Autor: Euronews Srbija

Info
23.04.2025.
07:51 > 07:51
U situacijama nasilja nužna odbrana može biti ključna, ali i rizična.
  • 1042

    23.04.2025 11:01
    Definicija nužne odbrane je kod nas pravno tako formulisana da u praksi ista ni ne postoji. Smatram da ni policija ni tužilaštvo ni sud ne mogu i nemaju pravo da tvrde da napad nije bio tog intenziteta da opravda lišavanje napadača života, jer to ni na koji način ne mogu da znaju pošto niko od njih nije bio na licu mesta. To može da tvrdi jedino sama žrtva napada. Osim toga, mora se uzeti u obzir i intenzitet ugroženosti koji je žrtva napada percipirala.
  • Dejan

    23.04.2025 10:39
    srb
    niste shvatili da su srbijanski zakoni upereni protiv obicnog postenog gradjanina ! Od poreza, do ,,ne prilagodjene, brzine,, i ostalih marifetluka,zato ja kazem i pisem, samo vi navijajte za srbistan u onim i ovim sportovima !!!!
  • Tomislav Kopunović

    23.04.2025 10:36
    Nužna odbrana
    Koji apsurd. Zakon više stoji na strani delikventa nego žrtve iako je on samim svojim činom postao apsolutno odgovoran za posledice po žrtvu pa i po sebe. Hitno menjati zakon jer takvu vrstu ljudi treba iskoreniti iz društva.
  • NN

    23.04.2025 10:08
    Toma Fila
    naš poznati advokat je svojoj ženi rekao gde stoji pištolj, pa ako joj neko nasilno upadne u stan neka ga upuca, odbraniti je možda može ali oživeti ne ... mislite o tome ...
  • Sedam

    23.04.2025 10:06
    Kada te FSB i BIA hapse bez legitimisanja, po ovome imaš pravo da se braniš dok ih ne odbiješ od sebe. U praksi, ideš na Klisu u zatvor i bivaš proglašen teroristom.
  • Marko

    23.04.2025 10:06
    Kao zrtva nasilja u NS ja jos moram da platim napadacima odstetu. To samo ima u Srbiji pazite nigde drugde. Toliko o pravosudju Srbije.
  • cc

    23.04.2025 09:56
    smejurija
    od zakona.a sta je sa politicarima koji divljaju na putevima
  • Gavrilo

    23.04.2025 09:56
    Nema mi tu šta da izmišljamo toplu vodu. Prepisati zakone iz Teksasa, SAD, najdemokratskije zemlje na svetu i to je to.
  • Lala

    23.04.2025 09:54
    Zakon
    Lepo uvesti zakon kao u Americi o zaštiti imovine i kad vidiš nepoznatog ili nepozvanog na svom imanju "skineš" ga kao vrapca i ćao. E onda će se "gospoda' kriminalci dobro zamisliti
  • Ilija

    23.04.2025 09:51
    Zakon za vladare iz senke
    Ovaj zakon je svesno napravljen od vladajućih struktura kako bi u svakom trenutku mogli da vas opljačkaju milom ili silom, a ako se branite da vas kazne novčano i zatvorski.
    Zapitajte se ko je autor ovog zakona.
  • Joca

    23.04.2025 09:24
    Sta posle
    Sve lepo pise u zakonu ALI! Na uvidjaj ce doci politicki instruisani policajci i tehnicari a zatim predmet proslediti tuzilastvu koje je podeljeno i dobija politicke instrukcije kako da postupi. Jedino sto vas sigurno stiti, je clanstvo uvladajucoj stranci.
  • Taj trenutak

    23.04.2025 09:24
    Kada mi neko
    Upadne u kuću/dvorište sa namerom da počini krivično delo, e vidite, tada prestaje da važi sav državni zakon i stupa na snagu moj zakon gde cu iz petinih žila da branim porodicu i sve sto sam stvorio sa mojih 20 prstiju. Imam visok zid, nemam kamere,mnogo mrtvih uglova u dvorištu, poznajem svaki ugao svog dvorišta i znam gde se šta nalazi za bilo koji vid samoodbrane. Tako da...
  • Komša sa prvog

    23.04.2025 09:20
    Stari zakon je debilan
    Zakon treba promeniti tako da AKO vas i vašu porodicu i imovinu neko napadne kod ličnog kuće/stana, da imate pravo na odbranu ali da se ne liši život napadača.

    Znači provalnik upadne u stan dok spavate, možeš da bejzbol palicom onesposobiti, bez pravnih posledica.

    Stepen takvog kriminala bio bi 0,05% vrlo brzo.

  • pravnik

    23.04.2025 09:18
    samo udri bagru
    Sve je to smisljeno, posto drzava generise ogromnu vecinu nasilja nad narodom. Ako vas neko napadne, uradite tako da zazali za preostalo potencijalno vreme svog ostatka zivota. To je najbolja prevencija protiv siledzija.
  • PeTejac 72. II puta

    23.04.2025 09:12
    Tamo neke 94. ili 95. na TV BK ide emisija Pozovite 92 (il’ tako nekako se zvaše).
    U nekom perifernom naselju Beograda, u sitne sate stariji bračni par i neki momak čekaju autobus. Prilaze dvojica bračnom paru i počinje verbalni napad. Počinje i fizičko maltretiranje.
    Prisutni momak opominje napadače, no bez rezultata.
    Par počinje da beži prema ulazu obližnje zgrade, a napadači uz udarce, za njima.
    Kasnije, na uviđaju, stariji bračni par se ne seča svih detalja (sve se u momentu odigralo), ali prisutni momak je upucao obojicu napadača sa po dva metka u grudi. Obojica mrtvi, da mrtviji ne mogu biti.
    Momak koji je pucao, nestao i nikada nije nađen.

    U protivterorizmu postoji:

    TRI DVOJNA PRAVILA ZA PIŠTOLJ (REVOLVER)

    1. Pištolj (revolver) uvek držati sa OBE ruke;
    2. Nišaniti sa OBA (otvorena) oka;
    3. Pucati uvek DVA puta u grudi protivnika (nikada samo jednom).
  • Moj slučaj

    23.04.2025 08:56
    Napad nožem, bez ikakvog razloga, nepoznata osoba. Oduzeo nož napadaču, oborio ga na zemlju, pozvao lično policiju. Dok sam čekao policiju, kako bih savladao napadača koji nastavlja napad i bez noža, udaram ga 3 puta u predelu stomaka i ne dozvoljavam da pobegne.
    Prodajem ga policiji.
    Osuđen sam za prekoračenje nužne odbrane i protivpravno zadržavanje lica, a ljubazni gospodin samo za posedovanje hladnog oružja.
    Kaže sudija, da vas je ranio bio bi skroz drugačiji slučaj, bolje da ste bežali...
    Dakle, ako vas neko napadne, pustite da vas ubode ili upuca, da biste imali dovoljan razlog za odbranu.
  • Srbija

    23.04.2025 08:45
    Staložena odbrana
    Trebalo je da navedu da obavezno u džepu nosite daljinski upravljač, pa kad vas neko napadne i pokuša da ugrozi vaš život, vi stisnite pauzu, a onda malo razmislite o nužnoj odbrani i količini otpora koji morate da uložite da ne biste na sudu posle bili krivi. Kada sve to ustanovite, na tenane, kliknite Play i lagano krenite sa odbranom.
  • Suuuper

    23.04.2025 08:43
    Kad vas neko napadne, sačekajte da vidite šta je mislio i onda kalkulisano reagujte.
  • need for speed

    23.04.2025 08:41
    Kafa, može?
    Upada mi ubica u stan sa pištoljem i ja mu kažem : "čekaj da utvrdim sve aspekte pa da vidim da li da te zamolim da odeš ili da te ubijem". Sad ću ja to brzo...
  • NSad

    23.04.2025 08:33
    Zivo me zanima
    Da li bi gospoja pricala istu pricu kada bi njoj u pali u stan i zavukli ruku u jaknu u kojoj je mozda pistolj, mozda ne, a ona ima delic sekunde da reaguje i puca na napadača? Da li bi imala vremena da razmislja "a da se pri tome u najmanjoj mogućoj meri ugrozi ili povredi pravno dobro napadača". Nije ni čudo u šta je država pretvorena, u Raj! Za šljam.
  • Milan

    23.04.2025 08:17
    Slučaj
    Ukolko neko uzme kopiju pištolja , tj igracku koja verno izgleda kao pistolj i vi povredite nekoga ko vam tako preti bićete kaznjeni. Možete uzvratiti samo ako ste sigurni da je prai pištolj u pitanju ili ako opali neki metak. Najbolje je pustit da budete ranjeni i onda ako možete uzratiti.
    Ako vas neko ubode nožem i stoji pored vas ali vise ne bode nego recimo psuje, ne smijete povrediti tog napadača jer je prestala potreba. najbolje sačekati bar jor jednom da vas ubode i možete se braniti jer tada je nastala potreba za samoodbranom.
    Zakon je jasan i kaže da ste prekoracili samoodbranu ako uradite bilo sta kada prestane napad, dozvoljeno je jedino da plačete i molite napadača da prestane i ode.
    Ako imate nelegalan pištolj, i pucate u nekoga ko vas je napao isto pištoljem. Bolje pokusajte da se sklonite, mozda sa nekom prostrelnom ranom nego da upotrebite takav pištolj. Doktori vas mogu zakrpiti ako prezivite metak, ali vam neće pomoći oko zakona.
  • Realista

    23.04.2025 08:16
    idiotizmi komunizma
    Definicija "nužne" odbrane je pravno tako formulisana da vam je bolje da vas prebiju ili ubiju - da ne bi posle vi imali problema, jer ovi što su vas napali ionako to rade svaki dan i imaju inspektore i sudije koji će im priteći u pomoć ako zatreba nekom malom abolicijom ili proceduralnom greškom....
  • д

    23.04.2025 08:10
    д
    Сваки човек има права само одбране када му је живот породица и имовина угрожена. Суд ово често негира и често насилника ослободи или га казни не примереном казном. Закон се мора мењати у складу са временом у коме живимо јер су људи постали никад више дрскији агресивнији безобзирнији и сл. У Србији и даље лопов може ући у ваш стан кућу и отети вам имовину док му ви ништа неможете или вам украсти отети ауто и сл. што није закон већ се представља да јесте.
  • komsha

    23.04.2025 08:03
    naravno
    dosta je bitno ko vas napada...
    ako je član neke stranke ili kriminalac, ne smete da se branite

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna