U toku je izrada novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju koji bi trebalo da bude gotov do kraja 2025. godine, a građani Srbije imaju priliku da daju predloge za njegovo unapređenje.
Ovo je prilika da se ukine sve što je suvišno u zakonu: rok važenja prve pomoći, obavezne zimske gume, ograničenje brzine na autoputu. Ima toga još verovatno, jer je prenormiranost karakteristika birokratskog društva.
Ne postoji uslovno levo svetlo.
Kada se upali zelena strelica, apsolutno bez ometanja je skretanje levo, a pesaci ne mogu da se nađu na pešačkom prelazu te ulice u koju se skreće levo.
Skoro su svi ukinuli, osim skandinavaca, jer je kod njih zima 2/3 godine.
Potpuno bez smisla.
Odgovornost organa upravljanja putevima i na državnom i lokalnom nivou!
@Roksi
U potpunosti se slažem sa Vašim stanovištem,samo bih ih malo proširio.
Vozači bicikla i el.trotineta koji učestvuju u javnom saobraćaju,OBAVEZNO polaganje PSP-a,kao i posedovanje žutih reflektujućih prsluka i biciklističkih kaciga.
----
I da im se stavi semafor na kacigu, da imaju obavezne zmigavce i rotaciju na kormanu? Vidi, biciklistcke zemlje kao sto su Danska ili Holandija NEMAJU takvu zakonsku obavezu. Pa valjda je njihovo iskustvo u toj sferi neki dobar reper kako raditi i donositi zakone? Prsluk je glupost ako nemas svetla na bajsu jer ce te vozac automobila videti tek kada farovi osvetle taj prsluk, a to moze biti kasno. Svetlo na biciklu se vidi realno na kilometar. Kaciga je opciona za bicikliste a obavezna za trotinete. Trotineti su ograniceni na 25kmh, a priznacete da mnogi voze bicikle brze, a nemoraju kacigu da imaju. Postoji mnogo nelogicnosti u zakonu jer se nasi ljudi koji odlucuju o tome prave pametni umesto da prepisu neka resenja iz uredjenih zemalja.
Pre ukinite razne idioCke ateste koje su izmislili u amss koja je parazicka organizacija bez odgovornosti u nekom ministarsvu, pei uvozu nekog auta zna se kome u dzep ide 155e. ! Atest na folije za stakla ukinite, pljacka na kvadrat a zanimljivo je da atesti koje srbistan izdaje vaze samo u srbistanu na kirilici i famozna ,,medjunarodna vozacka dozvola,, sa rokom traja nja, svo to ukinite i ne izmisljati nepotrebno !!!!
Dokle god saobraćajni policajci budu primali mito od 1 do 2 crvene zakoni su nebitni.Takođe i narod mora da se menja i postane svestan odgovornosti, propisa, pravila, kulture saobraćaja ....Nema leka apoteka. Sve je otišlo u 3pm još unutar porodice.
Полагање за бицикл не постоји нигде у свету. Уместо тога треба у школе увести саобраћајну едукацију са циљем да се деца науче прописима када су учесници у саобраћају као пешаци и као бициклисти.
Полагање за тротинет је смешно уколико се зна да су они ограничени на оне који не иду брже од 25кмч и имају мотор до 650w. Ако дозволе јаче и брже онда нек уводе полагање јер тротинети који су легални су брзи као бицикл и користе исте стазе.
Sadašnji koncept auto-škola je deplasiran u potpunosti. Auto škole uče kandidate da polože vozački ispit, ne da nauče da voze. Možete im nametati još stotine obuka, časova, to neće ništa promeniti.
U auto skole uvesti obuku iz uslovnog skretanja, drzanja odstojanja, davanja zmigavaca, sta se radi kada vidis zuto svetlo, voznja u kruznom toku(manite me srpskih pravila nego ono sto ti razum govori)... Kod bolnice u petak debil u kolima auto skole je skretao levo bez da je pogledao da li krecu pesaci, on je imao upaljeno zeleno za uslovno skretanje. Biciklusti su posebna prica, ukinite versku nastavu i vratite OTO gde su se ucile osnove saobracaja i za bicikliste.
Ogranicite voznju kamionima 8,5 h dnevno, zabraniti voznji vikendima i preticanje autoputevima ! Ne treba tu puno pametovati,samo prepisati pravila saobracaja od prvih eu komsija !
po osnovnim i srednjim skolama su se ucila pravila saobracaja za biciklove, polagali testovi na tehnickom obrazovanju i vozilo po improvizovanim poligonima.
cak su organizovana regionalna medjuskolska takmicenja.
eto dokaza incijativi da je svaka kuca imala bicikli.
pa su onda dosli rodoljubi troprstasi i urbani koji tvrde da su bolji od ovih pa voze bez svetala u suprotnom smeru
Pošto vidim da su biciklisti najveća pretnja u saobraćaju, moj predlog je vratiti se na stari sistem.Kroz osn. školu povećati svest o učešću u saobraćaju. Nekada je, recimo, kod moje O.Š.postojao poligon sa saobraćajnim znacima, saobraćajna policija je dolazila u škole i držala časove vezane za saobraćaj. Postojala su školska takmičenja u vožnji bicikla. To je dovoljno za stvaranje saobraćajne kulture jednog društva.Ta kultura je nekada postojala.
U potpunosti se slažem sa Vašim stanovištem,samo bih ih malo proširio.
Vozači bicikla i el.trotineta koji učestvuju u javnom saobraćaju,OBAVEZNO polaganje PSP-a,kao i posedovanje žutih reflektujućih prsluka i biciklističkih kaciga.
Takodje...Pešaci su pre stupanja na kolovoz,DUŽNI,da se uvere da je to činjenje bezbedno i da se uvere da nikoga ne ugrožavaju i da najkraćim i najbržim(mogućim) putem predju isti...
Kad se uvede kazna na licu mesta od milion dinara, za svakog ko kaže.. ZNAŠ LI TI KO SAM JA .. onda možemo da pričamo o nečemu.. dotle, znaš li ti ko sam ja.. nezna niti ga birga ni za kakve zakone, a ni da li će da pokupi nekog pešaka na pešačkom, ili van njega..
Svaki ucesnik u saobracaju treba da polaze osnovna paravila u saobracaju...
Svi koji voze po kolovozu, ukljucujuci i bicikle i trotinete i one na jednom tocku moraju imati obavezno osiguranje...
Vidjam decu od 10 godina da jure na trotinetima po kolovozu...roditelje te dece treba kaznjavati...
Kaznjavanje prema prihodima moze, ali kada se sve uvede u belu zonu. A do tada - kaznjavanje prema ceni automobila kojim je nacinjen prekrsaj ili spram toga koliko i kojih automobila doticni prestupnik ima, kao i njegove istorije prekrsaja
Nekada je bilo predviđeno posedovanje potvrde o poznavanju propisa za vožnju biciklom. Ne bi bilo loše i neko simbolično obavezno osiguranje od 1000 dinara godišnje.
Imamo mi dobar zakon, samo što se ne primenjuje. A polaganje za bicikl- pa moramo nešto taksi, formulara, i polaganja ispita naplatiti. I država treba da živi!
U tekstu je spomenuto da većina građana predlaže uvođenje vozačkih dozvola za bicikle i trotinete. MOJ predlog je da to NE bude klasična vozačka dozvola kao za auto, već da DOZVOLA kao takva tj da se za dobijanje iste polaže SAMO teoretski deo o saobraćajnim znakovima i osnovnim pravilima koje su vezane za vožnju bicikla. I da CENA te dozvole bude čisto sumbolična jer je to: da tako kažem većina siromašnijih dela gradjanstva i učesnika saobraćaja (ne bih ovom izjavom nikog da uvredim). I da to bude obavezno za OSOBE OD 12 ILI 14GODINA jer tada mlađa deca počinju da koriste bicikl u svakodnevnom saobraćaju, a da NEMAJU pojma šta pojedini saobraćajni znakovi uopšte znače. Druga stvar: OBAVEZNA svetla noću na biciklima; napred belo, a nazad crveno svetlo, mada to zakon već obavezuje, ali malo ko ga poštuje. Gradom uveće i noću svaki 5-i bicikl je i dalje neiosvetljen. Poštriti kazne za takve bicikliste, svako moze kod Kineza da si priušti komplet svetla za bicikl od 200-300din, a TO može da mu spase glavu-život, a vozača auta koja ga nije video može spasiti bezpotrebne robije. Ovo govorim iz ugla vozača auta i vozača bicikla!!! PRETPOSTAVLJAM da će se većina složiti samnom o ovom predlogu. Hvala svima na pročitanom podužem komentaru!
Uskladjivanje novcanih kazni sa nivoom primanja ima smisla iskljucivo kada su svi novcani tokovi u beloj zoni.
Vlasnik firme u kojoj sam radio je sebe drzao na minimalcu i vozio automobil od 150k evra.
Verujem da vecina vozaca npr g klase i nema zvanicna primanja.
Poostriti politiku iskljucivanja iz saobracaja je jedino resenje jer dok mozes da se izvuces uz novcanu kaznu, zakon bogate ni ne dotice...
Za vožnju bicikla!? To je apsolutno nepotrebno, treba uvesti svake godine vožnju bicikla na poligonu u osnovnoj školi, kao što je bilo nekad, da se deca nauče pravilnom kretanju u saobraćaju.
svu ovu skupocu i da se uvede polaganje za bicikl i el trotineta? nije dosta sto su morali da plate onu nalepnicu za trotinete jos para da se uzme. kao i za one sertifikate za profi vozace, sramota.
Никакви докази не постоје да су возила са десним воланом већи ризик у саобраћају, насупрот возачи таквих возила су опрезнији. А на британском тржишту има хиљаде хибридних возила у ценовном распону од £500-£1900. Овако сте напунили земљу дизел кантама које је ЕУ избацила и са којима више неможемо ни на пут пошто су забрањена у већини европских градова!
Zakon je dobar ali ne vazi za svakoga i tu je kraj price! Kada niko ne bude iznad njega onda ne treba nista menjati. Ovo je obicna prica za lakoverne i mogu raditi razne izmene i dopune jer zvuci onako pretece novi zakon i sl.
"- Digitalizaciju sistema kontrole i efikasnije procesuiranje prekršaja uz pomoć kamera i veštačke inteligencije."
Bravo kreteni. Kad bi ovo zaista bilo, svako bi na kraju dana dolazio sa 10 manjih, često besmislenih prekršaja. Povlašćeni, naravno, i dalje ne bi odgovarali ni za one najveće!
Prilagodjeno visini primanja? Znači svi koji radimo prijavljeni ćemo stradati više od onih koji rade na crno ili prijavljenih na minimalac. Bonus je što će nezaposleni klinci bogatih roditelja verovatno prolaziti sa minimalnom kaznom. Svi smo po Ustavu jednaki i jedino je pošteno da kazne budu iste, a neka budu obavezni zatvorski dani za ozbiljne prekršaje.
A kako bi bilo da se jednostavno primenjuje dosadašnji ZOBS? Možete doneti najbolji i najpravičniji zakon na svetu ali ako ga ne primenjujete usled koruptivnih institucija u lancu izvršenja - od toga neće biti ništa kao i do sada.
Који је ово „нови” Закон о безбедности саобраћаја по реду у последњих 20 година? Па они га мењају чешће него чарапе…
Такође, возачке дозволе за бицикл? Ком генијалцу је то пало на памет, и што је службеник ту идеју уопште пренео новинарима? Какви су нам политичари, сад ће неко учинити да се тако нешто заиста стави у закон!
Samo 150? Pa ja sam poslala 2. "označavanje LED sijalicama pešačkih prelaza kako vertikalno tako i horizontalno" je verovatno trazio preduzetnik koji se time bavi. Sijalice nisu trajale duze od mesec dana.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi zakon o saobraćaju u pripremi, građani poslali 150 predloga šta da se menja
Autor: Blic
Info
•13.04.2025.
•06:50 > 09:54
Komentari 37
Nick
Brau
Kada se upali zelena strelica, apsolutno bez ometanja je skretanje levo, a pesaci ne mogu da se nađu na pešačkom prelazu te ulice u koju se skreće levo.
Pera Ždera
Potpuno bez smisla.
Odgovornost organa upravljanja putevima i na državnom i lokalnom nivou!
kozak
U potpunosti se slažem sa Vašim stanovištem,samo bih ih malo proširio.
Vozači bicikla i el.trotineta koji učestvuju u javnom saobraćaju,OBAVEZNO polaganje PSP-a,kao i posedovanje žutih reflektujućih prsluka i biciklističkih kaciga.
----
I da im se stavi semafor na kacigu, da imaju obavezne zmigavce i rotaciju na kormanu? Vidi, biciklistcke zemlje kao sto su Danska ili Holandija NEMAJU takvu zakonsku obavezu. Pa valjda je njihovo iskustvo u toj sferi neki dobar reper kako raditi i donositi zakone? Prsluk je glupost ako nemas svetla na bajsu jer ce te vozac automobila videti tek kada farovi osvetle taj prsluk, a to moze biti kasno. Svetlo na biciklu se vidi realno na kilometar. Kaciga je opciona za bicikliste a obavezna za trotinete. Trotineti su ograniceni na 25kmh, a priznacete da mnogi voze bicikle brze, a nemoraju kacigu da imaju. Postoji mnogo nelogicnosti u zakonu jer se nasi ljudi koji odlucuju o tome prave pametni umesto da prepisu neka resenja iz uredjenih zemalja.
Dejan
Pićuka
Детелинара
Полагање за тротинет је смешно уколико се зна да су они ограничени на оне који не иду брже од 25кмч и имају мотор до 650w. Ако дозволе јаче и брже онда нек уводе полагање јер тротинети који су легални су брзи као бицикл и користе исте стазе.
Dule
Miodrag
Elem, kultura u saobraćaju nam je nula, nepostoji.
Onda, poštovanje sebe samim tim dovodi do poštovanja i drugog učesnika u saobraćaju.
Fale nam biciklističke staze, jer bi se onda 100% više koristio bicikl.
I da, regulisati kamioniske firme.
scp - 096
Dogodine u Botošu
Ha
pazi sad
Dejan
/
cak su organizovana regionalna medjuskolska takmicenja.
eto dokaza incijativi da je svaka kuca imala bicikli.
pa su onda dosli rodoljubi troprstasi i urbani koji tvrde da su bolji od ovih pa voze bez svetala u suprotnom smeru
:D
Roksi
Vozači bicikla i el.trotineta koji učestvuju u javnom saobraćaju,OBAVEZNO polaganje PSP-a,kao i posedovanje žutih reflektujućih prsluka i biciklističkih kaciga.
Takodje...Pešaci su pre stupanja na kolovoz,DUŽNI,da se uvere da je to činjenje bezbedno i da se uvere da nikoga ne ugrožavaju i da najkraćim i najbržim(mogućim) putem predju isti...
sikter more
нс
Пешачки код нас катастрофа,једна жута сијалица!
PoP
Svi koji voze po kolovozu, ukljucujuci i bicikle i trotinete i one na jednom tocku moraju imati obavezno osiguranje...
Vidjam decu od 10 godina da jure na trotinetima po kolovozu...roditelje te dece treba kaznjavati...
pera
Miki
Vozač
Mikan
Novak N
Gari
Vlasnik firme u kojoj sam radio je sebe drzao na minimalcu i vozio automobil od 150k evra.
Verujem da vecina vozaca npr g klase i nema zvanicna primanja.
Poostriti politiku iskljucivanja iz saobracaja je jedino resenje jer dok mozes da se izvuces uz novcanu kaznu, zakon bogate ni ne dotice...
Obavezna
na
Јован Гутурић
Meklaren&Doljevac;
BV
Bravo kreteni. Kad bi ovo zaista bilo, svako bi na kraju dana dolazio sa 10 manjih, često besmislenih prekršaja. Povlašćeni, naravno, i dalje ne bi odgovarali ni za one najveće!
Pančevac
Map
Рон Џереми
Realista
Нестручњак
Такође, возачке дозволе за бицикл? Ком генијалцу је то пало на памет, и што је службеник ту идеју уопште пренео новинарима? Какви су нам политичари, сад ће неко учинити да се тако нешто заиста стави у закон!
Slucaj
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H