Info
11.02.2025.
11:13 > 11:13
Krajem januara iz Slovenije je stigla vest da je tamošnja skupština donela odluku da se lekarima zaposlenim u državnim ustanovama zabrani mogućnost da rade u privatnoj medicinskoj praksi.

Komentari 112

  • Dimitrije

    11.02.2025 17:20
    Utvrditi granice
    - Državnim lekarima treba zabraniti da u toku radnog vremena trknu na tezgu u privatnu kliniku ili ordinaciju.
    - I treba zabraniti iznošenje ("pozajmljivanje") razne medicinske i hirurške opreme, uredjaja i instrumenata privatnim klinikama.
  • Kolega

    11.02.2025 16:56
    Ljudi, sve se vrti oko para, i tu je sva mudrost.
    Ne mozete ocekivati vrhunsku uslugu od coveka koji je puno ucio, puno radi i nosi veliku odgovornost, za tepsiju ribe!
    Svi znaju da su lekari u inostranstvu masno placeni, a sta mislite zasto je to tako??!! Pa, zato jer taj posao toliko vredi.
    Plate lekara u Srbiji su najmanje u regionu, a njegovu osnovnu platu lako domasi svaki umesniji majstor.
    Pa zar to nije nenormalno?!
    To kao kad bi rekli da je Novak Djokovic prvak sveta, a nema para da plati kartu do australije.
    Veliki trud i odgovornost nose velike pare ali i obaveze.
    Trazite od Nepomenika zato da digne debelo plate i lekarima i prosfetarima, a da smanji dozivljaj oko pandura!
  • gari

    11.02.2025 16:54
    dobar tekst
    Mislim da prvo lekarima i sestrama treba napraviti sistem gde bi imali mnogo bolje uslove rada i mnogoo bolje plate jer ne rade oni dva posla zato sto uzivaju u tome...
  • 313z

    11.02.2025 16:53
    Da, ali...
    Slovenci su, dokazano, pametniji od nas. To znači da su doneli ispravnu odluku. Uslov za njeno sprovođenje su pravna država i institucije koje rade svoj posao. U Srbiji toga nema, zato je zdravstvo takvo kakvo je.
  • Rada

    11.02.2025 16:39
    Da, ili da zdravstveno osiguranje pokriva i privatno lečenje.
  • Vex

    11.02.2025 16:25
    ...
    Veće je izdvajanje. Za 200.000 neto izdvaja se 45.000 din. Jer izdvaja i poslodavac i zaposleni.
  • Pista

    11.02.2025 16:19
    Ne pije vodu
    Da li ce posle toga zabraniti i nastavnicima i profesorima koji rade u državnim obrazovnim institucijama da drže privatne časove i pripreme za maturu i prijemni? Mislim da selektivne uredbe i odredbe nisu resenje......ako se pak usvoje, neka važe za sve branše podejdnako.
  • Dr

    11.02.2025 15:45
    Gradjani Srbije iz prve ruke cu Vam reci da je to presipanje iz supljeg u prazno. Lekara specijalista nema dovoljno i bice ih jos manje. A ako se sada donese odluka ili ili, bice jos vece guzve i duzeg cekanja. Lekari ce izabrati u vecini rad u drzavnoj ustanovi ali nece raditi prekovremeno za fondovske cene pregleda.
  • Djomla

    11.02.2025 15:45
    @savestan lekar
    Kaze ceka pregled ma jeste da ne loži narod zna se da beli mantil moze zakazati kad hoce i sta hoce a pogotovo kod radiologa a jos ta izjava da i privatno ne mozes zakazati ma ajte molim vas.o listama da ne pricamo na naredjenje vrhovnog komadanta liste se prepolove..sto se tice lomova slobodno isfrustrirani doktori mogu probati ici privatno pa ce biti tezak sudar sa realnoscu kako je voditi ili raditi privatan biznis.
  • varljivo leto

    11.02.2025 15:43
    Činjenica je da čovek ne može jednakim intezitetom i odgovornošču da radi na dva mesta, može jedan period ali vrlo brzo dolazi do toga da rad na jednom od ta dva mesta počinje da opada i da onaj kome se pruža usluga strada dal zdravstveno dal finansijski.
  • Ljubo

    11.02.2025 15:29
    DA
    Zabranjen rad u državnim i privatnim zdravstvenim ustanovama istovremeno DA DA DA DA DA.......
  • Aj

    11.02.2025 15:18
    hm...
    treba
  • Nikola

    11.02.2025 15:16
    Treba! To kažem iz ličnog iskustva, u državnoj neće da rade ništa nego me šalju da idem kod njih privatno. Kod očnog kad nakupi 5-6 pacjenata zaključava ordinaciju i vodi pacijente prekoputa u svoju optiku da im uradi pregled i proda naočare. Lično bio. Na birou stotine ne zaposlenih lekara, a ovi mlate dve plate. Ili ili, ne može oba!
  • Љљ

    11.02.2025 15:15
    Љљ
    Ево ја то користим тезга рећи како у Србији тако у региону. Одрадим оно што имам у Болници и идем даље за веће паре! Лепо и лагодно живим стекао сам доста тога материјалног. Дали сам ја онда криминалац лопов…неби рекао. Пријављен сам у Д.Болници за стално где ми иде радни стаж пензионо и здравствено и све буквално користим што ми припада по закону! Шта и где идем да радим зарадим кога брига ја сам за то годинама учио и свега се одрицао да би сада све то наплаћивао што је нормално! Радићу овако дог год могу ако се буде нешто мењало остајем у државном сектору бар док не видим како ће све функционисати након толико најављиваних промена? ПС:Само нема довољно лекара да вас лече ако настави све овако и сада је критично али некако се крпимо. Криви су старији грађани који су ово све допустили још 1992/3 гада је масовно почело и ништа нису учинили да то спрече. Сада је прекасно јер 30 година нас овако уче и васпитавају.
  • Gv

    11.02.2025 15:14
    Jedno radno mesto
    Samo lekari rade na dva i više mesta. Tehničari i sestre jedno ili drugo. To vlast kupuje lekare pa im to dopusti da bi imali primanja kao u drugim zemljama. Tvrdim da kvalitet pada ako radiš 16 sati. To samo lekari mogu. Ali tako u državnoj odmara da bi radio kod privatnika.
  • Savestan lekar

    11.02.2025 15:12
    Ko razume shvatice
    Postovani DJOMLO, lekar koji je na bolovanju ne radi ni privatno. Sankcija je gubitak posla. Prema tome, ne pisite gluposti.
    Drugo, licno i zelim da se zabrani privatan rad i da nas nekolicina koji smo ostali da radimo u neuslovima da otkaz i predje u privatnu praksu. I bez te zabrane rada se svakodnevno ,,lomimo". VAZNA cinjenica je i da kada lekar nastavnik predje u privatnu praksu gubi zvanje, tako da gubite i profesore medicinskih nauka! Da biste kritikovali neki sistem, morali biste i da ga poznajete.. zasto postoje liste, koliko imamo sala na raspolaganju, da li ima dovoljno kadra, da li ima u svakom momentu raspolozive opreme.. Godinama su lekari pogresna adresa za frustracije pacijenata. Ne zaboravite da su i lekari neciji PACIJENTI i da pripadamo istom sistemu. Losem.
    Ostajte mi zdravo. Da vam ne zatrebamo.
    P.S. Ovo pise lekar koji mesec dana pokusava da zakaze sebi radioloski pregled, i drzavno i privatno, i uz sva poznanstva..
    Zapitajte se zasto..

  • Jole

    11.02.2025 15:07
    Naravno da treba i to pod hitno doneti takav zakon. Koliko puta idu na onu foru "to ces da uradis privatno doci ces tamo i tamo, a to toliko kosta". Zasto onda placamo zdravstveno i zasto ga imamo da bi se privatno lecili i to po ciframa koje nismo u stanju kao narod da izfinansiramo a ovamo imam zdravstveno osiguranje. Naj tragicnije je u celoj toj prici sto nam se decica lece sms porukama to je naj veca tragedija. Tek kada to se regulise da ne moze i privatno i drzavno.Onda moze da se bori sa korupcijom i mitom ali ovo bi bio prvi korak ka tome. To je trebalo davnih dana da se uradi kao prvo.
  • Slobodan

    11.02.2025 15:05
    Obavezno zdravstveno osiguranj
    Da, obavezno. U sistemu obaveznog zdravstvenog osiguranja dozvoliti rad lekara i u privatnom zdravstvu je prvenstveno na štetu pacijenata koji se u uslovima manjka lekara, na taj način teraju da troše na privatno zdravstvo. Krajnje nepošten odnos prema odiguranicima po obaveznom zdravstvenom osiguranju.
  • O

    11.02.2025 14:59
    Informacija iz Slovenije
    Kao neko ko zivi u Sloveniji zelim samo da dodam da je osim u drzavnim ustanovama ovde ljudi mogu da se lece i u privatnim ordinacijama o trosku osiguranja.
    Dakle ako dobijete uput za internistu recimo, imate listu dostpunih ordinacija (drzavnih i privatnih) i onda zakazete pregled bilo gde u Sloveniji.
    Postoje takodje i privatne ordinacije koje nisu na ovoj listi odnosno gde je moguce samo se leciti privatno.
    Dodatno da kazem da i u Sloveniji postoji dosta problema u zdravstvenom sistemu, pre svega sto se tice dostupnosti specijalista. Njihovi lekari odlaze u Nemacku i druge bogatije zemlje.
  • Sara

    11.02.2025 14:50
    DA TREBA!!!
  • /

    11.02.2025 14:21
    /
    'da ali...'
    je tipicna srpska govnjivost
  • Novosadjanin

    11.02.2025 14:21
    Duplo
    DA!!!!
  • Zeze

    11.02.2025 14:17
    Doktore ima li spasa
    Pa ima jel imas para a nemas cekaj stani u red pola prezivi pola rikne zdravstvo a vi penzioneri papa na srecu kao penzioner imao sam para platio privatno a pio fond kaze pa gde ste zurili mogli ste i riknuti a vi trazite refundaciju moglo se cekati dok se rikne
  • Mikaela Maze

    11.02.2025 14:12
    sušta istina
    Odličan tekst. Ali neretko se dešava da i u privatnim klinikama lekari specijalisti su nestručni ili jednostavno ih nije briga i otaljavaju pregled ali su kolko tolko ljubazni i ne vređaju dostojanstvo pacijenta.

    Naravno mogu se naći i veoma savesni, stručni lekari u državnim institucijama ali sistem kol centra je loš jer dok dođeš na red možeš i da umreš. Bilo bi dobro da nema tog sistema kol centra bar kod lekara opšte prakse nego da se na licu mesta radi trijaža.

  • dr Bosip Jroz

    11.02.2025 14:02
    Ma ko sluša Slovence što samo pametuju i kopiraju Nemce , valjda smo mi najpametniji u svemu. Oduvek.
  • Saša*

    11.02.2025 14:00
    Javašluk
    Na žalost ne treba nam nikakav institut "Džon Hopkins" da bi se utvrdilo koliko je ovde zdravstveni sistem truo i koliko su lekari u državnim ustanovama ne zainteresovani. Dovoljno je ovde pratiti "raspored sahrana" i videti kolika je šarolikost godišta, mnogo mladih, radno sposobnih ljudi. Tu je zakazala dijagnostika i pravovremeno lečenje. Previše je loše organizacije, javašluka i korupcije.
    Sistem treba iz korena menjati ili će za nekoliko godina biti uspeh prebaciti šezdesetu.
  • pajo patak

    11.02.2025 14:00
    ponovo:
    sve se može kada se hoće; privatno rade uglavnom "viđenijni", i u državnim i u privatnim institucijama pacijent ostavlja neke podatke, a JMBG je osnovni; ukrštanjem toga u sekundi na računaru može da se vidi ko je u sukobu interesa, što je krivično delo, ali pošto su to gorenavedeni "viđeniji", možda dobijemo povratnu informaciju od tužilaštva isto kao i za nadstrešnicu.
  • Dr

    11.02.2025 13:50
    Predlog
    Mogli bi:
    1.izgraditi još koji DZ, povećati broj operacionih sala...
    2. Zaposliti još kojeg lekara
    3. Priznati pacijentima troškove iz privatnih ordinacija u RFZO
    Možda nam se tad smanje liste čekanja, vreme do dolaska na prvi pregled, ljudi ne plaćaju toliko u privatnoj praksi pored već odvojenog novca za zdravstvo?
    Kako lekar da odvoji vreme za pacijenta kad po normativnu pregleda 36 pacijenata, a u stvarnosti 60.
    Ako bi se ne daj bože povećalo i vreme koje ima po terminu za pacijenta, mogao bi lekar i da malo više obrati pažnju na pacijente.
  • maja

    11.02.2025 13:49
    samo neka idu u inostranstvo
    Lekari nas plase inostranstvom,pa neka idu da vidim koga ce
    primiti i kolko su sposobni za inostranstvom.U razgovoru sa vrsnim
    anestesteziologom koga su zvali u Norvesku pitala sam sto ne
    idete pricaju o mnogo vecim platama u Norvrskoj.Odgovor je
    bio da bi mu ostalo 800 evra kada plati sve troskove.Muljanje sa
    privatnim sektorom se najvise isplati.Mnogi ne smeju da daju
    otkaz jer se boje privatne prakse.Privatnicima nije lako ali je
    barem posteno ne sede na dve stolica.
  • Dr

    11.02.2025 13:42
    Dr
    DA! Zabrana mora vaziti za sve koji ovo zloupotrebljavaju kao i sve uposlene u JP! Dobar deo uzima razna bolovanja odmore placeno ne placeno i sl.da bi radila privatno na crno! To uskoro nece da moze vise i bice strong kaznjivo novcano i zatvorski! Godinama ljudi upozoravaju da Drzava koja nema jak i zdrav privatan sektor nije dobra i sklona je bankrotu korupciji i kriminalu sto imamo u Srbiji.
  • DA ali...

    11.02.2025 13:33
    APSOLUTNO DA! Ali....

    Pre nego sto bi se uvelo i kod nas da ILI/ILI radis u javnom/privatnom sektoru, prvo mora da se uradi REALNA prosecna plata u drzavi a ne fingirane (mali broj ima ekstremno velike prihode a veliki broj manje od proseka). Dakle da se uzme u obzir svi faktori, inflacija, nerealno visoke cene u radnjama (zbog cega ovih dana i bojkot). Lekari i rade na 2 strane jer je jedna strana nedovoljna za prehranjivanje porodice. Kad se to utvrdi, onda treba ici na postepena povecanja plata lekara u drzavnoj sluzbi bude srazmerna u odnosu kakav postoji u EU (npr odnos prosecne plate u GER i plate njihovih lekara je oko 1:2). Tu matricu odnosa primeniti prema nasem standardu tako da lekari u vecim gradovima u Srbiji gde je veci standard imaju spram svega gore navedenog min. izmedju 1500 i 2000 eur. Tek tada (a SLO je sada u toj fazi) mozemo pricati na tu temu. Hipoteticki, da sad uradite to, od lekara biste napravili skoro socijalne slucajeve a njihov strajk bi bio 101% siguran.
  • Svetlana

    11.02.2025 13:30
    Treba
    Kada im plate u drzavnim institucijama budu dostojanstvene i budu oslikavale sav trud i napor koji su ulozili tokom studija i usavrsavanja. Da je tako, gotovo niko ne bi birao da radi po ceo dan, pokrivajuci i drzavne i privatne smene.
  • Tamara

    11.02.2025 13:30
    Da
    Ili - ili.
  • Djomla

    11.02.2025 13:25
    @tanja
    Slozio bih se sa tobom ali da nema lazno popunjenih termina i laznih bolovanja.to se lako moze utvrditi da ima inspekcija ili ti da ima ko.uzeo si bolovanje u drzavnoj ustanovi tu kaplje platica a radis u privatnoj.odmah otkaz da ne kazem nesto rigoroznije tipa izgubljena licenca.
  • Uros

    11.02.2025 13:19
    Sto bi zabranili kad 80%stanovnistva se leci preko gugla, tik toka, kumovi, prijatelji, mame novosadjanke najbolje pedijatrice u zemlji. Sjasite vise sa zdravstva, dajte plate kao u zemljama okruzenja i uslove koje imaju za rad.
  • Borba

    11.02.2025 13:16
    VTO
    Pored svih naših problema, borbe, suza, neizvesnosti, loš odnos državnih ustanova celu našu situaciju čini još težom.
    Dva puta zakazujem kod izabranog državnog ginekologa, samo da mi zakažu za komisiju za vto. I dva puta mi otkažu državnog ginekologa dan pre termina. Doktorica ne radi, zamene nema. Uz komentar sestre da ne trpi frustrirane pacijentkinje i da se snalazim. Čekaš 4 meseca samo za termin, za jedan klik. A ostalo...
    Da li je normalno da mi doktorica u DZ uzima briseve, i da ih ja nosim u Higijenski zavod. Pri tome treba da stignem do 16:30, do tad primaju uzorke.
    Nešto se pod hitno mora uraditi u zdravstvu...
  • Tristan

    11.02.2025 13:16
    Ako želite da ukinete državno zdravstvo, uvedite da lekari mogu da rade ili u državnom sektoru ili u privatnom. Većina će preći u privatni sektor. Užasan je manjak kadrova, niko neće hteti da ostane u državnom sektoru i ponese takvo breme dok većina ode da radi privatno - em je manje posla, em je plata bolja. Ili će otići u inostranstvo i ovo malo njih što je ostalo.
  • Dr. No

    11.02.2025 13:10
    sa odgovorm na ovo: NO
    TREBA: nema veze sa mogućnošću veće zarade, već sa "SUKOBOM INTERESA", što domonantno iskorišćavaju!!!

    Rad privatno za vreme radnog vremena u državnoj ustanovi, preusmeravanje pacijenata na privatna lečenja, haos sa terminima u držabnim ustanovama, itd.
    Ono, u državnoj, uradićemo ti to i to, ali tek tada i tada, ne može pre, nedostaje nam to i to, moža ne bude baš tako i tako, ali brže, mnooogo kvalitetnije, pouzdanije, možeš kod mene ili kolege privatno, ja bih ti to preporućio, zdrvalje i život je u pitanju, ne treba čekati, može da se iskomplikuje, da nebude posle da nisam nagovestio, a onda biće možda kasno, i skuplje, i komplikovanije...

    Eto, na brzinu sam se setio mogućih "šema".
  • prosto

    11.02.2025 13:08
    Tu nema nikakve dileme. Pod hitno se to mora uraditi jer ovako je potpuno besmisleno.
  • Milos NS

    11.02.2025 13:08
    Одмах петиција као за Карлеушу
    Одмах треба забранити. То је конфликт интереса и корупција јер цео живот уплаћујемо у здравствени фонд а добијамо упуте код приватника. Или да се укине издвајање за школовање лекара па да се сами сналазимо.
  • maksa

    11.02.2025 13:07
    Ne treba zabranivati jer u suprotnom nećete doći do traženog lekara ni za pare.
    Budite svesni da bi ova zabrana oterala još više iskusnih lekara u inostranstvo i ostavila ovde šaku nesposobnih.
  • Zoki

    11.02.2025 13:04
    Tanja
    Vidim ljudi pisu kad zavrsi posao u drzavnoj ustanovi nek ide privatno ! Ok Ali on ne zavrsava posao u drzavnoj naravno ! Nego salje kod privatnika pa onda on ponovo operise ! Nece on da operise na drzavnoj vrlo tesko pa ljudi cekaju mesecima na operaciju !!!!
  • logika

    11.02.2025 13:02
    @Montažer grejanja
    joj sto se pravimo naivni!
    10% bruto znaci da ljudi koji imaju neto platu 1000e godisnje plate 2000e "humanistima" kod kojih kad dodju treba da na taj iznos doplate trzisnu cenu usluge (oko 100e izadje satnica, i to za lekare opste prakse).
    to se moze nazvati svojim pravim imenom - reket!
  • Neko obrazovan

    11.02.2025 13:00
    Banat
    Ne mora se zabraniti, ali da se svede na neku normalnu meru. Pogledajte samo prorektora za finansije Univerziteta u Novom Sadu. Na koliko mesta radi?
  • Bakica

    11.02.2025 13:00
    Да, дефинитивно!!! Као у Енглеској, дати им избор: или ради приватно, или ради у државном здравству! За све здравствене раднике важи!
    Ко прекрши правило, доживотно губи лиценцу!
  • Mihajlo

    11.02.2025 12:56
    miha1977@hotmail.com
    Ne treba zabraniti, nego lekarima u drzavnim ustanovama treba povecati plate, isto kao i u prosveti. Tako ce se na duzi period stvoriti potraznja za tim radnim mestima, samim tim ce biti veci broj skolovanih za ta radna mesta i na kraju cemo imati kvalitetan kadar a ne kursadzije i slicno...
  • Suština

    11.02.2025 12:54
    Da.
  • Inozemac

    11.02.2025 12:54
    Malo je kasno za to sad. Ionako smo de facto pristali da se za gomilu stvari ide kod privatnog lekara. Uostalom, otišlo bi ih i ovo malo što ih je ostalo da im nije privatne prakse.
  • milorad 5

    11.02.2025 12:52
    TREBA ali ih treba platiti po TRŽIŠNIM principima.Što manje lekara to veća plata,i normalno radna disciplina i stručnost trebaju biti primereni platama.Što su plate manje, to veće budale i loši studenti mogu da rade,jedini je problem kad padnete u ruke tako nekom "priučenom" ili nezainteresovanom.Mislim da treba ugasiti državno zdravstvo i pare dati ljudima direktno na ruke kao pomoć ili PUNU donaciju države zavisno od materjalnog statusa bolesnika a u okviru brige za javno zdravlje kada je potrebno lečenje.Potpiše se ugovor,zna se šta je standard i šta je privatna ustanova dužna za te pare da radi i KO prekši,gadne kazne da budu, zatvaranje bolnica i prenos na novog kupca bez odštete predjašnjem vlasniku i hapšenja odgovornih pojedinaca po krivičnom osnovu po potrebi, jer kod lekara nema zezanja.Potrebni su nam jasni i britki zakoni bez mnogo "vartijanti i paragrafa".Samo urgentna pomoć treba da ostane pod kontrolom države i eventualno da se plaća iz specijalnog doprinosa zaposlenih i firmi i tako bude besplatna.Ako tako bude onda su odnosi lekara i vlasnika u domenu njihovih privatnih poslovnih ugovora i niko nemože da krivi nekog drugog sem njih samih koji i jesu direktno umešani i odgovorni za sve što se negativno desi.
  • dr

    11.02.2025 12:50
    Kad budu normalne plate niko neće hteti da troši slobodno vreme na privatnu praksu... Bude li donet ovakav zakon ostacete i bez to malo kvalitetnog kadra. Ajd uzdravlje
  • Rade

    11.02.2025 12:50
    Moze zabrana lekarima rad u privatnoj praksi, ako cemo zabraniti prosvetarima drzanje privatnih casova djacima i studentima
  • Sandokan

    11.02.2025 12:44
    Moj slucaj pre 3 god.uputom izabranog lekara idem u bolnicku prijemnu ambulantu.Tad mi potvrde da moram snimici taj deo ,ali je bolnicki aparat pokvaren,to je doktorica ocenila po mojoj odeci da mogu da platim njezinoj koleginici koja radi i privatno gde imaju taj aparat.Predlozeno ucinjeno iako sam svstan da sam nasamaren,jer sam se lepse obukao ,pa idem kod doktora.
    Naravoucenije: odrpanca nece slati privatno za njega ce da radi aparat
  • gradjaninX

    11.02.2025 12:39
    Kao sto je predvidjeno, a nije sprovedeno, osiguranje mora poceti da vazi i u privatnim domovima zdravlja. To je uslov za ulazak u EU i uredba u jednom od poglavlja koje smo vec otvorili, a necemo ga zatvortiti bez regulisanja ove uredbe.
  • SLD lekar

    11.02.2025 12:38
    od 1989 pričamo o tome
    Zabraniti: ne, a zašto bi?
    Lekar je 24/7/365 lekar.
    Ali: dozvoliti pacijentima da biraju gde će se lečiti u svakom trenutku, sa time da postoji propisan minimum pripadajućih usluga, koji priznaje i refundira RFZO.
    Usluge van tog opsega treba se regulišu dodatnim osiguranjima.
    Ali vlada pljačka gradjane, upravo tim privatno/domozdtavstvenim mehanizmom, koji najviše služi svrsi koruptivne mašine.
    Novac treba da prati pacijenta. Onda samo tržište balansira sve.
    To se zove "socijalna politika", koju političari krive, preko ministarsva i inspekcije.


  • predrag

    11.02.2025 12:35
    Treba drustvo da se odluci da li je za kapitalizam ili socijalizam.

    I kada se odluci, onda da se primenjuje NA SVA zanimanja, a ne da jedni rade zabadava "u socijalizmu" pa kad odu kod zubara, ovaj ih izgori..

    I da ne moze da se radi na 2 mesta/2 sistema U ISTO vreme.

    Nema sistema, nesposobni da naprave sistem. Ili za bravare, vozace, ako ih nema, plati ih.
    A opet ne da bravari i frizerke bolje zive od inz i dr-a.
    To je ranije bio sistem nagradjivanja na osnovu slozenosti i tezine posla.
  • Imre

    11.02.2025 12:33
    Pregled dijagnoza traju u rivatnim poliklinikama 10-15 min.Sto kosta 4-5.000 din,sto je mnogo za pacijente sa malim platama i penzijama.
    Naj bolje resenje bi bilo prelazno vreme,da se ti pregledi smanje na 2-2.500 din.a drugu polovinu sume da naplate u socijalnom uz licne podatke pacijenta.
  • Gale

    11.02.2025 12:31
    Zvrji
    Idite u Vojnu bolnicu u Perovaradinu. Nema žive duše - ni doktora a samim tim ni pacijenata.
  • Zeze

    11.02.2025 12:30
    Cuj pio fond
    Zezali me svi moguci doktori magnetne pa zakazivanja pa sve gluposti cekaj po mesec dana otiso kod privatnika odmah na sto operacioni sad kad sam pio fondu podneo racune da mi plate po cenovniku drzavnom a mogli ste cekati a i mogli ste riknuti jedan penzioner manje to je to
  • Vladimir

    11.02.2025 12:25
    NARAVNO
    Konacno da i lekari dodju na red! Posebno hirurgija, prvo te iz drzavne ustanove, posalju u privatnu kliniku da vidis kolika je cena, da bi mogao adekvatno da castis doktora. Najgore je sto tu uslugu zavrse u drzavnoj ustanovi!!! Inace nisi na spisku t.j nema mesta ako neces da platis.
  • ex chapman

    11.02.2025 12:19
    lekari
    mnogi lekari svakodnevno krse Hipokratovu zakletvu
    onog momenta kada je zdravlje postalo roba koja se prodaje - zdravstveni sistem je otisao u ...
    UK je u svetu ozloglasena po tome koliko im je zdravstveni sistem los (mislim na NHS - drzavno zdravstvo). i oni sami to kazu. medjutim, u poredjenju sa onim sto sam ostavio u Srbiji, njihov sistem je majka Tereza. verujem da je u Srbiji sada jos gore. bolje nije sigurno
  • Р

    11.02.2025 12:16
    Р
    Апсолутна забрана! Мора се определити и тако се квалитетно посветити пацијентима. Сваки човек има право на рад и зараду али не може користити државни и приватни сектор јер улази у кривично дело! Ово ће се све смирити и рашчистити сменом ове власти до тада још ће многи користити овај вакум који је још са почетка 90-их. Ретроактивно би тржио новац у државну касу који су деценијама ово користили и тиме прибавили себи велики новац и богатство! Част малом броју доктора који су се определили само за приватни сектор!
  • Zravko

    11.02.2025 12:16
    Odmah
    Odmah!
  • Montažer grejanja

    11.02.2025 12:15
    A jel treba zaposlenima u Vodovodu ili Toplanama zabraniti da posle posla rade privatno? Ili automehanicari koji rade već negde za platu, da ne smeju da rade posle posla ?
  • NS boy

    11.02.2025 12:11
    Da!!!
    Beli mantili to masno koriste i zato su neljubazni kada dođete u bolnicu ili dom zdravlja, a kada odete posle kod istih privatno, samo što vam još ne pevaju na uvce.
  • Tanja

    11.02.2025 12:08
    Doktor
    Ne zašto bi!Pa i drugi ljudi kad završe posao u državnoj firmi idu da rade posle podne privatno ,sta ste se nakacili na lekare ,nek rade i treba sa rade ,ko ima para platiće i birati lekara
  • Milton

    11.02.2025 12:06
    Stručnjaci
    Ovde sve neki stručnjaci, verovatno se i leče preko interneta a ne kod lekara, pa prekopirajte onda i slovenačku platu, ove godine im je povećana na oko 4.000 evra bruto u zavisnosti od iskustva, pa plus božićnica (13) plata svake godine pa plus regres. Šta mislite da li bi neko od lekara onda imao potrebu da radi privatno? Ovde su najpametniji ovi što spavaju po kladionicama i podržavaju izgradnju stadiona, obratite se vašem vođi koji raspodeljuje budžet. Njemu lekari nisu u prioritetu jer nisu njegova biračka grupa. On zapošljava "čuvare panoa" a o drugima da ne govorimo.
  • Mislim...

    11.02.2025 12:06
    A
    Nikome nije zabranjeno da rade i privatno, pa ne treba ni lekarima. Po meni potrebno je omogućiti da se zdravstvene usluge na teret RFZO mogu vršiti u svim licenciranim zdravstvenim ustanovama, bez obzira na njihovo vlasništvo. Kada pacijent bude išao tamo gde je kvalitetnije, gde nema (ili su kraće) lista čekanja i gde će dobiti kompletnu uslugu, videće se ko koliko ima posla.
    Svaki vlasnik zdravstvene ustanove će, radi zaštite svog biznisa, kako to i inače praktikuju sve ozbiljne firme, sklapanjem ugovora o radu sa zdravstvenim osobljem urediti i klauzolu zaštite konkurencije.
    Po meni, to je rešenje.
  • Tanja

    11.02.2025 12:04
    Doktor
    Ne zašto bi!Pa i drugi ljudi kad završe posao u državnoj firmi idu da rade posle podne privatno ,sta ste se nakacili na lekare ,nek rade i treba sa rade ,ko ima para platiće i birati lekara
  • Lacika

    11.02.2025 12:02
    Radimo
    Ne dirajte zdravstvo. Znam kako je bilo pre 30 godina. Danas je važno znanje i posvećenost. Grube greške se dešavaju i u privatnim i u državnim službama. Budimo zahvalni zdravstvenim radnicima u celini i budimo oprezni u donošenju zaključaka. Nisam zdravstveni radnik, imam puno godina, zdravstvo je daleko otišlo napred, da ne obrzlažem više.
  • Knjižno odobrenje

    11.02.2025 12:01
    Apsolutno i uvesti ozbiljnu kontrolu, ko prekrši suspenzija licence na mesec dana za prvi prekršaj, a za drugi trajno.
    Naravno uvesti da privatne ambulante, klinike i sl. prihvataju državne zravstvene knjižice.
  • Zebra

    11.02.2025 11:59
    Da se razumemo. Nije problem privatna praksa! Problem je zdravstveni sistem u državi. Ko hoće da se leči privatno. Ok. Ali državno mora da dobije istu uslugu, bez čekanja.

    Država je uništila zdravstvo! Dok dođeš na red, ti si mrtav čovek. Spas je da imaš novca i da odeš privatno!

    Setiti se šta se desilo sa doktorom Milicem u Nišu. Očistio listu čekanja na kardiologiji. Posle toga ga pljuvali sve SNS neznalice! To je Srbija danas! Protiv tog zla se borimo!
  • omen_

    11.02.2025 11:59
    da, rasturiti ginekološku mafiju
  • Vanja

    11.02.2025 11:57
    Apsolutno DA!
    Ležimo na ginekologiji/onkologiji u Kamici. Subota žena urla od bolova. Nema dežurnog doktora... Pojavio se kasno popodne. Imao je zakazane preglede i intervencije na privatnog klinici.
    Toliko.
  • Kolektor

    11.02.2025 11:57
    Valjan ugovor !
    Kolektivni ugovori samo nanose stetu. Treba obavezati lekara kao i svakog drugog drzavnog sluzbenika, da potpise valjan radni ugovor prilikom zaposlenja. E, onda se ti zezaj a kazna i nadoknada stete su visoki.
  • Zebra

    11.02.2025 11:55
    @JOVAN
    Jovane, crni sine. Biti student je čast! Ne može to svako! A još veća je čast završiti fakultet! A najveća čast i sreća je biti sposoban misliti svojom glavom… Nažalost prijatelju ti nisi ni u jednoj od ovih kategorija…
  • sitni sima

    11.02.2025 11:54
    .
    Da!
  • /

    11.02.2025 11:53
    /
    stavite ovo na anketu.
    snaci ce se oni. uzimace procenat od svakog pacijenta poslatog u privatnu ordinaciju
  • Nimbus

    11.02.2025 11:52
    Moze! Ali tek kad se politicarima i njihovim porodicama zabrani da posluju sa drzavom. Znaci nikad.
  • Sanja

    11.02.2025 11:50
    NARAVNO DA TREBA
    Drzavne ustanove sluse lekarima, a koji rade i privatno, samo za zloupotrebu. Preko drzavne ustanove nabacuju pacijente za privatne ustanove u kojima rade. U drzavnim ustanovama otaljigavaju, a u privatnim rade savesno. Ili pacijente iz privatnih ustanova ubacuju u program za operacije u drzavnim ustanovama i to debelo naplacuju. Znaci, drzavne ustanove se debelo zloupotrebljavaju sto je velika sramota i vid kriminala i korupcije. Treba povecati plate kekarima koji su se odlucili da rade u drzavnim ustanovama, ali svakako zabraniti da rade u oba sektora, jer to unistava kvalitet usluga za gradjane i otvara vrata korupciji i zloupotrebama.
  • ne treba

    11.02.2025 11:50
    treba da ukinu da placam pio i zdravstvo i da mogu s tim parama da placam privatno osiguranje
  • Obrad

    11.02.2025 11:50
    Naravno
    Uz uslov da i domovi zdravlja i klinički centri budu samostalni subjekti koji će da se bore za pare iz socijalnog budžeta. Znači svi da budu podjednaki pravni subjekti i da čovek bira da li će u državnu ustanovu ili kod privatnika. Napravi se cenovnik, pa neka bolji pobedi.
  • Mile

    11.02.2025 11:50
    Pa ako budu adekvatno plaćeni u državnoj onda da.
  • Ajoooj, evo i Ćacija

    11.02.2025 11:49
    JOVAN
    11.02.2025 • 11:20
    svašta
    pa što da ne ? nisu svi zgubidani ko smešni studenti


    Samo kada si ti, tako nepismen, naučio novu reč "zgubidan". Sada vrcaš od znanja, ozbiljnosti i vrednoće.
  • Maki

    11.02.2025 11:47
    Lekari
    Naravno da treba ni za jedan pregled ne mozes dobiti termin nego ti kao prepirucuju privatno da ides ovo je moj licni primer odem privatno kad ono tamo taj isti lekar radi
  • Sima Kosmos

    11.02.2025 11:47
    Apsolutno zabraniti lekarima-specijalistima koji su zaposleni po klinickim centrima rad u privatnoj praksi. To je pre svega sukob interesa - manipulisu, masovno dovlace pacijente iz bolnica u privatne ordinacije pod izgovorom dugih lista cekanja.
  • Zoki

    11.02.2025 11:45
    Treba
    Treba ! Pre neki dan covek Koji operise Ortoped trazi pare za operaciju na privatnoj klinici moze za 2-3 dana operacija a na drzavnoj Gde doticni radi Cekam vec par meseci !!! Naravno kod istog doktora
  • NS

    11.02.2025 11:44
    Treba im prvo obezbediti plate dostojne njihovom zanimanju, zatim uslove rada u drzavnim ustanova...Znam i vodoinstalatere koji rade isto tako i drzavno i privatno...kao i mnoga druga zanimanja, zasto samo o doktorima pricamo? A pregled traje 5 minuta jer im je nametnuto koliko dnevno pacijenata moraju da pregledaju.Nije do doktora- do drzave je.
  • Nema lekara

    11.02.2025 11:41
    Svi će u privatnu praksu
    Dobro je to razmišljanje ali za savremene države neogrezle u korupciji. Potrebno je da plate u državnom sektoru budu ekvivalent struci. Ovako, svi dobri i iskusni lekari će odabrati rad kod privatnika a u državnom sektoru će ostati ko mora, mladi, tek pristigli, i oni loši.
  • Boba NS

    11.02.2025 11:41
    privatna praksa
    TREABA, ali tu nije kraj

    Da bi imali ko da nas leci u drzavnim ustanopvama nakon zabrane , primanja moraju biti znatno uvecana jer drugacije nema smisla. Ili ce svi poreci u privatnu praksu ili ce otici u inostranstvo gde ih jedva cekaju.
  • Sima

    11.02.2025 11:40
    Ovo je izvodljivo samo ukoliko lekari i tehničko osoblje budu imali dobre plate. U suprotnom uslediće potpuna privatizacija zdravstva i njihov odlazak u inostranstvo.
  • Mira

    11.02.2025 11:40
    X
    Tu tek ima korupcije,apetiti su im ogromni...naravno da treba zabraniti ili nasa sredstva koja odvajamo drugacije preusmeriti...a stoji da je drzava davno trebala platiti mnogo bolje zdravstvene radnike...
  • Pod

    11.02.2025 11:38
    1. Činjenica je da smo nacija sa izuzetno visokim procentom bolesnih
    2. Činjenica je da je visok deficit tj. odliv lekara i med.stručnjaka
    3. Činjenica je da je značajna razlika izmedju Sl. i Sr. u platama medicinskih radnika.
    4. Sami na osnovu ovoga prosudite da li je pitanje privatne prakse primarno u nefunkcionalnom zdravstvenom sistemu. Pre ovog pitanja, ima nekoliko prioritetnijih pitanja.
  • Bns

    11.02.2025 11:37
    Pohvale za tekst
    Živane, dobar Vam je tekst!
    Pravo na rad ne bi smelo ljudima, pa tako i lekarima ograničavati.
    Mislim da je ova praksa u Sloveniji nepravedna.
    Kod nas je pre 15 godina zvučalo kao jeres da se dozvoli privatnim apotekama da izdaju lekove na recept. Danas vidimo da je to sjajna praksa, pre svega za pacijente, ali i za tržište lekova odlično rešenje.
    Stoga mi se čini da je umesto ograničavanja rada lekarima, ili uslovljavanja na kojem će mestu pružiti svoju uslugu, mnogo bolje bilo uključiti usluge iz privatnog zdravstva u one koje plaća RFZO. Odnosno, izjednačiti privatnu i državnu praksu pred RFZO-om. Baš kao što se to uradilo sa privatnim apotekama. I onda je potpuno svejedno ide li pacijent po lekarsku uslugu u klinički centar, dom zdravlja ili privatnu ordinaciju.
  • Sava

    11.02.2025 11:36
    Ne treba
    Ali im treba zabraniti privatnu praksu u državnim ustanovama.

  • Kolle

    11.02.2025 11:36
    Naravno da treba..
  • Dobrivoje

    11.02.2025 11:36
    Kakvo pitanje
    To bi moglo ako bi plata bila dostojna čoveka pod jedan, pod dva lekarskog poziva.
  • Ne moraju

    11.02.2025 11:36
    Ali treba
    Da im se nametne obaveza da u godinu dana od ukupnog broja prime 20% pacijenata sa državnih ordinacija koji ne mogu tamo da dobiju termin po ceni participacija u državnim ustanovama. Tako nekako je rešeno u Sloveniji, ne znam tačne detalje.
  • Majka NOVOSAĐANKA

    11.02.2025 11:35
    Obavezno zabraniti
    Da, obavezno treba lekarima u državnim ustanovama zabraniti rad u privatnoj praksi. Pošto je zdravstvo uništeno, sada se uništava "državno" školstvo.
    Zabranom lekarima u državnim ustanovama da rade i u privatnoj praksi, možda se barem napravi kristalizacija zdravstvenih radnika, pa ću znati kod kog lekara hoću da idem. Da ne bi morala više da trpim bahatost doktora jer me i u privatnoj praksi najpre izleči "na pola" bez antibiotika a zatim za nedelju dana moram doći na kontrolu i ponovo platiti pregled 50 EUR pregled i da mi konačno doktor prepiše antibiotik.
    Od početka "korone" ni jednom nismo prošli bez antibiotika, toliko "ubilački" mućkaju viruse.
  • Boki

    11.02.2025 11:34
    Apsolutno treba, bezuslovno, ali da budete pricizni...i u privatnoj praksi. Može iz državne da pređe u privatnu i obrnuto, u obe nikako
  • Novosađanka

    11.02.2025 11:34
    Ginekolozima definitnivno
    Ginekolozi u našim DZ uopšte ne primećuju čoveka, tako površno rade, ni ne pogledaju čoveka u oči.
    Ponašaju se kao da im je neko tražio da pregledaju pola Afrike za 10 dana, a ne 10 žena za jedno prepodne.
    Čast izuzecima.
  • Seljak

    11.02.2025 11:33
    Treba ih usloviti, može, ali jednom nedeljno da idu u neko selo i volontiraju.
  • Danijela

    11.02.2025 11:33
    NARAVNO!
  • Lana

    11.02.2025 11:33
    Ja sam za, ali...
    Ako ćemo tako-svima treba zabraniti privatni rad.
    I lekarima i majstorima i nastavnicima.
    Ali onda država treba da obezbedi plate koje će biti dovoljne za normalan život i kredit za stan i auto, podizanje dece.
    Ljudi ne bi radili privatno kada bi mogli sve troškove da podmire svojom platom. Svi znamo da to nije moguće u Srbiji.
    Zašto to nije omogućeno? Da li ćemo ikada dobiti odgovor?
  • V

    11.02.2025 11:32
    Treba zabraniti drzavne lekare.

    Pregled od 5 min posle mesec dana cekanja nista ni ne vredi!

    Postali smo kapitalizam tj koliko novca toliko i muzike!
  • Lola

    11.02.2025 11:31
    Kako
    Na dve stolice neeeee.
    Mora da žulja.
    Državno ili privatno.
  • ns ja

    11.02.2025 11:30
    Dobro jutro! Pa da naravno da treba! To je toliko očigledan sukob interesa i izvor korupcije u zdravstvu, da mozak boli koji ga je um i odobrio!
  • da

    11.02.2025 11:29
    treba. otvara vrata zloupotrebi.
  • Gari

    11.02.2025 11:24
    Treba
  • Liman 3

    11.02.2025 11:22
    Da.
    Prekopirati slovenački model.
  • Servia

    11.02.2025 11:21
    Lekari napustaju zemlju tako da je sve drugo potpuno nebitno..
  • Pogodi ko je

    11.02.2025 11:20
    Naravno. Em sukob interesa em izgovor za mahinacije. Da li bi Koka Kola dopustila Pepsiju da proizvodi u svojim fabrikama?
  • JOVAN

    11.02.2025 11:20
    svašta
    pa što da ne ? nisu svi zgubidani ko smešni studenti !

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna