saobraćajna kultura i nepobedivost u punom
naletu (čak 14 naleta ).
Bržem jačem i boljem čak i od prirodnih sila.
Brzina vožnje se prilagođava uslovima na putu ,
a ne obrnuto . Krezubavci ne moraju da brinu ,
njih voze busevima profesionalci .
Isao sam tim autoputem pre 3-4 god.u aprilu mesecu iz Novog sada.Negde od Idjosa prema levoj strani,ratari su vrsili pripremu za setvu,meteo uslovi su bili fa se bazduh podozao sa tpla i prasinu podizao u vis,u daljini se formirala siva magla od te prasene.Sta je uzrok i sta su posledice u tehnologiji obrade polj.zemljista to ni vodecu struku ni vlast( ministarstvo poljoprivrede ) ne interesuje.Vojvodjanske oranice ce ostati za 50- 100 god pustinje,na sta ima i komentara u ovom naslovu.
Posledica sistematske sece drvoreda i zbunja pored puta, izmedju njiva. Ajde ovo, jos gora posledica je intezivna erozija njiva. Plus zimi, iako snega vise ni nemamo, su smetovi koji se javljaju na putevima. Nisu ti drvoredi bezveze bili posadjeni. Ima jos na par mesta po Backoj ali svugde sve golo.
Imate snimke, potražite, baš sa ovog događaja, ljudi uleću velikom brzinom u oblak... I sad su svi drugi krivi. Ma krivi su svakako, ali zaime mozga, na 100 metara od "ne vidim u šta ulazim" - upali sva 4, stani u stranu i napusti vozilo. Koliko treba pameti za to?
Pesak je sa olujom dosao iz Madjarske,iz vise pravaca.Put Subotica Sombor takodje je bio na udaru pescanih oluja na vise mesta,ali nisu bili siroki.Bilo je takvih slucajeva u proslosti u aprilu kad su osteceni iznikli proletnji usevu,isto je pesacana oluja u trakama sirine i preko 100 metara.To je zabelezeno u prigranicnim mestima Madjarske,gde su stari ljudi govorili da tako nesto ne pamte.Vojvodinu pogadjaju ceste oluje koje nose i zemlju sa oranica velikih povrsina koja je frisko pripremljena za setvu.Te oluje isto se dogadjaju u prolece iz severozapadnog i zapadnog pravca.Podizanje vetro zastitnih zasada radjeno je do 1990,god.To su uglavnom podizali kombinati,prednjacili su PIK Becej i Sombor.
U situaciji smanjenje vidljivosti na autoputu najbolje je voziti onom brzinom kojom možeš da se zaustaviš ako uočiš prepreku.
To je recimo slučaj kao ovaj ili gusta magla.
Greška je zaustaviti se ili voziti presporo, a još gore prebrzo.
Ako voziš sporo rizikuješ da te neko stigne, ako voziš prebrzo, nemaš vremena da usporiš/zaustaviš se.
Prošle zime sam na autoputu upao u maglu, gde je vidljivost bila nekih 40-50 m. Ja sam vozio oko 60-70, jer pri toj brzini mi ne treba više od 30 m za zaustavljanje. Dok je bilo i onih koji su išli duplo brže od mene, ali i onih koji su išli 40. Ne znam šta je gore bilo, pomisao da usporim i ja na 40, a šta ako neka budala naleti na mene sa 130. Ili ako hoću da preteknem ovog koji je sporiji, ali opet onaj sa 130 može naletiti na mene.
Tu gde se ovo desilo kopa se pesak za prugu, kop očigledno nije obezbeđen - a i zašto bi? Kada padne kiša, onda je put izuzetno klizav od zemlje koju kamioni navuku na asfalt, a kada duva vetar, desi se ovo.
Sad će predsednik Srbije u Luj Viton kaputu od 9000 eura da spašava povređene iz automobila kao što je vadio onog dečaka nadomak Feketića u snežnoj oluji pre par godina . Čeka samo novinare da pristignu loša mu kamera na telefonu nije mu dobar kvalitet za tv prenos .
Koliko peska su morali da dovuku da bi izgradili tu prugu, pa da napravi ovakvu oluju i gde se to pesak prekriva i štiti na gradilištima, gde je pokrivan i zaštićen kada je građen auto-put? Pride, pesak za građevinu mora biti vlažan. Izaći će vam na nos svaki cent koji dobijate iz Brisela i Vašingtona da napadate kineske projekte.
Oko 15.00 ulazim u pescanu oluju, kraj puta stoji neki dzip, kada sam ga prosao, vidim u retrovizoru, on izlazi na put. Vise nista nisam video ali sam cuo udaranje. Mozda je to, to.
"Do lančanog sudara je najverovatnije došlo nakon što je vetar podigao peščanu oluju na okolnim njivama, što je smanjilo vidljivost."
I naravno niko da bar prilagodi brzinu uslovima saobraćaja (čitaj: uspori), ako ne i da stane sa strane dok nevreme ne prođe.. Izgleda da su žurili u bolnicu..
Nije ovde u pitanju nedostatak drvoreda, vec pesak koji su izvodjaci radova na gradnji nove pruge ostavili nepokriven, pa se podigao oblak peska i prasine.
Svojevremeno je duž svihh puteva (lokalnih i regionalnih) postojao drvored kao vetrozaštitni pojas. Čak i na obodima većih obradivih površina. Na vlast u lokalu i pokrajini je došla nakaradna/ringlovska ekipa koja je drvorede shvatiila kao šansu za lični profit.. Uzgred, vetar erodira i najplodniji sloj zemljišta. Koliko sutra ćemo sejati žito u ilovači.
Kazu vetar je podigao okolnu zemlju sa njiva i stvorio pescanu oluju a mi secemo drva kao da sutra ne postoji. Zbog ovih naprednih gladni cemo ostati a neki su vec i zedni.
U ovakvim situacijama je najbolje da se pomerite sto daje u automobila sa ceste.
Znaci skroz do zastitne ograde.
Zamislite da naleti neki kamion od 30t pri brzini od 100kmh, samo bi rabacao ove automobile kao u nekakvoj igrici.
Isto pravilo vazi i za saobracajne nesrece na "obicnim" putevima.
Srecom uz put postoje zastitni pojasevi, drvoredi, visoko zbunje, kanali se ciste
A poseceno je?
Ako i treba, do poslednjeg stabla sve sravniti ionako nema upotrebnu vrednost
Kao ni bele topole ciji korenski sistem moze puno vode da upije i drzi tle u komadu
Kada država potpuno zakaže u pošumnjavanju Vojvodine, što bi moralo biti prioritet jer je od kardinalnog značaja za celo društvo, tada se dešavaju "peščane oluje" u Vojvodini i na žalost ovakve nesreće. Minimum minimuma bi trebalo da bude postavljanje vetrozaštitnih pojaseva svuda oko obradivih površina.
Bas cudno da u najmanje posumljenom delu Evrope dolazi do nastanka pescanih oluja, ko bi rek'o?
Ja vojvodjanske njive redovno cistim sa svoje terase gde zavrse u vidu prasine i blata.
Jos koja godina, jos koje drvo manje, i ostvarice vam se ocigledna zelja da napravite pustinju od nekada plodne ravnice.
Stetocine!!!!!!
Ne daj Boze da se uspori kada se smanji vidljivost. Ovo je najizrazenije na autoputu, kada se spusti magla, vi vozite desnom trakom, a u levoj prolecu automobili brzinom preko 130km/h
Zahvalite komunjarima sto su ostavili samo mini zbunje po njivama i pored puteva,obrijali su Vojvodinu do temelja.Srblje moje,malo pre 9-10 godina na tom mestu je av trazio ,,lakse dete,, da ga on satro spasi iz kolone,isto tako vetar naneo sneg sa njiva na puteve,sad imate humus sa njiva ! Niste se tad opametili,Severac i Kosava tu imaju pravac a nista ih ne zaustavlja....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO, VIDEO: Lančani sudar u peščanoj oluji između Bačke Topole i Subotice, sedam osoba povređeno
Autor: 021.rs
Info
•28.03.2023.
•15:22 > 16:15
Komentari 40
9
naletu (čak 14 naleta ).
Bržem jačem i boljem čak i od prirodnih sila.
Brzina vožnje se prilagođava uslovima na putu ,
a ne obrnuto . Krezubavci ne moraju da brinu ,
njih voze busevima profesionalci .
Imre
sdsd
tornado
Backo
- lepo vreme, idem 130,
- snezna oluja, idem 130,
- pescana oluja, idem 130,
- magla, idem 130,
- led na putu, idem 130.
Nema veze.
mamarjan
Boki
Chiki
Jaki mi Kinezi, 3 godine prave prugu kroz ravnicu, za nadvoznjak od 30m im trebalo 9 meseci. Ozbiljna prica
Imre
Drum
To je recimo slučaj kao ovaj ili gusta magla.
Greška je zaustaviti se ili voziti presporo, a još gore prebrzo.
Ako voziš sporo rizikuješ da te neko stigne, ako voziš prebrzo, nemaš vremena da usporiš/zaustaviš se.
Prošle zime sam na autoputu upao u maglu, gde je vidljivost bila nekih 40-50 m. Ja sam vozio oko 60-70, jer pri toj brzini mi ne treba više od 30 m za zaustavljanje. Dok je bilo i onih koji su išli duplo brže od mene, ali i onih koji su išli 40. Ne znam šta je gore bilo, pomisao da usporim i ja na 40, a šta ako neka budala naleti na mene sa 130. Ili ako hoću da preteknem ovog koji je sporiji, ali opet onaj sa 130 može naletiti na mene.
/
na njivama nema peska.
Putnik
T.P.
Lalo
Срећа
Dejan
Pokojni Čika Franja
Dušan
Samo
Misko
Građanin Toša
I naravno niko da bar prilagodi brzinu uslovima saobraćaja (čitaj: uspori), ako ne i da stane sa strane dok nevreme ne prođe.. Izgleda da su žurili u bolnicu..
hm?
Tommy gun
:Д
Tu je problem
Koga briga decu
Limanac
z
Znaci skroz do zastitne ograde.
Zamislite da naleti neki kamion od 30t pri brzini od 100kmh, samo bi rabacao ove automobile kao u nekakvoj igrici.
Isto pravilo vazi i za saobracajne nesrece na "obicnim" putevima.
Srecom
A poseceno je?
Ako i treba, do poslednjeg stabla sve sravniti ionako nema upotrebnu vrednost
Kao ni bele topole ciji korenski sistem moze puno vode da upije i drzi tle u komadu
Deks
av
sto nema smisla
Somborac
Ja vojvodjanske njive redovno cistim sa svoje terase gde zavrse u vidu prasine i blata.
Jos koja godina, jos koje drvo manje, i ostvarice vam se ocigledna zelja da napravite pustinju od nekada plodne ravnice.
Stetocine!!!!!!
Boki
može li
G pen
Dario
Изногуд
Човјек учи док је жив.
Osoba M
Kliker
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H