Podatak da je u svetu krajem decembra 2023. godine bilo 42 miliona električnih vozila, skoro 45 odsto više nego 12 meseci ranije, samo na prvi pogled deluje impresivno.
Potrebna je standardizacija baterija po dimenzijama i kapacitetu, zatim da zamena baterija puna za praznu bude tehnički laka, kao što menjamo u malim uredjajima. Omogućiti novi biznis firmama koji žele da pune, održavaju i na kraju recikliraju bateriju. Sve ovo sto sam napisao dovodi do toga da kupujemo el.auto bez baterije, rentam bateriju koju drugi puni i lako je izmenjiva, tj dolazim na neku e pumpu izvade praznu stave punu i gas. Zaključak... auto je jeftiniji u startu, ne čekam punjenje bat, svi koji se time bave pune iz solarnih elektrana.......uglavnom više win win situacija za svakog
Ova priča mi dodje kao
jesi za gej paradu ili ne.
Ko hoće hoće ko neće ne mora. Ali nemoj da me ubedjuješ. Ista priča je bila za vakcine protiv kovida. JA imam moju računicu i JA odlučujem šta ću. A priče o zagadjenoj atmosferi su smešne. Zapad do skoro razvijao industriju i sad svi da je čuvamo ali će oni da nam prodaju čistu tehnologiju. Umalo im nisam poverovao
@@em
dečko je sam spomenuo ZR pa sam se ja nadovezao jer sam baš ovih dana imao situaciju da sam pre podne bio na poslu, a popodne išao nešto privatno da obavim u ZR i uveče odveo decu kod bake i vratio se za NS. otprilike svake dve nedelje imam takvu akciju da moram negde van NS a sa el. autom od 15000e to nije izvodljivo.
@Petar
koliko je to km i koliko vremena ti treba za taj put do nemačke? ja sam do Paralie stigao za 8 i po sati sa uračunatim pauzama i granicama.
i da se razumemo, ne bezim od el.auta, samo dok ne naprave nešto univerzalno, kao iz SF filmova, da mogu da zamenim na pumpi moju praznu za napunjenu bateriju od 2-3kg i "vozi Miško" mene el.auto neće videti. ja vremena da se puni baterija nemam. dok to ne smisle ostajem ja na 2.0 benz/plin, pa ako baš zatreba onda sa oba puna rezervoara preko 1000km
Thomas Henry Moray (1892-1974) je bio običan prevarant, koga ti uzimaš za reper? Nije ni čudo što te svi ismevaju. Drugo Tesla nikada nije ni radio na vozilu na električni pogon sa napajanjem iz atmosfere, to je anegdota ispričana 1967. godine od strane Pitera Sava (Peter Savo) koji je tvrdio da se taj automobil napajao "kosmičkom energijom" u vožnji... Da li ti shvataš koliko si kao osoba manipulisan i zaluđen? Da li shvataš da u komentatorima ima obrazovanih osoba, u materiji i to na više jezika?
Nadolazece propasti covecanstva zbog iscrpljenih prirodnih resursa je vec vidljiva.Iako je materija neunistiva,neke modifikacije dovode svetsku privredu i opstanak covecanstva u jos vecu i dublju krizu i neizvesnu buducnost.
Imajte na umu da električne baterije (čak i one male) imaju u sebi mnogo toksičnih materija, kao i solarni paneli, dok su vetrenjače napravljene od najgorih mogućih materija. Niko zapravo ne zna šta će biti kada tome istekne rok upotrebe, kao "mi nećemo biti tu da to vidimo". Dakle, prvo treba razmotriti šta je na kraju pa onda menjati suštinu prozvoda.
@Mihajlo
Pročitao sam sve Politikine Zabavnike kada sam bio mali i nikada to nisam pročitao.
Moraću da prelistam i Treće Oko, možda sam preskočio negde taj tekst...
Ali verujem da je tako. Pogotovo ako su Telegraf, ili Informer pisali o tome, a Happy i Pink pravili priloge, ili emisije.
Onda 100% verujem, jer mora da je 200% tako.
Prelistaj preko gugla američke patente i naći ćeš dva Teslina u kojima nedvosmisleno pokazuje da postoji energija koju je on koristio za pogon svog električnog automobila. Takođe pronađi i tekstove o eksperimentima naučnika Henrija Moreja. Ali najbolje je praviti se vickast i "prepametan".
Pročitao sam sve Politikine Zabavnike kada sam bio mali i nikada to nisam pročitao.
Moraću da prelistam i Treće Oko, možda sam preskočio negde taj tekst...
Ali verujem da je tako. Pogotovo ako su Telegraf, ili Informer pisali o tome, a Happy i Pink pravili priloge, ili emisije.
Onda 100% verujem, jer mora da je 200% tako.
Čak i da su idealni, već sada e auta su utopija za masovniju upotrebu. Gde će i kako da to auto puni ,pa i parkira neko ko živi u soliteru na tamo nekom spratu. Ili mislite da svako živi u kući sa garazom i naročito brzim punjacem. Uzgred pre omasovljenja fisionih modularnih reaktora a kasnije i fuzionih e auta su obična glupost za budale koja navodno ne zagađuju okolinu.
Petre, ja sumnjam da ste se vi vozili električnim automobilom a kamoli da posedujete jedan - Tesla S sa uključenom klimom ili grejanjem ima prepolovljen domet - isprobano na autoban-u pri 120kmph, dok su nas svi zaobilazili jer da smo išli brže ne bi ni stigli gde smo krenuli. Tesla S ima 20-30% manji domet ako je temperatura spoljnog vazduha iznad 35*C (ili ispod 0*C), bez uključene klime, sa klimom na tih 35*C pada na 50% max dometa, sve to piše na displeju dok se voziš...
Sa grejanjem je još gore zimi jer koristi struju iz baterije da dogreje fluid za hlađenje baterija koji se goristi za zagrevanje kabine preko izmenjivača. Bar proverite šta sam napisao pre nego što odgovorite ali vas molim da odgovorite činjenicama, ne generalizacijom ("niste u pravu" ne znači ništa!). Pozdrav
Neki lik je prokomentarisao da njegov električni auto ne zagađuje okolinu. Smejurija. Lik očigledno ne zna da je njegov auto u izgradnji zagadio okolinu onoliko koliko moj na benzin kada bi radio h24 20 godina. Razmislite malo ljudi, šta ćete sa baterijama da radite? One ne zagađuju okolinu?!
A naš Nikola Tesla pre 90 godina konstruisao i uspešno testirao električni auto bez baterija. Sasvim je u pravu što taj izum nije ostavio ovom smrdljivom čovečanstvu.
Svasta ste napisali tamo, zelim samo da se izjasnim da niste u pravu da se ne sme koristiti "ni klimu ni grejanje kabine, ni brisače, ni svetla!". Prvo i najvece je brzina koja utice na potrosnju. Ako vozite 50 ili 150 razlika je ogromna. Sve ostalo (klima, grejanje, brisaci, svetla) utice na potrosnju zanemarljivo.
A sto se tice toga sta je covek dobio, jeste da vozi auto koji ne izbacuje gasove stetne po okolinu. I da, pre nego sto kazete da se izbacuju gasovi za vreme prozvodnje, dokazano je da elektricni automobili tokom celog radnog veka mnogo manje stetnih gasova proizvode od svih ostalih.
Za cenu nemam komentar, to je licna stvar, ne moze se sve meriti samo time. Nekome je to prvo, nekome nije.
A šta kad živiš u NS pa ideš poslom u Okland, pa se vratiš za NS, pa pokupiš decu i odvedeš ih kod bake u Vankuver jer i ti i žena radite i nema ko da čuva decu, zati što su još mala da ostanu sama kod kuće a dadilju ne želiš jer samo čačkaju telefone sa njom? Šta onda ja da kupim i za koje pare a da ne ostanem sa decom na nekom aerodromu na +40 pošto ovaj polovni konkord koji sam nabavio može samo 7000 da pređe?
Ah da, zaboravio. Auto posedujem vec 3 i po godine, presao 33000km, vozio i do Nemacke i nazad, punjaca usput koliko hocete. Auto moze da predje do 300km na jedno punjenje. Sve se moze kad se hoce, al lako je sedeti i pricati u prazno. Ko nece, ne mora, al ne pricajte neistine svakakve.
Sa obzirom kako si opisao svoju "kupovinu" vidi se da se razumeš u električnu tehnologiju. Prvo taj Smart nema domet 160km, već 100-120km u idealnim uslovima kombinovane vožnje, to znači Novi Sad-Zrenjanin i nazad i već si ponovo na punjaču a tokom puta ne smeš da koristiš ni klimu ni grejanje kabine, ni brisače, ni svetla! (zimi možeš samo da pređeš 50-ak km ukupno). Tih 120km možeš da postigneš samo na temperaturi oko 25*C. Dalje, nakon 120km, moraš da napuniš automobil sa oko 20kW (vreme punjena 4h), ako pređeš 200km u toku dana, to je 40kW sa brzim punjačem, van kuće, gde je punjenje skuplje a u prevodu potrošiš 500din dnevno na struju i ne smeš pri tom da odeš do Beograda autoputem jer nećeš moći da se vratiš. Nakon 4 godine takve ekploatacije taj automobil neće vredeti ništa jer će sve na njemu biti neispravno (zbog težine samog vozila i skupe, ispoštene baterije) a ako imaš bilo kakav električni kvar van garancije, ekonomski si pukao. I šta si ti tu uštedeo ako si automobil platio oko 25.000eur? Ako si kupio polovnog, tek onda nikakve matematike nema, osim da ga voziš od kuće do prodavnice 5km svaki 3. dan.
Sa druge strane vozilom na LPG ili metan, prelaziš duplo manje km za iste novce ali vozilo traje duže, košta duplo manje i manje gubi vrednost vremenom a možeš da ga održavaš kod skoro svakog majstora... za ostale informacije pitaj vozače Pošte šta misle o E-dostavnim vozilima koje koriste.
Isuviše je rano procenjivati o vozilu posle 4 letnja meseca. Zimi je autonomija daleko manja, češće se pune baterije i skraćuje im se vek.
Treba znati da se takvo vozilo kao polovno, nikad neće prodati. Samo zamena staro za novo.
Dajte još podataka, koja je bila cena vozila.
Ветрењаче, соларни панели и електроаута су највећа превара 21 века. Струја ће се и даље производити из фосилних горива, а одлагање батерија ће бити горе од нуклеарног отпада. Направљен огроман проблем више.
a šta kad živiš u NS pa ideš poslom za ZR, pa se vratiš za NS, pa pokupiš decu i odvezeš ih kod bake u Bač jer i ti i žena radite i nema ko da čuva decu, zato što su još mala da ostanu sama kod kuće a dadilju ne želiš jer samo čačkaju telefone sa njom?
taj smart je 15000e polovan, šta onda ja da kupim i za koje pare a da ne ostanem sa decom negde na asfaltu na +40 pošto smart eq4 može samo 100km da pređe?
Slazem se sa Vama u postpunosti. Ja vozim fiat 500e, i uzimajuci u obzir da auto nije za duga putovanja, za po gradu je fenomenalan. Nemam nikakvu nameru ili razlog da se vratim na SUS motor. A ovakvi tekstovi su, po mom misljenju, pisani vise da bi publici koja je protiv elektricnih automobila dala nadu da su u pravu ili sta vec. Buducnost sa cistom okolinom i SUS motorima istovremeno ne postoji, i elektricni automobili su odlicna zamena za njih. A ko mora dnevno vise od 600km da putuje (koliko mogu skuplji modeli da predju), stvarno ne znam sta da kazem...
Kako se onda Kinezi ne kaju kad kupe električni automobil? Stvar je u tome što su na zapadu proizvođači automobila odavno postali pohlepni i bahati, pa su to pokušali da primene i sa novom tehnologijom, ali ne ide.
Imam novog Smarta For Two EQ,par meseci.
Ne razumem ovu histeriju oko elektro vozila.
Prezadovoljan sam ovim malim vozilom,dometa 160 km.
Za grad,ne postoji nista bolje.
Punim ga na kucnoj elektro instalaciji,uvece ga stavim na punjenje,ujtru je vozilo spremno za novih 160 km.
Ne razumem,u cemu je problem oko elektro vozila.
Presao sam oko 6000 km za cetiri meseca,bez ikakvih problema.
Živim u Novom Sadu,odem i vratim se do Zrenjanina,Nove Pazove,Šida,Mitrovice i jos se vozim ceo dan po gradu.
U čemu je problem?
Prava stvar je elektro voxilo, probajte.
Na trosak goriva 3000 do 4000 din. dnevno,zaboravite.
Automobili na “čistu struju” su već prošlost… nedovoljna ravijenost i preskupa infrastruktura su glavna kočnica koju slabo ko spominje, o ekološkom efektu tek počinje da se priča, a svi polako shvataju da zbog kratkog životnog veka baterije i vozila ekološki efekat je čak nezdraviji u odnosu na sus motore… elem, budučnost je u sus motorima i sintetičkim gorivima… elektro automobili su kao beta kasete ili zip drajvovi… promašena investicija…
Punjenje za put od 300km je 100kW, 1000km je jednako potrošnji prosečnog domaćinstva za mesec dana a možete ga potrošiti za 1 dan. Odakle su zamislili da ta silna energija stigne? Od Sunca, vetra? Električni automobil u sadašnjoj konfiguraciji su hajp za one sa više novca nego pameti jer je cena određenog vozila u SAD, Tesla S, recimo sa 140.000$ pala na 80.000 i dalje pada a za bankrotirane kompanije (Fisker recimo) sa 100.000 na 15.000$ za novo vozilo... san je gotov.
samo zbog jedne stvari sam za skidanje sa zavisnosti od fosilnih goriva: nakon toga se vise finala nacionalnih fudbalskih kupova evropskih zemalja nece igrati na praznom stadionu u rijadu.
Када се упореди сложеност модерног СУС мотора са једноставношћу електромотора, јасно је да су цене електро аутомобила више него надуване. Посебно на Западу, зато и уводе астрономске царине на кинеска возила.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Problemi u industriji električnih automobila - šta ćemo sa baterijama?
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•05.08.2024.
•19:22 > 19:17
Komentari 32
B&B
Jedan čovek
jesi za gej paradu ili ne.
Ko hoće hoće ko neće ne mora. Ali nemoj da me ubedjuješ. Ista priča je bila za vakcine protiv kovida. JA imam moju računicu i JA odlučujem šta ću. A priče o zagadjenoj atmosferi su smešne. Zapad do skoro razvijao industriju i sad svi da je čuvamo ali će oni da nam prodaju čistu tehnologiju. Umalo im nisam poverovao
em
dečko je sam spomenuo ZR pa sam se ja nadovezao jer sam baš ovih dana imao situaciju da sam pre podne bio na poslu, a popodne išao nešto privatno da obavim u ZR i uveče odveo decu kod bake i vratio se za NS. otprilike svake dve nedelje imam takvu akciju da moram negde van NS a sa el. autom od 15000e to nije izvodljivo.
@Petar
koliko je to km i koliko vremena ti treba za taj put do nemačke? ja sam do Paralie stigao za 8 i po sati sa uračunatim pauzama i granicama.
i da se razumemo, ne bezim od el.auta, samo dok ne naprave nešto univerzalno, kao iz SF filmova, da mogu da zamenim na pumpi moju praznu za napunjenu bateriju od 2-3kg i "vozi Miško" mene el.auto neće videti. ja vremena da se puni baterija nemam. dok to ne smisle ostajem ja na 2.0 benz/plin, pa ako baš zatreba onda sa oba puna rezervoara preko 1000km
Realista
The Lalosh
Eno Mitrović tek što nije provalio kako to radi.
Biće objavljeno na Pinku.
Zanovetalo
Lala
Mihajlo
06.08.2024 • 17:53
@Mihajlo
Pročitao sam sve Politikine Zabavnike kada sam bio mali i nikada to nisam pročitao.
Moraću da prelistam i Treće Oko, možda sam preskočio negde taj tekst...
Ali verujem da je tako. Pogotovo ako su Telegraf, ili Informer pisali o tome, a Happy i Pink pravili priloge, ili emisije.
Onda 100% verujem, jer mora da je 200% tako.
Prelistaj preko gugla američke patente i naći ćeš dva Teslina u kojima nedvosmisleno pokazuje da postoji energija koju je on koristio za pogon svog električnog automobila. Takođe pronađi i tekstove o eksperimentima naučnika Henrija Moreja. Ali najbolje je praviti se vickast i "prepametan".
The Lalosh
Moraću da prelistam i Treće Oko, možda sam preskočio negde taj tekst...
Ali verujem da je tako. Pogotovo ako su Telegraf, ili Informer pisali o tome, a Happy i Pink pravili priloge, ili emisije.
Onda 100% verujem, jer mora da je 200% tako.
Nesko
Realista
Sa grejanjem je još gore zimi jer koristi struju iz baterije da dogreje fluid za hlađenje baterija koji se goristi za zagrevanje kabine preko izmenjivača. Bar proverite šta sam napisao pre nego što odgovorite ali vas molim da odgovorite činjenicama, ne generalizacijom ("niste u pravu" ne znači ništa!). Pozdrav
Neca
Mihajlo
Petar
A sto se tice toga sta je covek dobio, jeste da vozi auto koji ne izbacuje gasove stetne po okolinu. I da, pre nego sto kazete da se izbacuju gasovi za vreme prozvodnje, dokazano je da elektricni automobili tokom celog radnog veka mnogo manje stetnih gasova proizvode od svih ostalih.
Za cenu nemam komentar, to je licna stvar, ne moze se sve meriti samo time. Nekome je to prvo, nekome nije.
@em
Petar
Realista
Sa druge strane vozilom na LPG ili metan, prelaziš duplo manje km za iste novce ali vozilo traje duže, košta duplo manje i manje gubi vrednost vremenom a možeš da ga održavaš kod skoro svakog majstora... za ostale informacije pitaj vozače Pošte šta misle o E-dostavnim vozilima koje koriste.
Boško
Treba znati da se takvo vozilo kao polovno, nikad neće prodati. Samo zamena staro za novo.
Dajte još podataka, koja je bila cena vozila.
Сеновић
em
taj smart je 15000e polovan, šta onda ja da kupim i za koje pare a da ne ostanem sa decom negde na asfaltu na +40 pošto smart eq4 može samo 100km da pređe?
Petar
Milan
Vladimir
Ne razumem ovu histeriju oko elektro vozila.
Prezadovoljan sam ovim malim vozilom,dometa 160 km.
Za grad,ne postoji nista bolje.
Punim ga na kucnoj elektro instalaciji,uvece ga stavim na punjenje,ujtru je vozilo spremno za novih 160 km.
Ne razumem,u cemu je problem oko elektro vozila.
Presao sam oko 6000 km za cetiri meseca,bez ikakvih problema.
Živim u Novom Sadu,odem i vratim se do Zrenjanina,Nove Pazove,Šida,Mitrovice i jos se vozim ceo dan po gradu.
U čemu je problem?
Prava stvar je elektro voxilo, probajte.
Na trosak goriva 3000 do 4000 din. dnevno,zaboravite.
Dudarim II
Realista
Anonimus
Radmilovac
BMW
Joca
X
Ташоли
Marko NS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H