Autor: 021.rs

Info
05.05.2023.
11:40 > 11:40
Ne dam da se sva krivica svali na dete i boriću se do kraja da inicijativa za pomeranje granice za krivičnu odgovornost sa 14 na 12 godina ne prođe, izjavio je Igor Jurić.
  • Bananamem

    06.05.2023 09:35
    Dete mozda nike krivo, ali je za drustvo opasno i kao takvo ne moze se sako pustiti medju ljude i drugu decu. Zapitajte se svi vi koji biste dete oslobodili kazne da li biste pustili svoje dete u skolu sa njim.
  • Nenad

    06.05.2023 04:16
    Trojstvo
    Postoje roditelji društvo i internet. Ovo potonje je veliko iskušenje
  • dečji ombudsman

    06.05.2023 00:23
    Objasnio. Ni ja ne bih bolje a odslušala sam kurs o pravima deteta renomiranog američkog univerziteta.
  • Zorica

    05.05.2023 22:34
    Igor jurić
    Sve ste u pravu, kukavičluk odraslih ne sme se svaliti na decu. Porodica je stub svakog društva, nebriga države o njoj, dovodi do tragedija kojoj svedočimo godinama unazad. Koliko tragedija samo u ovoj godini. Deca ovome su najmanje kriva, a sada su i nastradala zbog nebrige onih koji bi trebali da ih zaštite i od njih samih. Nije lako odrasti a to su zanemarili odrasli
  • Nena

    05.05.2023 17:53
    Deca se sva jednaka rađaju i postaju onakva kakvim ih pre svega roditelji a onda i društvo naprave. Stvari će doći na svoje mesto tek kada roditelji i učitelji ponovo postanu autoriteti, do tada će nam se dešavati ružne stvari.
  • D

    05.05.2023 17:20
    U svo duzno postovanje prema Juricu ne slazem se sa njim, treba da deca odgovaraju sa 12 godina za svoja dela.
  • @Marija

    05.05.2023 16:40
    Hmm
    Vi konstatujete da gdin Jurić od prava možda zna samo gde je Pravni fakultet. E ja kao pravnik vam kažem da Vi izgleda ne znate ni to ali eto dali ste sebi za pravo da imate mišljenje (što i trebate da imate) ali eto ima ga i gdin Jurić. Jedina razlika jeste da on nije omalovažavao ikoga, a Vaš pasivno-agresivni stav nipodaštavanja nečijeg mišljenja jeste.
    Evo mali besplatni savet, zakon ne može da ima retroaktivno dejstvo sem ako to ne nalaže opšti interes koji u tom slučaju mora biti obrazložen. I sad, jedan šok za Vas- odredbe krivičnog zakona mogu imati povratno dejstvo samo ako su blaže za učinioca krivičnog dela. Što znači i ako se spusti na 12 godina ne može se primeniti na ovo dete. I još jedna mala caka za Vas veliku pravnicu, SFRJ čiji je pravni sukcesor RS je ratifikovala(čitaj implementirala u svoje zakone) Konvenciju UN-a o pravima deteta koja kaže da dete do 14. ne podleže kr.odgovornosti. Po hijerarhiji pravnih akata, međunarodni ugovori su iznad domaćeg zakonodavstva a odmah ispod Ustava. I šta ćete sad, vrla "strčnjakinjo"? Hoće li se napokon krenuti rešavati uzrok a ne večito posledica?
  • Ivana

    05.05.2023 16:16
    Jurić je apsolutno u pravu. Sada ćete od dece da pravite neprijatelje. Ovde sve sama hrpa pravnika i psihijatara, stručnjaci na sve strane. Oni znaju da ako se spusti granica na 12 godina to će "predstavljati prevenciju", znaju isto tako da je klinja sve to "isplanirao pred svoj 14. jer je znao da neće odgovarati, a red je da se odgovara. Nije u redu da se ne odgovara".
    Nije ni čudo što je zemlja ovakva kakva je. Nikakva. Sa vama takvima, "moralnim gromadama", "visokostručnim i obrazovanim" koji sve znaju ko i ovaj specijalista opšte prakse koji je na čelu države. Ako ne vidite u kakvom nasilnom društvu živimo i da je taj klinja koji je pucao isto žrtva kao i tragedija koju je počinio onda za bolje i niste.
  • nn

    05.05.2023 16:02
    Zasto se ne bi granice ostavile tu gde su, ali da se za teska krivicna dela sastane neki panel od 5-10 sudija i odluci da li ce se maloletnom licu za dato delo suditi kao odraslom?
    Na taj nacin u normalnim situacijama sve radi kao i do sada, a kada se desi neki ekstrem, poput ovog, moze se napraviti izuzetak.

  • Ljubičica

    05.05.2023 15:59
    Balon pukao
    Da se ne lažemo,problemi su krenuli jos pre 30 god konstantnom amplitudom dubokog urušavanja svih vrednosti društva. Krenuti od porodilišta,pravosudja,policije,prosvete.
    Nacionalizam,kupovina diploma,zaštićeni i bitni i mi nebitni.
    To smo mi,tu su posledice.
    Stvari izasle ispod tepiha,balon pukao.
    Prst na čelo.
    Ovaj je ubica i ne moze biti dečak. Dečaci voze bicikl.
  • Mama

    05.05.2023 15:48
    Ne slažem se
    Istina je da postoji puno krivaca. Roditelji, društvo, obrazovni sistem, mediji... ali ovo dete itekako treba da odgovara za ono što je uradilo, zajedno sa svojim roditeljima. Kakva poruka će biti poslana njegovim vršnjacima, ako ovaj dečak ne bude odgovarao za zločin koji je učinio? Poslaće se poruka: do 14-e godine radite šta vam je volja, zaštićeni ste zakonom.
  • Glas razuma

    05.05.2023 15:28
    Bravo!
    Sva podrška stavu gospodina Jurića!!! Kako su krenuli spustiće granicu za krivičnu odgovornost na vrtićki uzrast samo da opravdaju sebe i zlo koje su posejali što za rezultat ima strašan i tužan čin od pre dva dana. I sve pod sloganom "za našu decu"
  • Ja sam Radov

    05.05.2023 15:28
    Vreme je donelo mnoge pogodnosti za ljudski rod,takonje isto vreme donosi zlo za narode i pojedince.Vreme je donelo drogu,mobilne,kompjutere pristupacni i deci,gde dete od 3-4 god nauci engleski jezik i prisvoji sve sto nije za njegovo normalno odrastanje u zrelog coveka.Odnos u porodici,izmedju roditelja ima veliki uticaj,neki beze od kuce,neko pristupa starijim koji se bave kriminalom,novi buduci pripadnici bandi.Zlocin je tezak ovog decka,sta ga je navelo ispitave ljudi od struke.
  • usput

    05.05.2023 15:22
    komentar
    Nasilje na sve strane.Kad se pogleda prenos sednica Skupštine Srbije nasilja , ne poštovanja i ne tolerancije koliko hoćeš , kad pogledaš programe TV kuća nasilje na svakom kanalu , a tek novine takav ne primeren rečnik nije zabeležen odavno jednostavno naše Društvo je u ćor sokaku Državom haraju Kladionice , Dileri , ratni profiteri , starlete i da ne nabrajam više.......
  • Test

    05.05.2023 15:13
    Kolokvijalni imaginarni krivci
    Decu prave roditelji a ne država i sistem.
    Sistem treba da funkcioniše tako da podrži roditelja u ostvarenju svoje, samostalno donete odluke da stvori život i iznese ga na pravi put.
    Ako znate da nećete imati vremena i novca da se posvetite deci onda ih nemojte ni praviti. Ionako nas ima dovoljno.
    Država treba da podstakne natalitet i da zaštiti porodicu, ali vam niko neće vaspitati dete osim vas samih razumite to.
  • Imre

    05.05.2023 15:11
    Zlokoban bi onaj slogan ; za nasu decu;
  • Rile

    05.05.2023 15:02
    Gosn Juriću,a ko je spominjao da je sva krivica na malom nesretniku?Na kraju krajeva idemo onda svi u zatvor jer smo Svi krivi i Vi zajedno sa nama.Ili možda grešim?Vi bi ponajbolje trebali da shvatate tugu i bol roditelja i porodica koji su doživeli ovu tragediju jer je to isto pokucalo i na Vaša vrata,i živote na žalost Vas i cele javnosti.Stoga Vas kao roditelj molim, malo sačekajte sa stavovima i iznošenjem mišljenja.Nemojte žuriti poput mnogih "stručnjaka"u medijima jer Vas takvim ne smatram.Mislim da sada to može malkice da sačeka.
  • novikorisnik

    05.05.2023 14:56
    Nemojmo ni sve svaljivati na roditelje, nemaju svi luksuz da sede i posvete se samo detetu, jer neko mora da zaradi i obezbedi tom detetu da moze da zivi, da ima da jede, da ima da se obuce i da mu kupi knjige za skolu, posalje na ekskurziju ili skolu u prirodi...neko radi 8, neko 10, neko 12h dnevno, a neko i vise, kako taj roditelj da se posveti detetu? Zato su izmisljene skole i vrtici, da deca tamo dobiju usmerenje i spoznaju sta je dobro a sta ne, da se socijalizuju i nauce lepom ponasanju izmedju ostalog. Pobogu, pa deca provedu celo radno vreme u skoli i u vrticu, za tih 8h neko mora necemu da ih nauci, a ne da im izdeklamuje sta je smislio i da otalja posao. Sve se svaljuje na roditelja, a roditelj je najmanje sa detetom jer mu sistem to onemogucava, roditelj je sa detetom zajedno jedino vikendom (pod uslovom da ne radi i vikendom) ili kad uspe da dobije godisnji odmor. Ja sam da se pod hitno vrate zakoni iz 80-tih i iz vremena Sivog doma, vaspitaci, nastavnici, ucitelji na dodatne obuke da im se da dozvola da mogu odstraniti dete sa casa i dati mu neopravdani, da mu smanje ocenu iz vladanja, daju ukor i iskljuce iz skole ako treba, a da im se zabrani upotreba mobilnih telefona na radnom mestu. I starosna granica da bude 7 godina, svi prestupnici od 7 do 18 da odgovaraju za svoje postupke i da idu u popravne domove, da im se napravi dosije i da ih to prati ceo zivot. Za teze prestupe posle 18 godine uraditi reviziju kazne i ako treba produziti sa zatvorom.
  • Marija

    05.05.2023 14:50
    Hm
    Slažem se da su za vaspitanje i sazrevanje dece odgovorni i roditelji i nastavnici i okolina, ali u ovom konkretnom slučaju Koste, itekako je kriv. Uspeh iz škole i svih aktivnosti govori o njegovoj inteligenciji, pravljenje plana govori o organizovanom zločinu, tako da itekako ga treba osuditi za počinjeno delo. Trebalo bi promeniti zakon u smislu da se ne može dobiti ista vaspitna mera za tuču i masovno ubistvo. Treba ipak biti individualizovana. Ako stručnjaci procene da je mali bio mentalno zdrav, treba da odgovara za počinjeno delo. Saosećam sa gubitkom gospodina Jurića, ali se preterano uzdigao, u sve se meša, a od prava poznaje, možda, samo gde je Pravni fakultet. I to je problem, što se mešaju i svaku materiju oni koji se nisu školovali za to, kod nas može vlasnik pečenjare da bude direktor Eps-a, čovek sa srednjom školom priča o zakonima... Uostalom, i sam predsednik se u sve meša... Nema nikakvog reda i pravila, zato neće biti bolje. Očekujte i nastavke ovakvih događaja.
  • Grbavi

    05.05.2023 14:38
    Ja sam zato da se granica punoletna spusti na 8 godina. Misim odgovorn si sa 12 godina ali ne možeš u radni odnos pre 15, pa to je nepravda za nas inteligentne
  • Ratko

    05.05.2023 14:22
    Ma nemoj, starosnu granicu ukinuti načisto, do punolestva smeštaj za maloletne delikvente a sa 18 suđenje odmah uz posmatranje okolnosti.
    To dete je visoko inteligentno, inteligentnije od 2/3 stanovništva Srbije, to nije dete već čovek u telu deteta.
    Koji tutumraci pišu i tumače zakone samo da mi je znati.
  • lala

    05.05.2023 14:14
    ko je kriv
    Ako dete koje nema još četrnaest godina nema odgovornost za masovno ubistvo, ili drugo nedjelo, u tom slučaju jedan od roditelja da odgovara za to krivično djelo, a ne za zanemarivanje djeteta i slično.
  • Brutalno isktemo

    05.05.2023 14:13
    Posle neka mi neko progovori o urušenom sistemu vrednosti. Pa nama brigu o deci u javnosti vidi čovek koji nije bio u stanju da vodi računa o sopstvenom detetu. On predlaže neka rešenja i zakone...sumrak,pomračenje zdravog uma.
  • Djoka

    05.05.2023 14:04
    Apsolutna podrska !!!
    Politicari su svi cvećke, dete je krivo, brigo moja predji na drugoga. Ma nije nego! E pa ne moze!!!
    Podrska Juricu!
  • Lalo

    05.05.2023 14:03
    a što se tiče spuštanja granic
    A što se tiče spuštanja granice na dvanaest godina, ona se pokazala besmislena u državama gde je to učinjeno. U Britaniji je čak deset godina, pa se pokazalo da i deca ispod deset godina mogu da počine monstruozne zločine. Poenta je da postoji određena društvena institucija za ovakve osobe, a ne da budu krivično gonjeni. Dečak neće ići u zatvor, ali će sasvim sigurno provesti ostatak života u nekim institucijama zatvorenog tipa, jer je naprosto psihopata. Ne znam šta su svi zapeli da ide u zatvor - zar je bitno gde je, ako je "sklonjen" iz društva? To je čisto budalašenje i kopiranje propalih modela iz anglosaksonskih zemalja, kao što smo prekopirali i institucije vladavine prava, a dvesto godina funkcionišemo u okviru sistema pravne države.
  • Миле

    05.05.2023 13:56
    У једном случају је неко са 13 г одрастао човек а у другом неко у трећој деценији , дете.
  • pajo patak

    05.05.2023 13:51
    @Vule
    a da si ti malo više pametan, spretan kao što jesi i manje organizovan od sendvičara, mnogo toga se ne bi deslio.
  • Nebojša

    05.05.2023 13:50
    Ko ne razume šta Jurić priča i šta hoće da kaže, opasan je po druge.
  • Kaja

    05.05.2023 13:47
    Svi smo saučesnici ovog zločina. Ćutali smo sve ove godine i dočekali smo da sahranjujemo našu decu.
    Politika je ušla u sve pore našeg društva, ako nisi u stranci ne možeš biti ni portir, a kamoli direktor u nekoj državnoj instituciji. Ljudi koji sede po javnim preduzećima i raznim državnim agencijama imaju veće plate nego prosvetni radnici. Zašto o tome ne govori predsednik, a stručne ljude neka pusti da rešavaju ovaj slučaj.
  • Vojvoda Bački

    05.05.2023 13:30
    A ko si ti da daš nešto ili ne daš? Da nije komšija Pera kriv za sve ovo
  • NS

    05.05.2023 13:24
    Ovaj put nisi u pravu,Juricu!Spustanje krivicne odgovornosti na 12god nije samo sa svrhom pukog kaznjavanja vec i apela na javnost,pre svega roditelje da se bave decom, jer i sa 12god ih ceka robija.Pa ko zeli da mu dete bude u CZ umesto u parku, na kosarci,itd.,nek izvoli.
  • Robot

    05.05.2023 13:11
    E moj Vule
    Kriv si što nisi izašao da glasaš.
    Kriv si što ne radiš na tome da budeš bolji čovek.
    Kriv si što udovoljavaš svim svojim animalističnim porivima.
    Kriv si što komentarišeš samo crnu hroniku, a lepe vesti su ti dosadne.
    Kriv si što te mrzi da sa detetom provodiš kvalitetno vreme.
    Kriv si što nemaš empatije.
    Kriv si što ne vidiš koliko su bitne moralne vrednosti.
    I kriv si što u ovom ne vidiš svoju krivicu.

    Krive su i korporacije što jure samo za parama, a pare su uvek u zadovoljavanju ljudskih poriva, u razvratu, u nasilju, i seksu.

    Ova civilizacija je krenula da propada a i mi zajedno sa njom. Srbjia samo prati trend.
  • Vojvodjanin

    05.05.2023 13:07
    Pit'o sam te ništa.
  • Ne pitaš se Juriću

    05.05.2023 13:06
    Neko ko je stekao seksualnu zreost nije dete. Manite se tih promenjivih definicija koje nemaju veze sa prirodom i logikom.
    Kod svake vrste na planeti mladunče prestaje da bude mladunče čim dostigne seksualnu zrelost. Dakle, ovaj nije dete već nekoliko godina.
    Ako sa 13 godina može da napravi dete, molotovljev koktel i da puca, može i da robija 40 godina!
  • Sosa

    05.05.2023 12:59
    Za @Vule
    Zbog takvog plitkog razmisljanja nam se i desava ovo sto se desava...Ne postiji dzaba pojam dete i pojam odrastao, verovatno zato sto je velika razlika. Odrasli prave decu i imaju obavezu da ih vaspitavaju i uce pravim vrednostima...i da im pomazu da prevazidju probleme tokom odrastanja. Vrlo je izvesno da se ovo moglo spreciti da su se odrasli vise pozabavili ovim decakom, koji ocito ima ozbiljne mentalne probleme.
  • Ms

    05.05.2023 12:55
    Ajde malo oladi i ti sa duznim postovanjem! Krivo je dete. Tacka. Sve ostalo cemo posle analizirati.
  • Djuri

    05.05.2023 12:45
    Postovani
    Tako je ,medjutim realnost je drugacija.Maloletni kriminalci znaju da nemogu biti kaznjeni kao ni njihovi roditelji.Takvim strogim zakonima delujemo preventivno i stitimo nasu decu od nasilja.
    Znam da deca nisu kriva.Znam da najstrozi zakon nece spreciti najgoreg psihopatu da pocini zlodelo,ali ce preventivno delovati na mnoge.
    Roditelji u Srbiji su takvi kakvi su,njih prometiti nemozes,ali zakone mozes.
  • S

    05.05.2023 12:43
    Granicu treba spustiti. Nisu vise ista vremena kao ranije. Deca sada mnogo ranije sazrevaju.Nije u redu da neko za ovako tezak zlocin prodje nekaznjeno. Treba da odgovaraju i roditelji ali i deca.
    Da je pucao 3-4 nedelje kasnije, posle rodjendana, onda je dovoljno sazreo i odgovara? Znao je tacno sta radi, a da je znao da ce odgovarati za to mozda ne bi pucao
  • Skuvana žaba

    05.05.2023 12:38
    Krivi smo.

    Oguglali.

    I jeste, Igor je u pravu, licemeri.

    Treba svima nama ne nacionalna čitanka za školarce, već čitanka iz čovečnosti. Za sve.

  • The Lalosh

    05.05.2023 12:33
    @Vule
    Kriv si jer pored godina koje imaš ne razumeš da si i ti kriv.

    Ali zato smo gde jesmo kao ljudi pojedinci, kao društvo...
  • kizza

    05.05.2023 12:33
    @ Vule
    Vule jel znaš zašto se neko lice naziva DETE, a ne čovek, muškarac ili žena recimo?
  • Građanin

    05.05.2023 12:32
    Deseta žrtva
    Dečak je samo povukao oroz, a mi smo mu dali pištolje i pomućenu svest.
  • Odgovornost

    05.05.2023 12:29
    "Nećemo za sav svoj nerad okriviti najmanje krive. To je sramotno, jadno i običan kukavičluk. Kažete 'krivičnu odgovornost moramo da spustimo sa 14 na 12, a zašto ne i 10 godina'. Hoćete da mi kažete da to nije licemerstvo i da na taj način ne prebacujemo odgovornost sa nas ostalih na dete? Ili nam je lakše da opravdamo nas odrasle na nerad i zanemarivanje dece?", pitao je on."

    Slažem se sa Jurićem, potpuno je u pravu.
  • Nikola

    05.05.2023 12:28
    Čovek je u pravu
  • Ns 49

    05.05.2023 12:01
    Igor je potpuno u pravu.
  • Ja

    05.05.2023 12:00
    Tacno
    Od reci do reci. Deca su prepuštena ulici. Telefon dat u ruke od rodjenja, mi smo odrasli krivi. To je Tacno.
  • Vule

    05.05.2023 11:58
    Ajde vise.
    Krivo je dete koje je uzelo pistolj i sumanuto pucalo.
    Ja sigurno nisam nista ni kriv, ni odgovoran za ovaj slucaj da mi svako spocitava .
    Usput, da je dete bilo manje pametno, spretno i organizovano, ne bi se nista desilo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna