Autor: Danas

Info
07.10.2024.
18:37 > 18:29
Proizvodnja serijskog modela električnog automobila Fijata "grande panda" trebalo je da počne u oktobru. Međutim, deluje da to ipak neće biti slučaj.
  • Dejan

    08.10.2024 11:53
    ccccc
    Evo dogovora i Petru PP, 1h punjenja u kucnim uslovima odaje 13km predjenog puta bilo kog el vozila ! 32 A punjac odaje 36km predjenog puta, brzi punjac za Tesle od 100A puni bateriju za 1h i 15 min snage 600kWh ! Manite se punjenja el auta u kucnim uslovima, napravicete sebi ludacke racune i mozda omanji pozar, te preporuke sto daju rmfg i Petak bolje ne probati ! Da upalite el spored rernu i dve ringle da rade 12h dnevno, eto zamislite sta bi to bilo u kuci pa tako puno puta mesecno, sve bi pucalo od crvene tarife,al uvek se nadje neka pametnica koja kontrira i pise naopako !!!!
  • Dejan

    08.10.2024 10:20
    Dil
    Evo nam ga dragog bezimenog rmfg koji objasnjava da je sve ovo odlicno i isplativo ! Zelena zona potrosnje struje je oko 300 kWh, 5 punjenja i skoro ste usli u plavu a da nista ne trose kucni aparati ! Pa da,kupite panele pa tu ,,dzabe,, punite, 1 W panela kosta 0,4 eura ! Punim auto samo kad ima Sunca a bas mi tad treba auto. Auto,plus paneli treba preko 35000eura,eto ciste matematike. Predlazem da rmfg kupi sve ovo i da novinari javno prikazu dobrobit svega sto radi ! Izgleda da ce moja ,,sacometrija,, biti u pravu !!!
  • Vlada

    08.10.2024 08:08
    Samo gledajte - HEV, PHEV i EREV vozila će biti ono što će ljudi kupovati narednih 10 godina minimum. Svako ko je prešao na čist EV a ne živi u Kaliforniji zažalio je. Umesto čistih EV vozila videćemo već u sledećoj generaciji Mercedesa EREV - model sa malim benzincem koji proizvodi struju za centralni EV sistem. Takozvani EV produženog dometa. Prosek oko 1200-1500km u zavisnosti od efikasnosti samih ev motora i vrv rezervoara za gorivo. To će zameniti regularni EV automobil. Biće i jeftiniji tako jer ne mora imati niti prejak benzinski motor niti orgomnu bateriju. 30kwh je dovoljna sa 1.0 3cly motorom. A Kinezi ovo već uveliko ubacuju u sve klase.
  • Sabahudin

    08.10.2024 05:49
    Omerović
    Da smo mi pametan narod organizovali bi proizvodnju Golfa II na TNG, ubacili klimu, ugradili celokupan opus "Južnog vetra" i Bog da nas vidi... Ovako, ništa od auto industrije u Srbiji.

  • Роки

    08.10.2024 04:18
    Мајчино млеко
    Прескупи
    Струја није за џабе
    Регистрација мора неко да плати за прављење и оправку путева и уопште одржавање инфраструктуре. Све ће то да се наплати само да се достигне број. Брзи пуњачи на путевима Србије на сваких 50км зар не
  • Milija

    08.10.2024 01:32
    Situacija toliko obećava da su zaustavili proizvodnju električne Fiće u Italiji, a da neće da stopiraju ružnu Pandu.
  • Milan

    08.10.2024 00:26
    Pravi plan
    Vučić je znao od početka da će E kola propasti zato je i usmerio Fiat u ovaj samoubilački plan.
    Svi znamo da je glavni cilj da nekadašnja Zastava bude prostor za izgradnju stanova za američke penzionere koji zbog klimatskih promena traže novu lokaciju da bi napustili Floridu a Kragujevac i taj deo Srbije su idealni naročito zbog blizine i Rtnja i Svrljiga kao energetskih tačaka Srbije.
    O litijumu da i ne govorimo.
  • Kuzme

    07.10.2024 22:11
    Brojila
    Ne znam zašto pišeš toliko cifara kad nemaju smisla. Na industrijski priključak idu osigurači od 48A. Osnovni industrijski priključak na 380V je 3x50A odnosno 54kW, bez trafo stanice, bez išta. I na njemu prosečan EV napuni za manje 2 sata. Imam flotu od 8 EV vozila, nikad nisu skroz prazni i pune se do 80% preko noći i do jutra su svi puni i operativni.
  • haha

    07.10.2024 21:52
    Taman su uspeli da naprave auto iz kog ne curi ulje, kad ono nema zainteresovanih :)
  • rmfg

    07.10.2024 21:36
    @ Dejan

    Ako se vec prica o cenama, punjenju i isplativosti, hajde da koristimo matematiku, a ne sacometriju.

    Dakle, ako auto koji si naveo ima 45 kwh (sto je relativno mala baterija), on se puni na kucni punjac od 7 ili 11kw, ne na suko. Iz toga sledi: 45 kwh / 7 kw = 6.5h punjenja od 0 do 100%. Nikako "danima". Cak i da je suko, 45 / 3.2 kw = 14h.

    Dalje, EV prelazi oko 5 km sa 1 kwh energije. Dakle, taj sa 45 kwh, moze da predje oko 225 km. Ako uzmemo kao primer nekog ko prelazi lepih 20000 km godisnje tj. oko 400 km nedeljno, on ce morati da ga puni 2x u toku nedelje ili 8x mesecno. Manje nego mobilni telefon.

    Dalje, godisnjih 20000 km se predje sa 4000 kwh (20000 km :5 (toliko predje sa jednim kw snage).

    4000 kwh / 12 meseci = 333 kwh. Dakle, tesko da jedno prosecno domacinstvo moze doci do crvene zone sa tom potrosnjom. Ako racunamo da ga punite na skupljoj struji u plavoj tarifi, kosta vas 13 dinara x 333 kwh = 4.329,00 dinara.
    Ako ga punite na jefitnijoj struji (nocu) na toj istoj tarifi:
    9 dinara x 333 kwh = 2.997,00 dinara.

    A ako ga kojim cudom punite na jeftinoj (zelenoj) struji:
    2 x 333 = 666,00 dinara

    Ukoliko imate solarne panele, racunica je jos bolja.

    Dakle, ЕV se isplati, ako imate kucu. Jos ako imate kucu sa solarnim panelima, pitanje je - sta cekate? Dalje, to sto kaze gospodja Piroski je zasnovano na tome da su EU proizvodjaci debelo zakasnili sa razvojem EV i kinezi i Tesla i ubijaju. Pa sad ne znaju "gde je levo" i pokusavaju da ih zaustave...




  • Рон Џереми

    07.10.2024 20:46
    Да је памети а не провизије правили би Пунта са мимумом електронике и на тнг.
  • Bane ns

    07.10.2024 20:34
    Ajde to ali sto su nam za policiju uvalili fice kao uslov da bi uopste i poceli da pravimo e pandu…
  • Petar PP

    07.10.2024 20:30
    @Dejan
    "Da napunite ovaj auto u kucnim uslovima (45kWh) trebalo bi vam par dana na suko uticnicu..."

    To uopšte nije tačno, potrebno je vrlo malo jednostavne matematike i poznavanje materije da biste došli do podatka da jedno priključno mesto sa standardnim osiguračem od 16A može da isporuči do 3.7kW snage.
    Manje od 13 sati je neophodno da se napuni baterija od nule do 45kWh.
    Sa manjim priključnim mestom od npr 10A ili 2.3kW snage automobil odnosno ista baterija bi se napunila za nešto manje od 20 sati, a nipošto dana. Podrazumeva se da automobil ima konverter iste ili veće snage koji konvertuje AC u DC, a većina današnjih to može.
  • Vrata

    07.10.2024 19:44
    Garaze
    Moramo preci na letece automobile da zadrzimo vodjstvo..
  • w/e

    07.10.2024 19:33
    cool
    Trziste nikada nije ni trazilo e-vozila vec su forsirana. EU EV su trenutno preskupa jer EU nema razvijene lance nabavke i ne moze da se takmici sa Kineskom industrijom. Dozvolite uvoz Kineskih EV pa cete videti kako se "ohladilo" trziste kada za 15-20k eur budete mogli da kupite nov auto ciji EU-ekvivalent kosta 60k i vise. Izgleda da vise nije toliko bitna "Zelena" agenda, ukoliko Nemacka ne vodi glavnu rec, isto kao i sa solarnim panelima.
  • Dejan

    07.10.2024 19:32
    Dil
    Da napunite ovaj auto u kucnim uslovima (45kWh) trebalo bi vam par dana na suko uticnicu, prve nedelje koriscenja bi probili zelenu zonu a odmah bi uleteli u crvenu ! U raznim garazama bi mogli da napravite pozar od preopterecenja kabela. Osim da ugradite novo industrijsko brojilo sa 32A osiguracem,tu bi placali mesecno 1800din fixno plus potroseni kilovati 9 din/kWh ! Ukratko,srbistan ne zanimaju EV, zanima ga ziva lova od akciza i pdv, to je to ukratko !
  • Situacija

    07.10.2024 19:29
    Situaciju je ohladio rat u Ukrajini i prekid odnosa sa Rusijom. Izgubili su sve jeftine resurse, energiju, repromaterijale a Kina ubija i kvalitetom i cenom pa je EU autoindustrija u takvom rebusu da ih ništa neće spasiti, gotovi su. Naš narod ima izreku "kiselo grožđe" jer evropskoj autoindustriji kineski standard i kvalitet vozila je potpuno nedostižan,
  • Aleksandar

    07.10.2024 19:14
    Odgovor
    Čekaju subvencije od države a budžet prenapregnut do pucanja a sledeće godina ekonomska kriza.
  • Ko će to sa slike

    07.10.2024 19:11
    da kupi?
    Em je ružan, em je fijat. Ko? Niko!
  • Joca

    07.10.2024 19:00
    E vozila
    E-vozila jos uvek ne mogu da se porede sa vozilima sa motorom sus, pitanje je da li ce ikada moci. Vise je razloga za to. Cena, vek trajanje baterije, infrastrukturna mreza punjaca, zapaljivost, tezina, autonomija, trajanje punjenja, ponasanje u zimskim uslovima. Hajp oko ovih vozila je u opadanju i bez ozbiljnih subvencija niko ih nece kupovati. Jako bitna stavka o kojoj ce se tek pricati jeste cena struje koja ce biti sve skuplja... Najbolja opcija jeste hibrid sa benzinskim turbo motorom na prirodni komprimovani gas. Nejasno mi je zasto ova vozila nisu razvijana par decenija da premoste vreme koje nam je evidentno potrebno za razvoj prave alternative... Iskopavanhe litijuma i ostalih metala kao i kolicina bakra za elektromotore nisam ni spominjao. Reciklaza starih baterija i slicno... Tezina ovih vozila utice na potrosnju guma, ostecenje puteva, o pozarima u kolektivnim garazama ce se tek pisati, kada smo kod garaza one ce morati biti robusnije i slicno...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna