Treba vratiti predmet Domaćinstvo ali da ga predaju osobe za pravim kvalitetima, veštinama i voljom da nauče decu nečemu. I vernicima i ateistima bi trebalo decu im učiti korisnim stvarima, potrebnim za život a i lepom ponašanju, poštovanju starijih, drugara, komšija,...
Za veronauku deca uvek mogu da idu u crkvu, koji god verski objekat, koji i jeste mesto za to. Pravi, iskreni vernici znaju da nije pogodno u školi ubeđivati decu i nametati im u bilo šta u vezi sa verom (bilo kojom) . Škola je škola a verski objekat je za veru.
Postoji izbor svakog (učenika, roditelja), da li će na Versku nastavu, ili Građansko vaspitanje. Čemu opet rasprava? Živimo sve lošije, sve nezdravije, prave od nas rudarsku koloniju, potencijalnu deponiju. A ovde "zašto je Veronauka, ili Građansko manje-više zastupljeno" Zamajavanje naroda.
Poenta oba predmeta je ista budi dobar covek.Smatram da je deci mnogo razumljivije objasnjeno na gradjanskom.Licno sam isla na casove gradjanskog vaspitanja,verujte nekih casova se i dan danas secam.Npr:grupisite se u jednu grupu svi koji imate tamne oci,sledece grupisanje svi koji nosite broj obuce taj i taj poenta igrice koju smo igrali citav cas je:"Svi smo po necemu slicni a po necemu razliciti,ali ne treba da osudjujemo nikog za razlicitost."Sve u svemu jako interesantni casovi sa lekcijama koje se pamte.
U Vojvodini, ova statistika nije tačna, bar ne u Novom Sadu.
Znam statistiku verska:građansko, za veliki broj razreda u osnovnim školama u Novom Sadu.
Iznesite tu statistiku!
I ja bih pre izabrala građansko za svoju decu, ali kad čujem da se tamo uči o pravima deteta i predstavlja da imaju veća prava od roditelja, onda na takva predavanja neće ići...ionako deca sve manje i manje poštuju autoritet. A i za veronauku sam čula da se ni tamo ništa ne radi...pa od dva zla biram manje.
Srbija je sekularna država pa samim time se religija ne može uspostaviti kao državna niti nametnuti a ne da joj je zabranjeno prisustvo u državnim institucijama u koje spadaju i državne škole. Nažalost u državnoj školi uprkos svemu niste naučili šta znači sekularnost države. No, ponovo upotrebom vašeg izvitoperenog kriterijuma - ajde da postavimo po jednog uposlednika građanskog vaspitanja u svaku državnu instituciju ili još bolje, kod svakog šaltera pa neka vaga papire. A još, ako ti građansko vaspitanje odgovara samo u konzumerističkom pakovanju odnosno ako ga praktikuješ samo kada je tebi po meri onda nisi nikakav građanin, već samo pokondirena, sebična, licemerna tikva. U ime razuma, pročitaj Ustav i Zakone pre nego što imaš decu ili izađeš napolje među druge građane i za početak nauči da se pitaš kako ja vaspitavam svoje dete tačno onoliko koliko se ja pitam koliko ti vaspitavaš svoje, ništa više niti manje od toga.
Biraju veronauku jer se ne odrzava nastava, puste ih sa casa, pa klinci zezaju ove sa gradjanskog koji imaju cas...
(Sin mi se iz tog razloga prebacio na versku)
Srbija je sekularna drzava, pa samim tim religiji nije mesto u drzavnim institucijama u koje spadaju i drzavne skole. Ili ako mislis da joj jeste tu mesto, ajde da postavimo po jednog popa u svaku drzavnu instituciju ili jos bolje -kod svakog saltera, pa nek kadi papire . A jos, ako ti religija odgovara samo u konzumeristickom pakovanju odn. Ako je praktikujes samo kada ti je po meri onda ti nisi nikakav vernik, vec samo pokondirena tikva. U ime Boga, procitaj novi zavet pre nego sto nateras svoje dete da ide na veronauku
Vera u Boga treba da bude privatna stvar.
Religiji nije mesto u školama već u crkvi.
Jednostavno zato što se na času biologije
govori o evoluciji a kad dođe čas religije
pominje se Bog kao stvaraoc svega.
Ironično je da tvrdiš da se gradsko vaspitanje "provuklo" kao obrazovni predmet uz versku nastavu - koja ne primenjuje nikakav naučni metod niti ima bilo kakvu obrazovnu vrednost.
деца уче на предметима Социологија, Устав и права грађана.
Грађанског васпитање као предмет је измишљотина која се провукла као изборни предмет уз Верску наставу.
Драги родитељи,наша православна деца треба да знају Симбол вере и Оче наш.Ко смо ми ако немамо своју веру и цркву? Угледајте се како други народи поштују и чувају своју веру,културу и историју.Ми Срби имамо тај проблем од давнина,да се за шаку злата одрекнемо себе и својих предака,своје вере пре свега.И тада постајемо нико и други нас мање поштују.Чувајте своје Крсне славе,своје храмове напуните вашом молитвом.Тешка времена долазе,ратови,болести и друга зла која можемо само молитвом победити.Учимо нашу децу да знаку ко су,немојте их окретати и бранити им да буду чисте душе,немојте им бранити да уче о својој вери.Дозволите да деца спасу и ваше душе које су лутају.
Evo ovako - U Svajcarskoj su crkve neobicno prazne. Razlog? Protestanstka i Katolicka crkva su zvanicne religije. U vecini kantona svaki zaposleni gradjanin ako se izjasni pripadnikom - placa porez. Koliko? Guglajte....
Ja sebe mogu nazvati vernikom (SPC) ali nisam dovoljno glup da im verujem u svemu. Sto vise ovcica - vece astado. Vece stado - vise para. Da moju malenkost neko pita - i gradjansko. I veronauka. Ne ili jedno ili drugo. Oboje.
Ali. Prvo. Crkvi uvesti kase, pdv, porez. "Vernicima" uvesti takse. Da vidimo koliko vas (nas) je. Pa cemo dalje lako.
@Liman 2,
@Ne verujem u bajke
Najteže je biti dobar čovek. Kada je čovek je, hrišćanin, pitao Boga kojim putem da ide, on mu je pokazao najteži put: onaj koji propisuju deset Božjih zapovesti i sedam ljudskih vrlina, minus sedam ljudskih grehova. Dakle, pošteno, skromno, iskreno, pravdoljubivo, ne srebroljublju i materijalnog, praštanje i razumevanje za svakoga, ljubav prema svima, itd. Taj put je u isto vreme i najlakši, jer ga svako može izabrati i biti srećan svojim životom,
Ja nikad ne bi završio srednju a kamoli fakultet, da u srednjoj nisam skonto vanredno školovanje, to je bilo kao kad se otkriva nešto za šta mi drugi namerno nisu rekli, stoga preporučujem svima...
Da, mi mozemo da budemo dobri ljudi i sa Bogom i bez njega. Normalnom coveku ne treba strah od vise sile da se ponasa ljudski. Vrlo lako je biti covek. Sa druge strane, postujem i druga misljenja. Ono sto ne postujem je pritisak od strane vernika na ateiste i automatsko prisivanje svega negativnog nama koji mislimo drugacije. Logika prosecnog vernika: "ko ne veruje u isto sto i ja sigurno je zao i nemoralan". E pa nije tako braco i smanjite dozivljaj malo.. za pocetak postujte svoje zapovesti. Ja ih postujem iako nisam vernik.
U mom pitanju ja pretpostavljam da se moze biti dobar covek kao vernik i kao onaj ko ne veruje. A ti u tvom pitanju pretpostavljas da se ne moze biti dobar covek bez vere. Dakle odgovorio si mi na pitanje.
I da, dobar covek, ateista, zivi po slicnim ili istim nacelima kao i vernici, samo je nacela naucio na drugi nacin. Prestanite da satanizujete ateiste. Izgradite toleranciju da biste bili pravi Hriscanin. Postujte svoja nacela, a ja zivim i ponasam se kao da ima Boga iako u njega ne verujem.
Sa povećanjem broja učenika na verskoj nastavi upravo proporcionalno rastu razni pojavni oblici nasilja, netolerancije, primitivizma i netrpeljivosti u zemlji. Bilo bi zanimljivo čuti kako ovu pojavu tumače duhovnici, tzv. sveštenici...
moje dete rodjeno i odraslo u katolichkoj zemlji, nikada nije prisustvovalo ni jednom chasu religije niti ga je iko ikada od drugih roditelja, uchenika, nastavnika loshe pogledao zbog toga.
Uche ih od malih nogu o poshtovanju razlichitosti i jednakosti i zahvalna sam im na tome.
Ukinuti veronauku i građansko obrazovanje. Od toga nema koristi, a ne održi se 50% nastave. Dvanaest godina to je previše. Uvesti zdravstveno obrazovanje umesto ova dva predmeta.
U 17 županija postotak učenika u osnovnim školama koji pohađaju vjeronauk premašuje 90 posto. Najviše ih pohađa u osnovnim školama u Krapinsko-zagorskoj, Požeško-slavonskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji, čak 96 posto.
Prošle godine najavljeno je uvođenje alternativnog predmeta vjeronauku i zvat će se kritičko mišljenje, a planira se uvesti školske godine 2023./2024.
А шта са децом која су презирала што уопште морају да бирају између ова два предмета? Где је опција "ниједан"? Зашто је укинута?
Поштујем веру и све, али да остајем у школи због ње - никада. Исто и за "грађанско" које се у пракси ионако своди на једно велико ништа.
nagradu u Cannes-u; isti o kome je serija je uveo na mala vrata veronauku u škole da bi se umilio " bogovima ", a deca su otišla u q....c još devedestih kada je umesto priče za laku noć krenuo " dnevnikov dodatak ".
Dve apsolutno nepotrebna predmeta… Versko vaspitanje i građansko se treba učiti kroz sve postojeće predmete. Sva deca treba da znaju i jedno i drugo, bili vernici ili ne. To je osnovna kultura. Ovo trenutno je apsolutno besmisleno!
Moje dete moze da izucava Bibliju iskljucivo kako se ona izucava u gimnazijama i na fakultetu, a to je kao knjizevno delo koje sadrzi gomilu mitova, veliki broj preuzetih iz drugih antickih mitologija (Ep o Gilgamesu itd.). Sve ostalo ne dozvoljavam, niti cu ikada. Kada dovoljno sazre moze da odluci da li ce da bude ateista ili vernik i to je samo njegova odluka, nece mu je nametati ni crkva, ni drustvo, ni drugi roditelji... Tu se prica zavrsava.
Gde prestaje znanje, počinje verovanje.
Kako znanje u pravilu nije apsolutno, evolucija nas je opremila mentalnim mehanizmom - verovanjem, da bismo mogli da donosimo odluke i u uslovima takve nekompletnosti. Ali, kod nekih to pređe u zavisnost.
U školi mog klinca većina dece u prvom razredu ide na veronauka, njih samo par na građansko. Pitanje je šta tu rade...Tuga je što je veronauka ušla u škole, a što građansko nije obavezan predmet.
Još je veća tuga što toliko dece ide na tu veronauku a još kukaju kako ih ide malo...Naravno kada je cilj da se svima ispere mozak.
Gledam neki dan Vucica, dodika i Porfirija kako se domundjavaju u nekom vinogradu. Ajd da razumem prvu dvojicu, al' sta ce pop u tajnim divanima. Njegovo je da služi Bogu i tačka.
Pera
13.04.2024 • 11:18
Malo je to
zapadno od nas, drzava clanica EU, 95% ide na veronauku. A oni koji ne idu, do nedavno nisu ni imali alternativni predmet, nego su cekali po hodnicima.
Ne razumem ljude koji ovako slažu i ne trepnu. Šta si postigao prijatelju?
Osim toga pod ‘veronaukom’ u školi se na zapadu podrazumeva proučavanje SVIH religija a ne samo pravoslavnog hrišćanstva.
Veeeelika razlika!
Srbija je opasno skliznula u versko ispiranje mozgova. Postaje džamahirija i to je ujedno najlakši vid vladavine.
Pognuta glava se najlakše seče to je odavno poznato kao i ko su jahači apokalipse u Srbiji.
Pola prosvetnih radnika su izgubljeni slučajevi za život (većinom učiteljice i nastavnici srpskog j.). Oni nemaju zdrav-način rasuđivanja, lebde negde u oblacima,nisu pri zemlji. Popovima i veri nije mesto u školi-nikako! I ovako ima previše crkava koje zvrje prazne, za koje se ne plaćaju tekući troškovi niti održavanje-informatika, niti porez, pa neka tamo sluđuju one koji to žele. Građansko je uvedeno da bi oni trezveniji, realniji imali gde da troše vreme za vreme časova "vere"(zatupljivanja). Istina je jedna, oba predmeta su veliki promašaj za narod i decu! Kome služe? Crkvi i političarima. Crkvi da što više manipuliše ovcama, da se popovi bogate, a političarima da ih bogomolje ne opstruišu. Zajedno su se uortačili protiv nauke i razuma, zbog vlasti i novca. Tako je kroz istoriju ovog naroda. Ukinuti oba predmeta.
...pita mene moje najstarije dete (koje je bilo jedino u razredu koje ide na građansko , a ne na veronauku) - Tata, da li to što ja ne idem na veronauku znači da je ne verujem u boga? Ja je pitam - A da li deca koja idu na veronauku psuju boga? Ona mi reče- Psuju. Ja joj rekoh tada - Pa sada sedi i razmisli.
Интернет "стручњаци" за језик који приговарају на реч наука у веронауци, нека погледају речник српскога језика, и видеће да та реч, као и многе друге, има више значења.
Što se povećao broj dece na časovima veronauke, to se i povećao broj slučaja nasilnog ponašanja jer upravo Crkva predaje da smo nebeski, poseban narod! Šovinisti obični! To nije crkva, to je kriminalna organizacija u dousluhu sa Vučićem.
Dva potpuno bespotrebna predmeta u školi! Vernik jesam, ali dete mi ide na građansko jer smatram da ih kod kuće ili odlaskom u crkvu možemo naučiti svemu o veri,Bogu,a da to ne treba da bude u školi. Građansko smo izabrali jer nemamo opciju da ne izaberemo nijedan predmet! Ne moraju imati poseban predmet vaspitanja da bi bili vaspitaniji niti se to može naučiti tek tako. To je proces koji traje godinama,a na vaspitanje utiče mnogo faktora.
Građansko vaspitanje bi trebalo da bude obavezni predmet ili da se program građanskog obraduje na času odeljenskog starešine jer su teme i sadržaji sjajni.
Samo jedan primer
Prvi razred, tema emocije.
Deca ilustruju gde u telu osećaju strah, tugu, sreću... u kojim situacijama i kako to rešavaju, vodi se diskusija među učenicima.
Takvi sadržaji pripremaju decu za život. Kroz takve sadržaje nastavnici mnogo bolje upaznaju đake i okolnosti u kojima su.
Možda bi bilo manje maloletničkog kriminala, ubistava i samoubistava (statistika je poražavajuća).
zapadno od nas, drzava clanica EU, 95% ide na veronauku. A oni koji ne idu, do nedavno nisu ni imali alternativni predmet, nego su cekali po hodnicima.
A čitam komentare ne znam ovi što pišu "ima nade za ovaj narod".. Čekajte znači ne postoji nezavisna instutucija u zemlji, krade se na svakom koraku, izvršitelji su nam na vratima, jede se parizer i ima najskuplja hrana u Evropi ali eto, bar veronauka, ima nade. Jel ste vi bre normalni? Koji je vama problem u glavi ljudi jel ste svesni da mladi ne idu na veronauku nego van zemlje čim im se prva prilika ukaže? O čemu vi razmišljate pola države treba u zatvor staviti vi se radujete veronauci u školama... Slabo razmišljajući narod, da ne upotrebim nešto grublje kao opis.
Ono što se nikad ne spominje a zapravo je ključno - uporedite GDP per capita zemalja gde je religija, nebitno koja, sveprisutna i zemalja gde je ista marginalizovana. Tu svaka dalja argumentovana rasprava staje. Ne treba braniti nikom da veruje niti da uči veru, naravno. Ali nametanje je jako opasno. A mi ceo život samo nešto namećemo.
Koliko predrasuda u komentarima i prema jednom i prema drugom predmetu. Uglavnom od ljudi koji su se o školu očešali poslednji put pre 20+ godina. Prvo, građansko vaspitanje služi da profesori i nastavnici dopune normu. Predmet predaje onaj kome u tom trenutku fale procenti. Iako, u teoriji, taj predmet mogu da predaju nastavnici humanističkih nauka, u praksi to ponekad bude i difovac. Naravno da je to loše i naravno da vrednosti koje su predviđenje programom tog predmeta treba da budu deo obrazovanja. Očekivati da će jedan predmet da probudi građansku svet u društvu gde ona ne postoji je u najmanju ruku naivno. Sa druge strane, optuživati jednu čitavu versku zajednicu da širi isključivo mržnju takođe nije pokazatelj razvijene građanske svesti.
Same sluzbene brojke dovoljno govore od stanja porodice koja utice na izbor djaka kojim takav izbor vec trasira put koji pokazuje kuda ide Srbendijau sledecim generacijama..
Deca i ovako imaju previše časova. Iskreno mislim da bi trebalo izbaciti i veronauku i gradjansko.
Inače smatram da su škola i obrazovanje vrlo važni, ali kad gledam nastavu u višim razredima osnovne škole gubi bi se smisao. Svaki dan po 6 časova redovne nastave i neki dodatni čas, obično bude 7 ili 8. Dok se doda sport i neki hobi, i dete više nema vremena ni da se naspava ni za šta što ga interesuje. Ništa ne rade i ne istražuju sami. Čita, ctra, pravi i druži se samo na raspustu.
Nejcemo Evropu ni demokratiju ni zapad. Hocemo pravoslavlje tradiciju Srbiju i majku Rusiju. Netreba nam ni skola bolje ucit lepit plocice zaradi se vise nego sa fakultetom ha ha ha.
Blago njima, kad sam ja išao u školu na veronauku smo morali da potegnemo do parohijskog doma. Išlo je društvo iz više škola, lepo beše. Danas autošovinisti misle da su samo oni u pravu.
Od kad je demokratija nešto što je nemoralno, kao i individualna, lična sloboda — sloboda da se misli sopstvenom glavom? Kad je to postalo nemoralno govoriti o empatiji (sažaljenju), kao i toleranciji — snošljivosti/trpeljivosti etničkoj, političkoj, verskoj, i svakoj drugoj? Najzad, kad su to Deset božijih zapovesti postale isključivo duh pravoslavlja? Koliko je meni poznato, za Deset božijih zapovesti zna čitav hrišćanski svet, ne samo pravoslavci — i katolici, i protestanti (evangelisti, reformati, baptisti, anabaptisti, Jehovini svedoci . . .). Za te iste zapovesti, nadalje, znaju i nehrišćani, kao i nereligiozni. Kako ja to vidim, vrednost građanskog vaspitanja jeste u tome što sve građanke i građane jednog društva, ma o kom društvu da je reč, poziva da prevaziđu svoje verske, nacionalne, i ine razlike, da ne potpadnu pod narcizam malih razlikâ, i da se vaspitaju tako da danas-sutra svi žive zajedno, uzajamno se poštujući. Ono, dakle, ne poziva na nemoral. Ono, dodatno, poziva i na to da svako poštuje svoje, kao i običaje drugih, u skladu sa duboko ljudskim tekovinama, do kojih su došle sve civilizacije, od pamtiveka. Tu ima zapadnih vrednosti, tačno je, ali ima i istočnih — istok i zapad više tu nisu bitni. Reč je o zemaljskim, ljudskim vrednostima, koje su nam svima potrebne za jedan lepši, kvalitetniji i, konačno, bolji život. Život lišen straha i mržnje, koji proiz(i)laze samo iz toga — nerazumevanja drugih i drugačijih. Tome nas razumevanju uči građansko vaspitanje.
Cilj je zaglupeti narod. Glupanderima je lakše vladati. Ovo je i smešno i tužno. A crni botovi sa mantijama neka malo poste sa minusima, i ovako nemaju mozak, već su programirani da lupaju po testaturi kako im neko naredi.
Jedna priča iz jedne osnovne škole u Novom Sadu. Početak petog razreda i deci saopšteno ko će im biti razredni starešina, da bi posle par dana promenjena odluka i na mesto razrednog dolazi veroučitelj! Većina dece je do tada bilo na građanskom, da bi nakon toga svi prešli na veronauku! Toliko o nemešanju crkve u naše obične živote.
Od kad je demokratija nešto što je nemoralno, kao i individualna, lična sloboda — sloboda da se misli sopstvenom glavom? Kad je to postalo nemoralno govoriti o empatiji (sažaljenju), kao i toleranciji — snošljivosti/trpeljivosti etničkoj, političkoj, verskoj, i svakoj drugoj? Najzad, kad su to Deset božijih zapovesti postale isključivo duh pravoslavlja? Koliko je meni poznato, za Deset božijih zapovesti zna čitav hrišćanski svet, ne samo pravoslavci — i katolici, i protestanti (evangelisti, reformati, baptisti, anabaptisti, Jehovini svedoci . . .). Za te iste zapovesti, nadalje, znaju i nehrišćani, kao i nereligiozni. Kako ja to vidim, vrednost građanskog vaspitanja jeste u tome što sve građanke i građane jednog društva, ma o kom društvu da je reč, poziva da prevaziđu svoje verske, nacionalne, i ine razlike, da ne potpadnu pod narcizam malih razlikâ, i da se vaspitaju tako da danas-sutra svi žive zajedno, uzajamno se poštujući. Ono, dakle, ne poziva na nemoral. Ono, dodatno, poziva i na to da svako poštuje svoje, kao i običaje drugih, u skladu sa duboko ljudskim tekovinama, do kojih su došle sve civilizacije, od pamtiveka. Tu ima zapadnih vrednosti, tačno je, ali ima i istočnih — istok i zapad više tu nisu bitni. Reč je o zemaljskim, ljudskim vrednostima, koje su nam svima potrebne za jedan lepši, kvalitetniji i, konačno, bolji život. Život lišen straha i mržnje, koji proizilaze samo iz toga — nerazumevanja drugih i drugačijih. Tome nas razumevanju uči građansko vaspitanje.
Ja hoću da mi dete zna šta je vera i kakve religije postoje, da je osnova svega bog (ljubav) i da je apsurd da upravo zbog toga ubijaju jedni druge. I hoću da mi je dete vaspitano, kao pošten i kulturan građanin.
Meni je crkva ok, običaji, tradicija itd. Međutim, da šaljem dete da mu neko ispira mozak bajkama od pre više hiljada godina o nekim izmišljenim bićima (a pritom ni taj predavač ni pop u to ne veruje), da li ste ozbiljni uopšte?
Promiče nam činjenica da su prema PISA testovima učenici iz Srbije na samom dnu matematičke i čitalačke pismenosti. Da prvo naučimo decu matematici, nauci i jeziku čemu škola primarno služi a posle ćemo se baviti "građanskim vaspitanjem". Ne znam čemu ono uopšte može da služi u zemlji gde vlada diktatura, bezakonje i opšti primitivizam. Može samo još više da zbuni decu koja svakako osećaju oštru disonancu između onoga što uče u školi i svega što vide oko sebe.
Ni gradjansko a ni veronauka ne bi trebalo da su u sklopu plana i programa. Gradjansko je jedna teska glupost a veronauka treba da je u sklopu crkve pa ko hoce nek ide. Ja sam prva generacija koja je morala da ide na ove gluposti, da sam mogao da biram izabrao bih da odem na kosarku ili neki sport ili na neku muzicku radionicu tih sat vremena.
Koje budale mogu veru da svrstaju u nauku, samo manipulatori i prevaranti. Koliko moraš biti zatucan da veruješ u nešto što niti postoji, niti se može videti, izmeriti, utvrditi ničim da postoji, samo se može pretpostaviti. Bolje da su uveli vešičiju nauku, ili nauku o NLO-ima, imali bi više učenika. Srednji vek.
Đinđić je uveo veronauku u škole u Srbiji. Dakle gospodin ,,savršeni" je zajeb.o stvar, pa danas imamo najezdu mladih velikosrba, četnika i ostalih koje pravoslavna crkva vaspitava mržnjom. Kad se Srbija oslobodi ovog zla na vlasti, veronauku i proslave crkvenih slava izbaciti iz škola, ko želi nek ide u crkve, veri je tamo mesto. Gospodo četnici, velikosrbi, svi vi sto nosulite krstače oko vratova, koji na zidove kuća i retrovizore automobila kačite kandila, ikone i ostale gluposti, niko se nikada nije rodio bez seksa i niko nikada nije vaskrsao posle smrti! Bog ne postoji, postoje samo bajke, a po bajkama su postojali i leteći zmajevi, jednorozi, vile, vampiri, babaroge, vilenjaci, sirene... odrastite već jednom!
Разумљиво, ко би нормалан желео да му дете буде тзв. 'грађанер'
.Какогод, родитељи у већини (ипак) воле своју децу, али ето, увек постоји и та мањина незрелих ...
Mi smo veliki vernici, kad se okreće pragnjad, krlja rakiještina, vinčuga, i pivčuga... Nama je vera svedena na strah od Boga, i crkve... Promašena tema upravo zahvaljujući našoj crkvi, i onima koji je vode, našim istaknutim pastirima, u besnim limuzinama. Oni su, naravno, uvek deo svake vlasti. Koliko se polaže na građansko vaspitanje vidimo svakog dana po novinama, u vestima, dnevnicima... Crno da crnje ipak kod nas biti može. Blizu smo dna...
Kada sam bio u gimnaziji, moj izbor, kao i izbor mojih roditelja je bilo građansko. I zažalio sam, jer su na veronauci nešto i učili, a mi smo na građanskom baljezgali gluposti, tipa šta bi bilo kad bi bilo, bez ikakvog saveta na kraju. Bolje da sam buljio u zid tih 45 minuta, bilo bi korisnije.
Veronauci je mesto u crkvi ... ko istinski veruje odlazi u crkvu, ne postaje se vernik tako što će se deca upisati na veronauku i otići u crkvu jednog godišnje za slavu, možda
Deca idu na onaj predmet gde im je opuštenije i koji po nekad i nemaju. Ne treba da postoji ni jedan od ta dva u rasporedu jer su bespotrebno opterećenj sa još jednim časom u nizu....
U nekim školama po Vojvodini je veronauka vec uvedena kao "obavezan" predmet ;) Pod izgovorom da nemaju predavača gradjanskog vaspitanja,poturaju veronauku,da ne mogu za jednog đaka da organizuju nastavu građanskog vaspitanja.
Iako je u državi crkva sekularna organizacija,vladaju zajedno sa vladajućom partijom,da ne kazem u sprezi
Ispada da su versko i građansko vaspitanje dijametralno suprotni što škodi i crkvama i društvu. Stvari su tako naopako postavljene da podstiču društvene antagonizme.
Veronauka ih vaspitava u duhu pravoslavlja tj. Dest Bozjih zapovesti.Gradjanko vaspitanje u duhu zapadnih vrednosti tj. Svega dozvoljenog sto zakonima drzave nije zabranjeno,iako je nemoralno.Pa sad ko voli,nek izvoli.
Armija malih budućih poslušnih klimača glavama poput njihovih roditelja ili, kako sam to pročitao, lepo sažeto: "Sumnja jeste izvor svake slobode, a vera proizvodi dogmu. Ko ne zna on veruje, ko ne zna ništa – veruje u sve." - Aleksandar Deroko.
Bolje je da ukinu gradjansko vaspitanje i da umesto toga uvedu znakovni jezik. To je korisnije s obzirom da ce biti sve vise gluvonemih ljudi a retko ko ume da komunicira sa njima.
Vidi se i po očiglednom primeru, ne dece nego roditelja da se ne zna vise ni osnovna kultura ponasanja i ophođenja prema gradu i društvu u kome živimo.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Čak dve trećine đaka u Srbiji ide na veronauku, građansko vaspitanje skrajnuto
Autor: 021.rs, RTS
Info
•13.04.2024.
•07:15 > 07:32
Komentari 125
Pogodi ko je
Domaćinstvo
Za veronauku deca uvek mogu da idu u crkvu, koji god verski objekat, koji i jeste mesto za to. Pravi, iskreni vernici znaju da nije pogodno u školi ubeđivati decu i nametati im u bilo šta u vezi sa verom (bilo kojom) . Škola je škola a verski objekat je za veru.
ja ne bot
Bolens
Vesna
Vladan
A ti možda da kreneš na neke časove seksualnog vaspitanja da naučiš štogod o kontracepciji?
Milica NS
Znam statistiku verska:građansko, za veliki broj razreda u osnovnim školama u Novom Sadu.
Iznesite tu statistiku!
dođoš(ka)
Zovem se Stevo
pape
@@@Anonymous
S
(Sin mi se iz tog razloga prebacio na versku)
Nauka
Tens
@@Anonymous
Nikola
Tadija
Religiji nije mesto u školama već u crkvi.
Jednostavno zato što se na času biologije
govori o evoluciji a kad dođe čas religije
pominje se Bog kao stvaraoc svega.
@Anonymous
Anonymous
X
Nemanja
Ironično je da tvrdiš da se gradsko vaspitanje "provuklo" kao obrazovni predmet uz versku nastavu - koja ne primenjuje nikakav naučni metod niti ima bilo kakvu obrazovnu vrednost.
Марта
Грађанског васпитање као предмет је измишљотина која се провукла као изборни предмет уз Верску наставу.
LimanČetiri
Pričate o istoriji Srba u Vojvodini?
Bole
To je vaša vera za vas vernike. Za nas ostale je budalaština, utuvite to sebi već jednom u glavu.
Искрено размислите
ja
Evo ovako - U Svajcarskoj su crkve neobicno prazne. Razlog? Protestanstka i Katolicka crkva su zvanicne religije. U vecini kantona svaki zaposleni gradjanin ako se izjasni pripadnikom - placa porez. Koliko? Guglajte....
https://www.rsm.global/switzerland/en/news/church-tax-switzerland
Ja sebe mogu nazvati vernikom (SPC) ali nisam dovoljno glup da im verujem u svemu. Sto vise ovcica - vece astado. Vece stado - vise para. Da moju malenkost neko pita - i gradjansko. I veronauka. Ne ili jedno ili drugo. Oboje.
Ali. Prvo. Crkvi uvesti kase, pdv, porez. "Vernicima" uvesti takse. Da vidimo koliko vas (nas) je. Pa cemo dalje lako.
Najteži, ali
@Ne verujem u bajke
Najteže je biti dobar čovek. Kada je čovek je, hrišćanin, pitao Boga kojim putem da ide, on mu je pokazao najteži put: onaj koji propisuju deset Božjih zapovesti i sedam ljudskih vrlina, minus sedam ljudskih grehova. Dakle, pošteno, skromno, iskreno, pravdoljubivo, ne srebroljublju i materijalnog, praštanje i razumevanje za svakoga, ljubav prema svima, itd. Taj put je u isto vreme i najlakši, jer ga svako može izabrati i biti srećan svojim životom,
Liman 3
Ključno je pitanje da li ćete vi BITI dobri ljudi sad kad znate da od vaše crkve ovde na Limanu nema ništa?
pepa
Dawkins
Goran
Ne verujem u bajke
Bananamen
I da, dobar covek, ateista, zivi po slicnim ili istim nacelima kao i vernici, samo je nacela naucio na drugi nacin. Prestanite da satanizujete ateiste. Izgradite toleranciju da biste bili pravi Hriscanin. Postujte svoja nacela, a ja zivim i ponasam se kao da ima Boga iako u njega ne verujem.
Liman 2
Bananamen
Don Costello
Voja
sNova
Uche ih od malih nogu o poshtovanju razlichitosti i jednakosti i zahvalna sam im na tome.
Pele
/
dobro je vama dok i dalje mislite i srbenisanju
Pera
13.04.2024 • 12:36
"Ne razumem ljude koji ovako slažu i ne trepnu. "
Da vidimo ko laze, evo ti izvor:
https://www.srednja.hr/novosti/vjeronauk-najmanje-pohadaju-ucenici-u-istri-mislim-da-bi-on-trebao-biti-samo-u-crkvi/
U 17 županija postotak učenika u osnovnim školama koji pohađaju vjeronauk premašuje 90 posto. Najviše ih pohađa u osnovnim školama u Krapinsko-zagorskoj, Požeško-slavonskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji, čak 96 posto.
Prošle godine najavljeno je uvođenje alternativnog predmeta vjeronauku i zvat će se kritičko mišljenje, a planira se uvesti školske godine 2023./2024.
Куп је битан
Неко тамо
Поштујем веру и све, али да остајем у школи због ње - никада. Исто и за "грађанско" које се у пракси ионако своди на једно велико ништа.
Opservator
pajo patak
Zebra
Aleksandar
qua saar
Pavle
Anđa
Bluesbaba
Bogosav
AntiZaNe
Kako znanje u pravilu nije apsolutno, evolucija nas je opremila mentalnim mehanizmom - verovanjem, da bismo mogli da donosimo odluke i u uslovima takve nekompletnosti. Ali, kod nekih to pređe u zavisnost.
Maja
Još je veća tuga što toliko dece ide na tu veronauku a još kukaju kako ih ide malo...Naravno kada je cilj da se svima ispere mozak.
Реља
Miki
Iguman
/
ne znam nikoga ko je iz nje dobio stipendiju iz rusije
slaboumlje
SPQR
13.04.2024 • 11:18
Malo je to
zapadno od nas, drzava clanica EU, 95% ide na veronauku. A oni koji ne idu, do nedavno nisu ni imali alternativni predmet, nego su cekali po hodnicima.
Ne razumem ljude koji ovako slažu i ne trepnu. Šta si postigao prijatelju?
Osim toga pod ‘veronaukom’ u školi se na zapadu podrazumeva proučavanje SVIH religija a ne samo pravoslavnog hrišćanstva.
Veeeelika razlika!
Sremčina
Pognuta glava se najlakše seče to je odavno poznato kao i ko su jahači apokalipse u Srbiji.
Politikanti + Popovi + Tajkuni + Služba.
Laku noć i prijatno.
Nale
@roditelj
Gajo
Пера
SMILE
skimmer
Ukinuti
roditelj
Samo jedan primer
Prvi razred, tema emocije.
Deca ilustruju gde u telu osećaju strah, tugu, sreću... u kojim situacijama i kako to rešavaju, vodi se diskusija među učenicima.
Takvi sadržaji pripremaju decu za život. Kroz takve sadržaje nastavnici mnogo bolje upaznaju đake i okolnosti u kojima su.
Možda bi bilo manje maloletničkog kriminala, ubistava i samoubistava (statistika je poražavajuća).
Pera
Bombon
Frenki
Bombon
pawlle
Posmatrač
Gacic Serafin
V
Inače smatram da su škola i obrazovanje vrlo važni, ali kad gledam nastavu u višim razredima osnovne škole gubi bi se smisao. Svaki dan po 6 časova redovne nastave i neki dodatni čas, obično bude 7 ili 8. Dok se doda sport i neki hobi, i dete više nema vremena ni da se naspava ni za šta što ga interesuje. Ništa ne rade i ne istražuju sami. Čita, ctra, pravi i druži se samo na raspustu.
Pravi Srbin
Četrdesetogodišnjak
Marko, Liman
Pokojni Čika Franja
Nik
.
Realno
nsss
Džama
Pokojni Čika Franja
Rik
Opozicija
Aco
The Lalosh
Ne priča sa ocem, sudi se sa bratom, tuče ženu, kreše kumu i pita me: "Ti ne postiš?"
Dve trećine hoće da pokaže kako su "uspeli" u životu bahateći se novcem koji nemaju...
Forma i izlog naspram suštine i sadržaja.
Prioriteti
Chiske
Hahaaaa
duško
Joki
Istina je u srcu
Sale
Vernik
Uzas
Ana
Паор
.Какогод, родитељи у већини (ипак) воле своју децу, али ето, увек постоји и та мањина незрелих ...
Dek
lSD
Stefan
Mile
mrmot
Zato
NS
Mama
Iako je u državi crkva sekularna organizacija,vladaju zajedno sa vladajućom partijom,da ne kazem u sprezi
Lale
Cik
Vandrokaš
Bbb
TsiBB
K
Zanovetalo
Radikal
Realista
Đorđe
Zdravko
Zato
Srbija je jedina država u Evropi, navode istraživači, koja nema obavezno građansko obrazovanje za sve učenike.
to je logično
Mik
Mirjana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H