Autor: Novosti

Info
08.01.2023.
07:25
Građani se sve više žale da ne uspevaju da zamene oštećeni tehnički uređaj i da im trgovci odbijaju reklamaciju ili ih šalju u servis.
  • Marina

    29.12.2023 13:34
    Xiaomi
    Kupila sam Xiaomi 13C u subotu na ovlašćenom štandu da bi kada sam ga uključila i sve namestila,počeo da pravi problem sa pozivima.Pozovem ja čujem a druga strana ne i pucka nešto i isključi se.A kada zovem preko zvučnika sve uredu.Morala sam da reklamiram,jer takva je njihova politika i odnešen je u servis na procenu,a šta će tamo nije mi jasno kada sam zahtevala novi ili povraćaj novca.Navodno moraju da provere,ono što sam prijavila.
  • ...

    09.01.2023 13:19
    @Izgubljen

    "I jos nesto,uredjaji vise nisu kao sto su nekada bili,ne samo po kvalitetu vec i po nacinu rada.Zakoni EU su takvi da se pazi o energetskoj efikasnosti i naravno da nova masina ne pere kao mamina...Ova sada mora da trosi i manje struje i manje vode i manje deterdzenta..."

    Ako pise da program greje na 90C, onda mora da greje na (makar priblizno) 90C i tu nema rasprave, bez obzira koliko struje trosi mamina ili nova masina. Ono sto je navedeno u specifikacijama mora da bude funkcionalno ispunjeno u eksploataciji, ili uredjaj nije saobrazan, to nije stvar misljenja, tacka.

    @svi ostali

    Pri podnosenju reklamacije za tehnicke uredjaje, ne mozete ocekivati da vam prodavac odmah i automatski resi reklamaciju po vasem zahtevu. Rokovi za resavanje reklamacije postoje sa razlogom (8 dana za odgovor, 30 ukupno za resavanje), najpre zato sto prodavci nemaju ni kvalifikacije a ni znanja da utvrde da li je nesto ispravno ili nije, i uredjaji moraju da se posalju u ovlasceni servis kako bi se kvar utvrdio pod kontrolisanim uslovima od strane kvalifikovanog osoblja. Ako neko dobije resenje odmah (zamenu uredjaja ili povracaj novca), to je po diskreciji prodavca koji u tom slucaju preuzima na sebe rizik troska u slucaju da se ispostavi da je reklamacija neosnovana, a da bi imao zadovoljnog kupca koji ce se vratiti ponovo u prodavnicu.
    Sasvim je druga prica sto prodavci posle vracaju poluispravnu, popravljanu robu u prodaju po punoj ceni (uglavnom u online prodaju).
  • Izgubljen

    08.01.2023 19:56
    @Alexa
    Pisao sam o neopravdanim reklamacijama...Zasto bi bilo ko izlazio u susret nekome ko je isfrustriran,pretio inspekcijom i vikao na zaposlene?U 90% slucajeva kod neopravdanih reklamacija mi iz servisa kazu da kupac procita uputstvo.Ok,ti ces vikati na mene,poslaces mi inspekciju,ja sam sve uradio po zakonu...i sa inspekcojom cu malo vise provesti vremena,ali je sve kako treba...Sta dalje...Naravno da mi ne pada na pamet ni da pitam dobavljaca da izadje u susret.
    Uglavnom su bahati oni koji misle da znaju zakon,a znaju samo onaj deo sto im odgovara...Druze,ne razumem se u medicinu i ne pametujem doktoru i ne vicem na njega...I jos nesto,uredjaji vise nisu kao sto su nekada bili,ne samo po kvalitetu vec i po nacinu rada.Zakoni EU su takvi da se pazi o energetskoj efikasnosti i naravno da nova masina ne pere kao mamina...Ova sada mora da trosi i manje struje i manje vode i manje deterdzenta...
  • Suprotan primer

    08.01.2023 19:34
    Slušalice se pokvarile, radila samo jedna. Napisali da nisam zadovoljan i odmah mi dali druge. Pre 5 godina bilo u poznatoj radnji preko puta crkve u Pašićevoj.
  • G pen

    08.01.2023 18:07
    Cuj ove sto se dokazuju ko je u pravu! Alo, bile su vam slatke pare da uzmete. Pa ne interesuje mene servis, jesi li ti uzeo falicnu seriju da prodajes zato sto je jeftinija? Menjaj 20 puta dok ne potrefis za uzete pare da je ispravno. Ja sam ima drugi problem jer su mi tri puta menjali sa istom fabrickom greskom i cak nisam hteo zamenu nego da mi poprave. A ovlasceni servis je tipican srpski, nisu imali pojma u cemu je kvar nego, dajte mu novi. Dok nisam popizdeo i taj treci sam otvorio i u roku od par minuta sam, ja laik popravio (hvala Youtube).
  • Alexa

    08.01.2023 18:06
    @Izgubljeni
    Razumem odakle dolazite sa tom argumentacijom. Tako postavljeno, ima skroz smisla. Ali, ima tu sad par stvari koje zapravo nisu ok. Na primer:
    "Ako mi servis da potvrdu da je uredjaj ispravan,ne postoji nikakva sansa za zamenom.Prvenstveno jer uvoznik ne prihvata nazad bez potvrde" - ja bih vas pitao da poslujete onda sa nekim drugim (uvoznikom), ukoliko vam rizik vašeg poslovanja sa ovim, prevazilazi apetit za rizikom. Jednostavno je. Šta ćete vi raditi ako uvoznik neće artikal nazad, to je isključivo problem vaše firme. Ovako vi izgledate kupcu krivi jer se pokrivate od gubitka koji vam uvoznik pravi.
    Dalje:
    "I,sta da zamenim kupcu,sta ja da radim sa uredjajem?Da ga vratim u prodaju?" - Opravite i apsolutno vratite u prodaju, kao B stock, po redukovanoj ceni, navedeno tačno zbog čega, pa ko voli, nek izvoli da kupi, dokle god zna šta kupuje. Opet, to je rizik poslovanja, nema posla bez rizika. Ako vam nije ok, uradite nešto što nije prevaljivanje rizika na kupca. Organizujte se, oformite neku svoju uniju prodavaca tehnike, stavite pritisak na uvoznike jer sigurno neće oni ići u maloprodaju, trebate im. I tako može da se upravlja rizikom.
  • Izgubljen

    08.01.2023 15:56
    Igrom slucaja radim sa tehnikom i onih koji misle da su u pravu i znaju sve,ima koliko zelis.Ako mi servis da potvrdu da je uredjaj ispravan,ne postoji nikakva sansa za zamenom.Prvenstveno jer uvoznik ne prihvata nazad bez potvrde.I,sta da zamenim kupcu,sta ja da radim sa uredjajem?Da ga vratim u prodaju?Hajde,vi sto pametujete,da li bi ste kupili to?Naravno da ne,jer zelite svi fabricki upakovano.Ako sam uradio sve po zakonu,imam potvrdu da je uredjaj ispravan,javio sve na vrme kupcu...mozes da mi posaljes sve i jednu inspekciju.
    Jedno je ako je uredjaj neispravan,to dokazano,imas potvrdu...menjam,pa makar i samo prekidac bio neispravan.
  • Alexa

    08.01.2023 15:48
    Magična reč, počinje na A
    Završava se na dvokat.
    Kupio baštensku garnituru lesnini, raspala se za 8 meseci, odbili reklamaciju, obrazloženje kaže, oštećenje nastalo korišćenjem. Ne mrzi mene, ja lepo mejl u kome. Im napišem da to nema veze sa životom i da mogu ili da mi daju novu garnituru, vrate novac ili oprave, i da se izjasne u roku od 8 dana, ili ću biti primoran da isteram svoja prava na drugi način. Nisu se javili mesec dana, prosledim sve to advokatu koji im je poslao opomenu pred tužbu. Sutradan su zvali da se dogovorimo, kada mogu doći po novu garnituru. I još su platili advokatu troškove. Sve može, samo advokata na telefon.
  • BoeserWolf

    08.01.2023 15:37
    Svi dobro znamo da su nasi trgovci retko velike secikese i oportunisti, da postoje karteli i da država po tom pitanju ne radi nista jer su vlasnici trgovinskih lanaca upravo sami ljudi iz vlasti.
    Kupio bezucne slušalice, krenuo na put, baterija crkla posle 15 minuta, a zvuk jedva da se čuje iako je pojačano. Vratim se sa puta posle 5 dana odem da reklamiram, on mi prica o servisu nekakvom, alo bre kakav servis, prodali ste mi defektan proizvod. "Vi ste to videli pri kupovini, niste kupili onlajn"
    Naravno da niko nece isprobati slušalice u prodavnici, jos bi se bunili sto im praviš krtog kad otvoris pakovanje.
    Ne vredi se sa njima prepucavati za 2000 dinara.
  • Novi Sad

    08.01.2023 14:04
    Preživela agoniju
    Nažalost, imala sam takvo iskustvo sa reklamacijom mašine za veš tačno pre godinu dana. Tri meseca je trajala agonija i stoni tenis između prodavca i servisera. Morala sam da dokazujem da mašina ne cedi veš, a serviser je uporno tvrdio da mašina odradi sve programe prema protokolu. Snimala telefonom, išla u prodavnicu i prijavljivala kvar, dolazio serviser i tvrdio da je normalno da veš kaplje prilikom vađenja iz mašine iako je prošao ceđenje na 1400 obrtaja. Tek kada sam shvatila da im je cilj da odustanem i kada sam studiozno pratila rad i zapisala sve nedostatke, a bilo ih je mnogo, nisu uspeli da me odbiju. Uspeli smo da vratimo mašinu i da uznemo novu, ali šteta za uništene stvari je ostala nenadoknađena.
  • Živko U

    08.01.2023 13:06
    Nemaš sreće - reče ti prodavac
    Meni je u novom Suzuki autu posle 10 dana od kupovine prodavac potvrdio da postoji nesaobraznost i, kada sam tražio zamenu proizvoda i odbio opravku rasklapanjem instrument table, rekao da sa novim autom nisam imao sreće i da sledeći put kupim Mercedes.
  • NoviS

    08.01.2023 12:57
    Za potrošača
    je apsolutno nevažno kakav dogovor prodavac ima sa prozvodjačem, za potrošača je važan dogovor koji ima sa prodavcem.
    Neispravna roba se vraća u prodavnicu a ne u servis.
    Serviseri kao poprave robu i ponovo je vrate kupcu pa onda kupac vadi oči sa ponovnim i ponovnim popravkama. Ustvari se čeka da prodje rok od dve godine.
    Samo idite kod prodavca, vratite pokvarenu robu i "zapretite" poreskom inspekcijom. Odmah će vam vratiti novac.
    Iz ličnog iskustva.
  • Vojvodjanin

    08.01.2023 12:52
    Ko plaća troškove i vreme vožnje npr frižidera do servisa koji je recimo 100km od vas?
  • /

    08.01.2023 11:53
    /
    zato u lidlu menjaju i vracaju novac bez problema.

    neka je tempo izgoreo, reklamacija iz njega je bila sizifov nedovrsen posao sa servisima po celoj srbiji
  • Dejan

    08.01.2023 11:06
    Posao
    Zato srbistan i sluzi, sve sto nije proslo unutrasnju kontrolu proizvoda ( bilo kakvog) sve se to salje ovamo ! Kupis novo i odmah ide na popravku ! Domaci prodavci ( mafija) namerno i svesno kupuje takve artikle i uvaljuje gradjanima, prodajni objekti im traju par godina odnosno manje od garancije !
  • Dokle vise

    08.01.2023 10:53
    I opet lazno iz Novosti
    Novisti,opet pisu sta zele,a vi i jos neki samo prenesu.Zasto se jednom ne napise tacno i da nema razmirica izmedju prodavca i kupca.
    U slucaju da je neispravan uredjaj,servis mora da konstatuje nesaobraznost.U koliko je konstatuje,u prvih sest meseci,kupac ima pravo da trazi zamenu,dobija potvrdu o zameni uredjaja i sa njom se javlja prodavcu.Na osnovu potvrde,prodavac mora da izvrsi zamenu.Bitno je da kupac naglasi serviseru da ne zeli popravku.Posle sest meseci,ide se prvo na popravku,a ako je nemoguca popravka,izdaje se nalog za zamenu.Kako mozete da pisete da se odnese uredjaj u prodavnicu(ves masina,frizider).Pa nisu trgovci serviseri i ti koji donose odluke o neispravnosti.Servis izlazi na lice mesta i pregleda uredjaj,donosi odluki o nesaobraznosti.
    U slucaji malih kucnih aparata,kupac se javlja kod prodavca i onda se (zavisi kakav dogovor imaju prodavac i dobavljac),prima reklamacija,vrsi odmah zamena uredjaja ili se salje u servis.Vazi ista prica,za 6 meseci.Bitno je da kupac zahteva da ne zeli popravku,da servis to vidi i da nalog za zamenu.Servis ce bez toga uvek ici na popravku u slucaju da je neki mali kvar(prekidac)...
  • Levi bek

    08.01.2023 09:48
    U slučaju ove gospođe, ne postoji način da trgovac ustanovi da li mašina zagreva vodu na 60 ili 90 stepeni, pa je logično da je šalju u servis.
  • NSrdjan

    08.01.2023 09:08
    Drugaru vratili novac za pokvaren TV i to pred istek garancije. Sa ovim poskupljenjem, vise im se isplatilo da mu daju sumu koju je platio pre 2 godine jer isti model vise se ne proizvodi, a zamenski kosta mnogo vise.
  • Lale

    08.01.2023 08:17
    -
    Bermudski trougao...
  • Realista

    08.01.2023 08:13
    Zakon i burazerska ekonomija
    Šta god da je napisano u Zakonu (bilo kom) je potpuno nebitno ako ja znam neke ljude a ti ne.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna