Laka električna vozila, odnosno električni trotineti, od 5. aprila moći će da se registruju, dok će od 15. juna samo sa važećom registracijom moći da učestvuju u saobraćaju.
To vam je kao da posalju Muju i Hasu u Tajvan da unaprede proizvodnju cipova. Da su ljudi svesni ko donosi zakone o bezbednosti saobracaja, ne bi decu pustali iz kuce da izlaze.
Kakve veze ima zakonski propisana snaga motora kad je trotinet u saglasnosti sa zakonom fabrički ograničen na 25km/h?Zaštitna oprema,podržavam.Ali hoće li se kažnjavati i vozači renta skutera raspoređenih svuda po gradu?Kao da će nekom kome treba takav hitan prevoz sa sobom imati kompletnu opremu!Ako ih buddu kažnjavali,onda ispada da je renta firmama je bolje da se povuku sa tržišta. A ako ne budu onda neka se zakon povuče. Iz agencije kažu da vozila van zakonskih okvira nemaju svrhu.Koja je onda to bitna svrha motora trkalica,kvadova,džet skutera na vodi, motornih tricikala i sl.? Pa jel treba i sve njih da preispituje,sankcioniše i ukida neki novi zakon?I na kraju kaže agencija,ko nije u skladu sa zakonom neka proda ili reciklira uređaj?!!!Kupljen je u Srbiji plaćen PDV pre toga je u cenu ušla i neka carina i takse.Pa ček jel onda država treba bar taj deo da refundira?!Nisam ga na grani našao..
Nisam siguran da neću smeti da koristim električni unicikl u saobraćaju. Pre neki mesec me je saobraćajac zaustavio i kaznio zbog prelaska na crveno preko pešačkog (treptalo je zeleno kad sam krenuo), ali nije ništa prigovorio za vozilo, samo me je pitao kako se to čudo zove zbog izveštaja. S obzirom da se novi zakon odnosi samo na vozilo sa dva točka i bez mesta za sedenje, kao što se ne odnosi na električne bicikle tako se ne odnosi ni na električne unicikle.
Iskreno se radujem sto ce konacno da urede ovu oblast. Ti trotineti su hazard na putu, opasnost i za vozace i za pesake, voze bez ikakvih pravila, kako i gde im se prohte.
Donesen je zakon da je zabranjena vožnja dva lica na jednom trotinetu, da se mora nositi zaštitna kaciga na glavi, svetloodbojni žuti prsluk ako se vozi po kolovozu, zabranjena vožnja po trotoaru i u pešačkim zonama, . . . .
I šta je bilo na kraju?
Svi su se zakona pridržavali prvih desetak dana kako je stupio na snagu.
Čim su ljudi videli da ih niko ne kontroliše, niko ne kažnjava vratili su se starim navikama.
Skoro nuko ne nosi zaštitnu kacigu a ako je neko i nosi to su uglavnom Rusi. Verovatno im ostala navika iz Rusije pošto je to tamo izgleda obavezno i kažnjavali su ih na svakom koraku.
Svi jure trotoarima, pešačkim zonama, često vidim klince pa i jako malu decu kako se po dvoje voze na trotinetu, stariji voze malu decu na trotinetu, niko ne nosi prsluk kada vozi kolovozom, jure kao debili, . . .
U ovoj državi se ne isplati posedovati bilo šta osim jednog krova nad glavom, i ne isplati se kupovati bilo šta osim hrane da ne crknemo od gladi. Poslednja vlast je šampion u donošenju zakona koji retroaktivno izbijaju novac iz džepa. Do pre par godina si mogao da uvezeš skuter i voziš ga na potvrdu o poznavanju saobraćaju, po novom sad taj skuter prelazi u A kategoriju. Obesmislili su sve.
N.M.
07.03.2024 • 09:51
Konačno
Naplatio bih im bar 12000 din , ako im ukradu moći će da prijave . Policija neće naći ko ni bicikle al to je druga stvar
E jesi zao! Samo zato da drugima napakostiš. Ne zaboravi da i ti imaš komšiju i da on može tvoj kravi da poželi smrt!
Nebuloza, znači biciklovi na električni pogon koji imaju veće točkove i razvijaju veću brzinu ne treba da se registruju, isto tako i obični biciklovi koju mogu da se voze velikom brzinom ne treba, a trotineti treba???? Da li to znači da će trebati posebna vozačka dozvola i u autoškolama uvesti polaganje za trotinet?
Ima Jova Radovanović pesmu, potražite je na youtubu,
,,Moj trotinet"
,,Moj trotinet može iz mesta da vozi stotku bar il dvesta....!!!"
Pravda za trotinete i biciklove!
Kazne za bahate Lambordžini, McLarene, džipove koji voze na krovu....!!!!
Sta da radim sa e-skejtom onda?
nije tezak, ali je drugacija vrsta prevoza nego sto je propisano, i ide malo brzo oko 45 km/h je max, ali ja uvek vozim prema uslovima na putu i bezbednosti.
Svaki dan sam na biciklu i zimi i leti odavno .Dostavljaci su daleko najbahatiji i prave najviše prekrsja tražeći prečice da sto pre odrade posao.Oni pa par praznih mesta.I često prave nezgodne situacije,naravno ima i drugih ali procentualno su ovi najinvazivniji.Ima još jedna posebna vrsta a to su pešaci sto idu stazom za bicikle .
Jovo, ti nećeš moći da učestvuješ u saobraćaju. Ako si čitao pažljvo vest gore piše da LEV mora da ima najmanje dva točka i mehanički upravljač. Obzirom da monocikl nema dva točka i nema mehanički upravljač neće smeti da se koristi u saobraćaju.
Milena ima zakon.Do 25 km nema nikakve registracije.Pocinje
harac za EXPO ovo je jos jedan namet na sirotinju bice ih jos
na hiljade u svim segmentima zivota.Predizbona kampanja
ukinucemo agencije IZMISLILI SU JOS 1000 niko nema platu
ispod 5000 evra mesecno.
Da li stvarno mislite, komentatori, da će država da krene protiv wolta i glova i tsl? Da ih pohapse reguliši i nateraju da voze umerenom brzinom. Neće, jer kompanije naročito internacionalne vladaju ovom kupljenom političkom poltronskom vlašću. UMesto toga glume strogoću i uzimaju novac na običnim ljudima, pojedincima, koji ne znaju da se organizuju, svako gleda sebe i nemaju svet. Bukvalno muve bez glave a tako i voze te trotininete.
Zašto bi se regulisalo prevozno sredstvo koje se pokreće ljudskom snagom? Onda treba i pešaci da se registruju. Čisto da znate, prema ZOBS-u, maksimalna brzina na biciklističkoj stazi je 35 km/h.
Ova agencija je najveći parazit Srbije.
Dakle u Srbiji nije problem kokain u urinu vozača koji je izazvao udes, ali su problem trotineti koje voze deca. Bravo!
Spremite se biciklisti i pesaci... Salu na stranu, potpuno sam za regulisanje e-trotineta u smislu kacige, kuda smeju da se krecu, kako da budu osvetljeni i sl.ALI ovo je cisto uzimaje para!
Meni nece biti problem da se registrujem obzirom da imam mali trotinet, tezine 13kg, i maksimalna brzina koju mogu da razvijem je 25km/h, ali vozim zapravo u proseku 18km/h jer su nam biciklisticke staze ocajne.
Moje je pitanje zasto se ne uvede i za bicikliste neki vid regulacije obzirom da me isti redovno prestizu, a to znaci da voze brze od 20km/h?
Najveća opasnost su dostavljači. Ne svi, ali dobar deo njih vozi kao muve bez glave, neosvetljeni. Prolaze kroz crveno bez problema, koriste trotoar, biciklističku, kolovoz, kako im u trenutku odgovara. Voze brzo, naglo menjaju pravac. Jaaako opasni i bahati (čast izuzecima).
I ovo sad na kraju nije rešeno??
Voleo bih samo da mi neko od "stručnjaka" odgovornih za pisanje ovog.. hm.. propisa objasni na osnovu čega će više od polovine vlasnika LEV da podnese zahtev za nalepnicu jer su svoje vozilo legalno kupili polovno i bez ikakve tehničke dokumentacije. A o ebiciklovima koji su pravljeni da i ne govorim.
Kakvo zamlaćivanje i uzimanje novaca. Kada se vlast promeni sve ove agencije ugasiti prvog dana. Nemate dokumentaciju za vozilo kupljeno pre X godina pa ćemo vam mi uzeti 10-ak hiljada za to. Ne znam da je u nekoj zemlji uvedeno nešto ovako. Razumem da je bilo potrebno urediti pravila korišćenja u saobraćaju ali ovo je potpuno nepotrebno. Ako hoće nekakvu evidenciju mogli su to pojednostaviti. Znaju se na osnovu marke i modela specifikacije svakog trotineta. Zašto raditi nekakva ispitivanja i komplikovati stvari ako nije jedini razlog uposlenje ABS da zaradi još koji dinar. Naša država škripi na sve strane a oni se uhvatili sitnica. Protokoli, pravila, uslovi za nebitne stvari a putevi kao u Africi, lopovluk na veliko, mafija preuzima dominaciju, prava elita(profesori, doktori, naučnici..) degradirana a lazna elita avanzovala. Nadam se da će drzava da nam živne kada svaki trotinet dobije nalepnicu. I još nešto, zanima me kako ću da nosim dokumentaciju od trotineta koji se rentira u gradu? Evo u Ljubljani stoje na sve strane i ni jedan nema nalepnicu a Slovenija je uređena zemlja i zemlja u koju bi se preselilo barem 50% građana naše zemlje da ima priliku.
... pa wolt, glovo i ostali dostavljači ne voze trotinete nego električne bicikle, pa mogu da nastave da divljaju kao i dosad, bez prepreka (osim pešaka i drugih učesnika u saobraćaju).
Po ovome onda nisu resili najvecu grupu problematicnih vozaca - kuriri sa modifikovanim biciklima mnogo vece snage i brzine nego sto bi trebalo za bezbednu voznju.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja o registraciji e-trotineta: Ovo su obaveze vlasnika
Autor: Tanjug, Euronews Srbija
Info
•07.03.2024.
•06:23
Komentari 50
Aleksandar
Ava
Iber
Talični Tom
Ops
Lainovic Dragan
Jovo
Stevan
E to je već pitanje prirodne selekcije. Kazna je najmanji problem za to dete.
Maki
bananarama
I šta je bilo na kraju?
Svi su se zakona pridržavali prvih desetak dana kako je stupio na snagu.
Čim su ljudi videli da ih niko ne kontroliše, niko ne kažnjava vratili su se starim navikama.
Skoro nuko ne nosi zaštitnu kacigu a ako je neko i nosi to su uglavnom Rusi. Verovatno im ostala navika iz Rusije pošto je to tamo izgleda obavezno i kažnjavali su ih na svakom koraku.
Svi jure trotoarima, pešačkim zonama, često vidim klince pa i jako malu decu kako se po dvoje voze na trotinetu, stariji voze malu decu na trotinetu, niko ne nosi prsluk kada vozi kolovozom, jure kao debili, . . .
Obrad
Pera
Komšijin bik
07.03.2024 • 09:51
Konačno
Naplatio bih im bar 12000 din , ako im ukradu moći će da prijave . Policija neće naći ko ni bicikle al to je druga stvar
E jesi zao! Samo zato da drugima napakostiš. Ne zaboravi da i ti imaš komšiju i da on može tvoj kravi da poželi smrt!
Krle
Ne bih voleo da deca trunu po zatvorima posle.
Nemanja
Ima Jova Radovanović pesmu, potražite je na youtubu,
,,Moj trotinet"
,,Moj trotinet može iz mesta da vozi stotku bar il dvesta....!!!"
Pravda za trotinete i biciklove!
Kazne za bahate Lambordžini, McLarene, džipove koji voze na krovu....!!!!
Svemirac
nije tezak, ali je drugacija vrsta prevoza nego sto je propisano, i ide malo brzo oko 45 km/h je max, ali ja uvek vozim prema uslovima na putu i bezbednosti.
Da ga bacim?
Peja
Zoran
piskaralo
bora
harac za EXPO ovo je jos jedan namet na sirotinju bice ih jos
na hiljade u svim segmentima zivota.Predizbona kampanja
ukinucemo agencije IZMISLILI SU JOS 1000 niko nema platu
ispod 5000 evra mesecno.
Lmn
s
Jovo
N.M.
Biciklista
Pa?
55
Поветарац
CItalac
@LudZbunjenog
@ komsha
Sreten_P
Sale
Dakle u Srbiji nije problem kokain u urinu vozača koji je izazvao udes, ali su problem trotineti koje voze deca. Bravo!
Laloš
roki
Borislav
Šta se ovime tačno dobija, rešava?
Lex imbecilis
Mo
Баба Грејачица
Steva
Ivana
Moje je pitanje zasto se ne uvede i za bicikliste neki vid regulacije obzirom da me isti redovno prestizu, a to znaci da voze brze od 20km/h?
ku3a
I ovo sad na kraju nije rešeno??
Ha
LudZbunjenog
Ima li neko ko definitivno zna odgovor? Hvala unapred.
Stevan
Milena
Šanel od Kokoa
Građanin
komsha
milina
ja
rale
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H