Dobro druze, niko nije rekao da je legalno. Objasnjavaju ljudi zasto se desava i zasto bi bilo pozeljno da jeste legalno. A ako je poenta ugrozavanje drugih, ne vidim koga provlacenje na semaforu ugrozava, a zaista pomaze bezbednosti motociklista(saobracaja).
Vozaci automobila bi trebali da budu posebno zahvalni motociklistima jer zbog njih saobracaj u gradu nije u potpunom kolapsu. Jer zamislite kad bi svi motociklisti vozili auto...
Nazalost, motociklisti kod nas su uglavnom pacenici I iskompleksirane budale pa tako I voze. Ono malo normalnih ljudi koji voze motor su zbog takvih na losem glasu.
I da, PROVLACENJE IZMEDJU VOZILA NA SEMAFORU DOK JE CRVENO, DA BI MOTOCIKLISTI STALI NAPRED JE POTPUNO NORMALNO! Necu valjda da se kuvam na motoru na kraju kolone I cekam da svi krenu na zeleno, koja je onda poenta voznje motora uopste...
Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima (skraćeno)
https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html
Član 55
Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju. (ovo uključuje i provlačenje)
Vozač ne sme vozilom da vrši preticanje ili obilaženje:
(---)
4) ako bi time ugrozio bezbednost saobraćaja ili ometao saobraćaj iz suprotnog smera,
9) vozila koje se približava pešačkom prelazu ili ga prelazi,
10) vozila koje se zaustavilo ili zaustavlja radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu,
Član 57
Vozač ne sme da pretiče drugo vozilo neposredno ispred raskrsnice ili na raskrsnici koja nije sa kružnim tokom saobraćaja.
Dakle(m), ima li toga u zakonu ili ne? A obožavam kad se napravi neko pametan, pa lupi a ni ne pogleda da li je pogrešio. Samo se vi držite svoje trake i čekajte kao svi ostali. Sačekaće svi vas. A ako vam se bahata vožnja čini sigurnijom, pa zamislite, i ja bih da divljam po gradu jer mogu. Ali neću da ubijem nekog. Želim vam sigurnu vožnju, i da vas ne vidim u crnoj hronici. Ajd' uzdravlje.
Čast izuzecima. 21 godinu vozim auto i ni jedan prekršaj nemam na dozvoli. Auuuu. Mora da sam penzioner. Nisam. Nego pazim na sve okolo umesto da kao neki jednom rukom pričam na mobilni (uz handsfree u kolima), umesto da se svađam sa putnikom (što je katastrofa za vožnju), ili da blejim u guzatu plavušu na prelazu. Vozio Juga i Corsu, ne previše brzo ali svakako dobra kola za vežbu.
Bahati ste, brate. Mnogo vas motoraša. Kažete da vas mrze, da vam ne daju da kršite ZOP (to je to "samo da se malo provučem"), da nemate prostor za vožnju (pitanje kakvu vožnju vi želite), i tako dalje. Retkim slučajem kada vidim motor on nema auspuh na kome bi mu pozavideo i bager, retko vidim da se ne zaleće od početka ulice pa koči pri kraju, retko pazi na pešake kao mi s kolima (jer čoveka možeš samleti i sa 3km/s). Ako je sve po pravilu "ko se udene, taj prođe", nemojte mrzeti vi vozače automobila. Sami ste krenuli bahato, a oni su ipak teži. I molim vas da razmišljate unapred i vozite pasivnije. Ne gleda svako i levo i desno iza kola. Priznajem da vas češće prvo čujem nego vidim.
Ako je sve u tome da vozite fluidnije, slažem se. Da je sve savršeno ne bi mi smetalo. Ali svud oko nas su bahati vozači, a ne piše im na zadnjem staklu da su ludaci. Takav će kad-tad ubiti nekoga, možda i sebe. Molim lepo - dajte predlog, tražite da se uvedu promene u ZOP, i ako država aminuje - PRVI ću vam se sklanjati na putu. Ne tražim da se svađam, samo bih da stignem kuda sam krenuo.
Vrati se ti drže u školu, da ne kažem kod Joce :-). Po kom zakonu je dozvoljeno provlačenje između kola kad je i jedna i druga traka puna (manje je opasno na semaforu, a i to ne znači da je dozvoljeno), ali to ljudi rade pri punoj brzini? Postoje pravila prestrojavanja iz trake u traku, sve sa pokazivačima pravca i kada je traka slobodna
Ne znam odakle minusi. Ja sam specificno govorio o provlacenju na semaforu, dok vozila stoje i ako postoji bezbedan nacin za to izvesti.
Vozacima automobila ne vidim sta bi tu smetalo, jako je nebezbedno stojati u koloni, katastrofalne su povrede kada zavrsite u sendvicu u sudaru. Razmislite samo koliko puta ste videli/culi/ucestvovali u saobracajci u kojoj neko, uglavnom gledajuci u telefon, uopste ne primeti da saobracaj stoji i da je svetlo crveno. Zamislite se samo kako stojite unutar jednog takvog lancanog sudara peske i sve ce vam biti jasno.
Inace, filtriranje na semaforu za motocikle je zakonom dozvoljeno u mnogim drzavama, i naprednijim od nas. Provlacenje u saobracaju dok se krece je takodje dozvoljeno na mnogim mestima sa tim da se ja iskreno ne bih usudjivao sve i da je legalno.
Vozim sve.
50 godina.
Vozim motor svojom trakom.
jeBMW me iseče, skreće desno ispred mene.
Kočim, padnem.
jeBMW maše kroz prozor!
Odlazi bolestan!
Jedan od primera bolesti.
Drugi: krećem na semaforu motorom, opet neki jeBMW klinac ispred mene skreće levo i oduzima mi prvenstvo. Kočim, padnem. Njbmmse majke majčine, pomogao mi je da podignem motor. Nisam zvao policiju, klinac je. Ali sam mu sve po spisku. E sad: ostali učesnici u saobraćaju su sve to zaobilazili, saosećanja BEZ!
A nedozvoljavanja prolaska svojom trakom i sečenja, bezobrazluka, svakodnevno doživljavam.
Bahati zlotvori za volanima su više pravilo, nego usijanci za kormanima!
E, das ist problem!
Kupili crnodimeće krševe zapada i sad se umišljaju.
Taxisti su više fer. Imaju broj.
Возачи двоточкаша - мотора и бицикала , а од скора и тротинета ( ромобила ) сматрају да за њих правила саобраћаја не важе. Излећу пред точкове као муве без главе. Слушалице у ушима, поглед право ( ни лево , ни десно ) и правац на цесту. Ако си успео да га приметиш на време , некако ћеш се укопати, али ако је дошао из неког незгодног угла , одоше ноге у вис. Ово се посебно тиче бициклиста.
Saobrajci treba da rade svoj posao, sudije svoj, kamere i kazne, al' onako dobrano visoke i problem rešen! Nije mi ih žao, jer zaista retko viđam nekoga na motoru da poštuje pravila i lično ih se kao vozač bojim.
Vozači motornih vozila, nemaju žmigavce, imaju klimu u kolima, jedna ruka na volanu, druga ili na mobilnom ili napolje gde vetar ćarlija dok ih ne povredi vozilo koje prolazi, biciklisti i el.trotineti bez znakova zvižde oko vozila, prelazeći zebru, sa crvenim ili bez, jednostavno samo iskoče BEZ GLEDANJA, jer za ime Božje, imaju prednost, i ta se prednost završava na Urgentnom.
Dakle, poštuj propise, spasi nečiji život a ne uništi svoj i svoje porodice.
vozaci automobila stalno u voznji koriste mobilni, i kazu pusti ti mene gledaj sebe, migavce vec dve i po godine retko ko da daje, sipaju 15-20L goriva kad dobiju platu pa sumahere izigravaju, i naravno mobilni se ne izpusta iz ruke, pogled uvek uprt u ekranu fona a Tek letimicno pretrce po horizontu vozeci, 99% udesa je zbog telefona Al Niko ne priznaje jer kazna je veca pa statistika cuti, Telefon razlog broj 1 pa sve ostalo
Čast izuzecima, ali većina njih ne potuje saobraćajne propise. Provlače se između kolona, ne poštuju ograničenja brzine , kreću se između dve trake ne vodeći računa o pravilnom prestrojavanju. Upravo jutros je jedan ludat to radio, posle se svi čude što stradaju. To što voziš motor ne isključuje poštovanje saobraćajnih propisa
U Novom Sadu većina vozača automobila nema pojma sa vožnjom, svim učesnicima u saobraćaju fali kulture ponašanja u saobraćaju, pa kad tu još dodamo vozače motora koji su prvi put seli na motor kad su se razveli....pa još imbecilna urbanistička rešenja kao što je telepski kružni tok sa semaforom na 20 metara...
Vidim masa njih se žesti i besni na neke nepostojeće probleme. Vozim i auto, motor, bicikl, idem peške, imam dvoje dece...
Šta je problem kod nas? Ja kada sam išao u auto-školu, a tome ima 20+ godina, sada pokojni instruktor Joca nam je stalno pričao "u saobraćaju i životu čuvaj slabije od sebe, a pazi se jačih od sebe". I to je možda najbolji savet koji je mogao da nam da.
Ljudi ovde kukaju kako se motoristi provlače... Naravno, zato jer je to motor, i može da prođe. Nit je zabranjeno zakonom, a ne sećam se da je neko poginuo jer se provlačio kroz kolonu koja stoji.
Motoristi ginu jer se ili precene ili tuđom greškom. Druga kategorija je na žalost zastupljenija - tokom moje karijere vozača sam se nagledao "paljevina" koje se uporno u raspalom autu trkaju sa motorima, pretiču direktno za motorm i uporno pokušavaju da se ubace ispred istog, iseku motoristu jer moraju da skrenu gde je skretanje zabranjeno itd... Opet ima omladine koja sedne na "litraša" i gde manjak iskustva i pameti, a višak testosterona ga odvede u smrt.
Konačno, ne treba isključiti nešto što je postalo model ponašanja, a to su večite podele među narodom(u ovom slučaju vozačima) i inaćenje i teranje lične vendete protiv drugog vozača, pa ko preživi, preživeo je.
Kao neko ko je svakodnevno na motoru, sto po gradu sto na duzim putovanjima kontam da sam merodavan da iznesem svoje misljenje.
Vidim u komentarima drvlje i kamenje po motoristima, te oni ovaki te oni onaki... kada pitas motoriste dobijes isti odgovor za vozace automobila.
Istina je da smo kako god ucestvovali u saobracaju u proseku los ucesnik istog.
Motoristi smanjite gas, naucite defanzivno da vozite, vozaci automobila malo vise paznje i bez nerviranja ako se motorista provuce na semaforu i bice nam svima bolje.
Uglavnom zbog bahate vožnje, loše procene ili se prevrne.
Ali...
Ni ostali učesnici u saobraćaju nama motorašima ne olakšavaju situacije...
Kada recimo automobil voze ispod ograničenja, a kada krenem da ga obilazim on doda gas uz izraz lica: E nećeš...
Pa kada stoje u kolini na semaforu, ima mesta da motor prođe prvi, krenem bezbedno između, i onda neki kompleksaš namerno zatvori prolaz. Time samo usporava sve iza sebe. Jer ako sam motorom prvi na semaforu i startujem prvi (normalno, ne pun gas kao neki), saobraćaj se ubrzava. A ako sam iza nekih kola, kolona je duža za nekih 2-3 metra koliko meni treba prostora. O naravno, neki od tih iza koji bi na sledećem semaforu prošli, ostanu na crveno...
Skretanje na parking bez signala, preko više traka i preko pune linije neću ni da komentarišem. Jedan mi je posle takve akrobacije kada me zamalo nije oborio rekao: I ja gledam ispred sebe, gledaj i ti. Šta je iza mene to me ne interesuje.
Takvim stavom, sve više ima udesa bez obzira na kategoriju vozila...
Kriva je POLICIJA i PRAVOSUĐE. Celu noć divljaju 200 na sat po bulevaru prema mostu. Mi građani koji plaćamo POLICIJU I PRAVOSUĐE smo idioti koji to trpe. U međuvremenu policajaca NIKAD VIŠE, nikad BOLJE OPeRME nisu imali ali oni i pravosuđe ulažu svu energiju u drugu stvar. Da štite njega.
Uzrok je uglavnom to što, s jedne strane, motoraši voze kao da su sami na drumu i to u oklopnom vozilu i, s druge strane, to što im policija takvu vožnju toleriše.
Razlog za provlacenje na semaforu je mnogo razumniji od toga da samo zele ljudi biti napred. Velika je razlika izmedju toga kad stojite na motoru izmedju dva vozila i kad samo imate vozilo iza sebe. U slucaju nezgode od nazad ako ste u koloni ostajete u prakticno sendvicu izmedju dva vozila, dozivljavate dva udara i od nazad i od napred i tu nastaju katastrofalne povrede. Ako nema nikog ispred vas odbacice vas i imate zaista mnogo bolje sanse da izbegnete povrede i smrt. Pored toga, taj motor napred ce krenuti brze i samim tim imate jedno vozilo manje u guzvi.
Ja sam licno imao 2 puta u automobilu krsenje gde stojim na semaforu i od nazad me bez kocenja udaraju.
Uvek cu se gde je moguce i bezbedno provuci napred na motoru. Nadam se da razumete.
Pričaju razne priče, a niko se ne bavi rupom u Zakonu. Postoje električni skuteri koji razvijaju brzinu do 45km/h, a koji ne treba da se registruju i za koje ne treba vozačka (nekada bila PSP iliti poznavanje saobraćajnih propisa). A roditelji još veći kre***i koji to dozvoljavaju. I nekadašnje "zoljice" su toliko išle pa nisi mogao da je voziš bez PSP-a i morala je biti registrovana...
Motor je automatski opasnije vozilo sve i da je saobracaj potpuno predvidiv, nezgode se desavaju. Hobista sa sportskim motorima ima svuda, u svim drzavama i uvek se negde okupljaju. Tesko ce se povodom toga ista uraditi, ti ljudi jednostavno prihvataju rizik i ne mogu se cak ni u statistiku racunati.
Imajte razumevanja stagod vozili, kad niste sigurni propustite, kad promasite skretanje, skrenite na sledecem.
Ja necu nikad zaboraviti prvu voznju motorom bez instruktora. Stajem u zoni skole da propustim roditelje sa decom. I iza mene ceo konvoj automobila krece u obilazenje, preko pesackog, preko duple pune dok su ljudi sa decom na istom pesackom. Najlakse bi bilo reci eeee ovi u kolima, ee ovi sa bmw-ovima.
Jednostavno, netrpeljivost, nestrpljenje i nekultura.
Putovao sam po celoj Evropi i dobrom delu Male Azije i ODGOVORNO tvrdim da nigde, bas nigde nisam video ovakvu bahatost i agresivnost kao u nasem saobracaju.
Postoji značajan procenat vozača automobila, kamiona, autobusa koji gledaju u motoristu i svesno idu neka njega zato što su “jači” ovo pogotovu važi za vozače teretnog programa koji se slično ponašaju i prema putničkim automobilima. Problem je opšta nekultura, frustracija, kompleksi. Posledica tri decenije nenormalnog života u nenormalnoj državi.
Prvi korak, kaznjavati ih kada se provlace u kolonama izmedju vozila! E kad pocnu tu da pucaju kazne kao svugde u svetu, pocece da shvataju da ista pravila na kolovozu vaze i za automobil i za motor i za bicikl.
Kao što već piše u komentaru treba nam više pažnje.Retki su motoristi koji daju do znanja vozaču da su u blizini.Ako je gužva,par sekundi iza auta koliko da ga vozač primeti i neka pretiče.Uvlačenje u tesnac nikome ne treba.
Bio 10 dana u Grčkoj, vozikao se skoro svaki dan. Nisam video nijednu saobraćajnu nesreću. Kada sam se vraćao na putu za Novi Sad u Srbiji prošao pored 4 saobraćajke.
Ja samo da odgovorim na pitanje iz naslova: zato što voze kao ludaci. Najnormalnija stvar im je da se provlače između dve kolone, jer... fizički mogu da prođu. Ne daju NIKAKVU signalizaciju kad skreću i generalno, veliki deo njih mi se čini da su ili suicidalni ili im nemaju baš sve daske u glavi. Ima i onih koji se ponašaju razumno, ali jako malo.
Pre 10 godina Policija je napravila raciju na Miseluku opkolila sve ulice niko nije mogao ni preko brda da pobegne. Pohapsili su nekoliko divljaka nasilnika nekoliko motora sve naravno pokradeno po Evropi.
To treba ocistiti to grupisanje jer znate sta rade nocu posebno vikendkom spustaju se bulevarom do Bulevara EVrope gde urlaju i glume pistu sve dok ne izlete na igraliste sa decom i naprave masakr. Policija nikad nije napravila kontrolu na kraj Bulevara ili radar. 60 km na sat je a ne 220. Mi moramo da trpimo buku auspuha cele noci? SVe dok narod ne uzme stvar u svoje ruke jer Policija ne radi svoj posao.
Trebalo bi uvesti mnogo vece kazne za motocikliste. Po dzepu najvise boli. Mozda bi tada prestali da idu 200km na sat u gradu ili da se provlace izmedju kola sto je njima najnormalnija stvar, a kad njih neko isece to je nepostovanje bla bla bla....
Svakodnevno gledam kad idem na posao, kako se motoraši uvek promiču ispred da budu prvi na semaforu, zatim iz traka za skretanje produžuju pravo na raskrsnici, pa se vozi slalom između kola...Ima izuzetaka koji se ponašaju u skladu, ali to je retkost.
U 80% slučajeva zbog svoje greške.
Ne umeju da voze motocikl.
Prva greška: vožnja srednjom linijom.
Druga greška: "idem u obilaženje, ako neko iz suprotnog naiđe, ma pustiće me vozač auta da se "udenem" ispred njega.
Treća greška: obilaženje četvorotočkaša SA DESNE STRANE!
Četvrta greška: nenošenje zaštitne opreme. Pogotovo leti.
Čak i ako stavi kacigu, kolena i laktovi - goli!
Pokazivači pravca su, najčešće, mislena imenica.
Nastavite niz...
Uzgred, dobar deo sa prezirom gleda sporaće, "penzionere" u četvorotočkašima.
Mislim da je i problem kod motorciklista nepoštovanje saobraćajnih propisa. S obzirom da su učesnici u saobraćaju i da koriste saobraćajne trake za vožnju, morali bi da poštuju propise vezano za preticanje, skretanje i sl kao i vozači automobila. Međutim, neki od njih to ne rade već pretiču i prelaze iz trake u traku bez obaveštenja i kada to nije ni dozvoljeno.
To je neko moje zapažanje...
Rešenje je da se u saobraćaju mogu naći motocikli od preko 125 ccm a da dozvolu za njih možeš dobiti samo sa deset godina aktivne vožnje automobilom.
Svi ostali da budu kao biciklisti sa punom opremom i zabranom brzine preko 20kmh.
Nije ljudsko pravo voziti motor svuda, gde hoćeš i kako hoćeš.
Kao aktivni ucesnik saobracaja - vozac i pesak, mogu da kazem da stradaju zato sto misle da su jaci od automobila i zakona. Umesto da voze lepo trakom ispred ili iza auta, oni daju gas i obilaze nekad i celu kolonu. Evo nocas bas, prosla je ponoc, cak je i manje saobracaja bilo, a jedan je opet iskocio ispred auta tako sto je skrenuo u traku pored da ga zaobidje i bio ispred mene na trenutak. Cesto ih je tesko uociti, jer kao sto rekoh rade makaze i ponasaju se kao kamikaze. Kako spreciti nesrece? Nikako. Budale ostaju budale i ni u jednom scenariju ne mogu dobro proci, pitanje je samo da li ce kad padnu nesto slomiti ili poginuti. Ako samo slome, imali su srecu. A vece gluposti od motora nema.
kada sam na motoru, primećujem da 50% vozača automobila mrzopogledom prati "dvotočkaše".
Zašto?
Pretpostavljam zato, što fluentno prolaze pored automobila.
Zavist?
Vozački bi morao da se polaže i za motor i za auto!
U Atini, Solunu, Rimu... gde je daleko gušći saobraćaj, motori se puštaju da teku saobraćajnicama, jer to je nekompetitivni saobraćaj za automobile.
Ali: ovo je nadrdani sebični Balkan.
Bez kulture:
U se
Na se
Podase
E, zato Boga ne znamo.
Čast izuzecima!
Među vozačima motocikala je najviše bahatih, od skutera, pa do sportskih motocikala. Jako malo je kulturnih i savesnih. Jedino među kategorijom kruzera i granturera je veći procenat odgovornih i savesnih vozača. Mada oni voze motocikle tog tipa zbog uživanja u vožnji, a ne divljanja i dokazivanja.
To što u tekstu kaže da su krivi ostali vozači zbog pogrešne procene, to mačku o rep može se okačiti. Kako ja ds nekoga vidim i ne oduzmem mu prvenstvo, kada on ide 150-200.
Pretiču preko pune, uleću u makaze.
Jednostavno su bahati, ponašaju se kao da su na putu samo oni i niko drugi.
Skoro sam na putu sreo grupu od 10ak motorista, francuske registracije. Ljudi voze kulturno. Ja sam vozio nekih 80-90, oni za mnom. Sustigli smo nekog sporaća koji je vozio 40-50. Oni su pretekli i mene i njega, naravno na komadu puta na kojem je pravac, jedan po jedan. Voze u koloni na bezbednom rastojanju. Ja sam nakon njih pretekao tog sporog, dao malo gasa da ih stignem. Vozio sam oko 100. Sustignem ih, oni voze 90, ograničenje 80. Kasnije smo sustigli opet sporijeg od nas. Gledam kako lepo voze, jednak razmak, u krivini kao da idu po šini, jednom linijom. Preticali su jedan po jedan tog sporijeg. I to ne po svaku cenu, prva trojica su imali priliku za preticanje, te su čekali ostale iza sebe. Takvom vožnjom teško da mogu nastradati. A imaju motore koji sigurno mogu potegnuti 250. Svi imaju punu opremu.
A oni usijane glave voze 200 u majici, šorcu i papučama, nikakvo čudo što ginu.
Rešenje je jednostavno - apsolutno ne postoji ni jedan razuman razlog da se na ulicama nalaze motori koji mogu da idu brže od recimo 120 na auto putu. Zabraniti registraciju takvih vozila, neregistrovane direktno oduzimati na licu mesta i napraviti par staza za amatersko trkanje, pa neka gospoda idu i tamo se iživljavaju tako što će odneti motor na auto-prikolici do staze.
...zbog bahatosti. Provlače se između kola da budu prvi na semaforu, idu po potrebi biciklističkom ili pešačkom stazom, sve isto kao i biciklisti i el.trotinetaši. I nikom ništa, policija se pravi luda, ne kažnjava, ne oduzima im igračke, a to bi ih najviše bolelo. Naravno, čast onim retkim izuzecima, kojih je veoma malo.
Odgovor je jednostavan. Losi smo vozaci svih kategorija generalno. Jurimo, kasnimo, ne mislimo na posledice, ne verujemo u znake i pravila, bahati smo, guzva je. Losa kombinacija.
Prosto, ima previše budala sa nešto novca... pola je motocikala na puteviima neispravno, kupe ga, deru i preprodaju na kraju sezone, pa sledeći opet isto. Pritom svi su neiživljeni i van kontrole - pogledajte petlju Mišeluk svaku noć, pa ono u normalnoj državi ne bi smelo da se dešava!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Ne prođe dan da jedan motociklista ne bude oboren: Zbog čega stradaju vozači dvotočkaša?
Autor: RTS
Info
•16.08.2024.
•06:40
Komentari 56
Motociklista
Miro
Nazalost, motociklisti kod nas su uglavnom pacenici I iskompleksirane budale pa tako I voze. Ono malo normalnih ljudi koji voze motor su zbog takvih na losem glasu.
I da, PROVLACENJE IZMEDJU VOZILA NA SEMAFORU DOK JE CRVENO, DA BI MOTOCIKLISTI STALI NAPRED JE POTPUNO NORMALNO! Necu valjda da se kuvam na motoru na kraju kolone I cekam da svi krenu na zeleno, koja je onda poenta voznje motora uopste...
Dodekan (II)
https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html
Član 55
Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju. (ovo uključuje i provlačenje)
Vozač ne sme vozilom da vrši preticanje ili obilaženje:
(---)
4) ako bi time ugrozio bezbednost saobraćaja ili ometao saobraćaj iz suprotnog smera,
9) vozila koje se približava pešačkom prelazu ili ga prelazi,
10) vozila koje se zaustavilo ili zaustavlja radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu,
Član 57
Vozač ne sme da pretiče drugo vozilo neposredno ispred raskrsnice ili na raskrsnici koja nije sa kružnim tokom saobraćaja.
Dakle(m), ima li toga u zakonu ili ne? A obožavam kad se napravi neko pametan, pa lupi a ni ne pogleda da li je pogrešio. Samo se vi držite svoje trake i čekajte kao svi ostali. Sačekaće svi vas. A ako vam se bahata vožnja čini sigurnijom, pa zamislite, i ja bih da divljam po gradu jer mogu. Ali neću da ubijem nekog. Želim vam sigurnu vožnju, i da vas ne vidim u crnoj hronici. Ajd' uzdravlje.
XX
Novosadjanka
Dodekan
Bahati ste, brate. Mnogo vas motoraša. Kažete da vas mrze, da vam ne daju da kršite ZOP (to je to "samo da se malo provučem"), da nemate prostor za vožnju (pitanje kakvu vožnju vi želite), i tako dalje. Retkim slučajem kada vidim motor on nema auspuh na kome bi mu pozavideo i bager, retko vidim da se ne zaleće od početka ulice pa koči pri kraju, retko pazi na pešake kao mi s kolima (jer čoveka možeš samleti i sa 3km/s). Ako je sve po pravilu "ko se udene, taj prođe", nemojte mrzeti vi vozače automobila. Sami ste krenuli bahato, a oni su ipak teži. I molim vas da razmišljate unapred i vozite pasivnije. Ne gleda svako i levo i desno iza kola. Priznajem da vas češće prvo čujem nego vidim.
Ako je sve u tome da vozite fluidnije, slažem se. Da je sve savršeno ne bi mi smetalo. Ali svud oko nas su bahati vozači, a ne piše im na zadnjem staklu da su ludaci. Takav će kad-tad ubiti nekoga, možda i sebe. Molim lepo - dajte predlog, tražite da se uvedu promene u ZOP, i ako država aminuje - PRVI ću vam se sklanjati na putu. Ne tražim da se svađam, samo bih da stignem kuda sam krenuo.
Miki
Motorista
Vozacima automobila ne vidim sta bi tu smetalo, jako je nebezbedno stojati u koloni, katastrofalne su povrede kada zavrsite u sendvicu u sudaru. Razmislite samo koliko puta ste videli/culi/ucestvovali u saobracajci u kojoj neko, uglavnom gledajuci u telefon, uopste ne primeti da saobracaj stoji i da je svetlo crveno. Zamislite se samo kako stojite unutar jednog takvog lancanog sudara peske i sve ce vam biti jasno.
Inace, filtriranje na semaforu za motocikle je zakonom dozvoljeno u mnogim drzavama, i naprednijim od nas. Provlacenje u saobracaju dok se krece je takodje dozvoljeno na mnogim mestima sa tim da se ja iskreno ne bih usudjivao sve i da je legalno.
Reaktor
50 godina.
Vozim motor svojom trakom.
jeBMW me iseče, skreće desno ispred mene.
Kočim, padnem.
jeBMW maše kroz prozor!
Odlazi bolestan!
Jedan od primera bolesti.
Drugi: krećem na semaforu motorom, opet neki jeBMW klinac ispred mene skreće levo i oduzima mi prvenstvo. Kočim, padnem. Njbmmse majke majčine, pomogao mi je da podignem motor. Nisam zvao policiju, klinac je. Ali sam mu sve po spisku. E sad: ostali učesnici u saobraćaju su sve to zaobilazili, saosećanja BEZ!
A nedozvoljavanja prolaska svojom trakom i sečenja, bezobrazluka, svakodnevno doživljavam.
Bahati zlotvori za volanima su više pravilo, nego usijanci za kormanima!
E, das ist problem!
Kupili crnodimeće krševe zapada i sad se umišljaju.
Taxisti su više fer. Imaju broj.
Јоле ригорозни
Dovoljno
Dogodine u Botošu
Marco
Dakle, poštuj propise, spasi nečiji život a ne uništi svoj i svoje porodice.
Jaa
Bane
B
komsha
prirodna selekcija
Mile
Nomad
Šta je problem kod nas? Ja kada sam išao u auto-školu, a tome ima 20+ godina, sada pokojni instruktor Joca nam je stalno pričao "u saobraćaju i životu čuvaj slabije od sebe, a pazi se jačih od sebe". I to je možda najbolji savet koji je mogao da nam da.
Ljudi ovde kukaju kako se motoristi provlače... Naravno, zato jer je to motor, i može da prođe. Nit je zabranjeno zakonom, a ne sećam se da je neko poginuo jer se provlačio kroz kolonu koja stoji.
Motoristi ginu jer se ili precene ili tuđom greškom. Druga kategorija je na žalost zastupljenija - tokom moje karijere vozača sam se nagledao "paljevina" koje se uporno u raspalom autu trkaju sa motorima, pretiču direktno za motorm i uporno pokušavaju da se ubace ispred istog, iseku motoristu jer moraju da skrenu gde je skretanje zabranjeno itd... Opet ima omladine koja sedne na "litraša" i gde manjak iskustva i pameti, a višak testosterona ga odvede u smrt.
Konačno, ne treba isključiti nešto što je postalo model ponašanja, a to su večite podele među narodom(u ovom slučaju vozačima) i inaćenje i teranje lične vendete protiv drugog vozača, pa ko preživi, preživeo je.
.
Jolly
Vidim u komentarima drvlje i kamenje po motoristima, te oni ovaki te oni onaki... kada pitas motoriste dobijes isti odgovor za vozace automobila.
Istina je da smo kako god ucestvovali u saobracaju u proseku los ucesnik istog.
Motoristi smanjite gas, naucite defanzivno da vozite, vozaci automobila malo vise paznje i bez nerviranja ako se motorista provuce na semaforu i bice nam svima bolje.
The Lalosh
Ali...
Ni ostali učesnici u saobraćaju nama motorašima ne olakšavaju situacije...
Kada recimo automobil voze ispod ograničenja, a kada krenem da ga obilazim on doda gas uz izraz lica: E nećeš...
Pa kada stoje u kolini na semaforu, ima mesta da motor prođe prvi, krenem bezbedno između, i onda neki kompleksaš namerno zatvori prolaz. Time samo usporava sve iza sebe. Jer ako sam motorom prvi na semaforu i startujem prvi (normalno, ne pun gas kao neki), saobraćaj se ubrzava. A ako sam iza nekih kola, kolona je duža za nekih 2-3 metra koliko meni treba prostora. O naravno, neki od tih iza koji bi na sledećem semaforu prošli, ostanu na crveno...
Skretanje na parking bez signala, preko više traka i preko pune linije neću ni da komentarišem. Jedan mi je posle takve akrobacije kada me zamalo nije oborio rekao: I ja gledam ispred sebe, gledaj i ti. Šta je iza mene to me ne interesuje.
Takvim stavom, sve više ima udesa bez obzira na kategoriju vozila...
citalac
Mladen
Drug Brežnjev
Dežurno gunđalo
Motorista
Ja sam licno imao 2 puta u automobilu krsenje gde stojim na semaforu i od nazad me bez kocenja udaraju.
Uvek cu se gde je moguce i bezbedno provuci napred na motoru. Nadam se da razumete.
mm
Mile
Nebuloza
Motociklista
Imajte razumevanja stagod vozili, kad niste sigurni propustite, kad promasite skretanje, skrenite na sledecem.
Ja necu nikad zaboraviti prvu voznju motorom bez instruktora. Stajem u zoni skole da propustim roditelje sa decom. I iza mene ceo konvoj automobila krece u obilazenje, preko pesackog, preko duple pune dok su ljudi sa decom na istom pesackom. Najlakse bi bilo reci eeee ovi u kolima, ee ovi sa bmw-ovima.
Jednostavno, netrpeljivost, nestrpljenje i nekultura.
Ana
bivsi sofer
/
Mile
Moto Rista
Djorde
Pažnja
Zoki
Mile
Petar
To treba ocistiti to grupisanje jer znate sta rade nocu posebno vikendkom spustaju se bulevarom do Bulevara EVrope gde urlaju i glume pistu sve dok ne izlete na igraliste sa decom i naprave masakr. Policija nikad nije napravila kontrolu na kraj Bulevara ili radar. 60 km na sat je a ne 220. Mi moramo da trpimo buku auspuha cele noci? SVe dok narod ne uzme stvar u svoje ruke jer Policija ne radi svoj posao.
Milan
Novosadista
52 godine vozač
Ne umeju da voze motocikl.
Prva greška: vožnja srednjom linijom.
Druga greška: "idem u obilaženje, ako neko iz suprotnog naiđe, ma pustiće me vozač auta da se "udenem" ispred njega.
Treća greška: obilaženje četvorotočkaša SA DESNE STRANE!
Četvrta greška: nenošenje zaštitne opreme. Pogotovo leti.
Čak i ako stavi kacigu, kolena i laktovi - goli!
Pokazivači pravca su, najčešće, mislena imenica.
Nastavite niz...
Uzgred, dobar deo sa prezirom gleda sporaće, "penzionere" u četvorotočkašima.
Ann
To je neko moje zapažanje...
Mikan
Svi ostali da budu kao biciklisti sa punom opremom i zabranom brzine preko 20kmh.
Nije ljudsko pravo voziti motor svuda, gde hoćeš i kako hoćeš.
NS
Wookie
Zašto?
Pretpostavljam zato, što fluentno prolaze pored automobila.
Zavist?
Vozački bi morao da se polaže i za motor i za auto!
U Atini, Solunu, Rimu... gde je daleko gušći saobraćaj, motori se puštaju da teku saobraćajnicama, jer to je nekompetitivni saobraćaj za automobile.
Ali: ovo je nadrdani sebični Balkan.
Bez kulture:
U se
Na se
Podase
E, zato Boga ne znamo.
Čast izuzecima!
Drum
To što u tekstu kaže da su krivi ostali vozači zbog pogrešne procene, to mačku o rep može se okačiti. Kako ja ds nekoga vidim i ne oduzmem mu prvenstvo, kada on ide 150-200.
Pretiču preko pune, uleću u makaze.
Jednostavno su bahati, ponašaju se kao da su na putu samo oni i niko drugi.
Skoro sam na putu sreo grupu od 10ak motorista, francuske registracije. Ljudi voze kulturno. Ja sam vozio nekih 80-90, oni za mnom. Sustigli smo nekog sporaća koji je vozio 40-50. Oni su pretekli i mene i njega, naravno na komadu puta na kojem je pravac, jedan po jedan. Voze u koloni na bezbednom rastojanju. Ja sam nakon njih pretekao tog sporog, dao malo gasa da ih stignem. Vozio sam oko 100. Sustignem ih, oni voze 90, ograničenje 80. Kasnije smo sustigli opet sporijeg od nas. Gledam kako lepo voze, jednak razmak, u krivini kao da idu po šini, jednom linijom. Preticali su jedan po jedan tog sporijeg. I to ne po svaku cenu, prva trojica su imali priliku za preticanje, te su čekali ostale iza sebe. Takvom vožnjom teško da mogu nastradati. A imaju motore koji sigurno mogu potegnuti 250. Svi imaju punu opremu.
A oni usijane glave voze 200 u majici, šorcu i papučama, nikakvo čudo što ginu.
rale
Boris
NS boy
Vozim i kola i motor
Mirko
K
Realista
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H