Mnogo je cinjenica u clanku napisano koji bi bili relevantni da tehnologija stoji u mestu, ne stoji.
Na pomolu je suvi akumulator, koji ne koristi litijum, ne koristi ni posebne metale, tehnologija se usavrsava, duplu energiju u istoj dimenziji moze da se skladisti a i punjenje je mnogo brze.
Infrastruktura punjaca se razvija sve brze.
Ja sam kupio full EV i ponosan sam na tu cinjenicu jer doprinosim cistijem vazduhu pri putovanju, a energetska kompanija je odgovorna za izvor elektricne energije da bude iz obnovivih izvora, ne ja.
Drugo, mnogo bajki se prica o CO2 emisiji prilikom proizvodnje EV-a a namerno se pritom precutkuje 30% veca emisija CO2 samo za transport nafte preko svetskih mora do rafinerija.......a tek prlikom proizvodnje hiljade autodelova i tokom voznje u autoveku........Ne poredite babe i zabe, tehnologija napreduje i bar u naprednom zapadnom svetu sve je veci udeo obnovivih izvora energije.
Elektro automobili su jedna velika glupost. U hibridima je budućnost, zato ih se Tojota ne odriče nego ih non stop unapređuje. Tojota se jedva odlučila da izbaci par elektro automobila valjda da udovolji hipsterima, ali sve je to moda koja će brzo proći. U Srbistanu je potrebno spaliti 20kg lignita da bi se proizvelo dovoljno struje za 100 pređenih kilometara. I to je kao neka ekologija?
Električni automonil čim izađe sa proizvodne trake je već napravio zagađenja kao vozilo sa motorom sa unutrašnjim sogorevanjem (ICE) nakon 8 godina upotrebe. Proces proizvodnje EV je veći izvor CO2 od ICE vozila, EV vozila imaju drastično manji domet, Efikasnot skladištenja energije je višestruko veći kod ICE vozila. EV vozilo se može izjednačiti po generisanju CO2 sa ICE vozilom tek nakon više od 350 000 km. Više energije se potroši vozajući teške baterije nego na koristan teret. Svako ko želi EV, može ali da sam snosi troškove reciklaže i skladištenja otpadnih baterija. EV su glupost u glavama hipstera.
Najveća kompanija za snabdevanje električnom energijom u USA je davno objavila da u Americi kao i u svetu jednostavno nema dovoljno struje za sva električna vozila.EV zimi troši 50% više energije.Zamena baterija je izuzetno skupa.Na EV postoji realna opasnost od samozapaljenja kada se baterija ošteti i dođe u kontakt sa vazduhom.Proizvodnja baterija utiče katastrofalno na životnu sredinu a reciklaža je otežana.U Kongu rade deca robovi na iskopavanju retkih metala potrebnih za izradu baterije(rudnici kobalta).Pitanje izvora el.energije(termoelektrane,nuklearne el.)U Nemačkoj je rađen eksperimentalni test u kom se došlo do rezultata da dizel vozilo tokom radnog veka automobila ukupno manje zagadi životnu sredinu od jednog EV vozila.
Razmislite malo.
260.000.000 vozila koja, recimo, u proseku dnevno pređu po 40km pri potroše oko 4 litre goriva iz kojih realno dobiju (sa 50% iskorišćenja) do 20kWh energije, realno je to i više. Isto toliko bi potrošili i električne energije. To znači da bi se dnevno trošilo 20*260.000.000 = 5.200.000.000 kWh električne energije. Ako je ravnomerna potrošnja to bi bilo 216.666.666 kWh svakih sat vremena tj. 216.667 MWh na sat. Da bi se ta energija proizvela trebalo bi 200 Obrenovca da radi neprekidno 365 dana u godini.
Mislim da je nerealno da se do 2035 godine naprave proizvodni kapaciteti za cca 220.000 MW električne energije.
Zatim, postavlja se pitanje iz čega će se praviti ta energija.
Solarna - ima je samo tokom dana i snaga je promenljiva
Vetar - ima je samo kada vetar duva
Drvo - ostaćemo bez šuma
Ugalj - velika proizvodnja CO2
Tečno gorivo - velika proizvodnja CO2
Gas - isto se proizvodi CO2 ali manje
Nuklearna - to bi moglo, ali u mnogim zemljama postoje razna ograničenja
Fuzija - još je na dalekom štapu
Vodonik - možda, ali i to je u povoju.
Za sada su električni automobili samo lepa budućnost,
Električni automobili su svoju najbolju primenu našli u Americi gde ogroman procenat stanovništva mora da ima auto zbog svakodnevnog prelaženja velikih razdaljina. Za prosečnog stanovnika evropskog grada koji ima posao i gradski prevoz ili bicikl, električni auto je besmislica. Oni drugi koji imaju posao van grada i moraju da voze imaju stres zbog dometa i nedostatka punjača, a za duža vikend putovanja to mu isto dođe.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Evropa usporava prelazak na električna vozila
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•06.02.2023.
•09:02 > 09:02
Komentari 14
Nemanja
Ovde zastadoh sa čitanjem mišljenja "stručnjaka", spomenuti karburator 2023. je otprilike kao da je rekao da se konji mogu svuda napasati...
Borat
Na pomolu je suvi akumulator, koji ne koristi litijum, ne koristi ni posebne metale, tehnologija se usavrsava, duplu energiju u istoj dimenziji moze da se skladisti a i punjenje je mnogo brze.
Infrastruktura punjaca se razvija sve brze.
Ja sam kupio full EV i ponosan sam na tu cinjenicu jer doprinosim cistijem vazduhu pri putovanju, a energetska kompanija je odgovorna za izvor elektricne energije da bude iz obnovivih izvora, ne ja.
Drugo, mnogo bajki se prica o CO2 emisiji prilikom proizvodnje EV-a a namerno se pritom precutkuje 30% veca emisija CO2 samo za transport nafte preko svetskih mora do rafinerija.......a tek prlikom proizvodnje hiljade autodelova i tokom voznje u autoveku........Ne poredite babe i zabe, tehnologija napreduje i bar u naprednom zapadnom svetu sve je veci udeo obnovivih izvora energije.
Map
NS
Fantom
Milorad
Zamenik zamenika
SNS
R
260.000.000 vozila koja, recimo, u proseku dnevno pređu po 40km pri potroše oko 4 litre goriva iz kojih realno dobiju (sa 50% iskorišćenja) do 20kWh energije, realno je to i više. Isto toliko bi potrošili i električne energije. To znači da bi se dnevno trošilo 20*260.000.000 = 5.200.000.000 kWh električne energije. Ako je ravnomerna potrošnja to bi bilo 216.666.666 kWh svakih sat vremena tj. 216.667 MWh na sat. Da bi se ta energija proizvela trebalo bi 200 Obrenovca da radi neprekidno 365 dana u godini.
Mislim da je nerealno da se do 2035 godine naprave proizvodni kapaciteti za cca 220.000 MW električne energije.
Zatim, postavlja se pitanje iz čega će se praviti ta energija.
Solarna - ima je samo tokom dana i snaga je promenljiva
Vetar - ima je samo kada vetar duva
Drvo - ostaćemo bez šuma
Ugalj - velika proizvodnja CO2
Tečno gorivo - velika proizvodnja CO2
Gas - isto se proizvodi CO2 ali manje
Nuklearna - to bi moglo, ali u mnogim zemljama postoje razna ograničenja
Fuzija - još je na dalekom štapu
Vodonik - možda, ali i to je u povoju.
Za sada su električni automobili samo lepa budućnost,
Куп је битан
Nuklearni
Jovan
Anonimus
rale
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H