Autor: N1

Info
01.03.2023.
07:53
Ministarka zdravlja dr Danica Grujičić stava je da kazne za kršenje zabrane pušenja u ugostiteljskim lokalima, što je zakon koji čeka usvajanje, treba da budu čak i milion dinara.

Komentari 114

  • sasa

    06.03.2023 07:16
    najeb*smo
    Za dan dva treba uvesti policijski cas .....
  • 55

    05.03.2023 23:15
    zakon
    Није ми јасно што се помињу ресторани и угоститељски објекти. Пушење треба забранити у државним установама, школама, домовима здравља и болницама јер ту немају грађани избора. Одлазак у ресторане је добровољна ствар и нико вас неможе натерати да уђете у ресторан у ком су пушачи. Власницима треба дозволити избор а грађани да одаберу где ђе да иду. То је чист посао. Овако пошто пушење није законом забрањено пушачи су кажњени јер немају избора а непушачи могу да бирају. Сматрам да је то противуставно и да држава нема право да то уради. Грађанима треба дати право да изаберу да ли ће да седе у задимљеној кафани или у парку.
  • Nik

    04.03.2023 19:55
    PUŠIONICA
    Treba uvesti nov način označavanja ugostiteljskih lokala. Na lokalima u kojima je dozvoljeno pušenje treba da bude istaknut veliki natpis "PUŠIONICA" u okviru naziva lokala. Ne sme da piše "kafe", "restoran" i slično, jer bi glavna delatnost tih lokala bila da gosti mogu da puše, a usput mogu nešto i da popiju. Time bi i onima koji ne žele da sede u duvanskom dimu odmah bilo jasno u kakav lokal ulaze, pa mogu i da odustanu na vreme, a ne kad već sednu unutra i poruče piće. Tamo gde se služi hrana uopšte ne dolazi u obzir da se puši.
  • Plaćač poreza

    04.03.2023 16:37
    Znaju li pušači koliko oni i cigare smrde?
  • @Zaključak

    04.03.2023 08:09
    Da! Ipak je Dana dobar partijski vojnik ...
  • w/e

    04.03.2023 05:42
    Zavisnost
    "Ovim ulazite u pravno zakonske probleme! Pušenje je zavisnost kao alkohol,narkotici,kocka..itd! Ovim diskriminisete deo gradjana na šta nemate,pravne osnove!"

    Zavisnost od Heroina se smatra najgorom, pa je i dalje zabranjen, ili hoces da kazes da je i to zabranjeno "Bez pravne osnove?"
  • w/e

    04.03.2023 05:37
    bravo
    Sledeci korak je povecanje troskova zdravstvenog osiguranja za pusace kao u USA.
  • Pusac

    03.03.2023 23:52
    Ma treba vas i Vase pretnje ignorisati.
  • Zaključak

    03.03.2023 21:06
    Bravo za najboljeg manipulatora na svetu!
    U nedelji kada je niti de faxto niti de jure već definitvno prodao Kosmet zbog koga nas crveno-crna kožno-crnomantijaška bagra zamajava, unazađuje, žrtvuje i upropaštava već 35 godina dok se oni besomučno bogate i stvaraju novu elitu- on je našao temu koja će većini stanovništva odvratiti pažnju i od prodaje Kosmeta i od smene tužiteljki nakon hapšenja u EPS-u.

    Eto, šta su ovom napaćenom narodu prioriteti.

    Onda i treba da nestanemo.
  • Pušač

    03.03.2023 21:04
    Alkoholičar
    Bolje zabranite alkohol. Jel dok pijem ja i pušim. Da nema alkohola ja ne bi ni pušio. Hik
  • Miki

    03.03.2023 16:03
    Baš me zanima kako će Ćuta i kompanija da glasaju ako ovaj zakon uđe u skupštinu. Da li će podržati zakon koji je predložio SNS, ili će da smisle neki izgovor i da glasaju protiv?
  • Pera

    03.03.2023 10:25
    "Naša" Dana, giga-mega-turbo "stručnjak" za sve. Šteta što nismo svi glupi. Inače, drakonsko "konačno rešenje" pušenja na javnim mestima "implementirano" je pre 15-20 godina (od fizičke podele lokala na pušački i nepušački deo pa nadalje) i bilo je katastrofalno. Od tada se niko više ne usuđuje da to ponovi. Osim toga, "rat" protiv pušenja je svakako lažan, vode ga monopolisti na duvan i prateću robu sami protiv sebe. Pušenje i razboljeva što takođe istima donosi korist od pregleda, dijagnostike, "lečenja", smrti, sahrana.
  • Nele Karajlic

    02.03.2023 15:11
    Zabranjeno Pusenje
    "Postovani podsecamo vas da je u vozu zabranjeno pusenje"

    Kako to lepo zvuci.
  • Bolens

    02.03.2023 15:02
    Univerzalac
    Ova postala strucnjak i za elektronske cigare i za ekonomiju i za kancere i za sociologiju sela i nedostatka lekara u njima. Da ne spominjem kovid, uranijum, nato pakt. Ma ima toga brdo! Mrzi me pisati vise.
  • Alex

    02.03.2023 14:26
    Gradski prevoz
    Nadam se da ce se ovaj zakon primenjivati i na vozace GSB-a ,jer su izuzetno besni kada ih opomenete ,a i nesvesni da ima ljudi kojima je zabranjeno i pasivno pusenje.
  • v

    02.03.2023 13:18
    Neverovatno da se ljudi još opiru ovom zakonu.
    Za one koji pišu treba rešiti zagadjen vazduh, probleme u zdravstvu i sl, da, treba rešiti i jedno i drugo. Te dve stvari se ne isključuju.
    Za one koji pišu da je zabrana pušenja diskriminacija pušača, ne, nije, jer vam niko ne zabranjuje da pušite, samo zabranjuje da ugrožavate druge ljude.
    Za one koji pišu da će ugostitelji ostati bez posla, neće, ni u jednoj drugoj državi se nije smanjio broj gostiju, neće ni ovde.
    Za one koji pišu da se i dalje puši u kancelarijama, setite se koliko se pušilo u javnim instutucijama pre uvodjenja zakona, bukvalno se pušilo u učionicama i autobusima, što je sad nezamislivo. Ni ovaj zakon neće rešiti sto posto problema, ali će biti drastično manje pušenja na javnim mestima.
    Za one koji pišu štetan je alkohol, kocka i droga, da, ali time što neko pije ili se kocka ugrožava sebe i svoju porodicu, odnosno ugrožava onoliko koliko i pušač koji puši kod kuće. Ne ugrožava direkno sve ljude koji se pukim slučajem nalaze oko njega.
    Za one koji pišu da štetan uticaj pušenja ili pasivnog pušenja nije dokazan, ne zanam šta se može reći, prosto, jeste, dokazan je mnogo, mnogo puta i tu nema dileme.

    Sve u svemu, velika podrška za Ministarku i ovo će biti najbolja odluka donesena u Srbiji u poslednjih 20 godina!
  • Serijat

    02.03.2023 12:57
    Zemlja cudesa
    Ti koji zbog alkohola, ili drugih poroka zaviju druge porodice u crno, ODGOVARAJU, a za pasivno pusenje niko! Zato treba zakon!
  • ANDRA

    02.03.2023 08:31
    postovana
    GOSPOĐO MINISTARKO, naravno da ste u pravu da je duvan štetan, kao i alkohol,narkotici, saobraćaj, termoelektrane.... Ali isto tako je bitna i ekonomija (pogotovo za vlast) a bogami gde god su porezi i akcize slabo se išta menja. A usput pitanje je za koga je kazna milion dinara... Za onog ko puši, za odgovorno lice ili vlasnika.... Trenutno je 5000 za onog ko puši a vi tražite milion.... Ako nešto hoćete da obesmislite ubacite nerealne brojeve....Zašto ne milijarda ili sto miliona dolara... jbg kad je bal nek je bal.
  • Zemlja čudesa

    02.03.2023 05:20
    @Joca
    "Uporno se zaboravlja da je trovanje pusenjem duvana nesto sto se radi i drugima, a ne samo sebi. Drugi oblici narkomanije su samo prema sebi, tj. trujes samo sebe, sto je ipak socijalno korektnije."

    Mnogo je manje pušača koji su svojom ovisnošću zavili cele porodice u crno nego što je alkoholičara i drogeraša, pa i kockara, to uradilo. Valja nekada i malo razmisliti pre nego što se nešto napiše.
  • Vlada

    01.03.2023 19:47
    @NS49

    Važi ajde onda da stavimo na papir i terapije za debele, za one što se ozbiljno hvataju za flašu, a posebno za motoraše i skijaše. Ko se povredi prilikom pokušaja samoubistva, njemu odmah hipoteku na imovinu da plati bolnički račun.
  • E

    01.03.2023 19:32
    E
    Zabraniti,cigare,alkohol,kocku,drogu,javnu prostituciju…sve su to poroci koji su štetni za zdravlje i um! Treba biti pošten i dosledan ili sve ili nista!!! Ovako samo izazivanje i diskriminacija koje u nas uvek donosi kontra efekat!!!
  • NS49

    01.03.2023 17:54
    Lek za kancer pluća košta državu 2.500 Eura i mora da ga daje uglavnom pušačima.
  • Egoizam toxicus

    01.03.2023 17:08
    Ma treba da se truje i oboljeva ovaj glupi samoživi narod, dim za decu, dim za sveee!
  • B

    01.03.2023 15:55
    A da joj neko objasni
    Zakoni se donose u skupštini, ova lupetanja po medijima su čisto lečenje kompleksa, a vidim da ih ministarka ima previše.
  • Bojan

    01.03.2023 15:41
    @NekoIzMase

    E pa ta reakcija vlasnika lokala vam je odgovor. Da ste bitne mušterije, bolje biste i prošli.
  • Blajv

    01.03.2023 15:00
    @NekoIzMase

    Sanjaj, sanjaj...
  • Ns

    01.03.2023 14:22
    Ns
    Jos jedan ozbiljan lekarski karadr koji je zaveden SNS ludilom propada i sramoti se javno... nevezano za ovaj zakon... mislim uopste... ne postavlja sebi pitanje zasto ne leci ljude vec sedi u ministarstvu... zasto ne zivi od takve plate vec trati dodatni izvor... gledam onog Čičičića... kako propada u skupstini kao da je ceo zivot posvetio knjizi i lecenju dece da bi sada bio majmun u skupstinskoj klupi...
  • pajo patak

    01.03.2023 14:10
    ej dano, dano ,dano
    sačekaj da tvoj precednik zabrani kosovo, onda ti zabranjuj pušenje u bilo kom obliku.
  • NekoIzMase

    01.03.2023 14:09
    Odzvonilo
    Po komentarima se jasno vidi koliko pusaci ne mare za ljude u svojoj okolini, vrlo su primitivni u shvatanjima. Tvrdnja da postje nepusacki lokali nije tacna jer su se svi vlasnici lokaka opredelili da budu pusacki ili pola-pola (sto ne sprecava dim da dode do "nepusackog" dela). Tako da slobodno se trujte u svojim kucama a mi ostali konacno da uzivamo u prestanku tiranije pusaca.
  • Svaka vaška obaška

    01.03.2023 14:01
    Srbekima problem da se vakcinišu, vratile se boginje, Covid za njih ne postoji, a ja da budem solidaran?
    Pa ne pada mi na pamet.
    Ostanite kod vaše nepušačke kuće, baš me briga.
  • Goki

    01.03.2023 13:36
    Jedini ministar i neka odluka koju donose, a da sem se slozio. Ikad. Podrzavam sve sto je rekla. Jedino vejpove ne treba zabranjivati, vec ograniciti kao i cigarete, pa nek si pare pluca aromom dok ne obole. Stetnija je coca cola i druge sode, pa o tome niko ne prica.
  • Telep

    01.03.2023 13:33
    Drugi pristup
    Zašto se ne pokuša na drugi način? Na primer, da se dozvoli lokalima da se deklarišu kao pušački, ali da u tom slučaju plaćaju ekstra porez na svaki prodati artikl. Tako bih mogao da biram da li ću u nepušačkom kafiću popiti pivo po 200 ili u pušačkom po 300, gde bi se 100 dinara razlike uplaćivalo u zdravstveni fond. To bi nepišačke lokale učinilo konkurentnijim po cenama što bi nagnalo mnoge da ostave cigarete, a i zdravtvo bi imalo više para.
  • Map

    01.03.2023 13:24
    Prohibicija nije uspela u Americi a kod ns ce uspeti zabrana pusenja, a da se rese cekanja na operaciju od dve tri godine pa i vise e to ne moze ili ostali pregledi na koje se ceka nekoliko meseci, to treba da resava ministar zdravlj a neka se ostavi pusenja, ko hoce neka pusi a ko nece ne mora
  • Zoro

    01.03.2023 13:19
    Pušači, šta vam je?!! Pa niste se rodili sa cigaretom u ustima.
  • Vladan

    01.03.2023 13:09
    @Intelekt

    Da li je realno da se ti raspravljaš da li su kafići i kafane privatni objekti? A kad decu već moraš da vucaraš po kafićima, vodi ih u nepušačke.
  • Joja

    01.03.2023 13:05
    Onda ti lokali mogu slobodno kljuc u bravu, a žurke ce da se organizuju u kladžama!
  • Rade

    01.03.2023 12:53
    Naravno da će biti zabranjeno i treba da bude i ne pozivate se na ljudska prava jer vi ih prvi krsite kad počnete da trujete ljude oko sebe ovo je prvi korak ka formiranju svesti ljudi da nema pravo niko da vas truje kasnije će vaša deca znati da se bore za zdrav život neopterecena vašim ograničenjima koja su vam usadili nepismeni roditelji.
  • dzambas

    01.03.2023 12:42
    stomilionailiništa
    koja drekavica
    kad ukapira da je tesko ostvarivo a lako izgovorljivo malo ce da spusti loptu
  • Zoran

    01.03.2023 12:37
    Licemerno
    Ministarka Grujičić je za kratko vreme ministrovanja rešila sve probleme u zdravstvu ove zemlje pa joj je ostalo još samo da zabrani pušenje u kafanama. Sramota.
  • aTest

    01.03.2023 12:25
    u uredjenoj zemlji se i postuju zakoni jer je ta zemlja ucinila sve u korist potrosaca-naroda.bici staze, pes.prelazi.gradski i javni saobracaj-prevoz itd.u divljini sa divljacima to je van pameti..zato kada ova nasa zemlja iole bude dostojna zivota i coveka tek onda mozemo razmisljati o zakonima i merama koje vaze i koji se primenjuju za sve gradjane....do tada, zbogom pameti......
  • Jašta

    01.03.2023 12:24
    Bez filtera
    Kao bivši pušač lično bi glasao za ovaj zakon ali samo iz nekih meni osobenih razloga. Naučno je dokazano da pluća oblozena nikotinskim dimom manje padaju pod uticajem virusa i neretko ih baš taj duvan zaštiti od neke bolesti. Moja majka je pušač više od 50. god. i ništa joj nije apsolutno nije uticalo na zdravlje upotreba duvana a ima mnogo slicnih primera. Ali mislim da to nije najvažnija tema za naše gradjane jer stvara privid da se nešto radi a ustvari još jedan način da se ljudi kaznajavaju.
  • Jovan

    01.03.2023 12:19
    Poštovana ministarka ostavi se više duvana, rešavaj ovo katastrofalno stanje u zdrastvu. Četiri meseca samo pričate o zabrani pušenja, i kako bi vi zabranili uvoz električni cigareta. Vi ste Ministar zdravstva ostavite uvoz cigareta ministru trgovine.
  • Intelekt

    01.03.2023 12:18
    @Shimmy,
    kafana privatni objekat?! U kafanu se ne mora?! Nepusacki lokali prazni?!
    Pa nista druze, ti sedi u SVOM privatnom objektu i strikaj, pusti druge da zive bez duvanskog otrova.
    Ja volim i sa decom zimi da negde da popijem caj.
  • @Brat Djura

    01.03.2023 12:13
    Ako si studije tražio u "Mikijevom zabavniku" sigurno ih nisi tamo našao.
    Mislim stvarno je teško za razumeti da je udisanje dima štetno. Ništa, ti se natakari na auspuh od gradskog autobusa pa diši pošto "pasivno pušenje nije štetno"
  • Lav

    01.03.2023 12:03
    ŠTO PRE
    Konačno da se primaknemo civilizovanim društvima.

    Čitajući neke od komentara smatram da su veoma površni i sebični ali ipak dominira razum na ovu temu šte je dobar znak i pomak...
  • Tja

    01.03.2023 11:53
    Hepek
    Umesto da uredjuje, ona bi da zabranjuje. Idite lepo u neku dzamahiriju pa tamo glumite bolesni autoritet. Vidi lice, borba protiv pusenja, alkohola i droge nije uspela ni tamo gde ljudi ubijaju jedni druge na sumnju da koriste nesto od pomenutog. Za tako nesto ti ne treba populizam i sektasenje, nego uvid u slicne situacije i resenja iz drugih krajeva. Umesto lepo da se uvede standard da lokal mora imati izolaciju i provetravanje u pusackom delu ako je pusenje u njemu dozvoljeno i da se nadje neko normalno resenje uz upotrebu tehnlogija koje nisu "promaja", vi se tu nesto k...te, besnite i penite. Pa molim lepo, urediti i naplatiti, vratiti u budzet. Oces da pusis? Ocu. Evo ima lokal koji to uredio, imaju sank i bar sa pusackim delom sve po standardu. Jbg, platices malo vise cugu jer sve to kosta, ali ako imas 400 za kutiju cigara, sta dalje da pricamo. Plati, pij, pusi, pusti druge na miru. Ovo kmecanje o zdravlju je malo jadno jer mnogi preuvelicavaju ili govore iz debilnih pobuda. O slicnim uvredljivim relativizacijama tipa "i oni smrde na znoj i debeli su" da ne pricamo. Manite se jedni drugih i napravite to za svakog. U kafanu se ne ide bez para. Uzmi u radnji pa cugaj kuci ako nemas ili jos bolje prestani da se radis.
  • Mihajlo

    01.03.2023 11:51
    Za
    Za to sam da se uvede zabrana pušenja u lokalima!
    Imali smo goste nekoliko dana, vodlili smo ih po gradu, na večere... SVE im je bolo lepo i hrana,i grad i ljudi, sem situacije da jedemo u restoranu a pored nas društvo dimi iz sve snage, na kraju su rekli da ipak nebi išli u restoran na hranu (jedan od njih je pušač ali je navikao da da jede bez dima cigarete). Kod njih lokali NISU propali i pozatvarali. To je glupa teorija do besvesti!!
  • PU NS 2 šalter sala

    01.03.2023 11:44
    Poštovana ministarko, hoće li ovo biti primenjeno i u državnim firmama i npr.ministarstvima, gde zaposleni ne vade cigare iz usta a niko ih ne kontroliše?
  • Pozdrav

    01.03.2023 11:41
    dušebrižnoj doktorki i ministarki od kompanije Rio Tinto i braaaavooo za doslednost u kampanji protiv kafanskih trovača i zadržite se na kafani.
  • Autonomaš

    01.03.2023 11:25
    Nepušač
    E, ovo podržavam!
    A svi oni koji se bune: kladim se da kada bi se obreli u bilo kojoj srećnijoj/uređenijoj/civilizovanijoj/obrazovanijoj itd. zemlji bez problema bi prihvatili njihova pravila vezana i za pušenje u javnim i/ili zatvorenim prostorima.
  • Brat Djura

    01.03.2023 11:04
    ...
    ... ne postoji ni jedna studija koja je dokazala pasivno pusenje! Pokusavali su, ali nikada nije dokazano!!! Tako da, prestanite uporno da trubite o pasivnom pusenju...
  • Ш

    01.03.2023 10:49
    Svaki put kad se vratim iz kafica,kafane Ili restorana moram da promenim cistu odecu jer smrdim na dim! Uvodite zakon pod hitno. Prva smo zemlja u Evropi po potrosnji duvana I bolesti od kancera! Ne kaze se vise pusi ko turcin nego pusi ko Srbin! Pozavabite se ekologijom, unistise nam sume I reke. Gore na fruskoj Gori posle rakovca su posekli toliko zdravih drva duz puta kojekakvi lazni sumari,da se svaki put kad prolazim tuda I idem u Vrdnik iznerviram. Al izgleda to nije bitno! Od Fruske gore za koju godinu nece ostati nista ako se ne pobunimo! Isto Tako vazi I za reke! Sacuvajmo svoju zemlju jer drugu nemamo. I Jos nesto da dodam. Kosmet je Srbija,Po rezoluciji 1244. Zasto cuti SPC? Zasto cuti Nas patrijarh? Dole izdajnici!
  • Biba

    01.03.2023 10:45
    .
    Hajde prvo kazne za one koji zagadjuju sav vazduh za sve, vodu, zemlju, sto tope izolaciju za kablove, sto pale plastiku i smece... Hajde da resimo to, pa da se bavimo da li je kafana mesto za duvanski dim ili ne.
  • Bravo

    01.03.2023 10:44
    Bravo za Ministrarku! Konačno!
  • Shimmy

    01.03.2023 10:42
    za pussce koji podrzavaju inci
    E pa ja sam NEPUSAC i apsolutno sam protiv ovog zakona!
    I ako bi iko ukljucio mozak shvatio bi sledece:
    1) da li mislite da se mi zaista ista pitamo?
    2) da li mislite da je njih zaista briga za nase zdravlje?
    3) na listi prioriteta nema nista vece sto nas sve ugrozava zdravstveno i nasu dobrobit?
    Kafana NIJE javni prostor, vec privatni objekat!
    Za posao i institucije podrzavam, ali u kafanu se ne mora! I postoji sloboda da se otvaraju nepusacki lokali (KOJI SU UVEK PRAZNI).
    Danas cigara, sutra burek! (jer boze moj svojom gojaznoscu opterecujete zdravstveni sistem koji treba da je dostupan drugima)
  • Ivan

    01.03.2023 10:33
    BDP
    Ima li neko ideju sa koliko % duvanska industrija učestvuje u BDP Srbije?!
  • Apsolutno

    01.03.2023 10:27
    ogromna
    Podrska za ovaj zakon!
    Prosto obozavam da pijem suze nikotinskih zavisnika u komentarima :)
    "Dragi" pusaci, ako niste u stanju da se kontrolisete i imate patolosku potrebu da trujete sve oko sebe otrovnim dimom, onda nemojte ici na javna mesta i u kafane, nego lepo sedite kuci i u svoja 4 zida pa degustirajte stotine cigareta i smrdite do iznemoglosti!
    Sportski pozdrav!
  • Joca

    01.03.2023 10:22
    Dzaba
    Pogledajte samo iskustva drugih zemalja gde je uvedena zabrana pusenja. U pocetku su se svi bunili, zatvarali lokale, pa otvarali nasilno, inspekcije kaznjavale, gosti prestali da dolaze iz protesta... I na kraju se sve smirilo. Gosti opet dosli, niko ne pusi, a opet se svi druze is sta vec. Jedina promena je sto je sada ispred kafana kordon pusaca sto narusava sliku lokala, ali kad se to prodje bude sve ok. Lokali su opet puni, jer ne ide se tamo da bi se pusilo i pilo, to moze i kod svoje kuce. Jos ako vole da zarad sebe truju i svoje ukucane, onda su stvarno svoji na svome.

    Uporno se zaboravlja da je trovanje pusenjem duvana nesto sto se radi i drugima, a ne samo sebi. Drugi oblici narkomanije su samo prema sebi, tj. trujes samo sebe, sto je ipak socijalno korektnije. Kada pusaci budu jednog dana to tako shvatili i prihvatili, svima ce biti i jasnije i lakse.

    .
  • Cuvajte sami zivot

    01.03.2023 10:15
    A kladionice i petarde?
    Petarde i kladionice jos nisu zabranjene.

    Deca ostaju bez ruku i ociju ali niko jos nije doneo zakon o zabrani uvoza, prodaje i upotrebe. Ko dozvoljava uvoz i prodaju petardi a zna koliko su, narocito za decu, opasne?

    Kladionice na svakom uglu. Uvlace decu i citave porodice u vrtlog nevolje.
  • Komentar

    01.03.2023 10:13
    Komentari
    Licemerje je na vrhuncu!

    Nebitna je tema.

    Ceo svet je zatvor.

    Svuda organizovan kriminal od vlade kladionice i prostitucija ali puśenje problem...
  • Alex

    01.03.2023 10:12
    Uh! Bravo!!!
    Cekam sad jos jacu, brzu, bolju izjavu Tome, Vulina ili ... ne znam im ni imena.
  • Aleksandar

    01.03.2023 10:11
    Da....
    Industrija zagađuje kako god hoće, fabrike guma niču svuda, kvalitet vazduha očajan, ali su pušači problem. Jadni ste.
  • Student

    01.03.2023 10:10
    Pušači, razumite da je problem pušenja u zatvorenom prostoru to što taj isti duvanski dim udišu i oni koji ne žele da ga udišu. To je jedini razlog zašto se mora zabraniti pušenje u zatvorenom prostoru.
    Pre dve nedelje sedimo u restoranu na Tari sa decom, ručamo, a na 1m od nas seda četiri osobe i svi pale cigare... Nije ih interesovalo što dim ide na decu koja ručaju.
    Iskreno, ne mogu da dočekam da se ovaj zakon usvoji.
  • Miko

    01.03.2023 10:09
    Zabranite zakonom strancima,otvaranje rudnika i uniśtavanje šuma i voda i ja ću kao puśač da pozdravim i ovaj zakon. Do tada ništa,šuplja priča o zdravlju !!
  • Ljuba

    01.03.2023 10:08
    Hm
    A kockarnice ništa. Niču kao pekare i imaju najskuplje reklame! Ah, da... one nisu štrtne.
  • casovnicar

    01.03.2023 10:02
    duvan
    Mogu kaze da budu i 5 miliona dinara kad se zakon NE SPROVODI. Malo je ovo smesno sto izjavljuju i pisu dok selektivno sprovode zakon
  • lol

    01.03.2023 10:01
    Ova osoba mi je maksimalno antipaticna ali sa ovim se u potpunosti slazem.
  • TBL

    01.03.2023 10:00
    Ako pušiš u liftu možeš i avanzovati, to se nagrađuje.
  • Seka

    01.03.2023 09:55
    Posebna kazna
    Za klince od 13 do 18 godina sa elektronskim cigaretama volontiranje na onkološkim klinikama. Par sati nedeljno, ništa teško da vide posledice pušačkih karcinoma... pluća, desni, vilice pa ako i onda hoće da puše - samo napred ali plati sam svoje lečenje.
  • Лиманац

    01.03.2023 09:51
    Подржавам
    Подршка мерама за забрану пушења!
    Пушење убија.
  • /

    01.03.2023 09:50
    /
    Naplatio bih ja vama kaznu za svaki zdravstveni objekat koji izgleda kao ruglo i za svaku nemogucnost zakazivanja pregleda. Pored svih problema i sramote koje imate u zdravstvu, uhvatili ste se pusenja i elektronskih cigareta.
  • Rade

    01.03.2023 09:37
    Uvek će biti ljudi koji će da se bune ali ova stvar mora sto pre da se donese i počne primena .Ti koji se bune se vrlo brzo smire velikim kaznama a naročito ugostitelji .
  • Rade

    01.03.2023 09:36
    Uvek će biti ljudi koji će da se bune ali ova stvar mora sto pre da se donese i počne primena .Ti koji se bune se vrlo brzo smire velikim kaznama a naročito ugostitelji .
  • Novosadjanin

    01.03.2023 09:36
    a?
    Prvo mi mogla da napravi reda u svojoj kuci! Kod lekara ne mozes ni u ludilu zakazati! Zena , koja j etrudnica, ne moze do lekara jer su svi ili popunjeni ili n abolovanju!! Uzas
    A ona se bavi pusenjem
  • Rade

    01.03.2023 09:36
    Uvek će biti ljudi koji će da se bune ali ova stvar mora sto pre da se donese i počne primena .Ti koji se bune se vrlo brzo smire velikim kaznama a naročito ugostitelji .
  • brktsmr

    01.03.2023 09:35
    Pusac
    Citajuci komentare mozete da primetite kolika je psiholoska zavisnost od cigareta. Ja sam pusac i za mene je ovo sjajna vest!

    Cigareta ne donosi apsolutno nista dobro u nas zivot, a mnogo steti. I to ne samo plucima. Ljudi placaju po 10.000 dinara mesecno da se truju. Hej! Svako ko kaze da voli da pusi, laze sebe, pa onda i druge. To je zavisnost. Svaki nepusac koji kaze da je lako skinuti se s cigareta, nema pojma o cemu prica.

    Zelim nam svima da se sto pre skinemo sa ovog zla i ovakvi zakoni pomazu.
  • Bombarder

    01.03.2023 09:32
    Cudni smo mi ljudi kada treba kod nas da uvedemo nesto odmah smo protiv toga ali zato cim odemo preko pridrzavamo se svega . Ako preko kazu da nema pusenja nas najveci pusac nece zapaliti makar umro ali zato kod nas je najveci protivnik svega.
  • DarthVader

    01.03.2023 09:29
    Jedva cekam
    Jedva cekam da odzvoni i ovim egoistima pusacima. Jako im je tesko da shvate da je poenta da im niko ne zabranjuje da puse, samo im zabranjuje da puse u javnim prostorima i time ugrozavaju druge.
  • Tradicional

    01.03.2023 09:29
    NS
    Čemu "kafana", ako ne ćaskaš sa nekim uz piće i duvan ili ko šta voli? Ko ne voli neka ne ide. A drugo, bolje je da sklonite toliki saobraćaj iz gradova, pasivno udišete svaki dan čestice derivata (benzola,olova,...) to vam ne smeta?
  • Razocarana

    01.03.2023 09:21
    Svi koji pljuju po dr.nisu nikad presli granicu Srbije. Gde god sam bila a nisam bas puno putovala ali i gde sam bila vec godinama je zabranjeno pusenje u zatvorenom. Ljudi i dalje puse ali napolju i vode racuna gde ce baciti opusak. I onda se cudimo kako su im gradovi cisti i uredni a do nas je .
  • Magi

    01.03.2023 09:19
    Nama ništa ne valja, i stalno mešamo teme
    Možda imamo primedbe na njene inicijative, rad, odluke, ali ova tema o zabrani pušenja u zatvorenom prostoru je nešto sasvim drugo
    Ja ne znam da li u okruženju ijedna zemlja to više dozvoljava, o EU da ne pričamo
    Pa kako neko bilo šta korisno može videti u tome da sedi u malom zatvorenom prostoru gušeći se u dimu
    Budimo barem malo realni
    Bilo se počelo sa odvajanjem prostorija za nepušače i naravno odmah se od toga odustalo
    Niko ne zabranjuje da ljudi puše, ali ne u prostorijama gde svi ostali treba da se guše
  • Da

    01.03.2023 09:19
    Bravo.
  • g pen

    01.03.2023 09:15
    Moze ali onda zabranite alkohol, kockanje i drogu, Za one sto kazu da narkomani ne ugrozavaju kao dim od cigarete da obavestim da ugrazavaju na drugi nacin i to jos gore.
  • Iznogoud

    01.03.2023 09:09
    Kako Anti-vakseri, pusaci i ratni zlocinci čim ih povijate postanu pravnici, virolozi i znalci svih pravnih zackoljica… a u glavi su to sto jesu: sebični egoisti, ne preterano inteligentni
  • GSP

    01.03.2023 09:06
    A kolike su kazne za vozače GSP-a u Novom Sadu, naveliko puše na okretnicama, pa kad se uđe u autobus, smrdi dim ko' u kafani. Mnogi ne mogu da dočekaju ni da dođu do okretnice, pa zapale cigaru nekoliko stanica pre - kao sasvim normalno.
    Nikad nije bilo toliko javašluka u javnom prevozu, nisu tu u pitanju samo cigare, ima tu svega što se nekada nije moglo ni zamislitim jer su kriterijumi bili mnogo stroži, i nije mogao svako biti vozač GSP-a.
    Nema ni discipline, ni odgovornosti, a o poštovanju putnika i radnog mesta - ne vredi ni govoriti.
  • Pravnik

    01.03.2023 09:02
    Potpuno saglasan sa zabranom pusenja i sa visokim kaznama. To je trebalo odavno uraditi, a ne da budemo poslednji u Evropi. Ima jos mnogo sta sto treba uraditi. Visoke kazne za one koji zagadjuju okolinu. I to unistava zdravlje drugih. Smanjiti broj kockarnica i njihovu dostupnost deci itd.
  • Aleksej

    01.03.2023 09:01
    Srpska Nepismena Stranka
    Usvojice se malo sutra, posto svakako necemo u EU ovo se nece nikad desiti, zarad socijalnog mira. Hleba i (c)igara.
  • Zoran

    01.03.2023 08:58
    Ktivci
    Zatvorite duvansku industriju , zabranite uvoz duvanskih proizvoda a mi pušači ćemo saditi duvan i sušiti , kao Kuba . Izgleda da smo mi pušači najveći zagađivači vazduha u Srbiji .
  • Pušač Srbija

    01.03.2023 08:58
    Cigarete
    Pušenje je nešto što svako bira za sebe. Štetno je. Štetno je svašta drugo.
    Svuda ima kancerogenih materija, začudili bi se kada bi uradili biološku analizu "zdravih" proizvoda koje jedemo. A pogotovo nudl supica i sličnih proizvoda. Treba nepušačima obezbediti prostor u kojem neće patiti od pušača, ali isto tako ne biti naci kao u EU gde isto mnogi puše ali se smatraju građanima drugog reda. "Zabraniti" je jako teška reč i veoma je subjektivna u ovom kontekstu.
  • Bumbar

    01.03.2023 08:57
    b
    Slažem se sa ministarkom ali bih volela da takve kazne traži i u zdravstvu! Sada će da broji koliko tableta mogu da popijem? Pa u ovim godinama koliko mi treba? Dano broj operacije! D
  • Mn

    01.03.2023 08:56
    Mn
    Ovim ulazite u pravno zakonske probleme! Pušenje je zavisnost kao alkohol,narkotici,kocka..itd! Ovim diskriminisete deo gradjana na šta nemate,pravne osnove! Zakonom bi trebalo,zabraniti sve navedeno i uvoz kao prodaja,cigareta ali to se čini u Skupstini Srbije i u Ustavu se mora,tačno precizirati sve! Ovako činite,krivično delo diskriminacije i nelegalno,naplaćivanje drakonskih kazni koje se tretira kao,(reketiranje) objekata od strane,države za koje se ide u zatvor!
  • Brka

    01.03.2023 08:54
    A zašto ne zabrane proizvodnju i prodaju duvana i cigareta? Da li ima i jedna korisna stvar od te biljke? Ajde alkohol, treba za brisanje, koja je korisna stvar od cigareta?

    Odseci problem na izvoru.
  • Pera

    01.03.2023 08:49
    Kompas
    Malo kompas pokvaren. Pusenje duvana nije najveci uzrocmik bolesti to je STRES, toga ima iz minuta u minut 24/7. To je okidac 99posto smrtnih bolesti ne izlecivih bolesti. Zakon u srbiji je supalj ko svajcarski sir. Da li je basta kafane zatvoren prostor? Ovo jos jedno skretanje paznje javnosti sa vaznijih stvari. Nazdravnlje ministarka.
  • Janja

    01.03.2023 08:47
    Zabranite
    Ako je duvanski dim jedini krivac za rak pluća zatvorite fabrike duvana . Neka bude kao prohibicija u Americi tridesetih godina . Zatvorite Amerikan tabako , Japan tabako , Britiš tabako i ostale strane firme koje su pteuzele duvansku industriju u Srbiji i zabranite uvoz duvanskih proizvoda i problem je rešen . Neće te onda imati obolele od raka , a ovi što ne puše neće imati koga da blate jer su pušači krivci za sve .
  • Janja

    01.03.2023 08:46
    Zabranite
    Ako je duvanski dim jedini krivac za rak pluća zatvorite fabrike duvana . Neka bude kao prohibicija u Americi tridesetih godina . Zatvorite Amerikan tabako , Japan tabako , Britiš tabako i ostale strane firme koje su pteuzele duvansku industriju u Srbiji i zabranite uvoz duvanskih proizvoda i problem je rešen . Neće te onda imati obolele od raka , a ovi što ne puše neće imati koga da blate jer su pušači krivci za sve .
  • Voldi

    01.03.2023 08:46
    Apsolutno se slažem. Zabraniti pušenje u svim zatvorenim prostorima.
  • Mick

    01.03.2023 08:45
    Ne,
    slaba je to kazna, predlažem streljanje!
    Naravno vlasnika i počinioca dela-pušenja!!!
  • Ja

    01.03.2023 08:42
    Toliko od mene
    A ja bih gospođi naplatila duplu kaznu od predložene za svako lupanje gluposti, što je svakodnevno. Budžet bi se jsko brzo napunio.
  • Neko

    01.03.2023 08:42
    Svesrdna podrska ovom zakonu ali samo zbog toga sto je to postalo normalno u celom svetu, a ne zato sto je nabedjena ministarka to pokrenula!
  • Arena

    01.03.2023 08:40
    Penzija
    Penzija i odmor bi dobrodošli ovoj ženi. Po čuvenju sjajna doktorka, hirurg, očigledno ima simptome previše zamora. Protiv pušenja sam svakako ali protiv drugih opasnosti koje su još drastičnije ali koje prolaze neometano u našem društvu.A predložena kazna je baš preterana u odnosu na sve druge kazne.
  • 13.12

    01.03.2023 08:39
    aca b.
    Alan Karr - lak nacin da ostavite pusenje

    moze se procitati za 1 dana, nista ne mozete izgubiti bukvalno

    mene je odradilo, dve osobe koje znam je odradilo... da mogu svima bih kupio
  • Jelena

    01.03.2023 08:36
    Najbolji su mi uvek ovi sto non stop pricaju o ostalim bolestima zavisnosti i zasto se tu ne uvede kazna?
    Kada cete vec jednom shvatiti da pusenjem svesno TRUJETE SVE OKO SEBE i da je to ono sto razlikuje ovu zavisnost od ostalih?! Pasivno pusenje izaziva rak, shvatate li to?!
  • /

    01.03.2023 08:31
    Potpuna podrska
    Dokle ce da nas truju tim cigarama i duvancinama ?
  • Ns

    01.03.2023 08:31
    Implementacija
    Koliko kazni je do sada naplaćeno zbog pušenja u javnoj upravai i službama?

  • Paja

    01.03.2023 08:20
    omg
    Kazna za sve ministre,politicare i ljude bliske politici da bude dozivotna robija ako prekrse bilo koji zakon,u tom slucaju cu da postujem zakon! Videli smo za vreme korone kako postujete mere...Nece vas narod jos dugo trpeti,blizu smo.
  • Bojan

    01.03.2023 08:20
    ....
    Zašto ne milijardu? Ili još bolje, trilion..
  • Veljko

    01.03.2023 08:19
    Pa slobodno nepusaci nek idu na mesta koja su namenjena za njih.
  • Mare

    01.03.2023 08:13
    Pusenje je bolest zavisnosti. Ako se uvodi ovakva mera, zašto se ne uvode mere protiv ostalih bolesti? Zašto se ne zabrane kockarnice- kladionice? One mnogo vise stete nego pusenje
  • Boris

    01.03.2023 08:12
    Zasto?
    Ako vlasnik kafane placa kaznu kad neko zapali cigaru, zasto vlasnik kafane ne ide na robiju ako se neko potuce u kafani?
    Zasto ne ide na robiju ako neko nekom nesto ukrade?
  • Baki

    01.03.2023 08:08
    Dočekasmo
    Samo ga izglasajte više i sprovedite..Dosta je bilo pasivnog pušenja..
  • Zavisnik

    01.03.2023 08:07
    Da se Danica ministarka ne fotografise sa vlasnicima kladionica jer je to takodje vrsta zavisnosti kao i pusenje.
  • Mr Plenty

    01.03.2023 08:04
    Konačno nešto korisno od ove vlasti. Ja bi ipak zaokružio na 2 miliona, malo je 1.
  • luka

    01.03.2023 08:00
    kazna
    Ima li neki predlog Ministarka o kaznama protiv političara koji kradu, lažu i uništavaju ovaj narod?
    Dva miliona, tri, pedeset...?
  • Plaćač poreza

    01.03.2023 07:58
    Podrška!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna