Novi Sad
16.02.2015.
09:32 > 09:42
Uličnim sviračima koji godinama sviraju u podzemnom prolazu u centru Novog Sada to je sada zabranjeno, na zahtev zakupaca lokala, zbog "buke i uzmemiravanja zaposlenih". Poručeno im je da će u suprotnom reagovati obezbeđenje.
  • istina stiže

    27.01.2024 03:31
    laž
    Onaj tamo laže za čl.15 ZAKON O JAVNOM REDU I MIRU
    pa zato evo ga:
    Uznemiravanje građana vračanjem, proricanjem ili sličnim obmanjivanjem

    Član 15

    Ko se bavi vračanjem, proricanjem sudbine, tumačenjem snova ili sličnim obmanjivanjem na način kojim uznemirava građane ili narušava javni red i mir - kazniće se novčanom kaznom od 10.000 do 50.000 dinara ili radom u javnom interesu od 40 do 120 časova.
  • muzičar

    19.02.2015 23:01
    muzika?
    Muzika je jedna od najlepših stvari u životu.Svako neka sluša šta hoće kod svoje kuće ali niko ne mora da sluša ono što mu drugi nameću,pogotovo kada su to tri,četiri pesme koji dotični izvođači besomučno vrte u krug. Stvarno mi nije jasno kako i njima već nije muka od jedog te istog repertoara.Stavite se npr.na mesto radnika u banci(na uglu Zmaj Jovine) koji radi odgovoran posao a dotični tamburaš arlauče na metar od izloga i čuje se kao da je unutra.Niko nema pravo da nekog maltretira a ovo o čemu pričamo je upravo to MALTRETIRANJE.Postoji zakon o javnom redu i miru (član 15)i svako koga neko na ovaj način uznemirava ima pravo da slobodno zove polciju.Baš bih voleo da vidim kako bi recimo dotični dotični izvođači prošli na recimo Limanu, Novom Naselju ,Grbavici, Datelinari.. Što malo tamo ne probaju da sviraju kad misle da su tako interesantni.Oni koji su prokomentarisali da oni kojima smeta treba da se isele iz SVOJIH STANOVA I POSLOVNIH PROSTORA mogu slobodno da odvedu dotične izvođače ispred svoje zgrade ili kuće ,ljudi koji žive i rade u centru se NEĆE LJUTITI.
  • 19.02.2015 09:08
    svedok
    Lično sam više puta čuo Nikolu kako vredja žene.Samo mi nije jasno da je čovek više puta izašao u jednim besplatnim novinama i nahvališe ga,neverovatno.Mogu odmah da vam dokažem sa desetak žena koje su bile izrugane i vredjane od dotičnog.
  • 17.02.2015 17:53
    Brus Vilis
    Baš sinoć sam ih video, obojicu u podzemnom prolazu, na stepeništu. Svirali su jednu sjajnu pesmu, meni nepoznatu, ali je zvučalo odlično. I, šteta, par puta su baš prostački dobacili nekim devojkama i ženama koje su se penjale kraj njih.
  • Milos,Novi Sad

    17.02.2015 12:25
    da
    A odakle tebi pravo i ko si ti da nekom govoris da proda svoj stan i odseli se negde drugde? Da mu ga nisi ti mozda kupio? Bas bi te video da tebi neko danju i nocu drnda ispod prozora pa da ne mozes ni da spavas ni da odmaras u svom sopstvenom prostoru koji papreno placas. Stavi se malo i u tudju poziciju pa ces videti da nije bas tako kao sto zamisljas. Ja sam u gradu uvek u prolazu, ali mi je sasvim jasno i razumljivo ako neko nema mira u svom sopstvenom stanu zbog prevlasti u svirkanju na ulici ili nekih drugih pojava koje se lako mogu urediti samo da se ima volje za to.
  • 17.02.2015 11:24
    NSdjanin
    Neka se oni iz festivala uličnih svirača zauzmu za to
    Ili im je samo bitno da gradske (naše) pare strpaju u džep
  • Tja

    17.02.2015 08:56
    Iskreno, slabo mi smetaju ti sviraci, jer ja sam samo u prolazu. Ne dolazim cesto u centar, ako bas nemam potrebe. Njega se secam kada sam bio mladji, odneo sam mu farke i cipele. Vidim ga kadkad kada prolazim gradom i nisam primetio da me nervira. Vidjam ga ili kod podzemnog ili u Jovinoj i ne razumem kome tu smeta. Nije da usred noci dzedzi pored necijeg prozora kako komentatori vole reci. Okolna buka je definitivno jaca. Opet, radije bi iznova i iznova slusao njegov repertoar nego turbo s**nje iz okolnih lokala, iako mi nekad ne prija da slusam tuzne pesme.
  • Milos,Novi Sad

    16.02.2015 23:05
    Smrt fasizmu, sloboda ulicnim sviracima
    Ovde se radi o diskriminaciji ljudi koji pokusavaju samo da prezive od onoga sto rade. Gospodo sa stanovima u centru centra, prodajte vase skupe stanove pa mozete da uzivate u tisini nekog drugog dela grada. U centru centra su sva desavanja i buka je ocekivana pojava.
  • vox

    16.02.2015 20:54
    Ova dvojica, bi trebalo da budu proterani i da leze u zatvoru. Prisustvovao sam tako bljak sceni, da ste videli doticnog kakav recnik, kakav nastup, koje vredjanje nicim izazvano, verujte da sam vlast, ne bi on video ni u od ulice.
    I jos nesto, kao sto je bilo sa prosjacima, nemojte se zanositi, sve je to organizovano.Ajde sto je organizovano, ali sto su postali drski i bezobrazni, to je prevrsilo svaku meru dobrog ukusa i kulture.
  • 16.02.2015 17:41
    Samo da pojasnim:
    - svirka nikada nije vremenski ograničena, tj traje dan i noć jer se "izvođači" smenjuju (jedan od njih svira na fruli isključivo Zajdi,zajdi od ponoći pa do ujutru)
    - vrlo često koriste pojačala, što je apsolutni bezobrazluk
    - repertoar im je ograničen
    - broj ponavljanja jedne pesme neograničen
    - bezobrazluk, beskrajan (probajte da ih zamolite da se premeste, pa ćete videti)
    _ veliki su manipulanti, i za svakoga imaju spremljenu drugačiju priču
    - vrlo često izmišljaju napade,( kao čiča sa guslama i čuveni V...)
    - o najugroženijoj populaciji na ovim prostorima ne vredi trošiti reči, jer svaki klinac koji radi u centru ima "menadžera" na susednoj klupi
    - na potezu od trga do čika Jove bude ih i po 5 različitih koji se međusobno nadjačavaju i naravno koriste klupe kao radni prostor


    Ovo je samo deo onoga što se svakodnevno dešava, i verujem da bi većina vas imala razmevanje za revolt građana kada bi znali pravu situaciju. Ovo traje godinama, i taj tamburaš npr. već 5-u godinu zavodi teror na ulicama i mnogi ga se plaše, jer otvoreno preti.

    ZAKON O JAVNOM REDU I MIRU
    Član 15*

    Ko remeti mir drugih izvođenjem muzičkih i drugih sadržaja, korišćenjem muzičkih instrumenata, radio i televizijskih prijemnika i drugih zvučnih uređaja, kao i mehaničkim izvorima buke i zvučnim signalima (motora i sl.) - kazniće se novčanom kaznom do 10.000 dinara.


    Zato samo molimo da se zakon poštuje, a organizovane muzičke manifestacije su toliko česte da u centru nikad nije dosadno
  • Konstantin

    16.02.2015 16:44
    A pečat ?!!
    https://www.youtube.com/watch?v=WMQLZkXe21I
  • novosađanin

    16.02.2015 15:57
    nazadnjak
    A dali se neko seća da su popovi zabranili Zmajeve Dečje Igre kod spomenika čika Jove Zmaja, jer im je smetala galama. Bljak!!!
  • 16.02.2015 14:09
    deki
    bitno da ovi sa trokolicama,što idu gde im se prohte,sve sa otpadom iz kntejnera,mogu slobodno da se kreću......sva bagra i šljam došao u novi sad
  • -

    16.02.2015 13:50
    -
    aman sta se lozitite.
    fingiraju vase reakcije da bi ulicni sviraci bili samo oni sa dozvolom...ako je dobije neko bez repertoara sa guslama i frulom

    a ne smetaju vam muzika i prostakluci iz kafica?
    neke radio stanice ne menjaju repertoar vec godinama
  • nik

    16.02.2015 11:59
    Bolje bi bilo da sa ulice sklonite onog malog koji zavja pored gradske kuce. Izgleda izuzetno neprijatno i uznemiravajuce!
  • CdRom

    16.02.2015 11:24
    Ajde brate Bokane reaguj! Naša je dekada, a ti si vlas u Novom Sadu. Pokaži kako se boriš za prava Roma.
  • 16.02.2015 10:52
    Нису то прави свирачи, већ фалшери невиђени. Ноте у животу нису видели.
  • Lala

    16.02.2015 10:24
    a jel ..
    moze neko da smanji Vucica na televiziji, ili barem da postave oznaku 18+?
  • 16.02.2015 10:12
    nema pecat???

    druze, to je obavestenje, a ti ga testiraj. zasviraj, pa kad cika cajac dodje po tebe, nemoj da se cudis. arlaucete i prosite tu ceo dan i smarate ljude, ne moze da se prodje centrom od vasih "daaajjjj zaa hleeebaaa, ziivvv biooo"
  • www

    16.02.2015 09:52
    Oni koji su stalno u centru, za razliku od onih koji samo ponekad prođu, znaju da su ovi ljudi, iako sviraju pristojno, zapravo veoma prosti, često dobacuju, najprostačkije psuju i deru se iz sveg glasa na prolaznike, često pijani, a najšečće i nepristojni. Žanama dobacuju redovno, vrlo često prostački. Da, slažem se da treba da bude uličnih svirača, slažem se i da treba grad da ih dotira i posebno angažuje, ali, moraju im se propisati i pravila ponašanja. Taj tamburaš, kome i ja često u prolazu ostavim novac, je velika prostačina i posle jedne scene koju videh, više od mene neće dobiti ni dinar. Istinski mi se zgadio! Mogu samo da zamislim kako je ljudima koji to slušaju po ceo dan. I, ne, branitelji svega i svačega, to NIJE kultura!
  • 15.02.2015 08:13
    Kanal na TV-u mogu da promenim, stanicu na radiju takodje, ali kako izaci na kraj sa nekim ko ti ceo dan pod prozor drnda jedno te isto. Ne postoji takav daljinski upravljač kojim bih mogao da ga premotam napred ili unazad, da ga ugasim, pojacam ili utišam. Jedno je slusati ulicnog svirača kada si u gradu u prolazu, zezanju, šopingu. Čuješ ga par sekundi dok prolaziš pored njega. Ako ti se svidi ti staneš na koji trenutak i poslušaš ga a kada ti dosadi produzis dalje. Gde da produzi onaj ko stanuje par metara dalje ili onaj ko radi par metara dalje i prinudjen je da svaki dan po nekoliko sati u vreme dok obavlja svoje radne zadatke slusa promuklo mrmljanje, 4 pesme koje se vrte u krug a da ni jednu ne otpeva do kraja.
  • Lala

    15.02.2015 01:17
    znimljivo
    Nekome smeta 6 sati akusticne muzike pod prozorom u po bela dana a ne smetaju im iventi celog vikenda u sitne sate?Vrlo zanimljivo!
  • Lala

    15.02.2015 01:10
    Obezbedjnje?
    Cije je to obezbedjenje,neko privanto?Pa ako im smeta neka vlasnici tog obezbedjenja naprave svoju privatnu prodavnicu,plate sve poreze i neka sa svojega teraju koga god hoce.Podzemni prolaz je jos uvek javna svojina tj svih grajdana NS-a.
    Radnicima kojima smeta ta buka neka lepo nadju neki drugi posao na nekom tisem mestu....Nece valjda par privatnih zakupaca gredskog poslovnog prostora da nam namece njihove zelje!
  • 14.02.2015 22:28
    @dule
    ne kaže se ČAK ŠTA VIŠE!
    ili čak ili šta više,nikako zajedno!
  • Bravo

    14.02.2015 21:29
    Podrška
    za sve one koji su izloženi svakodnevnom, celodnevnom i celonoćnom maltretiranju od strane samoproklamovanih uličnih svirača. Nazivati sebe "uličnim sviračem" znači biti umetnik i čovek. Ovi naši lokalni nisu ni jedno ni drugo. Priučeni muzičari koji su umislili da imaju pravo da nam svoj omanji repertoar svakodnevno, višesatno godinama nameću! Ako im se obratite sa molbom da se sklone ili utišaju, bićete izloženi salvama uvreda i pretnji ( ko ne veruje neka proba).
    Dragi sugrađani, verujte da u svakoj kući u centru grada žive ljudi sa svojim porodicama, i probajte zamisliti da vam svega par metara od vaše sobe neko svakodnevno svira jedno te isto,a nema kote kome da se požaite( iako je po zakonu o javnom redu i miru to pitanje regulisano).
    Mislim da bi najkorektnije bilo da se u Dunavskom parku na saletlama omogući celodnevno organizovano druženje sa ovim umetnicima, pa ko voli nek izvoli. Dovoljno udaljeni od stanara i poslovnih prostorija, a u takvom ambijentu bi ih bilo lepše i čuti i videti.
    Još kada bi to bila gradska odluka, svima bi bilo mnogo lakše.
  • dule

    14.02.2015 20:10
    Pre godinu il' dve bi na ovu vest psovao najgore.

    Ali...

    Ali radim blizu Trga Slobode. I dotični mi ne smeta. Ali mi smeta onaj što svira na fruli. Što je najzanimljivije, ne svira loše. Čak šta više. Ali ima mali repertora. I zvučnike, ako se ne varam. I onda čim je vreme lepo eto njega, i izvrti sve pesme 3 puta tog dana. Pesmu Kondorov let sam obožavao. Sad mi se stomak okrene kad je čujem. Kako začujemo frulu mi zatvaramo prozor. Više jednostavno ne možemo da izdržimo.

    Tako da, razumem da nekom ovo može da smeta.
  • zodijak ns

    14.02.2015 15:38
    RAMIZE SVIIIRAAAJ
    Sramooooota, neki folker, politicka ulizica, "revnosnik", kich od coveka...doneo odluku ili su na kolegijumu "gluvog glamockog" konsezusom izglasali. Sram da Vas bude.
    Ramize, sviraj! Ne mogu da ti se dovoljno zahvalim koliko je tvoje prisustvo pozitivna promena.
    Pare u sesircetu, koliko ti ko ubaci, je besplatna karta za divne zvuke za ostale prolaznike.
    Vi ustve gradske i vi koji kao prodajete...ccc
    Sviraj Ramize pls.
  • 14.02.2015 14:55
    E hebem te Trijanone!
  • Grazia

    14.02.2015 14:40
    Gde je carina sa bradom što svira Azru kod podzemnog i u centru? Da li je i on pogodjen ovim merama?
  • 14.02.2015 14:34
    Samo gusle i to na cirilici.
  • 14.02.2015 14:13
    Ruku na srce danas ima gomila ulicnih svirača koji samo njaču i prave buku. Onda ona gomila romske dece koju ostave u centru da prose. Uzmu rasturenu gitaru sa jednom žicom i onda njih dvojica lupaju po njoj i u duetu njaču "ederlezi, ederlezi, ederlezi,...". U bilo koje doba dana da prodjes cujes "ederlezi, ederlezi,...". Barem da promenu repertoar. Pa onda onaj mali sa harmonikom i pesmom "dotakao sam dno zivota". Mali samo to peva a i ne zna peva. Prava tortura. Barem 90% ulicnih sviraca u Novom Sadu u pravom smislu reci i nisu ulicni sviraci ako bi se gledali neki standardi i poredili sa repertoarom, muzikalnoscu i citavim nizom propratnih desavanja ulicnih sviraca po svetu. Tamo ulicni sviraci sem sto sviraju pomalo i glume, smisle neki skeč, naprave malu predstavu, urade neki zez. Jednom recju zabavljaju prolaznike. To se vidi kada neki stranac ulicni svirac zaluta u nas grad pa priredi manji program u Zmaj Jovinoj. Pravi umetnici. Ovi nasi su u vecini slucajeva obicni prosjaci bez ikakvog dara i talenta. Pogled u daljinu, prema Veneri, tugaljiv izraz lica, bez osmeha i radosti, nesto tambura i cvili. Odaje utisak kao da ga je neko tukao i na silu tu doveo i postavio da drombulja. Ajde, eto ima onaj matori sa tamburicom. Taj mi je OK, veseo je, lepo svira, dobaci svakom prolazniku neku lepu reč, zeza se sa malom decom, peva, pa kada mu jos dodju ona dva drugara, jedan sa begešom a drugi sa harmonikom naprave pravi mali koncert. Od bećaraca pa do Šopena i Baha. Ima i ona devojka sa harmonikom sto neki put svira. Em lepo svira, em lepo izgleda. Onaj sto stalno sa drugarima lupa u drvenu kutiju vec mi ide na zivce. Od lupanja ne mozez da cujes njegovog brata i jos dva drugara kako lepo sviraju latino muziku. Ono, bacio se u trans pa udara po onoj kutiji tako da kada stoje kod hotela Vojvodina tu kutiju cujes jos od Jovine gimnazije.
  • Građanin

    14.02.2015 13:44
    ...
    Brt Nidžo, samo nastavi sa svirkom, super si!
  • uvek

    14.02.2015 13:42
    sam maštao
    ...da ako bih bio gradonačelnik - za novu godinu bih pozvao uličen svirače Novog Sada da sviraju. Bili bi plaćeni pristojno, a što bi bilo mnogo mnogo manje od "mega događaja" koji se organizuju u poslednje vreme...mislim da bi mogla da se napravi lepa atmosfera. Nikola i njegok kompanjon, plus klinci koji sviraju neverovatan bluz, country i šta sve ne, do devojke sa harmonikom...ajde, i Branko-cuga-alkohol i njegov drugar Blacky bi dobili svojih pet minuta - Branko da odsvirna nešto od njemu omiljene Azre, a Blacky nešto na engleskom :)....tako, da ako u budućnosti ovo bude na trgu za doček nove godine, znajte da sam postao gradonačelnik :)
  • 14.02.2015 13:37
    opet se novosadjani zalecu i komentarisu bez veze. niko nije rekao nista lose o ulicnim sviracima, ali nije prijatno slusati 10 sati tamburu.

    kad su potezali noz na onog matorog sa frulom i guslama, tad niste bili tako srcani u odbrani.


    a btw, ovaj matori zna biti kreten i dobacivati, pravo je cudo sto mu do sad nije neko olupao tamburu o glavu
  • cekaj?

    14.02.2015 13:30
    jel to onaj sto umesto da peva kuka i place? uzas. zaista se slazem da ih treba isterati iz podzemnog i skloniti sa centra grada. ako nemas skole, idi vuci po gradjevinama ili radi u trafidzoni 3 smenu.
  • 14.02.2015 13:18
    da zavijaju cajke verovatno nikom ne bi smetalo
  • wtf

    14.02.2015 13:15
    glasna muzika
    uličnih svirača???
    zajebavate me...
    PRAVDA ZA ULIČNE SVIRAČE!!!
    kvalitetnija je njihova muzika od one iz tih butika...
  • 14.02.2015 12:46
    Važno je da je Ceci bilo dozvoljeno da zavija za 50.000 evra (nepoznatog porekla) u centru grada.
  • NSNS

    14.02.2015 12:41
    NOVOSADJANI GDE STE?
    Novi Sad i "duh" Novog sada polako ali sigurno nestaju u navalama primitivizma i bahataosti. Iz svih lokala dopiru majmunske pesme nase majmunske estrade, klinci se pretvaraju u majmune, majmuni sede za stolovima u svojim kancelarijama i donose odluke o postovanju zakona samo kad neki veci majmun odluci tako. Novi Sad postaje majmunski grad u vec majmunskoj drzavi.
  • 14.02.2015 12:39
    samo ti sviraj
    a da svira dzibersku muziku ne bi im smetao?
  • једнорог

    14.02.2015 12:39
    Проблем је лако решив: Град треба да донесе правилник о томе где, када, како и ко (у смислу поседовања неких папира о познавању музике). А они - улични свирачи, а не "улични свирачи" - треба Граду да плате таксу (зарађују, па је то закуп пословног простора). Па се зна да тај и тај свира тим данима од толико до толико сати у тој и тој улици. Чињеница је да сада свако дромбуља, али да "обезбеђење из потходника" о било чему одлучује - то не може.
  • 14.02.2015 12:39
    A da malo
    ima pameti,ovaj grad bi imao nekoliko svojih uličnih svirača kao zaposlene i koji bi leti bili velika atrakcija za turiste.Alo pošto je ovo zemlja bez kulture i ideja onda ovako nešto možemo samo da gledamo u italijanskim ili španskim filmovima.
    A gospoda iz centra kojoj to smeta nek zatvore prozore.Nije im smetala Ceca i sličan muzički šund.Uostalom ,možda i nisam u pravu,ucentru nema gospode ,samo tajkuni koji su pokupovali ono što nisu porušili i sad glume stare Novosađane.
  • 14.02.2015 12:20
    Nikola je veliki umetnik i stvano ume da oraspolozi coveka kada ga ugleda. A sto se tice zabrane, ipak se ne slazem sa komentarima da ne smeta. Zamislite da vama pod prozorom ceo dan neko svira, pa ne bi ni vama uvek bas prijalo.

    A sto se tice tuce, bio sam svedok da je prijatelj kod modene nosio gitaru (isli na zurku) i stao da svira bezveze, nakon cega je dosao dobro poznati ulicni gitarista sa bradom i poceo da preti i psuje kako ne sme tu da stoji i svira. Tako da, svaka cast izuzecima, ali vecina njih, kao sto je neko naveo u komentaru, nisu ni s od sviraca.
  • 14.02.2015 12:07
    Nek samo svira. Nemam svaki put da mu dam koji dinar, al svaki put se javi sa ,,dobar dan''.
  • Dejan

    14.02.2015 12:06
    Zanimljivo je primetiti da Novosađani obožavaju da slušaju ulične svirače. Svuda sem pod njihovim prozorom. Oni koji ulične svirače slušaju otprilike dva minuta dnevno u prolazu ih vole. Da je iko od njih primoran da ih sluša ŠEST SATI DNEVNO verujem da bi se situacija drastično promenila. Nemam ništa protiv uličnih svirača ali u potpunosti razumem radnike koji ne žele i ne mogu da ih slušaju tokom svog čitavog radnog vremena. Vatreni fanovi uličnih svirača koji će mi verovatno nalupati minuse na ovaj komentar su prvi kada zbog buke treba zvati komunalnu policiju.
  • 14.02.2015 11:42
    Obožavam ulične svirače. Mada u poslednje vreme ima nekih koji se ne mogu nazvati sviračima. Ovo dvoje sa slike su FANTASTIČNI! Kao i oni klinci koji sviraju NEVEROVATNO. To je za mene Novi Sad. To je duh jednog grada.

    I za jedan grad koji ima Festival uličnih svirača, ovo je smešna odluka.

    Muzika je jedna od retkih stvari koja pravi balans između toliko tuge i strašnih stvari na ovom svetu. Ovi ljudi nam daju to i ne traže ništa zauzvrat, sem onoliko koliko mi želimo da im damo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna