Francusko-italijanski automobilski gigant Stelantis saopštio je da od danas zaustavlja proizvodnju električnog modela Fijat 500 na četiri nedelje zbog slabe potražnje.
Elektricni automobili nemaju sansu protiv auta na metan, benzin ili dizel. Cena nafte je nekad visa, nekad niza, a cena struje konstantno raste. Bolje da proizvodjaci automobila odustanu od proizvodnje elektro auta jer su vec do sad izgubili dosta novca, a potraznja je sve manja i manja.
Доста је са неуспелом пљачконм планете посредством електричних возила...и бесмисленим идејама о рударењу Србије (при том на најгори начин)... сада мало водоник ступа на сцену.
@zebra
Ne druze, nego je sadasnja cena elektricnih vozila dampingovana jer razne drzave subvencionisu kupovinu EV i kompanije su naterane od strane drzava da ulazu u EV iako prave gubitke, to je ulog da bi kompanija postojala narednih 100g. Tako da auto koji se sada prodaje za 40k evra realno vredi 80k evra i sa tom cenom bi kompanija bila u plusu. Skupo ali je to jedini nacin da se sacuva planeta i da nemamo 65 dana bez kise u Novom Sadu i Balkanu.
10 godina staru Teslu S sa 470.000km, a ovde me neko hoce ubediti da je neodrziva, zapaljiva, da sporo puni, da su problemi s njom na sve strane, itd, itd. I to sve dok najvece trziste vec prelazi u totalni EV svet, ali Joca iz Srbije zna bolje od svih. Nikad nisam imao bolji i pouzdaniji auto, ni Mercedesi od pre 40 godina nisu ravni Tesli. Da ne pominjem besplatnu voznju, na bukvalno service-free autu. 7 ili 8 kvarova u 10 godina, osim zadnjeg sve reseno u garanciji.
Pratim Stelantis u poslednje vreme i nije mi jasno ko vodi tu kompaniju i šta je njoj zaista cilj. Toliko su bezidejni, inertni, da je to katastrofa. Upropastiće sve proizvođače koji su u toj grupaciji. Svi su pred bankrotom.
Svako ko se iole razume u pogonske sisteme zna da je prica oko EV pogona jos uvek nerealna i neodrziva. Proizvodnja struje i njeno skladistenje kao i mreza punjaca su tri problema. Materijal baterija, njihova proizvodnja i reciklaza su jos tri problema. Zapaljivost, tezina, autonomija voznje i trajanje punjenja su jos 4 problema. Na primer u ovom momentu nema dovoljno bakra da bi se napravilo 2 milijarde ozbiljnih motora (toliko ima motora SUS), a vozila cesto imaju dva nekada i 4 motora. I za kraj njihova cena je dva puta skuplja, a dok se ne naprave emitiju gasove koliko vozilo sa motorm SUS, itd. Prica je izforsirana... Inace elektrovozilo postoji dugo koliko i motor SUS, iz debelih razloga 150 godina se ta vozila nisu koristila...
Slaba potražnja je jer FIAT koristi danas zastarelu tehnologiju i to pokušava da naplati i po 40.000€ po jednom jedinom Fiatu 500, skoro kao pravi auto.
EU se vraća na fosilce a pokušava da zatvori vrata Kinezima jer ne umeju da naprave dobro i po normalnoj ceni vozilo.
Potom se fokusiraju na punjive hibride a koji su "najgore iz oba sveta", u kojima crkava mala baterija pre vremena, 80.000-200.000, km jer pravi previše ciklusa. Potom ta ista baterija kod evropskih proizvođača košta kao pola novog automobila te pritom ne može da se popravi kao kod potpuno električnih modela, i onda je normalno da kažu ljudi ne valja "na struju".
Umesto da imamo zdravu konkurenciju i niske cene dobrog prevoza privredni rat će doneti da će ih Kinezi svakako pokopati, odnosno urušiti od sopstvene gluposti. Prvi je VW na redu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Stelantis pauzira proizvodnju električnog modela Fijat 500 zbog slabe potražnje
Autor: Beta
Info
•13.09.2024.
•16:10
Komentari 13
Vule
greska
Шоми
Логичар
Komša
Ne druze, nego je sadasnja cena elektricnih vozila dampingovana jer razne drzave subvencionisu kupovinu EV i kompanije su naterane od strane drzava da ulazu u EV iako prave gubitke, to je ulog da bi kompanija postojala narednih 100g. Tako da auto koji se sada prodaje za 40k evra realno vredi 80k evra i sa tom cenom bi kompanija bila u plusu. Skupo ali je to jedini nacin da se sacuva planeta i da nemamo 65 dana bez kise u Novom Sadu i Balkanu.
Slovenac
neshvatljivo je
Zebra
Vozim se autobusom
Joca
zztop
av
Petar PP
EU se vraća na fosilce a pokušava da zatvori vrata Kinezima jer ne umeju da naprave dobro i po normalnoj ceni vozilo.
Potom se fokusiraju na punjive hibride a koji su "najgore iz oba sveta", u kojima crkava mala baterija pre vremena, 80.000-200.000, km jer pravi previše ciklusa. Potom ta ista baterija kod evropskih proizvođača košta kao pola novog automobila te pritom ne može da se popravi kao kod potpuno električnih modela, i onda je normalno da kažu ljudi ne valja "na struju".
Umesto da imamo zdravu konkurenciju i niske cene dobrog prevoza privredni rat će doneti da će ih Kinezi svakako pokopati, odnosno urušiti od sopstvene gluposti. Prvi je VW na redu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H