Generalni sekretar Saveza inženjera rudarstva Srbije Predrag Mijatović rekao je da bi kopanje litijuma u Jadru, ukoliko Rio Tinto dobije zeleno svetlo, moglo da krene 2030. godine.
Cuj rizik je kad vozis auto...pa to je toliko imbecilna izjava porediti rizik od saobracajne nezgode i unistenja nanavek rezervoara pijace vode za 2 miliona ljudi i ekosistema tj dela teritorije...NIGDE u svetu ne postoji rudnik litijuma na gusto naseljenom podrucju i poljoprivrednom zemljistu, nigde u svetu, prave od Srbije deponiju i truju stanovnistvo
Ovaj eksperiment, najvišeg rizika, narod neće dozvoliti po cenu života. "Stručnjaci" koji su plaćeni da lobiraju, od strane RT, ne mogu ubediti razuman narod da je u njegovom interesu trajno trovanje i uništavanje prostora gde živi. Nigde u svetu se ne eksploatiše litijum u naseljenim prostorima, pa se to neće kopati ni u Srbiji. Rizik eksperimenta je ogroman i kopanjaneće biti!
"Znači, nema 100 odsto sigurnosti, nema 100 odsto ekološke zaštite sredine kada je u pitanju rudarstvo, uvek postoji mogućnost nekog rizika. I vožnja kola je rizik. "
Nije sustina u riziku nego u trajanju posledica određene radnje. Poređenje rizika voznje kola sa rizikom trajnog zagađenja vode i zemlje je vrlo neprimerena i predstavlja klasičnu zamenu teza.
Život ne počinje i ne završava se sa nama, naša deca , unuci ostaju posle nas i zaslužuju da imaju čistu i zdravu životnu sredinu.
Litijum će za 5 god biti prevaziđen baterijama od soli koje se već proizviode.
Na zalost kopače! AV ce uskoro ponuditi Gradjanima novce koji ce svi prihvatiti i uz promenu zakona svaki protest i sl.bice strogo sankcionisani! Društvo u ovakvoj Srbiji je duboko podeljeno korumpirano i zaplašeno te sa takvim društvom je lako vladati i realizirati sta god hoćeš! Ovo se moze zaustaviti samo smenom aktualne vlasti i brzim iskorebjavanjem njihovog sistema! Sve ostalo su šuplje price koje se menjaju kao na traci bez ikakvog efekta! Na zalost ovo je istina za koju smo svi krivi jer smo sami dozvolili da ode sve ovo predaleko i sada je skoro nezaustavljivo!
Razvijmo ovu banalnu analogiju:
Varijanta A - sedaš u novi nemački auto, imaš dovoljno goriva i voziš se autoputem odmoran, trezan i dobro raspoložen. Zaista, može nešto krenuti po zlu, ali nije mnogo verovatno.
Varijanta B - sedaš u auto koji niko nije pregledao bar 5 godina, ne znaš da li imaš dovoljno goriva ni šta je ispod haube, a nisi siguran ni da li su ti gume zimske ili malo ćelave, i izlaziš na planinski makadam po kiši i blatu...bože zdravlja.
Varijanta C - sedaš u auto s očiglednim tragovima rđe na blatobranima, vrata škripe i teško se zatvaraju, jedan točak ima različitu gumu, neće baš da ubaci u prvu i smrdi benzin u kabini, al ne voziš ti nego bata Cane posle par piva ispred zadruge navalio da te poveze iako bi ti mogao i peške ili busom...častićeš ga posle za vožnju (ako doživiš).
Meni ovaj "plan" za eksploataciju liči na varijantu C. Ima stvari koje jednostavno očigledno neće izaći na dobro, a posledice su nepopravljive. Novi rudnik u zemlji sa ovakvim javašlukom i podmićivanjem je upravo to.
Znaci to sto postoji i mala mogucnost ugrozavanja vitalnih rezervi vode, unistavanje polj.zemljista, raseljavanje ljudi protiv volje itd.nema nikakve veze jer gospodin placenik RT misli da treba da se kopa?!
E pa nece da moze!
koju plasiraju svetski lideri o zelenoj en. kako bi preživele najjače svetske korporacije ekonomsku krizu i spremni su da u to ime uništavaju nepovratno život na planeti. Efektu staklene bašte najviše doprinosi metan, a tajna je da u svetu ima više od 300000 napuštenih i nesaniranih naftnih bušotina iz kojih dnevno izlaze tone metana, ali je trošak za kompanije da ih sanira i zapečati, oko planete kruže tone i tone metala sa satelita i raketa koje ce vremenom pasti na zemlju. U isto vreme da apsird bude veci evo Mask trampovim glasačima daje po milion dolara. Ne ubija planetu CO2 vec multimilijarderi koji goje svoje bogatstvo uništavajuci planetu i život na njoj.
Svako ko ima gram mozga shvata sta Vi pricate, jasno kao dan da Vam je samo profit u glavi. Cim postoji rizik po zivotnu sredinu tu vise nema diskusije.
Bilo osiromasenog uranijuma? Nije bilo!
Nije bilo? Aaa,bilo je!!!
Umesto da nas ostavite na miru da proživimo ostatak źivota bez trovanja i da se možda i izlečimo…pretite da nas dokusurite i da nemamo ni za čašu vode.
Nije tačno da rudarska struka nije protiv. Svaki ozbiljan rudarski inženjer je protiv otvaranja rudnika litijuma, zbog raznih predvidivih i nepredvidivih okolnosti i rizika.
Uostalom, ovo dalje i nije više pitanje rudarske struke, nego hemičara, biologa, ekologa lekara.
Nema druže ništa od toga. Vi koji ste primali donacije od RT ne smete da se pitate. Svuda se voze kola, a rudnik na plodnoj zemlji samo u Srbiji, neće da može.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Mijatović: Eksploatacija litijuma mogla bi da krene 2030. godine, rudarska struka nije protiv
Autor: Insajder
Info
•22.10.2024.
•21:47 > 22:02
Komentari 31
Dzoni
Majs
Razumenko
zztop
Steva
Komšija
Nije sustina u riziku nego u trajanju posledica određene radnje. Poređenje rizika voznje kola sa rizikom trajnog zagađenja vode i zemlje je vrlo neprimerena i predstavlja klasičnu zamenu teza.
Život ne počinje i ne završava se sa nama, naša deca , unuci ostaju posle nas i zaslužuju da imaju čistu i zdravu životnu sredinu.
Litijum će za 5 god biti prevaziđen baterijama od soli koje se već proizviode.
Ćoravi desk
Paja
Nizina
Nikola
Pera
Rizik je vožnja
Varijanta A - sedaš u novi nemački auto, imaš dovoljno goriva i voziš se autoputem odmoran, trezan i dobro raspoložen. Zaista, može nešto krenuti po zlu, ali nije mnogo verovatno.
Varijanta B - sedaš u auto koji niko nije pregledao bar 5 godina, ne znaš da li imaš dovoljno goriva ni šta je ispod haube, a nisi siguran ni da li su ti gume zimske ili malo ćelave, i izlaziš na planinski makadam po kiši i blatu...bože zdravlja.
Varijanta C - sedaš u auto s očiglednim tragovima rđe na blatobranima, vrata škripe i teško se zatvaraju, jedan točak ima različitu gumu, neće baš da ubaci u prvu i smrdi benzin u kabini, al ne voziš ti nego bata Cane posle par piva ispred zadruge navalio da te poveze iako bi ti mogao i peške ili busom...častićeš ga posle za vožnju (ako doživiš).
Meni ovaj "plan" za eksploataciju liči na varijantu C. Ima stvari koje jednostavno očigledno neće izaći na dobro, a posledice su nepopravljive. Novi rudnik u zemlji sa ovakvim javašlukom i podmićivanjem je upravo to.
Koferce
E pa nece da moze!
zgađen
Mare
Laž i obmana
Laki
Robot
Gospodin Srbin
Marijana Spasojevic
Dosta TROVANJA
Nije bilo? Aaa,bilo je!!!
Umesto da nas ostavite na miru da proživimo ostatak źivota bez trovanja i da se možda i izlečimo…pretite da nas dokusurite i da nemamo ni za čašu vode.
Samo kazem
Priroda
Rade
Prevara glasača !
Vučić je prevario glasače i nema legitimitet, i moraju da se održe novi izbori !
Dejan
Reaktor
Ovo govori jasno, da su ovakve izjave u suprotnosti sa istinom.
Dovoljan je naslov
Uostalom, ovo dalje i nije više pitanje rudarske struke, nego hemičara, biologa, ekologa lekara.
Miki
Паја
Milosavljević Dejan
Biće teška borba ali kad narod mora da pobedi.Inače je gotov .Sumporna kiselina ne prašta ikome.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H