Snimak razgovora pilota aviona "Maraton erlajnza" i kontrolora letenja na aerodromu "Nikola Tesla", pre nego što je taj avion imao nezgodu, objavljen je na društvenim mrežama.
Iz vesti: Kako se čuje iz razgovora pilota i kontrolora letenja, avion je poleteo sa pogrešne piste. Avion nije mogao da poleti sa pogrešne piste, jer je na Nikola Tesla samo jedna pista aktivna, druga je u rekonstrukciji. Avion je poleteo sa pogrešnog mesta na pisti, čime je skraćen deo piste sa koje je izvršeno poletanje, odnosno nije otišao na početak piste, već je pokuašo da poleti sa tačke koja je bliže kraju piste nego početku.
Kontrola leta ga je više puta upozoraval da su izasli na d5 i da je kratka pista i ako su ga poslali na d6. Pilot je i pored toga potvrdio da može da poleti. 100% greska pilota u ovom slučaju i puka sreća da se ovako srećno završilo.
Portal za avijaciju TangoSix:
"Kontrolor letenja je dakle nekoliko puta upozorio posadu Embraera da su na pogrešnoj poziciji od prvobitno odobrene i zapravo im tri puta daje priliku da se odluče za povratak na D6.
Odgovornost za procenu performansi poletanja leži na posadi aviona, ne na kontroli letenja."
U Srbiji što veća plata - manje znanja.
Najbolji čovek je morao da ode u svet da ga ovi stručnjaci za poletanje i kontrolu ne bi uništili da mora da raznosi hranu po gradu.
Neka se drže oni partijskih sastanaka. Tamo su pametniji.
Jadni mi koji "moramo" da letimo subvencionisanom iznajmljenom čeličnom pticom.
Srbija ne sme da misli!
Tačno ono što sam naveo u prvoj vesti o nezgodi. Pilot nije smeo samoinicijativno da nastavi poletanje, kontrolor ga je morao zaustaviti. Pored suspenzije obojice, dobro će biti ako nam međunarodna istraga ne kazni aerodrom.
Još bi da čestitaju pilotu za uspešno sletanje? On je odgovoran za to, i velika je sreća da su putnici preživeli.
Nije jasno kako bezbednost nije bila ugrozena? I da su svi izginuli naslo bi se opravdanje. To su ljudski zivoti koje u ruci drzi pilot aviona i kontrola leta. Ko je taj ko kaze da nije bilo ugrozavanja bezbednosti? Taj mora u zatvor obavezno! Kako je uopste avion dobio dozvolu za poletanje od tornja, to je gomila provera pre svakog poletanja kroz razne liste ? Nisu svi na nivou Risticevica i Palme pa da se prosipa laz kako ko god hoce. Ovo je totalna anarhija, sramota!
Mislim da niko trenutno nije svestan a ideja je i da ostane tako, koliko su ozbiljna ostecenja na trupu i repu aviona i da je puka sreca sto se avion nije raspao i survao dole. Voleo bih da cujem objasnjenje kontrole leta koja je bila svesna da je pilot na potpuno pogresnoj pisti, koliko sam razumeo u pitanju je uzletiste u zoni SLETANJA suvise kratko. Kako je kontrola mogla da da zeleno svetlo na ovako nesto. Potpuno neodgovorno prema ljudima koji su svoje zivot poverili toj avio kompaniji. Cista sreca sto niko nije poginuo. Kazem sreca jer sve ostalo je potpuna glupost i javasluk.
Vrlo lako je moglo doci do teskog pozara pa cak i explozije u vazduhu, avion je bio pun kerozina. Za dlaku sve proslo ok. Bice tu velije odgovornosti i kontrolora leta. Nisu oni savetnici nego navigatori.
@SLOBODAN, 19.02.2024 • 21:50, kontrola leta je obavestila pilota da je izašao na delti 5 umesto 6 i skratio uzletnu daljinu (TORA) tako da je to svesna greška pilota, međutim kada je čuo da se pilot preispituje šta da radi (taj deo je isečen iz snimka) trebao je da mu naredi da prekine uzletanje i izađe sa piste na prvoj slobodnoj delti a ne da se dalje nadmudruje sa pilotom - ostatak razgovora je spašavanje 110 ljudi od pogibije i potpuna histerija pilota. Pilot očigledno nije bio pri sebi i nije bio sposoban za upravljanje letilicom, nije to bicikl...
Kupi mi tata avion, joj šta ću raditi sa njim. Obostrana greška pilota i kontrolora. Kontrolor navodi avion. Pilot sledi smernice kontrole letenja i obaveštava ih o kretanju po rulnoj stazi i poziciji. Ako je pilot pogrešio kontrolor je morao da uoči grešku i ispravi pilota. Aerodrom je mali i kontrolor može da prati kretanje aviona. Prosto je zapanjujuće da pilot nije uočio da je izišao na pistu na pogrešnom mestu. pogotovo što lete za Er Srbiju i poznaju aerodrom.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
AUDIO: Kako je tekao razgovor kontrolora leta i pilota aviona koji je imao nezgodu
Autor: 021.rs
Info
•19.02.2024.
•21:06
Komentari 16
Jogi Letač
Stari novosađanin
NS posmatrac
"Kontrolor letenja je dakle nekoliko puta upozorio posadu Embraera da su na pogrešnoj poziciji od prvobitno odobrene i zapravo im tri puta daje priliku da se odluče za povratak na D6.
Odgovornost za procenu performansi poletanja leži na posadi aviona, ne na kontroli letenja."
I-A
Najbolji čovek je morao da ode u svet da ga ovi stručnjaci za poletanje i kontrolu ne bi uništili da mora da raznosi hranu po gradu.
Neka se drže oni partijskih sastanaka. Tamo su pametniji.
Jadni mi koji "moramo" da letimo subvencionisanom iznajmljenom čeličnom pticom.
Srbija ne sme da misli!
Boško
Još bi da čestitaju pilotu za uspešno sletanje? On je odgovoran za to, i velika je sreća da su putnici preživeli.
Kuku lele
Pilot: Orao pao, orao pao
Radoznali
Radmilo Grubac
Lila
Simulacija
zivkovic
Laki
savremenik
Realista
Pobesneli Laloš
SLOBODAN
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H