Autor: Biznis i Finansije

Info
26.10.2024.
11:12 > 11:07
Neformalno tržište privatnih časova za osnovce i srednjoškolce u Srbiji vredi otprilike oko 110 miliona evra godišnje, najmanje 30 odsto ukupnih plata nastavnog osoblja u školama.
  • Nubara

    30.10.2024 22:25
    Neopevana glupost sto deca bukvalno nemaju domace zadatke.....ne vezbaju matematiku...niti uce bilo sta...kod kuce...placamo nastavnike da bi deca ucila..strasno.
  • Milica

    30.10.2024 15:42
    Privatni časovi
    Povećan je broj privatnih časova,jer je tako lakše roditeljima,da plate,pa budu mirni. Nemaju posla sa svojom decom. Jer mogu tada da gledaju Farmu ili seriju.
  • Mico Mitrovic

    30.10.2024 14:55
    Dozvoljeni u Crnoj Gori
    Zanimljivo da su privatni casovi dozvoljeni zakonom u Crnoj Gori. Naravno, zabranjeni su za ucenike iz nastavnikove skole. Samo ko ne radi, treba da registruje firmu, ostali nemaju nikakve obaveze. Ako ne znamo sami kako unaprediti obrazovanje ugledajmo se na njih.
    https://www.vijesti.me/vijesti/drustvo/730471/prosvjetna-inspekcija-ne-moze-da-dokaze-nezakonit-rad-nastavnika-siva-ekonomija-preuzela-i-obrazovanje
  • Mico Mitrovic

    29.10.2024 19:46
    Privatni casovi su opravdani
    Drzao sam privatne casove od druge godine studija. Platu sam kao asistent na fakultetu imao manju od nastavnika u skoli. Kada sam od casova kupio i opremio stan, za oko 5 godina, vise nisam odrzao niti jedan cas - toliko ih je zgodno drzati! Tu nema igre, ako nisi dobar, gubis posao. U 90 % slucajeva se radilo o lencugama, od osnovaca do studenata. Sve razumeju, samo je pitanje dal ce sve zapamtiti do sledeceg casa, jer vecina sama nije nista radila. Da su pratili nastavu i sami radili kod kuce, ne bi im privatni casovi ni trebali. Od takvih treba uzeti koliko god se moze. A porez, pa ako mora, u redu, ali ce i casovi poskupeti. Ako nam je stalo do znanja, a po platama nastavnika i nije bas, ne trebaju ni porezi. Mnoge vazne aktivnosti su oslobodjene poreza, a valjda je i obrazovanje vazno.
    Prof. dr Mico Mitrovic
  • Anonimna

    29.10.2024 18:04
    Radim u školi. I držim privatne časove.
    U školi ostavljam "srce na terenu", dajem sve od sebe da deci sve na najbolji način objasnim. U velikom broju slučajeva oni ne prate redovno, dolaze bez pribora za rad i samo čekaju kraj časa. Nemaju pitanja, čekaju da sve nauče kampanjski za dva dana. Dopunsku nastavu takođe držim, tu se pojavljuju uglavnom deca kojoj nedostaju finese. Kontinuirano učenje je glavni recept za uspeh. A toga danas, nažalost, pored gomile pratećih sadržaja, malo ima.
    S druge strane, većina dece koja mi dolazi na privatne časove su deca koja ne isprate sve u školi, a kod kuće ne rade sama ništa.
    I konačno, i ja plaćam za razne usluge, gde sat košta i po nekoliko puta više od mog. I isto bez poreza. Pa, pošto se od redovne plate ne može priuštiti normalan život, ja samo ovako umem da se "dopunim".
  • Mare

    28.10.2024 22:50
    Kako je ovo bolesna drzava,u svim segmentima društva.
  • Stari novosadjanin

    28.10.2024 07:09
    Cemu casovi
    Prvo svi pametni nastavnicii dele kapom i sakom deci petice da im niko od uticajnih roditelja ne prigovara,pa kad daju ovim sto nebih podelili i ostalim djacima.
  • Mile ronjil

    27.10.2024 14:34
    Tvornca napdnih spinova radi i vikendom.
  • @Za Vas

    27.10.2024 12:36
    Bravo!
    Upravo to je ono sto svima pricam.
    Funkcionalnost reprodukovanog znanja = 0.
    Ne postoje vise casovi ponavljanje i utvrdjivanje.Skace se sa nastavne jedinice na nastavnu jedinicu. Negde to moze, a negde ne moze nikako kod matematike, hemije, fizike na primer.
  • Za vas

    27.10.2024 09:59
    koji ne razumete
    da pojasnim pojam učenje: to je proces usvajanja znanja, svakako suprotan od instant biflanja napamet za ocenu. Uz ovakav nerealno preambiciozan, nestručan, preobiman, neprilagodjen zrelosti učenika nastavni plan i program dobili ste kao rezultat da vam deca sa odličnim uspehom nemaju elementarna znanja i praktično su polupismena. Nema tog nastavnika koji ce tempo takvog programa uspeti da kvalitetno i temeljno prenese deci. Zahvalite nakaradnom sistemu što u želji da vam deca steknu kakvo takvo znanje treba da placate privatne časove.
  • Marko

    27.10.2024 06:59
    @/
    Tacno. Ljudi su se do tada prijavljivali kao poljoprivrednici. Ali, kao sto rekoh, neki nisu mogli, a drugi nisu hteli da rade u skolama pa su sebi nasli nacin da uplacuju doprinose za staz iako su drzali privatne casove. Nije tajna da je za posao u prosveti odavno potrebna veza, a u nekim novosadskim gimnazijama, ono je bukvalno nasledno pravo.
  • Viktorija

    27.10.2024 06:56
    Privatni časovi
    Pptreba za privatnim časovima postoji jer deca nisu naučena na redovnim časovima u školama. Kvalitet predavanja i posvećenost predavača je drastično opala. Nezadovoljstvo platama ne opravdava nesavesnost u obavljanju posla. Ima još puno struka sa malim platama.
    Takođe, privatni časovi spadaju u sivu ekonomiju. Hajka se podiže na izdavanje stanova, ali ima drugih sivih ekonomija.
    Ko će oporezovati privatne časove koji nisu nimalo jeftini?
  • Комент

    26.10.2024 19:52
    Комент
    У мањим местима 10е можда двочас.. Час око 700дин,45'.Многи људи одбијају и да их држе јер је боље џабе седети, него џабе радити.
  • Deks

    26.10.2024 18:32
    na silu
    Svi lako nauče ono što ih zanima, pa i deca. Šta da se radi kada veliki deo dece ne zanima matematika, fizika, srpski istorija geografija, biologija a roditelji bi hteli da im deca budu vrlo dobri ili odlični djaci. Sleduje učenje na silu ("vrednoću") - mnogi misle da drugačije ne ide jer im je u glavi da pomenuti predmeti nikog normalnog ne interesuju. Tu su i privatni časovi. A da roditelji razmisle o sistemu vrednosti koji su preneli deci?
  • Oliva

    26.10.2024 16:52
    Nekada davno su same škole imale program dopunske nastave , pa je za neke časove bilo dobrovoljno a za druge pod moranjem ako si hteo da popraviš lošu ocenu.
    I imalo je to i neki preventivni učinak, sam si učio i najdosadnije gradivo bar za 3 samo da ne zavrśiiš na toj
    omraženoj dopunskoj nastavi
  • Цонтесса

    26.10.2024 16:40
    Bivši prosvetni radnik
    Kada shvatite da škola nije cirkus i da nastavnici nisu krotitelji lavova, biće vam potreban manji broj privatnih časova.
    Svaka roba ima svog kupca. Vaš je izbor.
  • Iguman

    26.10.2024 16:35
    Da li ste probali da oprezujete prodavce magle?
    Crkve su najprofitabilnija preduzeća u Srbiji. Stalno niču nove filijale po gradovima, a o " verskom" turizmu da ni ne govorim.
  • Jelena

    26.10.2024 15:19
    Obogatismo se od casova od 10 eu. Ma kakvi casovi, zabraniti to i svi u zanatlije.
  • /

    26.10.2024 15:12
    /
    Marko
    tek 2004-e je uvedeno osiguranje po clanu 15 sa kojim si mogao sebi uplacivati pio /po nagovoru eu/.
    dotle si morao imati zemlju i prijavljen kao zemljoradnik, neku zanatsku radionicu ili davati pare nekom privatniku da te drzi kod njega prijavljen
  • logika

    26.10.2024 15:04
    a kad?
    kad ce doci na red za porez advokati, gradjevinci i investitori? zna li se sta za proveru porekla imovine?
  • Pera

    26.10.2024 14:41
    I
    Školu i vaspitanje u njoj su davno srozali svekojakvim zakonima i pravima a onda kad decu nesmeš u školi da kažnjavaš a oni sve nemirniji jednostavno čad se nemože odvijati normalno nastavnici ulutelji su maltretirani od đaka pa oni to onda formalno odrade i deca koja hoče da uče moraju na privatne dodatne časove dok se batina i strogoća nevrate u škole nema nam pomoći
  • Dragan

    26.10.2024 14:32
    Oporezovati i kazniti
    Pod hitno oporezovati i kažnjavati nastavnike koji rade na crno. Država gubi milione i propada dokle god je takvih koji podstiču sivu ekonomiju. Em štrajkuju em uzimaju milione na crno. Strašno. Upropastiće ovu zemlju.
  • Dejan

    26.10.2024 14:25
    Pre neki dan se vodila priča o izdavanju nekretnina turistima preko Booking-a na crno, sada se priča o privatnim časovima na crno. Samo jedno pitanje imam: Da li neko misli da premalo novca dajemo državi na poreze, akcize, takse i namete, pa treba da to malo pojačamo?! Novca kojeg, dodao bih, nema za prosvetne i medicinske radnike, niti za poljoprivrednike, ali zato ima za rafale i EXPO.
  • @za nastavnicu

    26.10.2024 14:23
    Ne odgovara kazete?
    ... mozete li mi objasniti koliko je mentalno dete spremno za cas dopunske nakon 7 ili cak 8 casova dnevno?
    Mozete li mi reci koristite li neki drugi pristup detetu od onoga koji praktikujete na redovnom casu? I koji je to metod?
    Mozete li mi reci imate li evidenciju, samoevaluaciju, kako god je zvali napretka deteta nakon casova dopunske?
    Da li ste nakon dopunske primetili, zapazili pozitivne pomake, dodatnu motivaciju kod deteta za Vas predmet?
    Volela bih da cujem Vase odgovore.
  • Pera

    26.10.2024 14:21
    Zajebavate!
    Sramota! Ajmo ovako, 85% servisa, i popravki za automobil se ne naplati kroz fiskalnu kasu. Ako je ovde vrednost privatnih časova na crno 110 miliona Evra godišnje, onda država gubi bar 5 milijardi Evra godišnje,i nikom ništa... Koliko se godišnje ukrade u nameštenim javnim nabavkama u Srbiji, a 99% ih je namešteno??? Pustite ove priče! Smešno je, i tužno! Zamislite Srbiju bez vozikanja kojekakvih dunstera pod rotacijama, i bez njih, to su desetine milijardi godišnje, zamislite da administracija ove države jeste prepolovljena, kako i treba da bude, kada bi se izbacili botovi, sektaši, steltovi, svastike, ljubavnice i šurnjaje... Gde su vladine agencije, koje ne postoje, koliko para ode prosektaškim medijima, koliko se ukrade na infrastrukturnim projektima???? Da ovo društvo ima potencijal da ne krade samo od sebe, tj. da većinski nismo lopine, srpski budžet godišnje bi bio bogatiji za minimum 100 milijardi evra, koliko se ovde lagano pokrade iz budžeta na godišnjem nivou. Sad mi tu pričamo o privatnim časovima!!! Pa što u školama ne uče decu prirodnim naukama! Zato što ih ovi novi sektini diplomci ne znaju ni sami! Slabo se radi, a i deca neće da uče! Što bi, pa nepismeni prostaci su na svim istaknutim funkcijama!;Ovaj narod voli lopove, jer je i sam lopovski! Čast retkim zuzecima!
  • Drug Brežnjev

    26.10.2024 14:16
    Evo jedan predlog na primer da se pregledaju imovne karte članova porodice i zaposlenih u državnim ustanovama na primer policajci medicinski radnici da ne kažem doktori ministri narodni poslanici profesori pa onda da se vidi kakvo je čije imovno na stanje i da l' se slaže sa njihovim primanjima i ono što se ne slaže oduzeti .
    Mislim da bi ovi"držači"časova pristali na to
  • /

    26.10.2024 14:11
    /
    kada budete resili drzavne lekare po privatnim ordinacijama onda cete resiti i privatne casove profesora.

    i to je tako
  • Marko

    26.10.2024 13:56
    Nista novo!
    Ovo nije nova pojava. Moj rodjak je ceo radni vek proveo drzeci privatne casove iz fizike i matematike i tako sebi uplacivao penziju. Nije bio zaposlen ni i jednoj skoli i slicno. Samo privatni casovi. Cinjenica je da ima dosta nastavnog kadra koje ne ume da prenese znanja i da je potreba za casovima prisutna jos od 90tih. Druga sema je bila da su mnogi nastavnici ucenjivali idenjem na casove kod njihovih supruznika ili dece. Moja cerka je imala ozbiljan pritisak da ide kod cerke od svoje razredne na casove engleskog, ali nije htela.
  • Nana

    26.10.2024 13:55
    Deca su strasno lenja i ne žele ništa sama da nauče, osim engleskog preko YT i socijalnih mreža, sve žele da im se sažvaće i servira. Skoro sve mogu da nauče samostalno premo YT, ima mnogo entuzijasta širom sveta koji besplatno dele svoje znanje, ali ne. Lakše im ie da roditelji plate, lično sam se uverila u to. Kada sam sestriće suočila sa tim, pustila im klip gde je u 10' sve lepo i transparentno objašnjeno, u pitanju je matematika, bili su besni. Imali su gomilu apsurdnih argumenata zašto ne mogu sami da uče. Strašno je do kojih granica idu ove nove generacije, sigurna sam da će nam se to svima obiti o glavu.
  • Makarenko

    26.10.2024 13:44
    Na crno?
    Pa naravno, i treba da rade za keš na CRNO! Jok, nego ce glupoj i nesposobnoj drzavi da placaju porez?! Za sta da se placa? Kad hoces kod lekara moras da platis privatno! Drzava nas dere na svakom ćošku, a pare idu na nesposobne političare! Samo rad na CRNO!!!
  • Učiteljica

    26.10.2024 13:32
    @Maja Da je pametni telefon dovoljan da zameni obrazovanje, tada bismo imali sasvim drugačiju sliku i kod odrasle populacije.
    Da biste umeli da koristite AI treba da umete da postavite pitanje i da procenite kvalitet odgovora. U protivnom to je samo gomila nekog teksta, najčešće bez mnogo smisla i bez jasne poruke.
    Obrazovanje je ovde odavno u krizi - uvek su i privatni časovi bili malo plaćeni, i u ekspanziji privatnih škola jezika devedesetih, retko je koja plaćala drugačije nego pare na ruke. Da li je danas drugačije? Ko se uopšte bavi time?
    Roditelji ili potencijalni odrasli učenici vrlo često ne osećaju da je to što kupuju takođe određena vrednost, veština (nečije znanje, ali i trud i vreme i volja da se prilagodi učeniku) koja je produkt nečijeg rada. Tako imamo paradokse da je sat vremena za "ruke" automehaničara često daleko vredniji od sat vremena za "glavu" profesora. Isto vredi i za frizera, a neretko čak i za spremačicu. Sat vremena advokata, sat vremena pedikira, sat vremena masaže - jedne najlon čarape. Sve to su ljudi generalno spremni da plate više nego sat vremena engleskog ili matematike. Nije ovo što imamo u školama slučajno, nisu to "strani faktori" i nije se desilo. Trideset godina svi zajedno u tome saučestvujemo.

  • NS

    26.10.2024 13:16
    Primer iz moje zgrade, vaspitačica pred penzijom, u stanu drži časove đacima nižih razreda, napravi grupu i po nekoliko njih odjednom je kod nje u stanu. Eto, i to se radi i plaća, s šta deca dobijaju?!
  • Све

    26.10.2024 13:14
    Све
    до једног се мора казнити јер деценијама чине кривична дела од који многи лагодно живе и зарађују! Ништа против заиста али нека отворе приватне фирме и плаћају све намете па коме требају такве услуге плати уз рачун и сл. Ово и овако је чист Криминал!!!
  • Shojne

    26.10.2024 13:08
    Jel to najnovije
    To je sad neka nastavnička mafija jel da?
  • Biba

    26.10.2024 12:58
    ...
    Za 10 godina ce jedino pristojno obrazovanje biti u privatnim skolama, koje ce biti u vlasnistvu odabranih. Nije to nista novo. Zdravstvo je godinama urusavano, pa sada sta god kome zatreba, mora da obavi privatno. Sada se to radi za skolstvom.
  • Zeze

    26.10.2024 12:56
    Crno trziste
    Ajde budalastine ovaj naslov je teski bezobrazluk pa kao nastavnici se bogate na deci a roditelji cute nemaju vremena za decu osnove matematike odosmo u kikiriki ali tu su citanke za mlade partizane da vole srbiju jebes matematiku
  • Maja

    26.10.2024 12:47
    Hoćete da Vam neko bude kreativan, logički razmišlja i argumentovano se izrazava.Pa zašto bi?Dovoljno je da imate jednu malu spravicu koja se ne zove džaba pametni telefon.Predvidjeno je da on bude pametan a korisnici glupi da bi se njima sto lakše upravljalo.Dovoljno je da postavite pitanje i on će vam dati i odgovore i rešenja.U svim mogucim sferama života.Deca su to shvatila,plus su shvatila da znanjem i učenjem u Srbiji neće daleko stići.Budite sretni sto vam neko uopšte i upisuje fakultete!Kuda ovo ide i kako će se završiti ko zna…..Već sad su posledice ogromne,nema radne snage,sve sami influenseri,ucesnici zadruga i parova,promoteri,navijači,trkaci za kojekakvim loptama,raznorazni lelemudi i prodavači magle…Ma ni svećom da nadjes nekog ko zna nešto konkretno da uradi.
  • objasnite deci

    26.10.2024 12:44
    A,zar nije lakse i za roditelje i decu da se u školskoj ustanovi uredi da se predmeti za koje se plaćaju privatni časovi imaju dodatne časove? Ili da se obrati pažnja da na redovnim časovima bude razjašnjeno to što deci treba?
    Nemam ništa protiv dodatne zarade,ali ne na uštrb privatnih časova i slanja djaka kod kolega.
    Samim tim i kredibilitet profesora,nastavnika je poljuljan jer kako može da dozvoli da nesto objasnjava i zna da nije dobro objasnio. Deli jedinice,govori kako dete neće da nauči,kako je bezobrazno i neće…pa, matematičari objasnite, ne inatite se,deca će shvatiti. Shvate očas posla kada im se objasni.
  • Ana

    26.10.2024 12:41
    Jeste, profesori koji daju casove na crno su oni koji kupuju stanove za kes koji donose u kesama. Tu se vrti najveca lova, ako se ne stane na kraj tome, nacisto cemo propasti.
  • zztop

    26.10.2024 12:36
    Zna to i ministarka pa im zato neda povišicu ...
  • Knjizno odobrenje

    26.10.2024 12:35
    Češljajte prvo zdravstvo
    Naručen tekst od strane vlasti.

    Prvo pročešljajte privatne ordinacije i bolnice. Mnoge su nastale krađom državnog sektora.
    Da bi ste zakazali stent i slične zahvate prvo idete kod lekara u privatne ordinacije da vam uzmu pare, pa tek onda vam ti isti lekari koji ujedno rade i u državnoj ustanovi, zakažu preko reda intervenciju u državnoj ustanovi.

    Sistem je truo i najviše sive ekonomije ima baš u zdravstvu, ne u obrazovanju.
  • nastavnica

    26.10.2024 12:23
    dopunska nastava
    Zašto učenici ne pitaju učitelje/nastavnike u kom terminu se održava dopunska nastava? U mom slučaju, đacima nikada ne odgovara termin zbog silnih vannastavnih aktivnosti.
    Dakle, roditelji, kontrolišite da li vam deca uče, da li imaju vremena da uče, plaćajte privatne časove (ako za dopunsku nemaju vremana, žure na francuski, a srpski ne znaju) ili se pomirite sa tim da vam deca nisu kapacitet za prosek 5,00.
  • Ху

    26.10.2024 12:22
    Аха
    ...дакле ту смо. Пред штрајк просветара, крећу спинови са приватним часовима. Дај да их још мало гађамо блатом.
    Проблем није у приватним часовима, него преамбициозним плановима и програмима писане за 10 посто деце која могу да поднесу дрил. Каква је употребна вредност таквог знања, врло дискутабилно.

  • pajo patak

    26.10.2024 12:13
    ajmo samoupravljači
    ne što rade tri sata dnevno, što imaju odmor četiri meseca , nego su sada u kategoriji: privatni čas=stan na dan.
  • Za Anonymus-a i sve

    26.10.2024 12:10
    koji brane neodbranjivo
    Anonimuse, ja bih rekla da bespotrebno branis prosvetare, a iskreno, iako ne volim gospodu na vlasti, bilo bi mi drago da se neko obracuna sa prosvetamafijom.
    Od "skolica" gde decu uce lekciju u napred i time ostecuju decu koja to ne praktikuju (nastavnik po automatizmu prilagodjava izlaganje prema deci koja prepoznaju materiju) do preletanja preko gradiva i trazenja informacija koje nisu u udzbenicima koji su dostupni deci. Svega, ali svega sam se nagledala i naslusala. Mislim da bih i svojoj uciteljici, cija sam miljenica bila, sa zadovoljstvom urucila otkaz zbog rasizma.
    Vreme je da i oni podnesu izvestaj o rezultatima, pa onda pregovaranje o plati.
    Sto se tice drzave, treba zahtevati da se donesu zakoni kojima bi sav taj rad mogao da bude legalan. Ne primaju platu da cesu j u skupstini.
  • @Anonymous

    26.10.2024 12:07
    Slažem se sa Vama i procenom broja učenika koji uzimaju privatne časove, a da je ova vest baš ovog momenta aktuelna, bez sumnje je Vaš zaključak tačan. Mada, verujem, da u "službeno" objavljene podatke su uračunati privatni časovi za opismenjavanje sns članstva.
  • Milan

    26.10.2024 11:57
    I ja radim privatno "na crno". Neće na meni zarađivati ova i ovakva država, a ni takozvane gazde. Majstor sam svog zanata.
  • Miodrag Švedska

    26.10.2024 11:54
    Digitalizujte svoje znanje

    Rođaka u Beogradu dala otkaz u prosveti profesor srpskog i engleskog jezika 8 godina pred penzijom izuzetan pedagog i stručnjak u svojoj oblasti jer nije htela više sa poltronima i političkim klimoglavcima da istraje u školi gde je radila.

    Elem u april ove godine na nagovor supruga koji je neki knjigovođa platila par stotina eura za izradu svog edukativnog sajta za srpski i engleski jezik časove drži bogatim klincima u Beogradu i našoj deci gastrabajtera prve i druge generacija u Evropi i Americi putem video linka do 4 njih na času ne društvene mreže pravi nezavisni .com sajt ubacila procesor platnih kartica i paypal prijema novca iz cele Evrope i Amerike za par meseci inkasirala oko 6 hiljada eura maksimum je imala možda 120,130 časova za to vreme ima i kurseve koje prodaje takođe u pdf formatu .

    Kaže žena"da sam znala i ranije da dam otkaz nego trpim kretene i debila u školi ima i dobrih ali sve manje to što je ostalo je sve sa kupljenim diplomama i politički sektaši koji ne prezaju od ičega ".

    Sa tim sajtom i paypal naplatom iz Evrope i Amerike žena se psihički podmladila 10 godina posla ima preko glave uposlila i jednu bivšu kolegenicu za procenat radi i ona.

    Digitalizujte znanje ljudi i batalite političare . Sve Vam mogu uzeti .com i .net sajt ne mogu ikada to ostaje zauvek na Vašem imenu i ne moraju Vaše ime da znaju dovoljno je naziv sajta i ono taster za uplatu i to je to .

    Taj koji Vam plati za čas taj će Vas i slušati.I preporučiti svima kasnije itekako.

  • Samo napred!

    26.10.2024 11:52
    Živeli prosvetari!
    Prosvetni radnici isto imaju decu koju treba hraniti i podizati. I treba da rade da zarade od privatnih časova ako ih ne plaćaju u školi onako kako dolikuje. Prosvetni radnik treba da bude poštovan,
    uljudno da se obuče i obuje svaki dan da bi pristojno izgledao kad uđe u učionicu među decu a nema prihode kakve imaju druge struke. Odakle da zaradi ako ne od privatnih časova? Poniženi, kao i celo školstvo moraju sebi tražiti prihode. Prosvetari, vi podižete i učite nove generacije, zato ne saginjite glavu i ne pristajte na mrve! Živeli prosvetari!
  • Didi

    26.10.2024 11:47
    školstvo
    Uvek se neko brine kako će drugi zaraditi novac, a ovde je reč o poštenom načinu, iako se ne plaća porez na to. Elem, da se kvalitetni profesori mogu zaposliti regularno u prosveti možda bi privatnih časova i bilo manje, kao i da je napravljena ili očuvana atmosfera međusobnog poštovanja i dobronamernosti, kombinacija obrazovanja i vaspitanja.
  • Otpornik

    26.10.2024 11:46
    Porez
    Slazem se da i nastavnici pocnu da placaju porez onog trenutka kad advokati, taksisti pocnu da izdaju fiskalne racune. Sta je sa prihodima musterija u kladionicama? Oporezujete li vi njima prihode, placaju li doprinose i parafiskalne namete?
    A sta je sa umetnicima, pevacima i muzikantima? Izdaju li oni racune i imaju li prijavljenu delatnost?
    I na kraju krajeva, sta cete da radite kad ukinete kes, kao sto nameravate? Imacete povecanu armiju nezapislenih i danguba koji ce preci u pljakase i kriminalce raznih drugih boja.
  • Bane

    26.10.2024 11:45
    A znate li koliko studenata uzima privatne časove i koje su cene? Pouzdano znam da se cena privatnih časova za pojedine ispite kreće i do 50 evra po času.... Šta mislite, za koje fakultete i koje ispite su najveće cene časova i šta je uzrok tome? Časove mahom drže oni koji su radili ili još uvek rade na fakultetima.
  • Može i bez škole

    26.10.2024 11:43
    Može i sa plagiranom diplomom
    Bolje bi bilo da se radi istraživanje zašto deci uopšte trebaju privatni časovi, zašto ne nauče u školi, zašto nemaju radne navike da sami vežbaju i uče kod kuće i zašto posle završene srednje škole ništa ne znaju sami da rade, zašto ostaju nepismeni, zašto ne čitaju knjige što im posle stvara i problem kod daljeg učenja bilo čega, učenja stranih jezika i sl.. ... Zašto već velika većina građana misli da škola nije neophodna jer na Farmi, u Eliti i na ružičastoj tv gledaju kako se lako zarađuju pare, kako se bez problema postaje ministar sa kupljenom i plagiranom diplomom jer je dovoljno samo da ste bliski vlasti a znanje nije bitno. Drugi rade za te prepisivače.

    Privatne časove uzimaju roditelji dece kojima je stalo da im deca budu školovana a ne oni kojima to nije bitno.
  • Pera Detlic

    26.10.2024 11:38
    Samo onaj
    Samo onaj ko nije davao privatne casove moze misliti kako se tu zgrcu milioni. Ostavite vise prosvetare na miru. Od gospode su postali sirotinja. Kad vam deca budu motala kablove za sitnu lovu seticete se gde ste pogresili. Obrazovanje kosta. Ne radim u prosveti, a investicija uobrazovanje mi je najbolja investicija u zivotu. Nije bilo jeftino ali se visestruko isplatilo
  • Anonymous

    26.10.2024 11:35
    Sns racunica nije tacna- po obicaju a za 021, je nekad bolje da ne prenose vesti za koje nisu sigurni da su smislene. Po tekstu ispada da svaki 3 ucenik uzima privatne casove, i da je to minimum 60 casova godisnje odnosno 2 casa nedeljno pod pretpostavkom da je cena casa 10 eura(a to je maksimalna cena). Casova ima i za 600 rsd. A procena da svaki 3 ucenik u srbiji (osn.+sred.skola) je tek nebulozna. Privatne casove uzimaju 1 od 10 ucenika , u proseku.dakle nije 205000 vec 3 puta manje 70.000. Cas nije 10 eura u proseku vec 8, dakle, kompletna obljavljena procena je 3x veca od verovatnog realnog stanja. Jel se neko zapitao zasto ovaj teskt bas sad pred najavljeni strajk nastavnika? Podrska za prosvetare! Vidimo se na protestu!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna