Đaci u Srbiji uskoro bi mogli da idu na hibridnu nastavu, predviđeno je izmenama zakona u oblasti obrazovanja i vaspitanja koji su trenutno na javnoj raspravi.
Javnosti je skoro potpuno nedostupna činjenica da se naša deca zaglupljuju od najmanjih nogu i da je negde 2019. godine donet zakon da je u vrtićima ZABRANJENO (ne "nije preporučeno", "ne morate terati decu koja ne žele"... već bukvalno zabranjeno) raditi grafomotoriku (pisanje raznih crtica kao priprema za pisanje slova, da pojasnim ako slučajo neko ne zna ovaj pojam). Vaspitačicama koje to ne poštuju i ipak žele da rade sa decom je zaprećeno kaznom! Ne verujete! Pitajte nekoga ko radi u vrtiću..
Ученици који желе нешто да науче у школи свакодневно су малтретирани од стране неваспитаних и недисциплинованих ученика. Треба пружити могућност доброј деци да напредују, а неваспитанима да пливају у свом одабиру пропадања.
I to da vidimo, pa da presecemo. Jedan pametan rece da institucije drzave teze da postave izvestan standard u obrazovanju nase dece koji ima jako nizak kvalitet,a da mi ne reagujemo,a prvi smo koji bi morali da postave pitanja. Roditelji jesu sve svesniji pobacaja u obrazovanju. Nemamo ni jedno udruzenje roditelja koje se bavi prepoznavanjem i ukazivanjem na manjkavosti obrazovnog sistema. Kao da samo prosvetni radnici i statisticari treba da se bave obrazovnim rezultatima?! Zasto se ne organizujemo i mi roditelji, kao najrlevantnija grupa na tu temu, da sastavimo listu zahteva po pitanju obrazovanja i nacina skolovanja (ipak najvise nase) dece? Ima prosvetnih radnika koji zaista imaju sjajne ideje,(feljton na tu temu na Zelenoj ucionici) i sa njima se treba savetovati. Mi smo masa koja bi im dala na znacaju. Po zakonu,ipak mi odlucujemo kome i cemu ce deca biti izlozena bar do 18. i nasi zahtevi bi morali biti uvazavani pre bilo cijih i prosveti. Trebalo bi da ucestvujemo kao treca strana u pregovorima i da trazimo bolje uslove, modalitete i kvalitet obrazovanja. Na koncu MI TO kroz poreze i doprinose placamo, prema tome ucestvovanje u odlucivanju bi trebalo da je I NASE PRAVO.
Ovako zamisljena hibridna nastava nema nikakvog smisla.Osim toga da se prosvetni radnici dodatno opterete bez potrebe.Postavljati predavanja da ucenici sami uce a inda produbljuvati u skoli je besmislica.Jer ucenici cuju predavanja uzivo i ima problema sa ucenjem a ne kamoli da sami uce.Da je zamisljena obrnuto da profesor predaje u skoli a da oni vezbaju i ponavljaju u onlajn ucionici to bi bilo prihvatljivo.Ja sam mislio da ce to biti kombinacijarada uzivo i onlajn kao sto je bilo u vreme korone to bi imalo smisla.Ovako kako je zamisljena je promasaj i smatram da je trebalo konsultovati prosvetare ali dobro je da nije obavezna nastava vec skola sama odlucuje o njenoj primeni.
Tek je korona pokazala koliko pojedini nastavnici nisu u toku sa IKT u 21. veku. Vrhunac onlajn nastave je bio slikam knjigu par listova, postavim na ucionicu i eto ga onlajn
Као просветни радник, мишљења сам да су жива реч професора, креда и табла незаменљиви. И у најскромнијој учионици добар професор - а то пре свега значи добар и човекољубив човек и вешт предавач знања - може да ствара чуда и да за 45 минута сагради за децу читав одушевљавајући свет у било којој области људског знања. Само му треба ентузијазам, сјај у очима, зрнце хумора и он од неке песме, приповетке, теорије скупова, физичког закона, приче о биљкама... може за дете да створи дивну причу и да дете са часа оде обогаћено и срећно. Као на позоришној представи када након подизања завесе почиње један други свет, а онај спољашњи замире...
Нисам присталица хибридне наставе. Свако ко има децу зна да је за њих време проведено испред екрана најчешће изгубљено и да га треба скраћивати, а не продужавати. Детету не треба екран, од кога је ионако уморно, растројено, раслабљене воље, омлитавело; треба му жива реч.
На нивоу генерације 10 посто деце концентрисан може да прати темпо наставе 6х45минута. Оптимум концентрације за осталу децу је максимално 6х 35 минута.
У реду је хибридна настава, тамо где може, у стручним школама на стручним предметима, мало теже. О математици да не причам.
Чуди ме да нико од синдиката није изашао за захтевом да се градиво у 1.и2.циклусу образовања редукује.
Divna utopijska zamisao. Djaci dodju na cas spremljeni I vec su sve procitali I onda nastavnik sve digne na visi nivo. Realnost: u ucionici 30 djaak of kojih su MOZDA dva procitala I spremila se za cas (pitanje da li su razumeli) a ostalih 28 bleji I nastavnik mora sve ispocetka I naravno onda se nema vremena "za drugacije stvari na casu". Katastrofa. Stvarno ovi sto to smisljaju...Jesu oni uopste nesto naucili u skoli? Ili oni nisu ni isli oni su sve sami kuci pomocu hibridne nastave (izgleda Im razumevanje svega bas kao kod hibridne nastave). Oni nisu normalni. Inace gugl ucionice I dalje koriste nastavnici bez obzira sto nema vise korone Ali ovo znaci jos dodatnog posla za njih a u onim tackama koje pogledah zasto strajkuju pise "za manje papirologije" eto manje papirologije jer ce dobiti jos Malo tehnologije.
Ne razumem, da li je ideja da se sve ovo radi sa postojećim fondom časova?! Koliko onda treba da bude opterećenje dece? A da se lepo uvede home schooling kao u normalnim zemljama tako da roditelji ne moraju da plaćaju nastavnika za svaki predmet koji dete ima (postoji dovoljno obrazovnih platformi), pa da se lepo rešimo ove muke.
@dositej
ovo su srbi u srbiji.
ovde drzava promivise drugacije vrednosti od onih u eu.
tamo uceniku padne na pamet da sedne i uci. malom srpcetu padne na pamet da uzme torbicu, navuce kapuljacu i trkne u kladionicu od love koju je iskamcio od nistaboljih roditelja
Ovo je neizvodljivo pre nekih visih razreda u osnovnoj (7.8.) obzirom da je to prakticno prebacivanje tereta obrazovanja dece na roditelje. Ko ce kontrolisati da li deca uopste uce? Pa roditelji. Budimo realni, deca bas nisu odusevljena ni da rade domaci, a kamoli da imaju nastavu kod kuce! Tako je od kad je sveta i veka. I sad, verovatno zbog namere da se smanji nastavni kadar koji je drzavi samo trosak, prebaci sve na roditelje.
Blokada skola i fakulteta govori nam da je sistem obrazovanja prevazidjen. Dobro je da se makar kroz hibridnu nastavu motivisu deca da steknu zeljene kompetencije.
Olaksajte sebi i zatvorite skole i neka bolje predavanja drze influenserke i you tjuberi a dovoljno je za neku dvojku i da se odgleda kratak klip sa Kristijanom Golubovicem.
A ko hoce da se dalje usavrsava on moze upisati akademiju za mlade lidere SNSa
"Na taj način oni se bolje pripremaju za časove uživo"
Na osnovu čega je zaključeno ovako nešto? Gledanje u pasulj, ili kristalnu kuglu? U kakvoj LSD/heroin sesiji?
Od ljudi koji ne zive u realnosti se ovako nesto i moze ocekivati. Samo neko ko nikada nije zakoracio u ucionicu i radio u skoli moze da smislja ovakve stvari. A tek tehnicka opremljenost i skola i domacinstava...
To je postojalo odavno a zvalo se Ko ide ,,preko" da mi donese tu i tu knjigu a kasnije Skini sa interneta. Ali...radikalska zgadija treba da pokrade i to malo para sto je ostalo.
na koji će način mala mala mala grupa ljudi koja sedi u Ministarstvu da obezbedi ljudima, koji nemaju ko da im čuva decu i koriste usluge boravka, način da rade, zarađuju i da im deca pohađaju "školu".
Jedna stvar koju svi oni zaboravljaju je da ima ljudi koji rade sa decom i da ne mogu baš svi da budu neobrazovani i neuki za život.
Ovo je odlicna ideja koja se vec primenjuje u skolama EU.
Hibridna nastava omogućuje nastavnicima da u učionicama sa svojim učenicima rade drugačije stvari. Svi časovi se održavaju u školi, po predviđenom rasporedu, ali, umesto da pretežno prezentuju obimno gradivo, nastavnici podsticu učenike da diskutuju i samostalno dolaze do zaključaka. Vreme u učionici više se koristi za razvijajanje kritičkog mišljenja i stvaralačkog rešavanja problema
Hibridni pristup omogućava da učenici onlajn rade na zajedničkim projektima, učestvuju u diskusijama, a zatim na času razmenjuju ideje i dobijaju povratne informacije u pravom trenutku. Tako se uspostavlja i podstiče kolektivno učenje i učvršćivanje znanja.
Školski sistem mora da se promeni iz korena. I društvo je dno i mora da se resetuje. Ova priča je deset godina zastarela.
Deca i sada uče "na platformi" kod kuće samo je to privatno i plaća se. Da se tako nešto napravi kod svakog profesora, to je toliki dodatni posao kao da tražimo od profesora "sa kompetencijama" da napiše i udžbenik i da drži duple časove, to ne biva. Ili je i iza toga neki "reket za izvođenje radova" već postojećim platformama čega se naprasno setio neki preduzimljivi lojalista.
U prevodu, natovaricemo roditelje da se bakcu s tim, podrpacemo gomilu para na neke softvere i kontente, angazovacemo friends & family da i oni malo drpe, i jos zvuci super moderno k’o tojota…
Sama cinjenica da imamo “Centar za obrazovnu tehnologiju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja” dok nastavnici krepaju sve govori.
****** Vas hibridna nastava i srodni oblici zaglupljivanja! Da ne poveruje čovek koliko ne neinteligentnog i nedobronamernog sveta vrzma po prosveti na svim nivoima.
za kukuruz sve hibridno a pare koje dobijaju u Ministarstva Prosvete nehibridne prave na ruke .
Treba imenovati stvari pravim imenom.
Niko više neće da uči decu za malo para.
Pošto ne mogu da nađu zamenu za prosvetare koji odlaze i koji su tek najavili odlazak ne samo zbog plata već i zbog totalne degradacije prosvetarske profesije nadležni idu na hibride kao da je u pitanju kukuruz ili šljiva ili breskva ne dete u školi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Izmene zakona koje su u proceduri predviđaju hibridnu nastavu: Kako će ona izgledati?
Autor: NIN
Info
•02.01.2025.
•14:25 > 21:03
Komentari 36
NSadjanka
Majka troje dece
Славица
Krs i lom
Velja
Odlično
Ана
Размишљалица.
Нисам присталица хибридне наставе. Свако ко има децу зна да је за њих време проведено испред екрана најчешће изгубљено и да га треба скраћивати, а не продужавати. Детету не треба екран, од кога је ионако уморно, растројено, раслабљене воље, омлитавело; треба му жива реч.
Suština
Profesor
Ja sam zato u svetu odavno funkcioniše."
Vidim da ste i vi pohađali jednu takvu hibridnu školu, možda ste je i završili, ko zna ...
Jovanka
Ана
У реду је хибридна настава, тамо где може, у стручним школама на стручним предметима, мало теже. О математици да не причам.
Чуди ме да нико од синдиката није изашао за захтевом да се градиво у 1.и2.циклусу образовања редукује.
, Bane Davidović
Roditelj
Mama
/
ovo su srbi u srbiji.
ovde drzava promivise drugacije vrednosti od onih u eu.
tamo uceniku padne na pamet da sedne i uci. malom srpcetu padne na pamet da uzme torbicu, navuce kapuljacu i trkne u kladionicu od love koju je iskamcio od nistaboljih roditelja
Marta
Daniel
Kuku lele
A ko hoce da se dalje usavrsava on moze upisati akademiju za mlade lidere SNSa
radmilovac
(izguglajte čoveka, institut za društvena istraživanja, zagreb)
ja
Na osnovu čega je zaključeno ovako nešto? Gledanje u pasulj, ili kristalnu kuglu? U kakvoj LSD/heroin sesiji?
Maja
znamo se
Novosadjanin
Jedna stvar koju svi oni zaboravljaju je da ima ljudi koji rade sa decom i da ne mogu baš svi da budu neobrazovani i neuki za život.
takvi će ih i srušiti..
Dositej
Hibridna nastava omogućuje nastavnicima da u učionicama sa svojim učenicima rade drugačije stvari. Svi časovi se održavaju u školi, po predviđenom rasporedu, ali, umesto da pretežno prezentuju obimno gradivo, nastavnici podsticu učenike da diskutuju i samostalno dolaze do zaključaka. Vreme u učionici više se koristi za razvijajanje kritičkog mišljenja i stvaralačkog rešavanja problema
Hibridni pristup omogućava da učenici onlajn rade na zajedničkim projektima, učestvuju u diskusijama, a zatim na času razmenjuju ideje i dobijaju povratne informacije u pravom trenutku. Tako se uspostavlja i podstiče kolektivno učenje i učvršćivanje znanja.
Isto Biljana
Deca i sada uče "na platformi" kod kuće samo je to privatno i plaća se. Da se tako nešto napravi kod svakog profesora, to je toliki dodatni posao kao da tražimo od profesora "sa kompetencijama" da napiše i udžbenik i da drži duple časove, to ne biva. Ili je i iza toga neki "reket za izvođenje radova" već postojećim platformama čega se naprasno setio neki preduzimljivi lojalista.
Igor
Gluposti koje samo hybridni mozak moze predloziti.
dvebebe
Sama cinjenica da imamo “Centar za obrazovnu tehnologiju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja” dok nastavnici krepaju sve govori.
Paraziti!!!!
.
strna zita
Salamander
Komšija
Citizen
monti pajton
Hibridni kukuruz
Treba imenovati stvari pravim imenom.
Niko više neće da uči decu za malo para.
Pošto ne mogu da nađu zamenu za prosvetare koji odlaze i koji su tek najavili odlazak ne samo zbog plata već i zbog totalne degradacije prosvetarske profesije nadležni idu na hibride kao da je u pitanju kukuruz ili šljiva ili breskva ne dete u školi.
S poštovanjem.
Ns
90% djaka posle skole ne zna gde ce i sta ce raditi u zivotu.
Skolujes se skoro 20 god i onda trazis vezu za posao?!!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H