Hvala Vam na odgovoru. Ja inace nisam vozac a ovo sam pitala zato sto vidim da se tendenciozno pise o el. automobilima ocigledno u sklopu tzv. zelene agende a niko ne pise koje su zaista prednosti ali i mane ovakvih vozila. Koliko je zelena agenda zelena to cemo tek videti i hvala jos jednom!
"Pitanje za strucnjake. Koliko treba kw da se napuni baterija i koji je rok trajanja baterije? Predpostavljam da baterija vremenom stari i da to sve nije isti kao na pocetku. Ako neko zna neka napise!"
Trenutno vam treba isto ili više novca za struju nego za gorivo za istu kilometražu, a auto ste platili duplo više.
Niko ne zna koliki je radni vek baterija, jer se ne priozvode dovoljno dugo u dovoljnom broju da bi postojala relevantna statistika.
Trajnost zavisi od uslova i načina eksploatacije. Spoljna temperatura je najbitniji faktor. Zima je smrt za baterije, ali i visoke temperature.
Čim je temperatura u minusu, odmah podelite kapacitet potpuno nove baterije sa 2, a ako je baš jako hladno onda od vožnje nema ništa. To smo videli ove zime u SAD. Isto je i leti ako uključite klimu, onda vam klima izvuče pola kilometraže.
Pitanje za strucnjake. Koliko treba kw da se napuni baterija i koji je rok trajanja baterije? Predpostavljam da baterija vremenom stari i da to sve nije isti kao na pocetku. Ako neko zna neka napise!
Sto je drustvo primitivnije, to se vise protivi inovacijama. Nebeski narod zna bolje i od samih proizvodjaca sta je bolje, ekoloski je obrazovaniji od Svajcarsca, Norvezana i Nemaca.
Evo @Nemanja samo za tebe: $13,500 je cena battery pack za tesla model 3 kad baterije propadnu za 3-4 godine i ostanu na ~40% od onoga sto su bile kad su bile nove (zavisi od broja punjenja i praznjenja, bas kao i na mobilnom telefonu).
Predivna investicija. Buducnost, nema sta.
Agenda možda jeste ekološka, ali kupci se u 99% slučajeva odlučuju za električno vozilo zbog svih ostalih pogodnosti i celokupnog osećaja koje vožnja istih ima. Primera radi, redovno održavanje i registracija Tesle model 3 je na nivou 1.6 atmo benzinca. Eksploatacija (punjenje) je smešno jeftino. Ubrzanja u vožnji na nivou "besnih" sportskih automobila...Dodajmo na to još i mentalitetsku razliku u odnosu na Balkan gde je odlazak sopstvenim prevozom na odmor više izuzetak nego pravilo.
Ja živim na Limanu, u zgradi. Ja da ga punim, nemam gde. Tako da vozim benzinac. Ali i pored toga, cenim da sam ekološki mnogo bolji pošto ja na posao idem biciklom ili peške. Kolima na vikendicu ili odmore. Ali vidim da im je i to mnogo, pa će i to da mi uzmu. Oni će ekološki da se vozaju gde hoće, a ja ću izgleda do posla i nazad.
Pa ima jeftinih e-automobila, koliko hocete, u kini. Nisu kod nas jer ne bi ih ni ljudi kupovali...
...jer vise lice na Smart u najboljem slucaju, ili malu kartonsku kutiju sa tockovima.
A svi mi bi da vozimo najvece dzipove da lecimo nase komplekse :D
Kad gladan covek postenim radom ne bude mogao da hrani svoju decu on ce ici uzimati milom ili silom, tako da bogati su prvi na meti,90% gladnih protiv 10% bogatih... Samo kupujte besna kola i zidajte vile.
Predsenik PSA grupacije se usudio da izjavi "Političari su nam prislonili pištolj na čelo i primorali nas da pravimo EV".
Ne postoji ni jedan proizvođač koji želi da pravi ove automobile, jer sa njima gubi 95% kupaca, ali politika na zapadu kontroliše sve pa i ovo. Zla agenda bogatih protiv svih drugih.
Zna "sirotinja" da ne treba bacati pare na propale investicije. Samo neka bogati trose, a posle sa istim tim autom kad mu izadje garancija, mogu u kanal.
Subvencija Rumunije za električno vozilo je 10.000 evra.
Nova Dacia Spring Electric je oko 21.000 evra.
Inače, ako je spoljna temperatura ispod nule i ako vozite brže od 100 km/h, baterija Dacia Spring drži svega 75 km :D
Kupiš nov električni auto i želiš da ga prodaš kao što si radio sa automobilom na fosilna goriva. Međutim sada svi znaju da je baterija izraubovana i da se ne isplati kupovati polovan električni auto i tu odmah tržište pada.
Pale su i svi zacrtani prodajni brojevi u EU. Skupi su električni auti i zapadnjacima tako da ni to ne pije vodu. Sve u svemu još jedna propala agenda.
Elysium sa Matt Damon-om, mogao bi da baci pogled. Naučna fantastika gde bogati žive živote dostojne bogova, dok bedinja mota kablove u boleštini, nemaštini, i izobilju djubreta. Boleštine nam smišljaju svaki dan, nemaštinu nam nameću zahvaljujući marionetama na vlasti, dok nam djubre isto tako uvoze svaki dan, počev od hrane, do automobila, od kojih su neki bukvalno sejači raka na putevima.
Ko ima novca za nov elektricni automobil, tih 2500 mu dobro dodju ali gotovo nista ne znace. Da je 20-30% vrednosti vozila, e to je nesto. Npr. za kupovinu prvog elektro automobila, pod uslovom da u porodici trenutno nema vozilo na fosilno gorivo.
Ako su ta vozila "ekoloska", odakle litijum za baterije? Odakle struja? Konacni proizvod jeste mozda ekoloski, ali da bi se doslo do njega mnogo toga prljavog ipak ima.
E- vozila su skupa i stoga se u siromašnijim zemljama slabo prodaju. Bogati na Zapadu kupuju ekološke automobile, a polovnjake na fosilna goriva masovno izvoze na istok Evrope i u Afriku...
Toliko mnogo politike, marketinga i lobiranja ima u automobilskoj industriji da je postalo smešno. Još 90-tih su proizvođači imali mogućnost da naprave dovoljno kvalitetna vozila, koja prosečnu porodicu može da posluže barem dvadeset godina a onda shvatili da će na taj način da propadnu. I onda se ubacio marketing, regulacija izduvnih gasova, pretvaranje automobila u kompjutere sa malim motorima koji ne mogu ni deset godina da izdrže, da bi sada imali finalnu fazu gde je auto bukvalno postao gomila čipova sa baterijom koji prati i šalje sve podatke u bazu za analizu.
srbistan nema ni citavih 100 punjaca !!! Dok cela EU ima oko 400 hiljada !!! A i ovi punjaci ovde su sto postoje su od neke firme sa 32A i uglavnom su zauzeti osim noci gde se pojavi neki srbin iz Bec i zauzme do sutra ujutro ili kucna varijanta od 16A gde mozete da se otelite dok napunite bateriju ili na suko uticnicu,onda to traje 1-2-3 dana ! No sve u svemu ev vozila su za sad teski promasaj,vreme punjenja, mali broj punjaca,mali domet, to sto pisu 500-600km, to podelite realno na pola jer ako se upali grejanje ili klima,to pojede pola kapaciteta baterije. Ovako je trenutno resenje, Toyotin Hybrid, ugradnja plina sa 7-8-9lit plina ili dizel od 4,5 lit potrosnje, kraj price bez rasprave !!!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Dok bogati kupuju električne automobile, oni bez para ih samo gledaju
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•23.06.2023.
•10:24 > 10:40
Komentari 33
Zoran
komsinica
SMile
Видоје
odgovor
Trenutno vam treba isto ili više novca za struju nego za gorivo za istu kilometražu, a auto ste platili duplo više.
Niko ne zna koliki je radni vek baterija, jer se ne priozvode dovoljno dugo u dovoljnom broju da bi postojala relevantna statistika.
Trajnost zavisi od uslova i načina eksploatacije. Spoljna temperatura je najbitniji faktor. Zima je smrt za baterije, ali i visoke temperature.
Čim je temperatura u minusu, odmah podelite kapacitet potpuno nove baterije sa 2, a ako je baš jako hladno onda od vožnje nema ništa. To smo videli ove zime u SAD. Isto je i leti ako uključite klimu, onda vam klima izvuče pola kilometraže.
Sama baterija je više od pola cene elektromobila.
komsinica
Aleksandar
gradjaninX
Predivna investicija. Buducnost, nema sta.
Nemanja
dule
ja(ja)
Da
komša
do mora tri dana jahanja
Map
Ola
...jer vise lice na Smart u najboljem slucaju, ili malu kartonsku kutiju sa tockovima.
A svi mi bi da vozimo najvece dzipove da lecimo nase komplekse :D
Suština
Paja
politika je zlo
Ne postoji ni jedan proizvođač koji želi da pravi ove automobile, jer sa njima gubi 95% kupaca, ali politika na zapadu kontroliše sve pa i ovo. Zla agenda bogatih protiv svih drugih.
NN
Čurugvajac
Nova Dacia Spring Electric je oko 21.000 evra.
Inače, ako je spoljna temperatura ispod nule i ako vozite brže od 100 km/h, baterija Dacia Spring drži svega 75 km :D
logika
Električni je bar duplo skuplji od auta sa SUS motorom iste klase.
Dakle, kako bi 30% bilo "nešto" kada bi opet bio skuplji 70% od novog običnog automobila?
Ilija
Pale su i svi zacrtani prodajni brojevi u EU. Skupi su električni auti i zapadnjacima tako da ni to ne pije vodu. Sve u svemu još jedna propala agenda.
Ko nije
Savo iz Kikinde
V
Uopste ne patim za strujom i ne planiram da ga kupujem.
bole
dobro jutro
Cilj zelene agende je uništenje siromašnih i srednje klase i depopulacija.
Samo pitam
Anonimus
Ljubo
rale
Dejan
Pa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H