Roditelji dece koja su nastradala na pešačkim prelazima i trotoarima su se ujedinili tražeći hitnu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja i Krivičnog zakonika.
Vozim svaki dan i neznanje dece predstavlja ozbiljan problem. Nebitno koliko brzo ili sporo vozite, tesko je da reagujete kada se deca bukvalno vijaju preko ulice i pesackih prelaza, koji nisu nuzno bas najpregledniji. Pritom uopste ne obracaju paznju na saobracaj vec gledaju u sasvim drugim pravcima ili se osvrcu iza sebe.
Podsetimo se da je odgovornost pesaka da proveri da li je bezbedno preci put pre nego sto stupi na kolovoz. U suprotnom ih nista ne sprecava da budu "Zrtve" ukoliko namerno ili iz nehata istrce pred vozilo koje u datom trenutku nema dovoljno prostora da se zaustavi.
Niko se ne probudi i kaze: "Danas cu namerno da divljam po pesackim i ubijam decu," pa da ih poostravanje kazne ovrati od toga, vec su to dobrim delom nesretni slucajevi, gde su cesto i pesaci krivi, ali naravno vozac ostane ziv, pa mora da bude kriv i javno lincovan.
Nestrucnom narodu ne treba dati ni najmanje paznje kada se razmatraju ovakva pitanja. Setimo se Sremskih Karlovaca i snimka kako bahati vozac pick-upa pretice kolonu vozila preko pesackog prelaza i pritom ubija stariju zenu. Nikog nije bilo briga, a kamol da se neko seti da protestvuje. Nedugo posle toga pogine mladja devojka koja je pretrcavala po sred ulice, ali je zgazio automobil marke Audi (iako je rec o vozilu od 2000 eur). Masovni protesti, pali Petrovaradin i pozivi na lincovanje javnog Tuzioca, kojem su dosli pred zgradu.
Ako vec traze ovoliko ostre kazne za vozace neka onda isto tako traze i da vozaci budu oslobodjeni krivice kada neko npr pretrcava van pesackog ili pretrcava na crveno. Najbolje sad da svi voze 30 svuda i uvek, ako cemo tamo najbolje vratite zaprege... Nisu realni ovi zahtevi jer je sve na stetu vozaca. Svi ucesnici u saobracaju bi trebali da povecaju svest o sebi i drugima!
Jesam za strože kažnjavanje, posebno bahatih/pijanih, ali zakon već omogućuje njihovo strože kažnjavanje. Problem su sudije koje dosuđuju kazne ispod minimuma. Tako da kao i većini slučajeva u Srbiji - dobri su zakoni, ne valjaju oni koji ih sprovode. Jer džaba je da stoji da može da robija 30 godina kada će ga sud osuditi na nanogicu jer je "ugledan građanin kojem je to prvi put".
Treba uvesti novčano kažnjavanje srazmerno primanjima i/ili vrednosti vozila (iako znam da posebno ovo drugo teško može da bude primenljivo, a može biti nefer). Što se tiče pijanih/drogiranih/bahatih - slažem se da treba tretirati kao ubistvo. Isto i sa nepružanjem pomoći. Ali nije isto ukoliko se zaista desi nesrećan slučaj sa smrtnim ishodom. Mislim da je tu zakon sasvim dobro postavljen.
I da, zakon nije tu da bude leči nečiju bol, ma koliko ona bila velika. Zakon je tu da predupredi i da ponudi odgovarajuću sankciju za prekršioca.
Treba svakom vozacu trajno oduzeti dozvolu, ako je kriv za nesrecu u kojoj je neko i povredjen, a kamoli smrtno stradao. I to bez prava da ponovo polaze, znaci nikada vise za volan.
Svako ko pijan sedne za volan ili vozi 100+ na sat ili se bahati, pretice gde ne sme i ne postuje saobracajne propise, namerno, svojom odlukom i pri tome neko nastrada, treba biti debelo kaznjen...zatvorski, naravno, uzimanje dozvole ne treba biti predmet diskusije u tim slucajevima!
Jeste, jeste, i semafori da krivično odgovaraju kad se ne upale na vreme. A zabrana totalno može da te spreči ako fasuješ 6 meseci zatvora svaki put kad te uhvate da je kršiš.
Ja bih uveo i vesanje, koliko stoka nenormalno vozi.
A za pijane vozace bih uveo pravilo kao na Tajlandu. Kada te nahvataju pijanog, mrs da radis u mrtvacnici na 6 meseci, naravno uz oduzimanje dozvole itd.
Ja se slažem sa većinom zahteva ali samo ako i pešaci i biciklisti počnu da budu procesuirani kao uzročnici i izazivači saobraćajnih nezgoda jer mnoge izazivaju upravo oni a vozači bivaju optuženi po difoltu. Posebno mi smeta ovaj zahtev: "da se uvede kazna trajna zabrana upravljanja motornim vozilom" i to zato što izricanje te zabrane niti hoće niti može ikoga da spreči da svejedno sedne za volan.
Pa najbolje bi bilo da se uvede zakon da se ne vozi automobil.da onaj ko sedne za volan direktno se preveze u zatvor...a da se malo edukuje pesak da malo gleda levo desno.da saceka da vozilo uspori ili stane to nista a.
Razumem ogorčene roditelje. I treba nešto da se menja. Ali pola ovih zahteva je sumanuto.
Kad bi se tako donosili zakoni postojala bi samo maksimalna kazna, za sve. Svi bi samo vozili 30 na sat i ležeći policajci bi bili na svakoj raskrsnici.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Trajna zabrana vožnje - jedan od 12 zahteva roditelja dece stradale na pešačkim prelazima
Autor: Politika
Info
•20.02.2023.
•09:31 > 09:36
Komentari 13
realno
w/e
Podsetimo se da je odgovornost pesaka da proveri da li je bezbedno preci put pre nego sto stupi na kolovoz. U suprotnom ih nista ne sprecava da budu "Zrtve" ukoliko namerno ili iz nehata istrce pred vozilo koje u datom trenutku nema dovoljno prostora da se zaustavi.
Niko se ne probudi i kaze: "Danas cu namerno da divljam po pesackim i ubijam decu," pa da ih poostravanje kazne ovrati od toga, vec su to dobrim delom nesretni slucajevi, gde su cesto i pesaci krivi, ali naravno vozac ostane ziv, pa mora da bude kriv i javno lincovan.
Nestrucnom narodu ne treba dati ni najmanje paznje kada se razmatraju ovakva pitanja. Setimo se Sremskih Karlovaca i snimka kako bahati vozac pick-upa pretice kolonu vozila preko pesackog prelaza i pritom ubija stariju zenu. Nikog nije bilo briga, a kamol da se neko seti da protestvuje. Nedugo posle toga pogine mladja devojka koja je pretrcavala po sred ulice, ali je zgazio automobil marke Audi (iako je rec o vozilu od 2000 eur). Masovni protesti, pali Petrovaradin i pozivi na lincovanje javnog Tuzioca, kojem su dosli pred zgradu.
Zeka
Bulevarac
Treba uvesti novčano kažnjavanje srazmerno primanjima i/ili vrednosti vozila (iako znam da posebno ovo drugo teško može da bude primenljivo, a može biti nefer). Što se tiče pijanih/drogiranih/bahatih - slažem se da treba tretirati kao ubistvo. Isto i sa nepružanjem pomoći. Ali nije isto ukoliko se zaista desi nesrećan slučaj sa smrtnim ishodom. Mislim da je tu zakon sasvim dobro postavljen.
I da, zakon nije tu da bude leči nečiju bol, ma koliko ona bila velika. Zakon je tu da predupredi i da ponudi odgovarajuću sankciju za prekršioca.
Vlada
Sa tim komentarima kako pešak treba da sačeka da vozilo koje prilazi stane samo se otkrivate da je za vas zaustavljanje na pešačkom opciono.
MiRa
Svako ko pijan sedne za volan ili vozi 100+ na sat ili se bahati, pretice gde ne sme i ne postuje saobracajne propise, namerno, svojom odlukom i pri tome neko nastrada, treba biti debelo kaznjen...zatvorski, naravno, uzimanje dozvole ne treba biti predmet diskusije u tim slucajevima!
Vlada
Jeste, jeste, i semafori da krivično odgovaraju kad se ne upale na vreme. A zabrana totalno može da te spreči ako fasuješ 6 meseci zatvora svaki put kad te uhvate da je kršiš.
Joki
A za pijane vozace bih uveo pravilo kao na Tajlandu. Kada te nahvataju pijanog, mrs da radis u mrtvacnici na 6 meseci, naravno uz oduzimanje dozvole itd.
Bombon
Građanin Toša
/
Djomla
Robot
Kad bi se tako donosili zakoni postojala bi samo maksimalna kazna, za sve. Svi bi samo vozili 30 na sat i ležeći policajci bi bili na svakoj raskrsnici.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H