Zgrade u Srbiji prilično su otporne na seizmičke uticaje, a naročito one izgrađene u poslednjih dvadesetak godina, izjavio je danas građevinski inženjer u Saobraćajnom institutu CIP Slobodan Naumović.
Imam samo jedno pitanje, zasto u ugovorima za novogradnje pise da je garancija 5 godina?! Xasto ne 20, 30, 50? To je garancija da se u tom periodu nece srusiti. Moja zgrada ima 20 g, prosla je sve te rokove.
Svako ko nema misljenje kao ti, je bot, ludak, glupan, nepismen itd. Dok ti sve znas i u sve se razumes. Doticni komentator vec godinama ovde pise i sasvim je jasno da je u pitanju pravi inzenjer i da nije politicki obojen kao ti i tebi slicni agresivni i ograniceni umovi.
Ne daj nam Boze da saznamo…ne daj Boze…jos se nismo oporavili od onih poplava pre 10 godina kad je Obrenovac najvise stradao, padne malo jaca kisa i bude kolaps u gradu, malo jaci vetar dune obara drveca, otkida fasade sa zgrada, zemljotres ovakav kad bi nas zadesio ne bi se oporavili sledecih 50 godina…
Hvala na stručnosti, onaj koji sam ja ugradio kod sebe, srećom samo u košuljicu koju sam dao da polupaju i urade ponovo, je "izuzetan", i čak i stručnjak iz cementare u kojoj je napravljen (pa pomešan sa pepelom) bio je šokiran i svojstvima cementa, i njegovim mirisom (smradom pepela čije je poreklo od spaljenih guma!) - kao deo "ekološkog rešenja" za tretman polovnih guma!
Zgrade će ovde u slučaju ozbiljnijeg zemljotresa jako padati, pogotovo novogradnja posle 2000. -to šta se, i kako se gradilo moje oči nisu mogle da poveruju!
Od škarta na materijlu, preko stepena sigurnosti do izlivanja nosećih stubova sa prekidom na pola jer je mikser ispraznio punjenje, pa dok je došao sutra drugi...itd itd. Sve je to naravno rešeno sa alubondom i ostalim ukrasima koji odaju utisak da je zgrada ozbiljno urađena. Biće puno tuge u državi bez zakona, nažalost.
Molite boga da ne bude drmanja, samo limani i naselje će ostati celi... a o CIP-u i Mrkonjiću, pokojne mu se setim mame i njega, svaki put kad vozim autoputem NS-BG po njegovoj i Veljinoj deonici kod Inđije i Stare Pazove, izdrmam se dobro o njihov sa sve CIP-om projekat!!!
Sreća pa je PUT, on ne može da se sruši već samo da ulegne i propadne , ŠTO SE I DESILO moj dijasporac!!!
Davno si ti otišao pa sad ovde laprdaš o struci, sigurno ti je bilo super ovde pa si zato otišao!!?? Mnogo ti ove kritike LIČNO doživljavaš, svima odgovaraš, najpametniji si, sigurno si neki investitor ili bar izvođač???
Hvala na stručnosti, onaj koji sam ja ugradio kod sebe, srećom samo u košuljicu koju sam dao da polupaju i urade ponovo, je izuzetan, i čak i stručnjak iz cementare u kojoj je napravljen (pa pomešan sa pepelom) bio je šokiran i svojstvima cementa i njegovim mirisom (smradom pepela čije je poreklo od spaljenih guma!) - kao deo "ekološkog rešenja" za tretman polovnih guma!
Zgrade će ovde u slučaju ozbiljnijeg zemljotresa jako padati, pogotovo novogradnja posle 2000. -to šta se i kako se gradilo moje oči nisu mogle da poveruju!
Od škarta na materijlu, preko stepena sigurnosti do izlivanja nosećih stubova sa prekidom na pola jer je mikser ispraznio punjenje, pa dok je došao sutra drugi...itd itd. Sve je to naravno rešeno sa alubondom i ostalim ukrasima koji odaju utisak da je zgrada ozbiljno urađena. Biće puno tuge u državi bez zakona, nažalost.
Molite boga da ne bude drmanja, samo limani i naselje će ostati celi... a o CIP-u i Mrkonjiću, pokojne mu se setim mame svaki put kad vozim autoputem po njegovoj i Veljinoj deonici kod Inđije i Stare Pazove, izdrmam se dobro o njihov sa sve CIP-om projekat!!! Sreća pa je PUT, on ne može da se sruši već samo da ulegne i propadne , ŠTO SE I DESILO moj dijasporac!!!
Davno si ti otišao pa sad ovde laprdaš o struci, sigurno ti je bilo super ovde pa si zato otišao!!??
Možemo da obiđemo nove zgrade pa da vidimo koliko su ispoštovane najprostije stvari, npr širina stepeništa, veličina lifta...
Kad vidiš koliko je to manje nego što je propisano zašto misliš da ostalo valja?
To su zgrade rađene bez projekata i u postupku su legalizacije...nisu sve takve ali dovoljno ih ima da ovaj statičar iz članka ne bude u pravu.
Itong, Siporex i prefabricirani zidovi sa gotovim kockama od kupatila i onda ugledam da su purpenom zamasivali fuge oko blokova. Da B.Evrope kod OMV pumpe ona zgradurina sva je iz montiranih zidova. Kakva seizmika kad su davali purpen medju spojevima?
Nikad necu zaboraviti kod jednog veoma uglednog gradjevinca u NS kad je doso neki advokat iz Bosne da mu ovaj uradi projekat...kaze u redu, trebate to i to i da platite posebno statiku izracun i projektni dio staticara...kad ovaj: Ma kakva statika ja sam iz Bosne ja zidam vec 20 godina znam ja kako da zidam kakva statika sta ti je to? hahaha
Spominjete ateste,kao da su oni sveto pismo ovde, kao da se ovde nikada ništa ne falsifikuje i lažira, mislim na podatke. Govorite o lošoj gradnji krajem '90, pa tada su ing znali šta rade kao i kvalifikovani radnici. Je l' sada imate dobre armirače koji znaju šta znači koja zona?! 'Ajte molim vas. Ima toga još mnogo, ali ne vredi raspravljati. Već je izgrađeno i nadajmo se da nećemo doživeti da vidimo ko je u pravu.
**************
90-tih uopste nisu ni trebali atesti/sertifikati za materijale da bi se overio gradjevinski dnevnik i knjiga odnosno projekat izvedenog stanja, sem na kapitalnim projektima. U Srbiju se uvozio celik iz raspalih sovjetskih drzava, cement koji se koristio je cesto bio tehnoloski lose odradjen zbog nedostatka gasa i mazuta u cenentarama usled sankcija. A ne, tad se nije kralo (kralo se i 70-tih alo bre jarani za zidanje vikendica po Fruskoj nego su zidane od plata od 700dem). Ja sam u profesionalnom smislu zahvatio i sam kraj SFRJ, 90-te i 2000-2010, 90-te su dno, nesto neponovljivo lose, lose u svim oblastima.
Mene nikad nisu ucenjivali ugradnjom manjih kolicina ili podvalama tipa ugradis jedno naplatis drugo ali su me ucenjivali za druge stvari dok sam radio nadzor. Licence sam im ostavio te otisao odatle, a otisle su i hiljade inzenjera koji nisu hteli da trpe omalovazavanja, male plate u odnosu na prekomeran rad. Pa neka im posao vode "strucnjaci" koji ovde pisu. Doduse, svaki zaposlen covek u Srbiji je ucenjen i omalovazavan bez obzira na struku, bilo je tako, da se ne lazemo, i u vreme na ovim komentarima voljenog i nikad prezaljenog druga Tita, pa je tako i danas. A da se opet ne lazemo, tako ce u Srbiji biti jos dugo.
Svaka cast onima koji mogu da istrpe maltretiranja, svaka im cast na zivcima kao sajlama.
Nadajmo se da nas povrh Vucica i SNSa nece jos i zemljotres zadesiti. Ali kupiti stan u novogradnji u zgradama sa vise od pet spratova je ravno ruskom ruletu. Pitajte majstore koji rade popravke u novogradnji kakav je kvalitet. Oni tamo imaju mnogo posla. Ako dozvoljavate nadogradnju na vec postojecim zgradama, i rusenje nosecih stubova prilikom divljackih renovacija, direktno radite ljudima o glavi. Za to bi trebalo vesati, dok se svi divljaci ne dozovu pameti.
Hihi, haha, hoho.... naročito one izgrađene u poslednje dve decenije. Pa, mikice moja, odakle da počnem? Stare SFRJ zgrade su građene po propisima, duboki šipovi, kvalitetan materijal, bez štednje itd. To je za to što nisu bili lopine. Nema ono da dvogodišnje dete prstom izbuši rupu u zidu jer je SNS noćni čuvar prodavao cement noću drugarima policije i nikom ništa. Idite, idite da vas ne vidim. Niste se samo jeftino prodali, nego ste se prodali. Na kraju krajeva, isto je.
Ja samo znam da uvek ali uvek kad se pominje neka novogradnja, a pogotovo veći objekti, počnu da se vrte priče o podzemnim vodama i o sleganju. Tako je bila svojevremeno priča da će Beograd na vodi da se sruši / potone. Ovde po NS se svugde pričalo da će Promenada potonuti, pa evo ih i dan danas stoje i BGH2O i Promenada i nikom ništa. Razlog za te priče nije ništa drugo do ljudska zavist, da se ne lažemo. Tako i ovde sada provejava sentiment da su zgrade od pre 50 godina kvalitetnije od današnjih. To je više žal/(jugo)nostalgija nego realnost. A ima i zavisti, zavisi kako kod koga. Prestanite da projektujete negativne misli na svet oko sebe i život će vam postati makar malo lepši. Pozdrav!
Ne vredi objasnjavati ovim strucnjacima iz Titovih solitera i kuca od blata. Njihovo sve je najbolje, ostalo nista ne valja i to je njihov domet. Njihovi mozgovi su ostali u 90-im kad su prvi put videli mesalice za malter i misle da se danas tako prave zgrade, tj. da majstori "broje lopate", a betonare i kamioni-mikseri kao da ne postoje.
Stedi se itekako na armaturi, i nije samo to problem, vec se ona postavlja nestrucno, nedovoljnih kolicina i nedovoljnih rastojanja. Utrosak armature (kg) po m3 betona bi trebalo biti oko 100, a grade se objekti i sa 60, 70... Investitori su toliko bahati, da brisu patos sa licencama inzenjera, jer u Srbiji je glavni onaj ko placa. Posto su institucije u Srbiji razvaljene sve, od Inzenjerske Komore, preko Fakulteta do Ministarstva, onda su inzenjeri prepusteni sami sebi i njih i njihove diplome/licence/znanje gazi ko stigne. Jer u Srbiji je verovanje da sve moze da se kupi pa i pecat licence kao i odluke struke.
"Nemoguce je napraviti plocu bez armature, a da se odmah ne srusi tokom izgradnje, tj. za 2 nedelje kad se skinu podupiraci. "
Teško bez armature, ali sam video betoniranje ploče bez armature u gornjoj zoni u poljima i sa smešnom armaturom u donjoj zoni...
Podupirači mogu da se skinu posle 2 nedelje kod malih raspona, ali se po pravilu skidaju posle minimum 3 nedelje, dok je po pravilu 28 dana, a ako ta ploča služi da se na nju oslone podupirači za sledeću ploču, neophodno je i duže držati podupirače, jer će u suprotnom doći do trajnih deformacija. Posle 2 nedelje, beton nema ni dovoljnu čvrstoću na pritisak, a ni na smicanje...
Ostalo je sve katastrofa.mozda ne bi pale konstrukcijski onako kao u turskoj ali bi ih zidovi koji su naknadno zidani bez ankerisanja sigurno poklopili.
Ne zanosi se, onog momenta kada je pokojni Mrkonjic iz CIP-a otisao da sluzi Milosevicu, direktno je naneo nevidjenu i nenadoknadivu stetu ugledu i reputaciji CIP-a, i da on nikada vise nije bio ono sto je u vreme Tita bio. Javno se majmunisao i pravio budalama sve one ljude iz CIP-a koji su posteno radili svoj posao. Koristio je CIP kao sredstvo SPS-a za reklamiranje i politicku propagandu, urusavao im ugled, cepao javno projekte. Takav sljam kao pokojni Mrkonjic je uzasna steta za CIP i sve koji rade u njemu.
od '91-03 se nije nista gradilo u nsu osim koje tajkunske kuce ili nesto privatno budzilo.
djilas se za potrebe kampanje slikao ispred fasadnih plocica nalepljenih samo na jedan, jedini zid na klinickom centru. iza su bili samo stubovi zapoceti jos pre milosevica.
kao kulisa u pozoristu
Da li vi živite u Srbiji ili ste dijaspora pa sve gledate kroz ružičaste naočare?! Teoretski ste možda u pravu, kažem možda, ali čega sam se sve nagledala u praksi, kao i kolege, tako da ne možemo da se složimo sa vama. Spominjete ateste,kao da su oni sveto pismo ovde, kao da se ovde nikada ništa ne falsifikuje i lažira, mislim na podatke. Govorite o lošoj gradnji krajem '90, pa tada su ing znali šta rade kao i kvalifikovani radnici. Je l' sada imate dobre armirače koji znaju šta znači koja zona?! 'Ajte molim vas. Ima toga još mnogo, ali ne vredi raspravljati. Već je izgrađeno i nadajmo se da nećemo doživeti da vidimo ko je u pravu.
Samo molitva i kandilo su garancija za kvalitet gradnje u Novom Sadu, te predlažem novim kupcima da zapale kilo tamnjana po izlasku iz banke i obidju oko temelja zgrade u kojoj su kupili stan na kredit na 30 godina !!
Cement je u jednoj našoj fabrici u Vojvodini pomešan sa pepelom već u startu i takav je prodavan na tržištu bez upozorenja(!!!), a onda se dodatno štedi na količinama i na gradilištima!!!
Zgrade iz SFRJ građene posle 1974. pa sve do neke 1998. će izdržati potrese, ali one građene posle toga TEŠKO!!!
***************
Dodavanje pepela/zgure u cement je noramalan tehnoloski postupak u svim svetskim cementarama, pepeo u cementu se zove pucolan i svaki cement ima svoju marku u kojoj postoji oznaka o % i tipu pucolana u njemu. Pucolani se dodaju zbog hemijske reakcije sa calcijum-hidroksidom u cementu i hidratacije (ocvrscavanja) samog cementa - besplatna poduka o betonu (ne moras da zahvaljujes).
Najnekvalitetnija gradnja u Srbiji, moje skromno misljenje, savremenih konstrukcija je ona iz perioda 1991-2003. Tad je gradjeno bez ikakve kontrole, sa armaturom upitnog kvaliteta iz Ukrajine/Rusije, cementom iz cemetrara jos upitnijih tehnickih karakteristika, stedelo se na materijalu koga nije bilo i koji je tad bio daleko skuplji od radne snage (koja je opet bila dzabalesku).
Ha, ha, ha, ha, nego šta kažu saobraćajni inženjeri sa građevinskih instituta!??? :))))
"....izjavio je danas građevinski inženjer u Saobraćajnom institutu CIP Slobodan Naumović..."
***************
Kekada je bio obicaj pre nego sto ise izlanes u dustvu da se prvo raspitas i razmislis sta ces reci/napisati.
Saobracajni institut CIP ima web-sajt pa odes na njega da vidis cime se bave ako vec ne znas ali zakljucujes na osnovu imena (cudno da se nisi zapitao sta znaci skracenica CIP). Dakle, oni su danas vodeca firma za projektovanje u gradjevinarstvu u Srbiji ( slava pokojnom Energoprojektu, Aeroinzenjeringu, Centroprojektu...) a bavili/bave se celokupnim projektovanjem vezanim za zeleznicu (pruge, mostovi i objekti), rade i za druge investitore. Imaju recimo vise od 50 gradjevinskih inzenjera konstrukcija.
I gle, covek kome se ti grohotom ovde smejes je pravi inzenjer konstrukcija, i to ne salabajzer (slucajno znam ko je) ali kao sto napisah dole, u zemlji Srbiji svi strtrucnjaci za sve i glavna uzrecica je "ma sta on zna...". Zato vam dole tako i dobro ide, tesko je da zemlja sa toliko genijalaca nije na vrhu.
U slučaju zemljotresa, kažu ljudi koji su stručni za to, najvažnija je elastičnost, sposobnost da objekat izdrži ljuljanje. Najstabilnije su beton-čelik konstrukcije, a cigla je veoma nisko rangirana. Šuplji blok, osnova srpskog građevinarstva u poslednje tri decenije, je još gori od nje. Još ako se zakine 20-30% armature zbog dodatne zarade, eto katastrofe u najavi.
To sto nadzor i inzenjeri potpisuju (i za zgrade i za puteve, pruge, mostove) u 90% slucajeva nema veze sa istinom, cista korupcija, pretnje i pritisci
projekat je dobar, ali ko je na gradilistu rekao da ide tanja armatura i manje cementa.
*********
Gospon Pero, beton se na gradilistu za konstrukcije ne spravlja vec decenijama a bogami i armaturu retko ko kroji na gradilistu vec narucuje od specijalizovanih firmi za armaturu. Postoji nesto sto se zove setifikat za ugradjeni beton (time dokazujes da si ugradio beton te i te marke, odnosto projektom predvidjen kvalitet betona i armature) i nikome se ne isplati da spravlja svoj beton i za to falsifikuje dolumetaciju jer se za MB30 (najmanja vrednost betona za konstrukciju) priznaje samo beton proizveden u fabrici sa serifikatom. Ne znam koja je danasnja cena betona po m3 (bilo je ispod 50e/m3 u oplati pre 10-tak godina kad sam zadnji put imao kontakt sa poslovima u Srbiji) ali je beton % mali deo kostanja jedne zgrade, gleda se na ustedu u radnoj snazi pre svega i kasnijim fazama rada.
Naravno, ova prica se odnosi na iole ozbiljnije objekte a ne za ono sto se zida po Vjeterniku.
Te iz poslednje dve decenije su najneotpornije.
Noseči zidovi popucali u neuseljenim zgradama.
Jedan jači zemljotres i Novi Sad bi opet bio kao pre 20 godina.
Ubedljjvo su najbolje zgrade građene od sedamdesetih do kasnih osamdesetih.
Ovo mora da se neko šali. Sve u novije vreme nije dobro građeno. Čak i moja škola u koju svaki dan ulaze đaci dugo nije dobila upotrebnu dozvolu, ali ipak ju je nekako progurala. Pucaju zidovi, malter i nadam se da neće biti potresa ili požara jer nema stepenice spolja.
Tako imate betonske ploče bez armature ili stubove sa previše armature, jer se gleda samo da softver pokaže da je sve u zelenom, a ne u crvenom - bez trunke uključenog mozga.
************
Bar 10-tak puta sam stajao pored gradilista da mi pridje slucajni prolaznik i pocne pricu kako onaj ko je projektovao zgradu (most) nema pojma i da ovi sto grade to rade pogresno jer se tako nija gradilo nekad. Na pocetku sam se upustao u raspravu sa takvim ljudima ali sam brzo odustao jer ukapiras da je Srbija zemlja sveznajucih ljudi, ljudi koji sve bolje znaju od drugih, ljudi koji su obavesteniji od drugih. Kad citam ovakve komentare momentalno se vratim na gradilista u NS i BGD, momentalno zamislim besposlene prolaznike koji su "popili" svo znanje sveta...
I gle, u zadnjih 13 godina od kad sam napolju niko mi nikad nije prisao i rekao tako sta, niko mi se ne mesa u posao, niko nikad nije rekao da nemam pojma ili da nisam "ukljucio" mozak. Jednostavno, drugacija kultura, drugaciji mentalitet.
Nemoguce je napraviti plocu bez armature, a da se odmah ne srusi tokom izgradnje, tj. za 2 nedelje kad se skinu podupiraci. Ne znam kakve koristi imate ti i tebi slicni od pisanja ovakvih budalastina.
Kvadrat u gradu je preko 2000e, na armaturu ode mozda 20e i stvarno mislite da bi neko toliko stedeo, rizikovao urusavanje i zatvorsku kaznu zbog zanemarljive ustede?
Da li znate ko je sve investitor u Srbiji, ljudi sa osnovnom ili bez osnovne skole. Ljudi koji nemaju nikakve veze sa gradnjom. Sve vreme se krade na armaturi i cementu, zgrade ne danisu stabilne vec su dobro nestabilne. Ko kontrolise kvalitet gradnje...?
Bruka kakve se zgrade zidaju. Molite boga da ne bude zemljotresa, inace bi videli sta je stabilno a sta nije. Kako ljudi mogu da lupetaju pa to covek ne moze ni da poveruje.
Evo da se priključi još jedan inženjer. Tačno je da su propisi u poslednjim decenijama pooštreni, ali ostaje pitanje kontrole izvođenja jer investitor hoće što manje da potroši materijala, a izvođač i od tog malo da zakine deo. Naročito u periodu do 2010, nakon toga se situacija iskristalisala, mnogi sitni investitori i izvođači su propali, a ovim krupnijim se ne isplati da se zezaju sa par kg armature ili betona, naprotiv, ugrađuje se i nešto više od projektovanog jer niko neće da rizikuje reklamacije ili ne daj bože da neko strada zbog par stotina evra. Sad je ljudski rad skuplji nego materijal, za razliku od nekog davnog vremena, a tu je i mehanizacija, gorivo je skupo. Ne slažem se da su predratne zgrade sigurnije od zgrada iz 70 i 80 jer eto, imaju deblje zidove. Naprotiv, štetni efekti zemljotresa se povećavaju sa težinom objekta. Bolje da ima tanje zidove, ali da je recimo beton pravljen sa više cementa i armature, da nije rađeno po hladnoći, da šljunak nije prljav itd. Uvek ima bahatih i neodgovornih, ali generalno, novogradnja je poprilično bezbedna.
Posle zemljotresa u Skoplju uveden je novi zakon o gradnji višespratnica koje moraju da izdrže 6,5 M.skale.Zgrade građene od 68 do 90-ih u Novom Sadu su otporne na zemljotrese te jačine.Naročito one koje su građene Žeželjevim sistemom koji je koristio Beton kasnije Neimar.
U pravu je jer sve se promenilo kao i gradnja! Zgrade sagradhene 60.70.80 su u danasnje vreme stare niti spadaju u neki muzej niti su isplatljive za život više! Danas je sezona 12 mesece jer materijali su usavrseni i izliseba je floskula kako se nekada bolje gradilo po čemu? Svi rade temelje i to dva puta jače nego u 20 veku statistika opremljenost sigurnost itd! Zašto pa kome ćeš prodati u danasnje vreme stan ako nije proveren u svakom smislu 101% nikom! U Socijalisticko vreme se nije tako gledalo jer skoro 99% je gledalo da se izvuče iz siromaštva u državni stan i resi se muka stanovanja! Danas se sve debelo placa a kada placas daje ti za pravo traziti i dlaku u jajetu! Na šta lice zgrade po Limanu N.Naselju…sivilo i opojan miris memle bez svoje intime dok zemljotres 8 ili 9 nijedna zgrada nebi ostala čitava jer su sve projektovane 3 do 4 maksimalno i nista vise jer svi racunaju da ovaj deo nije podložan ovakvim razornim zemljotresima!!!
U pravu je jer sve se promenilo kao i gradnja! Zgrade sagradhene 60.70.80 su u danasnje vreme stare niti spadaju u neki muzej niti su isplatljive za život više! Danas je sezona 12 mesece jer materijali su usavrseni i izliseba je floskula kako se nekada bolje gradilo po čemu? Svi rade temelje i to dva puta jače nego u 20 veku statistika opremljenost sigurnost itd! Zašto pa kome ćeš prodati u danasnje vreme stan ako nije proveren u svakom smislu 101% nikom! U Socijalisticko vreme se nije tako gledalo jer skoro 99% je gledalo da se izvuče iz siromaštva u državni stan i resi se muka stanovanja! Danas se sve debelo placa a kada placas daje ti za pravo traziti i dlaku u jajetu! Na šta lice zgrade po Limanu N.Naselju…sivilo i opojan miris memle bez svoje intime dok zemljotres 8 ili 9 nijedna zgrada nebi ostala čitava jer su sve projektovane 3 do 4 maksimalno i nista vise jer svi racunaju da ovaj deo nije podložan ovakvim razornim zemljotresima!!!
Jeste li pročitali bar jednu knjigu Marka Tvena (Twain) ili ste sve mudrosti pokupili sa interneta, kao onaj koji uporno citira nekog "Erasima" Roterdamskog?
Moja zgrada je stara 20 godina, i stalno pucaju cevi, majstori koji održavaju zgrade kažu da su se tih godina kada su se zgrade pravile ugrađivale neke Rumunske loše cevi, verovatno bile jeftine i nisu mogle na zapad pa su nama uvalili...
Ha, ha, ha, ha, nego šta kažu saobraćajni inženjeri sa građevinskih instituta!??? :))))
"....izjavio je danas građevinski inženjer u Saobraćajnom institutu CIP Slobodan Naumović..."
Opušteno sam ubeđen da će biti baš kao u Turskoj i ne radi se da ste videli kako ljudi ostaju bez svega, nego aman čoveče ostaju i BEZ ŽIVOTA moj inženjeru!!!!
Cement je u jednoj našoj fabrici u Vojvodini pomešan sa pepelom već u startu i takav je prodavan na tržištu bez upozorenja(!!!), a onda se dodatno štedi na količinama i na gradilištima!!!
Zgrade iz SFRJ građene posle 1974. pa sve do neke 1998. će izdržati potrese, ali one građene posle toga TEŠKO!!!
HAHAHA Propisi. Je li čovek čuo za plutajuću čamac-zgradu Promenada.
Pa ovi ni kilometar i po puta u sred ravnice (Sentandrejski put) ne znaju ravno da naprave, talasi ko da ih je Neptun podizao.
Ipak su soliteri sa Limana dodatno ojačani nevidljivim duhom komunizma koji obavija te zgrade tako čvrsto da nijedan zemljotres, poplava ili požar mogu da ugroze tu prirodnu simbiozu ideologije i mikrolokacije.
Nije sve tako kako ljudi koji nisu iz struke vide. Pretpostavljam da je kolega projektant i da iznosi misljenje sa tog aspekta. Propisi o projektovanju u seizmickim podrucijima doneti ‘63. nakon zemljotresa u Skoplju popstreni su u pogledu kolicine i nacina preklopa armature. Da li svi izvodjači to poštuju, da li nadzor na to žmuri, to je pitanje. A slažem se da su zgrade gradjene nakon WW2 teoretski najmanje seizmički otporne, čak i odnosu na objekte gradjene izmedju dva rata. Koliko je važan izbor tla i primena mera da se fundira na dobro nosećem tlu, toliko je bitan i raspored i koninuitet konstruktivnih elemenata, što se ne vidi golim okom, bez obzira da li čujete
komšiju kao da je kod vas u stanu. A nadogradnje su posebna priča, bez kontrole temelja i nosećih elemenata osnovnog objekta jer im: “deluje stabilno.”
Čovek priča o propisima, ma koga briga za Ustav, a kamo li za propise.
A za ove njegove nove I za manje potrese prvo bi letele fasade, a za jače i zgrade. Gledam u komšiluku završavaju zgradu, bočni zid, prolaz za kola i ljude, iznad I , II, III sprat) od betona debljine 16-17 cm (nema šanse da je deblji) nalepili na njega sa obe strane peticu stiropor, pa izgleda deblji. A fasada gotova, nigde jedne tiple.
Kod mene probušili temelje na uglu, isekli armaturu da provuku kanalizaciju i vodu, uzdužno i ukoso (naknadno muljali sa dogradnjom)
Toliko o novogradnji.
I ja živim u zgradi iz 1960god.Grbavica,ko da su ih noću pravili, šut i otpad u zidovima, parket postavljen na zemlju, bez košuljice itd, itd.... tako da priča o ranije izgradjenim zgradama da su bolje ne odgovara istini. Uvek se kralo i zakidalo a naročito za vreme Tita!!!!
1. Tekst: "... Veselin Ražnatović je rekao Tanjugu da bi bilo manje razaranja i žrtava u Turskoj i Siriji da je bio dobro fundiran teren i ispitano zemljište ispod objekata, kao i dobro pripremljene zgrade."
2. @Student: "Deluje mi da je betoniranje dobro urađeno na novim zgradama, čak mi deluje da se nije štedelo ni na armaturi i da se armatura preklapa oko 1m.
To omogućuje da se ceo objekat ravnomerno trese, a željezo svakako ne dozvoljava urušavanje celog objekta.
Ono što je minus su definitivno zidovi, zato što često nemaju nikakvu vezu sa betonom (tu mislim na armaturu) i verovatno bismo u slučaju potresa spoljne zidove pronašli na ulici."
Koliko znam kod zaštite od zemljotresa nije bitna čvrstina materijala nekog objekta, već je bitno da zidovi imaju elastičnost i ravnomerno akumuliraju seizmičke talase tako da se kod jakih zemljotresa zgrada ljulja ali se ne urušava. U tom smislu visoke zgrade su potencijalno sigurnije od niskih. Prema prizorima iz Turske po kojima su mnoge zgrade odolele katastrofalnom zemljotresu vidi se da je gradnja bila dosta kvalitetna. Neke zgrade su se na žalost srušile pa treba detaljno ispitati razloge za to kako bi buduća gradnja bila još bezbednija.
Ako protrese grbavicu i detelinaru, dinara-drina-dunav koaliciju zidarsku, srbija će postati najveći izvoznik stiropora.
Skupljaće nam u somaliji sms porukama pomoć.
Kako da ne.
Matematika je jasna - majstora je sve manje, a na gradilištima rade Turci i Kurdi, koje angažuju novopečeni NKV izvođači, jer su duplo jeftiniji, a rade duplo brže. Jedino što im nije poznato da postoje zidarske veze i da zid mora biti vertikalan, a ne zakrivljen ili nagnut...
Nadzori kao da ne postoje, jer investitorima i izvođačima treba samo neko ko će potpisati dnevnike. Odgovorni izvođači su isto tako samo ime na papiru - oni im trebaju samo zbog pečata. I to sve za sitnu paru.
Projekti su blagu užas - investitori gledaju da plate što manje za projekte, projektantske kuće tipa tašna/mašna imaju najniže cene i kao saradnike koriste nezavršene studente (ili tek završene), jer oni rade za siću, a projekte im potpisuju penzioneri za kikiriki. Tako imate betonske ploče bez armature ili stubove sa previše armature, jer se gleda samo da softver pokaže da je sve u zelenom, a ne u crvenom - bez trunke uključenog mozga.
A onda dođe tehnički prijem, pa se plati tačno određena komisija, koja za riblju čorbu sve prihvati i da upotrebnu dozvolu...
Stare Neimarove zgrade kvalitetnije i bolje za razliku od materijala i betona koji se danas koristi , daleko jace bolje i izdrzljivije od novih stiropor zgrada ....Npr zgrade u Jugovicevu naselju izgradjene su za kratko vreme sa turskim materijalom, mozete onda zamisliti seizmiku zgrade i samu nosecu konstrukciju celika i betona...
Ma naravno, svaki građevinski projekat u Srbiji u poslednjih 15-tak godina od Grdeličke klisure do Promenade je morao da se krpi, popravlja i prepravlja, ali baš je tvoja zgrada magično ispala valjano sazidana.
Koje licence, od onog pevackog drustva od Inzenjerske Komore Srbije? Sprdacina i od Komore i od Ministarstva... i da tu sprdacinu su SNSovci nastavili da rade kao i Zuti pre njih.
Nisam nešto ubeđena, eto i ja sam u struci i ne delim mišljenje kolege. Koliko sam se naslušala kritika na račun količine armature u detaljima uz komentare da malo skratimo šipke i slično. Kolega verovatno samo "nadzoriše", o tehničkoj kontroli ne vredi ni komentarisati. Pravila su jedno a praksa drugo, što reče neko u komentarima da ćemo znati tek kada se desi.
Pre neku godinu cuo sam za raspravu inzenjera i investitora o hidrozolaciji.
Na pitanje inzenjera zasto nije hteo da ugradi hidroizolaciju, investitor poreklom iz Bosne odgovara: " Sta se ti mesas, bio mi je pop i osvestao temelje, tu podzemne vode nece biti."
Valjda su stari soliteri na Limanu i kuce bez armature na Telepu sigurniji. Ove nase nove "stiropor zgrade" nista ne valjaju. Bar tako kazu neki strucnjaci u komentarima.
Naravno, ne valja ni svaka novogradnja, ali poslednjih nekoliko godina vecina investitora gradi dovoljno cvrste zgrade. Ne daj Boze zemljotresa, sta mislite koliku stetu bi izazvale samo popucale cevi u zemlji, a kamoli objekti koji bi se srusili, pa zivoti ljudi itd. Hrvatska je u EU pa jos uvek nisu popravili sve, nakon onih zemljotresa od pre 2 godine.
Ja sam bas cuo suprotno, da investitori zbog ustede rade kod nas isto sto i u turskoj, manje armature, mesaju pepeo u beton, a placaju inspektore da zmure
Deluje mi da je betoniranje dobro urađeno na novim zgradama, čak mi deluje da se nije štedelo ni na armaturi i da se armatura preklapa oko 1m.
To omogućuje da se ceo objekat ravnomerno trese, a željezo svakako ne dozvoljava urušavanje celog objekta.
Ono što je minus su definitivno zidovi, zato što često nemaju nikakvu vezu sa betonom (tu mislim na armaturu) i verovatno bismo u slučaju potresa spoljne zidove pronašli na ulici.
Blovosvki sistem bez cigli, pregradni zidovi od gipsa,terase od stakla, stanovi u suterenu umesto protivpozarnih odeljenja je vecina novogradnje, na Adicama novogradnja cak nema ni krovnu plocu, nego samo gips i vunu, to bi se sve srusilo kao kula od karata. na manji zemljotres.
Sada se ovi naši teoretičari hvale zakonima, a na terenu ni projektant ni izvođači radova to ne poštuju. Najrizičnije zgrade su od 95 pa sve novije. Svi investitori prevaranti, koji su duplo prodavali stanove, sigurno su zakidali na materijalu. Te zgrade treba sve proveriti.
I ovaj kao da ne zivi u Srbiji, na papiru je sve ok, dok u realnosti u toku gradnje spratovi klize, stedi se na armaturi....
Samo se nadam da je u pravu.
Zgrade izgradjene pre 90-tih su se vec pokazale kakve su. Bilo je zemljotresa, pa ni zidovi nis popucali.
Koliko je ovo velika LAZ nadam se da necemo nikada saznati.
Ovo sto je skoro gradjeno nije u stanju da izdrzi ni veci vetar, a ne zemljotres. Da ima struke ovaj bi ostao bez licence za ovakvu izjavu.
Ali da li su i izvedene tako. Začaran krug je u pitanju, halavi investitori, kilav nadzor i ona stara valjda neće... Čast pojedincima koji čuvaju struku!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Inženjer: Zgrade u Srbiji prilično otporne na potrese, naročito one izgrađene poslednje dve decenije
Autor: Tanjug
Info
•07.02.2023.
•14:11
Komentari 97
Garavi sokak
@Bojan
Bojan
Prosečan bot samo lupeta u korist vlasti, ovaj lik ima mnogo dublje probleme.
Samo pitam
BTW - iskreno HVALA! na vašem komentaru!
Petar
…
Mile
ns ja
Zgrade će ovde u slučaju ozbiljnijeg zemljotresa jako padati, pogotovo novogradnja posle 2000. -to šta se, i kako se gradilo moje oči nisu mogle da poveruju!
Od škarta na materijlu, preko stepena sigurnosti do izlivanja nosećih stubova sa prekidom na pola jer je mikser ispraznio punjenje, pa dok je došao sutra drugi...itd itd. Sve je to naravno rešeno sa alubondom i ostalim ukrasima koji odaju utisak da je zgrada ozbiljno urađena. Biće puno tuge u državi bez zakona, nažalost.
Molite boga da ne bude drmanja, samo limani i naselje će ostati celi... a o CIP-u i Mrkonjiću, pokojne mu se setim mame i njega, svaki put kad vozim autoputem NS-BG po njegovoj i Veljinoj deonici kod Inđije i Stare Pazove, izdrmam se dobro o njihov sa sve CIP-om projekat!!!
Sreća pa je PUT, on ne može da se sruši već samo da ulegne i propadne , ŠTO SE I DESILO moj dijasporac!!!
Davno si ti otišao pa sad ovde laprdaš o struci, sigurno ti je bilo super ovde pa si zato otišao!!?? Mnogo ti ove kritike LIČNO doživljavaš, svima odgovaraš, najpametniji si, sigurno si neki investitor ili bar izvođač???
ns ja
Zgrade će ovde u slučaju ozbiljnijeg zemljotresa jako padati, pogotovo novogradnja posle 2000. -to šta se i kako se gradilo moje oči nisu mogle da poveruju!
Od škarta na materijlu, preko stepena sigurnosti do izlivanja nosećih stubova sa prekidom na pola jer je mikser ispraznio punjenje, pa dok je došao sutra drugi...itd itd. Sve je to naravno rešeno sa alubondom i ostalim ukrasima koji odaju utisak da je zgrada ozbiljno urađena. Biće puno tuge u državi bez zakona, nažalost.
Molite boga da ne bude drmanja, samo limani i naselje će ostati celi... a o CIP-u i Mrkonjiću, pokojne mu se setim mame svaki put kad vozim autoputem po njegovoj i Veljinoj deonici kod Inđije i Stare Pazove, izdrmam se dobro o njihov sa sve CIP-om projekat!!! Sreća pa je PUT, on ne može da se sruši već samo da ulegne i propadne , ŠTO SE I DESILO moj dijasporac!!!
Davno si ti otišao pa sad ovde laprdaš o struci, sigurno ti je bilo super ovde pa si zato otišao!!??
Valerija
Đole
Možemo da obiđemo nove zgrade pa da vidimo koliko su ispoštovane najprostije stvari, npr širina stepeništa, veličina lifta...
Kad vidiš koliko je to manje nego što je propisano zašto misliš da ostalo valja?
To su zgrade rađene bez projekata i u postupku su legalizacije...nisu sve takve ali dovoljno ih ima da ovaj statičar iz članka ne bude u pravu.
Ljilja
Nikad necu zaboraviti kod jednog veoma uglednog gradjevinca u NS kad je doso neki advokat iz Bosne da mu ovaj uradi projekat...kaze u redu, trebate to i to i da platite posebno statiku izracun i projektni dio staticara...kad ovaj: Ma kakva statika ja sam iz Bosne ja zidam vec 20 godina znam ja kako da zidam kakva statika sta ti je to? hahaha
dijasporac
**************
90-tih uopste nisu ni trebali atesti/sertifikati za materijale da bi se overio gradjevinski dnevnik i knjiga odnosno projekat izvedenog stanja, sem na kapitalnim projektima. U Srbiju se uvozio celik iz raspalih sovjetskih drzava, cement koji se koristio je cesto bio tehnoloski lose odradjen zbog nedostatka gasa i mazuta u cenentarama usled sankcija. A ne, tad se nije kralo (kralo se i 70-tih alo bre jarani za zidanje vikendica po Fruskoj nego su zidane od plata od 700dem). Ja sam u profesionalnom smislu zahvatio i sam kraj SFRJ, 90-te i 2000-2010, 90-te su dno, nesto neponovljivo lose, lose u svim oblastima.
dijasporac
Svaka cast onima koji mogu da istrpe maltretiranja, svaka im cast na zivcima kao sajlama.
Mica
Vidra
Q
@dijasporac
InzenjerDE
Ing
Teško bez armature, ali sam video betoniranje ploče bez armature u gornjoj zoni u poljima i sa smešnom armaturom u donjoj zoni...
Podupirači mogu da se skinu posle 2 nedelje kod malih raspona, ali se po pravilu skidaju posle minimum 3 nedelje, dok je po pravilu 28 dana, a ako ta ploča služi da se na nju oslone podupirači za sledeću ploču, neophodno je i duže držati podupirače, jer će u suprotnom doći do trajnih deformacija. Posle 2 nedelje, beton nema ni dovoljnu čvrstoću na pritisak, a ni na smicanje...
Djomla
Milos
/
djilas se za potrebe kampanje slikao ispred fasadnih plocica nalepljenih samo na jedan, jedini zid na klinickom centru. iza su bili samo stubovi zapoceti jos pre milosevica.
kao kulisa u pozoristu
Nana
Zebra
Gimme Shelter
Backa
dijasporac
Zgrade iz SFRJ građene posle 1974. pa sve do neke 1998. će izdržati potrese, ali one građene posle toga TEŠKO!!!
***************
Dodavanje pepela/zgure u cement je noramalan tehnoloski postupak u svim svetskim cementarama, pepeo u cementu se zove pucolan i svaki cement ima svoju marku u kojoj postoji oznaka o % i tipu pucolana u njemu. Pucolani se dodaju zbog hemijske reakcije sa calcijum-hidroksidom u cementu i hidratacije (ocvrscavanja) samog cementa - besplatna poduka o betonu (ne moras da zahvaljujes).
Najnekvalitetnija gradnja u Srbiji, moje skromno misljenje, savremenih konstrukcija je ona iz perioda 1991-2003. Tad je gradjeno bez ikakve kontrole, sa armaturom upitnog kvaliteta iz Ukrajine/Rusije, cementom iz cemetrara jos upitnijih tehnickih karakteristika, stedelo se na materijalu koga nije bilo i koji je tad bio daleko skuplji od radne snage (koja je opet bila dzabalesku).
@LerDi
Hahahahahhaah!
Inžinjer - čega?! Uzgoja konoplje u Jovanjici?
Ma 'ajte molim vas, ozbiljna je tema, molim vas nemojte ...
dijasporac
"....izjavio je danas građevinski inženjer u Saobraćajnom institutu CIP Slobodan Naumović..."
***************
Kekada je bio obicaj pre nego sto ise izlanes u dustvu da se prvo raspitas i razmislis sta ces reci/napisati.
Saobracajni institut CIP ima web-sajt pa odes na njega da vidis cime se bave ako vec ne znas ali zakljucujes na osnovu imena (cudno da se nisi zapitao sta znaci skracenica CIP). Dakle, oni su danas vodeca firma za projektovanje u gradjevinarstvu u Srbiji ( slava pokojnom Energoprojektu, Aeroinzenjeringu, Centroprojektu...) a bavili/bave se celokupnim projektovanjem vezanim za zeleznicu (pruge, mostovi i objekti), rade i za druge investitore. Imaju recimo vise od 50 gradjevinskih inzenjera konstrukcija.
I gle, covek kome se ti grohotom ovde smejes je pravi inzenjer konstrukcija, i to ne salabajzer (slucajno znam ko je) ali kao sto napisah dole, u zemlji Srbiji svi strtrucnjaci za sve i glavna uzrecica je "ma sta on zna...". Zato vam dole tako i dobro ide, tesko je da zemlja sa toliko genijalaca nije na vrhu.
Zemlja čudesa
ne dao bog
dijasporac
*********
Gospon Pero, beton se na gradilistu za konstrukcije ne spravlja vec decenijama a bogami i armaturu retko ko kroji na gradilistu vec narucuje od specijalizovanih firmi za armaturu. Postoji nesto sto se zove setifikat za ugradjeni beton (time dokazujes da si ugradio beton te i te marke, odnosto projektom predvidjen kvalitet betona i armature) i nikome se ne isplati da spravlja svoj beton i za to falsifikuje dolumetaciju jer se za MB30 (najmanja vrednost betona za konstrukciju) priznaje samo beton proizveden u fabrici sa serifikatom. Ne znam koja je danasnja cena betona po m3 (bilo je ispod 50e/m3 u oplati pre 10-tak godina kad sam zadnji put imao kontakt sa poslovima u Srbiji) ali je beton % mali deo kostanja jedne zgrade, gleda se na ustedu u radnoj snazi pre svega i kasnijim fazama rada.
Naravno, ova prica se odnosi na iole ozbiljnije objekte a ne za ono sto se zida po Vjeterniku.
lol
Noseči zidovi popucali u neuseljenim zgradama.
Jedan jači zemljotres i Novi Sad bi opet bio kao pre 20 godina.
Ubedljjvo su najbolje zgrade građene od sedamdesetih do kasnih osamdesetih.
Toma
lala banat
Pićuka
Mikailo
696
XY
dijasporac
************
Bar 10-tak puta sam stajao pored gradilista da mi pridje slucajni prolaznik i pocne pricu kako onaj ko je projektovao zgradu (most) nema pojma i da ovi sto grade to rade pogresno jer se tako nija gradilo nekad. Na pocetku sam se upustao u raspravu sa takvim ljudima ali sam brzo odustao jer ukapiras da je Srbija zemlja sveznajucih ljudi, ljudi koji sve bolje znaju od drugih, ljudi koji su obavesteniji od drugih. Kad citam ovakve komentare momentalno se vratim na gradilista u NS i BGD, momentalno zamislim besposlene prolaznike koji su "popili" svo znanje sveta...
I gle, u zadnjih 13 godina od kad sam napolju niko mi nikad nije prisao i rekao tako sta, niko mi se ne mesa u posao, niko nikad nije rekao da nemam pojma ili da nisam "ukljucio" mozak. Jednostavno, drugacija kultura, drugaciji mentalitet.
Zeljko
@Perica
Kvadrat u gradu je preko 2000e, na armaturu ode mozda 20e i stvarno mislite da bi neko toliko stedeo, rizikovao urusavanje i zatvorsku kaznu zbog zanemarljive ustede?
Novosadjanin
Bruka kakve se zgrade zidaju. Molite boga da ne bude zemljotresa, inace bi videli sta je stabilno a sta nije. Kako ljudi mogu da lupetaju pa to covek ne moze ni da poveruje.
LerDi
saller.ns
L.ss
L.ss
Mia
@CH
Marta
Ja
@Nova zgrada
Mr. No
???
Silver
ns ja
"....izjavio je danas građevinski inženjer u Saobraćajnom institutu CIP Slobodan Naumović..."
Opušteno sam ubeđen da će biti baš kao u Turskoj i ne radi se da ste videli kako ljudi ostaju bez svega, nego aman čoveče ostaju i BEZ ŽIVOTA moj inženjeru!!!!
Cement je u jednoj našoj fabrici u Vojvodini pomešan sa pepelom već u startu i takav je prodavan na tržištu bez upozorenja(!!!), a onda se dodatno štedi na količinama i na gradilištima!!!
Zgrade iz SFRJ građene posle 1974. pa sve do neke 1998. će izdržati potrese, ali one građene posle toga TEŠKO!!!
Ajme Nama
Pa ovi ni kilometar i po puta u sred ravnice (Sentandrejski put) ne znaju ravno da naprave, talasi ko da ih je Neptun podizao.
Ns
Alex
komšiju kao da je kod vas u stanu. A nadogradnje su posebna priča, bez kontrole temelja i nosećih elemenata osnovnog objekta jer im: “deluje stabilno.”
Ajme Nama
A za ove njegove nove I za manje potrese prvo bi letele fasade, a za jače i zgrade. Gledam u komšiluku završavaju zgradu, bočni zid, prolaz za kola i ljude, iznad I , II, III sprat) od betona debljine 16-17 cm (nema šanse da je deblji) nalepili na njega sa obe strane peticu stiropor, pa izgleda deblji. A fasada gotova, nigde jedne tiple.
Kod mene probušili temelje na uglu, isekli armaturu da provuku kanalizaciju i vodu, uzdužno i ukoso (naknadno muljali sa dogradnjom)
Toliko o novogradnji.
Sanja
Servia
E pa, jbg...
Ako nije novinar
2. @Student: "Deluje mi da je betoniranje dobro urađeno na novim zgradama, čak mi deluje da se nije štedelo ni na armaturi i da se armatura preklapa oko 1m.
To omogućuje da se ceo objekat ravnomerno trese, a željezo svakako ne dozvoljava urušavanje celog objekta.
Ono što je minus su definitivno zidovi, zato što često nemaju nikakvu vezu sa betonom (tu mislim na armaturu) i verovatno bismo u slučaju potresa spoljne zidove pronašli na ulici."
Deks
pera
Z
Skupljaće nam u somaliji sms porukama pomoć.
PErica
Matematika je jasna - majstora je sve manje, a na gradilištima rade Turci i Kurdi, koje angažuju novopečeni NKV izvođači, jer su duplo jeftiniji, a rade duplo brže. Jedino što im nije poznato da postoje zidarske veze i da zid mora biti vertikalan, a ne zakrivljen ili nagnut...
Nadzori kao da ne postoje, jer investitorima i izvođačima treba samo neko ko će potpisati dnevnike. Odgovorni izvođači su isto tako samo ime na papiru - oni im trebaju samo zbog pečata. I to sve za sitnu paru.
Projekti su blagu užas - investitori gledaju da plate što manje za projekte, projektantske kuće tipa tašna/mašna imaju najniže cene i kao saradnike koriste nezavršene studente (ili tek završene), jer oni rade za siću, a projekte im potpisuju penzioneri za kikiriki. Tako imate betonske ploče bez armature ili stubove sa previše armature, jer se gleda samo da softver pokaže da je sve u zelenom, a ne u crvenom - bez trunke uključenog mozga.
A onda dođe tehnički prijem, pa se plati tačno određena komisija, koja za riblju čorbu sve prihvati i da upotrebnu dozvolu...
Dragan
Bojan
Ma naravno, svaki građevinski projekat u Srbiji u poslednjih 15-tak godina od Grdeličke klisure do Promenade je morao da se krpi, popravlja i prepravlja, ali baš je tvoja zgrada magično ispala valjano sazidana.
Vox populi
CH
-Mark Twain.
/
Gvozden
Baki
I da, ne izmisljam, video sam svojim ocima!
Krle
Pa....
Jednoruki Krstivoje
Na pitanje inzenjera zasto nije hteo da ugradi hidroizolaciju, investitor poreklom iz Bosne odgovara: " Sta se ti mesas, bio mi je pop i osvestao temelje, tu podzemne vode nece biti."
NS boy
Nova zgrada
Naravno, ne valja ni svaka novogradnja, ali poslednjih nekoliko godina vecina investitora gradi dovoljno cvrste zgrade. Ne daj Boze zemljotresa, sta mislite koliku stetu bi izazvale samo popucale cevi u zemlji, a kamoli objekti koji bi se srusili, pa zivoti ljudi itd. Hrvatska je u EU pa jos uvek nisu popravili sve, nakon onih zemljotresa od pre 2 godine.
Khm
Student
To omogućuje da se ceo objekat ravnomerno trese, a željezo svakako ne dozvoljava urušavanje celog objekta.
Ono što je minus su definitivno zidovi, zato što često nemaju nikakvu vezu sa betonom (tu mislim na armaturu) i verovatno bismo u slučaju potresa spoljne zidove pronašli na ulici.
Spiridon Kopicl
Mile
Posebno
Uroš
Coravi Desk
Samo se nadam da je u pravu.
Zgrade izgradjene pre 90-tih su se vec pokazale kakve su. Bilo je zemljotresa, pa ni zidovi nis popucali.
Zabrinut
KingSRB
Inzenjer
Ovo sto je skoro gradjeno nije u stanju da izdrzi ni veci vetar, a ne zemljotres. Da ima struke ovaj bi ostao bez licence za ovakvu izjavu.
bzzz
Salamander
Kod fakilteta je sve i bez zemljotresa ispopucalo.
Nedaj Bože...
Inzinjer
Projektovane
Tresko
komsha
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H