Vidim da su ovde vecinom upravu slobelix,vozac,sale,b7r le i volvo forever..I apsolutno se slazem sa njima,bolje kupiti neki dizel autobus od neobusa na kvalitetnoj volvo sasiji neg neki tamo CNG autobus sa malim radnim vekom...Jeftine CNG(a duplo skuplje neg potpuno novi Solaris Urbino sa Cummins ili DAF Diesel) buseve proizvode se nekvalitetno i to uglavnom vise kostaju popravke neg kupiti dva solarisa ili tako nesto...ali Stare Ikace,Solaris i volvo su zakon :)
Posto vidim da ima znalaca i strucnjaka, molio bih da mi isti pojasne, kako je to POLUINFORMACIJA isto sto i znanje?! I politike ste se dotakli, pa opet polovicno.. Osnovna kultura je da ako nemas nista pametno da kazes, bolje ja da cutis.
O tehnickoj opravdanosti i neopravdanosti dizela i CNG-a postoji studija na nekoliko desetina strana, koju sam imao u rukama i procitao je od korica do korica. Dizel tu visestruko pobedjuje, a ako nekoga bas interesuju detalji, sa zadovoljstvom cu ih izneti.
A "Gospodin Cinjenica" vidim proziva i vlast i druge ovde kako su lazovi, pa me interesuje, da li tako "pun pravih informacija" zna koja kolicina para je oprana gradnjom punionice za gas i celokupnim gasnim projektom??
CNG autobusi su preskup ''sport'' za naše uslove. Nama treba kvantitet. Taj jedan CNG košta istko koliko dva solo autobusa iz Neobusa na dizel sa Euro 4/5 normom. Euro 4/5 norma je zaista malo zagađenje u odnosu kada se pogleda koliki broj putnika se preveze. Drugo, održavanje je jefinije i motori su dugovječniji na dizel nego oni na CNG.
Bolje je kupiti 12 autobusa na Volvo šasiji B7R LE iz Neobusa nego 6 Citara. Sada postoje autobusi u voznom parku na šasiji B7R LE, ali imaju samo dvoja vrata i rade samo na prigradskim linijama, ali isto tako može se uzeti verzija sa troja vrata.
Treće, bolje je težiti ka unifikaciji voznog parka zbog jeftnijeg i jednostavnijeg održavanja. Trenutno je oko 60% Neobus sa Volvo šasijama i motorima, a 39% je Ikarbus sa MAN motorima. Onaj 1% je Heuliez sa Mercedesovim šasijama i motorima koji je dobijen kao donacija.
Mozes ti napisati "laz" 100 puta, ali cinjenice su ipak drugacije. Ja sam terao tu Ikacu na gas sa Rabinim motorom, non-stop je imao problema. Pogledaj u tahograf, taj bus je presao 10 puta manje kilometara nego ostali ikarbusi na dizel koji su kupljeni te godine.
Ti motori su manje izdrzljivi od dizel motora jer su nastali prepravkom da koriste gas.
Druga stvar, ti autobusi ne mogu da se rekarosiraju kao sto to moze da se uradi na Volvou. To je jos jedna stavka da im je zivotni vek kraci.
Sto se zagadjenja tice, IK-103 CNG ima motor Euro 5, sto znaci da im je zagadjenje isto. Svi misle da autobus na gas uopste ne zagadjuje okolinu, sto nije tacno.
A, studiju koju je napisala gospodjica A. da opravda svoje postojanje u firmi i to sto je diplomirala na motorima na gas je druga prica.
Slobelix, moram da kazem da ili si teska neznalica ili si umesan u ovu ujdurmu sa strane Vlasti.
Laz je da je postojeci autobus stajao u garazi
Laz je da su CNG motori neizdrzljivi.
Laz je da ca i ti Euro5 dizel motori manje zagadjuju nego CNG.
Jedino je istina da su skuplji, ali i to delom zato sto se neko ugradjuje u konacnu cenu. Ali zaboravljas (ili ne znas) da se kroz cenu goriva to kompenzuje!
Uostalom o ovome svemu i postoji studdija narucena uprao od ovog istog GSP-a koja sugerisa nabavku autobusa na CNG.
To sto se kako kazete "ne koriste u Evropi" takodje stoji jer je lagani prelazak u toku, a postoji i situacija da zemlje koje imaju investicije u proizvodnju dizela na ta nacin stite svoju industriju. Mi mozemo da biramo i biramo POGRESNO, tj dizel - kao somovi!
Ali lobisti ce naravno po svom....
CNG autobusi su potpuno nepotrebni! Koštaju kao zglobni autobus a pritom prevoze manje putnika. GSP već ima jedan CNG autobus proizveden u beogradskoj fabrici Ikarbus. On je isporučen 2006. godine i do dana današnjeg više je stojao u garaži nego što je izlazio na liniju. Opet, ako ne promene odluku, verujem da će se ovi novi CNG-aši pridružiti Ikarbusu koji vozi po prekoj potrebi na liniji 1. CNG autobusi su POGREŠNA INVESTICIJA! GSP danas ima isti broj autobusa kao i pre 25 godina! Autobusi su više nego potrebni, i to upravo zglobni! Pritom, CNG motori su vrlo neizdržljivi i imaju kratak radni vek! Navijam da GSP kupi zglobnjake a posle i hibridne autobuse.
Hm, većina vas kad pročita reč "dizel", odmah pomisli na one stare krntije koje zaista jesu izdržale 30 godina i koje su pravile guste oblake dima. Međutim, to danas nije tako.
Novi Euro 5 motori zagađuju isto koliko i autobusi na prirodni gas (!). Kad se podeli zagađenje po proju prevezenih putnika, dobije se 50 puta manje zagađenje nego što ga pravi npr. novi Golf 6. Koliko sam primetio, niko od vas nema ništa protiv automobila na dizel.
CNG se u Evropi mnogo manje koristi nego dizel, dok je hibridni pogon tek u povoju, a vozila su još uvek preskupa. Pa čak i za standard Evropljana.
Zakon o javnim nabavkama je nepotreban. Ideja da se njime može sprečiti korupcija i uštedeti je besmislena. Ova zemlja je bila, jeste i biće korumpirana. Ovako se ljudi voze u autobusima starim i po 30 godina, a nabavka novih se odlaže iz godine u godinu.
1. hibridni ili elektricni pogoni su danas prava investicija, pogotovo na duzi period. svi gradovi paze i na ekologiju, smanjena buka, zagadjenje vazduha i slicno.. zasto onda dizel u NS?
2. elektronske kartice takodje, na nivou celog grada. mogu da se dopune a upotreba je neogranicena, od autobusa, taksija do sportskih terena, bioskopa i svuda gde budu prihvacene. rade kao i svake debitne kartice sa chipom.. ponavljam, na nivou celog grada plus lako se prati promet.
raspitajte se malo sta se koristi i gde pre nego sto odu pare, ili ce i te eksperimente gradjani avansno da placaju kao one kamere kojih jos nigde nema a stete po gradu svuda i niko to niti vidi niti ikoga zanima.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Nabavka 26 novih autobusa
Novi Sad
•10.08.2010.
•04:27 > 15:42
Komentari 15
Ikarus 260 Diesel
Evo mene interesuju cinjenice:
1) Ko je konkretno oprao novac za CNG pnionice i ostalo. Treba da se zna ko nas krade. Imena molim te.
2) Ukratko kako je dizel isplativiji
VOLVO FOREVER
O tehnickoj opravdanosti i neopravdanosti dizela i CNG-a postoji studija na nekoliko desetina strana, koju sam imao u rukama i procitao je od korica do korica. Dizel tu visestruko pobedjuje, a ako nekoga bas interesuju detalji, sa zadovoljstvom cu ih izneti.
A "Gospodin Cinjenica" vidim proziva i vlast i druge ovde kako su lazovi, pa me interesuje, da li tako "pun pravih informacija" zna koja kolicina para je oprana gradnjom punionice za gas i celokupnim gasnim projektom??
Best regards, VOLVO(DIESEL)FOREVER ;)
B7R LE
Bolje je kupiti 12 autobusa na Volvo šasiji B7R LE iz Neobusa nego 6 Citara. Sada postoje autobusi u voznom parku na šasiji B7R LE, ali imaju samo dvoja vrata i rade samo na prigradskim linijama, ali isto tako može se uzeti verzija sa troja vrata.
Treće, bolje je težiti ka unifikaciji voznog parka zbog jeftnijeg i jednostavnijeg održavanja. Trenutno je oko 60% Neobus sa Volvo šasijama i motorima, a 39% je Ikarbus sa MAN motorima. Onaj 1% je Heuliez sa Mercedesovim šasijama i motorima koji je dobijen kao donacija.
Vozac
Ti motori su manje izdrzljivi od dizel motora jer su nastali prepravkom da koriste gas.
Druga stvar, ti autobusi ne mogu da se rekarosiraju kao sto to moze da se uradi na Volvou. To je jos jedna stavka da im je zivotni vek kraci.
Sto se zagadjenja tice, IK-103 CNG ima motor Euro 5, sto znaci da im je zagadjenje isto. Svi misle da autobus na gas uopste ne zagadjuje okolinu, sto nije tacno.
A, studiju koju je napisala gospodjica A. da opravda svoje postojanje u firmi i to sto je diplomirala na motorima na gas je druga prica.
Cinjenica znalac
To zaista nema veze sa realnoscu. Za putnicke MOZDA da, ali za buseve NE.
Cinjenica znalac
Laz je da je postojeci autobus stajao u garazi
Laz je da su CNG motori neizdrzljivi.
Laz je da ca i ti Euro5 dizel motori manje zagadjuju nego CNG.
Jedino je istina da su skuplji, ali i to delom zato sto se neko ugradjuje u konacnu cenu. Ali zaboravljas (ili ne znas) da se kroz cenu goriva to kompenzuje!
Uostalom o ovome svemu i postoji studdija narucena uprao od ovog istog GSP-a koja sugerisa nabavku autobusa na CNG.
To sto se kako kazete "ne koriste u Evropi" takodje stoji jer je lagani prelazak u toku, a postoji i situacija da zemlje koje imaju investicije u proizvodnju dizela na ta nacin stite svoju industriju. Mi mozemo da biramo i biramo POGRESNO, tj dizel - kao somovi!
Ali lobisti ce naravno po svom....
Slobelix
Sale
Novi Euro 5 motori zagađuju isto koliko i autobusi na prirodni gas (!). Kad se podeli zagađenje po proju prevezenih putnika, dobije se 50 puta manje zagađenje nego što ga pravi npr. novi Golf 6. Koliko sam primetio, niko od vas nema ništa protiv automobila na dizel.
CNG se u Evropi mnogo manje koristi nego dizel, dok je hibridni pogon tek u povoju, a vozila su još uvek preskupa. Pa čak i za standard Evropljana.
Kunta
B
Mile NS
Lorka
Zokac
dejan
2. elektronske kartice takodje, na nivou celog grada. mogu da se dopune a upotreba je neogranicena, od autobusa, taksija do sportskih terena, bioskopa i svuda gde budu prihvacene. rade kao i svake debitne kartice sa chipom.. ponavljam, na nivou celog grada plus lako se prati promet.
raspitajte se malo sta se koristi i gde pre nego sto odu pare, ili ce i te eksperimente gradjani avansno da placaju kao one kamere kojih jos nigde nema a stete po gradu svuda i niko to niti vidi niti ikoga zanima.
pozdrav
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H