Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je uvođenje naplate putarine za kamione nosivosti veće od 12 tona, koji koriste puteve prvog i drugog B reda.
Pored ovog veliki problem je pretovaranje kamiona koji nose vise od propisane nosivosti. Time se ostecuju putevi.
Bilo je vise inicijativa za postavljanje kontrolnih mobilnih valaga ali to je sve stalo pre 10-tak godina.
A na zapadu pogotovu u nemackoj to se aktivno stalno kontrolise na putevima.
Skoro na svim odmaralistima na auto putu se meri opterecenje kamiona.
Kazne su drakonske kao sto i treba da budu.
U principu treba staviti neku marginu za gresku i onda za svaki kg preko dozvoljene tezine treba naplacivati drakonske kazne.
Znaci na svim ceonim naplatnim rampama treba odrediti rampu za kamione i tamo odmah meriti automatski tezinu + mobilne vage koje ce radtiti 24h/7 dana.
Putevi su skupi a mi ih olako unistavamo zbog sitnog cara prevoznika.
U nasem unutrasnjem teretnom saobracaju svi sleperi nosivosti 20 tona se tovara na 25-30 tona.
I onda zasto tako brzo stradaju putevi.
Svajcarska je uvela zakon LSVA kojim je odredila plaćanje prevezene tone po kilometru za kamione preko 3,5 Tone zajednicke tezine, pa je klasifikovala kamione sa motorima od Evro 0-Evro 5 koji placaju 3.10 Rp./tkm, Evro 6-2.28 Rp./tkm tako da na primer kamion tezine 18 tona,sa motorom Evro 6, koji predje 100km,plaća Total (18T x 2.28Rp x 100km = 4105Rp) -CHF 41.05
Nije potrebno nista novo izmisliti,samo treba pitati najbolje i najuspešniji.
Verovali ili ne.Ovo nema nigde u civilirizanom svetu.Gde nađu ovakve umove?Prvi znaci uz cenu goriva, nedostatka para za otplatu kredita za ceste.Stigla maca na vratance ,a biće još gore.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Vesić: Uvodi se putarina na teške kamione na putevima prvog i drugog B reda
Autor: Beta
Info
•07.03.2023.
•15:32 > 17:38
Komentari 9
ns posmatrac
Bilo je vise inicijativa za postavljanje kontrolnih mobilnih valaga ali to je sve stalo pre 10-tak godina.
A na zapadu pogotovu u nemackoj to se aktivno stalno kontrolise na putevima.
Skoro na svim odmaralistima na auto putu se meri opterecenje kamiona.
Kazne su drakonske kao sto i treba da budu.
U principu treba staviti neku marginu za gresku i onda za svaki kg preko dozvoljene tezine treba naplacivati drakonske kazne.
Znaci na svim ceonim naplatnim rampama treba odrediti rampu za kamione i tamo odmah meriti automatski tezinu + mobilne vage koje ce radtiti 24h/7 dana.
Putevi su skupi a mi ih olako unistavamo zbog sitnog cara prevoznika.
U nasem unutrasnjem teretnom saobracaju svi sleperi nosivosti 20 tona se tovara na 25-30 tona.
I onda zasto tako brzo stradaju putevi.
Banderaš
Nije potrebno nista novo izmisliti,samo treba pitati najbolje i najuspešniji.
ILIJA BOSNIĆ
zztop
Kuzman
Penzos
Miroslav
Maki
Milutin
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H