Autor: Politika

Info
01.02.2023.
08:11 > 08:15
Nastavni planovi i programi za srpski jezik i književnost su preambiciozni i već previše "nacionalni", naglašavaju neki od najboljih gimnazijskih profesora.
  • 10x smo bogatiji od

    14.02.2023 13:56
    vas!
    Caslav
    01.02.2023 • 11:57
    @Sali@ pa mi smo za vas napredna i bogata zemlja. Ne dolaze Hrvati u Srbiju traziti leba, vec Srbi u Hrvatsku. Vi ste s Rusijom u rangu.
  • Dani sd

    02.02.2023 02:03
    odgovor @ Garisa
    Gariša, Goranci uče na srpskom. Neznanje ne ubija, ono truje.
  • ###

    01.02.2023 15:55
    @ Masa NS
    Maso srce, argument Vam je na nivou osnovca.
    @ Vladan
    Ugrozen je zbog likova poput Vas koji ako im se spomene pop ili tamo neki vojskovodja od pre 100 godina, poplase se i pobegnu jer su videli baba - rogu.
  • Профа

    01.02.2023 14:30
    Боже хвала ти што сам СРБИН по оцу из Српске Спарте а по мајци из Српске Атине. Национални предмети би морали да су исти како за Србију тако за Српску и Црну Гору. Европа је континент нација и у свакој се то негује кроз језик, историју, географију.
  • Sabahudin

    01.02.2023 14:12
    Omerović
    A da ne preterujete malo? Svaki pop žudi da arbajtuje na zapadu i čini se, zabole ih ona stvar za Srbe i Srbiju. Njih interesuje samo KEŠ
  • Maša NS

    01.02.2023 14:10
    @###, @Gariša
    Ja još samo nešto, baš moram... Kako neko ko toliko brani Srpsko i nacionalno umesto Drugi ili Prvi svetski rat koristi oznake WW1 i WW2... Nešto mi tu baš štrči
  • Vladan

    01.02.2023 13:42
    @###

    A gde vam je ovde taj vaš "nacionalni identitet" do te mere ugrožen da morate da gurate popove u škole? Zapravo, ako nisi u stanju da pravilno pišeš na maternjem jeziku, a prvi primer bitne istorijske ličnosti ti je vojskovođa koji je umro pre 100 godina, imam vesti za tebe - ti si taj koji je taj identitet us*ao.
  • Metropolita

    01.02.2023 13:35
    Sve jasno
    Koncept nacionalnih država je tekovina srednjeg veka kojem Srbija toliko teži. Ne postoji razlog zbog kojeg bi Srbina voleo više nego Portugalca ili bilo kog drugog stanovnika planete. Državnom uredništvu se ne sme verovati. Eto vam državnih televizija za primer. Skloni su izmišljanju, revizionizmu i manipulaciji. Nacionalizam ništa dobro ne donosi.
  • Bačka Republika

    01.02.2023 13:27
    Niste vi nikakvi nacionalisti!
    Kao prvo vi niste nacionalisti već izdresirana grupa od strane onih kojima je jedina vrednost novac i moć. Dokaza ima svuda, umesto da podržavate one koji pomažu siromašne i staju u zaštitu nemoćnih vi im razbijate lokale, umesto da otvoreno raspravljamo o boljitku svih nas vi pretite novinarima i samokritiku etiketirate autošovinizmom, umesto da podržavate kulturna dešavanja vi upadate i razbijate po izložbama, umesto da podržite razvoj modrne države vi ste za uvođenje crkvene doktrine u škole, umesto da ustanete protiv korupcije i otimanja vi srbujete po ulicama samo po nečijem nalogu, umesto da pazimo na svoj grad da bude čist i da se ponosimo vi ga krečite nakaradno zastavama i pretvarate u ruglo, umesto da se borite za očuvanje prirode i šuma vi širite dezinformacije o svakom ko želi nešto da uradi za sve nas. Umesto da prihvatite da su ljudi različiti i da je lepota jedne zemlje u sigurnosti svakog pojedinca da se slobodno ispoljava vi gazite svaku različitost. Ukratko, većina vas ste jeftina rulja koja se iznajmljuje po nameni. Daleko ste vi od istinskog patriotizma, neko je ovde postavio reči Danila Kiša pročitajte još jednom, možda vam postane jasnije zašto je nacionalizam rak društva i zašto kao narod nestajemo.
  • dobrivoje

    01.02.2023 13:13
    @/ 01.02.2023 • 12:14
    A kad ko pomene demokratiju?
  • ###

    01.02.2023 12:44
    @ Garisa
    Ali niste primetili da isti ti Madjari, Rumuni, Hrvatu, Bugari, Albanci, Goranci, Slovaci Rusini, imaju pravo na svoj jezik, svoje skole (ili odeljenja u skolama), table na svom jeziku, itd, zato da bi sacuvali svoj nacionalni identitet? U redu i treba da imaju, ali u cemu je problem da i Srbi cuvaju svoj nacionalni identitet ne ugrozavajuci nikoga? Ovde vlada potpuna zbrka pojmova - cim se spomene nesto nacionalno, odmah se grakne da je to suprotno nekakvim "gradjanskim" i "demokratskim" vrednostima. A najjace mi je sti ovaj Blagojevic kaze da ne zna sta pise u tim udzbenicima ali zna da je u pitanju nacionalizam. I da vec i sada ima suvise nacionalnog u udzbenicima srpskog jezika jer se uce nacionalni pisci?! Pa da nisu mozda Latinka Perovic, Borka Pavicevic, Koca Popovic, i sl, bitniji za srpsku istoriju od npr. Zivojina Misica, najveceg vojskovodje WW1? U vreme kad je moja mama radila u gimnaziji, WW1 se jedva i spominjao jer je to stivo "nacionalisticko". Jel to po vama "demokratama" bolje?
  • Singrrr

    01.02.2023 12:42
    Bezte deco...
    ... budale su poludele.
  • Laloš

    01.02.2023 12:36
    Artur Šopenhauer
    "Najjeftiniji oblik ponosa je nacionalni ponos.

    On otkriva pomanjkanje individualnih kvaliteta pojednica, kojima bi se dotični mogao ponositi, jer inače ne bi trebao pribeći onima koje deli s milionima drugih.

    Onaj koji poseduje lične vrline, će najbolje prepozanti greške svoje vlastite nacije, jer mu je ona stalno pred očima.



    Ali svaki jadnik, koji ništa drugo na svetu ne poseduje, na šta bi mogao biti ponosan, koristi ovo zadnje sredstvo, naciju kojoj pripada, da bi na nešto mogao biti ponosan.

    Kroz to se oseća jačim i spreman je s puno zahvalnosti braniti rukama i nogama svaku njenu grešku i glupost.“
    Artur Šopenhauer
  • Лиманац

    01.02.2023 12:15
    @Цаслав
    Не, нисам помешао.

    Патриотизам — љубав према отаџбини;

    Национализам — љубав према нацији.
  • /

    01.02.2023 12:14
    /
    kada spomenu naciju drz se za dzep da proveris jel novcanik jos tu
  • pera

    01.02.2023 12:03
    dno dna
    hocemo li i da spalimo druge knjige
  • Caslav

    01.02.2023 11:57
    @Sali
    Vidis, upravo nacionalista misli da je njegove protivnike neko drugi ucio, a on sam je uspeo sve da shvati, dok on samo voli svoju zemlju.

    Po meni je nacionalizam vise mrznja svega ostaloga, osim u nasem slucaju Rusije. Privrzenost naciji nije i ljubav prema otadzbini.

    Sa druge strane i dalje cekam da vidim primer ijedne uspesne zemlje, visokog standarda, da ljudi imaju slobodu, da institucije funkcionisu, i da je generalna bezbednost u normalnim okvirima, a da je nacionalisticka, kao evo na primer nasa. Mozda Hrvatska? Ili mozda Rusija? Cekam da vidim.

    Dokle god vam je super da koristite zapadne tekovine, kao sto je medicina, mobilni sa kojih kuckate komentare, smatrate da je jedan sportista (koji nije trenirao previse u ovoj zemlji) veliki uspeh zemlje, da se bavite revizijom istorije, zivite na tudjoj grbaci, nacionalizam vam je super.
    Ne vidim razlog ni sto ga neko takav ne bi branio.

    I dok vam nacionalisticki vladar mlati sa nekim opojnim knjigama pred nosom i izvlaci vam pare iz dzepa, a vama je to u redu, spremite se za uzbudljivu buducnost.
  • Eugen

    01.02.2023 11:43
    @Sali
    Ti si primerak ovog 70godisnjeg razvaljenog skolstva i porodice.
    Clanovi porodice se vole, a drzavni sluzbenici i drzava se postuju.
    Empatija i postovanje su dv razlicite velicine.
    Naravno posle razvaljenog obrazovnog sistema sve je unisteno i izopaceno.
  • Nimbus

    01.02.2023 11:32
    @Лиманац
    "Национализам се често дефинише као приврженост сопственом народу и држави, чији се интереси по правилу стављају на прво место, испред интереса других народа и држава"
    "Национализам се током историје јављао и у својим екстремним облицима, као што су фашизам у Италији (1922-1945) и нацизам у Немачкој (1933-1945)."
    Volim kad vi botovi, kao i vasi vlastodrzci, izvlacite stvari iz konteksta i delimicno ih interpretirate.
    Jedan od mojih omiljenih je kad Vucic kaze kako ce uskoro Srbija da pretekne Hrvatsku po BDP-u. Malo je samo zaboravio da napomene da je to ukupan BDP, a ne po glavi stanovnika. Srbija ima duplo vise stanovnika. Inace, uprkos tome, Srbija jos nije prestigla, cak ni po ukupnom. Srbija ima oko 9.200 USD BDP, po glavi stanovnika, dok Hrvatska ima 17.700 USD. Recimo Slovenija ima 29.300 USD. Od Slovenije imamo veci ukupan BDP, pa time moze da se pohvali. Doduse i od Monaka imamo veci, s tim sto je njihov po glavi stanovnika 234.300 USD.
  • srbenka

    01.02.2023 11:20
    Srbin sam, tim se dičim
    Naravno da naša deca treba u školi da se nauče patriotizmu,
    da budu ponosni na sebe i da znaju da su najlepši, najbolji i najpametniji na svetu. Svaki ko Tesla i Djoković, nije šala.
  • Jovan

    01.02.2023 11:14
    Nacionalizam je za plebse. Moderna Srbija se otvara prema svetu.
  • dobrivoje

    01.02.2023 10:57
    @pape 01.02.2023 • 10:10
    Upravo u tom grmu leži zec, napadaju sve i svašta akko im se tržište smajni. Jedina smo država u kojoj za matematiku 5 razreda postoje 10 knjiga umesto jedne,postoje samo da bi neki zaradili.
  • Sali

    01.02.2023 10:46
    @ Caslav
    Znaci uspeli su da te ‘nauce’ pogresnoj definiciji nacionalizma. Nacionalizam JESTE ljubav i privrzenost svojoj naciji. I ocigledno jeste problem kada se nacionalizam neguje ovde jer valjda bismo trebali mrzeti sve sto je srpsko.
    Pritom, ne govorim nista o ovim udzbenicima
  • Uros

    01.02.2023 10:18
    Poetika, Danilo Kis 1973.
    "Nacionalizam je, pre svega, paranoja. Kolektivna i pojedinačna paranoja. Kao kolektivna paranoja, ona je posledica zavisti i straha, a iznad svega posledica gubljenja individualne svesti; te prema tome, kolektivna paranoja i nije ništa drugo od zbir individualnih paranoja doveden do paroksizma. Ako pojedinac, u okviru društvenog projekta, nije u stanju da se "izrazi", ili zato što mu taj društveni projekt ne ide na ruku, ne stimuliše ga kao individuu, ili ga sprečava kao individuu, što će reći ne daje mu da dođe do svog entiteta, on je primoran da svoj entitet traži izvan identiteta i izvan tzv. društvene strukture. Nacionalista je ignorant. Nacionalizam je linija manjeg otpora, komocija. Nacionalisti je lako, on zna, ili misli da zna, svoje vrednosti, svoje, što će reći nacionalne, što će reći vrednosti nacije kojoj pripada, etičke i političke, a za ostale se ne interesuje, ne interesuju ga, pakao to su drugi (druge nacije, drugo pleme). Njih ne treba ni proveravati. Nacionalista u drugima vidi isključivo sebe - nacionaliste. Pozicija, rekosmo li, komotna. Strah i zavist. "
  • Caslav

    01.02.2023 10:11
    Za sve limance
    Pomesao si, verovatno namerno, patriotizam i nacionalizam.
    Ogrezli u korupciji vole nacionalizam i praznoglave ljude.

    A, niti jedna razvijena i zdrava zemlja nije nacionalisticki nastrojena. Pricam o prosecnom gradjanstvu, ne o maje razvijenim delovima. Tako da - zna se ko ga voli i zasto, to je opsta stvar:
    1. politicari jer lako manipulisu sa ogranicenim ljudima,
    2. ograniceni ljudi koji za dzabe dobijaju stvari ili zive u bedi, ali za to krive sve druge, a posebno druge nacionalnosti.
  • pape

    01.02.2023 10:10
    Alooo
    Hoćemo besplatno obrazovanje i udžbenike! Kavčić nam to upravo pruža, a organizovane kriminalne grupe i dalje teraju po svome. Ali ništa ne traje doveka, pa neće ni ovi!
  • Dragomir

    01.02.2023 10:03
    Nacionalizam je poslednje utociste hulja, a nada poslednje utociste svih onih kojima su hulje razorile zivote/drzavu.
  • Bili Kid

    01.02.2023 10:01
    Cuvenu parolu Antonija Gramsija treba primenjivati na ovim prostorima: Pesimizam razuma optimizam volje.
    Svaki sistem koji se bazira na opstem birackom pravu koji jeste demokratski element, jer u njegovom koranu jeste ideja narodnog suvereniteta, uradja demagogiju.
    Kad citate knjige Maksa Vebera videcete tamo da je prvi uspesan demagog bio Perikle. Posebno je znacajno kada vest demagog koristi kombinaciju ili kada preplice nacionalnu i socijalnu demagogiju.
    Demagogija je mocno sredstvo hipnoze i manipulacija narodnim masama, kad god se udara u nacionalne "strune" (nacionalni stadiJon, nije obican vec nacionalni). Majkl Bilig je napisao jednu odlicnu knjigu Banalni nacionalizam (to su Jarboli sa zastavama, nacionalni udzbenici/stadioni/spomenici, izdajnici-heroji), sve ono gde se pokazuje narodu koliko je vlast patriJotska i kako sve rade u ime naseg naroda. A taj nesrecni siromasan narod finansira taj banalni nacionalizam. Jedno od kljucnih pitanja danas je:Sta je revolucionarni subjekt ako su radnici reakcionarni? Nacionalna demagogija uz malo socijalne sovinisticke politike lako privlaci siromasne ljude ogranicenog IQ, sa ogranicenim pristupom informacijama/obrazovanju/knjigama. Pogotovo kada se ima u obzir da je jos od osnovne skole svaki gradjanin naucen da slusa,ponavlja papagajski ono sto "autoritet" kaze bez mogucnosti svog sopstvenog stava (uciteljica, nastavnik, profesor...) i na taj nacin pravite poltrone, poslusnike koji ne postavljaju pitanje: Zasto? Zbog cega?
  • trolololo

    01.02.2023 09:59
    trolololo
    Obavezno da se u Srbiji uci o latinki perovic i borki pavicevic
  • Лиманац

    01.02.2023 09:41
    Дефиниција
    Национализам се укратко најбоље може дефинисати као испољавање љубави према сопственој нацији.

    Зашто је спорно да Срби воле своју нацију и зашто се само српски национализам представља као нешто лоше?
  • Goxy

    01.02.2023 09:23
    Glupi i nametljivi političari će upropastiti našu decu ovim nacionalizmom.
  • Ha

    01.02.2023 09:12
    ?
    Strašno?
    Ne, još gore!
  • Boki

    01.02.2023 09:00
    E ministre bivši
    Bravo za Milojevića i Blagojevića, kamo sreće da je više takvih profesora, a zamisliti samo da je neko od njih dvojice ministar. Zaličili bismo na nešto. Ovako imamo Šarčevića i Ružića za ministre. Njih imamo, pa šanse nikakve nemamo. Jbg
  • Clan DSa

    01.02.2023 09:00
    Ja kao dugogodisnji clan DSa sam uvek kritikovao sto DS nije grabio resor obrazovanja tj prosvete. Uvek se to prepustalo nekom npr GSS. Po meni je to kljucno ministarstvo jer se sada vidi da su po gimnazijama postavili profesore istorije, sociologije, filozofije i srpskog jezila izrazito nacionalne orijentacije koji svaki dan, tu decu koja treba da budu gradjanski deo drustva, da donose nove ideje iz razvijenih zemlja ili da ovde stvaraju nove stvari, instruišu na desnu stranu i prepustili nekim likovima koji samo tupe o nacionaizmu. Na zalost, ovoj zemlji spasa nema. Mislim da je ova vlast unazadila Srbiju zauvek.
  • Rade

    01.02.2023 08:59
    Radikalska država smrdija, ali ne zadugo još!
  • Garisa

    01.02.2023 08:56
    Za koju decu
    Pa neka ovi "udzbenici" iliti pisanija - pamfleti SNS poslusnika, budu obavezni samo za srbijancice. Mali Srbi iz Vojvodine, Madjari, Rumuni, Hrvati, Bugari, Goranci, Albanci, Slovaci, Rusini i sva deca koja nisu srbijaci nemaju nikakvu obavezu prema srbijanskom nacionalizmu
  • 002211

    01.02.2023 08:49
    Kad se nešto nacionalizuje u pogrešnom smeru, kažem sebi da mi je sramota što sam Srbin, ali kad čujem šta se dešava na Kosovu, meni bude iskreno jako žao.. i šta i kako sad ja da se osećam?!?!
  • Maša NS

    01.02.2023 08:36
    Tuga
    Naša deca su deca sa najvećim brojem predmeta i najvećim brojem udžbenika....Od toliko " stručnjaka" na rukovodećim mestima koji donose odluke o obrazovanju naše dece nikome nije palo na pamet da konsultuje profesore praktičate, koji su sa decom svaki dan. Tako je nakaradno da na sve što radimo uguramo ono " nacionalni" i onda to garsntuje sigurnu prodju. Umesto da širimo vidike i razvijamo empatiju i kod dece, mi im sužavamsvest da ništa osim srpskog nije dobro i vredno. Kuda to vodi?
  • Nastavnik

    01.02.2023 08:35
    Deca
    Jednog dana će deca odbiti da uče bilo šta jer nema "gde da stanu" sve informacije, dok im školovanje očigledno slabo koristi u afirmaciji.
  • /

    01.02.2023 08:31
    /
    mate parlov: kako da budem nacionalista, ja sam svetski prvak
    a za djokovica znate svi. dzaba mu medalje. neka preuredjuje monako.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna