Na društvenim mrežama kruži snimak preduzetnice Olgice Samoilović koja savetuje mladima da rade i godinu dana bez plate u dobroj firmi ukoliko im se za to ukaže prilika da bi stekli dragoceno znanje.
Iz koje ste vi preduzetnicke partije?! Radite vi bez zarade kako je to u Srbiji obicaj i kako se radi! Pored toga zatrazite simulacije od NSZ da Vam finansira preduzetnistvo, jer oni tako rade, a Vi nemate gde ni šta drugo da radite i morate tako.
Osnovna stvar je za koju platu cu da radim, najosnovnija....sve ostalo je cista propaganda i demagogija. Pogotovo danas kada radne snage nema, pa hocete da nam prodate tu pricu. Ostavite se holivuda. Kod mene na razgovoru za posao ko ne postavi pitanje licnog dohotka - zarade, na kraju razgovora ga pitam sta nije u redu kad vas ne zanima plata i mahimalna mogucnost zarade.
Ne znam zašto ima ovoliko osuđujućih komentara. Pa svi mladi lekari u Srbiji su obavezni da provedu šest meseci na stažu koje im niko ne plaća i to nikome ne smeta. Da ne govorimo o onima koji upišu volontersku specijalizaciju i koji su obavezni ne samo da plate za specijalizaciju nego i da četiri godine rade u bolnicama bez plate. To nijednog Srbina ne interesuje, sve dok ga neki budući poslodavac ne pozove da neko vreme radi bez plate. Tada se flegmatični i za druge nezainteresovani građanin pretvara u agresivnog lava koji prosipa ljutite komentare po štampi. Baš bih voleo da se uvede zakon po kome bi svi građani Srbije morali prvih šest meseci da rade besplatno. To bi doprinelo razvijanju empatije prema drugima koji se nezaslužano pate.
Nije žena mislila da samohrana majka koja je podstanar treba da radi bez plate, nego na apsolvente koji žive sa roditeljima - bolje da rade negde i bez naknade i stiču iskustvo, nego da sede kući i vise na društvenim mrežama.
Pa da zasučeš rukave gospođo na deponiji smeća prvo, pa tamo da radiš jedno godinu-dve besplatno, pa onda da vidimo gde ćemo te dalje postaviti da radiš malo za džaba. Za to vreme naravno plaćaćeš račune za struju, informatiku, itd, ostavićemo te samo bez interneta da nemo'š da laprdaš i baljezgaš.
Moze tu puno da se prica i svasta da se dotakne ..
Npr sta to ona 'preduzima' ili bilo ko ...sta su do sada to 'preduzeli' za ovih 30 god, shisanje pasa, motanje bureka ...
Ejjjjj .. mora bre da se prozivode masine, podizu instituti ..a ne 'preduzima' ?!
Druga stvar, evo kod mene u firmi, rekoh da nisam za to da se primaju deca sa tih fakulteta ako za tih 5 god nisu uradili ni 1 zadatak iz prakse.
Kakvi su to fakulteti ?! Prof si medjusobno dele akreditacije, sportistima i politicarima neke papire/ diplome/doktorate, a niko nista ne zna ?!
Kao da dajes deci da nabubaju 'Rat i mir' i ko je shtreber pa uspe, dobije diplomu. A neka znanja koja su danas trazena ?!?
Znaci, jedan sistem je srusen (od izgubljenika u 2.sv.ratu i crkve). a drugii nisu u stanju da naprave, nikad i nece biti.
I sad ce sve nesto da 'preduzimaju', a drzavni rezultat - nula.
A da li onda za tih godinu dana, može da se živi besplatno?
Da se ne plaća stan, gorivo, računi, hrana, da odem u prodavnicu, uzmem bilo šta ne platim, jer radim, a ne primam platu.
Ako bi tako moglo, pa ja ću onda da radim tako do penzije. Jer nemam rashoda, ne trebam ni prihode.
Ja sam se gurao da radim u praksi dok sam studirao, pokušavajući da vidim kako to što studiram se radi u realnom svetu jer studije se sveobuhvatne... To je bolji savet od ovoga što je gospodja rekla ali je ona samo navela svoj primer.
A i da budemo realni, na svakom razgovoru za posao, prvo što se gleda je iskustvo i šta je to što je stečeno tim iskustvom i time se vrednuje svaki kandidat. Sad ja radim intervjue, i radim isto, jer to je igra gde ja kao menadžer moram da nadjem idealnu kariku sa svoj tim. Imao sam slučajeva gde mi je trebao neko ko je gladan dokazivanja i gladan da uči... Sad mi je lako da pričam jer imam iskustvo i znam da vrednujem to što sam stekao, ali nekom ko počinje je iskustvo bitno, škola bez iskustva, prakse, željenu, truda koji je uložen da se implementira znanje, škola bez toga je samo papir.
P.s. nisam završio fakultet u Srb, otišao sam u stranu zemlju, i od nule postao rukovodeći menadžer, za 5 godina, a nemam školu u oblasti u kojoj radim, ali imam iskustvo i želju da se usavršavam, i to se vidi i zbog toga sam tu gde jesam- Operativni menadzer u svetskoj kompaniji i preko 600 ljudi je direktno u mojoj nadležnosti... Praksa, širok um i inat (ja mogu to) je ono što neko male treba da ima...
"Bolja varijanta je ne raditi,i dobiti mesto u Vladi,mesto direktora,ministra i td."
Utešna, ali sigurna varijanta, je šetnja i urlanje po mitinzima, i obezbeđeno radno
mesto u JP.
Џабе радим из хуманитарних разлога, помажем невољне, болесне, у невољи, Ако треба гинем џабе за државу, народ, слободу. Али посао?? Ако померим папир са пода захтевам и тражим да ми се плати. И тако бих и другог третирао
Fra
18.05.2024 • 16:16
Komentar
U Srbiji su ljudi i duže radili bez plate i čuvali radno mesto.Topli obrok i prevoz i nakrive šešir.
Odakle dolazite kada se nesećate
To je bilo onda kada nam ja sloba dizao moral a spuštao standard,a sad su neka druga vremena,sad živimo u zlatnom dobu,pojedini imaju i zlatne WC šolje, pa ako to nije dokaz da smo ekonomski tigar onda neznam šta je.
Od para se zivi. I sama sam radila par meseci besplatno-volontirala, dok sam bila na masteru, jeste mi pripomoglo u dobijanju prvog posla, al to je bilo cisto iskoriscavanje, bilo bi fer da su mi bar nesto platili za naknadu prevoza i toplog obroka. Jos su se uvredili kad sam dobila konkretan posao, tuga.
Predlog se USVAJA,,,ali za državne funkcionere tjst tkz MORALNU ELITU ,koja voli ovaj narod i državu, koji u predizbornoj kampanji žele svojim dolaskom na vlast olakšati narodu život..ETO ODREKNITE SE PLATE ,,ionako je niste zaradili NIKAD
О, моћни и свемоћни приватници! Шта ли то радите у својим шега-мега-гига-тера фирмама да су потребне године и године обучавања (наравно, бесплатног) да би се овладало макар делом вашег целомудреног знања? Измислили сте телепорт, шаљете људе тамо-амо по галаксији? Пронашли лек за рак? Музете буџет? Да, биће да је то. Ви не само да хоћете да вам млади људи раде за џ., него хоћете да за то узмете и паре од државе.
Ако мислите да сам на страни запослених, нисам; ја само "из далеких предела, посматрам туђа недела" (хвала, Боро). Било је то у једном хотелу у НС чији је власник био један "контроверзни бизнисмен". Тражио се неко ко се разуме у рачунаре. Остало нас је 4. Газдин потрчко, сав надувен од важности, питао нас је за колику плату бисмо радили. Момак који то стварно зна рекао је 400, евра, дабоме. Ја сам рекао исто, дечко који је још студирао рекао је да би могао да добије неку помоћ од државе, а онда долазимо до лика који је хладно рекао да би он радио само за пеМзију; не треба му плата, само да му се уплаћује пеМзија (баш је тако звучало). Што рече онај опозиционар у филму "Професионалац": Није Милошевић крив, ми смо....., знате већ шта.
Ja kao poslodavac mogu da kažem da je "balon" već uveliko pukao, još od korone naovamo. Samo nešto ne vidim da me iko vuče za rukav za posao nego obrnuto. Godine eksploatacije od strane nesavesnih preduzetnika su došle na naplatu i sad svi plaćamo danak tome. Ljudi jednostavno neće da rade jer su izmučeni prethodnim lošim iskustvima a oni vredni su napokon naučili da ne moraju da zavise ni od koga i ne moraju da mole nikoga. Lezilebovića ima za izvoz ako si na njih mislio, oni su skloni tom vučenju za rukave o kojem govoriš. Ako ti takvi ti takvi trebaju mnogo ti je dobar biznis.
Po volji ove preduzetnice bi izgleda bilo sledeće:
Ne računajući osnovnu školu, školujete se u srednjoj pa na fakultetu minimalno 8 godina.
Posle tih minimalnih 8 godina tražite firmu u kojoj ćete besplatno raditi 1 godinu. (možda je i ne nađete baš odmah).
A posle te 1 godine besplatnog rada (za to vreme živite, kako neko reče, pijući kafu umesto da jedete) krenete u traženje firme koja će vas zaposliti zapravo.
Može biti odmah, a možda i ne bude odmah...
I onda na kraju dođete do toga da neko planira da vas zaposli, a vi na razgovoru za posao ni slučajno Ne smete pitati kolika će vam plata biti (jer ovoj preduzetnici se sloši od tog pitanja), nego radite još 1 mesec u neizvesnosti, pa tek kad i to prođe, onda dobijete svoju 1. platu i (ne)prijatno se iznenadite njome.
Balon se naduvao,pitanje je vremena kada će pući... A tada se spremite na reset,vraćamo se na staro. Vući ćete poslodavce za rukav za posao. A mladi kako neko reče već imaju ugradjene troškove kada dodju na razgovor za posao,odmah traže platu. Platu treba zaraditi pametnjakovići !
Za nekoh ko kaze ,,brate'' ne smatram za strucnjaka. Neka preduzetnik radi godinu dana bez prihoda, moze? Udbaska posla. I zaboravili ste devedesete i rad bez plate, je l'? Ko je nama ono bio usoesan privatnik i davao radnicima 5 eura plate? Sve uspesni prekodrinski biznismeni kojima je sluzba omogucila rad. Je l tako bilo da gazde nisu bili ovdasnji? Vec ste zaboravili?
A ko plaća pelene u kojima taj besplatni radnik treba godinu dana da radi?
Sam radnik ili će pelene ipak platiti ovakvi preduzetnici?
Ne vredi joj izvlačenje, nanela je veliku štetu sopstvenoj i reputaciji firme.
Na internetu će zauvek ostati sad zabeleženo šta je izgovorila i masovne reakcije na to.
Ko bude nju googlao, videće pa će porazmisliti da li da ipak traži posao drugde.
Jedno je da neko nespreman nešto izgovori pa se istrgne iz konteksta, a drugo je kad neko ide da drži predavanje, valjda spreman i svestan da mora dobro porazmisliti o tome šta će i kako izgovoriti.
Mada mlade treba naučiti da se do rezultata dolazi trudom i odricanjem, ovo nije način. Nije način ćutati na razgovoru za posao jer se plašite da pitate kolika će vam biti plata i nije način pokloniti rad i trud godinu dana, a onda biti šutnut i zamenjen sledećim besplatnim radnikom kao na pokretnoj traci.
Nije u pravu. Ako se desi da vas ikada puste u dobru firmu, potrebno je da radite besplatno najmanje 3 godine da biste nešto minimalno naučili i bili osposobljeni za iole pristojnu službu.
...podrazumeva trazenje posla (dosta vremena) i radjenje svega sto ukucani nece jer si ti "kod kuce", sto je nekada ceo dan posla (neplacenog).
Ne znam da li je iko otisao u npr Nemacku i tamo radio godinu dana dzabe (od cega je ziveo?).
Kakva je to dobra firma koja odabere novog radnika i nije u stanju da mu placa neku normalnu platu?
Manite nas USA fazona iz filmova. U stvarnosti cak i ovi iz komentara sto su radili za dz su imali umesto hrane "nadjenu kafu u stanu" ??? neko je valjda zaboravio ili tudji stan pa si krao, neko ih je izdrzavao.
U redu je neka manja plata od plate za dugogodisnjeg radnika. Ostalo, od cega da se zivi? Od cega? Put, garderoba, obuca, hrana. Od cega?
Srbija. Posao preko veze, jer ne moze drugacije. Ostalo su price za naivne budale pa vi kako hocete.
U Srbiji bukvalno ne postoji zanimanje za koje je potrebno 3-5 godina da njime rudimentarno ovladaš. Mogu samo da pretpostavim da je u tebi problem ako ti je toliko bilo potrebno da naučiš svoje.
Polako drugar , ja sam samo izneo svoje misljenje . Npr struka u kojoj ja radim trazi puno prakse i konstantnog ucenja i usavrsavanja . Ti kao pripravnik nemas nikakvu praksu i upravo je taj pripravnicki staz kljucan .to sam hteo da kazem .Sto jaca firma to je bolje jer ti se otvara vise mogucnosti kasnije. Ja kao neko ko ima preko 20g staza kao neki kurc.strucnjak u svom poslu dajem sebi za pravo da pametujem, jer iza mene stoje rezultati. A ti druze ides na neke prozivke o karakteru...
Neka radi ko kako hoce i mora. Ovo je jedan od nacina da se stekne odredjeno znanje . O karakteru ne s.ri jer o meni nista ne znas .
Mnogi su ovde potencirali da cenite svoje znanje, naravno ako ga imate, svoj trud, naravno ako ga ispoljite, umeće, takodje naravno ako ga imate...poenta je ta. Ne možeš očekivati da ćeš samo zato što si došao na posao dobiti platu.
Svi koji naravno imaju gore navedeno, za njih se poslodavci bore i plaćaju i više, a svi koji samo dolaze na posao, bolje i da ne dolaze .
Škola je jedno, praksa drugo, ako se nisi zaposllio u struci i da znaš, onda je sasvim logično da treba još da učiš, samo što u ovom slučaju te ne košta učenje, tj sticanje znanja.
Njena priča o babinom sapunu pije vode koliko i ona Rokfelerovoj jabuci.
Niko se nije obogatio krenuvši od nule poštenim radom, sem dobitnika na lotou ili nasledstvom.
Iako je preduzetnica i navodno iskusna i uspešna, napravila je nekoliko velikih grešaka:
1) ispala je okrutna u maniru Marije Antoanete
2) delimično je nešto obrazložila, tako da se može shvatiti na razne načine, a onda se upustila u online rasprave i prepucavanja. Neko reče - to je trebala prepustiti PR stručnjacima da koliko-toliko umanje štetu koju je napravila.
3) ako naše srednje škole i fakulteti (8 godina učenja!) ne spreme mlade da su u stanju bar simboličnu, početničku platu da zarade za sebe, makar minimalac, umesto da godinu dana rade besplatno, onda neka preduzetnici porazgovaraju sa fakultetima kako da dobijaju spremniju radnu snagu, a ne da se prelama na mladima
4) ono najgore što je izgovorila je da joj se sloši kad neko na razgovoru za posao pita kolika će plata biti. Ne, treba da radi mesec dana apsolutno ne znajući koliko će zarađivati?
Je l' ona kad prodaje usluge klijentima takođe čeka mesec dana da vidi koliko će eventualno zaraditi od svog posla? Ili zna unapred?
Taj tabu da se na razgovoru za posao pita kolika je plata treba zakonom zabraniti i poslodavac mora zakonom biti obavezan da odmah prikaže ne samo očekivanja nego i platu. Uslovi rada su dvosmerni.
Takođe zakonom treba onemogućiti poslodavcima da posle godinu dana besplatnog radnika zamene novim besplatnim radnikom na godinu dana
Ovakvi, kao ova "stručnjakinja", ne treba da drže predavanja i sole nekom pamet. Ima valjda i ko je pravi stučnjak, a da ujedno i zna kako treba razgovarati s ljudima
Gospođa je potpuno u pravu.
Za bilo koji posao da se opredelimo, potrebno je minimum 3 - 5 godina prakse u struci.
Korisne su više i visoke škole, ali su one samo jedan deo obrazovanja i osposobljavanja za ostvarivanje ličnih i egzistencijalnih želja i planova .
Koliko god to, šta je ona rekla, zvučalo grubo i "ne diplomatski" , gospođa je potpuno u pravu .
netreba ni komentarisati! Svako u 21 veku radi za pare jer bez njih nema zivota! Mozes da radis za procenat sto je nekada isplatljivije od plate ovisno od prihoda. U svakom slucaju doticna je uzela pare za lupetanje od lajkova sto se danas zove laka para!
Ovde ili ima plitkog ili neukog razmisljanja, pogotovo ljudi koji nikad nisu nikog zaposlili.
Kao sto rekoh, vise ima zaposlenih od poslodavaca. Budite poslodavci, vidite sa cime se susrecu, sa vrlim, pismenim, ambicioznim, vrednim, lojalnim mladima bez iskustva.
Pisete kako ce poslodavci koristiti te bez plate, a to ne treba i nije istina.
Plata treba da vam bude onoliko koliko doprinosite, koliko mozete doneti firmi.
Ako vam je prvi posao u kao fizikalac u magacinu, realno mozete traziti 80% redovne plate odmah, vec toliko doprinosite dok ne naucite raspored robe za koji mesec.
Ako ste programer, ne doprinosite nista 3-12 meseci. I def vas niko nece otpustiti kad nesto naucite, nema zdrave logike, firma ulaze u vase znanje. Koliko god neko misli da nije tako, u slicnim profesijama se ulaze samo u ljude, u njihovo znanje, oprema je jeftina, otud tolike plate.
I pustite iz ove price drzavne i ko zna kakve prevarantske firme, pricamo o normalnim i postenim firmama.
Proverite sa mladima u okolini koliko njih je spremno da u istoj firmi radi 3g, za vec ugovorenu platu, a koliko njih to zaista uradi ili bar uradi bez naknadnog ucenjivanja.
Videcete da su im usta puna lojalnosti i zahvalnosti kad treba da dobiju prvi posao, a nakon 1g kad nesto nauce onda okrenu plocu uz razna opravdanja, eto svako svoje dupe gleda. A ti potrosio 10k eur prakticno uceci ih i nadajuci se da ces ikada to zaraditi. Otvorite firmu, pomozite mladima, pokazite primer, ne kritikujte, pa se pisemo za 2g:)
Možda nespretno, ali žena govori o nečemu sasvim drugom, ne o zloupotrebi okolnosti u Srbiji. Za pristup "internshipu" u velikim kompanijama vrlo često se otvaraju konkursi i ta mesta najčešće nisu plaćena. Konkurencija je srazmerna reputaciji kompanije, odnosno, postupak izbora kandidata je isti kao za posao. Korist je potencijalno velika, a proces učenja je sličan studijama. I tu postoji ugovor, program šta ćete dobiti i šta su vam obaveze. To nije "probni" rad bez plate niti lažno obećanje o državnom poslu. Za platu od 1000e treba da umete da zaradite kompaniji bar 2000e (ako su 660e davanja) inače ste čist trošak. Setite se toga pre nego što krenete u jadikovanje.
@Mare NS:
Nabrajajući teške državne fakultete, zaboravio si kraljicu nauke i najteži postojeći fakultet a prvo naveo elektrotehniku, kasnije u nizu saobraćajni.
Evo smejem se još uvek..
Замислите тек колико би искуства стекли радећи без плате две, три и више година? Што дуже издрже без плате, више искуства. Додатно бонус искуство уколико спонзоришу фирму.
Slažem se sa gospođom. Mladi danas u većini slučajeva nemaju stečene radne navike, ali imaju troškove stečene. Koliko znaju, u većini slučajeva i poslova, ne treba da očekuju neku nadoknadu za svoj rad...
Da je ovo uspela da kaze na drugaciji nacin, da obrazlozi, ponudi to kao krajnje uz uslove da mozes - ne bi bila tolka frka.
Gospodjetina je videla da neki tamo imaju podkaste pa kao i ja cu a nema kapacitet niti znanje iz oblasti razvoja i napredovanja.isto ko onaj genius militaryshop. Treba ih spojiti u neki rijaliti
Pa nek gospodza radi dzabe ja vise u zivotu ne .Spasavali drzavnu jkp firmu minimalaci cuda da se politicari nafatiraju tolko o tom nek rafi ona i politicari slobodno nek mlade ne zamajavaju .Gde u avetu rade dzabe godinu dana nigde .I programeri imaju pocetne plate 50000 din da krenu odakle mu za dorucak .Ajde kako vas nije sramota da izjavite tako nesto
Ako ne radi dobro,odmah šamar i otkaz bez plate.
Sram da bude vlasnicu koja je radila za procenat a sada bi da kod nje rade godinu dana bez plate.Zbog ovakvih mladi sposobni odlaze iz Srbije,pa sigurno neće da rade za ovakvu osobu.Oni lošiji ostaju da ih ovakvi ponižavaju.
Za ovakvu osobu ne bih nikad radio.
По тој логици, послодавац би непрестано имао бесплатну радну снагу? Где је онда његов интерес да било кога плаћа? Могао би само да врти те почетнике на одређеним радним местима без трошкова за њега....Потпуно нефер и погрешно размишљање!
Bane
17.05.2024 • 22:15
Paretovo pravilo u komentarima
Kao što Nsađanin reče: "Ako neko sam nece da ulozi u sebe, zasto ocekuje da ce neko drugi uloziti."
Sve vam je rečeno.
-----------------------------------------------
Da... kompanije "ulazu" u zaposlene... mislim svasta ce se ovde procitati.
Razmisljao isto kao ona, poceo sa minimalcem (cak i ispod), sada preko 200.000. Kod privatnika. Cudno mi je kako ljudi moraju posle faksa da se zaposle na top poslu odmah, ali je ok 5,6 godina studirati gde ne zaradjujes, a trosis, da ne naucis nista i to je ok.
Nemojte raditi bez plate! Kad vas iscede, samo ce vas odbaciti i dovesti nove mlade koji su spremni da rade bez plate.
Rade za sebe i radite na sebi, cenite svoje znanje, trud i vreme. Tek onda ce mozda, samo mozda, to ceniti i drugi.
Idemo redom. Prelazak u kapitalizam i tranzicija su dinamični procesi koji su se kod nas prilično razvukli. Da, 2010. na taj stepen nezaposlenosti i SEKE je imalo smisla to uraditi kada se iz crnih fondova, te od penzionera iz porodice moglo ustinuti koji dinar za preživljavanje. Danas, kada smo daaaleko otišli ka kapitalizmu, kada svaki "dobar dan" košta 1000 dinara nema luksuza da se u jednoj tački provede vreme besplatno. I ne treba. I ne traže mladi Ferari, niti su nezahvalni ukoliko nešto nauče od mentora. Nego nema mentora, svi bi da kupe seniore za par stotina evra više i vozi. Drugi deo priče jeste da dolazi osveta dece žrtava tranzicije i sada će se dobro okrenuti priča na račun te dece odnosno radne snage. I neka niko ne brine, nisu mladi loši. Nisu nikada bili. Samo treba naći pismenih ljudi da komuniciraju sa njima. I biće sve ok.
O tebi i tvom karakteru i dostojanstvu. Pa nije taj fakultet koštao džabe, misliš da je te skripte, knjige, stanarinu i još gomilu stvari koje je neko plaćao minimum 4-5god tek tako isprosio na ulici? Aha, pa to više ni u igricama nemaš. I onda se nadje neko "pametan" kao ti i dotična i vama slični da prosipa pamet i savete kako treba da se volontira nekom, da njemu zarađuješ pare, a ti da ides kući godinu dana bez dinara u dzepu, jer eto, voliš svoj posao i vršiš fotosintezu u slobodno vreme....
Cuveno volontiranje-dzukacka prevara smisljena da bi se hipreprodukovanim "akademcima" pruzila (LAZNA!) predstava o nekom profi angazmanu i svrsishodnosti stogodisnjeg obrazovanja.
Svodilo se na to da gazdacki lihvari besplatno izrabljuju ljude i da ih posle perioda volontiranja sutnu kao praznu kantu.
Najbizarnije je bilo sto su mnogi godinama volontirali i po drzavnim sluzbama gde su imali samo trosak-dorucak, gorivo za prevoz, parking, etc., a da za uzvrat nikada nisu dobili sansu da se zaposle ukoliko nisu partijski aktivisti.
Ozbiljna prevara i hohstapleraj.
Dajte ćeru pa da begamo zajedno u inostranstvo!
Sve što je vezano za medicinu se traži preko. Ako ne zna jezik, moraće da krene baš od teške nule. Ako već zna nešto (a iskustva ima), biće to sasvim dobar start. Ali mora da ima cilj! To je najbitnije! Kao i upornost, naravno. Na kraju, najgore što može za sebe da učini, je da se razočara (u struku/ posao)! Svako dobro.
Slažem se da mladom pocetniku po završetku bilo srednje škole bilo fakulteta fali iskustva i prakse,da ne može da doprinese kao neki stariji i iskusniji kolega ali bas da godinu,dve radi za džabe je preterivanje.Pa od čega da zivi u medjuvremenu?Od vazduha.Vrhunac bezobrazluka je sto se takvi ljudi po pravilu posle tog vremena otpuštaju i na njihovo mesto dovode drugi.Poslodavci tako konstantno imaju besplatnu radnu snagu.
Zena je u pravu. Znanje koje se stekne kao i sama činjenica da ste radili ili radite u nekoj dobroj i poznatoj firmi vas preporucuje kao nekog ko je vredan paznje. Sle dece radno mesto ce vam sigurno isplatiti to sto ste volontirali ,ako vas ne zadrze na prvom. Slicno sam i sam prosao.
Ja sam 25 godina radio u Srbiji a sad 10 godina u inostranstvu...svim mladim ljudima poručujem da odmah na prvom razgovoru definišu platu i tempo rasta iste..dodatke i bonuse....topli obrok i regres...
Deco, u kompanijama se radi za platu i stiče se iskustvo i znanje. Kao početnik, ne očekujte velike plate. Učite od mentora i drugih kolega, radite posao za novce, radite na sebi i napredovaćete.
Na ovakva naklapanja se ne obazirite. I sama je priznala da laže. Nije radila za platu nego za procenat (nije nego). Ako je takav mag biznisa, trebala bi da zna da se plata može obručunavai na različite načine. Važno je i od koga se uči. Sigurno ne od ovakvih.
Ne znam u kom kontekstu je ovo rekla, al bi ja svojoj deci savetovao da na pocetku pre izaberu slabo placen rad koji ce im doneti karijeru, nego pristojno placen koji ih nece odvesti nikuda.
Koji mozak. Da joj neko radi bez plate. Iskorišćava ljude. Kad je neko pita za platu to je uvreda. Pa šta hoćeš da ti neko godinu dana radi za dž i onda otpustiš i dovedeš druge i tako u krug. To treba strogo kažnjavati.
Kako se to u vreme demokratije radi besplatno. Ja sam u vreme ropstva prvog radnog dana nakon završetka fakulteta išao da biram stan, a danas bi izgleda radio besplatno. Kuda nas vodi ova demokratija i pravda. Pre mi liči na roostvo.
Na predavanju studentima poručila da, ukoliko im se ukaže prilika, rade bez plate...opisala svoju priču iz 2010. godine, kada je radila u kompaniji samo za procenat.
Znači da ljudi koji rade na procenat ne dobijaju platu ili se to odnosi samo na nju?
Koja dobra firma, kakvo znanje?!
U Srbiji prvo nema dobrih firmi već samo podobnih, u kojima se nikakvo znanje sem o kršenju zakona, nameštanju tendera, korupciji, poltronstvu ne može steći, niti je igde potrebno znanje, već samo partijska knjižica.
Nema šta da se stekne radom bez plate, sem zvanja budale i naivčine.
Pitam Vas šta je onda volontiranje?
Kćerka je dve godine volontirala sa fakultetom u zdravstvenoj ustanovi , nadajući se da će tu ostati. Skupljala znanje i isticala se na poslu. Na kraju joj rečeno da njenog smera nema u sistematizaciji poslova te zdravstvene ustanove. Na osnovu tog smera su je i primili. Dve godine je radila besplatno. Razočarala se.
Ne znam sto bi se iko bunio.
Ok, lepse je ako moze da pocne da se radi i za veliku platu, ali ako to nije moguce, bolje je poceti bez plate i uciti, nego sedeti kuci.
Nove generacije podrazumevaju da one nesto zasluzuju samim svojim postojanjem, da je pocetna plata ispod 1000e ponizavajuca.
Realnost je da zivimo u kapitalizmu u kom se vrednuje koliko doprinosis, sto je u slucaju prvog posla cesto 0, sta vise oduzima starijim kolegama vreme i kosta firmu.
Ako neko sam nece da ulozi u sebe, zasto ocekuje da ce neko drugi uloziti.
O lojalnosti da ne pricam, cim se nesto nauci odmah se prelece za vecu platu. U takvoj radnoj klimi ne postoji nista osudjujuce za poslodavce koji ne zele da zaposle nekog bez iskustva. Na kraju, radnici su ti koji diktiraju taj odnos, jer ih je vise nego poslodavaca.
Opsirna je tema i nije za generalizovanje, ali taj ko ne razume ovo, neka otvori sam firmu i pomogne mladim ljudima bez iskustva, a ne da kritikuje.
Radio sam bez plate i za mizernu platu godinama da bih stekao iskustvo. Danas zaradjujem oko 5000 evra mesečno i često putujem u inostranstvo gde me angažuju za daleko veci novac. Mladi koji dodju kod mene na razgovor, sa nula iskustva, bez gotovo ikakvog znanja koje sutra mogu da primene u ovoj profesiji, traže visoke plate iako prvih godinu dana moramo da utrosimo mnogo vremena da bismo ih dovoljno obučili da za godinu dana budu iole spremni da ovo rade i dobiju neverovatno znanje. Znate koliko njih bi pristalo da radi za neku prosečnu platu za to vreme? Gotovo niko. Dakle, ja naplatim minimum 100e po satu obuke strancima a mladi koji dodju kod mene zele da ih takodje obucim ali da za to budu dobro placeni. Zato kasnije najcesce odu preko i rade poslove koje niko nece i kazu da je sve potaman. Logike nigde. Draze im je sada nesto vise novca nego kasnije daleko vise. Drugari, i ja sam se stiskao i čekao svojih pet minuta a bilo je da umesto hrane pijem kafu koju nadjem u stanu da ne budem gladan. Ali, bolje sto dinara vise danas nego potencijalnih daleko vise jednoga dana, to je logika. Jer ipak je to samo potencijalno. Ljudi zele instant sve, nema strpljenja niti vere u nesto.
Mladi koji završe teške DRŽAVNE fakultete, elektrotehniku (ne nužno programiranje), mašinstvo, građevinu, arhitekturu, veterinu, medicinu, saobraćajni, rudarski, tehnološki fakultet itd. NE SMEJU da pristaju na POČETNE plate manje od 90 000-100 000! NE SMEJU! To su godine i godine odricanja, vrednog učenja veoma teške materije, nervoze i stresa. Nikakav izgovor tipa "nemaju iskustva", "tek su završili fakultet" "ne znaju ništa" itd. ne smeju da budu izgovor. Poslodavci moraju to da shvate i da NAGRADE I MOTIVIŠU te mlade ljude a ne da ih odma ukanale, obeshrabre i usade im mržnju prema svojoj profesiji i pozivu davanjem minimalca. Istrpite mladog čoveka godinu dana, obučite ga i verujtr mi da će vam se itekako isplatiti. Ako baš i posle sve toga ne bude išlo, ok. Pokušali ste.
Moje pitanje za damu je da li je moguće ostaviti iza sebe 88 plata, kao da nikad ništa uradili niste, kao da nikad nikome pomogli niste, kao da nikad postojali niste, kao da nikad nikome oprostili niste, kao da nikad nikome spasili život i familiju niste, kao da nikad nikoga voleli niste!? Čemu smisao svega urađenog i maltene bezgrešno urađenog, ako je dama kao kroz nwku crnu rupu skliznula u neku drugu dimenziju stvarnosti. Vreme je da se vrati film i na ugovoru pogledaju stavke koje su tražene i da se uporede sa postignutim. Ako ima grešaka, možemo pričati o korekciji.
Žena je posle krenula da se pravda i raspravlja u komentarima na društvenim mrežama, a to je najgore što je mogla da uradi. Trebala je zaćutati i unajmiti neku PR agenciju da odradi kontrolu štete.
Прво: Бахатост, безобразлук, вероватно са подршком неког "одозго". Потпуно одсуство логике; зашто да неко ради без плате? Не верујем да би без подршке неког моћног могла да се тако просипа. Много је огласа за посао, али жртве, пардон запослени јако брзо схвате да су изиграни и да могу да се жале "управи водовода".
Друго: Неодрживи модел економије у коме су производне фирме угашене, укинута друштвена својина, такве преварантске фирме чине већину привреде. Све што ваља је отерано у стечај, вара се, лаже и задужује као да сутра не постоји.
Треће: Потпуно непоштовање права радника и немогућност да се она заштите. За ово "хвала" НАЛЕД-у, Хомену и Маловићки. Лечени радикали су само наставили низ.
Pa sta je tu problem? I ona je radila bez fiksne plate na procenat, ucila posao, pravila kontakate, kasnije kad je previse zaradjivala otisla u preduzetnicke vode. Devojka sa sela koja je uspela postenim i vrednim radom. Napadaju je mediokriteti i foliranti
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
"Radite godinu dana bez plata": Reči preduzetnice iz Srbije izazvale lavinu reakcija
Autor: 021.rs, Mondo
Info
•17.05.2024.
•19:08 > 19:01
Komentari 106
Mbm
Spiridon Kopicl
Dr
Milan
Vule
predrag
Npr sta to ona 'preduzima' ili bilo ko ...sta su do sada to 'preduzeli' za ovih 30 god, shisanje pasa, motanje bureka ...
Ejjjjj .. mora bre da se prozivode masine, podizu instituti ..a ne 'preduzima' ?!
Druga stvar, evo kod mene u firmi, rekoh da nisam za to da se primaju deca sa tih fakulteta ako za tih 5 god nisu uradili ni 1 zadatak iz prakse.
Kakvi su to fakulteti ?! Prof si medjusobno dele akreditacije, sportistima i politicarima neke papire/ diplome/doktorate, a niko nista ne zna ?!
Kao da dajes deci da nabubaju 'Rat i mir' i ko je shtreber pa uspe, dobije diplomu. A neka znanja koja su danas trazena ?!?
Znaci, jedan sistem je srusen (od izgubljenika u 2.sv.ratu i crkve). a drugii nisu u stanju da naprave, nikad i nece biti.
I sad ce sve nesto da 'preduzimaju', a drzavni rezultat - nula.
I
Drum
Da se ne plaća stan, gorivo, računi, hrana, da odem u prodavnicu, uzmem bilo šta ne platim, jer radim, a ne primam platu.
Ako bi tako moglo, pa ja ću onda da radim tako do penzije. Jer nemam rashoda, ne trebam ni prihode.
Maltez
A i da budemo realni, na svakom razgovoru za posao, prvo što se gleda je iskustvo i šta je to što je stečeno tim iskustvom i time se vrednuje svaki kandidat. Sad ja radim intervjue, i radim isto, jer to je igra gde ja kao menadžer moram da nadjem idealnu kariku sa svoj tim. Imao sam slučajeva gde mi je trebao neko ko je gladan dokazivanja i gladan da uči... Sad mi je lako da pričam jer imam iskustvo i znam da vrednujem to što sam stekao, ali nekom ko počinje je iskustvo bitno, škola bez iskustva, prakse, željenu, truda koji je uložen da se implementira znanje, škola bez toga je samo papir.
P.s. nisam završio fakultet u Srb, otišao sam u stranu zemlju, i od nule postao rukovodeći menadžer, za 5 godina, a nemam školu u oblasti u kojoj radim, ali imam iskustvo i želju da se usavršavam, i to se vidi i zbog toga sam tu gde jesam- Operativni menadzer u svetskoj kompaniji i preko 600 ljudi je direktno u mojoj nadležnosti... Praksa, širok um i inat (ja mogu to) je ono što neko male treba da ima...
kapetan nikola
predrag milošević
Život je
1. odricanje
2. naporan rad
==> ako imaš mozga, uspećeš!!!
Ostali ionako već sve znaju!!!
Realco
Nikola
Utešna, ali sigurna varijanta, je šetnja i urlanje po mitinzima, i obezbeđeno radno
mesto u JP.
Sramna sloboda
Tuđu decu poštujte i ne delite ovakve gluposti.
Duda
Хомер
noname
Steva
18.05.2024 • 16:16
Komentar
U Srbiji su ljudi i duže radili bez plate i čuvali radno mesto.Topli obrok i prevoz i nakrive šešir.
Odakle dolazite kada se nesećate
To je bilo onda kada nam ja sloba dizao moral a spuštao standard,a sad su neka druga vremena,sad živimo u zlatnom dobu,pojedini imaju i zlatne WC šolje, pa ako to nije dokaz da smo ekonomski tigar onda neznam šta je.
Novosadjanka
B
Milorad
zoki
Илија Чворовић
Ако мислите да сам на страни запослених, нисам; ја само "из далеких предела, посматрам туђа недела" (хвала, Боро). Било је то у једном хотелу у НС чији је власник био један "контроверзни бизнисмен". Тражио се неко ко се разуме у рачунаре. Остало нас је 4. Газдин потрчко, сав надувен од важности, питао нас је за колику плату бисмо радили. Момак који то стварно зна рекао је 400, евра, дабоме. Ја сам рекао исто, дечко који је још студирао рекао је да би могао да добије неку помоћ од државе, а онда долазимо до лика који је хладно рекао да би он радио само за пеМзију; не треба му плата, само да му се уплаћује пеМзија (баш је тако звучало). Што рече онај опозиционар у филму "Професионалац": Није Милошевић крив, ми смо....., знате већ шта.
Mićo
Fra
Odakle dolazite kada se nesećate
Greg
!
Ne računajući osnovnu školu, školujete se u srednjoj pa na fakultetu minimalno 8 godina.
Posle tih minimalnih 8 godina tražite firmu u kojoj ćete besplatno raditi 1 godinu. (možda je i ne nađete baš odmah).
A posle te 1 godine besplatnog rada (za to vreme živite, kako neko reče, pijući kafu umesto da jedete) krenete u traženje firme koja će vas zaposliti zapravo.
Može biti odmah, a možda i ne bude odmah...
I onda na kraju dođete do toga da neko planira da vas zaposli, a vi na razgovoru za posao ni slučajno Ne smete pitati kolika će vam plata biti (jer ovoj preduzetnici se sloši od tog pitanja), nego radite još 1 mesec u neizvesnosti, pa tek kad i to prođe, onda dobijete svoju 1. platu i (ne)prijatno se iznenadite njome.
Ko se kod nje zaposli, nek mu je sa srećom.
Nesam školovala
ajd sad
Petroljub
Srpska zaboravnost
pelene?
Sam radnik ili će pelene ipak platiti ovakvi preduzetnici?
Ne vredi joj izvlačenje, nanela je veliku štetu sopstvenoj i reputaciji firme.
Na internetu će zauvek ostati sad zabeleženo šta je izgovorila i masovne reakcije na to.
Ko bude nju googlao, videće pa će porazmisliti da li da ipak traži posao drugde.
Jedno je da neko nespreman nešto izgovori pa se istrgne iz konteksta, a drugo je kad neko ide da drži predavanje, valjda spreman i svestan da mora dobro porazmisliti o tome šta će i kako izgovoriti.
Mada mlade treba naučiti da se do rezultata dolazi trudom i odricanjem, ovo nije način. Nije način ćutati na razgovoru za posao jer se plašite da pitate kolika će vam biti plata i nije način pokloniti rad i trud godinu dana, a onda biti šutnut i zamenjen sledećim besplatnim radnikom kao na pokretnoj traci.
Sima
"sedeti kod kuce"
Ne znam da li je iko otisao u npr Nemacku i tamo radio godinu dana dzabe (od cega je ziveo?).
Kakva je to dobra firma koja odabere novog radnika i nije u stanju da mu placa neku normalnu platu?
Manite nas USA fazona iz filmova. U stvarnosti cak i ovi iz komentara sto su radili za dz su imali umesto hrane "nadjenu kafu u stanu" ??? neko je valjda zaboravio ili tudji stan pa si krao, neko ih je izdrzavao.
U redu je neka manja plata od plate za dugogodisnjeg radnika. Ostalo, od cega da se zivi? Od cega? Put, garderoba, obuca, hrana. Od cega?
Srbija. Posao preko veze, jer ne moze drugacije. Ostalo su price za naivne budale pa vi kako hocete.
Lucifer
Bole
U Srbiji bukvalno ne postoji zanimanje za koje je potrebno 3-5 godina da njime rudimentarno ovladaš. Mogu samo da pretpostavim da je u tebi problem ako ti je toliko bilo potrebno da naučiš svoje.
Pan 5er
Miki Pezos
Neka radi ko kako hoce i mora. Ovo je jedan od nacina da se stekne odredjeno znanje . O karakteru ne s.ri jer o meni nista ne znas .
SSS
Svi koji naravno imaju gore navedeno, za njih se poslodavci bore i plaćaju i više, a svi koji samo dolaze na posao, bolje i da ne dolaze .
Škola je jedno, praksa drugo, ako se nisi zaposllio u struci i da znaš, onda je sasvim logično da treba još da učiš, samo što u ovom slučaju te ne košta učenje, tj sticanje znanja.
jok
Niko se nije obogatio krenuvši od nule poštenim radom, sem dobitnika na lotou ili nasledstvom.
.
1) ispala je okrutna u maniru Marije Antoanete
2) delimično je nešto obrazložila, tako da se može shvatiti na razne načine, a onda se upustila u online rasprave i prepucavanja. Neko reče - to je trebala prepustiti PR stručnjacima da koliko-toliko umanje štetu koju je napravila.
3) ako naše srednje škole i fakulteti (8 godina učenja!) ne spreme mlade da su u stanju bar simboličnu, početničku platu da zarade za sebe, makar minimalac, umesto da godinu dana rade besplatno, onda neka preduzetnici porazgovaraju sa fakultetima kako da dobijaju spremniju radnu snagu, a ne da se prelama na mladima
4) ono najgore što je izgovorila je da joj se sloši kad neko na razgovoru za posao pita kolika će plata biti. Ne, treba da radi mesec dana apsolutno ne znajući koliko će zarađivati?
Je l' ona kad prodaje usluge klijentima takođe čeka mesec dana da vidi koliko će eventualno zaraditi od svog posla? Ili zna unapred?
Taj tabu da se na razgovoru za posao pita kolika je plata treba zakonom zabraniti i poslodavac mora zakonom biti obavezan da odmah prikaže ne samo očekivanja nego i platu. Uslovi rada su dvosmerni.
Takođe zakonom treba onemogućiti poslodavcima da posle godinu dana besplatnog radnika zamene novim besplatnim radnikom na godinu dana
Ovakvi, kao ova "stručnjakinja", ne treba da drže predavanja i sole nekom pamet. Ima valjda i ko je pravi stučnjak, a da ujedno i zna kako treba razgovarati s ljudima
Fića
Za bilo koji posao da se opredelimo, potrebno je minimum 3 - 5 godina prakse u struci.
Korisne su više i visoke škole, ali su one samo jedan deo obrazovanja i osposobljavanja za ostvarivanje ličnih i egzistencijalnih želja i planova .
Koliko god to, šta je ona rekla, zvučalo grubo i "ne diplomatski" , gospođa je potpuno u pravu .
Ovo
Otišao iz Srbije
NSadjanin
Kao sto rekoh, vise ima zaposlenih od poslodavaca. Budite poslodavci, vidite sa cime se susrecu, sa vrlim, pismenim, ambicioznim, vrednim, lojalnim mladima bez iskustva.
Pisete kako ce poslodavci koristiti te bez plate, a to ne treba i nije istina.
Plata treba da vam bude onoliko koliko doprinosite, koliko mozete doneti firmi.
Ako vam je prvi posao u kao fizikalac u magacinu, realno mozete traziti 80% redovne plate odmah, vec toliko doprinosite dok ne naucite raspored robe za koji mesec.
Ako ste programer, ne doprinosite nista 3-12 meseci. I def vas niko nece otpustiti kad nesto naucite, nema zdrave logike, firma ulaze u vase znanje. Koliko god neko misli da nije tako, u slicnim profesijama se ulaze samo u ljude, u njihovo znanje, oprema je jeftina, otud tolike plate.
I pustite iz ove price drzavne i ko zna kakve prevarantske firme, pricamo o normalnim i postenim firmama.
Proverite sa mladima u okolini koliko njih je spremno da u istoj firmi radi 3g, za vec ugovorenu platu, a koliko njih to zaista uradi ili bar uradi bez naknadnog ucenjivanja.
Videcete da su im usta puna lojalnosti i zahvalnosti kad treba da dobiju prvi posao, a nakon 1g kad nesto nauce onda okrenu plocu uz razna opravdanja, eto svako svoje dupe gleda. A ti potrosio 10k eur prakticno uceci ih i nadajuci se da ces ikada to zaraditi. Otvorite firmu, pomozite mladima, pokazite primer, ne kritikujte, pa se pisemo za 2g:)
Perspektiva
savche
Nabrajajući teške državne fakultete, zaboravio si kraljicu nauke i najteži postojeći fakultet a prvo naveo elektrotehniku, kasnije u nizu saobraćajni.
Evo smejem se još uvek..
Пера Детлић
Nikola
Videla zaba
Gospodjetina je videla da neki tamo imaju podkaste pa kao i ja cu a nema kapacitet niti znanje iz oblasti razvoja i napredovanja.isto ko onaj genius militaryshop. Treba ih spojiti u neki rijaliti
Lala
Šamar
Sram da bude vlasnicu koja je radila za procenat a sada bi da kod nje rade godinu dana bez plate.Zbog ovakvih mladi sposobni odlaze iz Srbije,pa sigurno neće da rade za ovakvu osobu.Oni lošiji ostaju da ih ovakvi ponižavaju.
Za ovakvu osobu ne bih nikad radio.
Ma da
Moju suprugu je tako prešao nadobudni direktor, na sreću smenjen kasnije u skandalu....
Short ugly guy
Праведник
1914
17.05.2024 • 22:15
Paretovo pravilo u komentarima
Kao što Nsađanin reče: "Ako neko sam nece da ulozi u sebe, zasto ocekuje da ce neko drugi uloziti."
Sve vam je rečeno.
-----------------------------------------------
Da... kompanije "ulazu" u zaposlene... mislim svasta ce se ovde procitati.
Slanina
dule
17.05.2024 • 22:04
@Dragan i @Nsadjanin objasnili suštinu. Pola veka komunizma je ovde ostavilo korenje duboko do Kine.
Ne razumem. Pa bas je komunizam bio taj koji je propovedao rad bez plate. Ili mozda nikad nisi cuo za radne akcije?
Biba
Rade za sebe i radite na sebi, cenite svoje znanje, trud i vreme. Tek onda ce mozda, samo mozda, to ceniti i drugi.
...
Corba
@miki penzoš
Ahab
Svodilo se na to da gazdacki lihvari besplatno izrabljuju ljude i da ih posle perioda volontiranja sutnu kao praznu kantu.
Najbizarnije je bilo sto su mnogi godinama volontirali i po drzavnim sluzbama gde su imali samo trosak-dorucak, gorivo za prevoz, parking, etc., a da za uzvrat nikada nisu dobili sansu da se zaposle ukoliko nisu partijski aktivisti.
Ozbiljna prevara i hohstapleraj.
Djoka
Medicina
Dajte ćeru pa da begamo zajedno u inostranstvo!
Sve što je vezano za medicinu se traži preko. Ako ne zna jezik, moraće da krene baš od teške nule. Ako već zna nešto (a iskustva ima), biće to sasvim dobar start. Ali mora da ima cilj! To je najbitnije! Kao i upornost, naravno. Na kraju, najgore što može za sebe da učini, je da se razočara (u struku/ posao)! Svako dobro.
Maja
Sve
Miki Pezos
Rade
ĐĐ
Bane
Sve vam je rečeno.
xqt
A
Kapitalizam
Luka
555
Yugo45
MM
S.nova
Svaka šuša danas biznismen/ka
Čiča
Na ovakva naklapanja se ne obazirite. I sama je priznala da laže. Nije radila za platu nego za procenat (nije nego). Ako je takav mag biznisa, trebala bi da zna da se plata može obručunavai na različite načine. Važno je i od koga se uči. Sigurno ne od ovakvih.
Vuĺe
NS
Mr.M
Rajko
Irfan
Znači da ljudi koji rade na procenat ne dobijaju platu ili se to odnosi samo na nju?
Adv
Александар
Marta
sram je bilo
U Srbiji prvo nema dobrih firmi već samo podobnih, u kojima se nikakvo znanje sem o kršenju zakona, nameštanju tendera, korupciji, poltronstvu ne može steći, niti je igde potrebno znanje, već samo partijska knjižica.
Nema šta da se stekne radom bez plate, sem zvanja budale i naivčine.
Mama
Kćerka je dve godine volontirala sa fakultetom u zdravstvenoj ustanovi , nadajući se da će tu ostati. Skupljala znanje i isticala se na poslu. Na kraju joj rečeno da njenog smera nema u sistematizaciji poslova te zdravstvene ustanove. Na osnovu tog smera su je i primili. Dve godine je radila besplatno. Razočarala se.
Realista
Musa kesedžija
Feudalizam 21. vek
Dno dna.
Savica
.
Kako je onda dobra?
Nek ona radi godinu dana bez plate, možda nauči nešto.
NSadjanin
Ok, lepse je ako moze da pocne da se radi i za veliku platu, ali ako to nije moguce, bolje je poceti bez plate i uciti, nego sedeti kuci.
Nove generacije podrazumevaju da one nesto zasluzuju samim svojim postojanjem, da je pocetna plata ispod 1000e ponizavajuca.
Realnost je da zivimo u kapitalizmu u kom se vrednuje koliko doprinosis, sto je u slucaju prvog posla cesto 0, sta vise oduzima starijim kolegama vreme i kosta firmu.
Ako neko sam nece da ulozi u sebe, zasto ocekuje da ce neko drugi uloziti.
O lojalnosti da ne pricam, cim se nesto nauci odmah se prelece za vecu platu. U takvoj radnoj klimi ne postoji nista osudjujuce za poslodavce koji ne zele da zaposle nekog bez iskustva. Na kraju, radnici su ti koji diktiraju taj odnos, jer ih je vise nego poslodavaca.
Opsirna je tema i nije za generalizovanje, ali taj ko ne razume ovo, neka otvori sam firmu i pomogne mladim ljudima bez iskustva, a ne da kritikuje.
Dragan
9
MARE NS
Arhumed II
BojaNS
Lucifer
Б
Друго: Неодрживи модел економије у коме су производне фирме угашене, укинута друштвена својина, такве преварантске фирме чине већину привреде. Све што ваља је отерано у стечај, вара се, лаже и задужује као да сутра не постоји.
Треће: Потпуно непоштовање права радника и немогућност да се она заштите. За ово "хвала" НАЛЕД-у, Хомену и Маловићки. Лечени радикали су само наставили низ.
Meda
Sale
Zemlja čudesa
Mićo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H