Izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije bitna je za unapređivanje svih aspekata bezbednosti saobraćaja, izjavio je savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije Milan Ilić.
U saobracaju nam ne valja to sto nema ko da sprovodi zakon, bilo koji. Odnosno, "nema ko da hapsi"... Nisu ljudi u razvijenom svetu nesto posebno drukciji vec su svesni izvesnosti kazne i nemogucnosti dogovora s mili/policajcem ili izbegavanja placanja "preko veze". Na primer, ovi iz SAT-a pitali u MUP-u da li i koliko cesto kontrolisu kamiondzije jel navlace cerade na kipere s rasutim teretima. Ovi dali odgovor da je u toku prethodne godine za taj prekrsaj u Srbiji kaznjeno ~500 prekrsioca, u prevodu oko 1,5 dnevno u citavoj drzavi, a TV ekipa SAT-a je za nekih 15 minuta na jednoj beogradskoj raskrsnici snimila 15-20 kamiona bez navucene cerade. Mislim da kada bi se svakodnevno kaznjavalo 500-1000 takvih, za mesec dana bi ih navlacili redovno kao svajcarci. Tako i ostali ucestali saobracajni problemi. Ali previse je privilegovanih mileniuma i drugih timova...
U saobracaju nam ne valja to sto nema ko da sprovodi zakon, bilo koji. Odnosno, "nema ko da hapsi"... Nisu ljudi u razvijenom svetu nesto posebno drukciji vec su svesni izvesnosti kazne i nemogucnosti dogovora s mili/policajcem ili izbegavanja placanja "preko veze". Na primer, ovi iz SAT-a pitali u MUP-u da li i koliko cesto kontrolisu kamiondzije jel navlace cerade na kipere s rasutim teretima. Ovi dali odgovor da je u toku prethodne godine za taj prekrsaj u Srbiji kaznjeno ~500 prekrsioca, u prevodu oko 1,5 dnevno u citavoj drzavi, a TV ekipa SAT-a je za nekih 15 minuta na jednoj beogradskoj raskrsnici snimila 15-20 kamiona bez navucene cerade. Mislim da kada bi se svakodnevno kaznjavalo 500-1000 takvih, za mesec dana bi ih navlacili redovno kao svajcarci. Tako i ostali ucestali saobracajni problemi. Ali previse je privilegovanih mileniuma i drugih timova...
I ako je svakim Zakonom do sada bilo regulisano, i to dobro, prelaženje pešaka na pešačkom prelazu, svedoci smo, barem u Nišu, pešaka kamikaz, koji bez stajanja i provere sigurnosti stupanja na kolovoz, izleću na isti i to još čine sa slušlicama u ušima, telefonirjući, pa čak i trčeći iza vozila izleću ispred da bi uhvatili "pešački", čime dovode i sebe i vozače u lošu situaciju jer im je neko rekao da imaju apsolutnu prednost, što je tačno, ali je tačno i da moraju da poštuju i svoje obaveze pre stupanja na kolovoz, što im očigledno niko nije rekao ili se misli da su samo oni bitni. Biciklisti i ovi novi trotineti, sve isto kao i pešaci, samo još brže. Pre neki dan mi izlete na trotinetu dete, daj bože da ima 8-9 godina na kružnom toku, samo se pojavi od negde takvom brzinom i bez stajanja pre stupanj na kolovoz, da sam jedva uspeo da ga izbegnem, i ako sam propustio sve peške pre toga i krenuo dalje, a razlog je isti, "zebra" neko mu rekao "zebra", imaš prednost, mora da te čeka.
Odnosi si se na pešački bez svetlosne signalizacije. Razno razni dostavljači hrane, na biciklima, trotinetima, mopedima i čemu još ne, pa to leti po ulicama, izleće na pešački, menja smer kretanja, vozi uzmeđu dve trake, vozi po sredini, ne gleda ništa misleći da neko drugi treba da vodi računa o njima, strašno.
PREDLOG:
Pod hitno uvesti u osnovne škole predmet "Šta znaš o saobraćaju", kao obavezan.
Pod hitno uvesti svim dostavljčima hrane polaganje iz tog premeta i pre novog Zakona
Ovakva agencija za bezbednost saobraćaja ne treba da postoji,nama treba nezavisna agencija koja će samostalno raditi,a ne pod političkim pritiscima.
Predlog je da odete u Svajcarsku i pitate njih "Sta ste vi uradili da ljudi voze pazljivo i pristojno??"
Dobićete prvi odgovor: da ukinete korupciju,da ukinete popust od 50& na kazne ,a kazne duplirate, da napisete pristojan zakon o saobraćaju i da ga pišu stručnjaci, a ne amateri. Da se počne naplaćivati načinjena šteta,da se počne plaćati novčana odšteta i dozivotno izdržavanje za oštećenja nastala prilikom nesreće. To su odgovori koje bi srpska strana trebala uvesti u KZ da bi srbi poceli da se pristojno i civilizovano ponašaju u saobraćaju.
Saobraćajnice u NSu su zbog urbicida postale izuzetno tesne. Ljudi misle da će bržom i bahatijom vožnjom pre stići negde. Učestala pojava je ne korišćenje žmigavaca, a obavezna radnja je držanje mobilnog telefona u ruci.
Izmenite/dopunite zakon sa ovim tačkama, pooštrite ih.
Ako ste već unapredili gradski saobraćaj kamerama onda počnite da ih koristite.
Ljudi se nauče pameti najlakše kad ih po džepu udarite. Trebaće vremena ali urodiće plodom.
Pa hvala im na ispravnom mejlu, posto prethodni nije radio. Ja sam javila za zadnje svetlo za maglu. Sad je vrlo labava formulacija u zakonu pa ga pale kad im dune.
Prvo treba ukinuti agenciju za bezbednost saobraćaja. Od osnivanja pa do danas nije uradila apsolutno ništa po pitanju bezbednosti a bilo je donoseno bar 4 zakona u zadnjih petnaestak godina koliko agencija postoji. Svakih par godina stručnjaci donesu neki zakon čija je jedina svrha cedjenje para iz budžeta/predpristupnih fondova EU i ništa. I niko nije odgovarao. Za promenu. Sad opet menjaju zakon a umesto da kažu šta u starom ne valja oni nas zabavljaju glupostima?
Prilikom namere skretanja u levo, vozilo da levi pokazivač pravca, vozilo iza ili nekoliko vozila po mom predlogu, neka je i preporuka ako ne može da uđe u zakon, da i oni uključe levi pokazivač pravca čime bi štitili vozilo koje skreće levo. Time bi odvratili bahate vozače koji obilaze kolonu da je obilaze. Pri ovakvoj je dnoj situaciji je moj prijatelj poginuo, kada mu se motociklista koji je obilazio kolonu zakucao u vrata.
Iritira debilno skretanje ulevo na crveno na raskrsnicama između automobila u suprotnom smeru, sve zbog debilnog podešavanja rada leve strelice na semaforima.
Kao pešaka uvek iritira skraćeno zeleno na prelazima tokom vikenda.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Šta mislite da ne valja u saobraćaju? Sada možete da date svoje predloge za novi zakon
Autor: Tanjug
Info
•20.11.2024.
•06:09
Komentari 14
BCS
BCS
Jug Bogdan
Odnosi si se na pešački bez svetlosne signalizacije. Razno razni dostavljači hrane, na biciklima, trotinetima, mopedima i čemu još ne, pa to leti po ulicama, izleće na pešački, menja smer kretanja, vozi uzmeđu dve trake, vozi po sredini, ne gleda ništa misleći da neko drugi treba da vodi računa o njima, strašno.
PREDLOG:
Pod hitno uvesti u osnovne škole predmet "Šta znaš o saobraćaju", kao obavezan.
Pod hitno uvesti svim dostavljčima hrane polaganje iz tog premeta i pre novog Zakona
MaryPoppins
Predlog je da odete u Svajcarsku i pitate njih "Sta ste vi uradili da ljudi voze pazljivo i pristojno??"
Dobićete prvi odgovor: da ukinete korupciju,da ukinete popust od 50& na kazne ,a kazne duplirate, da napisete pristojan zakon o saobraćaju i da ga pišu stručnjaci, a ne amateri. Da se počne naplaćivati načinjena šteta,da se počne plaćati novčana odšteta i dozivotno izdržavanje za oštećenja nastala prilikom nesreće. To su odgovori koje bi srpska strana trebala uvesti u KZ da bi srbi poceli da se pristojno i civilizovano ponašaju u saobraćaju.
Građanin NS
Izmenite/dopunite zakon sa ovim tačkama, pooštrite ih.
Ako ste već unapredili gradski saobraćaj kamerama onda počnite da ih koristite.
Ljudi se nauče pameti najlakše kad ih po džepu udarite. Trebaće vremena ali urodiće plodom.
Slucaj
Mile
Građanin Srbije
Ka
rade
Realista
Map
jolka
Kao pešaka uvek iritira skraćeno zeleno na prelazima tokom vikenda.
Рон Џереми
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H