Nekada je postojala viša pedagoška škola, dve godine je svršenim učenicima srednjih škola bilo dovoljno da savladaju znanja potrebna za rad u višim razredima osnovne a imali su i dovoljno predmeta vezanih za proces izvođenja nastave. Onda je nekome palo na pamet da je za predavanje u OŠ potreban fakultet, i to u struci. Zato sada nemamo dovoljno profesora mnogih predmeta jer je matematičarima mnogo isplatljivije da se bave nečime u IT sektoru nego da se bakću sa decom u pubertetu.
Svi su pali na ispitu i đaci,i narod i građani i država. Ako narod ne reaguje na sav ovaj užas prema deci u školama,deci u obdaništu u Odzacima gde ih pedofil sexualno iskorišćava ,ako narod na to ne reaguje,onda nema razloga ni da postoji kao takav.
Mislim da se više radi o motivaciji nego o psihološko-pedagoškim i metodičko-didaktičkim predmetima. Daleko od toga da ti predmeti nisu važni. Jesu, i to jako. Ali dodatni problem je sama motivacija. Učitelji su se opredelili da budu učitelji. Nastavnici često postaju nastavnici jer ne mogu da se zaposle na drugom mestu.
Treba smanjiti gradivo u većini predmeta (a verovatno i broj predmeta) i broj časova nedeljno. Dati da udžbenike pišu nastavnici koji su u kontaktu sa decom, a ne univerzitetski profesori koji nekritički ubacuju previše pojmova. Časove organizovati da se na njima nešto i uči i utvrđuje, ne samo da nastavnici predaju i daju kontrolne, a da roditelji yapravo posle uče sa decom kod kuće. Po izlasku iz osnovne škole deca zdušno mrze učenje (i odlikaši i dovoljni), a osnovna škola je tek početak školovanja. Učenje je proces, ne mora se sve naučiti od 5. do 8. razreda.
Učitelj sa detetom provodi 80% vremena i može da prati njegov rad, uoči šta je problem i pokuša da ga reši. Od petog razreda učenici postaju preopterećeni predmetima i programima, nastavnici preopterećeni brojem časova, izveštajima i nema se vremena za kvalitetan rad sa učenicima. Trebalo bi smanjiti broj predmeta i njihovu obimnosti, pratiti dete i usmeravati ga na prirodne nauke ako je za to ili društvene ako nije za prirodne.... Kod nas sva deca uče isto, a ako ne postignu određene rezultate dobijaju etiketu... Prosveti je potrebno temeljna rekonstrukcija, ali očigledno niko nema snage za to...
Ne znam za Sloveniju, ali deca u Srbiji npr. u 5. razredu imaju 30 casova sedmicno. Za sta je dete od 11 godina sposobno 5. ili 6. cas popodne? Moze samo da kunja poslednja dva casa, a nekad su to predmeti gde je potrebna dodatna paznja i koncentracija za rad.
Deca su preopterecena, odeljenja su prevelika.
Gluposti. Upravo taj natprosecan uspeh u citanju je odgovoran za pad u kasnijim godinama.
Zasto?
Zato sto se neguje mehanicka reprodukcija, koja zahteva ispunjavanje zadatka u zadatom roku bez usredsredjivanja na dublji apstraktniji deo obrazovanja.
Kad tako obucena deca dodju u susret sa glavolomkama, novim pojmovima i sl. imaju tendenciju ili da ih odbace ili da im neko sve servira na tanjiru. Nemaju strpljenja.
To se nekad zvalo resavska skola.
Zivot nije takav, strpljenje je najvaznije.Izgleda da je samo osvajanje nekih medalja i pohvala bitno, a ne ljudi, tj. deca. A prosvetni radnici stalno moraju da se dokazuju sistemu sto ih tera da se kite tudjim tj. decjim radom. Deca od toga nemaju nista i nije za njihovo dobro.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Šta su pokazala testiranja đaka: Zašto su učitelji položili, a nastavnici pali na ispitu?
Autor: Euronews Srbija
Info
•21.05.2023.
•19:55
Komentari 11
Miletov drug
zgađen
Banderaš
AntiZaNe
Ana
Naša iz "dobre" novosadske škole je nula.
Ništa.
Livada.
Ravna linija.
Ceo dan samo blene u svoj telefon.
Ne drži časove uopšte.
Minja
Ovo je sramota
lulu
Prof. FTN
Marija
Caca
Deca su preopterecena, odeljenja su prevelika.
goran
Zasto?
Zato sto se neguje mehanicka reprodukcija, koja zahteva ispunjavanje zadatka u zadatom roku bez usredsredjivanja na dublji apstraktniji deo obrazovanja.
Kad tako obucena deca dodju u susret sa glavolomkama, novim pojmovima i sl. imaju tendenciju ili da ih odbace ili da im neko sve servira na tanjiru. Nemaju strpljenja.
To se nekad zvalo resavska skola.
Zivot nije takav, strpljenje je najvaznije.Izgleda da je samo osvajanje nekih medalja i pohvala bitno, a ne ljudi, tj. deca. A prosvetni radnici stalno moraju da se dokazuju sistemu sto ih tera da se kite tudjim tj. decjim radom. Deca od toga nemaju nista i nije za njihovo dobro.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H