Iz zaustavne trake na auto-putu pravo u smrt odlazi se zbog grešaka, najčešće onih koje se tiču neobeležavanja vozila ili izlaska iz automobila direktno na kolovoz.
Zaustavna traka služi i za zaustavljanje u slučaju iznenadne nesposobnosti vozača za upravljanje vozilom. To piše u članu 7. Zakona (https://www.abs.gov.rs/admin/upload/documents/20171219115834-zakon20o20bezbednosti20saobracaja20na20putevima.pdf).
Da li vozač koji iznenada nije sposoban za vožnju može brzo da izađe i postavi trougao? I da pređe odbojnu ogradu?
Ja zato prelazim u preticajnu (naravno, ako neko već nije krenuo u preticanje) čim vidim vozilo zaustavljeno u zaustavnoj traci. Tako se spasava potencijalne nesreće i pitanje i onaj ko vozi i onaj ko je zaustavljen u zaustavnoj traci.
Za odmorišta ste u pravu. A benzinska pumpa je jedna jedina, pre isključenja u Preljini kod Čačka. Kad se krene iz Novog Sada, od Stare Pazove do Čačka (Preljine) nema nijedna pumpe (164 km). U suprotnom smeru ne postoji nijedna pumpa, prva pumpa je tek na obilaznici oko Beograda između Surčina i Dobanovaca.
Vidim ljudi pišu napamet...
1. Zaustavna traka ne služi da stajete da se odmorite, telefonirate i slično. Zaustavna traka služi da tu ostavite vozilu u slučaju kvara. Zaustavljeno vozilo morate da obeležite na propisan način trouglom, a putnici moraju da izađu i pređu sa druge strane zaštitne ograde.
2. Na autoputu A2 "Miloš Veliki" imate odmorišta sa plastičnim TOI-TOI toaletima(užasni su). Odmorišta ima čini mi se 3 na toj deonici.
3. Kamion u zaustavnoj traci - ne bi bilo prvi put da je vozač početnik, pa ne zna gde mu je desni deo kamiona, tj. koliko je u svojoj traci a koliko van nje. Ili još gore da vozi laktovima oslonjen o volan, a rukama da čačka telefon.
Sve je tačno što je rekao gospodin Damir Okanović.
Šta sam sve video na autoputevima kod nas, mislim da bi uvodjenje posebne kategorije za upravljanje vozilom na auto putu bilo potpuno opravdano. Poslednji biser koji sam video je od juče. Čovek je zaustavio auto u zaustavnoj traci otvorio vrata sa vozačeve strane sedeo tako da su mu noge bile na zemlji, ali naj gore je to što je sto tako neko sedeo na zadnjem sedištu sa vozačeve strane. Odmorište Jerina se nalazila svega minut dva vožnje od mesta gde je dotični parkirao da doručkuje ili šta več... Sve u svemu provera inteligencije pri produžavanju vozačke bi bila preporučljiva što se mene tiče.
Okanovića treba skloniti i na njegovo mesto dovesti stručnog i sposobnog. Ispada da su ljudi koji stanu u zaustavnu traku krivi,a ne vozači koji skrenu u zaustavnu traku i udare u njih umesto da voze preopisanim trekama namenjenim za vožnju.
Ovo je na nivou ,,krivice" parkirane prikolice kupusa, pazite sad, van puta(!) i kamiona u koji se zaleteo bahatlija. Bahatost i bezobrazluk je odlika nacije sto se odnosi na ucesnike saobracaja. Pre neki dan konobarica utisava glasnog majmuna koji se folira pred devojkama jer ima i drugih gostiju lokala koji nisu dosli njega da slusaju pri cemu joj odgovara da ima srece sto je zensko. Zao mi je sto mi je njegovu primedbu kasnije prepricala. Morate se menjati jer pri prilozenom vidite da samo sebi skodite. Drugi su videli sa kime imaju posla pa digli ruke od vas, u fazonu ,,jeb te se sami kada ste budale".
U pravu si 100%,toliko se usko gleda toliko su zaokupljeni samo sobom da je to neverovatno. Kultura u saobraćaju ne postoji, devojke voze po principu dame imaju prednost ,muškarci u džipovima jači imaju prednost ma užas. Na semaforu ako ne poletiš 20 sirena iza svira ,kao da su svi krenuli na operaciju srca pa kasne.
U Srbiji zemlji medj sljivama ljudi nemaju ni kucno vaspitanje a kamoli saobracajnu kulturu, da se ponasaju bezbedno po sebe i po druge uvesnike u saobracaju, nemaju empatiju ni razumevanje za druge ljude, kad im se nesto nametne zakonom bas onda je fora da se to krsi i ne postuje ako ne odgovara meni... U Srbiji zemlji medj sljivama treba da se radi na promeni svesti ljudi a sada to da se pocne raditi trajalo bi godinama. U Austriji kad prodjes na crveno svetlo oni te posalju kod psihijatra da vide da li si normalan a kod nas taj isti vozac kaze pa sta nisam nikog ugrozio! To je nasa slika i nas problem generalno svih!
Ovo mi je ogromna tuga. Dete, 4 godine, ništa ne zna, siroto. Nije tražilo da ide na taj put niti da bude u tom automobilu. Njoj se samo piškilo... Tuga do neba!
Put Miloš Veliki je otvoren brže-bolje bez ikakve infrastrukture, nema benzinske pumpe, stajališta sa wc-ima..! Čovek koji je poginuo sa ćerkom jer se zaustavio u zaustavnoj traci da mu ćerkica obavi nuždu je indirektno žrtva toga!
Ja svako malo stajem zbog pasa koje izbacuju na auto-put. Nekad pretrcavam da ih pokupim sa ostrva. Kad poginem, tuzicu nadlezne sluzbe jer ja vodim njihovu brigu.
Zasto se ne bavimo uzrokom?
- automobil zaustavljen u zaustavnoj traci, dakle po propisu
1. zasto iko vozi zaustavnom trakom iako vidi* da putnici ocito imaju neki problem?
2. zasto se iko zaleti u parkirano vozilo kao sivonja? isto tako bi udario i nekog ko vozi regularno ispred njega
3. zasto tkzv. A2 autoput strave i uzasa od patriotizma proklamovan kao Milos Veliki nema i posle 2god od pustanja u rad valjana odmorista, toalete, parkinge, benz. pumpe a btw vec je zreo za rekonstrukciju!!!
U Nemackoj!!! Ej, Nemackoj! ljudi voze autoputem i 40kmh ako tako nalaze situacija samo u bandoglavoj Srbiji mora da se vozi gudurama 200 iz mesta, pa jos i po pola trake da se gazi, jbo to jel neko zaustavljen, u kvaru, ima slog, umoran je, bolesno dete, bilo sta... prosecan idiot mora da gazi 160!
Do skoro sam vozio kamion i objasnjavao o zaustavnoj traci pa su me ovde negativno o karakterisali i pitali sta kamion radi u zaustavnoj traci. Pa gospodo redom i ukratko,danas 85% vozaca ne zna sta znaci 40tona na tockovima pa govore sta radi kamion u zaustavnoj traci kada je naleteo na auto. Em kamion se ponasa u voznji drugacije od auta em se mnogo puta sklanjamo od vas "ozbiljnih" vozaca da ne podletite pod te iste kamione sa stilom voznje,preticanjem,drzanjem odstojanja i td...Drugo,zasutavna traka u srbiji sluzi za parking da se vrse fizioloske potrebe,da komercijalisti telefoniraju oko posla,da se malo predahne i td. Nanputu sam svaki dan,mozda sam video dva vozila u zaustavnoj traci propisno obelezena i da su putnici napustili vozilo u bezbednu zonu. I posle krive vozace kamiona,autobusa i sl. Slazem se,zaustavna traka NIJE ni za voznju niti za PARKIRANJE. Uz to,kada bi popicija rebnula sve redom,a pogotovo ove sto su se zaustavili tek tako u zaustavnoj kao u Nemackoj,videli bi kako bi se eve sredilo. Isto vazi i za novi trend voznje pod dugim svetlima na autoputu,uzas i uzas su osobe koje to rade
Lepo Okanovic obrazložio da zaustavna traka nije za zaustavljanje nego sluzi da preko nje dodjes do bezbednog mesta u travi cca 50 m dalje.
Svasta.
Okanovicu ako citas ovo pozabavi se odakle kamion u zaustavnoj traci.?
Zasto kamiondzije gledaju film dok voze?
Imam utisak da je vozac automobila kriv zbog nuzde.
Isto tako mogao ja da bude u kvaru i da stane zbog toga par sekundi ranije, zar ne,Okanovicu.
Policija normalno bleja i uvidjaj kada se nesto desi,nista preventiva.
Saucesce porodici stradalih,tragedija.
Prvo pitanje, ok ovo sve stoji... zasto neko vozi pun gas zaustavnom? Koliko nam se svima puta desilo da te neko zaobidje zaustavnom na auto putu? Koji idijot moras biti da vozis zaustavnom? Isto na primer i na Mostu slobode, x puta tako prolete zaustavnom, par puta cak i u tunelu. Trougao tu ne pomaze, ako vozi 130km/h, to je 36m/s, dakle i manje od 3 sekunde od trougla koji bi trebao da je na 100m. A da ne pricam ovi trouglovi sto se prodaju i sto svi imamo samo radi prolaska tehnickog, pitanje da li bi neko i primetio i osetio da ga pregazi (ne bi ni auto a kamoli sleper).
Jednom mi se desilo da mi crkao auto u voznji, cim sam nekako stao u zaustavnoj zenu sa detetom najurio, drao se na njih, odmah preko bankine i sto dalje od auta.
Stavite kamere na auto put, ko vozi zaustavnom odvaliti kaznom da mu zuji u usima i da mu na pamet ne padne da ikad to vise uradi. Isto i za guzve i zastoje kad likovi krenu zaustavnom. Odvaliti kaznom da zvoni.
i poštovanja zakona bahtosti sa 4 žmigavca u raskrsnici da se samo skoči do trafike ili sedne u kafić na jednu s nogu šta bolje očekivati ?
Policija naravno reaguje "odma" posle pola sata od dojave da postoji zaustavljeno vozilo , a majke koje doje decu ili putnici vrše nuždu , a parkinzi su najdalje na 5 km ( 4 min) jedan od drugog ili pumpe ne reba tražiti grešku u zakonu već u vozačima. Vožnja zaustavnom trakom teškaša je posebna priča.
Nije poznato zašto su mediji opsednuti mišljenjem prevaranata iza "komiteta"? Čovek ima svoju firmu i plasira svoje, uglavnom pogrešno mišljenje. Zato ga stručnjaci i zvaničnici iz saobraćajnog fakulteta i ignorišu.
Tačno je da se gine u zaustavnoj traci, ali isključivo krivicom bahatih "profesionalaca", vozača kamiona.
Umesto da se zalaže za stroge zatvorske kazne za vožnju zaustavnom trakom, "rešenje" se traži u improvizaciji bežanja od ludaka.
Moderator bi trebao biti toliko fer da istinu o problemu ipak objavi!
zasto kamioni voze zaustavnom trakom..?
bilo bi dobro zabraniti teretni saobracaj vikendom, kao u evropi..
a mozda bi saobracajna policija mogla da proverava tahografe i da malo kaznjava vozace teretnih vozila koji voze vise sati nego sto je dopusteno i spavaju za volanom
Ovaj tekst se ne bavi uzrokom povećanog broja nesreća sa fatalnim ishodom, a to je korišćenje telefona i nepažnja vozača koji naleti na zaustavljeno vozilo, ali dobro upozorava na opasnost.
Znači, vozač ne sme da stane u zaustavnoj jer ima još 20-30km do odmorišta gde će obaviti malu nuždu, a kamiončine mogu da brišu tom trakom 100+, njih niko ne kažnjava?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Godišnje petoro ljudi pogine u zaustavnim trakama: Kako da budete bezbedni ako stanete na auto-putu
Autor: Blic
Info
•31.05.2023.
•06:58
Komentari 26
Nikola
Da li vozač koji iznenada nije sposoban za vožnju može brzo da izađe i postavi trougao? I da pređe odbojnu ogradu?
Ja zato prelazim u preticajnu (naravno, ako neko već nije krenuo u preticanje) čim vidim vozilo zaustavljeno u zaustavnoj traci. Tako se spasava potencijalne nesreće i pitanje i onaj ko vozi i onaj ko je zaustavljen u zaustavnoj traci.
Nikola
Nomad
1. Zaustavna traka ne služi da stajete da se odmorite, telefonirate i slično. Zaustavna traka služi da tu ostavite vozilu u slučaju kvara. Zaustavljeno vozilo morate da obeležite na propisan način trouglom, a putnici moraju da izađu i pređu sa druge strane zaštitne ograde.
2. Na autoputu A2 "Miloš Veliki" imate odmorišta sa plastičnim TOI-TOI toaletima(užasni su). Odmorišta ima čini mi se 3 na toj deonici.
3. Kamion u zaustavnoj traci - ne bi bilo prvi put da je vozač početnik, pa ne zna gde mu je desni deo kamiona, tj. koliko je u svojoj traci a koliko van nje. Ili još gore da vozi laktovima oslonjen o volan, a rukama da čačka telefon.
LoKaLnO TaNdRkAlo
Šta sam sve video na autoputevima kod nas, mislim da bi uvodjenje posebne kategorije za upravljanje vozilom na auto putu bilo potpuno opravdano. Poslednji biser koji sam video je od juče. Čovek je zaustavio auto u zaustavnoj traci otvorio vrata sa vozačeve strane sedeo tako da su mu noge bile na zemlji, ali naj gore je to što je sto tako neko sedeo na zadnjem sedištu sa vozačeve strane. Odmorište Jerina se nalazila svega minut dva vožnje od mesta gde je dotični parkirao da doručkuje ili šta več... Sve u svemu provera inteligencije pri produžavanju vozačke bi bila preporučljiva što se mene tiče.
Banderaš
G pen
komsa sa prvog
dobrivoje
dobrivoje
Nebitno
NS
Vlada
mrva
Milan
@Uros
Kada pogines, malo je nebitno da li si bio u pravu. Mislim da je tekst u tom pravcu, a ne o politici kaznjavanja, koja je posebna tema.
Slucaj
Igor
Vozac
- automobil zaustavljen u zaustavnoj traci, dakle po propisu
1. zasto iko vozi zaustavnom trakom iako vidi* da putnici ocito imaju neki problem?
2. zasto se iko zaleti u parkirano vozilo kao sivonja? isto tako bi udario i nekog ko vozi regularno ispred njega
3. zasto tkzv. A2 autoput strave i uzasa od patriotizma proklamovan kao Milos Veliki nema i posle 2god od pustanja u rad valjana odmorista, toalete, parkinge, benz. pumpe a btw vec je zreo za rekonstrukciju!!!
U Nemackoj!!! Ej, Nemackoj! ljudi voze autoputem i 40kmh ako tako nalaze situacija samo u bandoglavoj Srbiji mora da se vozi gudurama 200 iz mesta, pa jos i po pola trake da se gazi, jbo to jel neko zaustavljen, u kvaru, ima slog, umoran je, bolesno dete, bilo sta... prosecan idiot mora da gazi 160!
CISTAC
S
Svasta.
Okanovicu ako citas ovo pozabavi se odakle kamion u zaustavnoj traci.?
Zasto kamiondzije gledaju film dok voze?
Imam utisak da je vozac automobila kriv zbog nuzde.
Isto tako mogao ja da bude u kvaru i da stane zbog toga par sekundi ranije, zar ne,Okanovicu.
Policija normalno bleja i uvidjaj kada se nesto desi,nista preventiva.
Saucesce porodici stradalih,tragedija.
rhh
Jednom mi se desilo da mi crkao auto u voznji, cim sam nekako stao u zaustavnoj zenu sa detetom najurio, drao se na njih, odmah preko bankine i sto dalje od auta.
Stavite kamere na auto put, ko vozi zaustavnom odvaliti kaznom da mu zuji u usima i da mu na pamet ne padne da ikad to vise uradi. Isto i za guzve i zastoje kad likovi krenu zaustavnom. Odvaliti kaznom da zvoni.
9
Policija naravno reaguje "odma" posle pola sata od dojave da postoji zaustavljeno vozilo , a majke koje doje decu ili putnici vrše nuždu , a parkinzi su najdalje na 5 km ( 4 min) jedan od drugog ili pumpe ne reba tražiti grešku u zakonu već u vozačima. Vožnja zaustavnom trakom teškaša je posebna priča.
Uroš
Tačno je da se gine u zaustavnoj traci, ali isključivo krivicom bahatih "profesionalaca", vozača kamiona.
Umesto da se zalaže za stroge zatvorske kazne za vožnju zaustavnom trakom, "rešenje" se traži u improvizaciji bežanja od ludaka.
Moderator bi trebao biti toliko fer da istinu o problemu ipak objavi!
Slobodan
bilo bi dobro zabraniti teretni saobracaj vikendom, kao u evropi..
a mozda bi saobracajna policija mogla da proverava tahografe i da malo kaznjava vozace teretnih vozila koji voze vise sati nego sto je dopusteno i spavaju za volanom
Lale
Zemlja čudesa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H