Avion Maraton erlajnza, kompanije koja obavlja letove za Er Srbiju, sa 106 putnika sleteo je na beogradski aerodrom s rupom u trupu aviona i oštećenim krilom, vidi se na fotografijama i snimcima.
Drum, tako se pišu komentari, a ne kao prvi put što ste samo naznačili da Vi znate a da svi ostali ne znaju. Ovo je odličan primer kako svi treba da pazimo i unapredimo komunikaciju na internetu. Internet je postao neupotrebljiv, a nije ga Tesla za to izmišlja...;)
Ne horizontalna, nego mala krila, na repu.
Velika krila prave uzgon i nose kompletan avion. Ona mala, repna nose manji procenat mase, tu su da regulišu podužni nagib aviona.
Avion bi nekako letio čak i sa jednim malim ili repnim krilom. Imao bi problem sa hidraulikom jer bi jedan od tri sistema ostao bez ulja, ali druga dva ostaju u funkciji. Elevatori su odvojeni po sistemima. Recimo ako je pokidana hidraulika na levom krilu, iscuri ulje iz sistema 1 i 2, treći sistem ostaje u funkciji na desnom krilu. Teže je upravljati, ali je moguće.
Mnogo veći je problem ako otpadne vertikalni stabilizator, u tom slučaju je nemoguće upravljati avionom. Možda nekako održavati pravac, ali svaka promena pravca je nemoguća. Vertikalno stabilizator i kormilo na njemu mu služi za stabilizaciju po horizontalnoj osi.
Da manje oštećnje, vanjske oplate.
To što je probijen rezervoar ne mora značiti da je struktura aviona narušena.
Oštećenje na trupu je oplata aviona, nosiva konstrukcija je dublje u unutrašnjosti. Rezervoar je bliže vanjskom delu, bliže oplati da bi se gorivo hladilo. A potreba za hlađenjem je iz razloga što se hidraulično ulje i ulje motora hladi kroz gorivo. Takođe kompresovani vazduh koji izlazi iz motora i ulazi u kabinu je vruć i hladi se gorivom.
Oštećenje na korenu krila je pokidana oplata kroz koju takođe struji vruć vazduh za odleđavanje krila, tačnije napadne ivice krila aviona koja će najpre da se zaledi.
Mogao je pokidati hidrauliku, ali taj avion ima 3 sistema čiji su vodovi odvojeni, dva pogone pumpe u motorima, jedan električne pumpe. Taman da mu je iscurelo gorivo iz srednjeg rezervoara i rezervoara u jednom krilu, ostane mu dovoljno goriva u drugom krilu da radi jedan motor i da se vrati na aerodrom. S obzirom da je mogao sat vremena kružiti struktura nije bila narušena. Da jeste, krilo bi otpalo već nakon par sekundi.
I taj E190 ne može da ispušta gorivo, nema tu mogućnost. Kao što sam napisao imaju veliki avioni. Nema čak ni A320 ni 737.
Razlog za kruženje može biti ne mogućnost izvlačenja točka, pa su čekali da se sam gravitacijski izvuče i zaključa u izvučenom položaju.
Drum
19.02.2024 • 10:27
Neki ljudi komentarišu, a nemaju pojma.
Oštećenje koje je nastalo na avionu nije ništa posebno.
Mala krila nemaju ili imaju jako mali procenat uticaja na uzgon. Jedina funkcija im je da stabilizuju avion po vertikalnoj osi.
Ne ide ti bas geometrija bato, a ni logika: horizontalna krila da regulišu vertikalnu osu aviona???
A po tebi avion mora da kruži okolo da bi se oslobodio goriva? Ne može da ga ispusti?
Sva sreća pa u ovoj zemlji svi pametni…
nakon jače kiše ovo je čak i uspeh da se ovo ranije nije desilo.
Ali zato aerodromska taksa kao da letim iz Švedske ili Londona 4 hiljada .
Progutaće ovo narod sve za 2 dana trećeg dana kao da ništa nije bilo vozi Miško .
Isti ljudi ostaće tu gde jesu ista korupcija ista saopštenja i poginuo neki nepoginuo bitno da će aerodromska taksa ostati ista i ljudi sa kupljenim diplomama na svom mestu jer su politički podobni.
Da li neko ko stvarno ima pojma może da iskomentariše ovo poluodpadnuto krilo i onu rupu iz koje curi gorivo, kako je u takvom stanju on kružio sat vremena. Ja o ovim stvarima nemam pojma i prepala sam se živa. Od sad samo bajsom. Čitam komentare i tu neko piše o zakrilcima, ako dobro vidim i krilo je nadrljalo. A drugo, kružio da potroši gorivo, a ovi ga čekaju sa penom jer gorivo curi. Ja samo mislim da ovi koji su bili u tom avionu ječerašnji dan treba da slave ko drugi rođendan!
@Mentour Pilot
nije taj ni za drum.
nedavno su 'domaci' ubacivaci parketa udarili vrata za prtljag.
pilot je sa razlogom odbio da poleti iako su vrata mogla da se zatvore.
Uopšte nije poenta ovde da li on može ili ne može sa ovakvim oštećenjima da leti, poenta je da ovako nešto nije smelo da se desi. Druga stvar, rupa u trupu i pocepana baza levog krila iz kojeg curi gorivo nije "ništa posebno", to pričaj nekom drugom.
Oštećenje koje je nastalo na avionu nije ništa posebno.
Mala krila nemaju ili imaju jako mali procenat uticaja na uzgon. Jedina funkcija im je da stabilizuju avion po vertikalnoj osi.
Drugo, kružio je sat vremena da bi verovatno potrošio gorivo, jer je bio pretežak za sletanje. Svaki avion ima ograničenje težine pri sletanju. Manji avioni troše gorivo kružeći, dok oni veći ispuštaju gorivo. Recimo Boeing 777, 747, 787, Airbus A330, A340, A380.
SAT VREMENA?! Sat vremena je on pravio krugove iznad Beograda sa ovakvim oštećenjima?! Gospode bože, pa vi svi imate više sreće nego pameti, mogli ste da lišite života 106 putnika ovakvom neodgovornošću! Svi redom!
Ocigledno da je kod naseg avio saobracaja nesto ozbiljno popustilo. Velika se javlja nesigurnost, dali cekamo veliku nesrecu kako bi se nadlezni probudili.
..."bezbednost putnika nije bila ugrožena" Zaboravili su još i ono "nijednog trenutka". Neverovatno kako se manir da se cinično laže prelio i na službe koje bi morale odskakati po svojoj profesionalnošću. Avion je pokupio prilazna aerodromska svetla jer je bio kratak zbog toga što je poleteo sa pola poletno-sletne staze (pozicija D5). A na tu poziciju ga je neko poslao (ne Đoka kurir, nego aerodromska kontrola leta). E, dok se komisija Direktorata civilnog vazduhoplovstva ne sastane (ljudi vrate sa stretenjskog skijanja, razmamuraju...), ostaje nam saopštenje Er Srbije. I izgužvan aluminijum na pocepanom trupu aviona. I bezbednost putnika koje je neko umalo poslao u smrt.
"Er Srbija" je saopštila da je avion na letu za Diseldorf vraćen iz tehničkih razloga, a da bezbednost putnika nije bila ugrožena.
Ma, ni slučajno nisu bili ugroženi, to se svaki avion tako kad poleće malo izlupa o reflektore i onda ga zalivaju penom kad se vrati nazad. Takoreći, to je redovna procedura.
Bogami, prema ovom snimku, bezbednost putnika je bila i te kako ugrožena. Hvala Bogu, pa se sve završilo ovako. Ovo je očigledna greška i kontrole leta koja je morala da vidi da je avion zauzeo suviše kratku poziciju za poletanje (D5), ali i pilota. Neko mora debelo da odgovara za ovaj incident.
Sreća da su putnici preživeli, i treba da tuže kompaniju kad se malo priberu. Ovo im je drugi život bukvalno.
Nema podataka o kakvom kršu od aviona se radi, niti kako je mogao da skrati zaletište? O tome odlučuje aerodrom a ne pilot samoinicijativno. Trebali su ga odmah zaustaviti. Zbog takvih grešaka se suspenduje aerodrom.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO, VIDEO: Avion koji je na beogradskom aerodromu udario u svetla ima rupu i oštećeno krilo
Autor: N1
Info
•19.02.2024.
•07:26
Komentari 27
Boro Čorbo
Drum
Velika krila prave uzgon i nose kompletan avion. Ona mala, repna nose manji procenat mase, tu su da regulišu podužni nagib aviona.
Avion bi nekako letio čak i sa jednim malim ili repnim krilom. Imao bi problem sa hidraulikom jer bi jedan od tri sistema ostao bez ulja, ali druga dva ostaju u funkciji. Elevatori su odvojeni po sistemima. Recimo ako je pokidana hidraulika na levom krilu, iscuri ulje iz sistema 1 i 2, treći sistem ostaje u funkciji na desnom krilu. Teže je upravljati, ali je moguće.
Mnogo veći je problem ako otpadne vertikalni stabilizator, u tom slučaju je nemoguće upravljati avionom. Možda nekako održavati pravac, ali svaka promena pravca je nemoguća. Vertikalno stabilizator i kormilo na njemu mu služi za stabilizaciju po horizontalnoj osi.
Drum
To što je probijen rezervoar ne mora značiti da je struktura aviona narušena.
Oštećenje na trupu je oplata aviona, nosiva konstrukcija je dublje u unutrašnjosti. Rezervoar je bliže vanjskom delu, bliže oplati da bi se gorivo hladilo. A potreba za hlađenjem je iz razloga što se hidraulično ulje i ulje motora hladi kroz gorivo. Takođe kompresovani vazduh koji izlazi iz motora i ulazi u kabinu je vruć i hladi se gorivom.
Oštećenje na korenu krila je pokidana oplata kroz koju takođe struji vruć vazduh za odleđavanje krila, tačnije napadne ivice krila aviona koja će najpre da se zaledi.
Mogao je pokidati hidrauliku, ali taj avion ima 3 sistema čiji su vodovi odvojeni, dva pogone pumpe u motorima, jedan električne pumpe. Taman da mu je iscurelo gorivo iz srednjeg rezervoara i rezervoara u jednom krilu, ostane mu dovoljno goriva u drugom krilu da radi jedan motor i da se vrati na aerodrom. S obzirom da je mogao sat vremena kružiti struktura nije bila narušena. Da jeste, krilo bi otpalo već nakon par sekundi.
I taj E190 ne može da ispušta gorivo, nema tu mogućnost. Kao što sam napisao imaju veliki avioni. Nema čak ni A320 ni 737.
Razlog za kruženje može biti ne mogućnost izvlačenja točka, pa su čekali da se sam gravitacijski izvuče i zaključa u izvučenom položaju.
/
https://www.instagram.com/p/C3hdFg0Mmxj/
Sve stručnjak do…
19.02.2024 • 10:27
Neki ljudi komentarišu, a nemaju pojma.
Oštećenje koje je nastalo na avionu nije ništa posebno.
Mala krila nemaju ili imaju jako mali procenat uticaja na uzgon. Jedina funkcija im je da stabilizuju avion po vertikalnoj osi.
Ne ide ti bas geometrija bato, a ni logika: horizontalna krila da regulišu vertikalnu osu aviona???
A po tebi avion mora da kruži okolo da bi se oslobodio goriva? Ne može da ga ispusti?
Sva sreća pa u ovoj zemlji svi pametni…
Nimbus
predrag
Sve je polu-pismeno i na svemu se štedi.
Rizik koji je prihvaćen. U svim sferama života.
Dejan
Gastrabajter
Ali zato aerodromska taksa kao da letim iz Švedske ili Londona 4 hiljada .
Progutaće ovo narod sve za 2 dana trećeg dana kao da ništa nije bilo vozi Miško .
Isti ljudi ostaće tu gde jesu ista korupcija ista saopštenja i poginuo neki nepoginuo bitno da će aerodromska taksa ostati ista i ljudi sa kupljenim diplomama na svom mestu jer su politički podobni.
komšinica
/
nije taj ni za drum.
nedavno su 'domaci' ubacivaci parketa udarili vrata za prtljag.
pilot je sa razlogom odbio da poleti iako su vrata mogla da se zatvore.
Johnny
Mentour Pilot
Drum
Oštećenje koje je nastalo na avionu nije ništa posebno.
Mala krila nemaju ili imaju jako mali procenat uticaja na uzgon. Jedina funkcija im je da stabilizuju avion po vertikalnoj osi.
Drugo, kružio je sat vremena da bi verovatno potrošio gorivo, jer je bio pretežak za sletanje. Svaki avion ima ograničenje težine pri sletanju. Manji avioni troše gorivo kružeći, dok oni veći ispuštaju gorivo. Recimo Boeing 777, 747, 787, Airbus A330, A340, A380.
Johnny
Nikola
Pera
Jakobsfield
Ocigledna
19.02.2024 • 08:26
Greška pilota.
Pilot odlučuje gde će poceti zaletanja???
sanjaica
Očigledna
Zemlja čudesa
Ma, ni slučajno nisu bili ugroženi, to se svaki avion tako kad poleće malo izlupa o reflektore i onda ga zalivaju penom kad se vrati nazad. Takoreći, to je redovna procedura.
Neko
Realista
Gari
Ssy
Boško
Nema podataka o kakvom kršu od aviona se radi, niti kako je mogao da skrati zaletište? O tome odlučuje aerodrom a ne pilot samoinicijativno. Trebali su ga odmah zaustaviti. Zbog takvih grešaka se suspenduje aerodrom.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H