××
18.08.2023 • 12:49
Ceo zivot na Limanu 3 , najveci problem mi je kad odem negde bojler.
Ali zato vecina limana ima bojlere 1,2. Ako ti smetaju bojleri idi na novo naselje tamo niko nema bojler tu je protocna topla jos od 79 godine. Toliko o limanu.
Pre pucanja svakog gigantskog ekonomsko-tržišnog balona ljudi su vikali da to nema šanse da se desi jer je ulog preveliki. Na tu foru su nasedali i ozbiljni ekonomisti, pa niko ne krivi vas iz agencija za nekretnine što se pecate.
Zašto bih bio ljubomoran??? Imam stan u novogradnji od 101m2, meni bi odgovaralo i da bude 3000 kvadrat, ali cene su nerealne. Sve jedni isti stanovi u oglasima već godinama. Te cene su samo za oglašavanje i ni za šta drugo.
@Em
Na stranu o visini kamate po našim bankama, preporučujem vam da pročitate i edukujete se makar o najosnovnijim pravilima ekonomije, gde morate pronaći i lekciju zašto ne možete da poredite ta dva iznosa na način na koji to vi ovde radite.
Ako neko misli da će cena kvadrata pasti 30-50% grdno se vara. To bi značilo propast na stotine firmi koje su već u talu sa državom a pritom najveća slivanja u budžet su iz građ. industrije. Sad stagnira koliko toliko ili je palo 10%. Razlog tome su loši krediti sa ogromnim kamatama. Apsolutno ništa drugo. Ne budite ljubomorni, ljudi koji imaju i treba da kupe stan. To što čekate da vam nešto padne s neba, nećete dočekati. A što se agencija tiče, idite u najjače agencije pa ćete videti da su tri agencije u gradu prodale 70% prodatih stanova, ove neradničke agencije i treba da kukaju jer su pčajne, kao i u svakom poslu.
Niko ne podize vise stambene kredite, na Somborskom bulevaru stan 60 m2 kupljen od investitora za 2100 evra, sada ne moze da se proda ni po 1500 evra /m2, kao hitna prodaja. Investitori jos ne spustaju cene, tako da sve stoji.
Cene moraju padati. Samo ljudi da izdrže da ne kupuju u narednih 6 meseci.100%. Investitori koji imaju kredite kad bude zafalilo para moraće obrati cene. Oni koji nemaju kredite moraće obrati cene da bi završili gradnju. Ulaganja u nepokretnost je čista glupost. Oni koji moraju da kupe zbog rešavanja stambenog pitanja samo nek se strpe do nove godine. Milion %
Cena je skroz korektna visini inflacije.
Isto kao što neko misli za platu od 1500 eur da je velika.
Ovi kojima je to preterano puno para poručio bih da je novac samo papir ali bukvalno.
Ili menjajte profesiju.
@novonasadjeni
Odakle keš? Pa napr. Ti dignes kredit i kupiš stan od mene za 100k EUR. Ja sad imam taj novac i kupujem za keš sl. Nekretninu...
Znači ja sam keš kupac. Pa mogu da nasledi što šta .pa opet imam keš. Mogu da radim dodatni posao trgujem,konpbarisem,izdajem stanove.njive... zaradom od biznisa... Sad je mudrost zaraditi novac. Evo ja zaradim od1500 do 2000eur mesečno od servisiranja automobila. Ko hoće da radi može i da zaradi. Čemu zloba
@x x Ceo zivot na Limanu 3 , najveci problem mi je kad odem negde bojler.
Pa ti se brale malo potrudi, mesto auta vozi bicikl, hrani se ispravno, manje slanine i torte, više vlakana i proteina, aerobne vežbe, fitnes pa će i bojler da nestane.
Srećan je onaj ko ima svoj stan. Kupili smo stan na firmu, preko kompenzacije sa Neimarom, pred bombardovanje. U to vreme je bio uspeh kupiti stan koji će uopšta biti izgrađen do kraja. Mi nemamo lift koji je projektovan. Potpuno je suludo plaćati 2.000 eura i više kvadrat jer mi nismo država koja to omogućuje većini. Sada su se svi napalili da mogu da uzmu velike pare. Uzmite od idiota koji misle da je to realno. Zašto zakon o poreklu imovine nikada nije zaživeo?
"Tvoje izjave da su plate u Italiji malo vece od srpskih te već dovoljno opisuje": Kao sta me tacno opisuje? To je cinjenica. Plate u Italiji za evropske uslove uopste nisu visoke, nejednakosti unutar zemlje su ogromne. Milioni mladih Italijana migriraju upravo zbog niskih plata i nezaposlenosti.
"A verovatno su i bolnice i hrana, muzeji i sve ostalo isti kao u Srbiji?" Bolnice zavisi.. jesu bolje ali ima ih kojie su kao u Africi, zapustene i lice na srpske.. zavisi gde se gleda. Doktori su odlicni. Hrana je savrsena (ali kakve to veze ima sa cenom stanova?). Muzeji su prelepi jer je ostavstina ogromna.
"Evo oni imaju Koloseum a mi ‘Arenu’" Kakve veze ima zdanje staro skoro 2000 godina sa celom ovom diskusijom (priustivost stanova)? I kakve veze ima istorijsko zdanje sa modernom halom? Pa ceo mediteran ima manje ili vece koloseume. Tema je standard zivota, ili bolje reci - konkretno priustivost krova nad glavom.
Da se razumemo.. ja Italiju volim mozda koliko i Srbiju i poslednje sto zelim je da je omalovazavam jer mi je to druga domovina i verovatno sam statisticki tamo cesce nego u Srbiji. Kritika je objektivna. Plate su strasno niske za cene koje su tamo, problemi se gomilaju, ali ce proci. Zasto se ljutite na ovom portalu ako vam neko sa strane kaze da slicne boljke (mozda i gore) imaju drugde? Pa niste vi u Novom Sadu najveci mucenici sveta pobogu, znam da niste, dovoljno sam sveta video da znam.
Mislio sam se da li da ti i odgovaram: tvoje izjave da su plate u Italiji malo vece od srpskih te već dovoljno opisuje. A verovatno su i bolnice i hrana, muzeji i sve ostalo isti kao u Srbiji? Evo oni imaju Koloseum a mi ‘Arenu’…
Odrasla sam na Limanu III,samo u naśoj zgradi sa tri ulaza i 6 spratova, najmanje 4 raznoraznih glavonja iz tadaśnje RT, jedan pisac, jedna novinarka, nekoliko direktora /rukovodilaca raznih preduzeća , par bankovnih službenica i nas nekoliko što je država oduzela kuće iz dimitrija avramovića da podignu zgradu, tako da ispade da smo sirotinja bili u spsolutnoj manjini :-)) ... a po zgradama okolo, što se sećam, zubar, inspektor, par milicajaca, neki doktor ... i dovoljno zelenog travnjaka, grmlja, i drveća izmedju betona.
Stari stanovi ili novi.
U nove nema ulaganja u stare ima ili ako su već sređeni to mu uvećava cenu. Ali lokacija ( periferija, cena nanja),kvadratura, spratnost ( vidiš niža cena, znači prizemlje je ili potkrovlje ...), blizina toga što nam treba u mnogome određuje cenu. "Novogradnja" do pre desetak godina je imala kvalitet a posle sve nekvalitetnije, pa potpuno nov stan od prošle godine gori od nekog iz 80-tih. Svaki dobar stan će neko kupiti čim se pojavi, što je neko pametno napisao tih je malo ostalo. Cene će ostati jače, manji pad da, ali ko očekuje veći pad u narednim godinama ga neće biti. I to je lepo rečeno 1000 evra nekad i sad nije ni blizu,ni isto... pa što bi kod kvadrata bilo isto.
Те приче како ће сваки час да падну цене некретнина слушам већ 4-5 година, а из године у годину цена квадрата само расте. Руку на срце цене јесу сулуде али очекивати да се квадрат врати на некадашњих 1000евра је у најмању руку научна фантастика.
Читајући коментаре рекло би се да овде има баш јаких стручњака па се питам зашто они не уђу у посао градње па да од њих купујемо станове по тих фамозних 1000евра м2?
Familija mi živi rasejana po svim Limanima, neki od njih od još od nastanka, i mogu da kažem da se*eš kao foka. Zaslužni građani su dobijali stanove na svim limanima približno podjednako, recimo u tim betonjerkama je bilo visokih vojnih lica kojih se i ja sećam kao dete. Roditelji mi žive baš u Drage Spasić, i osim lepših zgrada i natprosečne lokacije, kvalitet je kao i kod mene u betonjerci - bilo je gomilu s*anja da se sredi i unapredi, ali kvalitet same zgrade je solidan. Jedini objekti koje odskaču od proseka slabim kvalitetom su oni duž u Fruškogorskoj prema Štrandu i iza vodovoda, to je baš bila socijalna gradnja ali takvih zgrada ima 4-5 ukupno na čitavom Limanu I i to je to.
Ima nas ovde koji smo odavno pa pamtimo ono što niko neće da kaže. Znamo za koga su se gradile te betonjerke po Limanima (izuzev nekih na Limanu 1 i 2), za najnižu socijalističku radničku klasu, shodno tome, takav je i kvalitet. Njihovi potomci glume "nobles" a zive u nezdravom okruženju (ta kolicina betona nije zdrava, ima neke radijacije).
Direktori su dobijali stanove u Drage Spasić.
Sva stara gradnja po JUS-u, je neuporedivo bolje statički izgrađena, sa socijalističkim stepenom sigurnosti pri projektovanju (koji je bio nepotrebno višestruko veći od proračunatog-neophodnog)!!
Tako da , oo DA, 10 Rihtera, mogu da izdrže nenormalne nikad viđene zemljotrese!!
Tu su ugrađene takve količine betona i armature sa sve frakcionisanim šljunkom po vojnim standardima (za utvrđene objekte!) koje vi ne možete da zamislite, a kamoli shvatite!!
Troškovi takve gradnje nikako nisu isplativi. Za te pare koliko su koštali samo temelji zgrada (izgrađenih nakon 1970!) na limanima (i N.Naselju) - danas zidaju kompletnu zgradu ključ u ruke sa španskom keramikom, hrastovim parketima, sigurnosnim vratima i kineskim hidrauličnim svetlećim liftovima koji sviraju! :))
Nemate pojma koliko današnji standardi nemaju veze sa standardima sigurnosti - a pogotovo njihova primena u praksi! Betonski (austougarski) i kameni objekti mnogo lošijeg kvaliteta od limanskih zgrada stoje savršeno i danas..Na engleskom se danas objavljuju najveće laži i gluposti, za ozbiljan naučni rad i matematiku više vam trebaju ruski i kineski...
Ako nam se dogodi Turska, mnoge novoizgrađene zgrade biće oštećene do zabrane stanovanja u njima, a neke će i skroz pasti!
***pitajte majstora da vam useče kanalicu za npr struju u betonski zid u limanskoj betonjari...pa podelite iskustva :))
cena stana se odredjuje prema tri parametra: lokacija, lokacija i lokacija. Dakle, liman, liman i samo liman. Eventualno centar i to negde uz Dunav. Sve ostalo je losija lokacija i niza cena. Plus stp je urbanisticki sve planirano i mozes peske svuda da stignes, deca voze bicikle, skole, obdanista, parkovi, plaza, kej......
Kvalitet zgrada je takav kakav je, ali se to moze srediti. Druga stvar je sto obva drzava ne moze da natera ljude da ulazu u svoje zgrade kao sto je slucaj u inostranstvu. Ali, od ovoga pate i novogradnje gde su kvarovi cesci i pocinju da se desavaju ranije, a niko nece da popravlja niti se odrzavaju zgrade kako treba. Npr., lift u mom ulazu na limanu ima vec 50ak godina i uz manje popravke RADI! A u novogradnji kod mog burazera je neki xiper mega xidraulicni i touch-screen lift koji se kvari dvaput mesecno, pa se pregreje zbog prekomerne upotrebe itd itd... i ljudi moraju da planinare do stana. A zgrada je super nabudzena i nova i sve deluje woooow. A u stvari je trulo cim zagrebes. Tako da - ipak je Liman jedan i jedini
Vas dvojica tako lupetate da imam transfer blamaže od vaših komentara. Jeste, neke zgrade na limanima imaju male liftove, ali je to daleko od pravila, a svi soliteri imaju i teretni lift, koji je u novogradnji misaona imenica. Inače ti liftovi su u većini zgada odavno servisirani i jedina razlika između njih i novih im je što su im sktrukturni delovi kvalitetniji, sve što se menja je kineski krš i kod jednih i kod drugih. Izolacije izvorno nema, ali to nije dobro urađeno ni u 90% novogradnje i ceo grad se leti ispomaže klimom, a zimi su kvalitetni radijatori nemerljiva prednost. Ne znam šta da kažem o lupetanju da je u novogradnji grejanje jeftinije, ko takve gluposti priča taj ne razume kako grejanje u ovom gradu funkcioniše. Zvučna izolacija je posebna priča, ima novih zgrada u kojima ne smeš ni bos da "glasno hodaš" da ne smetaš komšijama. Najsmešnije je što upravo limanski soliteri koje pljujete ostavljaju opciju i za toplotnu i za zvučnu izolaciju (šuplja tavanica), ja sam recimo sve to rešio i nemam brige na svetu. A puno sreće s neulaganjem u novogradnju narednih 15 godina, verovatno ćete već za 3-4 plakati.
Druže, ti u Turgenjevoj ne čuješ sopstvene misli od buke sa bulevara i Novosadskog sajma i snifaš izduvni sistem kompletnog grada, pa zato ne praviš statistiku mokrenja komšija tamo! Inače zgrada u turgenjevoj je ok ali takvog kvaliteta je i većina limanskih zgrada.
Život na Limanu je bajka u odnosu na život u drugim delovima grada. Jeste, jadne su zgrade po standardima JUS iz tog vremena, kupatila 2x2m2 i 2x3m2 (baš kao i u Turgenjevoj - i njih je Neimar takođe gradio), ali imaju statiku, parking, zelenilo, mir i vazduh i svežinu sa reke!
Ko ne planira dugo da živi, ili samo iznajmljuje stan - a nema auto i ne treba da švrćka po gradu (Ko!?) - za njega je OK i novogradnja!!
Zemljotres od 10 stepeni po Rihterovoj skali nikad i nigde u svetu nije zabelezen, a ti znas da bi ga zgrade na Limanu izdrzale? 10 Rihtera bi bio toliki procep, da bi morala cela Evropa da se rascepi, od Grcke do Norveske. Zgrade na Limanu su projektovane JEDNAKO kao nove, da izdrze potrese do 6.5 stepeni... Sto se tice trajnosti, nece trajati 400 godina, jer u komercijalnim zgradama sirom sveta beton pocinje da gubi svoja svojstva 50-100 godina nakon izgradnje. Postaje krtiji, skloniji je pucanju itd. Sve ovo sto sam napisao, mozes lako da proveris na internetu ako znas engleski. Liman je vredan zbog lokacije i planske izgradnje, a ne zbog starih betonskih solitera.
Kao sto je cena maline sa 600 pala na 200, psenice sa 43 na 20, kukuruz sa 38 na 19, prasad sa 600 na 380, ulje u marketu sa 220 na 158, mleko nije bilo ispod 150 po litru, sada ispod 100 dinara, tako ce i nekretnine pasti od 30-50% u zavisnosti od lokacije. Balon je kad svi hrle da kupe zbog "inflacije", a onda i oni koji kupuju da sutra prodaju jer ce biti 20% skuplje, pa kamate smesne. To vreme je proslo. Pocela je recesija u punom obimu. Pa kontejnerski prevoz iz kine skocio na 12.000 dolara pa sada pao na ispod 2000. Sve sto sam naveo su cinjenice koje sami mozete da proverite.
Nemam sta da verujem... znam. Zivim u EU zemlji preko deceniju i da.. obim ekonomije je veci ali je i cena mnogostruko veca. To sto vama gastrarbajteri prodaju price je drugo.. vecina njih bioloski nece doziveti da budu vlasnici vec ce otplacivati dok mogu i na kraju uzeti oni ili potomci neku razliku u novcu. U Srbiji je i dalje moguce kupiti neki stan u glavnom gradu za 100k. U Rimu je to odavno naucna fantastika, bilo sta u krugu od 25km. A Rim isto ima akutne probleme javnog prevoza i odrzavanja. Jeste veliki grad da se uproseci ali u Rimu nije bas da plate cvetaju za evropske uslove i u najboljem su 2x srpske ali pitanje je da li i toliko. Za Bec pretpostavljam da je pristupacnije. Uostalom... ako su tako cene previsoke, ljudi ce kupovati manje i kroz neko vreme ce se spustiti sto ce se verovatno i desiti u nekoj meri - tj vec se desava jer sve ostalo raste a stanovi ostaju na prethodno uvecanim cenama. Jedno sam 100% siguran.. nema naroda na svetu koji se zali koliko se Srbi zale na bukvalno sve. Rekao bi covek da pored tako kriticnih ljudi zemlja jedino moze biti kao Svajcarska, ali mislim da to sve ipak ostaje na jevtinim recima.
Zgrade se projektuju za nekih 100 godina,nove uglavnom dok ih ne pokupuju i ni jedna zgrada,koja je građena od 2000-ih na ovamo neće izdrżati ni trećinu zgrada na limanima. Moja zgrada na limanu je projektovana na 400 godina. Zimi je u stanu 27 stepeni,moram da drżim otvoren prozor. Może da izdrżi zemljotres od 10 stepeni Rihterove skale,al ne do Bog da bude neki malo jači zemljotres,kao što je nedavno bio u Turskoj,onda bi svi vi naučnici,koji pljujete liman videli kako nestaju vaše kartonske nove zgrade.
Pa gledao sam svaki dan mesecima zgradu ,koja se pravila u centru. Šou program. Ide 3 reda blokova,pa tek onda tanko nabacan malter,pa opet 3 reda blokova bez maltera,čak ni između samih blokova nema maltera. Onda na to stave stiropor od 2 cm,iako je u Nemačkoj već postao standard 20 cm,pa razvuku tanak sloj maltera i to ne u razmeri 3 lopate peska 1 lopata cementa,nego 6 lopata peska 1/2 lopate cementa i kad kupac dođe misli jaoooo,što je lepa zgrada i to još u centru. Ispunio je svoj san. Došao sa sela i kupio stan u centru NS. Ha,ha,ha. Svima vama,koji pljujete po NS i starim zgradama,videćemo kakav će vaš żivot biti u novogradnji i koliko će potrajati. Sumnjam da će i jedna potrajati kao bilo koja na limanu.
Gvozda
16.08.2023 • 20:19
@Hey Siri
To je tacno da cene prate ekonomiju... ali nije da u Srbiji nema novca i privredne aktivnosti, i cene to okvirno i prate, plus gastarbajteri, plus korupcija. Svaka zemlja ima neke svoje razloge za visoke cene... Nemojte misliti da je uredjenija zemlja drugacije(…)
Vi stvarno verujete u to sto pišete? Vi mislite da se industrija (ili korupcija) u Srbiji može porediti sa onima u normalnim zemljama? I opet kvadratni metar u NS kosta disproporcionalno više nego u Becu, Rimu ili drugim gradovima
Ja živim na Limanu i kraj je lep ali su zgrade KATASTROFA. Liftovi su futrola za jednog ipo čoveka a zvučne izolacije nema. Toplotne izolacike nema, zimi se to nadoknadi viškom radijatora ali leta su jako problematična u stanovima. Kad neko pusti vodu na vertikalu nekako pokupi i sve iz moje WC šolje
Na Limanu valjaju samo male zgrade sa fasadnom ciglom, klasicni soliteri su losiji od 95% novogradnje, plus uskoro ih cekaju velika ulaganja (liftovi, instalacije...). Liman je atraktivan zbog lokacije i planske izgradnje blokova (parking, zelenilo, igralista), a ne zbog kvaliteta betonskih solitera. Kod mene u novogradnji zvucna izolacija je bolja od betonskog solitera, a losija od "crvenih" zgrada (sa fasadnom ciglom). Toplotna izolacija je odlicna i grejanje mi je 4 puta jeftinije. Lokacija mi je losija od Limana, ali zato me je stan kostao manje i nema skupog odrzavanja zgrade u narednih 15 godina. Sve ima svoje vrline i mane.
To je tacno da cene prate ekonomiju... ali nije da u Srbiji nema novca i privredne aktivnosti, i cene to okvirno i prate, plus gastarbajteri, plus korupcija. Svaka zemlja ima neke svoje razloge za visoke cene... Nemojte misliti da je uredjenija zemlja drugacije jer tamo dolaze izuzetno bogati sa drugih kontinenata i investiraju u stanove citavi fondovi, gaze.. i to je podjednako pogubno za obicnog coveka. Jeste da Srbija ima problem sa korupcijom i losim vodjenjem (to je i do ljudi), centralizacijom..., ali svaki put kada sam tamo vidim da postoji privredna aktivnost (usluge, logistika, gradnja, potrosnja). Naravno stan u Nemackoj, Italiji, Francuskoj.. itd.. u gradu koji je ranga Novog Sada ce zato i biti 2 ili 3 ili 4 puta skuplji jer tamo je obim ekonomije veci i raznovrsniji. Jeste da dosta ljudi ima niske plate ali je i beogradski aerodrom prepun ljudi, svojim ocima sam video da se putuje, radi, tu su desavanja... nije fer reci da je bas tolika beda. Ima mesta na svetu gde je prava beda. Ako je 20ak godina prosecno okvirno potrebno nekome sa beogradskom platom da otplati stan.. pa tako vam je i u mnogim delovima Evrope.. na nekim mestima na svetu je taj odnos i mnogo gori.
Zgrade na Limanima su katastrofa (cast malim izuzecima).
J..o me onaj od koga sam čuo za Liman, pre toga ziveo u crvenoj fasadnoj u Turgenjevoj, te zgrade kad se uporede su bukvalno nebo i zemlja. Na Limanima su "betonjerke" cujes svaku wc solju u zgradi kad se aktivira, bukvalno mozes statistiku stanja mokracne besike svakoj porodici praviti. Cuje se i kad neko obicnu slavinu odvrne.
Upucen
16.08.2023 • 12:05
Hans Kristijan Andersen
Bajku pod nazivom "Pad cena nekretnina u Novom Sadu" mozete samo da sanjate sa ovakvim stampanjem para (…)
Kum, inace iz Kanade, zvao jednu gradjevinsku firmu u NS pre neki dan, nisu ni poceli zgradu, ostalo im samo par velikih stanova, sve rasprodato.
To se sine na pijaci zove “još malo pa nestalo”… mnogo si ti Dano naivna!
Za realnu cenu nekretnina je neophodna realna ekonomija, realna industrija, realne infrastrukture, realno zdravstvo… ima li IČEGA od toga ovde?
Cini mi se da si ti jedan od onih potajnih simpatizera koji čeznu za Limanom samo sto ne mozes da priustis da zivis tamo pa sada pokusavas da nas ubedis da zgrade nisu dobre. E bato moj, limanske zgrade su zidane da traju, a ne da se stekne profit. A ceo blok je urbanisticki projektovan. Uostalom, zgrade postoje vec 50/60 godina i polozile su ispit...
Priznajem da im treba odrzavanje, ali videcemo na sta ce liciti sva ova novogradnja za 50 godina (ako uopste dozivi).
Samo maštajte da će Cena stanova pasti,šta je vama ljudi ,kod nas je takva skupoća da 1000eura nije ništa ,sada da neko proda stan za1300 eura taj u glavi nije sav svoj ili stan u tako lošem stanju .
Panika potpomognuta sa inflacijom, čini da ljudi mukom zarađen novac troše na preskupe gole zidove.
Stanovi su postali špekulativni kao bitcoin, samo rast i brza zarada na dnevnom nivou. Svi bi da se bave berzom.
Prodaja je skoro pa stala, opada broj transakcija i poziva, sledeći korak je pad cena. Sve je to normalno.
Pisao ja,da se srblje dobro organizuje i lepo saceka najmanje godinu dana i da bukvalno niko ne kupi ni garazu al ne vredi,kad su srbi bili slozni,nikad, podeljeni su virusno,politicki,verski, komunjare,cetnici i ostalo,sa takvima je lako vladati ! Problem su gastebajteri koji mogu po ovoj ludoj ceni da kupuju nekretnine i kvare prosek kupovne moci ovde. Realna cena kvadrata u NS je 1000 do 1300-1500e, sve ostalo cisto guranje gotovog keša tzv. investitoru u dzep ! Savet, strpite se, rasitite pricu svima okolo da je cena kvadrata u padu, nista ne kupujte pa da vidimo dogodine rezultat !
Agenti najveci paraziti u celoj prici. Za kupca NISTA ne rade, a upravo od kupca uzimaju OGROMNE pare. Treba ih zaobilaziti u SIROKOM luku, svi ljudi koje znam su uzeli stan tako sto su dosli licno do prodavca.
Морамо бити свесни да је овај неолиберализам јако успео код нас а иде овако: наштанцај паре без покрића, доведи што више раје у градове тако што ћеш им продати скупе кавезе, из којих ће да робују систему доносећи новац ситно нашим крвопијама и много тајкунима и белосветским робовласницима. Неквалитетан живот у градовима довешће до животног века од 60так година таман колико ће ислужене српске раге да буду радно способне и онда ђенка. Наравно раја све ово схвата као еманципацију којој је тежио још на селу, овде има све: скуп кавез, смеће од хране, воде, ваздуха, буке... њихова деца ненавикнута на хаос ће мултиплицирати лош утицај околине и поједини ће прерасти у кабадахије које ова власт изузетно воли и негује.. али све то упамтите САМОФИНАНСИРАТЕ!
Kada zbog inflacije zakrči prazan stomak, prodavaćete stanove ne za 5 do 30% manje od sadašnje cene, nego za 5 do 30% sadašnje cene.
Živi bili pa videli.
Alo botovi, ponestalo šefu para, pa je sa svojim "prijateljima" građevincima smislio ovo ?? + će sad da im poklanja našu zemlju.. E pa malo ste se z******! Prvo, neki ljudi rade u inostranstvu i lepo zarađuju, ali im ne pada na pamet da daju ogroman novac za nešto što ne vredi ni blizu te cene. Loša gradnja, loš zakon o stanovanju, beton i prašina zgrade jedne na drugima ,nema parking mesta , a Zagreb, Budimpešta, Solun, Atina, primorje itd. tri do četri puta jeftiniji.. na svetskom tržištu pojeftinio i građevinski materijal.. Što je najgore ovo će stati i izazvati debelu krizu u zemlji, ni Rusi neće da daju pare za to, Ukrajinci pogotovo jer mogu da idu gde požele baš će doći ovde kod vučića, ha, ha..
Igrom slucaja u banci nam je klijent jedan od vecih investitora, ima trenutno jednu zgradu u izgradnji na dobroj lokaciji i ima ukupno prodatih stanova: 0 (nula). Tako da te price o rasprodatim stanovima su price za one koji veruju u bajke.
@Smeki, нико то неће прихватити у старту. Али, кад груну доле цене некретнина, а грунуће најмање 50%, има да се угризе за дупе што није спустио цену 30%
Problem zasto je prodaja stala jeste tacno to zato sto su svi dobri stanovi pokupovani. Ostalo je ono sto niko nece da kupi pa i da spustis cenu. Da li je u pitanju starogradnja ili losa lokacija ili slicno. Sve dobro se kupilo pa je malo stalo tj desava se stagnacija. Da se sutra postavi na oglasu neki odlican stan za cenu po kvadratu kao i ovi sto stoje sad, neko bi to kupio jer se isplati. E sad, sta je ostalo? Pa ostali su stanovi uglavnom stare gradnje, ovo sto je novogradnja je preskupo i ne isplati se kupovati jer su mali stanovi a cene po kvadratu velike. Ostale su kuce po 400kv a po 300,000e u Veterniku i stanovi od 25kv a cene 85,000e na Bulevaru Evrope, itd, itd. Stanovi od 350,000e od 150kv, penthausi i slicno. To je ostalo zato niko ne kupuje. Medjutim da se na trzistu nadju dobri stanovi od 55 - 75 kv, novogradnje sa nekom prosecnom cenom po kvadratu, siguran sam da bi neko to kupio.
Sve je ovo normalno.
Da li ce stanovi ikad biti 1000e po kv? Ne, nece, bar ne u Novom Sadu. Jer 1000e nije isto sto je bilo i pre 10god. Tako je kako je.
Bajku pod nazivom "Pad cena nekretnina u Novom Sadu" mozete samo da sanjate sa ovakvim stampanjem para, galopirajucom inflacijom i doseljavanjem dijaspore.
Rusi i Ukrajinci su samo slag na tortu, ko zna koliko ce rat trajati a oni i dalje dolaze i kupuju, raspitajte se malo.
Kum, inace iz Kanade, zvao jednu gradjevinsku firmu u NS pre neki dan, nisu ni poceli zgradu, ostalo im samo par velikih stanova, sve rasprodato.
Pa vi agenti ste razlog zasto su cene nerealne i sada krivite druge!
Tako sam ja hteo garazu da prodajem a oni mi uporno ubedjivali da vredi 4500 evra vise i da stavim da bude po toj nekoj njihovoj ceni, nakraju mi oglas stajao vise godinu dana. Za tih godinu dana su me nonstop zivkali i govorili da jos podizem cenu (?)... Nakraju sam prekinuo saradnju sa njima
@Game of Trolls
Od kraja prosle godine su svi IT-jevci oporezovani. Tako da su sredstva prebacili na strane racune. Problem im je legalno unošenje novca u Srbiju, a i ako ga unesu, ne mogu novac staviti u banku i kupiti nekretninu, jer nemaju, tj neće da prikažu poreklo novca, da im drzava ne bi uzela ogromnu sumu novca na konto poreza na zaradu.
A ako krene prava kriza,,u EU zoni,,pa krenu otpuštanja Biti ce sretan tko se dokopa SELA i onaj iz Minkena i onaj iz Bg Ns Balkonska ograda i plocice u kupatilu nisu jestive
2018 godine stan na LImanu 2 900 do 100 evra za kvadrat u zgradi staroj 55 godini, toliko sam platio stan i mi i još četiri porodice u komšiluku, od tada do danas plate porasle manje neke cene životnih namirnica, troškovi života sve veći, kamatne stope veće nego tada, stanovništvo u proseku starije nego tada, beba iz godine u godinu sve manje, nema nikakve logike da cene iznad 1000 evra po kvadratu mogu opstati u Novom Sadu gledano na duži rok
Cene su ogromne. To neće ići dole. Čak dobri stanovi su već i prodati u novogradnjama. Starogradnja, koja nekad bude teški otpad, se prodaje za ogromne pare. Zato se nikad i ne proda. Renoviranje starog stana nije više 5-6000€. Sad za te pare ne možeš kupatilo da središ!
Ja sam jedan od tih koji je kupio za "kes" (bankovni transfer). Radim relativno normalan obican posao van Srbije - nisam direktor, menadzer, preduzetnik, sportista... obican visoko kvalifikovani radnik moze se reci, i kupio sam od vise od 10 godina akumulirane ustedjevine jer ovamo bih morao svu ustedjevinu da ulozim, platim bas mnogo sve te takse i agente koje pominjete i jos da se zaduzim na barem 20 godina kako bih dug otplatio. Odlucio sam da kupim jevtinije u zemlji koja ima mane ali i prednosti a cena je niza nego van i ne mora da se zaduzuje. Poticem iz prilicno skromne radnicke familije, imao sam srecu da mogu da ucim skolu bez da moram da pocnem da radim odmah da bih se izdrzavao i nisam nikakav krimos ili lopov, snalazio sam se svo vreme ziveci kao stranac. Ovde gde zivim nisam ni srednja klasa po imovini jer osim namestaja i stvari nemam nista. Imam najvise obrazovanje moguce (ako je to uopste i bitno), i radim sa pristojnim ljudima. Verujem da ima puno ovakvih koji se mozda odluce da kupe stan u NS ili BG jednom trenutku... niko od nas ne zna ni kako ce ove bogatije i uredjenije zemlje izgledati u blizoj buducnosti... a mi cemo svakako biti matoriji... Sve to sto se pominje u komentarima.. kvalitet gradnje, bucne komsije.. sve vam se to moze zalomiti i u bilo kojoj drugoj zemlji. Nije fer prema nekome ko radi u Srbiji, sa druge strane i ovo je cena loseg upravljanja zemljom jer i na ovaj nacin obican gradjanin placa cenu velikog broja odlazaka u inostranstvo.
Živeo sam kao podstanar u dva stana u novogradnji.
To je blagi užas. Noseći zidovi popucali, malter otpada sa plafona, pločice u kupatilu otpadaju, ventili za vodu kineski neupotrebljivi, buka iz stanova pored i iznad nesnosna jer su zidovi tanki, stepeništa bez odmorišta, hodnici toliko uzani da se dva čoveka ne mogu mimoići.
Nema svetlarnika, nema parkinga, nema zelenila, i najbitnije - ne daj bože malo jačeg zemljotresa, jer ove nove zgrade bi završile kao one u Turskoj nedavno. E onda bi cena novogradnje bila realna 0-50€ po m².
Ovaj tekst je bilo bolno citati zbog plitkoce, nepoznavanja materije, nesagledavanja sire slike tj nedostatka sustine. Naravno, niko nece reci istinu da je sustina u stampariji i zaveri. Sardina je bila 90 din sad je dvesto dinara...
@ tuzna istina
"Ovako izgleda logika u zemlji koja ne razume zasto postoji Amazon, e-commerce i sl. Ovi jos uvek trguju na Najlonu i dopisuju se fax-masinom..."
Ti ili si agent za nekretnine ili nemas para za stan, treceg nema, ali samo glavu gore, bice bolje! :)
P.S. isao sam da ti posaljem fax posle jutarnje kafe :)
Ljudi su halavi. Cene svoj stan max a hteli bi da kupe po minimalnoj ceni. Prodavci gledaju cene u oglasima i po tome vrednuju svoj stan (+10% vise jer je njihov jos bolji haahahaha) Agenti u pojedinim agencijama samim vlasnicima govore vece cene da ih ne bi uvredili ili sta vec. Niko da objasni narodu da su stanovi u oglasima prenaduvani sa cenama i da se stanovi koji dodju po realnoj ceni prodaju i ne mogu se naci u oglasima. Te informacije agencije retko govore da li zbog neiskustva ili sta već. Novi, veci, stanovi se mogu naci i po 1800e/m2 a narod za polovne trazi toliko.
Zverko
16.08.2023 • 07:39
Agenti ne shvataju da nisu ti oni koji ce da odredjuju cenu kvadrata, jako mi je zao sto vam je otimanje kinte od ljudi opalo, ali sta ces. Bas cu agentu dati da mi odredjuje koliko vredi moja nekretnina.
Ovako izgleda logika u zemlji koja ne razume zasto postoji Amazon, e-commerce i sl. Ovi jos uvek trguju na Najlonu i dopisuju se fax-masinom...
Ne znam mnogo o kvalitetu gradnje, ali raspored soba u novogradnji je katastrofalan. Jos nisam usao u novogradnju sa dovoljno velikom dnevnom sobom za proslavu npr. rodjendana ili slave (ovde ne mislim da 30 ljudi, nego eto npr. 4 bracna para). Jednostavno su sobe premale. Zasto? Zasto su balkoni preuski gde ne mogu da stanu dve stolice jedna pored druge? Pogledajte na sajtovima u svajcarskoj, nemackoj ili austiji kakav je tamo raspored stana.
Anti kampanja protiv gradjevinske industrije? Pa vecu budalastinu nisam cuo.
A to poredjenje sa kolima? Nov Yaris hibrid manje od 20k kosta, a stan od 30m2 u Novom Sadu nema za ispod 55k!
@Jelena
Reč "propalo" je možda pregruba, ali da je IT u ozbiljnoj oskudici-jeste.
I to debelo i ne samo u NS već globalno.
Raspitaj se malo ako imaš nekoga u tom sektoru.
Od 5-10 poslovnih ponuda mesečno na LinkedIn-u pre dve godine do NULA poziva za nekoliko meseci sada.
IT je doživeo ozbiljnu transformaciju, a tek će da se menja kako AI bude preuzimala sve više poslova od ljudi.
"Ako kupiš stan u starogradnji, onda ti treba 20-30 odsto za opremanje, odnosno za renoviranje i dobiješ otprilike skuplji stan nego da se kupi u novogradnji."
To je zato što su stanovi izgrađeni sedamdesetih i osamdesetih mnogo kvalitetniji, nema tankih zidova i buke od komšija, hodnici i stepeništa su širi i svetliji, okolo je zelenilo, parking, a zgrade stabilnije i otpornije na zemljotrese.
Ne postoji nova zgrada u NS koja je kvalitetnija i na boljem mestu za život od bilo koje napravljene pre 30-40 godina.
Ko je od agenata na 30% od prošle godine, taj slavi. Nije valjda da ste mislili da je moguć večni rast u zemlji sa 0.5% ljudi manje svake godine? Pola Bosne u Ns i Bg, i dalje nema dosta ljudi.
Pa ne mogu uzeti agenti proviziju, cene stanova su i dalje iste. Molim sve ljude da kupuju u novo gradnji samo !!!
Bice vise posla za nas majstore i molere posle 2 meseca. Kolega i ja ne mozemo da stignemio okrpiti stanove u novo gradnji. Zivela novo gradnja stanujte u staroj oprobanoj gradnji. Zivi bili
Niste u opste u pravu postvana gospodo agenti !
Cene su bile takve i pre dolaska Rusa ( neke su dignute pa ako prodje -prodje) i relativno vracene na prvobirne ponude.
To sto Vi ne mozete ili ne znate da prodate - e to je sada pitanje. Svi se busate u prsa da ste najbolji i da ne ma stana koji ne biste prodali.
Aj sada gde ste - prodajte ih kada ste tako dobri i najuspesniji. Cene su veoma realne
nego ih ne zanima. A ne zanima ih jer je to sve nelegalno stečen novac i imaju ga, i ne interesuje ih da li će neka nekretnina da zvrji prazna. Sve se to plaća u kešu, a niko en pita odakle, 98 posto nih ne bi moglo da dokaže poreklo novca, jer prijatelju ako radiš za 80.000, a kupio si stan od 127.000 evra u kešu jasan je i prost zaključak. U mojoj zgradi od 4 sprata (na svakom je po tri stana) 5 stanova je potpuno prazno, niti se izdaju, niti u njih neko ulazi, u stanu preko puta mog nisam minimum 5 godina video da je neko ušao. Dakle prvo odakle pare, pa ako ne možeš da dokažeš oduzimanje nekretnine, pa da vidiš kako će stvar da se sredi.
Pogledaj ovog strucnjaka, kad ste pumpali cene bilo je ok sad kad je opala cena moze i za 30% manje. Al najaca im je fora gde naplate 3% i od kupca i od prodavca za eksluzivnu prodaju gde ti uzimaju pare cak i ako ga prodas van njih jer kao potencijalni kupac je video njihovu reklamu a taj ugovor je na minimalno godinu dana. Vezu te eksluzivom i onda samo cekaju za lak kes. Uglavnom prodavci magle gde te od nekog krsa ubedju da je to vrh a lokacija savrsena jer je Lidl preko puta.
Bice veoma zabavan rasplet ove price u sledecim godinama. Ko je uhvatio nekog kupca taj je dobro prosao. Ali samo ako je sacuvao taj novac. Sunovrat je poceo.
U tekstu pise da se uglavnom prodaju neuknjizeni stanovi (86%) ?!.
Kako je to moguce kada notari ne zele da rade sa takvim nekretninama niti zele da vam overe takav ugovor, a katastar trazi razne papircine i sl..?
@rale
jete ali sa starogradnjom dobijas lokaciju, sredjen blok u kojem znas sta ima i sta nedostaje, znas ko su ti komsije, znas h=gde su vrtici/skole i slicno. u novogradnji i novim blokovima nista ne znas i moze da se desi da ima samo zgradu koja je okruzena drugim zgradama ali bez ikakvog sadrzaja. Liman ce uvej biti liman!
Mi živimo na Limanu u staroj zgradi, renoviramo pomalo zgradu, svake godine nešto. Nova izolacija na krovu, ulzna vrata, hidrofor, renovirali lift koji nas je koštao oko 8k €. Sada menjamo vertikale za vodu, jednu po jednu. Ali da u pravu ste, bitan je komšiluk, kod nas su normalne porodice koje učestvuju jer shvataju da je to naš dom. Ko vam garantuje da će to biti slučaj u novogradnji? Moja koleginica ima stan star manje od godinu dana i već problemi i to veliki. Tako da je ovde pitanje sreće.
Ja sam prosto sokiran kampanjom protiv gradjevinske industrije koja traje vec godinu dana..Poskupeli su automobili,garderoba,hrana,hemija,stolarija,turisticki aranzmani,razne usluge,bankarske usluge i krediti, ma bukvalno je sve poskupelo od paprike do odrzavanja racuna u banci..I sve je to ok samo su stanovi skupi i samo oni treba da pojeftine..Nov auto bukvalno nikakave kategorije kosta 30.000e i sad vi meni kazete da treba da kosta stan od 30m2 isto kao i neki polu nikakav kojerac na tockovima.
Recimo da jedna porodica živi trenutno u 42m2 s tim da je izgledna i prinova i sada taj stan postaje sve manji. Želim da prodam po određenoj ceni, ali već mesecima ne mogu da prodam. Vreme prolazi, deca sve veća a ja nikako da prodam taj stan i pređem u veći. Žena pritiska, deca vrište a programatori nikako da se isprse i iskeširaju za moj stan. I mogu da biram ili da nastavim da uporno tražim zacrtanu cifru ili da budem fleksibilan i spustim cenu, prodam i pređem u veći stan. Isto tako i investitori ne mogu doveka da plaćaju dažbine na izgrađene stanove već moraju da se odreknu dela ne tako malog profita. U trenutku kada nema potražnje a ponuda je ogromna, onda je kupac u prednosti jer može da diktira uslove, do određenog stepena.
kupi stan bilo gde u Evropi van Srbije i da ti ta "država" overi "kupljen stan" sa kesom para.
Ono dupla crna kesa za smeće od 120 litra malo jača 100 hiljada eura unutra u apoenima od 100,200 ili 500 eura ko zna odakle nebitno od droge,prostitucije,nameštenih tendera,korupcije,krađe,lopovluka preprodaje oružja nebitno i od koga doneseš na stolu "prodavca " u budućem "stanu" daš kesu sa parama ko zna odakle i od koga sednete u taksi jedan od prodavaca nosi kesu sa parama u džipu i odlazi u nepoznatom pravcu bez telefona i bilo čega drugi prodavac za overu stana seda sa Vama u taksi dođete do notara ili Suda nakon 5 minuta vožnje i Sud notar "DRŽAVA "OVERI STAN PEČATOM REPUBLIKE SRBIJE Da je stan TVOJ samo na osnovu "izjave" DA JE STAN PLAĆEN u GOTOVINI.
Ajde probaj ti to u nekoj drugoj državi.Ajde pokušaj.
@Ns
Nisi u pravu, ljudi koji se nadaju ovome cekaju vec 10 godina da padnu cene, a to se nece desiti. Prvo, grad je prenaseljen, veca je potraznja od ponude, takodje evro je devalvirao, nije danas 1000 evra kao pre 10 godina. Tako da nemojte gubiti godine u nadanju, tako je nazalost..
A agentima kao smeta bilo koje spustanje cene bilo prodaje ili rentiranja. Ugradjeni u svaku cenu. Namerno podizu cene. Zvali vlasnike u sred ruske imigracije ovde, da daju otkaze stalnim stanarima ne bi li dobili 300e jednokratno za izdavanje stana od 600 evra koji realno vredi 400 ili cak manje.
Neljudi...
A svaki sleseći kvartal za bar 10% , to je možda neka realnost, i sledeće godine u ovo vreme slika će biti realnija u Novom Sadu, od ove napumpane, a tek za dve godine! Beograd je skroz druga priča mada ne može ni tamo do beskonačnosti-jer ovde nema ni privrede ni budućnosti, na žalost.
Novosedjeni, sedio si pod tatinim lusterom i slusao kako ti mama govori da si najpametniji i najlepsi na svetu... dok su se drugi ukljucili u realan zivot i nesto radili. Sad kad si se probudio iz iluzije i fantazma, razmazen... postajes cinican, zao i nepodnosljiv. Pojasnjeno kao sto si zaiskao.
Većina rade u inostranstvu obične poslove u uređenim zemljama gde je sasvim normalna stvar živeti i stvarati nešto. Potpuno mi je jasno zašto vama dole to ne može ući u glavu jer vi i ne živite, vi preživljavate dok gurate pare političarima i kriminalcima u džepove.
Ja radim u građevinskoj firmi koja zida zgrade. Ranije su ljudi dolazili, gledali, kupovali, menjali nešto u stanu itd. Sad nema nikog od kupaca na gradilištu! Ovi brojevi su još manji! Stanovi što su prodati ne znam ni kome su prodati. Niko nije bio na gradilištu. Kapiram da je sad samo pranje para a normalni ljudi zbog cena ni ne kupuju. Ne znam šta se dešava
Ljudi koje znam da prodaju stanove nisu sami odredili cenu već su im agencije to uradile, pa mesecima ne mogu da prodaju kuće i stanove, a neki i preko godinu dana nisu uspeli da prodaju po tim preporučenim cenama.
Agencijama odgovaraju ovako velike cene jer uzimaju ogromne provizije pa im je dovoljno da prodaju samo par stanova mesečno i obezbede sebi lepu zaradu.
Samo cekajte i ne kupujte, evo propalo je programiranje a i Rusi odlaze. Nece im niko kupiti po toj ceni pa ce za godinu, dve da vuku ljude za rukav i da daju stanove za 1000 evra po kvadratu sto i jeste realna cena za Novi Sad. Ovi sto sad kupuju su mafijasi koji peru pare u kokosinjac stiroporkama.
Dok nisam uzeo stan u starogradnji, nisam znao koja je to muka. Sada su za mene 80% socijalističkih zgrada po Limanima, Bulevarima i ostalo favele za koje ne bi ni džabe ušao. Možeš ti od poda do plafona renovirati stan, ali ostaju stari lift, vertikale, instalacije, problematičan i neodgovoran komšiluk. Nije ni naša prevarantska mafija u novogradnji puno bolja, ali barem si miran 15 god. oko nekih osnovih stvari, ako je urađeno korektno sve.
Kuća ili mini zgradica sa jednim stanom po spratu su jedini spas za normalnog čoveka u Srbiji izgleda.
Agenti ne shvataju da nisu ti oni koji ce da odredjuju cenu kvadrata, jako mi je zao sto vam je otimanje kinte od ljudi opalo, ali sta ces. Bas cu agentu dati da mi odredjuje koliko vredi moja nekretnina. Prodavace samo onaj ko mora, a agente bi trebalo ukinuti, najgora vrsta, uzme ti 3% zato sto te odvede da vidis stan. Za tih 3% dobijes njihovog advokata i ugovor, koji bi kostali 10 puta manje da se angazuje privatan advokat. Ko god kupuje stan, obavezno ih zaobici i traziti privatne oglase, da ne bi davali novac parazitima...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Agenti za nekretnine: Prodavci stanova i dalje traže nerealne cene, ne shvataju da se sve promenilo
Autor: RTS
Info
•16.08.2023.
•07:03
Komentari 112
Da
18.08.2023 • 12:49
Ceo zivot na Limanu 3 , najveci problem mi je kad odem negde bojler.
Ali zato vecina limana ima bojlere 1,2. Ako ti smetaju bojleri idi na novo naselje tamo niko nema bojler tu je protocna topla jos od 79 godine. Toliko o limanu.
Komšija
Pre pucanja svakog gigantskog ekonomsko-tržišnog balona ljudi su vikali da to nema šanse da se desi jer je ulog preveliki. Na tu foru su nasedali i ozbiljni ekonomisti, pa niko ne krivi vas iz agencija za nekretnine što se pecate.
Jova
Svet je u krizi, al' banke nisu.
@Strucnjak
Ekonomija
Na stranu o visini kamate po našim bankama, preporučujem vam da pročitate i edukujete se makar o najosnovnijim pravilima ekonomije, gde morate pronaći i lekciju zašto ne možete da poredite ta dva iznosa na način na koji to vi ovde radite.
Em
Stručnjak
Stole
VB
Ratko
Isto kao što neko misli za platu od 1500 eur da je velika.
Ovi kojima je to preterano puno para poručio bih da je novac samo papir ali bukvalno.
Ili menjajte profesiju.
Miki pezos
Odakle keš? Pa napr. Ti dignes kredit i kupiš stan od mene za 100k EUR. Ja sad imam taj novac i kupujem za keš sl. Nekretninu...
Znači ja sam keš kupac. Pa mogu da nasledi što šta .pa opet imam keš. Mogu da radim dodatni posao trgujem,konpbarisem,izdajem stanove.njive... zaradom od biznisa... Sad je mudrost zaraditi novac. Evo ja zaradim od1500 do 2000eur mesečno od servisiranja automobila. Ko hoće da radi može i da zaradi. Čemu zloba
Салајка
Pa ti se brale malo potrudi, mesto auta vozi bicikl, hrani se ispravno, manje slanine i torte, više vlakana i proteina, aerobne vežbe, fitnes pa će i bojler da nestane.
Pićuka
××
Gvozda
"A verovatno su i bolnice i hrana, muzeji i sve ostalo isti kao u Srbiji?" Bolnice zavisi.. jesu bolje ali ima ih kojie su kao u Africi, zapustene i lice na srpske.. zavisi gde se gleda. Doktori su odlicni. Hrana je savrsena (ali kakve to veze ima sa cenom stanova?). Muzeji su prelepi jer je ostavstina ogromna.
"Evo oni imaju Koloseum a mi ‘Arenu’" Kakve veze ima zdanje staro skoro 2000 godina sa celom ovom diskusijom (priustivost stanova)? I kakve veze ima istorijsko zdanje sa modernom halom? Pa ceo mediteran ima manje ili vece koloseume. Tema je standard zivota, ili bolje reci - konkretno priustivost krova nad glavom.
Da se razumemo.. ja Italiju volim mozda koliko i Srbiju i poslednje sto zelim je da je omalovazavam jer mi je to druga domovina i verovatno sam statisticki tamo cesce nego u Srbiji. Kritika je objektivna. Plate su strasno niske za cene koje su tamo, problemi se gomilaju, ali ce proci. Zasto se ljutite na ovom portalu ako vam neko sa strane kaze da slicne boljke (mozda i gore) imaju drugde? Pa niste vi u Novom Sadu najveci mucenici sveta pobogu, znam da niste, dovoljno sam sveta video da znam.
Stvarno svašta
Mislio sam se da li da ti i odgovaram: tvoje izjave da su plate u Italiji malo vece od srpskih te već dovoljno opisuje. A verovatno su i bolnice i hrana, muzeji i sve ostalo isti kao u Srbiji? Evo oni imaju Koloseum a mi ‘Arenu’…
Minja
Xi
https://www.bbc.com/news/business-66540785
Novosađan
Ana
SuperNova
Dobar stan
U nove nema ulaganja u stare ima ili ako su već sređeni to mu uvećava cenu. Ali lokacija ( periferija, cena nanja),kvadratura, spratnost ( vidiš niža cena, znači prizemlje je ili potkrovlje ...), blizina toga što nam treba u mnogome određuje cenu. "Novogradnja" do pre desetak godina je imala kvalitet a posle sve nekvalitetnije, pa potpuno nov stan od prošle godine gori od nekog iz 80-tih. Svaki dobar stan će neko kupiti čim se pojavi, što je neko pametno napisao tih je malo ostalo. Cene će ostati jače, manji pad da, ali ko očekuje veći pad u narednim godinama ga neće biti. I to je lepo rečeno 1000 evra nekad i sad nije ni blizu,ni isto... pa što bi kod kvadrata bilo isto.
Нс
Читајући коментаре рекло би се да овде има баш јаких стручњака па се питам зашто они не уђу у посао градње па да од њих купујемо станове по тих фамозних 1000евра м2?
Trt
Familija mi živi rasejana po svim Limanima, neki od njih od još od nastanka, i mogu da kažem da se*eš kao foka. Zaslužni građani su dobijali stanove na svim limanima približno podjednako, recimo u tim betonjerkama je bilo visokih vojnih lica kojih se i ja sećam kao dete. Roditelji mi žive baš u Drage Spasić, i osim lepših zgrada i natprosečne lokacije, kvalitet je kao i kod mene u betonjerci - bilo je gomilu s*anja da se sredi i unapredi, ali kvalitet same zgrade je solidan. Jedini objekti koje odskaču od proseka slabim kvalitetom su oni duž u Fruškogorskoj prema Štrandu i iza vodovoda, to je baš bila socijalna gradnja ali takvih zgrada ima 4-5 ukupno na čitavom Limanu I i to je to.
Ns
Socijalizam
Direktori su dobijali stanove u Drage Spasić.
Marko
Iz licnog iskustva znam da je to istina.
Oni kao imaju ozbiljne procene i analize i predlazu cene.
ns ja
Tako da , oo DA, 10 Rihtera, mogu da izdrže nenormalne nikad viđene zemljotrese!!
Tu su ugrađene takve količine betona i armature sa sve frakcionisanim šljunkom po vojnim standardima (za utvrđene objekte!) koje vi ne možete da zamislite, a kamoli shvatite!!
Troškovi takve gradnje nikako nisu isplativi. Za te pare koliko su koštali samo temelji zgrada (izgrađenih nakon 1970!) na limanima (i N.Naselju) - danas zidaju kompletnu zgradu ključ u ruke sa španskom keramikom, hrastovim parketima, sigurnosnim vratima i kineskim hidrauličnim svetlećim liftovima koji sviraju! :))
Nemate pojma koliko današnji standardi nemaju veze sa standardima sigurnosti - a pogotovo njihova primena u praksi! Betonski (austougarski) i kameni objekti mnogo lošijeg kvaliteta od limanskih zgrada stoje savršeno i danas..Na engleskom se danas objavljuju najveće laži i gluposti, za ozbiljan naučni rad i matematiku više vam trebaju ruski i kineski...
Ako nam se dogodi Turska, mnoge novoizgrađene zgrade biće oštećene do zabrane stanovanja u njima, a neke će i skroz pasti!
***pitajte majstora da vam useče kanalicu za npr struju u betonski zid u limanskoj betonjari...pa podelite iskustva :))
Djura limanac
Kvalitet zgrada je takav kakav je, ali se to moze srediti. Druga stvar je sto obva drzava ne moze da natera ljude da ulazu u svoje zgrade kao sto je slucaj u inostranstvu. Ali, od ovoga pate i novogradnje gde su kvarovi cesci i pocinju da se desavaju ranije, a niko nece da popravlja niti se odrzavaju zgrade kako treba. Npr., lift u mom ulazu na limanu ima vec 50ak godina i uz manje popravke RADI! A u novogradnji kod mog burazera je neki xiper mega xidraulicni i touch-screen lift koji se kvari dvaput mesecno, pa se pregreje zbog prekomerne upotrebe itd itd... i ljudi moraju da planinare do stana. A zgrada je super nabudzena i nova i sve deluje woooow. A u stvari je trulo cim zagrebes. Tako da - ipak je Liman jedan i jedini
Vlada
Vas dvojica tako lupetate da imam transfer blamaže od vaših komentara. Jeste, neke zgrade na limanima imaju male liftove, ali je to daleko od pravila, a svi soliteri imaju i teretni lift, koji je u novogradnji misaona imenica. Inače ti liftovi su u većini zgada odavno servisirani i jedina razlika između njih i novih im je što su im sktrukturni delovi kvalitetniji, sve što se menja je kineski krš i kod jednih i kod drugih. Izolacije izvorno nema, ali to nije dobro urađeno ni u 90% novogradnje i ceo grad se leti ispomaže klimom, a zimi su kvalitetni radijatori nemerljiva prednost. Ne znam šta da kažem o lupetanju da je u novogradnji grejanje jeftinije, ko takve gluposti priča taj ne razume kako grejanje u ovom gradu funkcioniše. Zvučna izolacija je posebna priča, ima novih zgrada u kojima ne smeš ni bos da "glasno hodaš" da ne smetaš komšijama. Najsmešnije je što upravo limanski soliteri koje pljujete ostavljaju opciju i za toplotnu i za zvučnu izolaciju (šuplja tavanica), ja sam recimo sve to rešio i nemam brige na svetu. A puno sreće s neulaganjem u novogradnju narednih 15 godina, verovatno ćete već za 3-4 plakati.
ns ja
Život na Limanu je bajka u odnosu na život u drugim delovima grada. Jeste, jadne su zgrade po standardima JUS iz tog vremena, kupatila 2x2m2 i 2x3m2 (baš kao i u Turgenjevoj - i njih je Neimar takođe gradio), ali imaju statiku, parking, zelenilo, mir i vazduh i svežinu sa reke!
Ko ne planira dugo da živi, ili samo iznajmljuje stan - a nema auto i ne treba da švrćka po gradu (Ko!?) - za njega je OK i novogradnja!!
@Liman drzava
Steva
Gvozda
Slušajte ovamo
Pa gledao sam svaki dan mesecima zgradu ,koja se pravila u centru. Šou program. Ide 3 reda blokova,pa tek onda tanko nabacan malter,pa opet 3 reda blokova bez maltera,čak ni između samih blokova nema maltera. Onda na to stave stiropor od 2 cm,iako je u Nemačkoj već postao standard 20 cm,pa razvuku tanak sloj maltera i to ne u razmeri 3 lopate peska 1 lopata cementa,nego 6 lopata peska 1/2 lopate cementa i kad kupac dođe misli jaoooo,što je lepa zgrada i to još u centru. Ispunio je svoj san. Došao sa sela i kupio stan u centru NS. Ha,ha,ha. Svima vama,koji pljujete po NS i starim zgradama,videćemo kakav će vaš żivot biti u novogradnji i koliko će potrajati. Sumnjam da će i jedna potrajati kao bilo koja na limanu.
Iznogoud
16.08.2023 • 20:19
@Hey Siri
To je tacno da cene prate ekonomiju... ali nije da u Srbiji nema novca i privredne aktivnosti, i cene to okvirno i prate, plus gastarbajteri, plus korupcija. Svaka zemlja ima neke svoje razloge za visoke cene... Nemojte misliti da je uredjenija zemlja drugacije(…)
Vi stvarno verujete u to sto pišete? Vi mislite da se industrija (ili korupcija) u Srbiji može porediti sa onima u normalnim zemljama? I opet kvadratni metar u NS kosta disproporcionalno više nego u Becu, Rimu ili drugim gradovima
Sanja
Li Man
Objektivan
Gvozda
I ja sam na Limanu
J..o me onaj od koga sam čuo za Liman, pre toga ziveo u crvenoj fasadnoj u Turgenjevoj, te zgrade kad se uporede su bukvalno nebo i zemlja. Na Limanima su "betonjerke" cujes svaku wc solju u zgradi kad se aktivira, bukvalno mozes statistiku stanja mokracne besike svakoj porodici praviti. Cuje se i kad neko obicnu slavinu odvrne.
Hey Siri
16.08.2023 • 12:05
Hans Kristijan Andersen
Bajku pod nazivom "Pad cena nekretnina u Novom Sadu" mozete samo da sanjate sa ovakvim stampanjem para (…)
Kum, inace iz Kanade, zvao jednu gradjevinsku firmu u NS pre neki dan, nisu ni poceli zgradu, ostalo im samo par velikih stanova, sve rasprodato.
To se sine na pijaci zove “još malo pa nestalo”… mnogo si ti Dano naivna!
Za realnu cenu nekretnina je neophodna realna ekonomija, realna industrija, realne infrastrukture, realno zdravstvo… ima li IČEGA od toga ovde?
Mare Limanac
Cini mi se da si ti jedan od onih potajnih simpatizera koji čeznu za Limanom samo sto ne mozes da priustis da zivis tamo pa sada pokusavas da nas ubedis da zgrade nisu dobre. E bato moj, limanske zgrade su zidane da traju, a ne da se stekne profit. A ceo blok je urbanisticki projektovan. Uostalom, zgrade postoje vec 50/60 godina i polozile su ispit...
Priznajem da im treba odrzavanje, ali videcemo na sta ce liciti sva ova novogradnja za 50 godina (ako uopste dozivi).
Pinčić
Aha
Vladan
"Dobri stanovi pokupovani, ostala samo starogradnja" - auuu dečko, pa ti si izgubljen u svemiru.
Realan
Stanovi su postali špekulativni kao bitcoin, samo rast i brza zarada na dnevnom nivou. Svi bi da se bave berzom.
Prodaja je skoro pa stala, opada broj transakcija i poziva, sledeći korak je pad cena. Sve je to normalno.
Dejan
Kaca Telep
Симеон
ko čeka dočeka
Živi bili pa videli.
Poznavalac
MJ
Sooze
Mixi
Miloš
Жоржо
Svaka roba
Djole
Citam
Problem zasto je prodaja stala jeste tacno to zato sto su svi dobri stanovi pokupovani. Ostalo je ono sto niko nece da kupi pa i da spustis cenu. Da li je u pitanju starogradnja ili losa lokacija ili slicno. Sve dobro se kupilo pa je malo stalo tj desava se stagnacija. Da se sutra postavi na oglasu neki odlican stan za cenu po kvadratu kao i ovi sto stoje sad, neko bi to kupio jer se isplati. E sad, sta je ostalo? Pa ostali su stanovi uglavnom stare gradnje, ovo sto je novogradnja je preskupo i ne isplati se kupovati jer su mali stanovi a cene po kvadratu velike. Ostale su kuce po 400kv a po 300,000e u Veterniku i stanovi od 25kv a cene 85,000e na Bulevaru Evrope, itd, itd. Stanovi od 350,000e od 150kv, penthausi i slicno. To je ostalo zato niko ne kupuje. Medjutim da se na trzistu nadju dobri stanovi od 55 - 75 kv, novogradnje sa nekom prosecnom cenom po kvadratu, siguran sam da bi neko to kupio.
Sve je ovo normalno.
Da li ce stanovi ikad biti 1000e po kv? Ne, nece, bar ne u Novom Sadu. Jer 1000e nije isto sto je bilo i pre 10god. Tako je kako je.
Upucen
Rusi i Ukrajinci su samo slag na tortu, ko zna koliko ce rat trajati a oni i dalje dolaze i kupuju, raspitajte se malo.
Kum, inace iz Kanade, zvao jednu gradjevinsku firmu u NS pre neki dan, nisu ni poceli zgradu, ostalo im samo par velikih stanova, sve rasprodato.
Slobodan
Tako sam ja hteo garazu da prodajem a oni mi uporno ubedjivali da vredi 4500 evra vise i da stavim da bude po toj nekoj njihovoj ceni, nakraju mi oglas stajao vise godinu dana. Za tih godinu dana su me nonstop zivkali i govorili da jos podizem cenu (?)... Nakraju sam prekinuo saradnju sa njima
Deus
Od kraja prosle godine su svi IT-jevci oporezovani. Tako da su sredstva prebacili na strane racune. Problem im je legalno unošenje novca u Srbiju, a i ako ga unesu, ne mogu novac staviti u banku i kupiti nekretninu, jer nemaju, tj neće da prikažu poreklo novca, da im drzava ne bi uzela ogromnu sumu novca na konto poreza na zaradu.
Blue
B
Zoran
Zebra
Jovan
novoKradnja
To je blagi užas. Noseći zidovi popucali, malter otpada sa plafona, pločice u kupatilu otpadaju, ventili za vodu kineski neupotrebljivi, buka iz stanova pored i iznad nesnosna jer su zidovi tanki, stepeništa bez odmorišta, hodnici toliko uzani da se dva čoveka ne mogu mimoići.
Nema svetlarnika, nema parkinga, nema zelenila, i najbitnije - ne daj bože malo jačeg zemljotresa, jer ove nove zgrade bi završile kao one u Turskoj nedavno. E onda bi cena novogradnje bila realna 0-50€ po m².
Citalac
Lela
Zverko
"Ovako izgleda logika u zemlji koja ne razume zasto postoji Amazon, e-commerce i sl. Ovi jos uvek trguju na Najlonu i dopisuju se fax-masinom..."
Ti ili si agent za nekretnine ili nemas para za stan, treceg nema, ali samo glavu gore, bice bolje! :)
P.S. isao sam da ti posaljem fax posle jutarnje kafe :)
Novosadjanin
Game of Trolls
Kako to kad primaju hiljade € na minut???
tuzna istina
16.08.2023 • 07:39
Agenti ne shvataju da nisu ti oni koji ce da odredjuju cenu kvadrata, jako mi je zao sto vam je otimanje kinte od ljudi opalo, ali sta ces. Bas cu agentu dati da mi odredjuje koliko vredi moja nekretnina.
Ovako izgleda logika u zemlji koja ne razume zasto postoji Amazon, e-commerce i sl. Ovi jos uvek trguju na Najlonu i dopisuju se fax-masinom...
Nenad
Ticino
Mrk
A to poredjenje sa kolima? Nov Yaris hibrid manje od 20k kosta, a stan od 30m2 u Novom Sadu nema za ispod 55k!
Ahab
Reč "propalo" je možda pregruba, ali da je IT u ozbiljnoj oskudici-jeste.
I to debelo i ne samo u NS već globalno.
Raspitaj se malo ako imaš nekoga u tom sektoru.
Od 5-10 poslovnih ponuda mesečno na LinkedIn-u pre dve godine do NULA poziva za nekoliko meseci sada.
IT je doživeo ozbiljnu transformaciju, a tek će da se menja kako AI bude preuzimala sve više poslova od ljudi.
novo nije bolje
To je zato što su stanovi izgrađeni sedamdesetih i osamdesetih mnogo kvalitetniji, nema tankih zidova i buke od komšija, hodnici i stepeništa su širi i svetliji, okolo je zelenilo, parking, a zgrade stabilnije i otpornije na zemljotrese.
Ne postoji nova zgrada u NS koja je kvalitetnija i na boljem mestu za život od bilo koje napravljene pre 30-40 godina.
Činjenice
Lala
Bice vise posla za nas majstore i molere posle 2 meseca. Kolega i ja ne mozemo da stignemio okrpiti stanove u novo gradnji. Zivela novo gradnja stanujte u staroj oprobanoj gradnji. Zivi bili
Ringla stara
Mrgud
Cene su bile takve i pre dolaska Rusa ( neke su dignute pa ako prodje -prodje) i relativno vracene na prvobirne ponude.
To sto Vi ne mozete ili ne znate da prodate - e to je sada pitanje. Svi se busate u prsa da ste najbolji i da ne ma stana koji ne biste prodali.
Aj sada gde ste - prodajte ih kada ste tako dobri i najuspesniji. Cene su veoma realne
Vule
Limanac
Joki
Joki
Jelena
Mile
Kako je to moguce kada notari ne zele da rade sa takvim nekretninama niti zele da vam overe takav ugovor, a katastar trazi razne papircine i sl..?
MIKI
jete ali sa starogradnjom dobijas lokaciju, sredjen blok u kojem znas sta ima i sta nedostaje, znas ko su ti komsije, znas h=gde su vrtici/skole i slicno. u novogradnji i novim blokovima nista ne znas i moze da se desi da ima samo zgradu koja je okruzena drugim zgradama ali bez ikakvog sadrzaja. Liman ce uvej biti liman!
Nana
Mi živimo na Limanu u staroj zgradi, renoviramo pomalo zgradu, svake godine nešto. Nova izolacija na krovu, ulzna vrata, hidrofor, renovirali lift koji nas je koštao oko 8k €. Sada menjamo vertikale za vodu, jednu po jednu. Ali da u pravu ste, bitan je komšiluk, kod nas su normalne porodice koje učestvuju jer shvataju da je to naš dom. Ko vam garantuje da će to biti slučaj u novogradnji? Moja koleginica ima stan star manje od godinu dana i već problemi i to veliki. Tako da je ovde pitanje sreće.
Dule
Milos
Recimo da jedna porodica živi trenutno u 42m2 s tim da je izgledna i prinova i sada taj stan postaje sve manji. Želim da prodam po određenoj ceni, ali već mesecima ne mogu da prodam. Vreme prolazi, deca sve veća a ja nikako da prodam taj stan i pređem u veći. Žena pritiska, deca vrište a programatori nikako da se isprse i iskeširaju za moj stan. I mogu da biram ili da nastavim da uporno tražim zacrtanu cifru ili da budem fleksibilan i spustim cenu, prodam i pređem u veći stan. Isto tako i investitori ne mogu doveka da plaćaju dažbine na izgrađene stanove već moraju da se odreknu dela ne tako malog profita. U trenutku kada nema potražnje a ponuda je ogromna, onda je kupac u prednosti jer može da diktira uslove, do određenog stepena.
pera
eventualno onaj ko je naduvao cenu 50% vise od realne
Igorb
Darko Češka Prag
Ono dupla crna kesa za smeće od 120 litra malo jača 100 hiljada eura unutra u apoenima od 100,200 ili 500 eura ko zna odakle nebitno od droge,prostitucije,nameštenih tendera,korupcije,krađe,lopovluka preprodaje oružja nebitno i od koga doneseš na stolu "prodavca " u budućem "stanu" daš kesu sa parama ko zna odakle i od koga sednete u taksi jedan od prodavaca nosi kesu sa parama u džipu i odlazi u nepoznatom pravcu bez telefona i bilo čega drugi prodavac za overu stana seda sa Vama u taksi dođete do notara ili Suda nakon 5 minuta vožnje i Sud notar "DRŽAVA "OVERI STAN PEČATOM REPUBLIKE SRBIJE Da je stan TVOJ samo na osnovu "izjave" DA JE STAN PLAĆEN u GOTOVINI.
Ajde probaj ti to u nekoj drugoj državi.Ajde pokušaj.
Ajde pokušaj to da uradiš bilo gde van Srbije.
Jaa
Jovan
Nisi u pravu, ljudi koji se nadaju ovome cekaju vec 10 godina da padnu cene, a to se nece desiti. Prvo, grad je prenaseljen, veca je potraznja od ponude, takodje evro je devalvirao, nije danas 1000 evra kao pre 10 godina. Tako da nemojte gubiti godine u nadanju, tako je nazalost..
ma da
Neljudi...
Bakar
Ludilo u stali
Njemac
Joki
Smeki
Calc
Agencijama odgovaraju ovako velike cene jer uzimaju ogromne provizije pa im je dovoljno da prodaju samo par stanova mesečno i obezbede sebi lepu zaradu.
Ns
Sremac
Goran Mitrovic
rale
Kuća ili mini zgradica sa jednim stanom po spratu su jedini spas za normalnog čoveka u Srbiji izgleda.
Zverko
Novonasađeni
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H