Slučaj nasilja nad nastavnicom biologije u beogradskoj OŠ, na koju je fizički nasrnula majka jednog učenika, nezadovoljna što mu je zaključena dvojka, otvorio je debatu.
Šta vi želite od nase dece..?
Kakva je to priča?
Život je
borba da uz pritisake funkcionišete najbolje što možete,
pun je spoticnja ,padova i uspona , donošenja dobrih i loših odluka,uspeha ...i nada sve nepravde ..
Nećemo našu decu praviti debilima,moraju da se naučite životu ,mudrosti da promene šta mogu a prihvate šta ne mogu promeniti uz sopstveno znanje..
Samo tako će uspeti da kroz život koračaju samouvereni i zadovoljni i samoostvareni...
Roditelji nema šta da traže u školama,bolje da pomognu svojoj deci da se bolje organizuju i više uče jer samo uz znanje je ceo svet njihov....
Ovo bi bilo odlično; bez uspeha, samo prosek. Što se mene tiče, ocene bi, takođe, trebalo ukinuti. Postoje procenti, tu nema nikakve ocene. Onda nema svađe.
Pa nije tačno da se ocene sa polugodište ne računaju na kraju godine.. Moj sin bi po sadašnjem proseku drugog polugodište trebao da ima 3 iz geografije al dobio je 2... Jer je na polugodištu imao 2..i zaključna ocena mu je 2... Sabiraju sve ocene i traže srednju vrednost.. Pa i onda bi trebao da ima 3... Al evo ti 2... Dosta ti je... Pa ko da ne poludi... I prof.nidu vaš neki pedagozi... Al treniraju strogoću...
Dajte i školu da skinemo. Što da se deca stresiraju. Bože sačuvaj. Samo roze, lepo i bez pritiska. Jes' da će svi na bensedine kad odrastu, jer neće moći da se nose ni sa čim, ali šta sad.
Kada učenici u gimnazijama traže da odgovaraju za 1 ocenu više, neretko im se odgovara da to nije moguće i ne daje im se šansa, što nije u redu. Time se nedvosmisleno prenosi poruka da se greške ne mogu ispravljati i da se jedino treba nadati poklanjanju ocene na nastavničkom veću. Šta lenjost profesira time prenosi deci? Svako bi trebalo da dobije šansu, a kako će se to izvesti, pa neki profesori znaju (daju 3-4 termina za kontrolne za svako tromesečje, pa ako učenik zna - eto mu šanse).
Nastavnici su u školi određeni broj sati. Učenici kojima trebaju konsultacije i objašnjenja, dolaze u školu i sa svakim se radi individualno. Kada smatraju da su savladali određeni nivo znanja, ispunjavaju testove, zadatke...Ako su ih dobro uradili, mogu da pređu na sledeći nivo. Ako ne, uče dalje za taj isti nivo, uz konsultacije i pomoć nastavnika. Mogu se pripremati kod kuće, ili u školi.
Bajkovito?
Nasu decu ne uce da misle vec da reporodukuju budalastine, odnosno namerno ih zaglupljuju. Ja spadam u generaciju koja je u 3. osnovne ucila brojne sisteme, a za razlomke je cula u 6. Isto spadam u generaciju gde si za odlicnu ocenu morao da povezujes cinjenice ukljucujuci i istoriju i geografiju, srpski itd, a za nabiflano napamet si max mogao da dobijes 4. I imali smo vremena za sve i nismo ceo dan sedeli i radili domaci. I imali smo ozbiljan broj lektira, a svesku za gramatiku iz srpskog smo cuvali od 5-8 i kasnije koristili za prijemni na fakultet. Nasi roditelji nisu morali da placaju casove (u krajnjoj liniji nisu ni imali) jer su prijemni na fakultetima bili prilagodjeni gradivu koje smo ucili.
Dakle, problem ocena je sistemski. Ukoliko ti je los nastavni plan i program i losa metodologija, ne moze ti biti dobar sistem ocenjivanja. Ukidanje ocena je jos jedna max glupost kako bi deci ukinuli svaki pojam o vrednosti rada i misljenja. Ko sto neko rece, ajde da ukinemo prosvetu uopste, sta ce nam.
ocena je zapravo srenja vrednost deteta i nastavnika. Deca u nizim razredima ne razumeju vaznost ocene a nastavnici prave od ocene vaznost vecu id znanja. Znanje i pozitivan stav prema ucenju su vazni, ocena nije toliko. Kada deca zbog ocena i domaceg zamrze predmet, kasno je.
Treba od prvog razreda uvesti godisnji test koji mora biti standardizovan na nivou drzave. Opste znanje je bilo bolje nego sada treci predmet jer ne moze niko garantovati da su testovi iz svih predmeta iste tezine.
Ne kazem da decu treba tuci ali uciti ih od malih nogu da imaju svoja prava bez ispunjenja obaveza je naopacke. Tako ce nam deca izrasti u lenstine koje samo zahtevaju a nista nece da rade.
Ja predlažem uvođenje završnih ispita iz svih predmeta na kraju školske godine, s tim što datumi održavanja istih ne bi bili unapred najavljeni đacima. Poenta tako organizovanih i osmišljenih ispita bilo bi ocenjivanje STVARNOG ZNANJA učenika a ne onoga što nabubaju napamet za najavljene kontrolne.
Da treba ukinuti taj komunistički sistem jer svedoci smo poklanjanja ocena omiljenim djacima isto tako po manjim mestima su sve odlikaši sa poklonjenim ocenama i to stvara ozbiljnu nepravdu
Oduvek je sistem školstva na ovim prostorima bio dobar. Tek kada su nestručnim poželeli da budu stručni i da vode obrazovanje nastalo je ovo što imamo danas.
Ovi filozofi nalupali se svačega, pa ostali filozofi. Jedino se slažem da treba ukinuti zaključivanje ocena na polugodištu, ali i na kraju svake šk.godine. Na kraju školovanja proglasiti na osnovu proseka svih ocena odlične, vr.dobre, dobre...da bake i deke daju koju paru unucima i unukama.
Ma sve bi trebalo ukinuti, napraviti sveopstu anarhiju, samo da se ne sprovode zakoni kaznjavaju oni koji ih krse. Samo podilaziti najglupljem, najbezobraznijem i najprimitivnijem sloju.
Dobro bi bilo da se ugledamo na uspesne obrazovne sisteme. Djaci slusaju manji broj predmeta, cesto 5-7 u polugodistu, od toga su dva obavezna, ostalo ozborni predmeti. Nema histerije oko ocenjivanja i nema izmisljenih predmeta za izmisljene nastavnike
4,4,1(popravljeno na 3), 3 i zakljucena ocena u prvom polugodištu 3.
5,5,5 i dodatni rad zbog prvog polugodista.
Zaključeno na kraju godine 4.
Odlukom nastavnika i nastavničkog veća.
Ocena je vama potrebna.
Znate da nije lepo niti pošteno.
Nas to čini boljima i jačima.
Nepravda je prisutna kod vas,ne kod nas.
Ne učimo za ocenu,niti je merilo znanja.
Proizvoljno hvatate i dajete jedinice koje sabirate u prosek, i ako su popravljene.
Ocena nije merilo znanja. Niti pameti.
Ne zanima me kako u ostalim zemljama,zanima me kako ovde radite i kako se ponašate prema ovoj deci.
Moje dete ide u Skandina koj zemlji i ovde nema ocenjivanja do 7. Razreda (6. U srb) i budi totalno debilni kada krene opste gradivo. U srbiji je extremno preveliko i bespotrebno. Treba imerenost praksati a ne ugledati se na druge a pogotovo ne zadrzavati stari SFRJ sistem
Nažalost odavno ocena nije merilo znanja. Kod nas u osnovnoj i srednjoj jedino je učenje na pamet važno. Razmišljanje ili da ti mizag radi odavno se izgubilo. Samo nabubaš i to je "znjanje"
Onda posle kako neko da rešava probleme.
Drugo sve bezobrazniji i bahati roditelji. Sa visokim kriterijumima jer je svako dete nikola tesla.
Evo ih moje generacije oni koji su slabiji bili. Moler, majstor imaju kao ja sada direktor platu. I srećan sam zbog njih. Svi roditelji misle uči da ne hi radio zaposliće te u jp i biće super.
... nije neophodno da se učeniku pokloni ocena ili dve da bi stekao prosek za zaključnu ocenu. Učeniku ne sme da se zaključi ocena niža od proseka svih ocena, i ne sme da mu se zaključi ocena koja je viša od najviše ocene unesene u dnevnik (tj. ako učenik nema nijednu peticu tokom godine, ne može da mu se zaključi petica na kraju)
Treba raditi na smanjenju pritiska kod roditelja,"Samo da mi je dete odlično". Taj pritisak se prenosi na decu,a nastavnici da bi sve izbalansirali,progledaju kroz prste. Uspeh je zaista retko realan na kraju školske godine.
Slažem se sa što hitnijom reakcijom,kako bismo predupredili sve veće pritiske i probleme.
Trebalo bi ukinuti obavezno osnovno obrazovanje. Ne treba to u Srbiji, jer smo u fazi formiranja naslednog statusa građana. Treba uvesti titule baron, knez, vitez i onda potomci nasleđuju titule i enorman novac koji im ostavljaju njihovi. Ne treba tu obrazovanje nikom.....
Deci koja žele da se školuju ne treba uskratiti to pravo, ali na dobrovoljnoj osnovi.
Zašto sam ovog mišljenja...pa pogledajte situaciju danas gde ima, zaista puno , doktora nauka raznoraznih profila koji vode ovu zemlju pa smo najsiromašnija zemlja Evrope. To je pokazatelj da obrazovanje uopšte nije bitno za sticanje bogatstva i statusa u našoj državi.
Autsorsovati prijemne ispite za srednje škole i fakultete. Treba da platimo Japance da dođu da sprovedu ceo proces, od pravljenja testova, preko čuvanja istih, pa do polaganja i pregledanja ispita, nijedan naš čovek da ne dođe u kontakt sa istima. Ispiti da se polažu u prostorijama bez prozora, sa prethodnom sprovedenim KDZ pregledom, da nijedan tehnički uređaj ne može da se unese. Kontrolori na ispitu da budu isto stranci, a ulaz u prostoriju da se čuva sa dugim cevima. Mrtav sam ozbiljan.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Treba li da se ukine opšti uspeh zbog pritisaka kod ocenjivanja: Kako je u drugim zemljama?
Autor: Danas
Info
•22.06.2024.
•12:25 > 12:30
Komentari 32
Nina
Kakva je to priča?
Život je
borba da uz pritisake funkcionišete najbolje što možete,
pun je spoticnja ,padova i uspona , donošenja dobrih i loših odluka,uspeha ...i nada sve nepravde ..
Nećemo našu decu praviti debilima,moraju da se naučite životu ,mudrosti da promene šta mogu a prihvate šta ne mogu promeniti uz sopstveno znanje..
Samo tako će uspeti da kroz život koračaju samouvereni i zadovoljni i samoostvareni...
Roditelji nema šta da traže u školama,bolje da pomognu svojoj deci da se bolje organizuju i više uče jer samo uz znanje je ceo svet njihov....
Nada
Tanja
predlog
zgađen
Branislav
Druga perspektiva
Vesna
Bajkovito?
Persida
Dakle, problem ocena je sistemski. Ukoliko ti je los nastavni plan i program i losa metodologija, ne moze ti biti dobar sistem ocenjivanja. Ukidanje ocena je jos jedna max glupost kako bi deci ukinuli svaki pojam o vrednosti rada i misljenja. Ko sto neko rece, ajde da ukinemo prosvetu uopste, sta ce nam.
ja
Treba od prvog razreda uvesti godisnji test koji mora biti standardizovan na nivou drzave. Opste znanje je bilo bolje nego sada treci predmet jer ne moze niko garantovati da su testovi iz svih predmeta iste tezine.
Ne kazem da decu treba tuci ali uciti ih od malih nogu da imaju svoja prava bez ispunjenja obaveza je naopacke. Tako ce nam deca izrasti u lenstine koje samo zahtevaju a nista nece da rade.
/
Syracuse
021
Dare
Hvi
Nfkznn
Jovan
treba da se ukinu
b
/
Pera
Tuzno
A samo pojedini koji ne pitaju nista najgore i prodju
ocena nije bitna
5,5,5 i dodatni rad zbog prvog polugodista.
Zaključeno na kraju godine 4.
Odlukom nastavnika i nastavničkog veća.
Ocena je vama potrebna.
Znate da nije lepo niti pošteno.
Nas to čini boljima i jačima.
Nepravda je prisutna kod vas,ne kod nas.
Ne učimo za ocenu,niti je merilo znanja.
Proizvoljno hvatate i dajete jedinice koje sabirate u prosek, i ako su popravljene.
Ocena nije merilo znanja. Niti pameti.
Ne zanima me kako u ostalim zemljama,zanima me kako ovde radite i kako se ponašate prema ovoj deci.
Neo NSovac
Dušan
Onda posle kako neko da rešava probleme.
Drugo sve bezobrazniji i bahati roditelji. Sa visokim kriterijumima jer je svako dete nikola tesla.
Evo ih moje generacije oni koji su slabiji bili. Moler, majstor imaju kao ja sada direktor platu. I srećan sam zbog njih. Svi roditelji misle uči da ne hi radio zaposliće te u jp i biće super.
Servia
Miroljub
.
Sve sto smo usr*li hajde da prosto ukinemo, to je rešenje.
parking servis
Prosvetni radnik
Slažem se sa što hitnijom reakcijom,kako bismo predupredili sve veće pritiske i probleme.
Radislav
Deci koja žele da se školuju ne treba uskratiti to pravo, ali na dobrovoljnoj osnovi.
Zašto sam ovog mišljenja...pa pogledajte situaciju danas gde ima, zaista puno , doktora nauka raznoraznih profila koji vode ovu zemlju pa smo najsiromašnija zemlja Evrope. To je pokazatelj da obrazovanje uopšte nije bitno za sticanje bogatstva i statusa u našoj državi.
Konjadin
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H