Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan izjavio je da je u toku izrada Nacrta predloga novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koji bi trebalo da donese brojne promene
Najbolji su mi likovi koji kukaju kako biciklisti voze kontrasmerom. Pošto su u Novom Sadu skoro sve jednosmerne ulice već par godina obeležene za vožnju bicikla kontrasmerom, to znači da ovi nesrećnici za sve to vreme nisu primetli promenu saobraćajne signalizacije a smatraju da su sposobni za vožnju.
Nikako nije dobro da se dozvoli kretanje biciklistima u suprotnom smeru. Ovo je jako opasno i rizicno. Pogotovo kada govorimo o starim jezgrima grada gde biciklista i auto ne mogu da se mimoidju, a kamoli sta drugo. Vozim bajs i nikada se ne krecem u suprotnom smeru bas iz bezbenosnih razloga. A u kola sam ugradio unutrasnju kameru, da ne razmisljam ko je kriv.
Samo drakonske zatvorske i novcane kazne mogu dovesti do smanjenja saobracajnih prekrsaja i normalno zakon da vazi za sve i svakog! Bez toga nista bukvalno i dalje ce se ginuti gaziti...!
Za našeg čoveka ima samo jedan lek a on se zove Doživotna zabrana upravljanja vozilom. Ako lek ne odradi posao onda ima antibiotik koji se zove pet godina robije.
za sve pare u komentarima!Svako piše svoje vidjenje pravila,iz svog ugla.Samo je jedan napisao,kako se sa jednostavnim automobilima, lakše i bezbednije vozilo,nego danas sa svim techničkim rešenjima! Jednostavno-bilo je manje ludaka.Vecina je zaboravila pravilo desne strane,a u germanskoj se sada to isto pravilo zanemaruje...Pa, baš lepo.Da prepisujemo od njih...Kud svi Turci,tu i mali Mujica.
Sta smo dobili tolikim kruznim tokovima po celoj Srbiji ? Nista , sta je falilo raskrsnicama sa semaforima , nista ali to je EU trend pa smo onda morali i mi . Drugo , dokle se vise odlaze propis o izduvnim gasovima , ubise nas ovi Flojksfajgenovi lazirani softveri silnim crnim dimom . Ostro kaznjavati budale koje izbacuju katalizatore i DPFiltere cak i firme koje se time bave .
Odradite ispitivanje i videće te da udese većinom čine bahati , lovarni tipovi sa skupim vozilima.Tako da uzrok udesa nisu tehnički neispravna i stara vozila , to je prvo.Evo krenite od BG do NS i videćete da ti sa skupim vozilima voze kao šerifi, nigde migavca nigde, jure ko mutavi.A takvima kad oduzmete vozilo kupiće novo a i kazne će im biti minimalne.
biciklisti se vec sada sudaraju medjusobno u ovim dvismernim trakama.
a neee. ne moze kao u evropskim zemljama koje se uzimaju za primer voznji biciklom.
mora da se sabotira, moraju se srbi proizvoditi bahatim idiotima protiv kojih je ceo svet, mora da se ide u briks
@Tamara
U momentu vožnje putem, biciklisti su ravnopravni učesnici u saobraćaju i morali bi imati ista prava i obaveze, a to uključuje i polaganje ispita iz poznavanja saobraćajnih znakova.
--
Malo para smo dali drzavi kod polaganja za kola, jos samo i ovo da uvedu da nam kozu sa ledja skidaju. Bicikl NIJE motorno vozilo. I zasto ja sa B kategorijom ne mogu da vozim obican moped? Vec mi treba ponovo polaganje i placanje? Sta ce da me nauce u autoskoli? Da balansiram na dva tocka? Lopovluk. Samo vi agitujte i davajte ideje drzavi, pa se sutra nemojte iznenaditi kada vam uvedu registraciju na patike. Poznavanje saobracaja treba da se uvede u skole kao sto je nekada bilo pa bi imali manje biciklista koji ne poznaju pravila. Biciklistima su pravila saobracaja bitnija od znakova jer se retko koji znak odnosi na njih.
Kada ce moci da se registruju trotineti snage vece od 650w? I kakve veze ima da li mu je ogranicena brzina na 25kmh ako znamo da zakon kaze da ne smeju da voze brze od toga po biciklistickim stazama? Hoce li se tako softverski ograniciti brzina automobila na 130kmh? Pa ja bicikli mogu da razvucem na 50kmh, ali znam da to ne smem na biciklistickoj stazi vec samo na drumu. Sramotno je ogranicavati nesto samo zato sto ne postoji volja da se tako nesto kontrolise i sankcionise. Ako neko divlja kolima kaznjava se, isto i za trotinete i bicikle, zar ne?
Ogranicava se nesto sto je ekoloski najbolja opcija za prevoz u gradovima gde kilometar kosta dva, tri dinara, ali se zato ne sankcionisu prastari dizel krsevi koji i dalje prolaze tehnicki pregled, a iz auspuha im bukvalno izlazi kancer.
Zakon nije kriv što se primenjuje selektivno, što policija sam vreba na mestima gde može da otme pare, što se ne sankcioniše nezaustavljanje na pešačkom i pešaci koji telefoniraju. Jednostavno KONTROLA svuda, prvi put upozorenje koje se zabeleži, drugi put kazna. Stroža kontrola kod polaganja ispita, sada idete u školu, vežbate, vozite na super automobilima, dok smo polagali na fićama, morali smo znati zakon do poslednjeg delića i ispit iz vožnje se nije baš lako polagao. Možda ovo zvuči anahrono, li danas svaki tatin sin (i tek poneka ćerka) polažu preko veze i kad ubiju nekog, tata je tu da zaštiti. A to nijedan zakon neće rešiti dok je policija takva kakva je danas.
Valja naučiti međunarodne propise u saobraćaju a ne menjati zakone zbog bahatih i ne obrazovanih. Upravo zbog toga se buni ovaj narod i zbog kojekakvih zemara koje su već abolirane od bilo kakvog zakona .
@Elmer davež
Oni u vanjsko ( izraz koji se koristi u Srpskom jeziku ) mogu da se u istoj voze ceo dan ako im dune, nisu u obavezi da izađu i imaju prednost naspram onih u unutrašnjoj traci.
Treba mi jedno objašnjenje, kako to da je sa mnogo jednostavnijim sistemom obuke i pravila polaganja, mehaničkim vozilima, 0.5 promilnom granicom bilo manje stradanja nego danas sa svim ovim savremenim čudima.
Bicikliste pod hitno prvo na obuku. Oni prave haos gde stignu i vecina njih ionako vozi u kontra smeru sto je ogromna opasnost za vozace motornih vozila. Mi umesto da idemo u korak sa svetom, mi tonemo sve dublje i dublje.
Živim tu i prolazim kroz taj glupavi kruži tok svaki dan po nekoliko puta. Tako da ti otvoreno kažem - ne laži - nisu sudari svaki dan. Dogode se jednom mesečno možda, ako i toliko. Uglavnom budu izazvani tim pametnjakovićima kao što si ti koji "vanjsku" traku koriste da naprave pun krug što je svakome sa više od dve moždane ćelije apsolitni apsurd pa čak i čist bezobrazluk.
A baš (između ostalih) na Bul. Evrope, pre ulaska u kružni tok, stoji lepo znak (kao i pre svake veće raskrsnice) da se iz spoljne trake ide samo na prvo i drugo isključenje levo. A unutrašnja traka za treći i četvrti izlaz (kruženje).
"Kruženje" u spoljnjoj traci je pogrešno prestrojavanje na raskrsnici, kao kad iz trake za levo ideš pravo.
Prema tome prekrŝaj.
A to rade saobraćajne (i ne samo saobraćajne) siledžije. Koji su "svemogući". Magarci.
Ako ćeš na treći izlaz ili da "kružiš", u spoljnu traku.
Po tome, nas 10-ak bi mogli iz zezanja da kružimo jedno 2-3 sata i da potpuno blokiramo kružni tok i da nam niko ništa ne može.
Spoljna traka bi trebala da bude samo za prvi izlaz desno i niko nikom ne bi nikad presekao put. I tako je uglavnom u inostranstvu i polubankinama "pregrađeno"
Marija
23.02.2025 • 08:03
Na svim kruznim tokovima postavili ste bilborde platite reklamu da se nauce da iz srednje trake nemozes izaci i preseci nekoga u vanjskoj traci ako i dalje kruzi. Svaki dan na B.Evrope sudari. Svaki dan.
Koji je razlog i opravdanje da neko kruzi u spoljasnjoj traci? To sto ne zna pravila kruznog toka ili zato sto je nesiguran vozac pa mu/joj je lakse da udje u spoljasnju? Takvi vozaci ometaju saobracaj i trebalo bi da polazu ponovo dok ne nauce.
A to je da zakonski obavežu auto-škole da moraju svaka 3 meseca da bar duplo poskupe polaganje vozačkih ispita! Ta mera bi dala najveće rezultate kao i do sad. Bez tog člana ovo je samo još jedan idiotski zakon srpskih legislatora a kad bi ga imao - bio bi moronski!
Marija, sta pricas? Kako si dobila dozvolu? Ah da, clan... Spoljna traka je za prvo skretanje i da vozis tako da niko te ne bi presekao. Sta mislis zasto su pravili dve trake u kruznom toku? Na zalost ima puno takvih kao ti. U ovoj zemlji najgori imaju pare pai voze kola.
Pomerite granicu za polaganje vozačkog ispita na 20 godina. Tada ne bi bilo potrebe za probnim dozvolama. Šta će učeniku srednje škole i dozvola i auto. Tek posle dvadesete i svi mirni. Do tad bicikla i trotinet. Sa položenim propisima.
Vozim i bicikl i ono sto mogu reci je da su vecina biciklista kreteni jer ne znaju osnove saobracaja. Koji idiot ovo smislja? Inicijativa treba da obuci svoje clanove.
Sve je to zanimljivo, ali dok god imamo situaciju da razne kumare, zemare, pinkuše i ostali lojalisti smeju da nadrogirani i pijani gaze ljude po ulicama, nama neće biti bolje.
Nije ni trenutni zakon loš sam po sebi, loši su oni koji ga sprovode
Smatram da trajno oduzimanje vozila neće imati efekta jer oni koji najčešće krše pravila saobraćaja imaju novca da sebi kupe drugo vozilo. Takođe, trajna zabrana upravljanja određenim kategorijama vozila u praksi nema efekta jer izricanje iste, kao ni dosadašnje privremene zabrane, ne sprečava onoga kome je izrečena da svejedno sedne za volan. Ta osoba, naime, nije FIZIČKI ONEMOGUĆENA da to učini. Stoga predlažem da se te dve mere izbace iz ZOBS i umesto njih uvede zatvorska kazna od minimum 5 godina izrečena na licu mesta i bez prava na žalbu. Što se tiče uvođenja nulte tolerancije na alkohol, uticaj alkohola na sposobnost upravljanja vozilom je individualan i zavisi od mnogo faktora. Takođe, to što je nekome "Dregerom" izmereno, recimo, 0,8 alkohola u dahu (jer, taj aparat analizira količinu alkohola U DAHU, A NE U KRVI, što mnogi zaboravljaju!) ne znači da taj neko ima istu količinu alkohola i u krvi, niti da taj neko, u tom trenutku, nije sposoban da upravlja vozilom i voleo bih da vidim nepobitan dokaz za to. Stoga, smatram da je uvođenje nulte tolerancije na alkohol čisto preterivanje. Jedno pivo posle ručka ne može nikoga da učini nesposobnim da vozi.
Momci niste u pravu: Marija je tačno opisala situaciju iz prakse, i pravilno objasnila primenu norme na tu situaciju.
Radi se o menjanju trake. Niko ne može promeniti traku dok se nije uverio da to može bezbedno da izvede.
Potrebne su mnoooogo vece kazne za sve koji ponavljaju prekrsaje.
Tako i za parkiranje, jer ppostoje oni koji ce svaki put da upale sva cetiri migavca i ostave kola gde bilo.
Takodje, zaustavljanje na nekim mestima treba da bude jos jace kaznjavano, da se postavi poseban znak. To bi trebalo u Kornelija Stankovica, Kosovskoj.
U momentu vožnje putem, biciklisti su ravnopravni učesnici u saobraćaju i morali bi imati ista prava i obaveze, a to uključuje i polaganje ispita iz poznavanja saobraćajnih znakova.
Tako su uveli i nova brojila za struju preko kuma i sad placamo duplo vece racune..ovaj kartel se zasniva na pljacki naroda i sve zakone tako prave..svuda pokacili znakove za skole i 30 ogranicenje sto je definitivno samo pljacka i otimanje
Dokle god policajci pišu zakone oni neće valjati. Policajci su pre svega neškolovani kako po pitanju saobraćaja tako i po mnogim drugim. Oni treba da sprovode ono sto pametni ljudi odluče ali kod nas kolo vode i zato nam je ovako!
pustiti klince u ove guzve i kolapse... A te kamere ce u neuredjenom saobracajnom sistemu samo stvarati jos vece kolapse i gnev kod naroda... Bravo za pametne...
Na svim kruznim tokovima postavili ste bilborde platite reklamu da se nauce da iz srednje trake nemozes izaci i preseci nekoga u vanjskoj traci ako i dalje kruzi. Svaki dan na B.Evrope sudari. Svaki dan.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Probne dozvole se ukidaju, vozila se oduzimaju trajno, a biciklisti će moći da voze u kontrasmeru
Autor: Tanjug
Info
•23.02.2025.
•23:51
Komentari 45
Trt
Djorde
Petar
Sretren
krajiška vila
Zakon će važiti za svakoga?
Treća strana
Ziva
Meda
DachaNS
/
a neee. ne moze kao u evropskim zemljama koje se uzimaju za primer voznji biciklom.
mora da se sabotira, moraju se srbi proizvoditi bahatim idiotima protiv kojih je ceo svet, mora da se ide u briks
kozak
U momentu vožnje putem, biciklisti su ravnopravni učesnici u saobraćaju i morali bi imati ista prava i obaveze, a to uključuje i polaganje ispita iz poznavanja saobraćajnih znakova.
--
Malo para smo dali drzavi kod polaganja za kola, jos samo i ovo da uvedu da nam kozu sa ledja skidaju. Bicikl NIJE motorno vozilo. I zasto ja sa B kategorijom ne mogu da vozim obican moped? Vec mi treba ponovo polaganje i placanje? Sta ce da me nauce u autoskoli? Da balansiram na dva tocka? Lopovluk. Samo vi agitujte i davajte ideje drzavi, pa se sutra nemojte iznenaditi kada vam uvedu registraciju na patike. Poznavanje saobracaja treba da se uvede u skole kao sto je nekada bilo pa bi imali manje biciklista koji ne poznaju pravila. Biciklistima su pravila saobracaja bitnija od znakova jer se retko koji znak odnosi na njih.
Pazi sad
detelinara
Ogranicava se nesto sto je ekoloski najbolja opcija za prevoz u gradovima gde kilometar kosta dva, tri dinara, ali se zato ne sankcionisu prastari dizel krsevi koji i dalje prolaze tehnicki pregled, a iz auspuha im bukvalno izlazi kancer.
Lala
9
Ćoravi desk
Oni u vanjsko ( izraz koji se koristi u Srpskom jeziku ) mogu da se u istoj voze ceo dan ako im dune, nisu u obavezi da izađu i imaju prednost naspram onih u unutrašnjoj traci.
Treba mi jedno objašnjenje, kako to da je sa mnogo jednostavnijim sistemom obuke i pravila polaganja, mehaničkim vozilima, 0.5 promilnom granicom bilo manje stradanja nego danas sa svim ovim savremenim čudima.
Novosadjanka
Foxy
Živim tu i prolazim kroz taj glupavi kruži tok svaki dan po nekoliko puta. Tako da ti otvoreno kažem - ne laži - nisu sudari svaki dan. Dogode se jednom mesečno možda, ako i toliko. Uglavnom budu izazvani tim pametnjakovićima kao što si ti koji "vanjsku" traku koriste da naprave pun krug što je svakome sa više od dve moždane ćelije apsolitni apsurd pa čak i čist bezobrazluk.
Darius
Joe
Joe
Vozac
NSAboriginal
"Kruženje" u spoljnjoj traci je pogrešno prestrojavanje na raskrsnici, kao kad iz trake za levo ideš pravo.
Prema tome prekrŝaj.
A to rade saobraćajne (i ne samo saobraćajne) siledžije. Koji su "svemogući". Magarci.
Ako ćeš na treći izlaz ili da "kružiš", u spoljnu traku.
Po tome, nas 10-ak bi mogli iz zezanja da kružimo jedno 2-3 sata i da potpuno blokiramo kružni tok i da nam niko ništa ne može.
Spoljna traka bi trebala da bude samo za prvi izlaz desno i niko nikom ne bi nikad presekao put. I tako je uglavnom u inostranstvu i polubankinama "pregrađeno"
@Marija
23.02.2025 • 08:03
Na svim kruznim tokovima postavili ste bilborde platite reklamu da se nauce da iz srednje trake nemozes izaci i preseci nekoga u vanjskoj traci ako i dalje kruzi. Svaki dan na B.Evrope sudari. Svaki dan.
Koji je razlog i opravdanje da neko kruzi u spoljasnjoj traci? To sto ne zna pravila kruznog toka ili zato sto je nesiguran vozac pa mu/joj je lakse da udje u spoljasnju? Takvi vozaci ometaju saobracaj i trebalo bi da polazu ponovo dok ne nauce.
Realista
Po iskustvu
Moj slučaj
Nevena
Po iskustvu
dule
Nije ni trenutni zakon loš sam po sebi, loši su oni koji ga sprovode
pera
Dežurno gunđalo
Marko
Radi se o menjanju trake. Niko ne može promeniti traku dok se nije uverio da to može bezbedno da izvede.
Igor
Tako i za parkiranje, jer ppostoje oni koji ce svaki put da upale sva cetiri migavca i ostave kola gde bilo.
Takodje, zaustavljanje na nekim mestima treba da bude jos jace kaznjavano, da se postavi poseban znak. To bi trebalo u Kornelija Stankovica, Kosovskoj.
Parkiranje
Tamara
Hattori Hanzo
Pera
/
biciklisti da voze kao u najgorim zemljama briksa
Elmer davež
Taj u "vanjskoj" traci treba da izađe na prvi izlaz a ne da kruži.
Alane Oprosti
Mile
driver
Marija
Xa Xa Xa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H