Autor: RTS

Info
04.03.2023.
14:52 > 15:05
Mladi u Srbiji, ali i gotovo svim zemljama regiona iz roditeljskog doma odlaze tek kada zakorače u četvrtu deceniju.
  • Popaj

    07.03.2023 10:37
    Vruci cvarci
    A gde sad da idu kad ima vrucih cvarakaaaaaa
  • Nemanja

    06.03.2023 22:14
    HC familija
    Zatucano hard kor shvatanje porodice je glavni razlog, finansije su na dalekom drugom mestu. Porodica se kod nas doživljava kako pleme kom duguješ doživotnu lojalnost, ako se drzneš da se o istu "ogrešiš" tako što ćeš ga napustiti bez "dozvole", život će ti pretvoriti u pakao (čista ljubav, ništa psihopatija, jelte...). Kod nas se osamostaljivanje vidi kao čin izdaje, kreće opsesivno cimanje za sve i svašta, u novu kuću mladog čoveka roditelji dolaze kao inspekcija da popišu i sto puta naglase šta sve ne valja...
  • 1

    06.03.2023 10:36
    1
    Ne vidim problem sto ostaju s roditeljima ako zive u kuci ili velikom stanu uvek je dobro biti s porodicom. Bake deke posle cuvaju decu nije problem vrtic...Zajednica je jedino sto nas moze spasiti, svako odvajanje osim ako nije nuzno je lose odvajanje.
  • Komifo

    06.03.2023 10:18
    @MileBukovac

    Niko ne zna više o prepoznavanju po komentarima od Mileta, starog bosanskog purgera sa Klise, oličenja radišnosti ovog grada.
  • Ivana

    06.03.2023 09:06
    Sa 19 godina sam se preselila u NS da bih studirala. U to vreme, moj otac je dobio otkaz i morala sam manje-više sama da se snađem (jedina pomoć su mi bili prihodi od baka). Radila sam dva posla (pranje čaša i držanje časova engleskog jezika). Ok, mogu da kažem da imam jedno iskustvo više, ali, zaista, nikome to ne bih poželela. Imala sam sreću da nađem posao u struci relativno brzo nakon odbranjenog mastera, ali posao je nekoliko godina podrazumevao da dobijam 400e i bilo je užasno teško (takođe, nastavila sam sa držanjem časova). Apsolutno razumem većinu ljudi koji su se ovde javili. Nekada ne postoji drugo rešenje, samo vratiti se kući i tako pokušati uštedeti. Samo, neka se država zapita zašto je to tako.
  • Mišica

    06.03.2023 07:37
    Pročitaš sve odgovore i opet dođeš na isto! Pametuju oni koji pojma nemaju sa životom ali znaju da “vojska pravi ljude”!Pare kao produkt razvijene i uređene države su alfa i omega svega pa i razvoja svakog društva u kojem se živi a ne preživljava. Zarade su danas u Srbiji taman džeparac, a sve ostalo što treba za život mislena imenica. Nije život da se preživljava i škomrči već da se u njemu pored posla i uživa.Ko može sebi da priušti prosečno opremljen stan, brigu o svom zdravlju,zajedno s partnerom i dete pa da školuje,leči,ode dva puta mesečno u bioskop/pozorište/koncert i možda u dva meseca izađe na večeru, uz to da bar jednom godišnje ima neki željeni odmor/putovanje od SAMO SEDAM DANA taj se u jadnoj Srbiji smatra bogatunom! Sve što je za svet normalno to je u Srbiji nakaradno shvaćeno. Tačka…završena rasprava!
  • Cia

    06.03.2023 07:05
    Interesantna tema
    -novac
    -nezainteresovanost omladine
    -neuredjena korumpirana drzava
    -nejednaki uslovi sa sve

  • Maša NS

    06.03.2023 06:47
    Ne
    Misle svinužno isto. Ljudi iz različitih razloga ostaju kod roditelja, neko jer je finansijski tako lakše ( roditeljima sa dve solidne penzije nije problem da mu dete bude tu) ,neko je jedinac ili jedinica i naslediće mamin i tati , a možda i bakin stan, nwko možda na taj način pomaže svoje bolesne roditelje koji ne mogu sami...Razloga je veliki broj. U vojvodjanskim selima zvrje prazne kuće, gomila napuštenih roditelja koji su pokupivali svojoj deci stsnove u gradovima da bi im bilo lakše... Deca su napustila svoju zemlju i otišla u NS ili BG da se igraju magacionera i prodavačica na kiosku a kod kuće imanje propada, ali ko još uma želju da živi u selu kad su lepša svetla grada. Nisu samo deca kriva, u velikom broju slučajeva su krivi i roditelji
  • MileBukovac

    05.03.2023 23:13
    tačno se poznaju komentari maminih i tatinih sinova kojima je srbija,politika,milošević i vučić za sve krivi..a u međuvremenu vredni rade i zarađuju...
  • Mare

    05.03.2023 23:12
    Kako da napuste?
    Ako radi u nekoj firmi za platu od 700eur, a kvadrat stana preko 2000eur. Znači, za stančić od 50m2 mu treba 100000eur. Kako???
  • Edo

    05.03.2023 21:26
    @Dragan

    Posebno su svi iši na bahata letovanja od '90-e do '97-e, ma žrtvovao si se kao Isus.
  • Lola

    05.03.2023 18:01
    Zbog silne ljubavi
    Usrane plate i takav život.
    Standard 0.
    Svi prezivljavaju,samo onaj sa 100 hiljda navuce na mesec,a ovi ispod toga bez komentara.
  • Djoka

    05.03.2023 16:17
    @ Crno
    Sve si dobro opisao, ali si izostavio najbitniju stvar: imali su jedno drugo! Danas se propagira individualnost. Moze se i tako kroz zivot, ali je dosta teze i previse vremena kosta. Kada je njih dvoje, sve je lakse! Naravno, dve osobe koje se slazu & imaju iste ciljeve u zivotu.
  • Posmatrač

    05.03.2023 14:51
    Osamostalio sam se, izašao iz roditeljske kuće, otišao u podstanare. Radim dva posla, zadužen do guše. I ležem i ustajem sa istom mukom, da li ću moći da ispratim sve troškove u mesecu. Napominjem, pored dva posla, plus ženina plata i privatni posao. I onda poredite zapad i Srbiju... Pa ljudi ostaju iz muke kod roditelja.
  • Ljupča od milošte

    05.03.2023 14:04
    Ti mladi su neke budale, neće da daju 2000 eura za kvadrat stana, nezahvalnici.
  • Pikac

    05.03.2023 12:32
    Iz Vojvodine
    U Srbiji nije kao u Nemačkoj i neće nikad ni biti, fali nam kultura, tolerancija, pamet, savesnost kao što je Nemci imaju. Čast izuzetcima. Radio sam kod nas skoro trideset godina od kojih nemam ama baš ništa osim možda neke minimalne zarađene penzije tamo kasnije u 65 oj.U Srbiji čovek ako pošteno radi i ide prema kraju svog radnog veka on sve više gubi i u svom srednjem dobu kao ja ostaje bez kapitala, što je potpuni suprotno u Nemačkoj.U Srbiji ne treba imati nikakva posla.
  • pobogu

    05.03.2023 08:28
    U ovakvoj drzavi, u ovakvim uslovima, dobar deo mladih nema motiva ni da zivi, a kamoli da radi, da se bori. Bolesna situacija, ali meni potpuno razumljiva.
  • Dragan

    04.03.2023 23:20
    Otišao sam iz roditeljskog doma sa 28 godina 1990. mad su mi roditelji bili relativno dobrostojeći. Radio sam, sedam godina bez letovanja, 12 bez kola i još mnogo toga. Samostalnost ima svoju cenu i kome je stalo do nje platiće je.
  • Crno

    04.03.2023 22:00
    Belo
    Čitam ove komentare i nikako ne mogu da razumem kako su vam puna usta porodičnih vrednosti a o počecima svojih roditelja, baba i deda ne znate baš ništa? Tačnije ne intersuju vas! Da li stvarno mislite da je njima bilo lako da u vrlo ranim godinama odu od kuće stomakom za korom hleba? Ne nije. Bilo je daleko teže. Ali oni su imali idela, cilj, želju i težnju da nešto naprave od života. Svet su obilazili auto-stopom sa rancem na leđima. Danas većina mladih ljudi ne putuju pošto ako ne mogu u All Inclusive ne vredi ni kretati. Podstanarski stanovi su skupi, ali izdaju se stanovi i van "kruga dvojke". Hrana je skupa, ali može se jesti i baz Glova i Wolta. Kad se kućiš ne moraš prvo kupiti mašinu za pranje sudova. Treba se obući? Čuli ste za second hand shop? Evo moji roditelji su svoje viđali pet puta godišnje i izuzetno su ih voleli i poštovali. Kroz kuću nam je prošlo i boravilo bar po jedno dete iz svake od porodica iz šire familije na početku svog puta ka samostalnosti. Moje dete je, hvala Bogu, samostalno ali vezano za svoje roditelje, zna ko joj je porodica ceni ih, voli i poštuje. Tako da manite se rođaci šupljih priča i budite iskreni i priznajte da velika većina onih koji bi i mogli da se osamostale to ne žele i neće jel ako imaš roditelje imaš i robove. A ako imaš dete imaš podanika. I to je to. Nema dalje.
  • U pravu ste potpuno

    04.03.2023 21:56
    @Toksikolog
    Poznajem ljude, preduzetnici. Tri, do pre par godina četiri generacije živele zajedno, u istoj zgradi koju je deda napravio. Ne pada im na pamet da odlaze drugde, jer su najjači kad su zajedno.
  • Antitoksik

    04.03.2023 21:44
    @toksikolog
    Ne znam kakva je to tradicija ali moji roditelji i njihovi roditelji su se vrlo rano vencali i zapoceli svoje porodice samostalno, mislim da nikako nije zdravo posle neke tacke ziveti na grbaci roditelja i finansijski i mentalno. Ne treba ziveti otudjeno ali prirodno je da posle nekog momenta zapoceti zivot samostalno, nauciti da se brines sam o sebi…
  • Zamenik zamenika

    04.03.2023 21:23
    -Sine do kada ćemo da te izdržavamo imaš već 40 godina?
    -Strpite se još malo dok me deca ne preuzmu.
  • Plaćač poreza

    04.03.2023 21:19
    Zato što se vlast u Srbiji hvali da su plate veće nego u Albaniji.
  • Shimmy

    04.03.2023 20:59
    realnost
    lakse je ziveti iluziju kod roditelja, nego stvarnost samostalno.
    A stvarnost je takva da bi im drasticno opao zivotni standard kada bi ziveli sami, i mozda bi se setili i da se pobune i bore za pristojan zivot
  • Lepo

    04.03.2023 20:01
    Divno
    Najbolje je kad mogu da roditelji i odrasla deca zive odvojeno, a blizu. Da roditelji koji imaju mogućnosti štede za stan deci i da ga kupe u blizini. Uzivanje sa unučićima, druženje, međusobno ispomaganje. Ali treba ustedeti toliki novac i uložiti ga na taj način. To je već mnogo teže.
  • V

    04.03.2023 19:57
    Ja uopšte ne mislim da je taj koncept ranog osamostaljivanja nešto apriori dobro. Takav društveni koncept je nametnut u kapitalizmu. Cilj kapitalizma je naterati mlade da vudu nesigurni, izgube pomoć, odu što dalje od kuće u nepoznato okruženje i uzmu kredit. Time nepovratno postaju robovi ekonomskog sistema.
    Iskreno mislim da su porodice koje žive zajedno i snalaze se mnogo pametnije nego ovi što odlaze u Nemačku da robuju.
  • Jovan

    04.03.2023 19:42
    Ambijent u društvu je usmeren protiv mladih i stvaranja porodice. Ljudi jednostavno nemaju novca da se osamostale. Tradicija nema veze sa tim možete brinuti o roditeljima i biti u stalnom kontaktu bez obzira da li živite zajedno ili ne. Normalno je da ljudi odlaze od roditelja u svoje kuće ili stanove kada formiraju porodice ako imaju mogućnosti to sebi da priušte. Roditelje i dalje možete obilaziti i zvati telefonom kada god hoćete odvojen život nije isto što i otuđen život. Ovde je problem nedostatak finansija i tu se sva priča završava. Verujte da roditeljima u godinama jednako teško pada život sa odraslom decom. Stariji svet ima drugi ritam i potrebe, žele mir i slobodu nisu ni oni uvek raspoloženi za tuđe probleme na poslu, bračne rasprave ili vrisku unučadi. U svakom slučaju loše rešenje koje ljudi retko biraju svojom voljom.
  • Bumbar

    04.03.2023 19:32
    b
    nema dana nema portala da svaki dan nema ovakvog pitanja! Mislim da jr jako licemerno to i pitati! Zašto ostaju zbog para, bila bih najsretnija da sam mogla pomoći sva tri deteta! Oni imaju plate jedva za sebe ja penziju jedva za sebe! Kada smo bili mladi pravili kuću školovali decu! Sekli uši krpili dupe! Eto zašto smo svi u plemenu!
  • kizza

    04.03.2023 19:30
    porodica
    Pre ili kasnije čovek shvati da mu je porodica (pa tim i roditelji) bitnija i od posla i od auta i od sponzoruša i od nemačke bauštele ;)
  • Mile

    04.03.2023 19:24
    @Toksikolog
    Jeste, treba parazitirati na roditeljima. A kad sabereš više procentualno plaćaš porez ovde nego vani. Oni imaju gomilu poreskih olakšica koje mi nemamo niti je u izgledu da ćemo imati. A porez plaćaš svakako, ako radiš. Pomaganjem jedni drugome nema veze da li smo pod istim krovom ili ne. Ono kad napamet pričaš.
  • @Toksikolog

    04.03.2023 19:19
    Tako je toksikolože, ostajte deco u 50-tim godinama pod maminim skutama, zato što je to "tradicija", ne dajte se Zlim Zapadnim Poreznjacima koji hoće da vam odvale porez zato što živite samostalno. Ostajte tu gde ste ponikli, u toksičnom okruženju matorih ljudi koji će vam objasniti šta treba da mislite, jer ste tu "da radite a ne mislite" jer "dok si pod mojim krovom biće kako ja kažem". Sjajno rešenje, ostajte debili dok ne umrete.
  • B

    04.03.2023 19:11
    tako je
    Dve trecine zive sa roditeljima, a trecina je otisla iz zemlje.
    Par njih je dobilo dobar posao preko partije i zive sami.
  • Ana

    04.03.2023 18:47
    Složena situacija
    Nije sve crno belo. Da li ima ljudi koji vole da žive sa roditeljima ili da ne rade? Ima. Ipak,smatram da većina ne odlazi zbog finansija. Evo nama je od bake ostao stan,velik u NS sto znači da su i troskovi jako visoki. Ja od plate kada platim troškove ,hranu ne ostane mi ništa a pri tome svako malo treba da sam kod mame koja je bolesna. Ne želi dok je živa da menja stan za manjinjeno vlasništvo ,ništa ja tu ne mogu. Logično rešenje je bilo da se vratim kod nje. I sta ćemo sada? Da ostanem u stanu,lepim kraj da krajem ali živim solo :/
  • Ns

    04.03.2023 18:41
    Problem je veci... i kad ode sinak u trijeskojoj, ne pustaju, uticu, pune glavu i paf- pukne nova porodica, jer zeni ne treba sinak, nego partner.
  • r

    04.03.2023 18:40
    r
    Zapošljavanje preko nekih agencija, male plate, posao na određeno vreme, ....
  • pitajte mlade

    04.03.2023 18:40
    zašto?
    Materijalni momenat je u pitanju.
    Ostalo, mali procenat je takav da će ostati sa roditeljima.
    Pitajte mlade šta ih muči.
    Pitajte stare kada su se oni osamostaljivali šta ih je pre svega navelo na to.
  • Lanmi

    04.03.2023 18:35
    Jasno je sve
    Kirije su ogromne, a nece bas svako da bude kuferusa i prizetko... Bolje kod svojih.. Kad celjad nije besna...
  • Toksikolog

    04.03.2023 18:26
    Koliko toksičnih ljudi ima u ovim komentarima prepametni za svaku temu. U Srbiji je tradicija viševekovna uvek bila porodična zadruga, urođeno nam je da živimo zajedno, da se pomažemo pogotova kad niko nema love. Ove priče zapadnjačke kako treba biti samostalan počiva na tome da imaju sto više poreskih obveznika, umesto da u 1 kući zivi 5 ljudi njima treba da svaki ima svoju kucu i da se placa 5 poreza, samo kapitalizam da se pumpa iza maske samostalnosti. Ne nasedajte na provokacije kompleksasa i drzite se zajedno braćo i sestre.
  • Jaa

    04.03.2023 18:15
    nedaju roditelji a posle bude kasno, nece da se pomuce, zasto bi, trcati za novcem, nasledstvo se cekaj, kladionica il frizeraj, obrazovni sistem
  • H

    04.03.2023 18:07
    Verovatno ima tih koji ništa ne rade po kući, ne idu u nabavke, i ne učestvuju u kućnim troškovima. Ima nas koji smo odmalena učeni da rintamo po kući, SVE, i dan-danas to radimo kada su roditelji stariji. Znate, ne mogu ni svi ostaviti roditelje, ima ih i bolesnih kojima treba stalna pomoć, ne samo materijalna. Svoju porodicu odlažemo da gradimo zbog - NOVCA. Prosečna plata nije dovokjna ni za šta ako nisi nasledio stan, ne kradeš, ne pomaže ti neko, jednostavno je. Džaba školovanje, dobro vaspitanje, vrednoća.
    Eto, biće nas dosta koji smo poslednja generacija svoje loze. Pogrešno vaspitani, bez ikakvih prilika. Na čast svima onima koji su do toga doveli.
  • Zozon

    04.03.2023 18:03
    .
    Ja sam sa 24 otišao od kuće, (2008.) iz malog mesta u banatu u NS. Još nekih godinu i po ranije sam se finansijski osamostalio kad sam izašao iz vojske, jer sam našao posao, ali jednostavno prerastao sam tu malu sredinu. Kada sada razmisljam o tome da probam da ponovim isto to 2023. teško da bi uspeo, tada se neuporedivo bolje živelo. Onda kreće sunovrat. Sada pozdrav iz Deutschland.
  • profa

    04.03.2023 17:57
    47 godina, još uvek sa roditeljima, da sam otišao teško bi živeli i oni i ja. Zajedno uspevamo da živimo normalno.
  • Big

    04.03.2023 17:39
    Youth
    A moglo bi i ovako ..2 trecine roditelja zivi sa svojom decom do svoje 70,80 godine..sa penzijama do 20.000 ..a mladi uskacu za struju,lekove..
  • Gari iz Kaća

    04.03.2023 17:36
    Država nema ništa sa tim što roditelji prave invalide od dece. Koliko ih samo znam koji čekaju maminu penziju da bi odigrali tiket i popili pivo.
  • Okvaldo

    04.03.2023 17:31
    Zbog para. Vrlo jednostavno. Mada ima i činjenice da bi većina da živi bez cimera, a to je i u Nemačkoj nemoguće kad si mlad.

    Ali nađite mi više od 5% programera koji imaju platu bar 1.5k evra koji žive sa roditeljima?
  • DanéD

    04.03.2023 17:18
    ssns za nasu decu
    Ovde se iz roditeljskog doma odlazi cim se moze, a to je prvom prilikom da se emigrira.
  • @rale

    04.03.2023 17:15
    Upravo tako. Balkanezerska kultura od dece prvi nesposobne idiote.
    Dodatni su problem ljudi koji nikad nisu otišli recimo na studije u drugi grad nego su ostali stalno tu gde su rođeni. Čast izuzecima, takvi su uglavnom razmaženi prinčevi i princeze. Neko je spomenuo "zašto bih stanovao sa nepoznatim cimerom u iznajmljenom stanu kad mogu s roditeljima". Pa zato što ćeš s nepoznatim cimerom da se osamostališ, realno shvatiš šta je život, šta su prava a šta obaveze, šta je tolerancija, gde su sve roditelji grešili i onda možeš da upravljaš svojim životom.
  • Hahah

    04.03.2023 17:07
    Hahaha
    Garsonjera povoljnih 100 hiljada evra, evo stvarno ne znam
  • Jasno kao dan

    04.03.2023 16:38
    Mentalna nezrelost u vecini slucajeva jer da hoce da se odvoje nasli bi nacin.
  • Mile

    04.03.2023 16:37
    Nisu glupi kao mi
    Odakle im 500 evra za mesecu kiriju, i ako rade, koji bi ludak davao celu platu na stan, a ima ga kad roditelja, jos pride rucak i opran ves, milina...
  • Miki

    04.03.2023 16:34
    Nije mi jasno zašto bi apriori sve što se radi u Švedskoj bilo bolje od onoga što se radi u Srbiji? Mentalitet i porodične tradicije u Švedskoj i Srbiji su potpuno različiti. Moji roditelji, moji braća i sestre i ja se volimo i želimo da budemo blisko. Sad bi trebalo da ja odem u neku vukojebinu da živim kao vuk samotnjak, da bi Šveđani bili srećni! Briga me za Šveđane!
  • cokanj

    04.03.2023 16:26
    Usna h
    U srbiji ima gladnih plate niske cene bahato visoke. Dvoje mladi da započnu sa 80000din i obezbede dom? UTOPIJA. Zato deca odlaze a srbija umire.
  • Revoltiran

    04.03.2023 16:23
    Odgovor Branku
    Koji oportunitet ??? Sa 350 evra u dzepu od 1 do 1 ???
    Mali je broj kojem se pojavi ta neka sreca i da mu il odskocnu dasku il posao da moze da ode da zivi samostalno. Podstanarstvo, krediti ... i samom tebi je dovoljno da pogledas da je 350 - 400 evra nista za zivot, a kamoli za nesto vise. Prvi bi ja voleo da mogu da odem u svoju kucu sa zenom i detetom, da mogu da pokosim travu u svom dvoristu, da popijem kafu sa zenom jutarnju u svom dvoristu i samo nas dvoje!!! Lako napisati neravnici ( ti si video nekoliko ) ... Zato oni koji su imali priliku da odu iz drzave su otisli da bi bas mogli da zive samostalno kao individualna porodica ...
  • Srdjan

    04.03.2023 16:22
    27 god.
    Jer nemam dovoljno para da pomazem gradjevinskoj mafiji da peru pare..
  • Markana

    04.03.2023 16:14
    @Branko
    Bravo. Dao si pravu sliku MaZlacak generacije. naviknuto na "drugi ce", bez vojske koja bi trebala da od njega napravi coveka. Ovako, mamin sin doveka a onda ce se preseliti zeni na grbacu -so smrta. Cak i ITjevci koji zaradjuju 2-3 puta maminu i tatinu platu. Umori se "dete" pred ekranom, bole ga ledja od sedenja.
    A devojke - mislim da one ipak pre odlaze. Razlog ? Mozda ipak imaju malo vise kicme i razuma.
  • Dragagojlo

    04.03.2023 16:05
    BANANA
    Svako od nas ima odgovor na to pitanje, a to je jednostavno. Male plate, visoke kamate za kredite, posle treba i dete na sve to imati, a onda dodje tako neka inflacija pa i na vec slabe plate i nikakve uslove opet veliko opterecenje. Pri tome, neki su vec u nekim vidovima kredita, neki su ostali prosto, jer ni roditelji nemaju od cega da zive. Onaj ko je imao da ode taj je otisao, onaj ko je potpomognut roditeljima i taj je otisao, onaj koji nije, ostao da jede iz iste serpe i kraj!
    Da je drzava, rekla evo za mlade bracne parove stan - kuca ... gradimo, dajemo da vidite koliko bi ih otislo vise od 99% mladih!

  • ja ja

    04.03.2023 16:00
    Kao prvo , opet narativ da se nesto MORA jer ako ne radis tako onda nisi normalan .. znaci nisi normalan ako zivis sa roditeljima nisi normalan ako si gej nisi normalan ako nisi ozenjen/udat, nisi normalan ako nemas dece ..
    Zzzzvinte al ko to sa kojim pravom odredjuje sta je normalno???
    Kao drugo ono na kraju sto rece "expert" da samo zdrava samostalna osoba moze da gradi zdravo drustvo. Sta znaci "drustvo" ? i kakve to ima veze sa samostalnoscu?? to je totalni oxymoron ,da imas 100 ljudi koji su samostalci , kakvo drustvo to oni grade onda kad je svako za sebe?
  • Nikola

    04.03.2023 15:55
    Cena kvadrata 2-3000€, najam stana u BG i NS 400-500€, plata 500-600€...
    O bože, kako li ne mogu da se osamostale?
  • Iskustvo

    04.03.2023 15:49
    Posle 3 godine rada sa dobrom platom i dobrim poslom i tada 22 god. sam otisao od kuce u podstanare. Misleci da sa tom platom ( danas bi to bilo oko 700 € otprilike)mogu ziveti. Prve nedelje sam shvatio da osim kirije i hrane treba jos stvari poput masine za pranje, posudja, neke komade namestaja, posudje ...nakon cetiri meseca sam bankrotiran, pokunjen se vratio kuci bogatiji jednim iskustvom. Poucen bezizlaznoscu situacije sledeci put sam se doselio u inostranstvo. Ovde sve to moze od toga sto se zaradi. I letovanje i auto uz to.
  • Мики

    04.03.2023 15:46
    Неко ко је сам тешко може да приушти и да буде подстанар, поготово са овим ценама данас.
  • Sale

    04.03.2023 15:44
    Pare, plata
    Možda zato što rade za 400€, a samo kirija bi im bila 350€.
  • ?

    04.03.2023 15:42
    Od koje plate da se osamostale
    Žele mladi da se osamostale, žele da imaju 120-150.000 platu ali od plata od 60.000 ne mogu da iznajme stan, da plaćaju račune, da jedu, da se obuku i obuju i da hrane dete.
    Kad plate budu normalne i kad se cene zakupa smire onda će možda nešto moći.
    Rusi plate zakup garsonjere 500e a naša deca nemaju ni platu toliku.
  • Nije

    04.03.2023 15:42
    Izbor
    Kao jedna mlada osoba koja zivi i dalje sa roditeljima reci cu vam zbog cega. Zbog novca. Ni jedna zdrava, polusamostalna osoba ne zeli da zivi sa roditeljima nakon odredjenih godina, ali mi koji nismo nasledili stanove, ciji roditelji nisu clanovi stranaka i koje nemamo vanredne mogucnosti ne mozemo da priustimo da se odselimo od nase jedne plate. Jednostavno je neisplativo.
  • rale

    04.03.2023 15:36
    Kultura nam je takva i po tome smo dosta slični i latinoamerikancima i grcima - ne prave se samostalni ljudi nego mamine i tatine princeze i prinčevi, kupuje se garderobica da se vidi da se ima, ko može taj sređuje deci laganica poslove da se ne muče posle u životu. A posle tu su deca i unuci da se svaki dan zovu na telefon, da dolaze na nedeljni ručak i tako to. Dal je to loše ili dobro na svakome je da zaključi...
  • komsinica

    04.03.2023 15:32
    Velika filozofija, pa nemaju od cega da zive!
  • Osamostaljen sa 32

    04.03.2023 15:31
    Vecina mladih jednostavno nemaju mogucnosti da se osamostale. Raditi 2 posla, biti rob da bi se sa nekim nepoznatim cimerom iznajmila rupa, nije resenje. Ziveo sam kratko i na taj nacin, to je pakao od zivota, a ne zivot. Logicno je da onda mladi biraju da ostanu sa roditeljima i rade jedan posao. Zasto da se pate, da bi neko rekao da su samostalni, a ustvari zive kao robovi?
  • Branko

    04.03.2023 15:28
    Kod nas se mladi ljudi tesko upustaju i odlucuju na samostalan zivot, odvojen i bez roditeljske pomoci, zbog cistog oportuniteta. Tamo im je mnogo lakse i jeftinije jer zive prakticno besplatno. Tu se hrane, nemaju rezije, imaju sve oprano i opeglano, cak ni ne ucestvuju u kucnim poslovima (sto bi kao samostalna osoba, pa jos sa partnerom ili svojom porodicom morali) i jos se, pride, grebu i za novac. Poznajem ih nekoliko koji uopste ni nece nista da rade.
  • Cccc

    04.03.2023 15:27
    Zar i to da se dešava u zemlji tigru,proverite tu informaciju....
  • Mr.No

    04.03.2023 15:22
    Pare! Šta nije jasno?
  • Maja

    04.03.2023 15:20
    Možda zato sto nemaju 100000 e za mali stan?
  • sin (ne bas) jedinac

    04.03.2023 15:18
    Pa zbog para.
    Ja sam otisao sa otprilike 25 godina.
    Pokusali su roditelji da me zadrze. Neko vreme im je i uspevalo, ali ne dugo.
  • A

    04.03.2023 15:06
    A zašto bi ih napustio? Školovali me, brinuli o meni, sad im vraćam dug. Živimo u istoj zgradi. Najjača firma na svetu je porodica.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna