Kriza troškova života u Evropi je na najvišem nivou u poslednjih nekoliko decenija, zato je praktično nemoguće da potrošači ne primete kako im računi u supermarketima rastu.
@Sabahudin
Upravo tako! Zao mi silnih minusa sto ste dobili...
Dosli su i prodali kozu sa ledja da bi kupili stanove za nenormalne pare u NS a sad im je mnogo da daju za 10 jaja skoro 300 dinara.
Lidl ih sad oblaci i hrani, a da ne govorimo kakav je to zapravo kvalitet.
Malogradjanski mentalitet se bas unapredio, da ne kazem drugim recima: "Napredan je".
Trgovci samo vešto koriste situaciju u kojoj su oni koji su živeli i radili na seoskim imanjima ista prodali pa došli u grad da budu gospoda. Da su dotični ostali na selu i sami sebi proizvodili hranu kao što su njihovi radili vekovima unazad, ne bi bili u situaciji da im uvaljuju hranu sumnjivog porekla po enormno visokim cenama. Ovako, ako hoćeš da si gradsko dete mora da platiš i budeš ovca za šišanje u kojekakvim Lidlovima ili gde već...
A vi stavi naslov kao da je to slučaj od poslednje ekonomske "krize". Voće je odavno spadlo sa 500 gr na 400,pa na 300 gr, a cena visoka. Čokolada, jogurt, t. papir. Sve je više takvih proizvoda. A o pamuku u odeći da ne pričam. I to sve treba pažljivo citati, jer svuda u garderobi je nekvalitetna plastika koja se ugrudva za jedno pranje. I ovoj situaciji, gde smo mi djubriste zapada, treba se uzdržati od preterane kupovine nekvalitetne odeće i obuce, na račun bolje. I izabrati druge vrednosti u odnosu na Hiper potrošnju.
Nekada je na suhomesnatom bila istaknuta cena za kilogram a sada je cena za 100gr. Toalet papir sam primetio u zadnjih godinu dve da je postao drasticno tanji da se bukvalno raspada kada ga koristis a cena porasla 2 do 3 puta. Nije problem u ceni neka poraste ali bar da je kvalitet isti. Ako primetim da neki proizvod nije istog kvaliteta kao ranije prestanem da ga kupujem.
Ja izbjegavam kupovati proizvode u pakiranjima od 400 g ili 400ml. jer to smatram pokušajem obmane od strane proizvođača i takve proizvođače stavljam na svoju "crnu listu". Naime oni su angažirali psihologe da im kažu koje pakiranje najviše obmanjuje potrošača. Upravo je to pakiranje od 400 g, jer vi tada cijenu nesvjesno pomnožite sa 2 u glavi misleći da je to cijena za približno 1kg, a zapravo pravite pogrešku naniže od ogromnih 25%. Da je pakiranje bilo recimo od 300g grama vi bi u glavi pomnožili cijenu sa 3 i tu bi pogreška naniže iznosila samo 11%.
Mi ćutimo i kad račun od napr. 213,10 din zaokruže na 220din. Izračunajte koliko je svakom od nas to manje a prodavnicama više dnevno, nedeljno, godišnje...
MI ćutimo. Čak i ne blejimo više.
To nisu trikovi. To se uči na najvišim školama ekonomije. Vaša deca završavaju te škole. Šta sada nije dobro? To je liberalni kapitalizam, koji ste svi želeli, u kojem svako ima šansu da se ostvari naspram svojih sposobnosti.
Za ovo su više krivi kupci,nego prodavci,dokle god bude ljudi kojima ovo nesmeta oni će smanjivati gramažu.Kada god imam mogućnost da izaberam ja uzimam proizvode sa normalnom gramažom,bez obzira na cenu,kvalitet,... Znam da kao pojedinac neznačim ništa ali imam neku svoju satisfakciju.Primer neuspešnog smanjivanja je Lav pivo,kada je počeo da pakuje 1,75l pivo u pvc ambalaži,sada je ponovo boca od 2 litre.
Udruženja za zaštitu potrošača treba da "izboksuju" pravo potrošača da u trgovinama vidno istaknu nepoštenu praksu i staru cenu i količinu. Ne može se uticati na proizvođače, ali im se može pokazati prevara. U svakom slučaju, određenu količinu, bez obzira na cenu, potrošač želi da plati, ali ako ga perfidno varaju, to treba i obznaniti.
Ta prevara je standardna. Primer: LIDL, mlevena svinjetina, pakovanje 620 dinara, 850 grama. Na prvi pogled izgleda kao kilogram. Cena pakovanja je ispisana krupnim brojevima, a cena za kilogram mnogo sitnijim ispod. I takvih proizvoda stotine u radnji, treba više vremena da provedeš čitajući nego kupujući.
Ja ne kupujem proizvode sa promenjenom gramažom. Tu se uvek osećam precarenim. Ima brendova koji nisu promenili gramaže. Kvalitet je opet tema za sebe. Svaki kupac treba da vaga cenu i kvalitet. Ose sitne, da ne kažem podmukle prevare ne podnosim. Vređaju mi intelegenciju, a onda pljačkaju moj budžet. Čips je najgori. To ne kupujem godinama.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
"Trikovi" proizvođača nisu zaobišli ni Srbiju - Gramaža sve manja, spisak sve duži...
Autor: Euronews Srbija
Info
•09.03.2023.
•15:17 > 15:29
Komentari 30
Dzelajla
Upravo tako! Zao mi silnih minusa sto ste dobili...
Dosli su i prodali kozu sa ledja da bi kupili stanove za nenormalne pare u NS a sad im je mnogo da daju za 10 jaja skoro 300 dinara.
Lidl ih sad oblaci i hrani, a da ne govorimo kakav je to zapravo kvalitet.
Malogradjanski mentalitet se bas unapredio, da ne kazem drugim recima: "Napredan je".
Slobodan
Ranko
Kupovati osnovo, koliko treba a ne praviti zalihe i ne stvarati smece bez preke potrebe.
Mica
Ssy
Sabahudin
BoeserWolf
09.03.2023 • 15:27
Jel su bese rekli ugovor sa mmf-om predvidja jos dva poskupljenja u toku godine ali bez povecana zarada i penzija??
Moze MMF da prica sta hoce, nas Aca je rekao da ce dizati penzije dvocifreno. Kraj vica
.
@Free
Zaks
Pauly Ester
Novosadista
Djeki
Novosadjanin
ja
Palika
Ivan, Osijek
Leona
MI ćutimo. Čak i ne blejimo više.
dule
Ideja
GB
Pićuka
Zoran
Free
Potrošač
Zemlja čudesa
Pantaamon
Lopov
Map
Veselo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H