи који су то уграђивали су они који су прелазили много километара годишње, а нису хтели да возе дизеле. На крају је већина њих и прешла на дизел јер је рачуница око плина, намети и малтретирање око атеста све те људе одбила од уградње плина или наставка коришћења истог. Наша држава је мајстор да упропасти нешто због алавости и кратковидости. Не мари се ништа дугорочно, већ само дај паре и то одмах. Не знам само када ће овом народу да израсте кичма коју нема већ деценијама.
Sta se zalite? Nameti su visoki jer predesnik i njegova svita piju vina od 100.000 eura po flasi, voze skupa kola i salju decu po stranim univerzitetima. Par milijardi eura potrose i zbog havarija prouzrokovanih diletantizmom. To ste birali sada tisina.
I pored neopravdane visoke cene TNG-a još uvek se isplati bar meni.
Prelazim godišnje oko 10-15 hiljada km i za godinu dana mi se vrati oko 450 eu što je otprilike i cena ugradnje.
Dobro ugrađen i održavan tng sistem produžava vek trljanja motora i katalizatora oko 35%
I ugradnja u vozila sa direktnim ubrizgavanjem ne košta više jako puno kao nekad.
Održavanje tng sistema je neuporedivo jeftinija nego održavati neki dizelaš a i vožnja malo jeftinija.
Oni koji prelaze godišnje par hiljada njima se ni auto ne isplati ali moraju imati jer je danas to nužno zlo.
Mislim da su ljudi odustali od ugradnje lpg jer na benzinski to ne treba ni da se radi. Kao ni na dizel jer fabricki lpg motor i onaj u koga treba da se ugradi a koji je na benzin konstrukcijski nisu isti recimo motor na lpg trpi vece temperature znaci treba da bude razlicit materijal upotrebljen pri izlivanju tako da vam on ustedi tako je, ali i unisti motor tokom godina. Takodje kazu cistiji je za motor ali zato susi klipove itd a nasi ljudi se ne pridrzavaju da nekad treba voziti i na benzin da to sve ne bi kasnije napravilo problem mada ga i svakako napravi. Znaci ko hoce da se vozi na lpg samo fabricki ugradjen
Prosečan vozač je glup. To je osnovni razlog. Voli da truje raspalim dizlom i da misli da je uštedeo pola litra, dok na popravke daje više nego na gorivo. Takvog glupaka bi niska cena odvratila od trovanja, ali za to ne mare oni koji bi trebalo.
Bezobrazno visoka cena tng, preskupi uredjaji i obavezni dahijski atesti na svakih 5 godina ucinili su da i ono malo ljudi koji su vozili na gas batale tu opciju.
Kao voznja u pogresnom vozu, tako i u "lideru regiona"-svaka stanica je pogresna i sve je pogresno.
Najveći razlog je što uvedeš nešto da bi prvensveno uštedeo i da bi manje zagađivao, da bi ti država uvela 37 taksi i onda kad dođe na naplatu ta ušteda odjednom ne bude ti dobro.
Vozim na gas više od 20 godina. Nikada nije bilo skuplje nego sad. Gas je skup, ugradnja uređaja, redovan servis, atest na svakih 5 godina, promena boce na svakih 10 godina, posle svake promene na uređaju, ako se nešto pokvari, mora da se radi atest. Samo atest košta 6500 dinara.
Političare nije briga za zaštitu životne sredine, gledaju samo kako da dođu do novca preko akciza i poreza.
Godinama vozili na gas, pa mu pocela cena da raste, svake godine sve manje kilometara prelazili, pa posle cimanja oko reatesta svakih 5 godina / zamena boce na 10... presli na dizel jer se jednostavno ne isplati ako se automobil koristi manje, plus manje obaveza oko administracije i odrzavanja kola
Na svakih pet godina se mora radi "reatest", a to znači i ugradnju kod majstora još nekog čuda neviđenog koje je neki dokoni um smislio. Posle deset godina bacaš savršeno ispravnu bocu za gas...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Vozači u Srbiji sve manje prelaze na automobile na gas: Za to su dva razloga
Autor: Tanjug
Info
•06.12.2022.
•08:59
Komentari 21
Radovan
vlada
1. bobina i sagorevanje gasa su na vecoj temp nego na benizinu tako da plastika bobine zna da strada vrlo brzo posto ne trpi iste temperature i nema kasnije dobro zaptivanje
2. dihtung gorenje dekle motora brze odlazi takodje zbog vece temperature motora
3. niko ne pominje ciscenje benzinskih dizni koje su kod nekih kola dosta osetljive na nase lose gorivo i cesto su zapusene pa auto i tu pravi problem rada na ''tri cilindra''.
4. problem kod pumpe benzina koja opet nepaznjom vozaca cesto se pregreva i crkava jer nema dovoljno goriva u rezervoaru jel radi u prazno i ne gasi se jer oponasa sistem koji i dalje radi na benzin
5. ispraivac servis kosta kao mali servis prosecnog auta i ako se to ne uradi zna da pravi problem sa rashladnom tecnosti pojavom skrame
Sve to prosao i sve video tako da postoji razlog zasto fabrika radi fabricka lpg vozila
Nenad Nikolić
lalos
06.12.2022 • 10:40
Lpg i motor"
U pravu si da isusuje motor. Zato savremeni uredjaji kombinuju odredjen procenat benzina u toku voznje na 100 km da bi podmazali motor. Ali za ovo za posebne materijale za livenje motora je velika glupost.
Lacika
Punto 1.2 16v 80ks, trosi 7-8L gasa + beznin
Polo 1.4 TDI 75ks, trosi 4L diesel
Kad se u to dodaju svi troskovi odrzavanja dobijamo priblizno identicne ukupne troskove eksploatacije sa trenutnim cenama goriva. Ali opet sve zavisi od scenarija. Recimo na vise kratkih relacija dnevno sa vecim pauzama izmedju (tipicno kuca-posao) se gas jos manje isplati jer trosi vise benzina i to pogotovo zimi.
Gas se najvise isplati dostavnim vozilima, taksijima i vlasnicima flota.
Sabahudin
Детелинара
Mile
none
Prelazim godišnje oko 10-15 hiljada km i za godinu dana mi se vrati oko 450 eu što je otprilike i cena ugradnje.
Dobro ugrađen i održavan tng sistem produžava vek trljanja motora i katalizatora oko 35%
I ugradnja u vozila sa direktnim ubrizgavanjem ne košta više jako puno kao nekad.
Održavanje tng sistema je neuporedivo jeftinija nego održavati neki dizelaš a i vožnja malo jeftinija.
Oni koji prelaze godišnje par hiljada njima se ni auto ne isplati ali moraju imati jer je danas to nužno zlo.
Vlada
as
Sada varira od cene, ali je oko 350e ustede...zbog velikih akcija drzave
Recimo vozim 6 godina, (nekada stedeo 6x5ooe) sada
6x350 e= 2100e
Ako je ugradnja fabricka od 3ooe-350 e, isplati se ..
Oba Filtera ako nisu u ovlasceeom servisu (9000din Dacia) izadju 25oo din, ili ako ih znate sami zamenuti , mnogo manje///1ooo din
Benzinski filter nema potrebe da menjam (osim ulja i filtera kabine) jer mi godisnje treba samo jedan pun rezervoar benzina..ostalo plin
Razlike u voznji nema
Jos uvek nisu resili problem prljavosti plina u Srbiji
Da li se isplati...zakljucite sami
ili
pogledajte test slovenaca sa novim kliom
klio elektro, klio lpg, klio dizel
Ekonomicnost klio lpg
Neko
Upropasti nas politika....
Suština
Gvozden
Nema racunice kad je tng preko 100+ din.
Da je 50din svi bi opet ugradjivali gas...
Ahab
Kao voznja u pogresnom vozu, tako i u "lideru regiona"-svaka stanica je pogresna i sve je pogresno.
Limanac
Losmi
Vanja
Političare nije briga za zaštitu životne sredine, gledaju samo kako da dođu do novca preko akciza i poreza.
Ivan iz Minhena
Zemlja čudesa
Ivan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H