Dok uvoznici automobila pozdravljaju donošenje uredbe o subvencijama za kupovinu električnih automobila, ekonomisti kažu da je kupovina takvih vozila u Srbiji još uvek simbolična.
I to je neko sada iznenađen. To je bilo smešno u "startu". Ovde je prosek starosti vozila, lupam, 15 godina. Ovde su 95 % vozila, kuja se kupuju, polovna. Kada bi se zabranio uvoz polovnih vozila Srbija bi bila ekološka država, što se tiče zagađenja iz auspuha. Ovde samo mali procenat može da kupi bilo kakvo novo vozilo.
Koliko je zagađenje samom proizvodnjom baterija za ta vozila, da ne pominjemo skladistenje istrosenih baterija. A odakle toliko struje, iz vetro generatora, solarnih panela.... prevara
Subvencija od 5000 je za teretna vozila. Pročitaj članak. Dacia košta 26.000€ bez subvencije, neka daju i 2.500€ subvencije za putničke automobile, tek si na 23.500€ i dalje možeš da kupiš nov auto sa SUS motorom i da ti ostane u džepu 10.000€
Moj golf 3 za trideset godina koliko se vozi po drumovima Nemačke i Vojvodine nije emitovao dima i sumpora koliko etažna peć emituje za jedan dan ložeći "kvalitetni Kostolačka ugalj". Zašto nema subvencije za priključak na gas i kupovinu gasnog kotla, već me uslovljavaju sa uknjižbom legalno izgrađene kuće, dogradnjom gasne mreže pošto je nema u svakoj ulici....Sve u svemu treba mi 3 - 4 hiljade eura
Kinezi su već počeli redovnu proizvodnju električnog automobila na natrijumske baterije koje se prave iz kuhinjske soli. Cena je od 6 do 10.000 evra. Na državi je samo da napravi mrežu punjača i svima dobro.
Pa, recimo po mnogim garažama. Dođeš u hotel koji ima garažu, a garaži zabranjen ulaz vozilima na gas. A to za eurostandarde i zabrane - da, naplaćuju im ulaze u grad itd.
Ovo za standard i ko kupuje - na žalost, to je tako i slažemo se.
@EU Here
Pa kada ima svako net, onda može proveriti šta se priča po Evropskom parlamentu o predlozima Poršea i Ferarija, a Porše čak ima elektro modele.
@Robot - Pa, dobro. Iz tvog pisanja se vidi taj pasivno-agresivni stil. Vidi gari, pročitaj ponovo šta si napisao "obnovljivi izvori električne energije koji mogu da se recikliraju" - WTF?! Želiš vetrenjaču reciklirati - pa recikliraj!
Uz to lik koji je kupio novi Audi A7 3.0 benzin hibrid, platio ga 100.000 evra, dobio subvenciju za kupovinu, plaća registraciju manje od 20.000 dinara. A sirotinja za krševe koji vrede 2-3 plaća registraciju 30-40 hiljada!
Država Srbija je moderni Robin Hud, uzima.od siromašnih i daje bogatima!
Naravno da su elektricna vozila skupa kad kod nas nude VW ID3/4, Jaguar E-Pace i BMW i4. Cekamo Dacia Spring od 2021. godine i nikako da pocnu da ga uvoze. Kao da namerno nece da daju ljudima da kupe jeftin elektricni auto.
Slazem se sa komentarom da bi bilo lepo da se neke pare utrose na uvodjenje brzih punjaca na sto vise lokacija. Mogli bi da budzet za subvencije za jednu godinu potrose na to, a onda od sledece da daju ljudima subvncije za kupovinu vozila.
Šta radi evropa i amerika uopšte nije merilo uspešnosti.
Non stop se ignoriše činjenica da te baterije treba napraviti. Koliko to zagadjuje?
Litijuma ima svuda. Smeta li vama, ljubiteljima zapadnih vrednosti, što hoće baš kod nas da otvore rudnik litijuma, a neće u nemačkoj ili francuskoj ili bilo gde drugo u evropi?
Verovatno ne smeta, možda bi ste čak i voleli.
Prema tome, subvencije treba ukinuti. Kad smisle nove baterije koje mogu da se recikliraju, i ne izazivaju devastaciju prirode, i kad smisle obnovljive izvore energije koji mogu da se recikliraju, onda može, a do tad, stopiramo zelenu prevaru.
@EvoOvako, gde je to zabranjen ulaz vozilima na tng? Koliko je meni poznato Nije dozvoljen ulaz u centar grada vozilima koja ne zadovoljavaju određen euro standard tipa euro 3, a ta zabrana se ne odnosi na vozila sa TNG uređajima oni mogu da uđu u te zone slobodno i bez ograničenja, primer je Francuska. A čitava fama se digla u EU oko i samo oko ruskog gasa i pokušaja da se on eliminiše kao i sve rusko. Električna vozila mogu da kupe oni, čitaj krimosi i korumpirani političari, normalan i pošten narod vozi vozila stara u proseku 17,7 godina, prema najnovijim istraživanjima. Sama logika nalaže da je bolje subvencionisati ugradnju i korišćenje TNG uređaja, jer manje zagađuju , a efekat će biti veći, jer je to pristupačno za 90% građana ove zemlje, a oni sve rade od čestih atesta, reatesta, taksi i ostalih gluposti da destimulišu korišćenje TNG., da ne pominjem da nikakve pogodnosti nema, samo obaveze. Sve osim ove mere, čak i 2000e za vozila sa euro 3 standardom, koje država želi da da kao subvenciju za kupovinu vozila sa standardom 6 je obična glupost. Pa ne bi čovek vozio euro 3 vozilo staro 20 godina, da može da vozi kola od minimum 8000e. Strašno koje gluposti od mera. Počnimo od onoga što je za nas realnost, a to je TNG, a kad ekonomski tigar naraste, za jedno 100 godina idemo na električna kola.
Začarani krug, električni automobili se ne kupuju jer nema punjača, punjača nema jer nema električnih automobila.
Bolje da su subvencije dali za izgradnju infrastrukture za punjenje, automobili će onda doći sami od sebe....
Sizofrena vlast prvo zabrani elektricne trotinete a onda nudi subvencije za elektricne automobile!?!
To je zato sto debele seprtlje ne umeju da drže ravnotežu
EvoOvako
09.03.2023 • 09:29
EU
Je pomalo prikočila sa elektro automobilima, jer nije moguće da izgradnja potrebne infrastrukture isprati elektrifikaciju voznog parka.
Ej Pinokio možda nisi čuo ali danas postoji internet lako se može proveriti ovaj tvoja laz
Za prosečnog čoveka odavno nikoga nije briga. Zato smo kao društvo pali ispod svakog proseka. Vodi se računa samo o interesima elite a Srbija nema elitu izniklu na temeljima civilizacije. Elitu čini desetak sitih generacija predaka koji stoje iza nje.
Je pomalo prikočila sa elektro automobilima, jer nije moguće da izgradnja potrebne infrastrukture isprati elektrifikaciju voznog parka. To je već duže vremena tema i Evropskog parlamenta. Takođe, već duže vremena ljudi sve glasnije pričaju i vodoniku i Tojoti Mirai.
Komentari su ironični - klasično pasivno-agresivni i zajedljivi. To niko ne voli. Nema elektro Meklaren, ali ima elektro EQS AMG ili Porše.
Generalno, cela Evropa podstiče kupovinu elektro automobila, pa im se omogućuje jeftinije osiguranje, parking, putarine, upotreba traka za javni prevoz itd.
@Slobodan
Za 15-ak k se može uzeti nešto manje - tipa Golf, Leaf, Zoe itd.
@Cosa - na mnogim mestima po Evropi je zabranjen ulaz vozilima na gas, a i pumpi je sve menja.
@dobri jutro - pa u nekim državama, broj prodatih novih elekektro vozila u jednoj godini, nadmašio broj prodatih vozila sa unutrašnjim sagorevanjem. Na žalost, daleko smo od toga.
Nije samo auto treba vam i punjač i izmene na kućnim instalacijama inace punite ceo dam auto i osigurati iskaču ako upalite bojler u kući da nepricam o prelasku u crvenu zonu na računu za struju .Sve u svemu još par hiljada na cenu auta da bi mogli da ga koristite kako treba .
Naka država subvencioniše u kompletnom iznosu ugradnju LPG (TNG) i eto lepote. Zagaćenje palo a košta i državu građane mnogo manje. Infrastruktura postoji.
Nigde u svetu se el. kola ne kupuju masovno, niti ih kupuju obični ljudi. Zašto bi iko razuman dao dva puta više novca za el. auto umesto da kupi benzin ili dizel.
Mislite - električne automobile kupuju samo oni dobrostojeći i naprednjački režim ih još dofinansira?
Isto kao i za kupovine starih hotela u našim banjama i finansiranje renoviranja?
Isto kao i Bgd@H2O?
Isto kao i subvencije za velikoposednike?
Isto kao i helikopter pare svima bez kriterijuma?
Pa da li je ova mera onda izuzetak ili modus kako ova pošast i nesreća od koje ćemo se oporavljati pola veka ispumpava 35 mlrd evra zaduženja i prebacuje podobnima?!
kupio bih el. automobil koji kosta oko 15000... ako treba da dam 30-40000 za automobil onda mi ne treba... a pretpostavljam da kostaju i vise, cak me i ne zanima vise ...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Subvencije za električne automobile promašena mera: Prosečan čovek ih ne kupuje
Autor: Danas
Info
•09.03.2023.
•07:32 > 07:35
Komentari 34
Ilija
Pićuka
pop25
haha
Golf3
Prosecni
dule
haha
Pobesneli Laloš
EvoOvako
Ovo za standard i ko kupuje - na žalost, to je tako i slažemo se.
@EU Here
Pa kada ima svako net, onda može proveriti šta se priča po Evropskom parlamentu o predlozima Poršea i Ferarija, a Porše čak ima elektro modele.
@Robot - Pa, dobro. Iz tvog pisanja se vidi taj pasivno-agresivni stil. Vidi gari, pročitaj ponovo šta si napisao "obnovljivi izvori električne energije koji mogu da se recikliraju" - WTF?! Želiš vetrenjaču reciklirati - pa recikliraj!
zztop
Nikola
Država Srbija je moderni Robin Hud, uzima.od siromašnih i daje bogatima!
G pen
Prosecni
Slazem se sa komentarom da bi bilo lepo da se neke pare utrose na uvodjenje brzih punjaca na sto vise lokacija. Mogli bi da budzet za subvencije za jednu godinu potrose na to, a onda od sledece da daju ljudima subvncije za kupovinu vozila.
Robot
Non stop se ignoriše činjenica da te baterije treba napraviti. Koliko to zagadjuje?
Litijuma ima svuda. Smeta li vama, ljubiteljima zapadnih vrednosti, što hoće baš kod nas da otvore rudnik litijuma, a neće u nemačkoj ili francuskoj ili bilo gde drugo u evropi?
Verovatno ne smeta, možda bi ste čak i voleli.
Prema tome, subvencije treba ukinuti. Kad smisle nove baterije koje mogu da se recikliraju, i ne izazivaju devastaciju prirode, i kad smisle obnovljive izvore energije koji mogu da se recikliraju, onda može, a do tad, stopiramo zelenu prevaru.
Cosa
Malo da razmislimo
Electric vehicle sales as a percentage of overall car sales in 2021:
Norway 86%
Iceland 72%
Sweden 43%
Denmark 35%
Finland 31%
Netherlands 30%
Germany 26%
Switzerland 22%
Portugal 20%
United Kingdom 19%
France 19%
Belgium 18%
China 16%
Italy 9%
Spain 8%
Greece 7%
Canada 7%
South Korea 6%
United States 5%
New Zealand 4%
Dodatno - pogledajte promenu cene akcija Tesle u poslednjih 5, 10 god i videćete šta tržište očekuje i predviđa.
Električar
Bolje da su subvencije dali za izgradnju infrastrukture za punjenje, automobili će onda doći sami od sebe....
Elektron
To je zato sto debele seprtlje ne umeju da drže ravnotežu
EU here
09.03.2023 • 09:29
EU
Je pomalo prikočila sa elektro automobilima, jer nije moguće da izgradnja potrebne infrastrukture isprati elektrifikaciju voznog parka.
Ej Pinokio možda nisi čuo ali danas postoji internet lako se može proveriti ovaj tvoja laz
connected
EvoOvako
Komentari su ironični - klasično pasivno-agresivni i zajedljivi. To niko ne voli. Nema elektro Meklaren, ali ima elektro EQS AMG ili Porše.
Generalno, cela Evropa podstiče kupovinu elektro automobila, pa im se omogućuje jeftinije osiguranje, parking, putarine, upotreba traka za javni prevoz itd.
@Slobodan
Za 15-ak k se može uzeti nešto manje - tipa Golf, Leaf, Zoe itd.
@Cosa - na mnogim mestima po Evropi je zabranjen ulaz vozilima na gas, a i pumpi je sve menja.
@dobri jutro - pa u nekim državama, broj prodatih novih elekektro vozila u jednoj godini, nadmašio broj prodatih vozila sa unutrašnjim sagorevanjem. Na žalost, daleko smo od toga.
Rade
Servia
need for speed
dobro jutro
Ssy
Realista
Apsurdistan
Isto kao i za kupovine starih hotela u našim banjama i finansiranje renoviranja?
Isto kao i Bgd@H2O?
Isto kao i subvencije za velikoposednike?
Isto kao i helikopter pare svima bez kriterijuma?
Pa da li je ova mera onda izuzetak ili modus kako ova pošast i nesreća od koje ćemo se oporavljati pola veka ispumpava 35 mlrd evra zaduženja i prebacuje podobnima?!
Superhik
ex chapman
Cosa
Deki
Slobodan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H