Autor: NIN

Info
08.09.2024.
11:44
Ministar saobraćaja Goran Vesić najavio je da je u toku priprema novih mera za vozače, prema kojima bi ograničenje snage motora za vozače sa probnom vozačkom bilo prošireno na sve do 25 godina.
  • TOMISLAV

    11.09.2024 17:46
    KRŠENJE USTAV
    Pre svega treba podsetiti na zabrani retroaktovne primene zakona na vozace koji su stekli stalnu vozačku dozvolu a još nemaju 25 godina.Drugo,vozaču koji ima stalnu vozacku dozvolu i vlasnik je vozila veće snage,ne moze se ograniciti koriščenje tog vozila jer nema 25 godina,obzirom da bi bio diskriminisan u odnosu na lica starija od 25 godina u korišćenju prava na imovinu nad vozilom,a koje pravo mu je zagarantovano Ustavom,pa bi ja prvi podneo inicijativu za ocenu ustavnosti tih izmena zakona.Podrzavam razmišljanje koje je jedan čitalac napisao u komentaru,a čija suština je da se sposobnost za upravljanje jačim vozilom meri godinama iskustva od polaganja vozačkog ispita i trajanjem probne dozvole,a ne godinama života.Danas i vozila manje snage mogu da razviju brzinu kao i jaca vozila i sa slabijim vozilima su čak mnogo brojnije nezgode nego sa jačim.Ovde su očigledno neki drugi interesi prisutni,a ne briha o tome da se spasi 18 života godisnje više.Treba uvesti u toku trajanja probnih dozvola obavezu periodicnih testova i casova na kojima treba prikazati mladim vozacima užaš saobraćajnih nezgoda kako bi shvatili opasnosti u saobračaju....i td.
  • Jakobsfield

    11.09.2024 11:27
    Ministar
    Ma ja razumem da ministar ima pravo da predlaže zakone, ali da u javnost izađe sa takvim nebulozama... Lekaru može da se učini da neki lek dobro deluje u nekim stanjima, ali ne može da ga propisuje ako on za ta stanja nije odobren. Razbaušena pesnička sloboda naših ministara je, doduše, šarmantna, ali ima li koga da im, kada se ispod ministarskih baldahina probudie, kaže: "Gospodine ministre, Vi ste to sam sanjali." Vlažni snovi populizma.
  • predrag

    11.09.2024 10:18
    Mislim da bi drzava SRB treba da uvede zabranu uvoza auta sa motorima zapremine preko 300 cm3.
    A ove aktuelne postepeno da menja za takve, drzavne olaksice.
    Danas sa jos manje kubikaze moze da se izvuce solidna snaga.

    Razultat:
    Uticaj auta na glob.zagrevanje tj ove klimatske extreme koje vidimo, smanjen 5X.
    Uticaj na divljanje na putu, zebrama ..100X manji (besnilo bi vozaci trebalo da lece oskudnijom ishranom ili 'drustveno-korisnim' radom.
    Napunio bi rudnike i zelezare.
  • Drug Brežnjev

    11.09.2024 08:21
    Nisam baš razumeo ako polažem sa 25 je l' sam odmah iskusan
  • NN

    10.09.2024 23:01
    Ponovo budale u akciji
    To je neverovatno koliko kretenskih ideja mogu da plasiraju ovi zaduženi za bezbednost u saobraćaju.
    Poseban soj tikvana !!!
  • Cofi

    10.09.2024 22:09
    Teška budalaština
    Veću glupost davno nisam čuo. Stvarno smo šampioni.
  • Drum

    10.09.2024 18:35
    Ovo je glupost, znači ako ja imam auto jače od 80 kW, moje dete neće moći da vozi taj auto. Ako se radi o porodičnom autu, na masu od 1.600-1.800 kg, za takav auto ni 100 kW nije neka snaga. Vozio sam auto od 100 kW i 1.800 kg, lepo ide, ali daleko od toga da je jak.
    Dok recimo vozio sam i auto od 60 kW koji ima 1.200 kg, taj ide bolje nego onaj od 100 kW.
    Morao bi da kupujem drugi auto koji dozvoljava zakon, što je opet dodatni trošak same kupovine, plus registracija i održavanje.
    A neko ko je blesav napravit će nesreću i sa autom od 40 kW.
  • Zemlja čudesa

    10.09.2024 07:47
    Potpune besmislice
    Cela ova priča je običan šupljak. Ja imam automobil od 79 kW i sposoban je da razvije brzinu od 160 km/h na otvorenom bez većih problema. Pri toj brzini šanse za preživljavanje su izrazito male, šta god da pođe po zlu. Dakle, takvi automobili neće nikome sačuvati život.
    Problem se nalazi na sasvim drugoj strani - saobraćajno i opšte nevaspitanje, selektivna kaznena politika, loši i neodržavani putevi uz istu takvu signalizaciju i, neizostavni činilac, drastičan pad prosečnog IQ.
    Takođe, zamolio bih profesora Vujanića da se konačno povuče u zasluženu penziju i prestane sa tezgarenjem za ABS jer je već naneo neprocenjivu štetu vozačima u Srbiji i stvarno je dosta.
  • Rade

    09.09.2024 18:54
    Zašto se uvođenjem zabrana i ograničenja,zbog bezbednosti,ne razmisli da neko ko je bio u periodu zabrana i ograničenja i to prevazišao,a nije nikog ugrozio,sada došlo na red i olakšanje i oslobađanje. Da uđe u zakon i obavezno oslobađanje za učesnike koji su ispunili uslove,da za njih ne vaze pravila luksuza.
    Ja vozim profesionalo 19 godina,vozim ukupno 21,zašto sad ne mogu da vozim auto od 3000 kubika i da tu registraciju plaćam 30000 dinara. Koliko ljudi poput mene ima na našim prostorima????
  • Mile

    09.09.2024 12:23
    Kontradiktorno
    Znači, po Vesićevoj zamisli, vozač mlađi od 25 godina može da vozi automobil do 80 KW, a snažniji od toga samo u prisustvu osobe koja ima 5 godina vozačkog iskustva, tj. mogu dve mlade osobe da se legalno voze u bilo čemu pod uslovom da putnik u vozilu ima 5 godina vozačkog iskustva što može da stekne u 22 godini života pod uslovom da je položio sa 17.
  • ccc

    09.09.2024 07:19
    problem
    goran vesic,2 minuta sa kamera,oslobadanje sa narkotikom u mokraci
  • Kosta

    08.09.2024 23:27
    Ne, to je protivno zakonu. Osoba sa 18 je punoletna sa svim pravima i obavezama. Može da glasa, radi, zasniva porodicu, raspolaže imovinom... Šta predvidja ovaj debilni zakon za policajce ispod 25 godina? A za tenkiste i vozače teških kamiona u vojsci? Budala se neće opasuljiti ni sa 30 godina, ni doveka.
  • ccc

    08.09.2024 21:43
    problem
    goran vesic,2 minuta sa kamera,oslobadanje sa narkotikom u mokraci
  • Mile

    08.09.2024 20:40
    Besmislica
    Nadležni bi mogli malo više da se potrude. Pogrešno razmišljanje neminovno dovodi do lošeg rešenja. Mladi bi trebali da voze što bezbednija vozila, a to sa snagom motora nema puno dodirnih tačaka.
  • Ema

    08.09.2024 20:07
    Mislim da trebamo biti praktični ipak ja sa 22 godine imam akademiju mladih lidera i moj kolega sa 23 ima akademiju mladih dilera pa nema smisla da ne kupimo džipić koji volimo i zaradili smo.
  • Презиме

    08.09.2024 18:35
    Не би било потребно!
    Да се поштују досадашњи закони и да Оскарови кумови и кумићи жексов синчић итд не возе ламборгиније, поршеé пед дејством наркотика, газе људе и....ништа?! 2 минута снимка нестане?! И?! Нови закон, за КОГА???
  • ja

    08.09.2024 18:30
    pa i jugic od 30 i kusur kw moze 130 na auto putu... nije to problem, problem je sto taj isti jugo kada nema konja da bezbednk pretekne, iskusan vozac zna da ne pretice... a neiskusan misli da je zivot kao na filmu. Treba zabraniti preticanje kolona i kaznjavati to, a onda za pocetnike dodatno ograniciti snagu i brzinu vozila ali je zaista problem u stilu voznje ne u snazi.
  • Vanja

    08.09.2024 18:26
    Novi automobili ispod 107 konja koji mogu da se kupe u Srbiji su VW Polo, Tojota Aygo, Hyundai i10, Hyundai i20, Kia Picanto, Kia Stonic, Kia Ceed, Mazda CX-30, Mazda 2, Mazda 3, Pezo 208, Pezo 2008, Reno Clio, Reno Captur i to bi od prilike bilo to.

    90% ovih automobila su cisto smece u rangu mikro urbanih automobila sa kojima ce vase dete ici do Beograda, Budimpeste, Paralije, itd jer veci automobil ne moze da vozi.
  • Шајкаш

    08.09.2024 18:22
    Весић је изгледа проблем.
    Потписујем сваку реч господина Велића.
    Ајде мало хуманијег саобраћаја а не само лимене кутије да имају сва права.
    Погледајте само аутобуска стајалишта у НС, на пример Футошка пијаца, саобраћајни инжењер који их је ту ставио треба да остане без дипломе...
  • Trčika

    08.09.2024 18:22
    Zagađenje i saobraćaj
    Ako zatvaramo sve rudnike zbog zagađenja onda treba zabraniti i sve automobile iz istog razloga bilo da su standardni ili električni.
    Mislim da bi na sledećim protestima trebali da iznesemo i taj zahtev! Sada je pravo vreme! Ovo što radimo može da oblikuje Evropu ne samo Srbiju!
    Neće kopati i Neće se voziti!
  • NNunited

    08.09.2024 18:02
    ...
    Danas dozivim da kolona sa mladencima blokira kruzni tok na ulazu u Rumu jer im je fazon. Policije nigde a ti stojis 10 minuta jer im je to hir. Samo jos jedan primer da kod nas sistem ne funkcionise.
  • Stevan

    08.09.2024 17:35
    Znate li koliko novi automobili ubrzavaju sa 100ks?Izgleda da ne znate ništa sa tim ne dobijate,malo razmislite ili provozajte novije automobile sa 100ks
  • Alane Oprosti

    08.09.2024 17:22
    Nije problem u starim merama, već u njihovim selektivnim primenjivanjima.
  • Sve je

    08.09.2024 17:02
    Isključivo
    Do vozača. Na otvorenom putu, u vožnji u skladu sa ograničenjem, preticali su me Puntići i Fiati 500, Dačije Sandero, ali sam isto tako viđao i Pasate, Audije A6, pa i razne džipčine da voze po propisima.
  • Jaa

    08.09.2024 16:54
    I auto sa 60ks moze da razvije brzinu na auto putu toliku da vozacu moze da se oduzme vozacka dozvola Ali taj auto treba da postigne takvu brzinu za duze vreme, tj god slabijih ubrzanja vreme kad vozacu moze da reaguje duze, mada po gradu i moto putu razlika je mala kod vozila sa ubrizgavanjem, nekada je samo ubrzanje bilo sporije zbog karburatorskih sistema pa je i udesa u gradu bilo manje,
    naravno i praksa tj da je cena benzina upola sadasnji vozaci bi prosecno imali vise casova za volanom tj iskustva, sad kad sipa 15ak litara benzina odmah glume sumahera i mobilni je ucinio da su svi oduzeti od zivota, cast izuzecima, pozzz
  • Zamenik zamenika

    08.09.2024 16:46
    Ali teške kamione i kamione nosivosti 24 tone i autobus,naravno sa 50 ljudi unutra, mogu da voze. U Hrvatskoj ili Nemačkoj ne postoji nikakvo ograničenje snage. Sa 18 godina i položenim vozačkom ispitom može da vozi i auto sa 500 konjskih snaga. Ovakva diskriminacija mlađih od 25 godina ne da bi pala na Ustavnom sudu u Nemačkoj,nego ga niko ne bi ni predložio. Najbolje da se donese zakon u Srbiji da svi koji su mlađi od kuma smeju da voze auto samo do 90 KS.
  • /

    08.09.2024 16:43
    /
    @Citalac
    mesas babe i zabe.
    boljsevizam je centralizam, autoratizam, disciplinizam partije i drustva.
    isli su dotle da su izveli udar u sovjetskoj vladi da bi bili glavni.

    demokratija tu ne moze biti ni u recenici.

    prouci ti istoriju. obrazuj se
  • /

    08.09.2024 16:00
    /
    a sve bi se resilo izbijanjem srbijanja iz glave
  • Mrđo

    08.09.2024 15:56
    Ovo je već čista dislriminacija i ugnjetavanje slobodnih građana. Znači, po Vesiću, moje dete od 21 godine je dovoljno odraslo da ide u vojsku ili policiju, da nosi oružje ili se oženi i ima decu, ali do 25. godine neće smeti da kupi auto koji želi? A u isto vreme na Mišeluku divljaju mladići od 35 godina a policija slepa i glupa na sve to? Vesić se ozbiljno zaigrao i zašao u domen diktature.
  • Vozač

    08.09.2024 15:18
    Treba zabraniti uvoz krševa, kao što je i bilo pre četvrt veka. Evro 6d standard i za nove i za polovne. Pa kad ljudi zarade za auto, a ne drlog od par stotina evra, Drugačije će se odnositi prema njemu.
  • Xman

    08.09.2024 15:16
    Jeste i vi primetili
    Likovi ti ruše pešake kao čunjeve, postavi radare i one dronove moderne na 24/7 i oderi ih, oduzmi auto...to su mere!
  • Vlada

    08.09.2024 15:14
    Pa da
    Kada napune 26, onda će porodica bacati te slabije automobile. Šta vi radite? Da li ste vi normalni? Možete li jedan Zakon da se osmislite da bude smislen ili niste u stanju? Biće da je ovo drugo. Ne znam za ostale, ali ja ovo više ne želim da gledam.
  • Merilin

    08.09.2024 14:37
    Debilizam
    Apsolutna glupost, ne ubija auto već vozač. Kada je na snazi bio zakon da probna traje dve godine i sva ograničenja u vezi toga nisu ništa značajno promenili jer naša klinaca je zbog povoljnije cene polaganja položilo i onda dve godine ili nisu vozili ili su kršilu zakon da bi po istoku tog vremena prelazili ili kupovali snažnija auto. Poznajem klince koji po 2 godine posle polaganja uopšte nisu vozili i kao takvi zakonski postaju iskusni vozači za koje više ovo ograničenje ne važi, a on ne samo da nije iskusnije veće je za to vreme izgubio osećaj za vožnju. Ovaj zakon za bahate vozače i bahat državu koja selektivno primenjuje zakone ne znači aman baš ništa.
  • Pipi

    08.09.2024 14:36
    Pipi
    Profit,uvek je Profit bitan,tako funkcionise ljudska civilizacija. Svako ljudsko bice je potrošač,samo je pitanje dali prodaješ ili kupuješ,i ko i koliko ima koristi od toga. Zato su obični ljudi u Masonskoj karti,prikazani kao Koze.
  • Citalac

    08.09.2024 14:33
    Ahab
    08.09.2024 • 14:13
    Boljsevicka doktrina-represija i tlacenje vecine, do
    Uzmi malo da ucis jezike i istoriju i manje tik toka. Boljsevici su vecina boljse je vece, otud i ime. I to je demokratija, vecina. Otud su demokrate levicari. Otud je istocna Nemacka demokratska i severna Koreja demokratska. I vucic je demokrata i progresivan.
  • Veselko

    08.09.2024 14:30
    Evo u Litvaniji za upravljanje vozilom u alkoholisanomstanju trajno oduzimanje vozila. Meni licno vec 2 auta unistena na parkingu za manje od 3 godine. Izvini brate bio sam pijan.Alkohol je najcesci uzrok nezgoda. A cim policija zaustavi pogitovo bahate oni tel pa zovu nekog. Korupcija je probl br.1 u Srbiji
  • deda

    08.09.2024 14:30
    mislim da je presudnije ono
    ''...u ranim jutarnjim casovima..''
  • Igor

    08.09.2024 14:26
    Meni je ovo ok skroz, realno nikom ni ne treba jači auto. Naravno, kada bi se postojeći zakon poštovao ovo ne bi bilo potrebe da se radi, ali svejedno podržavam. Postoji i drugi problem, nedostatak vozača kamiona i autobusa, ali za to svakako treba posebna dozvola i ovo ograničenje kontam da ne važi za njih.
  • gradjaninX

    08.09.2024 14:23
    Do 50kmh se stize brzo sa svim snagama motora. Ako zele da smanje brzinu, nek podignu kazne i pojacaju kontrolu.
    Nema smisla reci da neko sa 24 godine kada krsi zakon i vozi 100kmh po gradu gore vozi nego pijanac u penziji...Isto vazi i za autoput i svaki drugi put.
    Ne znam sta je posredi ovoga ludila, ali nije brzina. Brzina je vec ogranicena.
  • Ninko

    08.09.2024 14:21
    Brzina
    Samo jedna stvar treba biti regulisana!
    Jel ogranicenje toliko u gradu.. nema sta da juris preko toga bulevarima..Opasne kazne za prekoracenje i da vidis kako su svi male mace onda.. samo ribati stoku..
    A ne da mi nocu po bulevarima vriste motorima i sa kojekakvim traktorima.. samooo rebnuti debelo.. a za povratnike oduzimati vozila.. zatvaranja..
  • Ahab

    08.09.2024 14:13
    Boljsevicka doktrina-represija i tlacenje vecine, dok povlasceni banditi rade sta god im je volja.
    Bratski narod Rumunije je sa tom praksom rascistio na najbolji moguci nacin 1989. godine i od tada napreduju svakim danom.
  • Vuĺe

    08.09.2024 14:13
    Jelda oni nisu normalni?
  • Jaka mera

    08.09.2024 14:01
    Pa danas se svaka kanta čipuje, menja turbo, usis, izduv. A tzv tehnički ništa od toga ne gledaju. Pa samo slušajte bulevarom. Još jedna anomalija: upisuju ti kilometražu šatro, onda je skineš za 20€, i sledeći ko kupi ne bude upozoren. Zemlja ludaka
  • Opet

    08.09.2024 13:48
    Opet
    Sve mere koje postoje se ne postuju. Mladi vozaci i sada imaju obavezu na voznju auta ogranicene snage. Koliko mladih i dzipovima i “jacim” automobilima? Koliko ih je stradalo u nocnoj voznji koja je zabranjena? Koliko ih je nalepilo P na autu iako su obavezne? Sve kao i ostalo… trotineti se voze bez kacige, parkira se na zelenoj povrsini, pretice na punoj liniji… i sve zabranjeno i niko ne kaznjava i kontrolise. Ministar Vesic opet hoce da bude negde zapisano to sto odluci.. Svest treba menjati ne zakone a to je dalekoooo tezi posao!
  • Realista

    08.09.2024 13:33
    jednom je greška, dva puta je:
    ... već glupost.
    Pre 5,6 godina su promenili ZOBS i zakomplikovali upravljanje vozila početnicima i pravdali se da će situacija na putevima biti bezbednija.
    U praksi je bilo još gore.
    Pre par godina su poskupeli polaganje vozačkog ispita duplo, pravdali su se time da će sada biti situacija na putevima bezbednija.
    U praksi je opet bilo još gore.
    Sad će da zakomplikuju nabavku automobila početnicima.
    Šta mislite kako će ovo izgledati u praksi?
    ... jer budala "misli" da će bilo kakav zakon donet da kazni one koji legalno upravljaju motornim vozilima uticati na budalu koja vozi bez dozvole i to neregistrovan automobil, po mogućnosti još i pijan ili drogiran.
  • Igor

    08.09.2024 12:59
    Zakon o saobracaju treba da bude takav da:

    1. Strozije kaznjava za one koji ponavljaju prekrsaje
    (prebrza voznja, upravljanje pod dejstvom alkohola, nepropisno parkiranje...)
    2. Precizno definisanje minimalnih kazni
    (npr. minimum dve godine zatvora bez prava pomilovanja i smanjenja zbog dobrog vladanja u slucaju izazivanje nesrece sa smrtnim ishodom i bezanje sa mesta nesrece. Minimum dve godine, ako lice koje je to skrivilo nema pre toga prekrsaje zbog prebrze voznje, voznje pod dejstvom alkohola i narkotika... Ukoliko ima, onda minimum 4 godine.)

    Jednostavno je shvatiti. Postoje bahati vozaci, koji svakodnevno prave na desetine prekrsaja i cilj je ukrotiti takve vozace, jer oni i jesu ti koji u najvecoj meri izazivaju nesrece sa teskim ishodima.
  • Khm

    08.09.2024 12:58
    Nista od toga ne bi trebalo da se zakon sprovodi, posebno ne selektivno
  • Vozac

    08.09.2024 12:56
    Klinci i ovi iz sela oko grada su najgori vozaci jer i jedne i druge ubise kompleksi.
  • Tamo 'vamo

    08.09.2024 12:53
    Previše teorijske obuke za polaganje, više praktične obuke treba. Vožnja je praktična stvar a ne teorija. Samo besmisleno naplaćuju gluposti

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna