Velika Britanija mogla bi da zabrani LED svetla na automobilima. Hiljade vozača navode da ih takvo osvetljenje zaslepljuje i stvara probleme na ulicama, zbog čega je pokrenuta studija.
Fabricka tvrdim da ne smetaju jer prolaze 10 kontrola ali ova modifikovana ili ugradjena ne da smetaju nego ih pod hitno zabraniti. Ne znam kako je dozvoljeno menjati svetla bez atesta!
Smetaju mnogo , cak dotle da prilikom mimoilazenja moras skoro da stanes . Zato hitna zabrana . Nikad policija nije navela to jao posledicu prilikom nezgode u toku noci . Posebno su opasni kamioni i autobusi sa takvim svetlima .
Ja bih rekao da smetaju, meni licno da, opet mi koji se zalimo, znam da u ocima ljudi koji imaju xenone, ispadamo kompleksasi,, no ako neko zna da kaze, sta obuhvata atest, znam sa se mora imati atest, far takodje je skup kao crni djavo a takodje na tehnički kada se ide, mnogi skidaju sve, koji su sami stvljali sami, razumem sve nikoga ne pljujem, samo eto da saznamo,ako neko strucan vidi da nas poduci,sta led sta ne xnenon far,ok neon xnenon, gas, ok, da le je to zast tehn itd itd... Sta je skr, lcd, od led, plavkasto je svima odlika od fara do tel...
Kako neko odozgo rece,audijeva led matrix svetla ne smetaju jer su ona tzv pametna pa ne zaslepe onoga ispred njih vec se svetlosni snop rasipa okolo i osvetljava sve osim coveka/auto ispred....bmw adaptiv led ne smeta ali za sva ostala pouzdano iz iz licnog iskustva kazem da smetaju.
Samo jos da na tehnickom proveravaju ovo a naknadno policija da salje na vanredni.
Tako su iskorenili nelegalno zatamljena stakla (i stavili preterane namete).
Ovi sto misle da ne smeta zato sto su fabricka led svetla su smesni, to su oni sto im kuci svetle plave led sijalice njima je to normalno.. Najvise smetaju najnovije generacije led farova Kia, hundai, audi, volvo, znaci svi.. Da je put ravan kao pista mozda ne bi smetalo, ali u bg gde je svaka ulica pod drugim nagibom smetaju jako. Drugo nisu prakticna, kad crkne menja se ceo far koji kosta preko hiljadu evra.. a srbija je jako poznata po novim vozilima..
Sve sto mislite da nije u redu mozete javiti Agenciji za bezbednost saobracaja, da bi razmotrili prilikom pripreme novog zakona. Pisao je 021 o tome, ja sam poslala 2 predloga. Mejl je zobs.predlozi@abs.gov.rs
Prednji LED farovi su novije generacije i pružaju odličnu svetlost i kontrolu.
Što znači da ne zaslepljuje druge vozače.
Imaju ograničen snop i tačno odredjenu visinu i dužinu snopa svetlosti.
Problem nastaje kad neko u halogenom faru ubaci bez odobrenja i homologacije LED sijalicu ili jos gore xenon.
Takvi farovi zaslepljuju sve oko sebe.
Imam auto sa LED matrix farovima i to je nesto najbolje na autu, nikad mi drugi vozači nisu blicali kao znak da im svetla smetaju. Sa mesta vozača vidi se tačno odredjena linija dokle farovi obasjavaju i pri tom imaju i kontrolu dugog svetla....ko zna sta je LED matrix znao o čemu pričam.
Zakljucak: definitivno ZA LED
Nije problem kod fabrickih ,problem je kod ovih koji sami naknadno ugradjuju. Intersantno da to policija ne kaznjava, iako je to izuzetno opasno ,narocito po kisi.
Što se tiče maglenki, zadnja definitivno smetaju kada nisu potrebna.
Prednja po zakonu ne smeju da bacaju svetlost dalje od 45 metara što je duplo kraće od oborenih svetala pa mi nije baš kasno kako smetaju, osim što ima više svetlosti pa to ne prija našim otvorenim zenica a.
Led svetla su vrlo precizna i u temperaturi dnevnog svetla.
To što smo mi navikli na skoro žuta temperature 2.700 do 3.000K je naš problem.
Drugi problem je jačina svetlosti koja je kod starijih tehnologija niža pa su naše zenice otvorenije i zbog toga im smetaju led svetla.
Možda bi država trebalo svima da nam ugradi led svetla da se malo bolje vidimo, a i da se pogledamo.
I ja vozim x3 e87 kupljen od prvog vlasnika sa 90 000 na satu sad uradio generalnu posle 750 000 verovalil ili ne radi ko sat, mogu da kupim drugo auto ali necu na njemu je za razliku od ovih novih najmanje plastike,Bmw se mora odrzavati Druskane i to Originalnim delovima ,Ne zamenskim !!
Imao bmw x3 E87 da kazem auto me sluzio 10 g bez problema ,kupio sledecu generaciju x3 nisam znao sta cu problem sa elektonikom koju predhodnik nije imao,ja ist nikad cuo za taj model sto ovaj prica Bmw x3 sa N47 motorom ,mozda je covek vozio nesto sto Bmw nije ni napravio u x3 !!!!
Lično sam zamalo izgoreo na granici vozeci bmw x3 (cuveni n47 motor) nije bio moj. U svom posedu sam imao Golf 3 4 Tiguana prve generacije koji je presao 500.000. Vozio sam Tuarega 2021 (ne svoj) mercedesa e klasu itd. Nisam mislio da su to nuzno losa auta a priori, vec da kod nas ljudi kupuju ta auta kad imaju 500.000 na satu jer im je kriterijum broj jedan pri kupovini da auto "tera na mafiju" a broj dva da bude sto veci. Izvinite molim vas, ali kupiti bmw star 10+ godina je cist mazohizam.Za te pare moze da se kupi sasvim solidan auto oko 5 godina starosti koji ce odlicno da sluzi, a ako i bude problema odrzavanje je skoro trostruko jeftinije. Potrosnja takodje. Ali bitno je da si dzek, jel da?
Bas tako ovaj izgleda vozi Ferarija kad prica o Bmw x3 kao o Yugu,mnogo iskompleksiranih ljudi je kod nas ,ja sam video isto to auto svugde po EU da se vozi i to bas cesto ,izgleda da oni ne znaju sta valja,uzgred ko onaj vic Pitaju Cigu sta je bolje Porsche ili Golf kaze Cigo ko iz topa pa Golf,pita covek kako bre Golf? Pa tako rece Cigo vidim da vise ljudi vozi Golfa nego tog Porschea znaci da je bolji Golf! Tako i ovaj ovde sa svojim komentarom !
Drze ljudi ponekad i na automatskom podesavanju svetla a kad je magla ili pada kisa kamere ne rade dobro i baca se dugo svetlo kad ide u suprotnom pravcu auto umesto da ga ugasi i predje na kratko.
Po cemu je to tebi Bmw x3 prve generacije smece,objasni mi molim te,zivim u Austriji vozim takav auto i ne samo ja vec jako puno ljudi,taj auto o kom pricas ocigledno veze nemas, dobra limarija ,podvozje dobro,pogon 4x4 koji se pokazao vrhunskim,motor koji ide preko 500 000 km sa odrzavanjem,o cemu ti blebeces ovde nije mi jasno ali uopste,auto ima svoje fabricke farove ,o cemu ti prdis Strucnjak ???????
Samo naknadno ugradjene sijalice.
Dosta novih auta, pored redovnih farova, ugradjuje i potpuno nepotrebne led trake duz cele maske hladnjaka, duz celog gepeka, itd, koja auto cine da svetli kao novogodisnja jelka i prilicno opterecuju i zaslepljuju ostale ucesnike u saobracaju. Dajem primer novog Tiguana, Audija Q8, A8, Skoda kodiaq...
Ne znam jel slucajno ili namerno, ali izbor ilustracije je pun pogodak. Auto BMW X3 prve generacije, em ima gomile tog smeća na ulicama i dalje em je svaki drugi sa kineskom LED-arom. Eventualno Golf 4 ili 5 bi bio za nijansu jos jaci primer. Iskompleksiranost je čudo. Pate ljudi svuda za automobilima, ali kod nas je to na nivou epidemije koliko su ljudi spremni da robuju i budu mazohisti da se muče sa starim, pritom prilično lošim modelima Audija Bmw-a Mercedesa Vw-a. Na stolu moze biti i pasteta ali bembara mora biti pod guj*om
Problem je širi. Zašto na lekarskom doktori ne kontrolišu vid u noćnim uslovima? Više od pola ljudi ne vidi dobro noću! Izuzetno su opasni za ostale učesnike u saobraćaju, doživeo sam više puta u vožnji. Zato i voze sa neprilagodjenim, divljim led svetlima. Generalno led svetla smetaju, previše su iritirajuća za vozače koji im dolaze u susret.
Bez obzira sto ne volim brend zbog vozaca, BMW matrix svetla su fantazija za vozača preko puta. Meni ne smetaju ni ostala fabricka, nego montiraju neke kineske. Iskreno vise mi smeta kad nagaze kocnicu ispred semafora. Ova nova kola bljeste 3 dana vidim crveno.
Ima tu više problema, očito.
Ono što je primetno je da čak i standardna ne-Led svetla kod nekih modela, pa čak i proizdođača više zaslepljuju nego kod drugih. Primera radi Punto, skoro tačno da znam kada mi dolazi u susret upravo zbog prilično neugodnog sjaja svetala. Ne znam da li je to do regulative u različitim zemljama ali je baš očito da je svaki takav.
Druga stvar su loše postavljene sijalice u sam far, dovoljno je par milimetara da nije postavljena kako treba (loš ugao) i da se onda svetlo neadekvatno rasipa. To je takođe veoma čest slučaj jer ljudi misle da su je stavili dobro, uključujući i servise.
Treće su naravno ta budženja od raznih majstora bez da je to prošlo bilo kakav atest. No takva vozila bi trebalo da saobraćajna policija šalje na momentalni vanredni tehnički, a što se ne radi. A ne radi se ni za očite krševe po putevima.
Far (svetlo) može zaslepit kad je loše konstruisan, polomljeni nosači fara, kad su neispravni amortizeri, kad je auto natovaren a nema automatsku nivelaciju farova ili to ne radi dobro, odnosno pokvareno, kad je put neravan itd.
Problem su isključivo vozači koji u običan "fenjer" far ubace LED sijalicu.
Takav far, tj. ogledalo unutar istog NIJE predviđen za LED sijalicu koje sijaju mnogo jače nego obična halogenka.
Jedino opravdavam ugradnju LED sijalica u farove koji imaju projektor, jer na taj način snop svetla je podšen kako treba.
Ali, čak i vozila novije generacije sa fabričkim LED farovima znaju da "ubijaju" po očima.
Pitanje je skroz pogrešno postavljeno. Ne smetaju LED svetla, naprotiv! Kada se mimoilazite sa takvim vozilima, posebno ovim najnovijim, kineskim uglavnom, pitate se da li su svetla za vožnju uopšte uključena! Problem su napaljeni slaboumnici koji ih dodatno ugrađuju, kako je lepo i objasnio čovek.
...LED stop svetla kad je neki takav automobil ispred mene. Kad pritisne kočnicu, to zasija takvim intenzitetom da me odmah peku oči. Šta znam, ta LED svetla bi trebalo ili zabraniti ili nekako, ukoliko je to moguće, smanjiti njihov intenzitet koji baš iritira oči.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Smetaju li vam LED svetla na automobilima drugih vozača?
Autor: Euronews Srbija
Info
•06.02.2025.
•07:58
Komentari 42
Nik
Pravoslavac
Petar Stanković
Marko
PA
Tako su iskorenili nelegalno zatamljena stakla (i stavili preterane namete).
luka
Miodrag
Slucaj
Mito
Što znači da ne zaslepljuje druge vozače.
Imaju ograničen snop i tačno odredjenu visinu i dužinu snopa svetlosti.
Problem nastaje kad neko u halogenom faru ubaci bez odobrenja i homologacije LED sijalicu ili jos gore xenon.
Takvi farovi zaslepljuju sve oko sebe.
Imam auto sa LED matrix farovima i to je nesto najbolje na autu, nikad mi drugi vozači nisu blicali kao znak da im svetla smetaju. Sa mesta vozača vidi se tačno odredjena linija dokle farovi obasjavaju i pri tom imaju i kontrolu dugog svetla....ko zna sta je LED matrix znao o čemu pričam.
Zakljucak: definitivno ZA LED
Vidosav
Maxa
Ime
Prednja po zakonu ne smeju da bacaju svetlost dalje od 45 metara što je duplo kraće od oborenih svetala pa mi nije baš kasno kako smetaju, osim što ima više svetlosti pa to ne prija našim otvorenim zenica a.
Ime
To što smo mi navikli na skoro žuta temperature 2.700 do 3.000K je naš problem.
Drugi problem je jačina svetlosti koja je kod starijih tehnologija niža pa su naše zenice otvorenije i zbog toga im smetaju led svetla.
Možda bi država trebalo svima da nam ugradi led svetla da se malo bolje vidimo, a i da se pogledamo.
Super Mario
Maus
Mister No
Akron
Sijalica
Gojko
Da
svetlo
Bob
AA
Prle
Nisu
Dosta novih auta, pored redovnih farova, ugradjuje i potpuno nepotrebne led trake duz cele maske hladnjaka, duz celog gepeka, itd, koja auto cine da svetli kao novogodisnja jelka i prilicno opterecuju i zaslepljuju ostale ucesnike u saobracaju. Dajem primer novog Tiguana, Audija Q8, A8, Skoda kodiaq...
Gojko
Lala
C16
pa da
Neko
Nikola
Ono što je primetno je da čak i standardna ne-Led svetla kod nekih modela, pa čak i proizdođača više zaslepljuju nego kod drugih. Primera radi Punto, skoro tačno da znam kada mi dolazi u susret upravo zbog prilično neugodnog sjaja svetala. Ne znam da li je to do regulative u različitim zemljama ali je baš očito da je svaki takav.
Druga stvar su loše postavljene sijalice u sam far, dovoljno je par milimetara da nije postavljena kako treba (loš ugao) i da se onda svetlo neadekvatno rasipa. To je takođe veoma čest slučaj jer ljudi misle da su je stavili dobro, uključujući i servise.
Treće su naravno ta budženja od raznih majstora bez da je to prošlo bilo kakav atest. No takva vozila bi trebalo da saobraćajna policija šalje na momentalni vanredni tehnički, a što se ne radi. A ne radi se ni za očite krševe po putevima.
Dr
SUMP
Hej
Eko
Logi
Takav far, tj. ogledalo unutar istog NIJE predviđen za LED sijalicu koje sijaju mnogo jače nego obična halogenka.
Jedino opravdavam ugradnju LED sijalica u farove koji imaju projektor, jer na taj način snop svetla je podšen kako treba.
Ali, čak i vozila novije generacije sa fabričkim LED farovima znaju da "ubijaju" po očima.
GB
Vojvodjanin
Kad sam komsiji skrenuo paznju na svetla, on rece:"Pa meni je tako ljepse i boljije."
Грађанин
Jakobsfield
Milutin_NS
zaslepljuju
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H