Vozači električnih trotineta ipak neće moći da se kreću pešačkom stazom, kako je prvobitno planirano izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.
ja se apsolutno slazem sa zakonom jer ovo do sada nicemu nije vodilo pogotovo sto sam imala nesrecu da mi pomanhitali trotinas napravi stetu na autu i nikom nista ! on je pesak, ma jel da ...pa sto juris trotoarom sumanutom brzinom i kao ne moze mi niko nista lupas ljude i auta.....e pa nemoze malo placajte kazne niste pesaci.....
E pa nemože nekima da bude sve kako oni hoće a drugi da budu gurnuti na margine. Slažem se doneti pravilan zakon i naravno poboljšavati putnu infrastrukturu i zakone. Znači nemam ništa protiv elektro bicikala, trotineta , skutera itd... Uvesti čista jasna i transparentna pravila i niko nikoga nemože da maltretira.
Ove skslamerije treba apsolutno zabraniti za vožnju!!!
Gledam ženu, pedesetih godina, podosta ugojeni, teško i pešice hoda, ne drži ravnotežu, a metla se na trotinet...
Mladi roditelji-ocevi i majke- još gore!!!Natovare malu decu ispred sebe koja drže "upravljač" trotineti...
I oni najgori, omladina koja sa uživanjem vozila::što brže, to baš lje, vrludaju, cik-cak obilaze pešake, naizmence na manje od deset metara
Taman sam se okrenula,da pređem ulicu...eto njega k'o s'nenba, meni u bok, on sa lica..Znači pešaci sad prvo gledaju oko sebe 360 stepeni, pa tek onda u kolovoz levo- desno da bi bezbedno prešli
Zabraniti ih potpuno jer su.tim vozačima upravo zato korisni:brzo stižu gde su naumili, prepadaju ljude i decu i uživaju u egzibiciju,!!!
Budale teraju ljude u smrt. Voziti kolovozom je van pameti. Katastrofa i za vozace trotineta i automobila. Bice mnogo udesa a oni ce ih nositi na dusi. Debilizam
Budale teraju ljude u smrt. Voziti kolovozom je van pameti. Katastrofa i za vozace trotineta i automobila. Bice mnogo udesa a oni ce ih nositi na dusi. Debilizam
Meni su dete prvi razred osnovne škole i mlađe dete koje je stojao ispred, izleteli sa električni trotinetom na ulicu sa prvenstvom prolaza nisu ni pogledali, sreća pa ne vozim brzo, tako da treba zabraniti vožnju mlađima od 16god.
Hoce time kontrolisati i babe i dede koji jure sa 30+ na e-biciklima kao muve bez glave i biciklicte koji voze na trotoarima ili opet udarate samo po mladjima?
Vidi se da se Okanović dobro konsultovao sa ostalim članovima svog komiteta. Obzirom da je on jedini član takozvanog komiteta, i odluka je takva "jednoglasna".
Ispravna odluka. Trotineti su najnovija modna histerija i opasnost po pešake. Sad još treba upristojiti dostavljače hrane. Oni ništa ne poštuju i predstavljaju stalnu opasnost na ulicama.
Hvala Bogu!
Biti pešak ,na pešačkoj stazi,je postalo jako opasno.Ne vidiš i ne čuješ ko ti dolazo iza ledja.Dovoljno su opasni biciklisti koji projure ,samo fale nečujni trotineti!
Samo pešaci na pešačkoj stazi!
Nije im mesto na BICIKLI-stičkoj stazi. Biciklisti-čka staza služi biciklistima da voze bicikle na malopre pomenutoj, bicikli-stičkoj stazi, a ne onima koji jure. Ni vozačima trotineta i ostalih motornih vozila na dva točka. Prošle godine se uplašenoj vozačici motora, koja je vozila po biciklističkoj stazi, brzina otela kontroli. Videlo se na njenom uspaničenom, iskrivljenom izrazu lica da ne zna šta radi, ali joj je, izračunala je verovatno, lakše bilo da jurca tuda nego po putu, u levoj traci Futoškog puta ka gradu. U suprotnom smeru (u našoj traci) dete i ja. Jedva smo uspeli da skrenemo u stranu. Predlog: strogo kontrolisati BICIKLI-stičke staze jer su s razlogom za bicikliste. Sloši mi se kad vidim matorog na motoru kako zauzme celu širinu trake iste, jer neće da se muči po putu, a biciklisti nek se sklanjaju u stranu.
Baš čudno, je li ovo vest iz nekog paralelnog vremena? Pa pešačke staze više ne postoje, u tom smislu da su namenjene pešacima. Po njima komotno voze biciklisti, odavno, iako ni oni po zakonu čini mi se na to nemaju pravo, i tamo gde postoje biciklističke staze, ponekad fijukne i neki motocikl! Motocikli se uredno voze i preko Pozorišnog trega, jednom reči pešaci postaju sasvim (doslovno) ugrožena vrsta!
Osiguranje bi svako ko vozi trotinet trebao sam da plati. Svaku štetu koju napravite kao vozač automobila ili motora, osim ako niste pijani ili drogirani, plaća vaše osiguranje. Jeste da vam se posle poveća premija, ali to nije ni blizu iznosu štete koju potencijalno možete da nanesete.
Ako pak dok vozite trotinet udarite pešaka, napravite mu prelom, iz svog džepa ćete platiti par stotina hiljada dinara. Isto je i ako pešak obori biciklistu na biciklističkoj stazi, novčana šteta može biti ogromna, naravno zavisi od povreda.
Tako su i u većem delu Evrope postavili strožije propise i time efektivno ugasili ovu industriju. Mora se održati mafije države i auto-moto industrije.
Ovo je bilo skroz dobro resenje:
Moze izuzteno da se krece brzinom pesaka.
"Vozač lakog električnog vozila obavezan je da za kretanje koristi biciklističku stazu, pešačko-biciklističku stazu ili biciklističku traku. Izuzetno, vozač lakog električnog vozila može za kretanje da koristi pešačku stazu, pešačku zonu ili trotoar, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, pod uslovom da ne ometa kretanje pešaka i da se kreće brzinom pešaka, a najviše pet km/h", stoji u izmeni zakona.
Jaoo kakvi su to debilini zakoni koji dozvoljavaju da se trotineti voze po saobraćajnim trakama,jer kada unezvereni vozač automobila ne vidi mene na motociklu i ne ustupa mi prvenstvo prolaza na raskrsnici sa svetlosnom signalizacijom,a videće trotinet !!!???
vozim bajk i trotinet, auto kad baš moram
gde nema biciklističke siđem na kolovoz dobro osvetljena, 1m od ivice kao i bicikl da vozim
ama baš svaki put se nađe neko u automobilu da trubi kao sumanut
u ovom gradu samo se auto toleriše i ništa više
a na trotoarima širokim, gde mogu i pešaci i bicikl, većina njih ne zna ni da hoda,
za štetu koju napraviš u vožnji e trotineta nekome ili ostaviš nekog invalidom pa onda dozvola da možeš da voziš trotinet.
Nemaš 5000 eura depozita?
Ne može ni dozvola.Ne možeš ni da voziš e trotinet.
Kad želiš da prestaneš da voziš e trotinet 5000 eura depozita ti se vraća.Vraćaš e trotinet u MUP u i ako je sve u redu nisi pravio prekršaje dobijaš nazad svojih 5000 eura ako pre toga nisi nekog zgazio ili ostavio invalidom.
U roku od 30 dana nećete videti nijednog e trotineta na ulici.NIJEDNOG.
Tih 5000 eura mora kao depozit i za oštećenje vozila u regularnom saobraćaju koje napraviš jer ti je e trotinet bio neispravan ili jednostavno što nisi poštovao propise.
Sve se to po džepu rešava i u vidu poreza u normalnim državama.U Srbiji se priča jedno te isto 20 godina narod sve zaboravi sutradan šta si mu pričao.Ali kad mu stigne plava koverta sa kaznom od 500.000 dinara e to neće da zaboravi dok je živ.To će da pamti.
Kao da su pali sa kruške. Ako ne zanju neka ne izmišljaju gluposti!!!!
Dosta je više plašenja ovog naroda sa kaznama!!!!!!!!1
Skoro je pomoćnica direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Svetlana Miljuš pričala kako je u Sloveniji.
U Sloveniji električni trotineti ne smeju se voziti po kolovozu, već po trotoaru i to brzinom ne većom od brzine hoda što je oko šest kilometara na sat.
Odluka je pametno donešena i tu nema ni jednog razloga za rasparavu. Ko odluči da se vozi na toj napravi neka sam bude oprezan, na kolovozu i na biciklističkoj stazi.Ala niko ne bi da šeta a sve više kardiovaskularnih slučajeva.
Zamislite da ovakva ogranicenja na pravo voznje prevoznog sredstva, prema max brzini, uvedu za automobile ili motore ili da uvedu ogranicenje na pravo voznje bicikla prema godinama! Dokle vise. Dok je kartel na vlasti, gledace da nam ogranice zivot u svakom segmentu i da nas diskriminisu u svakom segmentu zivota.
A,po krovovima?
Gde da se vozi,ja nemam ni bajs, a hoću da hodam i vozim. Možda da sedim kući i nigde ne idem, ipak vreba neki virus.
Za šta služi staza za bicikle?
Možda za parking?
cekaj malo a osiguranje, zasto ja moram posedovati I dozvolu I paprenu registraciju za moped Ili motor, smanjite cene, dozvolite da na jednu tablicu mogu tri vozila voziti, kao sto je u evropi vec decenijama a gde je tehnicki
da li znate da je strancu jeftinije osiguranje kod nas nego nama, u evropi se za A1 ni ne polaze Ako duzi nize godina imas B, 15god vec tako, nize cene pa sve moze dosta izivljavanja
Tako je. Ako već mora neko da bude ugrožen, bolje da to bude vozač trotineta koji je sam odabrao da ga vozi po putu, nego pešak ili dete kojeg ni krivog mi dužnog može da pokosi trotinet na pešačkoj stazi
E matori, daj mi nešto trotinet da odem do prodavnice. Kreneš, zaustavi te policija i kaže, daj papire od trotineta. Pa naravno da ih nemaš! Damire, Damire… Koliko često se donose zakoni koji oštećuju ljude ili su nesprovodivi. To samo znači da su zakonodavci slabi učenici.
Motorno vozilo, bilo električno, ili na gorivo, potrebno je da se registruje i polaže makar PSP dozvola.
Time bi se uredilo da ako te udari trotinet, imaš registarsku oznaku i na koga se vozi.
Takođe i električna bicikla koriste motor, znači podležu PSP dozvolama i registraciji.
Ne mora kao kola i ostala vozila svake godine, već jednom se izdaje registracija i to je to.
A onda uvesti pravila kao i za PSP.
Dozvoliti ima na biciklističkim stazama, ali sa ograničenjem brzina i naplatom kazni.
Na sledecim izborima glasam za one koji se budu zalagali da ce ukinuti sve bezvezne zakone ove vlasti i ukidanje svih agencija jer to su i ovi obecavali ali niti su jednu ukinuli nego ih jos namnozili
A da sačekamo još koju godinu, možda i desetak, da regulatori pokupe sve fore oko tog "zakona" pa da odmah napišu upotrebljivu verziju... znate kako kažu "brzo je kuso"!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Nadležni se predomislili: Električni trotineti u zakonu ipak neće moći na pešačke staze
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Info
•06.02.2023.
•14:27
Komentari 35
milica
Pajo
Cvejka
Gledam ženu, pedesetih godina, podosta ugojeni, teško i pešice hoda, ne drži ravnotežu, a metla se na trotinet...
Mladi roditelji-ocevi i majke- još gore!!!Natovare malu decu ispred sebe koja drže "upravljač" trotineti...
I oni najgori, omladina koja sa uživanjem vozila::što brže, to baš lje, vrludaju, cik-cak obilaze pešake, naizmence na manje od deset metara
Taman sam se okrenula,da pređem ulicu...eto njega k'o s'nenba, meni u bok, on sa lica..Znači pešaci sad prvo gledaju oko sebe 360 stepeni, pa tek onda u kolovoz levo- desno da bi bezbedno prešli
Zabraniti ih potpuno jer su.tim vozačima upravo zato korisni:brzo stižu gde su naumili, prepadaju ljude i decu i uživaju u egzibiciju,!!!
Dragan
Dragan
NS
Trotineta bez
Bubica
Cimer
Лиманац
Пешачке стазе пешацима!
Neša
S56
Mila
Biti pešak ,na pešačkoj stazi,je postalo jako opasno.Ne vidiš i ne čuješ ko ti dolazo iza ledja.Dovoljno su opasni biciklisti koji projure ,samo fale nečujni trotineti!
Samo pešaci na pešačkoj stazi!
II
NIA
MK
Student
Ako pak dok vozite trotinet udarite pešaka, napravite mu prelom, iz svog džepa ćete platiti par stotina hiljada dinara. Isto je i ako pešak obori biciklistu na biciklističkoj stazi, novčana šteta može biti ogromna, naravno zavisi od povreda.
rale
ns posmatrac
Moze izuzteno da se krece brzinom pesaka.
"Vozač lakog električnog vozila obavezan je da za kretanje koristi biciklističku stazu, pešačko-biciklističku stazu ili biciklističku traku. Izuzetno, vozač lakog električnog vozila može za kretanje da koristi pešačku stazu, pešačku zonu ili trotoar, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, pod uslovom da ne ometa kretanje pešaka i da se kreće brzinom pešaka, a najviše pet km/h", stoji u izmeni zakona.
Steva
e trotinetašica
gde nema biciklističke siđem na kolovoz dobro osvetljena, 1m od ivice kao i bicikl da vozim
ama baš svaki put se nađe neko u automobilu da trubi kao sumanut
u ovom gradu samo se auto toleriše i ništa više
a na trotoarima širokim, gde mogu i pešaci i bicikl, većina njih ne zna ni da hoda,
CH
Nemaš 5000 eura depozita?
Ne može ni dozvola.Ne možeš ni da voziš e trotinet.
Kad želiš da prestaneš da voziš e trotinet 5000 eura depozita ti se vraća.Vraćaš e trotinet u MUP u i ako je sve u redu nisi pravio prekršaje dobijaš nazad svojih 5000 eura ako pre toga nisi nekog zgazio ili ostavio invalidom.
U roku od 30 dana nećete videti nijednog e trotineta na ulici.NIJEDNOG.
Tih 5000 eura mora kao depozit i za oštećenje vozila u regularnom saobraćaju koje napraviš jer ti je e trotinet bio neispravan ili jednostavno što nisi poštovao propise.
Sve se to po džepu rešava i u vidu poreza u normalnim državama.U Srbiji se priča jedno te isto 20 godina narod sve zaboravi sutradan šta si mu pričao.Ali kad mu stigne plava koverta sa kaznom od 500.000 dinara e to neće da zaboravi dok je živ.To će da pamti.
Pero
Dosta je više plašenja ovog naroda sa kaznama!!!!!!!!1
Skoro je pomoćnica direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Svetlana Miljuš pričala kako je u Sloveniji.
U Sloveniji električni trotineti ne smeju se voziti po kolovozu, već po trotoaru i to brzinom ne većom od brzine hoda što je oko šest kilometara na sat.
A
Konačno
Goki
ajde još skrešite
Gde da se vozi,ja nemam ni bajs, a hoću da hodam i vozim. Možda da sedim kući i nigde ne idem, ipak vreba neki virus.
Za šta služi staza za bicikle?
Možda za parking?
Jaa
da li znate da je strancu jeftinije osiguranje kod nas nego nama, u evropi se za A1 ni ne polaze Ako duzi nize godina imas B, 15god vec tako, nize cene pa sve moze dosta izivljavanja
V
Vlada
Iguman
Time bi se uredilo da ako te udari trotinet, imaš registarsku oznaku i na koga se vozi.
Takođe i električna bicikla koriste motor, znači podležu PSP dozvolama i registraciji.
Ne mora kao kola i ostala vozila svake godine, već jednom se izdaje registracija i to je to.
A onda uvesti pravila kao i za PSP.
Dozvoliti ima na biciklističkim stazama, ali sa ograničenjem brzina i naplatom kazni.
EvoOvako
Samo treba prepisati takone i sprovesti. Ništa više. Prepisati i sprovesti.
Map
Realista
D
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H