Cena litijum karbonata, koji se koristi za proizvodnju baterija, pala je na svetskom tržištu više od 80 odsto od 2022. kada je zabeležena najviša vrednost ovog metala u istoriji.
Neo NSovac
04.08.2024 • 13:34
Pada cena jer pada potraznja
Kola su senu skandinaviji pokazala lose u zimskim uslovima.
U Srbiji ce se proizvoditi pod jevtinom radnom snagom tako da kvantitet i proizvodnja ostanu isti a cena u padu i dobro svima, posebno berzi.
A šta misliš zašto su se us Skandinaviji pokazala loše ? zato što svaki akomulator i svaka baterija koja na svetu postoji gubi oko 1/3 svoga kapaciteta i to je zakon fizike koji je za sada nepromenljiv.Tako da vozila na baterija mogu da fumkcionišu samo u fabričkim uslovima kao viljuškari i kare a sve ostalo je promućkaj pa prospi.
Sad kad je naš mudri vođa izjavio da region Loznica neće imati gde da potroši mnogo velike pare od litijuma, pokvarenjaci srozali cenu samo da srpski narod ne dođe do tih paruština
Možda je taj pad jer zatvaraju rudnike? Punjenje automobila na 50km i čeka se duže!
Automobili reklamirani kao novi,a skupi. To ovde nije izvidljivo ni razmišljati,kao ni punjenje na 50-100km. Kao ni kabal iz kuće,npr. stane vozilo i u blizini nečija kuća.
Znači razrovariti životnu sredinu zarad baterije i nemati gde napuniti vozilo! Glupost!!!
Da nije možda,kažem možda glavni resurs Srbija za odlaganje toksičnog materijala? Zato je potreban podzemni rudnik?
Onda je pitanje voda! Poremećen izvor pijaće vode!
Šta god bilo nema kopanja ničega. Sadimo drveće!!! To je ekološki i ne remetimo životnu sredinu.
Dacka jel znas da je Australija drzava/KONTINENT velicine cele Evrope a taj litijum sto vade,to se radi u takozvanim vuko*ebinama Australije daleko od izvora pitke vode i plodne zemlje!
Nisu "oni" mislili nista vec su nestrucni ljudi koji vladaju unijom uveli zakone kojima se proizvodjaci teraju da proizvode EV, hteli ili ne.
Zainteresovani za EV su vec kupili EV. EV za siroke narodne mase iz Kine zabranjeni su u EU zbog konkurencije (BYD Seagul je ispod 10000 evra i dolazi sa vise opreme i dometa nego mercedes od 50 hiljada). Sodium-Ion je nova tehnologija baterija za EV koja ne zahteva litijum uopste i barem 50% je jeftinija, da ne pricamo koliko je cistija, za proizvodnju.
Sve u svemu, nikakve subvencije nece spasiti zapadni EV. Pitanje je momenta kad ce ukinuti to sve jer je mnogo licemerno da 99% delova za EU EV kupujes od Kine, a onda im uvodis tarife za njihove gotove proizvode. Moze da se desi da Kinez odluci da nece da ti proda ni titanijum ni celik ni nista. Sta ces onda?
Očito je da su ovi iz Rio Tinta podmitili vladu. Ono kada se više ne trzamo na to da su nam predstavnici korumpirani. Bilo bi super kada bi neko istražio tu temu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Cena litijuma u svetu pada: Stručnjaci objašnjavaju zašto
Autor: Radio slobodna Evropa
Info
•04.08.2024.
•10:16
Komentari 14
Steva
Neo NSovac
04.08.2024 • 13:34
Pada cena jer pada potraznja
Kola su senu skandinaviji pokazala lose u zimskim uslovima.
U Srbiji ce se proizvoditi pod jevtinom radnom snagom tako da kvantitet i proizvodnja ostanu isti a cena u padu i dobro svima, posebno berzi.
A šta misliš zašto su se us Skandinaviji pokazala loše ? zato što svaki akomulator i svaka baterija koja na svetu postoji gubi oko 1/3 svoga kapaciteta i to je zakon fizike koji je za sada nepromenljiv.Tako da vozila na baterija mogu da fumkcionišu samo u fabričkim uslovima kao viljuškari i kare a sve ostalo je promućkaj pa prospi.
E
nema kopanja
Automobili reklamirani kao novi,a skupi. To ovde nije izvidljivo ni razmišljati,kao ni punjenje na 50-100km. Kao ni kabal iz kuće,npr. stane vozilo i u blizini nečija kuća.
Znači razrovariti životnu sredinu zarad baterije i nemati gde napuniti vozilo! Glupost!!!
Da nije možda,kažem možda glavni resurs Srbija za odlaganje toksičnog materijala? Zato je potreban podzemni rudnik?
Onda je pitanje voda! Poremećen izvor pijaće vode!
Šta god bilo nema kopanja ničega. Sadimo drveće!!! To je ekološki i ne remetimo životnu sredinu.
Dejan
Zemlja čudesa
Ika
gradjaninX
Zainteresovani za EV su vec kupili EV. EV za siroke narodne mase iz Kine zabranjeni su u EU zbog konkurencije (BYD Seagul je ispod 10000 evra i dolazi sa vise opreme i dometa nego mercedes od 50 hiljada). Sodium-Ion je nova tehnologija baterija za EV koja ne zahteva litijum uopste i barem 50% je jeftinija, da ne pricamo koliko je cistija, za proizvodnju.
Sve u svemu, nikakve subvencije nece spasiti zapadni EV. Pitanje je momenta kad ce ukinuti to sve jer je mnogo licemerno da 99% delova za EU EV kupujes od Kine, a onda im uvodis tarife za njihove gotove proizvode. Moze da se desi da Kinez odluci da nece da ti proda ni titanijum ni celik ni nista. Sta ces onda?
/
Neo NSovac
U Srbiji ce se proizvoditi pod jevtinom radnom snagom tako da kvantitet i proizvodnja ostanu isti a cena u padu i dobro svima, posebno berzi.
Mile
Daca
mimi
Željko
Racunica
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H