Bilo bi lepo da kod nas svako radi svoj posao, a ovi rezultati pokazuju suprotno. Učenici, pre svega, ne znaju da uče. Među nastavnicima šarenolikost. Roditelji zaboravljaju da je najvažnije da vaspitavaju i razgovaraju sa svojom decom, kao i da nastavnike ne treba da oni ocenjuju i procenjuju, nego da provere da li je dete ispunilo sve obaveze.
Koje bre znanje trazite?Deca ne slusaju ni roditelje a vec o nastavnom kadru...Raspust do raspusta,korona,a kad krenu u skolu sledi strajk peosvetnog kadra...roditelji sve vise zaposleni jer ne mogu da obezbede sve sto iziskuju da se kupi i plati u skoli a vaspitavaju decu mobilni telefoni...kad im ih oduzmu onda tek nastane haos!More-batina je iz raja izasla-davno bese receno!A ovako su sva deca anksiozna i hiperaktivna i...sta jos?KOD NAS SE TO ZVALO-NE VASPITANO!!!
Razloga je sigurno više,korupcija, loši školski programi i kadrovi kao i nestručni ljudi u ministarstvu. Zašto u dečjim ustanovama u Novom Sadu ne uvedemo NTC program koji je sigurno bolji od ovog glupog programa po kome se radi u novosadskim vrtićima??? Ovaj glupi program po kome se radi sa decom u vrtićima sigurno neće doprineti funkcionalnom opismenjavanju.
Dobro se zna sta treba ali ne biraju se kadrovi po struci iznanju vec po drugim kriterijumima recimo stranackoj pripadnosti.Prestanimo da glumimo da ne znamo.
Jedan od razlog je insistiranje na cirilici jer ko hoces nesto da naucis domaci izvori nisu dovoljni tako da se mora savladati strani jezik i skidati strani udzbenici i prirucnici koji su na latinici. Danas je doci do informacije lakse nego ranije pa je potrebna samo volja za uciti. Cirilicom se ogranicava i pravi navika samo na domace idiotluke.
Kako da ih promenimo? Nikako kada ne postoji ni dobra volja ni namer, kome trebaju obrazovani mladi ljudi? Oni nece jednog dana u autobus za sendvic i soook da ih vozaju kao cirkus.
Vece probleme? Jesi ti svestan sta pises. Ovo je jedan od najvecih. Ako su deca buducnost a izlaze iz skole polupismena, sta da ocekujemo u buducnost? Jeli shvatate da je skolstvo unisteno? Zdravstvo, sudstvo.Stubovi drzave. Problem je u nama, nije u deci. Dovoljno je ovde procitate komentare i jasno odmah bude da su deca zlatna kakvi smo mi. Komentarisu ljudi koji su ozbiljno isfrustriranih, botovi svih stranaka, bitno je da se nesto napise, nije bitno da je komentar smislen..
Prvo neka ministar dobro pregleda udžbenike osnovne škole ako uspe da razume šta treba da se izbaci kao nepotrebno gradivo.
Deca nemaju nikakvu obavezu prema školovanju jer im je dozvoljeno od strane zakona.
I netreba da slušate "pametne strance" i nikakve pisa testove (ne kompetentno merilo za naš sistem osnovnog obrazovanja).
Ne treba deca da imaju 15 predmeta i da uce svasta a ne nauce nista. Pogledati kako je to u uspesnim programima: jezik, matematika, jedan izabrani predmet prirodnih nauka, jedan izabrani predmet drustvenih nauka, strani jezik i sport.
A zasto da citaju i racunaju? Uclane se, tapsu, voze se po drzavi, sendvaje dzaba, dnevnica 20 jura... neki pos'o ce leci preko kapilarca... opusteno...
Današnji ljudi misle da se učenje svodi na pamćenje informacija. Ne, tako se samo vežba mozak, to vam je kao trening. Razumevanje i shvatanje je najvažnije, ovde se o tome i radi.
Roditelji kukaju da je deci TEŠKO. Deca treba da uče svoje gradivo, ne roditelji. Sednu sa njima i "uče", rade im domaće. To je medveđa usluga. Ima dece koja sve sama rade, znači da nije nemoguće, znači da su programi dobri, znači da roditelji od dece prave male debile.
Sedi i nauči najbolje što možeš, to si ti. Ionako će svi ti tupaviji imati dobre poslove preko veze, pametniji ili bez posla ili će raditi kao robovi.
Pogledajte nastavnike i asistente danas, sve je to nepotizam. Najgori iz moje generacije su asistenti. Šta dalje pričati? Kome oni predaju, jadna ta deca.
Napravio je takvu reformu, koja opravdava ime re(wind)forma, unazadio je silne generacije.
Gimnazije su okosnica budućih akademaca, a 10 razreda je smor. Kasnije su to "opravili" do neprepoznatljivosti. Danas izrastoše "plodovi".
Krece meni dete u prvi razred prosle godine. Supruga je inace prosvetar i radi u dve odvojene skole, koje rade po razlicitom programu (udzbenicima).
Prodje mesec dana, prodje dva, prodje polugodiste... A ja sedim sa svojom cerkom svaki dan po 3 ili 4 sata i objasnjavam joj matematiku. Pored 5h u skoli, dete sada sedi jos 3-4h kod kuce i ja joj objasnjavam. Dakle, dete od 7 godina ima 8-9h skolskih obaveza u toku dana, sto meni nikako nije bilo normalno.
A imamo jos dvoje dece, sin isao na republicko takmicenje u sedmom razredu, cerka osvojila nagradu i dobila pohvalnicu od patrijarha na nekom konkursu, supruga svojevremeno dobila diplomu i pohvalnicu od prestolonaslednika, kao najbolji djak Tozine gimnazije, ja imam 3 specijalne diplome... Dakle, nismo neko ko se (genetski) muci sa skolom...
I onda kazem supruzi da proveri kako radi ta druga skola.
Elem, dok su moja cerka i njeni vrsnjaci vec radila sabiranje i oduzimanje do 100, ovi u drugoj skoli su tek poceli da rade preko 10.
I onda cujem od nje i kolega uzroke - udzbenici su nam losi, deca nezainteresovana. Nema sekcija, nema rada sa nadarenim ucenicima. Spojili su decu ometenu u razvoju (IOP) sa ostalom decom, i onda ni uciteljice ni nastavnici ne mogu da se posvete napradnoj deci, jer moraju da rade sa njima i eventualno sa mediokritetima.
Deca uzivaju protekciju roditelja, jer su preko noci svi postali "naslednici" ocevih i majcinih firmi, pa sta ce jedan "sitni" nastavnik tu da se nesto "pravi pametan" njima...
Niko ovde ne govori o problemu koji pocinje jos u nizim razredima osnovne skole. Prigrami su preobimni i neprilagodjeni uzrastu, rezultat je da od gomile informacija deca na kraju ne znaju ni osnovne stvari. Nezadovoljni su i ucenici i nastavnici i roditelji a nista se sustinski ne menja. Nekada kvalitetno obrazovanje koje smo imali, svake godine se sve vise i vise urusava.
Za probleme znamo 30 godina, ali ne i kako da ih promenimo
Znamo ko su bili ministri prosvete u poslednjih trideset godina, a znamo ko je i trenutna ministarka.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Poražavajući rezultati testiranja đaka: Za probleme znamo 30 godina, ali ne i kako da ih promenimo
Autor: N1
Info
•18.04.2024.
•10:52 > 15:30
Komentari 24
Sanja
Knjazevcanka
Ddd
Velja
ALI!!!
Zebra
Aleksej
Ssy
Mnogi su školovani, a retki obrazovani, posebno među školovanima.
Za mene je ovo komentar godine. Ulepšali ste mi dan.
Mark
AntiZaNe
Bane
Rajko
Deca nemaju nikakvu obavezu prema školovanju jer im je dozvoljeno od strane zakona.
I netreba da slušate "pametne strance" i nikakve pisa testove (ne kompetentno merilo za naš sistem osnovnog obrazovanja).
Pera
qua saar
Hajdi
Roditelji kukaju da je deci TEŠKO. Deca treba da uče svoje gradivo, ne roditelji. Sednu sa njima i "uče", rade im domaće. To je medveđa usluga. Ima dece koja sve sama rade, znači da nije nemoguće, znači da su programi dobri, znači da roditelji od dece prave male debile.
Sedi i nauči najbolje što možeš, to si ti. Ionako će svi ti tupaviji imati dobre poslove preko veze, pametniji ili bez posla ili će raditi kao robovi.
Pogledajte nastavnike i asistente danas, sve je to nepotizam. Najgori iz moje generacije su asistenti. Šta dalje pričati? Kome oni predaju, jadna ta deca.
Milan NS
Salamander
Gimnazije su okosnica budućih akademaca, a 10 razreda je smor. Kasnije su to "opravili" do neprepoznatljivosti. Danas izrastoše "plodovi".
rmfg
Prodje mesec dana, prodje dva, prodje polugodiste... A ja sedim sa svojom cerkom svaki dan po 3 ili 4 sata i objasnjavam joj matematiku. Pored 5h u skoli, dete sada sedi jos 3-4h kod kuce i ja joj objasnjavam. Dakle, dete od 7 godina ima 8-9h skolskih obaveza u toku dana, sto meni nikako nije bilo normalno.
A imamo jos dvoje dece, sin isao na republicko takmicenje u sedmom razredu, cerka osvojila nagradu i dobila pohvalnicu od patrijarha na nekom konkursu, supruga svojevremeno dobila diplomu i pohvalnicu od prestolonaslednika, kao najbolji djak Tozine gimnazije, ja imam 3 specijalne diplome... Dakle, nismo neko ko se (genetski) muci sa skolom...
I onda kazem supruzi da proveri kako radi ta druga skola.
Elem, dok su moja cerka i njeni vrsnjaci vec radila sabiranje i oduzimanje do 100, ovi u drugoj skoli su tek poceli da rade preko 10.
I onda cujem od nje i kolega uzroke - udzbenici su nam losi, deca nezainteresovana. Nema sekcija, nema rada sa nadarenim ucenicima. Spojili su decu ometenu u razvoju (IOP) sa ostalom decom, i onda ni uciteljice ni nastavnici ne mogu da se posvete napradnoj deci, jer moraju da rade sa njima i eventualno sa mediokritetima.
Deca uzivaju protekciju roditelja, jer su preko noci svi postali "naslednici" ocevih i majcinih firmi, pa sta ce jedan "sitni" nastavnik tu da se nesto "pravi pametan" njima...
Alisa
Dule
T-Rex
pajo patak
Znamo ko su bili ministri prosvete u poslednjih trideset godina, a znamo ko je i trenutna ministarka.
školovanje = glupost
Vox populi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H